abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68833990
Jezus wat lul je man.

Menchov wordt helemaal niet massaal als winnaar getipt in Nederland.
En de Giro is zwaarder dan de Tour kwa parcours, zelfs dit jaar nu het wat minder is in de Giro dan normaal.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 07:48:40 #252
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_68834958
extra jammer dan Menchov 1 van zn belangrijkste helpers in de bergen moet missen. Zeker met zoveel bergen een flinke aderlating...
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_68835357
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 02:01 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Als je de Giro nu met de Tour vergelijkt.

In de Giro kun je nog recreëren, maar de Tourdirectie heeft haar koers weer eens onmenselijk gemaakt.

De Tour is dit jaar juist minder lastig imo (dan de afgelopen jaren). Misschien wel meer wat bergritten, maar ook minder overgangsritten. En een aantal van de bergritten eindigen na een afdaling of 40 km vlak. Met name die laatste zijn dus waarschijnlijk een maar voor niets.
De Giro is wel iets minder lastig dan andere jaren, maar er zitten ook een paar erg lange (berg)ritten in, van ruim over de 200 km.
Over het algemeen wordt het parkoers van de Giro als zwaarder beoordeeld dan dat van de Tour. Alleen is het wel zo dat in de Giro vaker rustig aan wordt gereden in het begin van een etappe. Maar met het invoeren van de ProTour is dat minder geworden.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2009 09:08:20 ]
pi_68836821
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 21:11 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan laat ik mijn keuze nog open.

Denis Menchov wordt door (Nederlandse) wielerfans als winnaar getipt, maar die Rus zal weer hopeloos overbelast raken.
Volgens mij valt het wel mee. Ik heb het tenminste nog nergens gelezen.
pi_68837752
edit

[ Bericht 97% gewijzigd door Ambrosius op 09-05-2009 11:44:26 (alleen registreren om je site te spammen valt op) ]
  zaterdag 9 mei 2009 @ 11:46:14 #256
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_68837812
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]


De Tour is dit jaar juist minder lastig imo (dan de afgelopen jaren). Misschien wel meer wat bergritten, maar ook minder overgangsritten. En een aantal van de bergritten eindigen na een afdaling of 40 km vlak. Met name die laatste zijn dus waarschijnlijk een maar voor niets.
Ja... en het feit dat misschien wel de lastigste bergrit de dag voor een belangrijke tijdrit wordt verreden. Nodigt voor de klassementsrenners niet meteen uit om een aanval te plaatsen op de de laatste of voorlaatste col (aankomst is niet boven).
pi_68837918
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:42 schreef gigiro het volgende:
edit
das fok

[ Bericht 1% gewijzigd door Ambrosius op 09-05-2009 11:54:53 (Niet proberen ook nog je link te spammen.) ]
  zaterdag 9 mei 2009 @ 11:57:38 #258
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_68838010
quote:
Cavendish uit kritiek op tactiek Garmin

Mark Cavendish start de komende Ronde van Italië als één van de favorieten voor het behalen van sprintzeges. De Brit won dit seizoen onder andere al Milaan-San Remo en is uit op zijn eerste etappezeges in de Giro. Aan de vooravond van de start in Venetië heeft de renner van Team Columbia de nodige kritiek op de wedstrijdinstelling van Garmin.

"Hoe die ploeg deze koers benadert is niet respectvol tegenover de organisatie," zegt Cavendish tegenover Cyclingnews. "De Giro duurt 21 dagen en wat hun doen is alles inzetten op de ploegentijdrit van vandaag. Hun koers eindingt vandaag al."

