abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68636000
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:47 schreef wimderon het volgende:

[..]

Contador heeft z'n grote rondes gewonnen met krappe marges, de Vuelta bij gratie van een ploeggenoot en z'n Tour mede dankzij een uit koers gehaalde Rasmussen en een dom rijdende Evans. Basso had voordat hij geschorst werd juist de Giro met 2 vingers in de neus gewonnen en ging in de Tour hetzelfde doen, nadat hij een jaar daarvoor nog als enige bergop mee had gekund met Armstrong. Die demarrages van Contador zien er spectaculair uit, maar in de praktijk loopt hij daarna niet of nauwelijks verder uit op, met alle respect, types als Leipheimer en Evans. Basso was bergop veel indrukwekkender. En ook naar het einde van een grote ronde heeft Contador toch vaak z'n niveau niet kunnen vasthouden. Of en hoe Contador door gaat groeien weet je niet, of Basso op z'n oude niveau terugkeert ook niet, de Basso van 2006 schat ik in ieder geval een stuk hoger in dan de Contador van 2009.
We weten allemaal wat Basso geholpen heeft bij zijn dominantie in de Giro van 2006.. En wat was nu helemaal zijn concurrentie in die Giro? Zulke vergelijkingen zijn echt moeilijk te maken hoor. Maar ik ben wel erg benieuwd naar Basso in de komende Giro.

En.. als het nog vaak gezegd wordt zouden we bijna gaan geloven dat Leipheimer de Vuelta van 2008 gewonnen heeft. Je kunt geen simpele sommetjes maken aan het eind door even een factor of een renner weg te denken. Zelfde geldt voor de Tourwinst van Contador, hij streed daar immers tegen Rasmussen en niet tegen Evans. Wat Leipo betreft wordt de Giro ook cruciaal, hij krijgt nog maar weer eens een kans krijgt om te laten zien dat hij ook als kopman een sterke ronde kan rijden, en dat in de schaduw van de persoon die de meeste media-aandacht zal krijgen. De Girowinst kan hem bijna niet meer ontgaan zou je zeggen..
  zondag 3 mei 2009 @ 23:26:55 #102
14505 OProg
A Life in Music
pi_68639719
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:47 schreef wimderon het volgende:

[..]

Contador heeft z'n grote rondes gewonnen met krappe marges, de Vuelta bij gratie van een ploeggenoot en z'n Tour mede dankzij een uit koers gehaalde Rasmussen en een dom rijdende Evans. Basso had voordat hij geschorst werd juist de Giro met 2 vingers in de neus gewonnen en ging in de Tour hetzelfde doen, nadat hij een jaar daarvoor nog als enige bergop mee had gekund met Armstrong. Die demarrages van Contador zien er spectaculair uit, maar in de praktijk loopt hij daarna niet of nauwelijks verder uit op, met alle respect, types als Leipheimer en Evans. Basso was bergop veel indrukwekkender. En ook naar het einde van een grote ronde heeft Contador toch vaak z'n niveau niet kunnen vasthouden. Of en hoe Contador door gaat groeien weet je niet, of Basso op z'n oude niveau terugkeert ook niet, de Basso van 2006 schat ik in ieder geval een stuk hoger in dan de Contador van 2009.
Een mooi verhaal waarin je dan niet ingaat op de crux van wat ik zeg. Toen Basso de leeftijd had van van Contador vorig jaar had hij nog nergens podium gereden in een grote grote ronde. We hebben het zoals ik al aangeef niet over de top-Basso, maar de Basso van vlak daarvoor..
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 3 mei 2009 @ 23:51:41 #103
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_68640712
Leeftijd zegt ook niet altijd alles. Cunego stond er ook jong en heeft sindsdien eigenlijk geen vooruitgang meer geboekt. Zelfde gold voor Ullrich.

Wie weet of Kreuziger, Schleck en Gesink nog wel veel beter gaan worden?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_68640899
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:53 schreef eentwee het volgende:

[..]

We weten allemaal wat Basso geholpen heeft bij zijn dominantie in de Giro van 2006.. Zulke vergelijkingen zijn echt moeilijk te maken hoor.

