abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 april 2009 @ 23:25:32 #1
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_68409242
Cento anni
Op 9 mei aanstaande zal in Lido di Venezia de 92ste editie van de Giro d'Italia van start gaan. De Giro viert dit jaar zijn honderdjarige verjaardag en organisator RCS Sport trekt alle registers open om dit een hele bijzondere editie te laten worden. Zo heeft het duo Dolce & Gabbana een nieuwe maglia rosa ontworpen, wordt de afsluitende tijdrit verreden in Rome langs onder andere het Circus Maximus en het Colosseum en zien we de terugkeer van de beruchte klim naar Block Haus.

De route
De route leidt dit jaar over 21 etappes van Venetië naar Rome. De afstand ligt met 3395,5 kilometer precies tussen de kortste Giro sinds de oprichting (de eerste, in 1909, met 2448 kilometer) en de langste (die van 1954, met 4337 kilometer). Deze Giro bezoekt vrijwel heel Italië, met uitzondering van het allerzuidelijkste deel, en ook drie andere landen: Oostenrijk tijdens de 6de etappe Bressanone / Brixen > Mayrhofen en tijdens de 7de etappe Innsbruck > Chiavenna, Zwitserland ook tijdens de 7de etappe en Frankrijk tijdens de 10de etappe Cuneo > Pinerolo.

De route kent vijf bergetappes, zes etappes met middengebergte, zeven vlakke etappes, een ploegentijdrit en twee individuele tijdritten. Er zijn zes aankomsten bergop. Over de individuele tijdrit van Sestri Levante naar Riomaggiore (12de etappe) is veel commotie geweest. De tijdrit is maar liefst 60,6 kilometer lang en lijkt op het lijf geschreven van Lance Armstrong. Ook de etappe in Milaan is bijzonder. De etappe is een soort criteriumrace, de renners rijden 10 rondes door het centrum van Milaan.

Stage 1, Saturday, May 09, Lido di Venezia (TTT) 20.5km
Stage 2, Sunday, May 10 , Jesolo - Trieste 156km
Stage 3, Monday, May 11, Grado - Valdobbiadene 198km
Stage 4, Tuesday, May 12, Padova - San Martino di Castrozza 162km
Stage 5, Wednesday, May 13, San Martino di Castrozza - Alpe di Siusi 125km
Stage 6, Thursday, May 14, Bressanone/Brixen - Mayrhofen 248km
Stage 7, Friday, May 15, Innsbruck - Chiavenna 244km
Stage 8, Saturday, May 16, Morbegno - Bergamo 209km
Stage 9, Sunday, May 17, Milano Show 100 163km
Rustdag
Stage 10, Tuesday, May 19, Cuneo - Pinerolo 262km
Stage 11, Wednesday, May 20, Torino - Arenzano (Genova) 214km
Stage 12, Thursday, May 21, Sestri Levante - Riomaggiore (ITT) 60.6km
Stage 13, Friday, May 22 , Lido di Camaiore - Firenze 176km
Stage 14, Saturday, May 23, Campi Bisenzio - Bologna (San Luca) 172km
Stage 15, Sunday, May 24, Forlì - Faenza 161km
Stage 16, Monday, May 25, Pergola - Monte Petrano 237km
Rustdag
Stage 17, Wednesday, May 27, Chieti - Blockhaus 83km
Stage 18, Thursday, May 28, Sulmona - Benevento 182km
Stage 19, Friday, May 29 , Avellino - Vesuvio 164km
Stage 20, Saturday, May 30, Napoli - Anagni 203km
Stage 21, Sunday, May 31, Roma (ITT) 15.5km

Etappe 5

Etappe 14

Etappe 17

Etappe 19

Etappe 21

Teams
22 teams zullen op 9 mei aan de start verschijnen. Favorieten voor het eindklassement zijn eigenlijk de top 10 van vorig jaar minus Contador, Riccó en Sella maar plus Armstrong, Basso, Cunego en Sastre. De ploeg van huidig Italiaans kampioen Simeoni, Ceramica Flaminia-Bossini Docce, heeft geen uitnodiging ontvangen.

Acqua&Sapone - Caffè Mokambo, Ag2r La Mondiale, Astana, Barloworld, Bbox - Bouygues Telecom,
Caisse d'Epargne, Cervélo Test Team, Fuji-Servetto, Garmin - Slipstream, Isd, Lampre-NGC, Liquigas, Lpr Brakes - Farnese Vini, Quick Step, Rabobank, Silence-Lotto, Serramenti Pvc Diquigiovanni-Androni Giocattoli, Team Columbia, Team Katusha, Team Milram,Team Saxo Bank, Xacobeo Galicia

Winnaars
2008 - Alberto Contador
2007 - Danilo di Luca
2006 - Ivan Basso
2005 - Paolo Savoldelli
2004 - Damiano Cunego
2003 - Gilberto Simoni
2002 - Paolo Savoldelli
2001 - Gilberto Simoni
2000 - Stefano Garzelli

Nuttige links
Gazzetta dello Sport
Cyclingnews
Steephill
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_68409761
Mooiste ronde van het jaar
pi_68410003
Snap eigenlijk nog steeds niet wat meneer Dolce samen met zijn goede vriend Gabanna nou zo revolutionair hebben aangepast aan de roze trui Ziet er hetzelfde uit voor mij, alleen de taille misschien.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_68410251
quote:
Op zondag 26 april 2009 23:40 schreef Littlecreep het volgende:
Het deelnemersveld belooft iig veel .
sig verwijderd door FA
  maandag 27 april 2009 @ 00:16:59 #5
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_68410619
Ben benieuwd naar Basso. En natuurlijk Armstrong.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  maandag 27 april 2009 @ 10:16:43 #6
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_68415399
de giro

Zal veel moeten gereist worden, als ik het parcours zo zie.