Cavendish zegt dat er diverse mogelijkheden voor hem zijn deze Giro om een dagzege te behalen: "Er zijn vier of vijf kansen om te winnen in een massasprint. Het winnen van het sprintklassement behoort tot één van de doelstellingen van deze rittenkoers voor mij."
Het is me niet geheel duidelijk waarom Cavendish zich hiermee moet bemoeien.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_68838216
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:46 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Ja... en het feit dat misschien wel de lastigste bergrit de dag voor een belangrijke tijdrit wordt verreden. Nodigt voor de klassementsrenners niet meteen uit om een aanval te plaatsen op de de laatste of voorlaatste col (aankomst is niet boven).
Tuurlijk wel, genoeg niet-tijdrijders die juist alles of niets moeten spelen in zo'n laatste bergetappe.
pi_68838296
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:57 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het is me niet geheel duidelijk waarom Cavendish zich hiermee moet bemoeien.
En wat is het punt van Cavendish dan eigenlijk? Net als Columbia heeft Garmin een echte sprinter, wat renners met verre klassementsambities en voor de rest vrijbuiters.
pi_68838353
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:57 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het is me niet geheel duidelijk waarom Cavendish zich hiermee moet bemoeien.
Inderdaad. Zijn manier om Farrar te dissen misschien?

Garmin heeft een prima opstelling. Farrar goede sprinter, Vandevelde voor de top tien en nog een paar behoorlijke toppers uit hun ploeg.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:54:40 #262
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_68839248
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:11 schreef wimderon het volgende:

[..]

En wat is het punt van Cavendish dan eigenlijk? Net als Columbia heeft Garmin een echte sprinter, wat renners met verre klassementsambities en voor de rest vrijbuiters.
Farrar is in principe geen echte sprinter. Hij kan het wel worden natuurlijk. Voor de rest heb je wel een punt.
pi_68839420
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:54 schreef JelleS het volgende:

[..]

Farrar is in principe geen echte sprinter. Hij kan het wel worden natuurlijk. Voor de rest heb je wel een punt.
Geen echte sprinter?

Farrar is sprinter en is daarnaast goed in prologen en korte tijdritten. Dus gewoon een echte sprinter, die wat meer inhoud heeft dan de standaard sprinter.
pi_68841311
Zo dadelijk gaat de 92e Giro d'Italia van start met een ploegentijdrit in Venezia, of beter gezegd in de badplaats Lido di Venezia dat op een zandbank ligt die de Venetiaanse lagune scheidt van de Adriatische Zee. Vanaf 15:35 zullen 22 ploegen om de vijf minuten van het startpodium afrollen, een dikke twee uur later weten we wie de eerste roze trui in deze Ronde van Italië in ontvangst mag nemen.


Lido di Venezia

Venezia (Venetiaans: Venesia, Nederlands: Venetië) ligt op meer dan honderd eilanden in de Laguna di Venezia die met elkaar verbonden zijn door ongeveer 150 kanalen en 400 bruggen. De unieke stad in het water wordt door velen gezien als één van de mooiste steden ter wereld en is zijn geheel een UNESCO werelderfgoed. De gemeente bestaat, behalve uit de historische stad Venezia waar 60.000 mensen wonen, ook uit een aantal andere eilanden (waaronder Lido) en een gedeelte op het vasteland met o.a. de stad Mestre waar ongeveer 180.000 mensen wonen. De gemeente telt in totaal ruim 270.000 zielen en is daarmee de zesde van Italië. Venezia is de hoofdstad van de gelijknamige provincie (848.000 inw.) en de regio Veneto (4.8 miljoen inw.).
De regio, vijfde van Italië, bestaat uit zeven provincies met als grootste andere steden Verona (265.000), Padova (212.000) en Vicenza (115.000). De regio bracht twee Giro winnaars voort: Giovanni Battaglin (1981) en Damiano Cunego (2004), ook de eerste Italiaanse Tourwinnaar komt uit Veneto: Ottavio Bottecchia won in 1924 en 1925. In deze Giro nemen tien renners uit Veneto deel, de bekendste zijn Cunego zelf, Marzio Bruseghin en Filippo Pozzato. Grootste afwezigen zijn wereldkampioen Alessandro Ballan en de dopingzondaars Davide Rebellin en Emanuele Sella.