Ja, en Contador, nota bene een poulain van Saiz, doet het op een boterham met pindakaas

Basso is trouwens nooit effectief veroordeeld voor daadwerkelijk dopinggebruik.
quote:
En wat was nu helemaal zijn concurrentie in die Giro?
Wat waren de concurrenten van Contador in zijn drie grote rondes? In de Tour die hij won eindigt hij krap voor jongens die daarvoor in de subtop eindigden, de Giro die Contador won was niet beter bezet dan die van Basso en in de Vuelta reed hij tegen een Sastre en Valverde met de Tour in de benen en een ploeggenoot die met de rem erop reed. Basso maakte de concurrentie gewoon helemaal belachelijk die Giro, hij had met een kwartier of meer voorsprong kunnen winnen als hij zich niet wat ingehouden had met het oog op de Tour.
quote:
En.. als het nog vaak gezegd wordt zouden we bijna gaan geloven dat Leipheimer de Vuelta van 2008 gewonnen heeft. Je kunt geen simpele sommetjes maken aan het eind door even een factor of een renner weg te denken.
Wat is er moeilijk aan om te constateren dat Leipheimer meermaals op kop heeft moeten trekken om Contador in stelling te brengen en meermaals z'n benen stil moest houden als Contador weg was, waardoor hij niet alleen effectieve tijd maar ook boni's misliep.
quote:
Zelfde geldt voor de Tourwinst van Contador, hij streed daar immers tegen Rasmussen en niet tegen Evans.
Dat klopt en die strijd was hij grandioos aan het verliezen.
quote:
Wat Leipo betreft wordt de Giro ook cruciaal, hij krijgt nog maar weer eens een kans krijgt om te laten zien dat hij ook als kopman een sterke ronde kan rijden, en dat in de schaduw van de persoon die de meeste media-aandacht zal krijgen. De Girowinst kan hem bijna niet meer ontgaan zou je zeggen..
De Giro is echt niet cruciaal voor Leipheimer. Die is al van in Californië in vorm en wordt ook in topvorm in de Tour verwacht. Hij kan meedoen voor de winst, maar hij kan ook een Giro op het niveau van Menchov vorig jaar rijden.
pi_68640932
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:26 schreef OProg het volgende:

[..]

Een mooi verhaal waarin je dan niet ingaat op de crux van wat ik zeg. Toen Basso de leeftijd had van van Contador vorig jaar had hij nog nergens podium gereden in een grote grote ronde. We hebben het zoals ik al aangeef niet over de top-Basso, maar de Basso van vlak daarvoor..
Wat doet dat niveau van Basso ertoe? Dat stadium is hij allang gepasseerd. Het gaat toch om het niveau wat Basso nu heeft. Als dat van hetzelfde niveau van 2006 is moet Contador maar zien dat hij dat niveau ooit gaat halen.
  maandag 4 mei 2009 @ 00:08:46 #106
67640 SaintOfKillers
pi_68641367
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:56 schreef wimderon het volgende:
Dat klopt en die strijd was hij grandioos aan het verliezen.
Contador kraakte maar 1 keer en toen verloor hij de tijd die hij had gewonnen in een tijdrit. De rest van de voorsprong van Rasmussen kwam er toen ze Rasmussen lieten rijden omdat ze dachten dat hij geen bedreiging was in het klassement, een mini-Pereiro Sio.

Die minuten heeft Rasmussen dus niet gehaald door Contador te overtroeven. Als Rasmussen die Tour had gewonnen, was het omdat ze 'm hadden onderschat, niet omdat hij gewoon de beste was.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_68641934
quote:
Op maandag 4 mei 2009 00:08 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Contador kraakte maar 1 keer en toen verloor hij de tijd die hij had gewonnen in een tijdrit. De rest van de voorsprong van Rasmussen kwam er toen ze Rasmussen lieten rijden omdat ze dachten dat hij geen bedreiging was in het klassement, een mini-Pereiro Sio.

