Niet mee eens, alle drie rondes bijzonder. De Tour is ook bijzonder door spectatulaire route, en Vuelta start in Drenthe!quote:
Los van het vaak matige camerawerk en de regie die vaak matig is en verouderde technologieën die ze gebruiken, komt een flink deel van de klassementsrenners hier op 95% aan de start, in voorbereiding op de Tour. Klöden doet niet mee trouwens.quote:Op maandag 27 april 2009 13:26 schreef Gillingham het volgende:
Los van de aandacht en het deelnemersveld de mooiste ronde van het jaar. Dat laatste valt dit jaar overigens ook reuze mee met Armstrong, Leipheimer, Klöden, Basso, Menchov, Sastre, Cancellara, Petacchi, Cavendish en McEwen. En dan nog natuurlijk alle Italiaanse toppers die er elk jaar bij zijn.
Ik kijk er naar uit.
*eens is*quote:Op maandag 27 april 2009 11:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het totaalpakket vind ik bij de Giro veruit het mooiste.
Bij de Tour heb je vaak die extreme voorspelbaarheid qua verloop op het vlakke met heel erg voorzichtige toppers in de bergen. Bij de Vuelta heb je dan weer dan verontrustend saaie decor met steeds weer die trieste autosnelwegen en een half gedemotiveerd deelnemersveld.
De Giro is vaak het spannendst met een leuke mix van ritten en rennerstypes.
Ik ook, echter zal ik door voetbal (toernooien komen eraanquote:
De Tour dit jaar word afwachten tot het laatste weekend, en uiteindelijk wint Contador.quote:Op maandag 27 april 2009 14:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
*eens is*
Zat vandaag nog naar het parkoers van de Tour te kijken. Ziet er weeruit. Alles gericht op een ontknoping op de Mont Ventoux, maar dan door etappes waar je van te voren weet dat er niets gaat gebeuren in het klassement. De giro is wat dat betreft (meestal) veel interessanter.
Hoe komt dat vraag ik me af. Heeft het alleen mar te maken met het parkoers, of dat de belangen groter zijn in de Tour (lees geld/sponsors etc), zodanig dat de renners voorzichtig zijn en het zekere voor het onzekere nemen. In de Giro nemen ze meer risico's, en spat het er meer van af. Of heb ik het verkeerd?quote:Op maandag 27 april 2009 14:23 schreef Mr_DG het volgende:
[..]
De Tour dit jaar word afwachten tot het laatste weekend, en uiteindelijk wint Contador.
De Tour is altijd erg voorspelbaar (qua klassement), maar de Giro daarentegen is altijd een erg open koers, en daarom een stuk spannender dan de Tour en de Vuelta.
ik niequote:
Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met de kwaliteit van de 'knechten' in de Giro. In de Tour worden de beste renners opgesteld terwijl de Giro het moet doen met één of twee kopmannen (vaak ook nog eens in voorbereiding op de tour) aangevuld met B-knechten. Daardoor hebben ploegen meer moeite om de koers te controleren en zie je een veel opener koers in de Giro.quote:Op maandag 27 april 2009 14:32 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Hoe komt dat vraag ik me af. Heeft het alleen mar te maken met het parkoers, of dat de belangen groter zijn in de Tour (lees geld/sponsors etc), zodanig dat de renners voorzichtig zijn en het zekere voor het onzekere nemen. In de Giro nemen ze meer risico's, en spat het er meer van af. Of heb ik het verkeerd?
Wat zullen ze dan blij zijn dat ze die hebben uitgenodigd.quote:
zou me niks verbazen als Xacobea nog ingewisseld wordt voor pakweg Flaminia ofzo.quote:Op maandag 27 april 2009 18:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wat zullen ze dan blij zijn dat ze die hebben uitgenodigd.
Leuk ploegje voor in de bergen.quote:Op maandag 27 april 2009 18:53 schreef Bartoli het volgende:
Lampre-NGC
Cunego
Bruseghin
Caucchioli
Da Dalto
Gasparotto
Manuele Mori
Tiralongo
+ 2 renners die na Romandie aangewezen worden
Bennati is geblesseerd.quote:Op maandag 27 april 2009 18:35 schreef Bartoli het volgende:
[..]
zou me niks verbazen als Xacobea nog ingewisseld wordt voor pakweg Flaminia ofzo.