Rome en de vesuvius en firenze zullen prachtige beelden opleveren wsch. En die zijn er altijd al in de giro.
pi_68416084
Heerlijk, de Giro. Heb er al zin in
  maandag 27 april 2009 @ 11:07:57 #8
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_68416821
Ah, zijn dat Dolce & Gabbana, ik dacht dat het Garzelli en Visconti waren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_68417124
quote:
Op zondag 26 april 2009 23:40 schreef Littlecreep het volgende:
Niet mee eens, alle drie rondes bijzonder. De Tour is ook bijzonder door spectatulaire route, en Vuelta start in Drenthe!
  maandag 27 april 2009 @ 11:31:48 #10
67640 SaintOfKillers
pi_68417463
Het totaalpakket vind ik bij de Giro veruit het mooiste.

Bij de Tour heb je vaak die extreme voorspelbaarheid qua verloop op het vlakke met heel erg voorzichtige toppers in de bergen. Bij de Vuelta heb je dan weer dan verontrustend saaie decor met steeds weer die trieste autosnelwegen en een half gedemotiveerd deelnemersveld.

De Giro is vaak het spannendst met een leuke mix van ritten en rennerstypes.

[ Bericht 0% gewijzigd door SaintOfKillers op 27-04-2009 11:49:46 (typo) ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 27 april 2009 @ 11:47:58 #11
14505 OProg
A Life in Music
pi_68417935
En dan ook nog het feit dat ik de afgelopen jaren niet echt naar mensen zat te kijken die me echt aanspraken. Uitzonderingen zijn natuurlijk renners als Contador, maar het merendeel viel zeker vorig jaar in de catgorie grijze muis. In de Giro is een heel pak renners dat symphatie oplevert en die ik graag zou zien winnen. Dat in combinatie met de fenomenale ritten maakt de Giro op dezelfde hoogte als de tour.

En dat de Vuelta in Assen start maakt het niet mooier. Hoewel een tijdrit over een autoparcours wel past bij die saaie snelwegen uit de Vuelta. Ik kan me van vorig jaar die rit op ik meen Ponferrada nog herinneren die wel mooi was qua omgevind. En de Angiru was natuurlijk niet ontaardig. Maar over her algemeen was het geen 'op het puntje van de stoel zitten' werk.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_68418010
Wat betreft etappes de mooiste ronde maar hij staat bij mij vanwege deelnemersveld en mediaaandacht toch in de schaduw van de Tour.
pi_68420433
Prachtige ronde. En nu met het draftspel komen er ook weer mooie verhalen van vroeger naar boven. Misschioen binnenkort even iets posten daarvan.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 27 april 2009 @ 13:26:56 #14
67089 Gillingham
The horror...
pi_68420728
Los van de aandacht en het deelnemersveld de mooiste ronde van het jaar. Dat laatste valt dit jaar overigens ook reuze mee met Armstrong, Leipheimer, Klöden, Basso, Menchov, Sastre, Cancellara, Petacchi, Cavendish en McEwen. En dan nog natuurlijk alle Italiaanse toppers die er elk jaar bij zijn.

Ik kijk er naar uit.
What's it going to be then, eh?
pi_68420894
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:26 schreef Gillingham het volgende:
Los van de aandacht en het deelnemersveld de mooiste ronde van het jaar. Dat laatste valt dit jaar overigens ook reuze mee met Armstrong, Leipheimer, Klöden, Basso, Menchov, Sastre, Cancellara, Petacchi, Cavendish en McEwen. En dan nog natuurlijk alle Italiaanse toppers die er elk jaar bij zijn.

Ik kijk er naar uit.
Los van het vaak matige camerawerk en de regie die vaak matig is en verouderde technologieën die ze gebruiken, komt een flink deel van de klassementsrenners hier op 95% aan de start, in voorbereiding op de Tour. Klöden doet niet mee trouwens.
  maandag 27 april 2009 @ 13:31:29 #16
67174 Dos37
Come on Twente
pi_68420905
Ik ga kijken
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_68422377
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het totaalpakket vind ik bij de Giro veruit het mooiste.

Bij de Tour heb je vaak die extreme voorspelbaarheid qua verloop op het vlakke met heel erg voorzichtige toppers in de bergen. Bij de Vuelta heb je dan weer dan verontrustend saaie decor met steeds weer die trieste autosnelwegen en een half gedemotiveerd deelnemersveld.

De Giro is vaak het spannendst met een leuke mix van ritten en rennerstypes.
*eens is*

Zat vandaag nog naar het parkoers van de Tour te kijken. Ziet er weer uit. Alles gericht op een ontknoping op de Mont Ventoux, maar dan door etappes waar je van te voren weet dat er niets gaat gebeuren in het klassement. De giro is wat dat betreft (meestal) veel interessanter.
pi_68422474
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:31 schreef Dos37 het volgende:
Ik ga kijken
Ik ook, echter zal ik door voetbal (toernooien komen eraan ) en stage heeeel weinig zien
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 27 april 2009 @ 14:23:38 #19
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_68422670
quote:
Op maandag 27 april 2009 14:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

*eens is*

Zat vandaag nog naar het parkoers van de Tour te kijken. Ziet er weer uit. Alles gericht op een ontknoping op de Mont Ventoux, maar dan door etappes waar je van te voren weet dat er niets gaat gebeuren in het klassement. De giro is wat dat betreft (meestal) veel interessanter.
De Tour dit jaar word afwachten tot het laatste weekend, en uiteindelijk wint Contador.
De Tour is altijd erg voorspelbaar (qua klassement), maar de Giro daarentegen is altijd een erg open koers, en daarom een stuk spannender dan de Tour en de Vuelta.
pi_68422985
quote:
Op maandag 27 april 2009 14:23 schreef Mr_DG het volgende:

[..]

De Tour dit jaar word afwachten tot het laatste weekend, en uiteindelijk wint Contador.
De Tour is altijd erg voorspelbaar (qua klassement), maar de Giro daarentegen is altijd een erg open koers, en daarom een stuk spannender dan de Tour en de Vuelta.
Hoe komt dat vraag ik me af. Heeft het alleen mar te maken met het parkoers, of dat de belangen groter zijn in de Tour (lees geld/sponsors etc), zodanig dat de renners voorzichtig zijn en het zekere voor het onzekere nemen. In de Giro nemen ze meer risico's, en spat het er meer van af. Of heb ik het verkeerd?
  maandag 27 april 2009 @ 14:38:36 #21
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_68423187
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:31 schreef Dos37 het volgende:
Ik ga kijken
ik nie
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  maandag 27 april 2009 @ 14:56:03 #22
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_68423866
De beklimming van de Vesuvius
  maandag 27 april 2009 @ 15:14:56 #23
224269 Jofol
Wat moet, dat moet...
pi_68424612
quote:
Op maandag 27 april 2009 14:32 schreef FredWielergek het volgende:

[..]