Die minuten heeft Rasmussen dus niet gehaald door Contador te overtroeven. Als Rasmussen die Tour had gewonnen, was het omdat ze 'm hadden onderschat, niet omdat hij gewoon de beste was.
Das waar, maar Contador stak er niet bovenuit, dat is wat ik wil zeggen. Rasmussen had die Tour gewoon gewonnen als hij erin mocht blijven, maar ook de marge van Contador op Evans en Leipheimer was beperkt. Rasmussen pakte trouwens 3.31 op Contador met die ontsnapping en toen hij eruit ging stond hij nog altijd 3.10 voor, terwijl tussendoor nog een tijdrit was geweest. Met andere woorden, dat had Contador nooit meer goed gemaakt.
  maandag 4 mei 2009 @ 08:37:40 #108
67640 SaintOfKillers
pi_68645304
Bergop waren ze min of meer gelijkwaardig, in de tijdritten was Contador beter.

Maar goed, Giro-topic. McEwen rijdt niet mee.
  maandag 4 mei 2009 @ 08:38:51 #109
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_68645317
jammer, mcEwen is al jaren een vaste giro-waarde
pi_68645575
Nuja contador was ziek op het einde van die tour...

De giro was onverwachts en heeft zijn seizoen verloop enorm vermoeilijkt. Toch heeft hij die maar gewonnen... zonder topvoorbereiding of parcourkennis
pi_68645639
Goed welke dagen moet ik smiddags vrij voor de bergen ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_68647050
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:56 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ja, en Contador, nota bene een poulain van Saiz, doet het op een boterham met pindakaas

Basso is trouwens nooit effectief veroordeeld voor daadwerkelijk dopinggebruik.
Ik denk ook niet dat Contador nooit doping heeft gebruikt, maar hij rijdt nu in elk geval rond zonder betrapt te worden. In de afgelopen drie jaar (waarin de controles strenger zijn geworden) heeft Contador drie grote rondes gewonnen en Basso niets. De Contador van nu zal het inderdaad vast niet makkelijk hebben met de Basso van 2006, maar behalve dat dit een volstrekt zinloze bespiegeling is heb ik dus ook sterk m'n twijfels of Basso zijn niveau van 2006 kan halen (zonder betrapt te worden).

Contador zou de Tour niet hebben gewonnen van Rasmussen, maar waarom zou Evans daarmee 'eigenlijk' meer recht op de Tourwinst hebben gehad dan Contador? Als Contador al zijn krachten stuk had mogen slaan op Evans had hij ook meer dan genoeg tijdwinst gepakt en Evans gewoon ook in een direct gevecht verslagen. Dan had iedereen gezegd dat we een geweldige, aanvallende, winnaar hadden en niet een kampioen van de armoede.

Als Leipheimer zich deze Giro in gaat houden om sterk te zijn in de Tour (waar hij dus twee kopmannen voor zich heeft) is hij echt niet slim bezig..
pi_68648020
quote:
Op maandag 4 mei 2009 10:18 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat Contador nooit doping heeft gebruikt, maar hij rijdt nu in elk geval rond zonder betrapt te worden. In de afgelopen drie jaar (waarin de controles strenger zijn geworden) heeft Contador drie grote rondes gewonnen en Basso niets. De Contador van nu zal het inderdaad vast niet makkelijk hebben met de Basso van 2006, maar behalve dat dit een volstrekt zinloze bespiegeling is heb ik dus ook sterk m'n twijfels of Basso zijn niveau van 2006 kan halen (zonder betrapt te worden).
Het probleem hierbij is dat Basso toen al een grote jongen was in 2006 en Contador nog niet. Alle grote mannen bij Fuentes (Ullrich, Mancebo, Sevilla en Basso) moesten al snel hangen, terwijl de kleinere namen (Contador oa) door de mazen van het net glipten. Die kleine namen waren immers geen nieuws, dus die mochten nog wel even blijven zwemmen. Er was dus meer sprake van geluk, dan van slimheid vrees ik..

Mede door deze heksenjacht en het vertrek van Armstrong, ontstond er een groot vacuum met veel, oneerbiedig gezegd, "B-renners". Contador had het geluk in dit tijdperk terecht te zijn gekomen. Nu zien we dat jonge namen als Kreuziger en A. Schleck ook behoorlijk in opmars zijn en het vacuum langzamerhand wordt opgevuld.

Wel moet gezegd worden dat Contador groeiende is. De tijdritten die hij dit jaar op de klok zet zijn niet misselijk. Moet nog maar zien of men dit jaar bij hem in de buurt gaat komen tijdens de Tour.
pi_68653515
Tegen de klok is hij inderdaad enorm gegroeid. Klimmend zal hij ook niet minder geworden zijn. Het gaat inderdaad moeilijk worden die vent voorbij te fietsen.
Toch zie ik hem wel liever winnen dan Evans ed. Een duel tussen Andy en Contador zou mooi zijn. Met op de achtergrond Lance, Menchov, Evans, Sastre ed.