Ook renaat zal Andrea "de oude krijger" Noe niet mogen zeggen, hij mag van zijn ploeg niet starten. Noe, 40 of 41? inmiddels, zou volgens mij na dit seizoen stoppen. Ook geen Bennati overigens. (die zal wel met Kreuziger en Nibali naar de Tour mogen)
Damiano Caruso wordt pas in augustus ofzo prof volgens mij.quote:Op maandag 27 april 2009 21:05 schreef OProg het volgende:
Een paar dingen die denk ik ook wel zeker zijn:
Team LPR -> Gabriele Bosisio, Danilo Di Luca, Alessandro Petacchi, Alessandro Spezialetti.
Dan gok ik dat ze Lorenzo Bernucci en Alberto Ongarato ook wel in zullen laden voor Petacchi. Daniele Pietropolli is altijd wel bruikbaar. En dan is misschien Damiano Caruso een idee om ervaring op te doen?
Dat zou ook kunnen maar dat is me een beetje onduidelijk. Ik las vorig jaar na de Tour L'Avenir en zijn Italiaanse wegtitel bij de beloften dat hij prof zou worden 'per volgend jaar'. Wat de plannen dan verder zijn weet ik eigenlijk niet.quote:Op maandag 27 april 2009 21:51 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Damiano Caruso wordt pas in augustus ofzo prof volgens mij.
Leuker en spectaculairder wil niet zeggen dat het beter is natuurlijk. Qua kwaliteit staan in de Tour de betere renners in betere conditie aan de start, daar lijkt me weinig discussie over mogelijk.quote:Op maandag 27 april 2009 22:22 schreef TheArt het volgende:
Ik snap niet dat er een aantal mekkeren dat het deelnemersveld in de Tour zoveel beter is dan hier. Ik zou eerder het tegenovergestelde willen zeggen. Ik vind al jaren het deelnemersveld hier veel leuker en spectaculairder.
Absoluut. En alleen qua klassementsrenners heeft de Tour denk ik een betere bezetting. Renners als Rebellin en Bettini startten de laatste zoveel jaren toch niet in de Tour en kon je alleen maar in de Giro zien. Men moet natuurlijk ook niet alleen naar die klassementsrenners kijken om te oordelen of er een beter startveld in de Tour is.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er zijn wel een hoop Italianen die gewoon niet geïnteresseerd zijn in de Tour. Dat zijn toppers en als je die op hun best wil zien, moet je wel in de Giro zijn, want in de Tour zijn die een schaduw van zichzelf (als ze al zin hebben om te starten).
Sprintersveld in de Tour is ook veel beter.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Absoluut. En alleen qua klassementsrenners heeft de Tour denk ik een betere bezetting. Renners als Rebellin en Bettini startten de laatste zoveel jaren toch niet in de Tour en kon je alleen maar in de Giro zien. Men moet natuurlijk ook niet alleen naar die klassementsrenners kijken om te oordelen of er een beter startveld in de Tour is.
Daar twijfel ik toch aan hoor. Het sprintersveld in de Tour is absoluut niet indrukwekkend. Al een paar jaar niet, vind ik. Het kan best wat beter zijn, maar niet veel beter.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Sprintersveld in de Tour is ook veel beter.
nou dat valt dit jaar wel mee met een ploegentijdrit van 20,5 km, en twee tijdritten van resp 60,6 en 15,5 km. dus in totaal is dat 96,6 km.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:30 schreef Beregd het volgende:
En in de giro ligt de nadruk veel minder op tijdrijden dan in de tour, dat maakt het ook leuker.
toen het nieuws zondag bekend raakte, heb ik een facebookgroep opgericht om De Oude Krijger alsnog in de giro te krijgenquote:Op maandag 27 april 2009 19:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bennati is geblesseerd.
Noe![]()
Voor het eerst sinds 1994 niet van de partij
Ploegen tijdrit door Venetiequote:Op dinsdag 28 april 2009 13:32 schreef Beregd het volgende:
Toch jammer van die ploegentijdrit, Dat ze nog niet doorhebben dat zoiets nooit leuk is.
Vind ploegentijdrit juist 1 van de mooiste disciplines, vraag me niet waaromquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:49 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Ploegen tijdrit door Venetie![]()
Dat worden mooie plaatjes.
de ploegentijdrit in de Giro is meestal minder bepalend dan die in de Tour. Neemt niet weg dat een LPR (Di Luca) of Serramenti (Simoni) itt Liquigas niet al meteen 1.00 moeten gaan toegeven op Basso bijv.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:32 schreef Beregd het volgende:
ah, idd best veel tijdrit dit jaar, is wel eens anders geweest.
Wat ook meespeelt is dat tijdritten in de giro zelden helemaal vlak zijn. (al mag bartoli me tegenspreken als het dit jaar anders is)
Toch jammer van die ploegentijdrit, Dat ze nog niet doorhebben dat zoiets nooit leuk is.