Hoe komt dat vraag ik me af. Heeft het alleen mar te maken met het parkoers, of dat de belangen groter zijn in de Tour (lees geld/sponsors etc), zodanig dat de renners voorzichtig zijn en het zekere voor het onzekere nemen. In de Giro nemen ze meer risico's, en spat het er meer van af. Of heb ik het verkeerd?
Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met de kwaliteit van de 'knechten' in de Giro. In de Tour worden de beste renners opgesteld terwijl de Giro het moet doen met één of twee kopmannen (vaak ook nog eens in voorbereiding op de tour) aangevuld met B-knechten. Daardoor hebben ploegen meer moeite om de koers te controleren en zie je een veel opener koers in de Giro.
Doe maar joh!
pi_68430281
Nice .
pi_68430908
Hier al wat selecties:

Liquigas:
Ivan Basso
Valerio Agnoli
Kjell Carlström
Vladimir Miholjevic
Manuel Quinziato
Franco Pellizotti
Gorazd Stangelj
Sylwester Szmyd
Alessandro Vanotti

Barloworld
John Lee Augustyn
Francesco Bellotti
Diego Caccia
Felix Cardenas
Gianpaolo Cheula
Christopher Froome
Robert Hunter
Paolo Longo Borghini
Mauricio Soler

Katusha (moet er nog 1 afvallen):
Pavel Brutt
Nikita Eskov
Mikhail Ignatiev
Serguei Klimov
Luca Mazzanti
Robbie McEwen
Evgeni Petrov
Christian Pfannberger
Filippo Pozzato
Ben Swift

Columbia
Michael Barry
Edvald Boasson Hagen
Mark Cavendish
Thomas Lovkvist
Marco Pinotti
Morris Possoni
Mark Renshaw
Michael Rogers
Kanstantin Sivtsov

Saxo Bank
Fabian Cancellara
Jens Voigt
Juan José Haedo
Matthew Goss
Jason McCartney
Jurgen van Goolen
Nicki Sørensen
Lars Bak
Anders Lund

Silence-Lotto
Christophe Brandt (Bel)
Francis De Greef (Bel)
Bart Dockx (Bel)
Philippe Gilbert (Bel)
Pieter Jacobs (Bel)
Jonas Ljungblad (Swe)
Tom Stubbe (Bel)
Jelle Vanendert (Bel)

+ nog iemand ter vervanging van Lloyd

Voorselectie Cervelo:
Carlos Sastre
Inigo Cuesta
Thor Hushovd
Simon Gerrans
Philip Deignan
Volodymir Gustov
Jeremy Hunt
Daniel Lloyd
Ignatas Konovalovas
Ted King
Hayden Roulston
Serge Pauwels

ISD
Visconti, Cioni en Grivko

+6 van de volgende renners:
Belkov, Pidgornyy, Scarselli, Stannard, Gatto, Kvachuk, Huzarski, Grabrovskyy, Proni

Fuji-Servetto
Volgens biciciclismo.com zijn dit de 12 renners waar er 9 uit geselecteerd gaan worden: Cobo, Capecchi, Kessiakoff, Capelli, Camaño, Jufre, Del Nero, Hector González, Megias, Litu Gómez, Serrano & Benítez.

Xacobeo
David Garcia Dapena,
Carlos Castano Panadero,
Iban Mayoz Etxebarria
Gustavo Cesar Veloso.

En 4 uit 7 van:
Delio Fernández,
Juan Francisco Mouron Doldan
Gonzalo Rabunal Rios
Serafín Martinez Acevedo
Alejandro Paleo Mosquera
Vladimir Isaychev (Rus)
Eduard Vorganov (Rus)

Mosquera valt geblesseerd af

Caisse:
Joaquín Rodríguez, David Arroyo, Vasil Kyrienka, Pablo Lastras, David López en Fran Pérez.

Overige 3 uit: José Joaquín Rojas, Anthony Charteau, Marlon Pérez, Mathieu Perget en Arnold Jeannesson.

Rabobank
Denis Menchov (Rus)
Mauricio Alberto Ardila Cano (Col)
Graeme Brown (Aus)
Marc De Maar (Ned)
Mathew Hayman (Aus)
Paul Martens (Ger)
Laurens Ten Dam (Ned)
Dmitry Kozontchuk (Rus)
Tom Leezer (Ned)
  maandag 27 april 2009 @ 18:27:53 #26
67640 SaintOfKillers
pi_68431023
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:22 schreef Bartoli het volgende:
Mosquera valt geblesseerd af
Wat zullen ze dan blij zijn dat ze die hebben uitgenodigd.
pi_68431231
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:27 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Wat zullen ze dan blij zijn dat ze die hebben uitgenodigd.
zou me niks verbazen als Xacobea nog ingewisseld wordt voor pakweg Flaminia ofzo.

Ook renaat zal Andrea "de oude krijger" Noe niet mogen zeggen, hij mag van zijn ploeg niet starten. Noe, 40 of 41? inmiddels, zou volgens mij na dit seizoen stoppen. Ook geen Bennati overigens. (die zal wel met Kreuziger en Nibali naar de Tour mogen)
pi_68431709
Jammer dat de 10de etappe aangepast is. Het net zo'n heroische bergetappe kunnen worden als die waarin Chiapucci zegevierde in Sestriere in '92.
pi_68431755
Lampre-NGC
Cunego
Bruseghin
Caucchioli
Da Dalto
Gasparotto
Manuele Mori
Tiralongo

+ 2 renners die na Romandie aangewezen worden
  maandag 27 april 2009 @ 19:02:26 #30
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_68432044
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:53 schreef Bartoli het volgende:
Lampre-NGC
Cunego
Bruseghin
Caucchioli
Da Dalto
Gasparotto
Manuele Mori
Tiralongo

+ 2 renners die na Romandie aangewezen worden
Leuk ploegje voor in de bergen.
pi_68432214
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:35 schreef Bartoli het volgende:

[..]

zou me niks verbazen als Xacobea nog ingewisseld wordt voor pakweg Flaminia ofzo.