Al heb ik over Lance zeer mijn twijfels, het zou me ook niet verbazen als hij er in de Giro gigantisch doorheen zakt.
pi_68653890
quote:
Op maandag 4 mei 2009 10:50 schreef jantje1234 het volgende:
Nu zien we dat jonge namen als Kreuziger en A. Schleck ook behoorlijk in opmars zijn en het vacuum langzamerhand wordt opgevuld.

Wel moet gezegd worden dat Contador groeiende is. De tijdritten die hij dit jaar op de klok zet zijn niet misselijk. Moet nog maar zien of men dit jaar bij hem in de buurt gaat komen tijdens de Tour.
Contador is ook jong... en ik moet nog ontdekken waar die 2 tijd gaan pakken op een Contador...

Leipo gaat natuurlijk voor overwinning van Giro. Als je dat team ziet dan is dat wel duidelijk.

Leipheimer
Armstrong
Horner
Popovych
Brajkovic
Zeits
Navarro
Rubeira
Morabito

Dat is een team dat in de tour zelfs bij de sterkste zou horen. Kan niet geloven dat daar geen ambitie in zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Devpartner op 04-05-2009 16:50:38 ]
pi_68654003
quote:
Op maandag 4 mei 2009 10:18 schreef eentwee het volgende:

[..]

Basso is dan ook nooit betrapt.
quote:
Contador zou de Tour niet hebben gewonnen van Rasmussen, maar waarom zou Evans daarmee 'eigenlijk' meer recht op de Tourwinst hebben gehad dan Contador? Als Contador al zijn krachten stuk had mogen slaan op Evans had hij ook meer dan genoeg tijdwinst gepakt en Evans gewoon ook in een direct gevecht verslagen. Dan had iedereen gezegd dat we een geweldige, aanvallende, winnaar hadden en niet een kampioen van de armoede.
Waar zeg ik dat Evans meer recht had op de overwinning? Ik geef slechts aan dat het een krappe overwinning was tegen renners die daarvoor zelfs nooit meededen om winst (en ik zeg inderdaad dat Evans door een tactische blunder tijd heeft laten liggen)
quote:
Als Leipheimer zich deze Giro in gaat houden om sterk te zijn in de Tour (waar hij dus twee kopmannen voor zich heeft) is hij echt niet slim bezig..
Het is geen kwestie van op bestelling goed zijn. De concurrenten voor de eindzege hebben hun seizoen afgestemd op de Giro en weten allang dat ze hier goed moeten zijn. Leipheimer is heel lang in de veronderstelling geweest dat hij hier net zoals vorig jaar superknecht zou gaan spelen. Het kan zomaar zijn dat hij net niet goed genoeg is om te winnen en dan zie ik hem niet met z'n krachten smijten om 4e ipv 6e te worden.
pi_68655034
Leipo lijkt me eerlijk gezegd beter dan ooit.
pi_68655222
quote:
De Raboploeg stelt zich in de Giro volledig in dienst van Denis Menchov. Een sprinter ontbreekt.
De ploegleiding van de Rabo Wielerploegen heeft maandag het team voor de Giro d'Italia bekend gemaakt. De Italiaanse ronde start aanstaande zaterdag met een ploegentijdrit in Venetië. Kopman in het Rabo ProTeam is uiteraard de Rus Denis Menchov (foto). De ploeg is rond hem opgebouwd. Een sprinter ontbreekt. "Wij hebben nog nooit een rit in de Giro gewonnen. Een dagsucces is dan ook een doel, maar voorop staat het klassement van Denis Menchov", zegt ploegleider Adri van Houwelingen, die de eerste negen dagen samen met Jan Boven de regie voert. Boven maakt daarna plaats voor Erik Breukink.