Venezia dankt haar naam aan de Veneti, het volk dat de lagune bevolkte tot de Romeinen de macht overnamen, de naam komt van het woord "venetus" wat Latijn is voor de kleur blauw die de zee hier heeft. De stad zelf begon zich pas in de vijfde en zesde eeuw te ontwikkelen vanuit verschillende nederzettingen op de eilanden. Het Romeinse rijk liep op haar einde en werd binnengevallen door barbaarse volken als de Visigoten, Hunnen en Longobarden waardoor veel mensen naar dit gebied vluchtten dat nog onder controle van het Byzantijnse (Oost-Romeinse) rijk stond. De Venetiaanse eilanden groeiden onafhankelijk van elkaar, maar raakten ook steeds in elkaar verweven waardoor de karakteristieke infrastructuur ontstond. De stad was een trouwe bondgenoot van Constantinopel en kreeg als beloning voor bewezen diensten in 697 zelfbestuur onder leiding van Paolo Lucio Anafesto, de eerste Doge van de "Serenissima Repubblica di Venezia". Venezia bemachtigde in 828 het stoffelijk overschot van de heilige San Marco van Alexandrië. De Doge liet de Basilica di San Marco bouwen om de nieuwe beschermheilige van de stad te eren, een groot plein (Piazza San Marco) werd aangelegd en het beroemde Palazzo Ducale (Dogepaleis) werd ook aan het plein aangelegd, het is nog altijd het centrale plein van de stad al dateren de huidige gebouwen uit latere eeuwen. De 43 meter hoge basiliek is sinds 1807 tevens de kathedraal van het bisdom Venezia. De bijbehorende Campanile di San Marco toren is met 98.6 meter het hoogste gebouw van de stad.


Piazza San Marco, linksachter de Basiliek met de Campanile en rechtsachter het Dogepaleis

In de late middeleeuwen groeide Venezia uit tot de machtigste staat op de Middellandse Zee, het speelde in 1204 tijdens de vierde kruistocht een belangrijke rol in de plundering van Constantinopel en in 1380 versloeg het na een lange oorlog de grote rivaal Genova. De republiek heerste op haar hoogtepunt in de vijftiende eeuw over een groot deel van noordoost Italië, de Dalmatische kust tot aan Albanië en verschillende Griekse eilanden zoals Kreta en Cyprus. Venezia werd bovendien schatrijk dankzij de handel met het midden en verre oosten. De ommekeer kwam in 1453 na de val van Constantinopel, het Byzantijnse rijk werd vervangen door de Ottomanen waardoor Venezia haar lucratieve handelspositie in het oosten verloor. In de rest van de 15e en 16e eeuw zou Venezia veel van haar gebieden verliezen aan de Ottomanen, het bekendst is wellicht de invasie van Cyprus in 1570 toen naar schatting 60.000 Turken het eiland binnentrokken waarbij tienduizenden Griekse en Venetiaanse Cyprioten werden afgeslacht en vele christelijke kerken werden verwoest, het kopereiland blijft tot op de dag van vandaag een verdeelde natie. Venezia verloor dus haar macht in het oosten en kon door de Straat van Gibraltar ook niet naar het westen, omdat deze onder controle van Spanje stond. Tot overmaat van ramp werd de stad in 1576 en 1630 getroffen door de pest waarbij 50.000 doden vielen op een bevolking van 150.000. Uiteindelijk werd de republiek in 1797 na meer dan 1000 jaar onafhankelijkheid opgeheven door Napoleon Bonaparte. Venezia zou de speelbal worden van Frankrijk en Oostenrijk die diverse vazalstaten installeerden, de Oostenrijkers trokken uiteindelijk aan het langste eind en brachten de stad onder in de vazalstaat Lombardo-Veneto. In 1866 werd Lombardo-Veneto veroverd door toen vijf jaar oude Italië.
In 1926 annexeerde Venezia de gemeentes Mestre en Marghera op het vasteland, er werd een enorm industrieterrein aangelegd om de stad minder afhankelijk van het toerisme te maken en tienduizenden woningen schoten als paddenstoelen uit de grond om de overbevolkte eilanden te ontlasten, tegenwoordig wonen er drie keer zoveel Veneziani aan het vasteland dan op de eilanden.

De oude handelsstad draait naast de industrie van Marghera natuurlijk vooral op het toerisme, jaarlijks komen miljoenen mensen naar de stad om de historische gebouwen, karakteristieke kanalen of het traditionele carnaval te bekijken. Vanuit Mestre loopt een spoorlijn en autoweg naar de eilanden, in de stad zelf is autoverkeer echter onmogelijk, men verplaatst zich per voet, tweewieler of boot. De klassieke gondels worden tegenwoordig alleen nog maar gebruikt voor het toerisme en speciale gelegenheden zoals bruiloften, voor het normale vervoer op het water gebruikt men de "Vaporetti", een soort busboten.


Ponte di Rialto, de beroemdste brug van Venezia, en een klassieke "gondola"

Net als Nederland heeft ook Venezia een eeuwige haatliefde verhouding met de zee, ze heeft haar veel rijkdom en succes opgeleverd, maar ook zijn overstromingen geen uitzondering. Afgelopen december waren de zwaarste overstromingen van de laatste twintig jaar en stond het water op het San Marco Plein tot wel een meter hoog. Met oog op de toekomst is een ingenieus systeem bedacht om de stad in geval van gevaar af te schermen van de Adriatische zee, deze stormvloedkering is momenteel in aanbouw en zal naar verwachting in 2011 afgerond zijn.

Beroemde Veneziani zijn onder anderen de Renaissance schilders Giovanni Bellini en Tintoretto, de componisten Claudio Monteverdi en Antonio Vivaldi, vrouwenversierder Giacomo Casanova en natuurlijk de bekendste zoon van de stad: de handelaar die China "herontdekte" Marco Polo. Het vliegveld van de stad is ook vernoemd naar Polo, het Aeroporto di Venezia Marco Polo is de vierde luchthaven van Italië.

Het is de achtste keer dat een Giro rit ergens in de gemeente Venezia aankomt, vaak in Lido of Mestre, maar in 1978 fietste men een 12km lange tijdrit door de nauwe straatjes en over vele bruggetjes in het historische centrum van de stad, Francesco Moser won deze unieke tijdrit. De laatste aankomst in Venezia was in 1997, ook toen ging de ronde hier van start en won Mario Cipollini een criterium in Lido di Venezia.
De bekendste wielrenner uit Venezia (Mestre) is Enrico Franzoi, de veldrijder/wegrenner van Liquigas doet niet mee aan deze Giro.




De ploegentijdrit wordt dus zoals gezegd op de zandbank van Lido di Venezia verreden, ze is 20.5km lang en voert in een bijna kaarsrechte weg van de badplaats in het noorden naar het zuidelijkte puntje in Alberoni. Na 6.5 en 12.7 kilometer rijden de ploegen door Malamocco waar de tijd wordt opgenomen.

Startijden/ploegen:
15.35: Columbia
15.40: Rabobank
15.45: Barloworld
15.50: Garmin-Slipstream
15.55: AG2R-La Mondiale
16.00: Diquigiovanni
16.05: Bbox-Bouygues
16.10: Xacobeo
16.15: Silence
16.20: Acqua & Sapone
16.25: QuickStep
16.30: Liquigas
16.35: Fuji-Servetto
16.40: Cervélo
16.45: Saxo Bank
16.50: Katusha
16.55: ISD
17.00: Milram
17.05: Lampre
17.10: Caisse d'Epargne
17.15: LPR
17.20: Astana
pi_68841399
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:00 schreef TheArt het volgende:

[..]

Geen echte sprinter?

Farrar is sprinter en is daarnaast goed in prologen en korte tijdritten. Dus gewoon een echte sprinter, die wat meer inhoud heeft dan de standaard sprinter.
Precies alleen buiten die winst in Tirreno nog geen echte uitschieters. Wel bij aangetekend dat die nogal snel geblesseerd is
pi_68842057
Nederland zendt er helemaal niks van uit of zo?
I HATE MUSIC
pi_68842226
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 14:47 schreef FictionalFenna het volgende:
Nederland zendt er helemaal niks van uit of zo?
Nee (op Sportjournaal na)
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:04:20 #268
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_68842396
We beginnen eraan op Sporza.
sig verwijderd door FA
pi_68842430
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:04 schreef Ambrosius het volgende:
We beginnen eraan op Sporza.
Wel vroeg. Eerste team start toch pas 15:30?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:06:24 #270
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68842433
*zich present meldt
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:06:40 #271
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68842439
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wel vroeg. Eerste team start toch pas 15:30?
Voorbeschouwing.