Nuja, dat valt te bezien. Veel van deze 'toppers', neem bijv. Cunego en Simoni, hebben wel degelijk van de Tour hun doel gemaakt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er zijn wel een hoop Italianen die gewoon niet geïnteresseerd zijn in de Tour. Dat zijn toppers en als je die op hun best wil zien, moet je wel in de Giro zijn, want in de Tour zijn die een schaduw van zichzelf (als ze al zin hebben om te starten).
Ok, Simoni is wellicht overdreven, maar je snapt mijn punt wel hoop ik.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Simoni heeft nog nooit van de Tour een doel gemaakt. Hij heeft mijn zijn grote bek een paar keer beweerd dat hij Armstrong eens zou leren fietsen, maar uiteindelijk stond hij steeds uit vorm aan de start en kwam hij enkel om een rit te winnen.
A. Efimkin en Krivtsov zijn ook niet zo slecht toch?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:43 schreef FritsVanEgters het volgende:
Valjavec vind ik een goeie renner. Er moet veel geklommen worden, top tien en een etappezege acht ik niet onmogelijk voor hem.
Nocentini niet verbaast mij ook wel trouwens.![]()
De Gazzetta heeft de actie opgemerkt:quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:42 schreef johannespaulus3 het volgende:
[..]
toen het nieuws zondag bekend raakte, heb ik een facebookgroep opgericht om De Oude Krijger alsnog in de giro te krijgen
ondertussen hebben we toch al ruim 250 leden, waaronder enkele niet-onbelangrijke profrenners.
support the good cause at http://www.facebook.com/group.php?gid=69519857700 !
La Gazzetta dello Sportquote:Noè è uscito dal Giro E Facebook protesta
La maglia rosa più vecchia voleva chiudere a 40 anni nella corsa Gazzetta, ma la Liquigas non l’ha convocato. Nasce la crociata a 11 giorni dal via di Venezia.
MILANO, 28 aprile 2009 - Andrea Noè non correrà il Giro d’Italia. Sembrava una non-notizia. Invece l’esclusione del più vecchio professionista italiano, che è anche la più vecchia maglia rosa in attività, è diventata prima una notizia, poi un caso, e ha scatenato una crociata: fate correre a Noè il Giro del Centenario. Anche perché, scherzano i più maliziosi, Giro e Noè sono quasi coetanei. Ha 40 anni e tre mesi, Noè. Tra i pro’ ha cominciato a correre nel 1993: c’erano Argentin e Fondriest, Cassani andava in tv solo da intervistato (raramente). Andrea gregario, da subito. Per Rominger e Olano, Tonkov e Bartoli, Bettini e Di Luca. Con Mapei, Asics, Mapei-Quick Step, Alessio, dal 2005 Liquigas. Magro, asciutto, secco. Occhialini. Un amabile brontolone. Il suo ciclismo: tirare, cucire, riportare. In montagna: una certezza. In volata: la negazione. Il suo forte: la resistenza. Poi, mai dire mai, tre giorni in rosa, uno nel 1998 (con vittoria di tappa) e due nel 2007. Totale: 15 Giri d’Italia in 16 anni.
LA REAZIONE - Risultati e fiducia hanno spinto Noè ad allungare la carriera fino al 2009, con un sogno: correre il Giro del Centenario. Invece l’esclusione: "Scelta tecnica". Il tam-tam del ciclismo ha cominciato a risuonare ed echeggiare. Da Aldo Sassi (il preparatore di Noè, ma anche del suo attuale capitano Ivan Basso) a Giorgio Squinzi (il patron Mapei, che gli ha telefonato dagli Usa: "Escluderti significa non capire certi valori"), dagli ex capitani Garzelli e Di Luca ai giornalisti affezionati alle sue battute agli appassionati che hanno invaso i siti di ciclismo. Perfino su Facebook, in cui Noè ha la sua pagina con 510 amici. "Si ama Noè — commenta Alfredo Martini — perché è un combattente. Uno che dà, spende, fruga in tutte le tasche per regalare energie al capitano. Il pubblico si nutre di questi personaggi. Non c’è da stupirsi della passione per lui".