In de 'Italiaanse ploeg' zijn vijf Nederlanders opgenomen, twee Russen, een Spanjaard en een Colombiaan. De formatie is een mix van jonge en ervaren coureurs, rouleurs en klimmers. Laurens ten Dam zal kopman Denis Menchov in het hooggebergte zo lang mogelijk moeten bijstaan. Andere mannen die bergop nog een tijd ter ondersteuning mee kunnen gaan, zijn Mauricio Ardila, Pieter Weening en Dmitriy Kozontchuk.

De complete ploeg ziet er als volgt uit: Denis Menchov, Laurens ten Dam, Mauricio Ardila, Jos van Emden, Bram de Groot, Pedro Horrillo, Dmitriy Kozontchuk, Tom Stamsnijder en Pieter Weening. Ploegleiders zijn Adri van Houwelingen, Jan Boven en Erik Breukink.
Verrassend zeg, geen Brown.
pi_68655285
Wanneer schoppen ze die Ardila er eens uit?

Met dit team win je niet zomaar een etappe zeg...
Misschien Horrillo, Menchov of ten Dam.
pi_68656117
Blegh, beetje een team van niks...

Bergop misschien Ten Dam als helper, maar Ardila en co. zakten er wel zo gigantisch doorheen voorheen altijd...

Maar ja, zoals eerder gezegd zal Brown ook niet lang overleven in deze Giro waarschijnlijk.
Jack does it in real time...
  maandag 4 mei 2009 @ 15:03:37 #121
67640 SaintOfKillers
pi_68656343
Er zijn wel meer Giro-ploegen waar weinig lijn in zit, 2 renners met een doel, daar dan wat helpers voor en de rest wordt aangevuld met willekeurige renners die op overschot zijn.
pi_68656376
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:56 schreef DeeBee het volgende:
Blegh, beetje een team van niks...

Bergop misschien Ten Dam als helper, maar Ardila en co. zakten er wel zo gigantisch doorheen voorheen altijd...

Maar ja, zoals eerder gezegd zal Brown ook niet lang overleven in deze Giro waarschijnlijk.
Tsja, Ardila werd vorig jaar nog "gewoon" 20e in de Giro. Toen had ook niemand dat verwacht.

De ploeg is mhua, maar is volgens mij ook niet sterk genoeg voor de ploegentijdrit. Er zijn volgens mij niet veel renners die Menchov daarin echt kunnen assisteren.
pi_68656944
quote:
Op maandag 4 mei 2009 15:04 schreef TheArt het volgende:

[..]

Tsja, Ardila werd vorig jaar nog "gewoon" 20e in de Giro. Toen had ook niemand dat verwacht.

De ploeg is mhua, maar is volgens mij ook niet sterk genoeg voor de ploegentijdrit. Er zijn volgens mij niet veel renners die Menchov daarin echt kunnen assisteren.
Nou ja, Ardila werd vorig jaar derde in de Henninger Turm, en daarvoor 20e in Baskenland. Hij had toen een aardige conditie in de voorbereiding naar de Giro, nu rijdt hij belachelijk slecht.

Zo slecht vind ik die ploeg trouwens niet hoor, Met Menchov en Ten Dam heb je twee uitstekende krachten, en Kozontchuk en Weening doen het redelijk. Het is niet alsof de koers moeten dragen immers.
pi_68658520
quote:
Op maandag 4 mei 2009 15:04 schreef TheArt het volgende:

[..]

Vooral Van Emden zou dat wel moeten kunnen en Stamsnijder ook wel, mits vrij vlak.
pi_68660029
Xacobeo
Carlos Castańo
Delio Fernández
David García
Marcos García
Vladimir Isaychev
Iban Mayoz
Gonzalo Rabuńal
Gustavo César Veloso
Eduard Vorganov

Columbia
Michael Barry (Can), Edvald Boasson Hagen (Noo), Mark Cavendish (GBr), Thomas Lövkvist (Zwe), Marco Pinotti (Ita), Morris Possoni (Ita), Mark Renshaw (Aus), Michael Rogers (Aus), Kanstantsin Siutsou (WRu)

Fuji:
Fredrik Kessiakoff
Eros Capecchi
Ricardo Serrano
Iker Camańo
Jesús del Nero
Ángel Litu Gómez
Alberto Fernández de la Puebla
Héctor González
Davide Vigano
pi_68660091
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:31 schreef TheArt het volgende:

[..]