Met Glenn Miller als achtergrond.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:07:06 #272
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_68842448
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wel vroeg. Eerste team start toch pas 15:30?
15.35 zelfs pas, eerst een voorbeschouwinkje denk ik. Al zal die ook wel grotendeels over een renner gaan die niet eens meedoet .
sig verwijderd door FA
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:08:11 #273
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68842470
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:07 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

15.35 zelfs pas, eerst een voorbeschouwinkje denk ik. Al zal die ook wel grotendeels over een renner gaan die niet eens meedoet .
De Belgen moeten zeker weer bleiten over ene Tommeke die vandaag niet aan de start verschijnt?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:09:43 #274
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_68842505
Als ik Renaat mag geloven geven hij en José de volledige 3 weken commentaar.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:43:19 #275
132605 kawotski
Il Dottore
pi_68843318
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 14:47 schreef FictionalFenna het volgende:
Nederland zendt er helemaal niks van uit of zo?
nee, maar als je voetbal wil zien tot in den treure..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:54:26 #276
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_68843581
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:04 schreef Ambrosius het volgende:
We beginnen eraan op Sporza.
Ik heb hem op Eurosport gezet
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_68843630
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:54 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Ik heb hem op Eurosport gezet
Danny Nelissen is afgeserveerd?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:57:18 #278
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_68843667
Columbia met 56.3 km/u gemiddeld .
sig verwijderd door FA
pi_68843677
Columbia 21m50
pi_68843702
Kan iemand mij vertellen wie er als eerste over de streep kwam bij Columbia?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:59:18 #281
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68843708
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:57 schreef Ambrosius het volgende:
Colombia met 56.3 km/u gemiddeld .
Astana kan zijn borst natmaken.
pi_68843740
Maar Rabo sneller dan Columbia bij meetpunt 2
pi_68843754
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar Rabo sneller dan Columbia bij meetpunt 2
Klopt niet.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:02:54 #284
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_68843798
38 seconde trager dan Colombia.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_68843814
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:00 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Klopt niet.
Ik vond het al verrassend.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:05:18 #286
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_68843855
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:55 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Danny Nelissen is afgeserveerd?
Volgens mij niet.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_68843995
Gaat niet lukken voor Garmin
pi_68844010
Die tijd van Columbia is inderdaad gewoon erg goed.
pi_68844015
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:58 schreef De_kromme het volgende:
Kan iemand mij vertellen wie er als eerste over de streep kwam bij Columbia?
Weet iemand al het antwoord?
pi_68844017
De TTT blijft een mooi onderdeel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:13:20 #291
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_68844032
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:12 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Weet iemand al het antwoord?
Nee, niemand . De Belg had geen beelden, toch vreemd want ik zag het wel gewoon, alleen niet kunnen herkennen wie. Iig niet 1 van de nationale kampioenen.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:13:47 #292
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_68844043
Garmin faalt toch wel, dit was zowat het hoofddoel van het voorseizoen. Hell, misschien het hele seizoen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_68844068
Rabo heeft echt geen slechte TTT gereden.
pi_68844077
Cavendish dus
pi_68844078
Bij Columbia kwam Cavendish dus als eerste over de streep.
pi_68844084
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:12 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Weet iemand al het antwoord?
Cavendish wordt gezegd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68844104
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:12 schreef marcodej het volgende:
De TTT blijft een mooi onderdeel.
Leuk onderdeel, al vind ik het jammer dat goede klimmers uit mindere ploegen vaak al veel achterstand oplopen.
pi_68844108
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:14 schreef TheArt het volgende:
Rabo heeft echt geen slechte TTT gereden.
Inderdaad, dit voldoet.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:18:28 #299
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_68844154
Zat Cavendish daarom te janken? Hij wilde graag roze en vond het onsportief indien er iemand sneller zou kunnen zijn?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:21:45 #300
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_68844239
Eindelijk begint Renaat over Boonen, heeft bijna anderhalf uur geduurd.
sig verwijderd door FA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')