IDEA - C’è chi ha pensato di ingaggiare Noè. "E chi non lo prenderebbe? — si chiede Roberto Damiani, d.s. della Lotto-Silence, la squadra di Evans e Gilbert —. Non per fargli fare l’ultimo Giro, ma per fargli fare un grande Giro". "Uno come Noè farebbe comodo a qualsiasi squadra", ammette Beppe Saronni, team manager della Lampre di Cunego. "Anche alla nostra", aggiunge patron Emanuele Galbusera. Ma ci vorrebbe la rescissione consensuale del contratto. "Non trovo giusto darla — spiega Roberto Amadio, team manager Liquigas —. E’ un’ipotesi assurda. Noè non è l’unico dei nostri a non correre il Giro. I corridori devono accettare le scelte. Per me la vicenda è chiusa: purtroppo si sta creando una situazione antipatica per la Liquigas e i suoi corridori".
VANOTTI STOP? - C’è però una remota possibilità: Noè, eletto prima riserva, potrebbe subentrare a un compagno costretto a rinunciare per problemi di salute. Alessandro Vanotti, sabato, ha avuto una piccola colica biliare: "Adesso sto meglio. Sabato e domenica corro Toscana e Larciano, poi vedremo". Anche Vanotti, come Noè e gli altri, da cinque mesi si allena per il Giro: "Ma se proprio non ce la facessi, firmerei perché a sostituirmi fosse lui".
Marco Pastonesi.
het is gisteren inderdaad goed rondgegaan in italië: we hebben ondertussen 750 leden, inclusief, visconti, nibali, kreuziger..quote:Op woensdag 29 april 2009 09:50 schreef Bismarck het volgende:
[..]
De Gazzetta heeft de actie opgemerkt:
[..]
La Gazzetta dello Sport
quote:Op woensdag 29 april 2009 10:32 schreef johannespaulus3 het volgende:
[..]
het is gisteren inderdaad goed rondgegaan in italië: we hebben ondertussen 750 leden, inclusief, visconti, nibali, kreuziger..
we zijn nu ook bereikbaar via www.letandrearide.com
Mhua, ik vind het wel meevallen. Met Gilbert hebben ze een kanshebber op etappezeges en verder hebben ze met De Greef, Vanendert, Jacobs en Wegelius wel wat renners die een eind bergop kunnen. Het is geen zwaargewicht qua ploeg, maar zo slecht is het nou ook weer niet.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:56 schreef El_Bassie het volgende:
Lotto stuurt trouwens ook een behoorlijk schrale ploeg.
Misschien niet dramatisch, maar al die jongens zijn hooguit onderkant subtop. Een topper erbij was leuk geweest.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mhua, ik vind het wel meevallen. Met Gilbert hebben ze een kanshebber op etappezeges en verder hebben ze met De Greef, Vanendert, Jacobs en Wegelius wel wat renners die een eind bergop kunnen. Het is geen zwaargewicht qua ploeg, maar zo slecht is het nou ook weer niet.
Dat zeiden ze ook van Van Huffel en Van den Broeck.quote:Op woensdag 29 april 2009 17:09 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Misschien niet dramatisch, maar al die jongens zijn hooguit onderkant subtop. Een topper erbij was leuk geweest.
quote:Op woensdag 29 april 2009 19:27 schreef Sjiznit het volgende:
Ik ben benieuwd wat Seeldraeyers kan doen, die zou voor een klassement willen gaan.
Die gaat dus geen sprints aantrekken voor Petacchi in de Giro.quote:Bernucci vliegt door achterruit auto
Lorenzo Bernucci is zwaargewond geraakt tijdens een ongeval op training. De renner van LPR reed in op een auto die plots moest stoppen en vloog door de achterruit. Hij liep ondermeer een schedelbreuk op. Daarnaast had Bernucci diepe snijwonden in het aangezicht en een fractuur aan het neusbeen. Volgens de eerste diagnose is Bernucci, een van de snelle mannen in dienst van Petacchi, drie maanden out.
Willen mischien wel maar ik ben bang dat het niet kunnen is.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:37 schreef The_Hives het volgende:
Lees trouwens net dat Lance het puur ziet als voorbereiding en niet voor het klassement gaan. Maar hij zou zijn eergevoelens toch wel laten spreken?
Dat eergevoel zal dan eerder in de Tour komen bovendrijven denk ik. Waar hij staat en waar hij uberhaupt nog toe in staat is, is niet echt in te schatten, in Californië en nu in dat rondje in New Mexico heeft bij beulswerk verricht voor Leipheimer. Dat gaat hier vermoedelijk ook weer het geval zal zijn met Armstrong die zich waarschijnlijk meer richt op een etappe. Na de Giro gaat hij nog terug naar de VS om zich daar een maand lang voor te bereiden op de Tour trouwens.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:37 schreef The_Hives het volgende:
Lees trouwens net dat Lance het puur ziet als voorbereiding en niet voor het klassement gaan. Maar hij zou zijn eergevoelens toch wel laten spreken?