Verrassend zeg, geen Brown.
is dat zo verrassend? als Brown dadelijk de zeges pakt in Veenendaal en de Ronde van Belgie heb je al meer rendement dan pakweg een paar top 5 klasseringen. de kans dat hij een sprint wint tegen Petacchi of andere Cavendish's is klein.
pi_68661225
LPR
Gabriele Bosisio
Riccardo Chiarini
Danilo Di Luca
Giario Ermeti
Jure Golcer
Matteo Montaguti
Alessandro Petacchi
Daniele Pietropolli
Alessandro Spezialetti

ISD
Dario David Cioni
Oscar Gatto
Dmytro Grabovskyy
Andrey Grivko
Bartosz Huzarski
Ruslan Pidgornyy
Leonardo Scarselli
Ian Dexter Stannard
Giovanni Visconti

Team Katusha
Pavel Brutt
Nikita Eskov
Mikhail Ignatyev
Sergey Klimov
Luca Mazzanti
Christian Pfannberger
Filippo Pozzato
Evgueni Petrov
Ben Swift

Astana
Lance Armstrong
Levi Leipheimer
Janez Brajkovic
Yaroslav Popovych
José Luis Rubiera
Chris Horner
Steve Morabito
Daniel Navarro
Andrey Zeits
pi_68663384
Benieuwd naar dat Astana treintje wat die bergen op gaat vlammen als je die namen zo ziet...

* DeeBee trekt z'n Astana outfit maar alvast aan...
  maandag 4 mei 2009 @ 18:25:51 #129
67640 SaintOfKillers
pi_68663573
Ik vind dat Astana iets te veel alles of niets renners heeft, er zijn er weinig bij waar je altijd en overal op kunt rekenen.
pi_68663696
Dat is ook wel waar.

Eigenlijk hebben ze nog nooit zo'n overheersing laten zien als US Postal/Discovery in een grote ronde...

De laatste jaren eigenlijk eerder dat de mannen van aardige naam er vroeg doorheen zakken bij Astana. Vooral benieuwd hoe Popovych gaat rijden, of hij nu als knecht wel meer werk kan verzetten en echt een steun voor Leipo kan zijn.
pi_68665048
quote:
Op maandag 4 mei 2009 18:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind dat Astana iets te veel alles of niets renners heeft, er zijn er weinig bij waar je altijd en overal op kunt rekenen.
Rubiera en Horner zijn erg degelijk en constant vind ik in ieder geval. En Armstrong verwacht ik ook hard werkend en vrij constant. Popo en Brajkovic zijn inderdaad types die wel eens niet thuis durven geven. Diquigiovanni en Liquigas lijken me twee andere sterke blokken bergop.
  maandag 4 mei 2009 @ 20:08:39 #132
67640 SaintOfKillers
pi_68666961
quote:
Boze Simeoni wil kampioenstrui inleveren

Filippo Simeoni wil zijn Italiaanse kampioenstrui inleveren bij de Italiaanse wielerbond. De kampioen van Italië is boos dat zijn ploeg Ceramica Flaminia geen uitnodiging kreeg voor de Giro d'Italia."Het is onaanvaardbaar dat de kampioen van Italië niet mag deelnemen aan de grootste wedstrijd die in zijn land plaats heeft," zegt de 37-jarige Simeoni.

De Italiaan is teleurgesteld in organisator RCS. "De organisatoren moeten eens uitleggen waarom nationale waarden niet meer worden gerespecteerd en waarom de selectiecriteria voor de Giro zo ondoorzichtig zijn. Mijn nationale trui teruggeven zou een protestactie zijn tegen de onrechtvaardigheid binnen de wielersport.

Simeoni wijt zijn afwezigheid in de Giro aan Lance Armstrong. De twee hebben een vete sinds Simeoni getuigde in een proces rond de van dopingpraktijken verdachte arts Ferrari. "In Italië beschouwen sommigen kranten Armstrong als de Messias", zegt Simeoni. "Als hij een boodschap van verzoening had willen brengen, dat hij er voor gezorgd had dat wij aan de start van de Giro staan."
Tja, waarschijnlijk leuker dan een Mosquera-loos Xacobea, maar zo'n groot verlies is 't nu ook weer niet, de interessantste is Simeoni en die moet het ook vooral hebben van zijn grote bek ipv. zijn prestaties (ondanks zijn truitje).
pi_68667364
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:08 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Tja, waarschijnlijk leuker dan een Mosquera-loos Xacobea, maar zo'n groot verlies is 't nu ook weer niet, de interessantste is Simeoni en die moet het ook vooral hebben van zijn grote bek ipv. zijn prestaties (ondanks zijn truitje).
Caruso was ook aardig bezig in de Trentino, maar een groot gemis is het inderdaad niet.
pi_68668245
Enrico Rossi was een van de revelaties van het Italiaanse voorjaar en Khalilov hebben ze ook nog (al rijdt die geen deuk in een pakje boter dit jaar). Met Caruso, Simeoni en een paar knechten er bij.. sterker dan Xacabeo of ISD in mijn ogen.

Ik zei gisteren in het algemene topic al dat ik Brown zou thuislaten voor die twee ritjes waar hij niet gelost wordt voor zijn opgave, ze hebben geluisterd :p
pi_68688577
quote:
Tjallingii vervangt Weening in Giro

Pieter Weening haakt af voor de Giro vanwege een abces op de bil. Maarten Tjallingii vervangt hem.

Pieter Weening (foto) start niet in de Giro d'Italia. De Fries is geopereerd aan een abces aan de bil, waar hij zondag na een intensieve training last van had gekregen. In de loop van maandag verergerden de verschijnselen. Dokter Ignace van Meerwijk heeft Weening in het ziekenhuis in Amersfoort onder lokale verdoving geopereerd. Maarten Tjallingii is aangewezen als de vervanger van Weening in de Giro.

Volgens ploegarts dokter Dion van Bommel kan Weening minimaal een week niet op de fiets trainen. "Pieter heeft ook koorts gekregen en hij wordt nu een week behandeld met antibiotica. Daarna kijken we weer verder", aldus Van Bommel, die van Weening hoorde dat deze zich voor het weekeinde nog ijzersterk voelde. "Pieter was topfit en helemaal klaar voor de Giro. Heel jammer voor de jongen en de ploeg."

Met Tjallingii krijgt de Giroploeg in elk geval een vervanger van Weening, die een karrenvracht aan ervaring en koersinzicht meebrengt. "Maar Pieter er niet bij is in de bergen een fikse aderlating", verzucht ploegleider Adri van Houwelingen. "Maarten is een prima vervanger met uitstekende kwaliteiten, maar andere kwaliteiten dan Pieter. Dit is heel jammer voor de jongen zelf en voor de bergetappes in de Giro een tegenvaller voor ons."

(Bron: Rabosport)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 mei 2009 @ 14:27:29 #136
862 Arcee
Look closer
pi_68692220
quote:
Op zondag 26 april 2009 23:59 schreef Ambrosius het volgende:
Het deelnemersveld belooft iig veel .
Ja.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_68692675
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 12:47 schreef TheArt het volgende:

[..]
Waarom niet laten vervangen door Clement? Kan nog van waarde zijn in de ploegentijdrit en zijn klimmerscapaciteiten zijn ook wat verbeterd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 5 mei 2009 @ 14:42:40 #138
194695 franklop
Fran knock
pi_68692845
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 14:38 schreef marcodej het volgende:

[..]

Waarom niet laten vervangen door Clement? Kan nog van waarde zijn in de ploegentijdrit en zijn klimmerscapaciteiten zijn ook wat verbeterd.
Clement zal wel pieken richting de Tour, die ook belangrijker is voor de Rabo dan de Giro
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_68693147
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 14:38 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik had eerder Garate verwacht. Maar die wordt schijnbaar ook opgespaard voor de Tour.
pi_68693811
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:15 schreef wimderon het volgende:

[..]

Rubiera en Horner zijn erg degelijk en constant vind ik in ieder geval. En Armstrong verwacht ik ook hard werkend en vrij constant. Popo en Brajkovic zijn inderdaad types die wel eens niet thuis durven geven. Diquigiovanni en Liquigas lijken me twee andere sterke blokken bergop.
en Leipheimer wordt vooruitgeschoven als de kopman. Navarro is een knecht voor de bergen, Morabito is zo'n renner die je vrijwel overal kan inzetten behalve in het hooggebergte en Zeits heb ik niet echt een benul van
  dinsdag 5 mei 2009 @ 15:41:57 #141
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_68695103
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 14:49 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik had eerder Garate verwacht. Maar die wordt schijnbaar ook opgespaard voor de Tour.
Als Garate ook de Tour rijd, dan kan de Rabo daar toch wel met een sterke ploeg voor de dag komen. Ik hoop eigenlijk dat ten Dam dit jaar de tour zal gaan rijden, maar dat zal wel niet.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  dinsdag 5 mei 2009 @ 15:47:57 #142
194695 franklop
Fran knock
pi_68695327
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:41 schreef Mr_DG het volgende:

[..]

Als Garate ook de Tour rijd, dan kan de Rabo daar toch wel met een sterke ploeg voor de dag komen. Ik hoop eigenlijk dat ten Dam dit jaar de tour zal gaan rijden, maar dat zal wel niet.
Waarom niet? Als Menchov het kan

Tourploeg; Menchov, Gesink, Moerenhout, Garate, Freire, Flecha, Garate, Clement & TenDam/Weening/Niermann?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 5 mei 2009 @ 15:54:17 #143
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_68695557
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:47 schreef franklop het volgende:

[..]

Waarom niet? Als Menchov het kan

Tourploeg; Menchov, Gesink, Moerenhout, Garate, Freire, Flecha, Garate, Clement & TenDam/Weening/Niermann?
Als ik dit lijstje zo bekijk, dan zie ik 4 renners die Menchov kunnen helpen in de bergen. (Gesink, Garate, Clement en Ten Dam) Misschien niet zo indrukwekkend als Boogerd, Dekker, Rasmussen 2 jaar geleden, maar wel een stuk beter dan vorig jaar.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_68695967
Ten Dam gaat normaal gesproken de dubbel rijden.

Maar ach, wat is helpen bergop. Als het echt hard gaat waait toch iedereen behalve Menchov en Gesink eraf. In een etappe met veel bergen erin is het natuurlijk handig dat je goed omringd wordt tot de grote jongens de gaskraan open draaien en dan praat je inderdaad over jongens als Ten Dam, Clement, Garate en Niermann

Maar het is geen Astana waar je 5,6 man hebt die top-10 zouden kunnen rijden (Contador, Leipheimer, Armstrong, Klöden, Zubeldia, Popovych) en daarnaast nog oerdegelijke jongens als Horner en Rubiera en talenten als Brajkovic en Hernandez die ook top-20 kunnen rijden in grote rondes.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 16:26:11 #145
67640 SaintOfKillers
pi_68696778
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 16:05 schreef wimderon het volgende:
Maar ach, wat is helpen bergop. Als het echt hard gaat waait toch iedereen behalve Menchov en Gesink eraf.
Net die 2 die je er dan weer bergaf afrijdt.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 17:46:22 #146
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_68699670
Waar kan ik de Giro op tv zien (of livestream op internet ofzo?)?
pi_68699781
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 17:46 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Het lijkt me dat Sporza alle etappe's uitzend. De NOS waarschijnlijk alleen die in het weekend
pi_68699786
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 17:46 schreef Mr.Houdoe het volgende:
sporza en eurosport
pi_68701162
Serramenti Diquigiovanni:
Leonardo Bertagnolli, Rubens Bertogliati, Alessandro Bertolini, Francesco de Bonis, Carlos Ochoa, Jackson Rodríguez, Michele Scarponi, José Serpa y Gilberto Simoni

Acqua e Sapone
Stefano Garzelli, Dario Andriotto, Massimo Codol, Alessandro Donati, Francesco Failli, Andrea Masciarelli, Francesco Masciarelli, Ruggero Marzoli en Luca Paolini.

Garmin
Christian Vande Velde, the first American rider to wear the Maglia Rosa since 1988, will be joined by Bradley Wiggins, Cameron Meyer, Danny Pate, David Millar, David Zabriskie, Julian Dean, Tom Danielson and Tyler Farrar
  dinsdag 5 mei 2009 @ 18:43:47 #150
132605 kawotski
Il Dottore
pi_68701475
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 17:49 schreef Sautor het volgende:

[..]

Het lijkt me dat Sporza alle etappe's uitzend. De NOS waarschijnlijk alleen die in het weekend
NOS
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')