Ook renaat zal Andrea "de oude krijger" Noe niet mogen zeggen, hij mag van zijn ploeg niet starten. Noe, 40 of 41? inmiddels, zou volgens mij na dit seizoen stoppen. Ook geen Bennati overigens. (die zal wel met Kreuziger en Nibali naar de Tour mogen)
Bennati is geblesseerd.

Noe
Voor het eerst sinds 1994 niet van de partij
  maandag 27 april 2009 @ 21:05:25 #32
14505 OProg
A Life in Music
pi_68437036
Een paar dingen die denk ik ook wel zeker zijn:
Team LPR -> Gabriele Bosisio, Danilo Di Luca, Alessandro Petacchi, Alessandro Spezialetti.
Dan gok ik dat ze Lorenzo Bernucci en Alberto Ongarato ook wel in zullen laden voor Petacchi. Daniele Pietropolli is altijd wel bruikbaar. En dan is misschien Damiano Caruso een idee om ervaring op te doen?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_68439185
quote:
Op maandag 27 april 2009 21:05 schreef OProg het volgende:
Een paar dingen die denk ik ook wel zeker zijn:
Team LPR -> Gabriele Bosisio, Danilo Di Luca, Alessandro Petacchi, Alessandro Spezialetti.
Dan gok ik dat ze Lorenzo Bernucci en Alberto Ongarato ook wel in zullen laden voor Petacchi. Daniele Pietropolli is altijd wel bruikbaar. En dan is misschien Damiano Caruso een idee om ervaring op te doen?
Damiano Caruso wordt pas in augustus ofzo prof volgens mij.
  maandag 27 april 2009 @ 22:05:49 #34
14505 OProg
A Life in Music
pi_68439942
quote:
Op maandag 27 april 2009 21:51 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Damiano Caruso wordt pas in augustus ofzo prof volgens mij.
Dat zou ook kunnen maar dat is me een beetje onduidelijk. Ik las vorig jaar na de Tour L'Avenir en zijn Italiaanse wegtitel bij de beloften dat hij prof zou worden 'per volgend jaar'. Wat de plannen dan verder zijn weet ik eigenlijk niet.
pi_68440587
Ik snap niet dat er een aantal mekkeren dat het deelnemersveld in de Tour zoveel beter is dan hier. Ik zou eerder het tegenovergestelde willen zeggen. Ik vind al jaren het deelnemersveld hier veel leuker en spectaculairder.
pi_68442340
Ook ik vind de Giro de mooiste, al hoop ik niet dat Basso weer zo ongelooflijk uber dominant zal zijn als de vorige keer dat hij meedeed want die Giro vond ik het aanzien niet waard (op wat ritjes waar een groepje weg bleef na)
pi_68444122
quote:
Op maandag 27 april 2009 22:22 schreef TheArt het volgende:
Ik snap niet dat er een aantal mekkeren dat het deelnemersveld in de Tour zoveel beter is dan hier. Ik zou eerder het tegenovergestelde willen zeggen. Ik vind al jaren het deelnemersveld hier veel leuker en spectaculairder.
Leuker en spectaculairder wil niet zeggen dat het beter is natuurlijk. Qua kwaliteit staan in de Tour de betere renners in betere conditie aan de start, daar lijkt me weinig discussie over mogelijk.
  dinsdag 28 april 2009 @ 00:01:10 #38
67640 SaintOfKillers
pi_68444648
Er zijn wel een hoop Italianen die gewoon niet geïnteresseerd zijn in de Tour. Dat zijn toppers en als je die op hun best wil zien, moet je wel in de Giro zijn, want in de Tour zijn die een schaduw van zichzelf (als ze al zin hebben om te starten).
pi_68453317
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er zijn wel een hoop Italianen die gewoon niet geïnteresseerd zijn in de Tour. Dat zijn toppers en als je die op hun best wil zien, moet je wel in de Giro zijn, want in de Tour zijn die een schaduw van zichzelf (als ze al zin hebben om te starten).
Absoluut. En alleen qua klassementsrenners heeft de Tour denk ik een betere bezetting. Renners als Rebellin en Bettini startten de laatste zoveel jaren toch niet in de Tour en kon je alleen maar in de Giro zien. Men moet natuurlijk ook niet alleen naar die klassementsrenners kijken om te oordelen of er een beter startveld in de Tour is.
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:30:12 #40
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_68453399
En in de giro ligt de nadruk veel minder op tijdrijden dan in de tour, dat maakt het ook leuker.
pi_68455008
Geen Savoldelli?
There's nothing wrong with just a little little fun...
pi_68455383
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:27 schreef TheArt het volgende:

[..]

Absoluut. En alleen qua klassementsrenners heeft de Tour denk ik een betere bezetting. Renners als Rebellin en Bettini startten de laatste zoveel jaren toch niet in de Tour en kon je alleen maar in de Giro zien. Men moet natuurlijk ook niet alleen naar die klassementsrenners kijken om te oordelen of er een beter startveld in de Tour is.
Sprintersveld in de Tour is ook veel beter.
pi_68456147
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:23 schreef wimderon het volgende:

[..]

Sprintersveld in de Tour is ook veel beter.
Daar twijfel ik toch aan hoor. Het sprintersveld in de Tour is absoluut niet indrukwekkend. Al een paar jaar niet, vind ik. Het kan best wat beter zijn, maar niet veel beter.
pi_68456589
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:13 schreef Digital-Love het volgende:
Geen Savoldelli?
Die is gestopt
pi_68457444
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:30 schreef Beregd het volgende:
En in de giro ligt de nadruk veel minder op tijdrijden dan in de tour, dat maakt het ook leuker.
nou dat valt dit jaar wel mee met een ploegentijdrit van 20,5 km, en twee tijdritten van resp 60,6 en 15,5 km. dus in totaal is dat 96,6 km.

In de Tour geraak je in totaal aan: 55 km (indiv.) en 38 km ploegentijdrit dus dat is in totaal 93 km. Dus dat verschilt niet zoveel van elkaar Beregd.
  dinsdag 28 april 2009 @ 13:32:15 #46
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_68457704
ah, idd best veel tijdrit dit jaar, is wel eens anders geweest.
Wat ook meespeelt is dat tijdritten in de giro zelden helemaal vlak zijn. (al mag bartoli me tegenspreken als het dit jaar anders is )

Toch jammer van die ploegentijdrit, Dat ze nog niet doorhebben dat zoiets nooit leuk is.
pi_68458162
quote:
Op maandag 27 april 2009 19:07 schreef wimderon het volgende:

[..]

Bennati is geblesseerd.

Noe
Voor het eerst sinds 1994 niet van de partij
toen het nieuws zondag bekend raakte, heb ik een facebookgroep opgericht om De Oude Krijger alsnog in de giro te krijgen
ondertussen hebben we toch al ruim 250 leden, waaronder enkele niet-onbelangrijke profrenners.
support the good cause at http://www.facebook.com/group.php?gid=69519857700 !
pi_68460826
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:32 schreef Beregd het volgende:
Toch jammer van die ploegentijdrit, Dat ze nog niet doorhebben dat zoiets nooit leuk is.
Ploegen tijdrit door Venetie
Dat worden mooie plaatjes.
pi_68461056
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:49 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Ploegen tijdrit door Venetie
Dat worden mooie plaatjes.
Vind ploegentijdrit juist 1 van de mooiste disciplines, vraag me niet waarom
pi_68465846
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:32 schreef Beregd het volgende:
ah, idd best veel tijdrit dit jaar, is wel eens anders geweest.
Wat ook meespeelt is dat tijdritten in de giro zelden helemaal vlak zijn. (al mag bartoli me tegenspreken als het dit jaar anders is )

de ploegentijdrit in de Giro is meestal minder bepalend dan die in de Tour. Neemt niet weg dat een LPR (Di Luca) of Serramenti (Simoni) itt Liquigas niet al meteen 1.00 moeten gaan toegeven op Basso bijv.

de ploegentijdrit en de slottijdrit in Rome zijn biljartvlak. die van 60,6 km van Sestri Levante naar Riomaggiore is heuvelachtig
pi_68468164
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nuja, dat valt te bezien. Veel van deze 'toppers', neem bijv. Cunego en Simoni, hebben wel degelijk van de Tour hun doel gemaakt.

Denk dat het eerder noodzaak is voor hun
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:36:20 #52
67640 SaintOfKillers
pi_68469226
Simoni heeft nog nooit van de Tour een doel gemaakt. Hij heeft mijn zijn grote bek een paar keer beweerd dat hij Armstrong eens zou leren fietsen, maar uiteindelijk stond hij steeds uit vorm aan de start en kwam hij enkel om een rit te winnen.
pi_68471369
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Simoni heeft nog nooit van de Tour een doel gemaakt. Hij heeft mijn zijn grote bek een paar keer beweerd dat hij Armstrong eens zou leren fietsen, maar uiteindelijk stond hij steeds uit vorm aan de start en kwam hij enkel om een rit te winnen.
Ok, Simoni is wellicht overdreven, maar je snapt mijn punt wel hoop ik.
De tweede plek van Andy Schleck van een paar jaar terug bevestigd dit beeld alleen maar. De "top" Italianen moet tussen aan halingstekens.

Los daarvan geeft het parcours, de Italiaanse bravoure en het landschap natuuurlijk enorm veel kijkplezier. Voor mij ook liever de Giro..
pi_68473265
Cervelo
Philip Deignan (IRL)
Simon Gerrans (AUS)
Volodymir Gustov (UKR)
Jeremy Hunt (GBR)
Ted King (USA)
Ignatas Konovalovas (LTU)
Serge Pauwels (BEL)
Hayden Roulston (NZL)
Carlos Sastre (ESP)
  dinsdag 28 april 2009 @ 21:23:13 #55
11102 knep
Mountainfreak
pi_68476136
Il Giro .

Ben erbij dit jaar op de Monte Petrano, Blockhaus, Vesuvius en in Rome .
Zelf ook met de fiets naar boven .
Behalve in Rome dan.
pi_68482116
AG2R:
Alexander Efimkin
Sebastien Hinault
Yuriy Krivtsov
Julien Loubet
Alexandr Pliuschin
Jean Charles Senac
Blaise Sonnery
Ludovic Turpin
Tadej Valjavec

over matige ploegjes gesproken. Hun Italiaan niet eens in de ploeg .
pi_68482288
Valjavec vind ik een goeie renner. Er moet veel geklommen worden, top tien en een etappezege acht ik niet onmogelijk voor hem.

Nocentini niet verbaast mij ook wel trouwens.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_68482897
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:43 schreef FritsVanEgters het volgende:
Valjavec vind ik een goeie renner. Er moet veel geklommen worden, top tien en een etappezege acht ik niet onmogelijk voor hem.

Nocentini niet verbaast mij ook wel trouwens.
A. Efimkin en Krivtsov zijn ook niet zo slecht toch?
pi_68483160
Nee, maar ik verwacht er geen vuurwerk van. Leuk voor in de kopgroep.
  woensdag 29 april 2009 @ 08:37:29 #60
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_68486909
die rit in milaan
  woensdag 29 april 2009 @ 09:50:06 #61
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_68488543
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:42 schreef johannespaulus3 het volgende:

[..]

toen het nieuws zondag bekend raakte, heb ik een facebookgroep opgericht om De Oude Krijger alsnog in de giro te krijgen
ondertussen hebben we toch al ruim 250 leden, waaronder enkele niet-onbelangrijke profrenners.
support the good cause at http://www.facebook.com/group.php?gid=69519857700 !
De Gazzetta heeft de actie opgemerkt:
quote:
Noè è uscito dal Giro E Facebook protesta
La maglia rosa più vecchia voleva chiudere a 40 anni nella corsa Gazzetta, ma la Liquigas non l’ha convocato. Nasce la crociata a 11 giorni dal via di Venezia.

MILANO, 28 aprile 2009 - Andrea Noè non correrà il Giro d’Italia. Sembrava una non-notizia. Invece l’esclusione del più vecchio professionista italiano, che è anche la più vecchia maglia rosa in attività, è diventata prima una notizia, poi un caso, e ha scatenato una crociata: fate correre a Noè il Giro del Centenario. Anche perché, scherzano i più maliziosi, Giro e Noè sono quasi coetanei. Ha 40 anni e tre mesi, Noè. Tra i pro’ ha cominciato a correre nel 1993: c’erano Argentin e Fondriest, Cassani andava in tv solo da intervistato (raramente). Andrea gregario, da subito. Per Rominger e Olano, Tonkov e Bartoli, Bettini e Di Luca. Con Mapei, Asics, Mapei-Quick Step, Alessio, dal 2005 Liquigas. Magro, asciutto, secco. Occhialini. Un amabile brontolone. Il suo ciclismo: tirare, cucire, riportare. In montagna: una certezza. In volata: la negazione. Il suo forte: la resistenza. Poi, mai dire mai, tre giorni in rosa, uno nel 1998 (con vittoria di tappa) e due nel 2007. Totale: 15 Giri d’Italia in 16 anni.

LA REAZIONE - Risultati e fiducia hanno spinto Noè ad allungare la carriera fino al 2009, con un sogno: correre il Giro del Centenario. Invece l’esclusione: "Scelta tecnica". Il tam-tam del ciclismo ha cominciato a risuonare ed echeggiare. Da Aldo Sassi (il preparatore di Noè, ma anche del suo attuale capitano Ivan Basso) a Giorgio Squinzi (il patron Mapei, che gli ha telefonato dagli Usa: "Escluderti significa non capire certi valori"), dagli ex capitani Garzelli e Di Luca ai giornalisti affezionati alle sue battute agli appassionati che hanno invaso i siti di ciclismo. Perfino su Facebook, in cui Noè ha la sua pagina con 510 amici. "Si ama Noè — commenta Alfredo Martini — perché è un combattente. Uno che dà, spende, fruga in tutte le tasche per regalare energie al capitano. Il pubblico si nutre di questi personaggi. Non c’è da stupirsi della passione per lui".

IDEA - C’è chi ha pensato di ingaggiare Noè. "E chi non lo prenderebbe? — si chiede Roberto Damiani, d.s. della Lotto-Silence, la squadra di Evans e Gilbert —. Non per fargli fare l’ultimo Giro, ma per fargli fare un grande Giro". "Uno come Noè farebbe comodo a qualsiasi squadra", ammette Beppe Saronni, team manager della Lampre di Cunego. "Anche alla nostra", aggiunge patron Emanuele Galbusera. Ma ci vorrebbe la rescissione consensuale del contratto. "Non trovo giusto darla — spiega Roberto Amadio, team manager Liquigas —. E’ un’ipotesi assurda. Noè non è l’unico dei nostri a non correre il Giro. I corridori devono accettare le scelte. Per me la vicenda è chiusa: purtroppo si sta creando una situazione antipatica per la Liquigas e i suoi corridori".

VANOTTI STOP? - C’è però una remota possibilità: Noè, eletto prima riserva, potrebbe subentrare a un compagno costretto a rinunciare per problemi di salute. Alessandro Vanotti, sabato, ha avuto una piccola colica biliare: "Adesso sto meglio. Sabato e domenica corro Toscana e Larciano, poi vedremo". Anche Vanotti, come Noè e gli altri, da cinque mesi si allena per il Giro: "Ma se proprio non ce la facessi, firmerei perché a sostituirmi fosse lui".
Marco Pastonesi.
La Gazzetta dello Sport
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_68489845
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:50 schreef Bismarck het volgende:

[..]

De Gazzetta heeft de actie opgemerkt:
[..]

La Gazzetta dello Sport
het is gisteren inderdaad goed rondgegaan in italië: we hebben ondertussen 750 leden, inclusief, visconti, nibali, kreuziger..
we zijn nu ook bereikbaar via www.letandrearide.com
pi_68491251
Haha, wat leuk!
pi_68491575
Ook maar lid geworden
pi_68497189
Lotto stuurt trouwens ook een behoorlijk schrale ploeg.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:49:00 #66
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_68501265
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:32 schreef johannespaulus3 het volgende:

[..]

het is gisteren inderdaad goed rondgegaan in italië: we hebben ondertussen 750 leden, inclusief, visconti, nibali, kreuziger..
we zijn nu ook bereikbaar via www.letandrearide.com
Mooie actie.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_68502767
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:56 schreef El_Bassie het volgende:
Lotto stuurt trouwens ook een behoorlijk schrale ploeg.
Mhua, ik vind het wel meevallen. Met Gilbert hebben ze een kanshebber op etappezeges en verder hebben ze met De Greef, Vanendert, Jacobs en Wegelius wel wat renners die een eind bergop kunnen. Het is geen zwaargewicht qua ploeg, maar zo slecht is het nou ook weer niet.
pi_68504292
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:26 schreef TheArt het volgende:

[..]

Mhua, ik vind het wel meevallen. Met Gilbert hebben ze een kanshebber op etappezeges en verder hebben ze met De Greef, Vanendert, Jacobs en Wegelius wel wat renners die een eind bergop kunnen. Het is geen zwaargewicht qua ploeg, maar zo slecht is het nou ook weer niet.
Misschien niet dramatisch, maar al die jongens zijn hooguit onderkant subtop. Een topper erbij was leuk geweest.
pi_68505511
Ik ben er op 16/17 mei bij in Bergamo/Milaan, op 29 mei sta ik op de Vesuvius en 31 mei zoek ik natuurlijk een mooi plekje uit in mijn huidige woonplaats Rome.

Eerst zou ik niet naar richting Milaan gaan maar ik wil Lance toch wel heel graag zien en wie weet maakt hij de Giro niet af.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 29 april 2009 @ 18:02:21 #70
67640 SaintOfKillers
pi_68505905
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:09 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Misschien niet dramatisch, maar al die jongens zijn hooguit onderkant subtop. Een topper erbij was leuk geweest.
Dat zeiden ze ook van Van Huffel en Van den Broeck.

Niet dat je van De Greef of Vanendert top 15 moet gaan verwachten, maar iedereen moet hier kijken hoever ze op eigen kracht kunnen raken in een grote ronde, dat weten ze nooit als ze voor een kopman moeten werken.
pi_68506871
Vanendert verwacht ik wel wat van. Reed sterk in L-B-L. De Greef heb ik nog niet in beeld gezien.
pi_68506911
Bij Silence zijn trouwens wel Lloyd en Aerts weggevallen die hier normaal zouden starten.
pi_68507995
Caisse d'Epargne
David Arroyo, Anthony Charteau, Arnold Jeannesson, Vasili Kiriyenka, Pablo Lastras, David López Garcia, Fransisco Pérez, Mathieu Perget en Joaquím Rodríguez

Quickstep:
Cataldo
Cornu
Davis
Devenyns
Engels
Facci
Malacarne
Seeldraeyers
Hulsmans / Reda

Bbox Bouygues Telecom
Julien Belgy (Fra), Steve Chainel (Fra), Yohann Gene (Fra), Saïd Haddou (Fra), Guillaume Le Floch (Fra), Evgeny Sokolov (Rus), Matthieu Sprick (Fra), Johann Tschopp (Zwi) en Thomas Voeckler (Fra).
pi_68508291
Ik ben benieuwd wat Seeldraeyers kan doen, die zou voor een klassement willen gaan.
pi_68508454
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:27 schreef Sjiznit het volgende:
Ik ben benieuwd wat Seeldraeyers kan doen, die zou voor een klassement willen gaan.
  donderdag 30 april 2009 @ 12:00:42 #76
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_68524872
TVP voor de altijd prachtige Giro
Feyenoord!!! * Barça
pi_68526989
Edit: stond er dus al, nou ja, Klostergaard vervangt Nicki Sørensen bij Saxo.
  donderdag 30 april 2009 @ 14:23:50 #78
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_68529372
ballan zegt alvast af. Jammer, we hebben hem al een heel voorjaar moeten missen...
pi_68530485
blockhaus is toch maar een lullig klimmetje van 27 km van bijna zeeniveau naar 2000+

Jammer dat ze Krohnplatz dit jaar niet doen en ook geen gavia en mortirolo
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 1 mei 2009 @ 16:33:31 #80
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_68561798
Ben nu in Italie, ik dacht dat de Giro dit weekend zou beginnen. Helaas. Misschien kan ik nog naar een etappe bij de Franse Alpen, ik ben dan ongeveer daar. (Ben aan het fietsen door Europa.)

Ja kut, ik zie nu dat ze volgende week hier zijn (Trieste) en de 15e in Innsbruck. Daar ben ik volgend weekend.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zondag 3 mei 2009 @ 14:44:21 #81
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_68618807
En Renaat in Sporza nog met "onthutsend nieuws" , "De Oude Krijger" staat nog altijd niet in de selectie van Liquigas voor de Giro ! Steun "Let Andrea Ride"
http://www.fcacebook.com/home.php#/group.php?sid=18024e0333cc72d4311d4c0d43f48554&gid=69519857700&ref=search
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_68623490
quote:
Bernucci vliegt door achterruit auto

Lorenzo Bernucci is zwaargewond geraakt tijdens een ongeval op training. De renner van LPR reed in op een auto die plots moest stoppen en vloog door de achterruit. Hij liep ondermeer een schedelbreuk op. Daarnaast had Bernucci diepe snijwonden in het aangezicht en een fractuur aan het neusbeen. Volgens de eerste diagnose is Bernucci, een van de snelle mannen in dienst van Petacchi, drie maanden out.
Die gaat dus geen sprints aantrekken voor Petacchi in de Giro.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:33:39 #83
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_68624011
ben benieuwd hoe Armstrong er nu echt voor staat
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zondag 3 mei 2009 @ 16:37:29 #84
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_68624215
Lees trouwens net dat Lance het puur ziet als voorbereiding en niet voor het klassement gaan. Maar hij zou zijn eergevoelens toch wel laten spreken?
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_68625307
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:37 schreef The_Hives het volgende:
Lees trouwens net dat Lance het puur ziet als voorbereiding en niet voor het klassement gaan. Maar hij zou zijn eergevoelens toch wel laten spreken?
Willen mischien wel maar ik ben bang dat het niet kunnen is.
pi_68626933
quote:
Dat eergevoel zal dan eerder in de Tour komen bovendrijven denk ik. Waar hij staat en waar hij uberhaupt nog toe in staat is, is niet echt in te schatten, in Californië en nu in dat rondje in New Mexico heeft bij beulswerk verricht voor Leipheimer. Dat gaat hier vermoedelijk ook weer het geval zal zijn met Armstrong die zich waarschijnlijk meer richt op een etappe. Na de Giro gaat hij nog terug naar de VS om zich daar een maand lang voor te bereiden op de Tour trouwens.
pi_68627032
quote:
Enerzijds wat wim zegt, anderzijds dekt hij zich in imo.
pi_68627185
Hopelijk dat ik dit jaar wat meer (live en niet via samenvattingen) van de Giro kan zien dan vorig jaar
  zondag 3 mei 2009 @ 18:15:52 #89
67640 SaintOfKillers
pi_68627934
Ik vraag me nog altijd af met welke doelstelling Armstrong aan de Tour gaat beginnen.
pi_68627975
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me nog altijd af met welke doelstelling Armstrong aan de Tour gaat beginnen.
Dat weet alleen Lance. Als hij schoon start, zal hij in zijn hoofd zijn verwachtingen heus wel wat bijstellen. Als hij toch weer dope neemt, is er geen reden waarom hij de concurrentie niet naar huis kan fietsen.
pi_68628415
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet anders voorstellen dan dat hij start om te winnen. Hij zal, voordat hij z'n comeback officieel maakte, toch wel geweten hebben wat hij nog zou kunnen. Als hij start als meesterknecht en niet om te winnen hoeft hij niet de tijdrit in Monaco al verkend te hebben, de windtunnel in te gaan en het nieuwste van het nieuwste materiaal te hebben lijkt me. Maar ik denk dat we het pas gaan weten na de eerste bergrit in de Tour.
  zondag 3 mei 2009 @ 18:46:34 #92
67640 SaintOfKillers
pi_68628881
Armstrong is ambitieus, maar meestal ook wel realistisch. Kan me niet echt voorstellen dat hij denkt dat hij Contador kan verslaan of dat Contador hem niet gaat aanvallen als hij er toevallig voor staat in het klassement.

Misschien wil hij stunten met een heel Astana podium, dat lijkt me realistischer dan Tourwinst.
  zondag 3 mei 2009 @ 18:51:36 #93
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_68629032
De vraag is natuurlijk waarom hij Contador niet zou kunnen verslaan ? Een Leipheimer met een beetje meer ambitie had dat vorig jaar in de Vuelta en het jaar ervoor in de Tour ook gekund ... En Lance zal die ambitie wél hebben.

Al zullen ze Leipo nu wel paaien met hem voor Giro winst te laten gaan zeker ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_68629545
Leipo voor de Giro, in de Tour denk ik 1 en 2 Armstrong/Contador en Contador/Armstrong, 3 Basso en 4 Leipo.
  zondag 3 mei 2009 @ 19:14:05 #95
67640 SaintOfKillers
pi_68629721
Basso rijdt volgens mij geen Tour. En Leipheimer lijkt me een choker, geweldig in de schaduw, falend in de spotlights.

Verder vermoed ik dat Contador dit jaar beter gaat zijn dan ooit en dat Armstrong zal bewijzen dat hij bijna 38 is.
pi_68630988
Toch vraag ik me af waarom Contador zo snel inbond toen hij nog een keer met Bruyneel gesproken had na zijn flirts met andere teams. Heeft Contador een pak geld gekregen om voor één keer tweede viool te spelen? Heeft Bruyneel aangegeven dat Armstrong niet voor winst zal gaan (dat zou dan toch meteen besproken zijn?) Weet Contador dat hij bij Bruyneel goed zit omdat je daar niet gepakt wordt ? Heeft Contador bedacht dat hij Armstrong ook tegen zou komen als hij naar een andere (mindere) ploeg zou gaan en hij dan maar beter kan blijven zitten waar hij zit?

Ik schat Basso (als die tenminste op z'n oude niveau terugkomt) trouwens hoger in als ronderenner dan Contador, die zal er volgend jaar wel weer staan. En Andy wordt ook beter en beter. Ik denk niet dat Contador de Tour jarenlang gaat domineren.
  zondag 3 mei 2009 @ 20:32:31 #97
14505 OProg
A Life in Music
pi_68632822
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:46 schreef wimderon het volgende:

Ik schat Basso (als die tenminste op z'n oude niveau terugkomt) trouwens hoger in als ronderenner dan Contador, die zal er volgend jaar wel weer staan. En Andy wordt ook beter en beter. Ik denk niet dat Contador de Tour jarenlang gaat domineren.
Tsjah. Ik weet de Tour van 2003 nog dat Armstrong even in het wiel zat van Basso toen Vino aanviel en er geroepen werd dat het onbegrijpelijk was dat hij bij slechts Basso in het wiel zat. Toen zag Basso er ook nog als een net niet renner uit, wat Ferretti ook dacht en hem bij Fassa Bortolo liet gaan.

Basso had toen de leeftijd van Contador vorig jaar. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er zo vaak wordt gedaan alsof er al helemaal geen rek meer in Contador zit en hij er al op zijn max is, terwijl hij al op uitzonderlijk jonge leeftijd gewoon een topprestatie geeft neergezet die door heel weinig renners op die leeftijd nagedaan is.
pi_68633288
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:32 schreef OProg het volgende:

[..]

Tsjah. Ik weet de Tour van 2003 nog dat Armstrong even in het wiel zat van Basso toen Vino aanviel en er geroepen werd dat het onbegrijpelijk was dat hij bij slechts Basso in het wiel zat. Toen zag Basso er ook nog als een net niet renner uit, wat Ferretti ook dacht en hem bij Fassa Bortolo liet gaan.

Basso had toen de leeftijd van Contador vorig jaar. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er zo vaak wordt gedaan alsof er al helemaal geen rek meer in Contador zit en hij er al op zijn max is, terwijl hij al op uitzonderlijk jonge leeftijd gewoon een topprestatie geeft neergezet die door heel weinig renners op die leeftijd nagedaan is.
Contador heeft z'n grote rondes gewonnen met krappe marges, de Vuelta bij gratie van een ploeggenoot en z'n Tour mede dankzij een uit koers gehaalde Rasmussen en een dom rijdende Evans. Basso had voordat hij geschorst werd juist de Giro met 2 vingers in de neus gewonnen en ging in de Tour hetzelfde doen, nadat hij een jaar daarvoor nog als enige bergop mee had gekund met Armstrong. Die demarrages van Contador zien er spectaculair uit, maar in de praktijk loopt hij daarna niet of nauwelijks verder uit op, met alle respect, types als Leipheimer en Evans. Basso was bergop veel indrukwekkender. En ook naar het einde van een grote ronde heeft Contador toch vaak z'n niveau niet kunnen vasthouden. Of en hoe Contador door gaat groeien weet je niet, of Basso op z'n oude niveau terugkeert ook niet, de Basso van 2006 schat ik in ieder geval een stuk hoger in dan de Contador van 2009.
pi_68635276
quote:
Op zondag 3 mei 2009 14:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Renaat in Sporza nog met "onthutsend nieuws" , "De Oude Krijger" staat nog altijd niet in de selectie van Liquigas voor de Giro ! Steun "Let Andrea Ride"
http://www.fcacebook.com/home.php#/group.php?sid=18024e0333cc72d4311d4c0d43f48554&gid=69519857700&ref=search
die link lijkt niet toe te komen..
kortste weg: http://www.letandrearide.com

bedankt aan iedereen die de actie al steunt
pi_68635555
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:32 schreef OProg het volgende:

[..]

Het dopingregime van ome Bjarne heeft daarna uiteraard het beste in Birillo naar bovengehaald. Ja, daar was Bjarne altijd wel goed in, kwaliteiten in renners vinden waarvan je niet wist dat ze ze hadden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')