Enerzijds wat wim zegt, anderzijds dekt hij zich in imo.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:37 schreef The_Hives het volgende:
Dat weet alleen Lance. Als hij schoon start, zal hij in zijn hoofd zijn verwachtingen heus wel wat bijstellen. Als hij toch weer dope neemt, is er geen reden waarom hij de concurrentie niet naar huis kan fietsen.quote:Op zondag 3 mei 2009 18:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me nog altijd af met welke doelstelling Armstrong aan de Tour gaat beginnen.
Ik kan me eigenlijk niet anders voorstellen dan dat hij start om te winnen. Hij zal, voordat hij z'n comeback officieel maakte, toch wel geweten hebben wat hij nog zou kunnen. Als hij start als meesterknecht en niet om te winnen hoeft hij niet de tijdrit in Monaco al verkend te hebben, de windtunnel in te gaan en het nieuwste van het nieuwste materiaal te hebben lijkt me. Maar ik denk dat we het pas gaan weten na de eerste bergrit in de Tour.quote:Op zondag 3 mei 2009 18:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me nog altijd af met welke doelstelling Armstrong aan de Tour gaat beginnen.
Tsjah. Ik weet de Tour van 2003 nog dat Armstrong even in het wiel zat van Basso toen Vino aanviel en er geroepen werd dat het onbegrijpelijk was dat hij bij slechts Basso in het wiel zat. Toen zag Basso er ook nog als een net niet renner uit, wat Ferretti ook dacht en hem bij Fassa Bortolo liet gaan.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:46 schreef wimderon het volgende:
Ik schat Basso (als die tenminste op z'n oude niveau terugkomt) trouwens hoger in als ronderenner dan Contador, die zal er volgend jaar wel weer staan. En Andy wordt ook beter en beter. Ik denk niet dat Contador de Tour jarenlang gaat domineren.
Contador heeft z'n grote rondes gewonnen met krappe marges, de Vuelta bij gratie van een ploeggenoot en z'n Tour mede dankzij een uit koers gehaalde Rasmussen en een dom rijdende Evans. Basso had voordat hij geschorst werd juist de Giro met 2 vingers in de neus gewonnen en ging in de Tour hetzelfde doen, nadat hij een jaar daarvoor nog als enige bergop mee had gekund met Armstrong. Die demarrages van Contador zien er spectaculair uit, maar in de praktijk loopt hij daarna niet of nauwelijks verder uit op, met alle respect, types als Leipheimer en Evans. Basso was bergop veel indrukwekkender. En ook naar het einde van een grote ronde heeft Contador toch vaak z'n niveau niet kunnen vasthouden. Of en hoe Contador door gaat groeien weet je niet, of Basso op z'n oude niveau terugkeert ook niet, de Basso van 2006 schat ik in ieder geval een stuk hoger in dan de Contador van 2009.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Tsjah. Ik weet de Tour van 2003 nog dat Armstrong even in het wiel zat van Basso toen Vino aanviel en er geroepen werd dat het onbegrijpelijk was dat hij bij slechts Basso in het wiel zat. Toen zag Basso er ook nog als een net niet renner uit, wat Ferretti ook dacht en hem bij Fassa Bortolo liet gaan.
Basso had toen de leeftijd van Contador vorig jaar. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er zo vaak wordt gedaan alsof er al helemaal geen rek meer in Contador zit en hij er al op zijn max is, terwijl hij al op uitzonderlijk jonge leeftijd gewoon een topprestatie geeft neergezet die door heel weinig renners op die leeftijd nagedaan is.
die link lijkt niet toe te komen..quote:Op zondag 3 mei 2009 14:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Renaat in Sporza nog met "onthutsend nieuws" , "De Oude Krijger" staat nog altijd niet in de selectie van Liquigas voor de Giro ! Steun "Let Andrea Ride"
http://www.fcacebook.com/home.php#/group.php?sid=18024e0333cc72d4311d4c0d43f48554&gid=69519857700&ref=search
Het dopingregime van ome Bjarne heeft daarna uiteraard het beste in Birillo naar bovengehaald. Ja, daar was Bjarne altijd wel goed in, kwaliteiten in renners vinden waarvan je niet wist dat ze ze hadden.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Tsjah. Ik weet de Tour van 2003 nog dat Armstrong even in het wiel zat van Basso toen Vino aanviel en er geroepen werd dat het onbegrijpelijk was dat hij bij slechts Basso in het wiel zat. Toen zag Basso er ook nog als een net niet renner uit, wat Ferretti ook dacht en hem bij Fassa Bortolo liet gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |