quote:Op zondag 26 april 2009 11:57 schreef waht het volgende:
[..]
Je kan het niet krijgen als je verhitte varkensvleesproducten eet.
En dat niemand nog meer handen wil schudden.quote:Op zondag 26 april 2009 12:06 schreef contactpersoon het volgende:
Hebben Geert en Rita al een motie tegen het gebruik van mondkapjes ingediend?
http://www.spitsnieuws.nl(...)sgriep_in_frank.htmlquote:Op zondag 26 april 2009 12:10 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
The European Union Commission says it is closely monitoring the swine flu outbreaks; no cases confirmed in the EU as of yet.
3 minuten ago from BNO Headquarters
Helaas maar een kwestie van tijd tot die er wel zijnquote:Op zondag 26 april 2009 12:10 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
The European Union Commission says it is closely monitoring the swine flu outbreaks; no cases confirmed in the EU as of yet.
3 minuten ago from BNO Headquarters
Officials in France say they are testing two people who may have been infected with swine flu after visiting Mexico - Le Parisien newspaper.quote:Op zondag 26 april 2009 12:18 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)sgriep_in_frank.html
quote:Op zondag 26 april 2009 12:18 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)sgriep_in_frank.html
Is dus niet zeker of het daadwerkelijk H1N1 is. Afwachten dus...quote:Volgens Houssin gaat het vooralsnog om vermoedens. Nader onderzoek moet uitwijzen of inderdaad sprake is van varkensgriep bij de twee reizigers.
Waarom is er nog geen negatief reisadvies naar Mexico eigenlijk?quote:
ligt gevoelig in de reis-branche he.. alles voor de centen.quote:Op zondag 26 april 2009 12:26 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Waarom is er nog geen negatief reisadvies naar Mexico eigenlijk?
Ik weet niet maar ik zou er nu sowieso niet naar toe gaan denk ik.quote:Op zondag 26 april 2009 12:26 schreef -Techno- het volgende:
[..]
http://www.minbuza.nl/nl/(...)isadvies_mexico.htmlquote:Op zondag 26 april 2009 12:26 schreef -Techno- het volgende:
[..]
je moet wat als de bevolking te bang wordt om te gaan werken he..quote:Op zondag 26 april 2009 12:24 schreef Frankz0rz het volgende:
Die mondkapjes helpen toch helemaal niet?
Had ik al gelezenquote:Op zondag 26 april 2009 12:28 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
http://www.minbuza.nl/nl/(...)isadvies_mexico.html
Dus geen officieel negatief reisadvies vanwege het virus. Grootste gedeelte van je bron gaat trouwens over de criminaliteit in Mexico.quote:In Mexico is in een aantal staten, inclusief Mexicostad, een griepvirus uitgebroken. Reizigers wordt aangeraden medische berichtgevingen te volgen www.rivm.nl of www.who.int .
Mjah, je raakt niet meteen besmet als iemand je in je gezicht niest.. Maar echt helpen doet het niet inderdaad.quote:Op zondag 26 april 2009 12:24 schreef Frankz0rz het volgende:
quote:Op zondag 26 april 2009 12:20 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Verbaast me dat Madagascar de grenzen nog niet gesloten heeft.
Eerste relevante wat ik heb gevonden op Google.quote:Op zondag 26 april 2009 12:31 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Had ik al gelezen
[..]
Dus geen officieel negatief reisadvies vanwege het virus. Grootste gedeelte van je bron gaat trouwens over de criminaliteit in Mexico.
Na het lezen van dat, zou ik er sowieso al niet meer heen willen. Ookal was er geen griepvirusquote:Op zondag 26 april 2009 12:28 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
http://www.minbuza.nl/nl/(...)isadvies_mexico.html
Bel je ze even met de vraag het verzoek of ze voorlopig daar willen blijven? Dank je!quote:Op zondag 26 april 2009 12:18 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
M'n oom & tante zitten op dit moment in Mexico![]()
Het lijkt er op dat het weer het zoveelste speeltje is van BigPharma!quote:Venture capital firm set to reap rewards on swine flu
Shares of the two public companies in the firm's portfolio of eight Pandemic and Bio Defense companies -- BioCryst Pharmaceuticals (BCRX.O) and Novavax (NVAX.O) -- jumped Friday on news that the swine flu killed a reported 60 people in Mexico and has infected people in the United States.
BNW is die kant op.quote:Op zondag 26 april 2009 12:33 schreef Lambiekje het volgende:
http://uk.reuters.com/art(...)216420090424?sp=true
[..]
Het lijkt er op dat het weer het zoveelste speeltje is van BigPharma!
AIDS, SARS, H5N1, Polio, Ebola
Wanneer wordt men nu eens wakker.
Dat is pas draconisch voor een griep die tot op heden slechts 81 levens heeft ge-eist. Je wl de hele wereld-economie stilleggen... of mogen schepen wel blijven varen?quote:Op zondag 26 april 2009 12:32 schreef arjan1212 het volgende:
het verspreid zich zeer snel over heel de wereld
ik zou voorstellen om ALLE vliegtuigen wereldwijd een maand aan de grond te zetten , voor het te laat is
Open een topic erover in BNWquote:Op zondag 26 april 2009 12:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ja door dit soort kinderachtig gedrag is het dus mogelijk dat ziekte bedacht en verspreid kunnen worden.quote:
Geloof je ook dat de maanlanding nep is? 9-11 een inside job? dat de Illuminati bestaat?quote:Op zondag 26 april 2009 12:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ja door dit soort kinderachtig gedrag is het dus mogelijk dat ziekte bedacht en verspreid kunnen worden.
Baxter vergeten van 3 maanden terug?!!
Actieve vogelgriep in de griepvaccin wat naar 18 landen is verstuurd waaronder Nederland
Mensenkinderen wat is men onwetend over de manier hoe bezopen virussen actief kunnen worden.
Da's ook mijn idee. Zinloos die dingen, het virus gaat er gewoon dwars doorheen.quote:Op zondag 26 april 2009 12:24 schreef Frankz0rz het volgende:
Kinderachtig? Dit subforum gaat over NWS, BNW is een deurtje verder. Daar gewoon je samenzweringen laten, en niet in NWS.quote:Op zondag 26 april 2009 12:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ja door dit soort kinderachtig gedrag is het dus mogelijk dat ziekte bedacht en verspreid kunnen worden.
Baxter vergeten van 3 maanden terug?!! Actieve vogelgriep in de griepvaccin wat naar 18 landen is verstuurd waaronder Nederland. Dat Baxter het zelfs toegeeft dat het gebeurd is.
Deze varkensgriep is echt geen snars anders dan al die labontwikkelde nepvirussen van afgelopen 40 jaar.
Mensenkinderen wat is men onwetend over de manier hoe bezopen virussen actief kunnen worden.
Daarvoor is het toch al te laat.quote:Op zondag 26 april 2009 12:32 schreef arjan1212 het volgende:
het verspreid zich zeer snel over heel de wereld
ik zou voorstellen om ALLE vliegtuigen wereldwijd een maand aan de grond te zetten , voor het te laat is
Nee, dat is niet achterlijk, dat is het in stand houden van een bepaalde orde op het forum. En nu gewoon wieberen met je topic-verpestend gezeik.quote:Op zondag 26 april 2009 12:44 schreef Lambiekje het volgende:
Waarom gilt meteen iedereen BNW. Hoe fucking achterlijk is men.
Inderdaad, elk uur reizen er zoveel mensen op en neer, als het echt zo besmettelijk is heeft dat nu geen zin meer.quote:
Het doet me denken aan Resident Evil met dat Umbrella ofzo.quote:Op zondag 26 april 2009 12:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Moah, hoeft niet per se.. val in de risicogroep van gezonde mensen tussen de 25 en 45..quote:Op zondag 26 april 2009 12:45 schreef Provinciaal het volgende:
Laat maar komen, en dit keer wel echt wat aan de hand aub, niet weer van die paniek om niets.
Behalve dat ik geen Beretta ter beschikking heb.quote:Op zondag 26 april 2009 12:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Het doet me denken aan Resident Evil met dat Umbrella ofzo.
Als je het overleeft wel ja.quote:Op zondag 26 april 2009 12:50 schreef Poekieman het volgende:
[ afbeelding ]
Dit helpt ook niet, maar het zou wel leuk zijn als mensen zo over straat gaan, als De H1N1meesters.
Als er echt veel mensen aan dood gaan, zeg in NL een stuk of miljoen, dan stort de huizenmarkt in, zijn de files opgelost en... het zijn interessante tijden.
quote:Op zondag 26 april 2009 12:51 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Behalve dat ik geen Beretta ter beschikking heb.
quote:In Frankrijk zijn twee inwoners geïsoleerd met griepverschijnselen. Ze kwamen recentelijk terug uit Mexico. De Franse ambtenaar verantwoordelijk voor volksgezondheid, Didier Houssin, zei dit vandaag in de krant Le Parisien.
In Londen is gistermiddag een steward van British Airways na met griepklachten uit Mexico-Stad te zijn komen overvliegen, direct naar het ziekenhuis overgebracht. Ook in Israël is een 26-jarige jongeman in quarantine gesteld, nadat hij met griepklachten vanuit Mexico naar de plaats Netanyahu was gevlogen. In beide gevallen wordt nog onderzocht of het inderdaad het gevreesde virus betreft.
Neen, want die kun je enkel op recept krijgenquote:Op zondag 26 april 2009 12:14 schreef Cyclonist het volgende:
Voel ik een Tamiflu inkoopactie aankomen?
Plus er zijn mensen gestorven die behandeld waren met Tamiflu. Het werkt niet gegarandeerd, er zijn mutaties.quote:Op zondag 26 april 2009 13:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Neen, want die kun je enkel op recept krijgen
Vooralsnog is het niet duidelijk dat het H1N1 is, laten we dus eerst de onderzoeken maar afwachten.quote:
Linkje naar dat flash spel?quote:Op zondag 26 april 2009 12:32 schreef trustychords het volgende:
[..]
Government of Madagascar closes down shipyards to prevent possible infections.
Volgens mij zijn er tussen de 1.300 en 1.400 mensen ziek, waarvan vermoed wordt dat het om de varkensgriep gaat. Tachtig doden is dan zo'n 6%.quote:Op zondag 26 april 2009 13:08 schreef NorthernStar het volgende:
Is er al enige indicatie over het sterftepercentage?
Dat het virus niet meer te stoppen is en de wereld rondgaat in een snelle pandemie of langzame jarenlangdurende tred is wel duidelijk denk ik.
80+ doden in Mexico (onbevestigde berichten spreken over honderden trouwens) maar op de hoeveel besmettingen is dat? Dat is de vraag.
Ik zou hier blijven... en iedereen die daar zit gewoon lekker daar laten zitten... als het nog niet te laat is...quote:Op zondag 26 april 2009 13:12 schreef Schunckelstar het volgende:
mijn zusje gaat volgende week naar mexico
vertel mij wat, maar ze wil toch gaanquote:Op zondag 26 april 2009 13:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik zou hier blijven... en iedereen die daar zit gewoon lekker daar laten zitten... als het nog niet te laat is...
Dat zou erg zijn. Alles wat in de procenten loopt is behoorlijk. Boven de vijf procent is een catastrofe.quote:Op zondag 26 april 2009 13:10 schreef DaMart het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er tussen de 1.300 en 1.400 mensen ziek, waarvan vermoed wordt dat het om de varkensgriep gaat. Tachtig doden is dan zo'n 6%.
quote:Op zondag 26 april 2009 13:09 schreef byah het volgende:
[..]
Linkje naar dat flash spel?
Madagascar was altijd zo lastig te infecteren
got it:
http://www.2flashgames.com/f/f-Pandemic-2-7051.htm
Jaquote:Op zondag 26 april 2009 13:17 schreef Nielsch het volgende:
Is er ergens een Twitter Channel met live updates van outbreaks?
quote:Op zondag 26 april 2009 13:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
We zijn al ver gekomen sinds de Spaanse Griep, bijna honderd jaar geleden
[ afbeelding ]
quote:Gelijkenissen met Spaanse Griep
Opvallend is dat in Mexico vooral gezonde jongvolwassenen getroffen worden door het virus. Dat heeft het gemeen met de Spaanse Griep, die meer dan 40 miljoen slachtoffers eiste wereldwijd in 1918 en 1919. De gangbare risicogroepen bij de jaarlijkse "gewone" griepgolven zijn ouderen en jonge kinderen. Van dezen vormt de groep ouderen verreweg de grootste risicogroep. De Spaanse griep echter, had de hoogste mortaliteit in de leeftijdsgroep 14- tot 21-jarigen.
Na het onderzoeken van de longen van personen die aan de Spaanse griep zijn gestorven en in Alaska zijn begraven is het virus nagemaakt. Hieruit bleek dat de griep vooral de mensen in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar trof en het virus dus de sterkste immuunsystemen opzoekt. Dit zou ook weer het geval kunnen zijn met deze epidemie.
The Guardian houdt een live-blog bij. Dat is waarschijnlijk betrouwbaarder en overzichtelijker dan een Twitter Channel.quote:Op zondag 26 april 2009 13:17 schreef Nielsch het volgende:
Is er ergens een Twitter Channel met live updates van outbreaks?
tvpquote:Op zondag 26 april 2009 12:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal correct. Wat er gebeurde was dat het virus een soort auto-immuun reactie veroorzaakte.quote:Op zondag 26 april 2009 13:24 schreef Nielsch het volgende:
Laatst nog een heel artikel gelezen over de Spaanse Griep:
[..]
" Hieruit bleek dat de griep vooral de mensen in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar trof en het virus dus de sterkste immuunsystemen opzoekt."
Wordt een beetje moe van jouquote:Op zondag 26 april 2009 12:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Baxter vergeten van 3 maanden terug?!! Actieve vogelgriep in de griepvaccin wat naar 18 landen is verstuurd waaronder Nederland. Dat Baxter het zelfs toegeeft dat het gebeurd is.
Deze varkensgriep is echt geen snars anders dan al die labontwikkelde nepvirussen van afgelopen 40 jaar.
Mischien dat hun al zo erg besmet waren dat ze ''nks meer voor hun konden doen''quote:Op zondag 26 april 2009 13:39 schreef whataboutit het volgende:
In de Verenigde Staten zijn elf mensen met H1N1 besmet. Allen zijn hersteld of herstellende, meldden de autoriteiten.
De studenten in Nieuw-Zeeland zijn niet erg ziek en lijken alweer aan de beterende hand, zei de Nieuw-Zeelandse minister van volksgezondheid, Tony Ryall. Slechts een werd in het ziekenhuis opgenomen
Uit het Elsevier artikel.
Typisch dat dan alle doden in Mexico vallen, is het virus daar begonnen en dus sterker? Of dacht God van, afgelopen tijd is er genoeg gezeik geweest met die Mexicanen?
Maar dan missen we de inspirerende radio-uitzendingen van President John Hendry E... Obama.quote:Op zondag 26 april 2009 13:24 schreef whataboutit het volgende:
misschien moeten we net als bij fallout 3 maar in grote kluizen gaan wonen, afgesloten van de buitenwereld
Tjah miss is het een situatie zoals in 1918 eerst lichtjes daarna de volle beuk erin...quote:Op zondag 26 april 2009 13:39 schreef whataboutit het volgende:
In de Verenigde Staten zijn elf mensen met H1N1 besmet. Allen zijn hersteld of herstellende, meldden de autoriteiten.
De studenten in Nieuw-Zeeland zijn niet erg ziek en lijken alweer aan de beterende hand, zei de Nieuw-Zeelandse minister van volksgezondheid, Tony Ryall. Slechts een werd in het ziekenhuis opgenomen
Uit het Elsevier artikel.
Typisch dat dan alle doden in Mexico vallen, is het virus daar begonnen en dus sterker? Of dacht God van, afgelopen tijd is er genoeg gezeik geweest met die Mexicanen?
quote:Op zondag 26 april 2009 13:44 schreef iBolt het volgende:
[..]
Tjah miss is het een situatie zoals in 1918 eerst lichtjes daarna de volle beuk erin...
Denken niet verder na dan een koe schijt.quote:Op zondag 26 april 2009 13:48 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Wat is dat toch tegenwoordig met al die mensen die bijna hopen dat er iets enorm gevaarlijks uitbreekt, zoals een pandemie of de 3e wereldoorlog? Het leven is niet spannend genoeg?
Misschien niet, misschien wel. Zoals ik al eerder zei, het is niet de vraag óf er een pandemie komt. Je moet jezelf eerder de vraag stellen wanneer hij komt..quote:Op zondag 26 april 2009 12:56 schreef Samsonneke het volgende:
Het zal allemaal wel niet zo ernstig uitpakken zoals sommigen voorspellen.
quote:Op zondag 26 april 2009 12:20 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Verbaast me dat Madagascar de grenzen nog niet gesloten heeft.
Ik zit er niet op te wachten hoor :p aangezien ik binnen de categorie val van diegene die ziek kunnen wordenquote:Op zondag 26 april 2009 13:48 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Wat is dat toch tegenwoordig met al die mensen die bijna hopen dat er iets enorm gevaarlijks uitbreekt, zoals een pandemie of de 3e wereldoorlog? Het leven is niet spannend genoeg?
Dat si altijd een makkelijke natuurlijk. Als het geen pandemie is, dan komt er wel een mega vulkaansuitbarsting of een kernoorlog. En zo niet dan blijk je er naast te zitten over 500 jaar (en zelfs dan kan het nog gebeuren) ...quote:Op zondag 26 april 2009 13:49 schreef June. het volgende:
Misschien niet, misschien wel. Zoals ik al eerder zei, het is niet de vraag óf er een pandemie komt. Je moet jezelf eerder de vraag stellen wanneer hij komt..
Niet echt betrouwbare manier van meten in een tijd dat mensen juist op 'flu' zullen gaan zoeken omdat het steeds in het nieuws isquote:
Zou dit een straf voor de moslims zijn?quote:Op zondag 26 april 2009 14:04 schreef Meki het volgende:
Varkens zijn sowieso onrein.
dit is erg zeer erg
Zijn wij anders dan Mexicanen ?quote:
quote:Op zondag 26 april 2009 14:10 schreef Sphere het volgende:
Mocht ik het krijgen, dan ga ik eerst even een dagje naar Amsterdam Slotervaart en de Bijlmer.
Je doet net of de hele wereld al besmet isquote:Op zondag 26 april 2009 14:09 schreef Sphere het volgende:
Tja, op enig moment grijpt de natuur echt in. Er lopen veel te veel mensen op deze aardkloot.
Maar hoeveel mensen lopen er rond die geïnfecteerd zijn en nog geen symptomen hebben? En hoe zit het met de armere landen, daar hoor je niks overquote:Op zondag 26 april 2009 14:05 schreef yavanna het volgende:
Op zich vallen de hoeveelheid besmettingen nog mee, so far, gezien de enorme hoeveelheid mensen die bij 'de haard' leven. Laten we maar hopen dat dat zo blijft.
Die zijn al besmet met van alles en nog wat. Misschien zijn zij wel juist resistent!quote:Op zondag 26 april 2009 14:12 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Maar hoeveel mensen lopen er rond die geïnfecteerd zijn en nog geen symptomen hebben? En hoe zit het met de armere landen, daar hoor je niks over
quote:Brazil
A man in Brazil has been seen coughing. Many world leaders have expressed some concern to this, including discussions on whither to restrict travel, or even close down any avenues for spread of the disease. The Brazillian government themselves have closed down borders and airports due to safety concerns.
quote:Madagascar
The President of Madagascar has ordered all ports and airports to be closed.
Ik denk dat het ook in die landen tussen Mexico en Colombia is. Zal een kwestie van tijd zijn voordat die ook op het lijstje kunnen.quote:Op zondag 26 april 2009 14:18 schreef Doler12 het volgende:
Hup nu ook in Colombia 'gesignaleerd'
http://www.calgaryherald.(...)n/1534318/story.html
Zullen we dan ook de grenzen meteen maar dicht gooienquote:Op zondag 26 april 2009 14:20 schreef Suko het volgende:
Nog geen extra maatregelen Schiphol Wel nee, vooral wachten totdat de griep is gearriveerd...
Nu lach je er om, maar als straks wereldwijd en hier in Nederland mensen bij bosjes komen te overlijden had je gewild dat ze het gedaan hadden.quote:Op zondag 26 april 2009 14:24 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Zullen we dan ook de grenzen meteen maar dicht gooien
Als dat zou kunnen, van mij mag 't...quote:Op zondag 26 april 2009 14:24 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Zullen we dan ook de grenzen meteen maar dicht gooien
Inderdaad, ik zou alvast snel wat vers water en voedsel in gaan slaan als ik jou was. Hup, de schuilkelder in en gewoon de radio op de noodzender. Vergeet niet van elk beest een mannetje en een vrouwtje mee te nemen, dan kunnen jij en je vriendin de wereld herbevolken als we allemaal dood zijn.quote:Op zondag 26 april 2009 14:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nu lach je er om, maar als straks wereldwijd en hier in Nederland mensen bij bosjes komen te overlijden had je gewild dat ze het gedaan hadden.
Niet echt handig mbt economische zaken, tot nu toe geen reden tot massahysterie.quote:
Als ze halal geslacht zijn verdwijnt het virusquote:
Behalve van de varkens natuurlijk, anders voel je je knap stom daar in je keldertje.quote:Op zondag 26 april 2009 14:32 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Vergeet niet van elk beest een mannetje en een vrouwtje mee te nemen, dan kunnen jij en je vriendin de wereld herbevolken als we allemaal dood zijn.
Nee hoor. Ik heb geen illusies dat als de grenzen dicht zijn het virus wel tegengehouden wordt.quote:Op zondag 26 april 2009 14:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nu lach je er om, maar als straks wereldwijd en hier in Nederland mensen bij bosjes komen te overlijden had je gewild dat ze het gedaan hadden.
quote:Op zondag 26 april 2009 13:49 schreef June. het volgende:
[..]
Misschien niet, misschien wel. Zoals ik al eerder zei, het is niet de vraag óf er een pandemie komt. Je moet jezelf eerder de vraag stellen wanneer hij komt..
Laatste berichten zijn nog heviger maar goed dat is in Mexico.quote:Op zondag 26 april 2009 14:40 schreef Symer het volgende:
Ik lees net dat een Mexicaanse dokter naar de BBC-uitzending gebeld heeft om te zeggen dat er al meer dan 200 doden in Mexico zijn, maar dat de overheid dat stil houdt om massapaniek te voorkomen.
Weet iemand daar meer over?
Duidelijk is in ieder geval dat Mexico inadequaat handelt. Ze hebben veel te laat gereageerd, ook toen al duidelijk werd dat het meer was dan een normale griep.quote:Op zondag 26 april 2009 14:40 schreef Symer het volgende:
Ik lees net dat een Mexicaanse dokter naar de BBC-uitzending gebeld heeft om te zeggen dat er al meer dan 200 doden in Mexico zijn, maar dat de overheid dat stil houdt om massapaniek te voorkomen.
Weet iemand daar meer over?
Oh ja, zijn de overige 800 in mexico al genezen & buiten de 'gevarenzone'?quote:Op zondag 26 april 2009 14:36 schreef sig000 het volgende:
Wat een drama over een griepvirus waar wat mensen aan dood gaan, maar liefst ruim 5%
http://www.kongregate.com/games/DarkRealmStudios/pandemic-2quote:
quote:Op zondag 26 april 2009 14:44 schreef Vertibird het volgende:
[..]
Oh ja, zijn de overige 800 in mexico al genezen & buiten de 'gevarenzone'?
sowieso is het een apart virus tot een week terug had ik er niets van gehoord maar nu gaat het wel heel snel rond en lijkt sars en de vogelgriep te verdrukkenquote:Op zondag 26 april 2009 13:08 schreef NorthernStar het volgende:
Is er al enige indicatie over het sterftepercentage?
Dat het virus niet meer te stoppen is en de wereld rondgaat in een snelle pandemie of langzame jarenlangdurende tred is wel duidelijk denk ik.
80+ doden in Mexico (onbevestigde berichten spreken over honderden trouwens) maar op de hoeveel besmettingen is dat? Dat is de vraag.
Ik zag pas ook iemand hoesten! En niet zo'n beetje ook!quote:Op zondag 26 april 2009 14:17 schreef Bakakame het volgende:
Op de Wikipedia erover:
[..]
Beetje vreemd geformuleerd
[..]
![]()
Haha, ik had dat spel ook gespeeld net voordat ik dit topic las. Toen ik de grap las dacht ik ook meteen aan het spel maar ik dacht dat het nog echt was ookquote:Op zondag 26 april 2009 14:44 schreef Tweek het volgende:
[..]
http://www.kongregate.com/games/DarkRealmStudios/pandemic-2
Madagascar is vrij moeilijk te besmetten.
Ja, wat denk jij dan? Dat wij hier in het Westen zo immuun zijn en het toch niet bij ons komt? Je moet niet vergeten dat we tegen virussen bar weinig middelen hebben itt bacteriën..quote:
De enige keer dat het mij lukte was toen het begon in Madagascar, maar toen kreeg ik de rest van de wereld niet besmetquote:Op zondag 26 april 2009 14:49 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Haha, ik had dat spel ook gespeeld net voordat ik dit topic las. Toen ik de grap las dacht ik ook meteen aan het spel maar ik dacht dat het nog echt was ook. Ik kreeg Madagaskar ook niet besmet, terwijl de hele wereld al dood was. Een andere keer dat ik het speelde kreeg ik het geloof ik wel besmet
.
Ondanks deze idiote massahysterie is juist dit nooit gek om te doen.quote:Op zondag 26 april 2009 14:32 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zou alvast snel wat vers water en voedsel in gaan slaan als ik jou was.
Ja echt kut gewoonquote:Op zondag 26 april 2009 14:44 schreef Tweek het volgende:
[..]
http://www.kongregate.com/games/DarkRealmStudios/pandemic-2
Madagascar is vrij moeilijk te besmetten.
'God' heeft d'r inmiddels al aardig wat potjes pandemic opzitten, hopelijk gaat dit geen high score worden.quote:Op zondag 26 april 2009 14:51 schreef byah het volgende:
[..]
De enige keer dat het mij lukte was toen het begon in Madagascar, maar toen kreeg ik de rest van de wereld niet besmet
Drugs resistant naar 4 van de rest allemaal 1level, virus nemen trouwens, wachten tot de wereld besmet is en dan dodelijk maken, zo had ik de wereld net in 101 dagen compleet dood.quote:Op zondag 26 april 2009 14:56 schreef iBolt het volgende:
Zullen we hier even taktieken bespreken
- Eerst zorgen dat je alle resistance hebt (cold, heat, moistere, drug hoeft niet perse)
- Vervolgens wachten tot de ziekte overal is...
- Alle transmission kopen, zorgen dat iedereen infecteert
- Heart failure kopen
ff proberenquote:Op zondag 26 april 2009 15:00 schreef Tweek het volgende:
[..]
Drugs resistant naar 4 van de rest allemaal 1level, virus nemen trouwens, wachten tot de wereld besmet is en dan dodelijk maken, zo had ik de wereld net in 101 dagen compleet dood.
Wedden dat er geen slachtoffers zijn in de klasse met geld daar.quote:Op zondag 26 april 2009 15:01 schreef Nightwulf het volgende:
Het is veel erger dan de officiele mexicaanse cijfers zeggen.
Lees de berichten van de mensen daar:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/talking_point/8018428.stm
Die fase 3 is al sinds het begin van de vogelgriep van toepassing, al jaren dus.quote:Op zondag 26 april 2009 13:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
We zitten op dit moment in alarmfase drie, op een schaal van zes. Zes is werelwijde pandemie.![]()
Volgels hebben nog steeds geen vliegverbod.quote:Op zondag 26 april 2009 15:05 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Die fase 3 is al sinds het begin van de vogelgriep van toepassing, al jaren dus.
Ligt dat aan het virus an sich of ligt het er aan dat 'men' het stil hield of omdat men simpelweg niet door had wat er aan de hand was en er daarom niet eerder wat bekend gemaakt werd...quote:Op zondag 26 april 2009 14:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
sowieso is het een apart virus tot een week terug had ik er niets van gehoord maar nu gaat het wel heel snel rond en lijkt sars en de vogelgriep te verdrukken
Er is griep in Mexico en daar sneuvelen wat Mexicanen, gaat nog wel vaker gebeuren.quote:Op zondag 26 april 2009 15:06 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ligt dat aan het virus an sich of ligt het er aan dat 'men' het stil hield of omdat men simpelweg niet door had wat er aan de hand was en er daarom niet eerder wat bekend gemaakt werd...
= White House persconf om half zes NL-tijd.quote:Op zondag 26 april 2009 15:06 schreef superworm het volgende:
DawnSandomeno: With concern rising over the Swine Flu, the White House just announced an unusual Sunday briefing on the outbreak. The 12:30 p.m. EST
Oke wat betekend "sinus problems"?quote:high fever (as high as 105 or more)
nausea and vomiting
headaches and muscle and/or joint pain
respiratory problems
sinus problems
diarrhea and dehydration
Op welke site wordt dat uitgezonden?quote:Op zondag 26 april 2009 15:09 schreef superworm het volgende:
[..]
= White House persconf om half zes NL-tijd.
Niks waar je als toerist last van hebt.quote:Op zondag 26 april 2009 15:11 schreef -0- het volgende:
Als je die reisadviezen over Mexico leest krijg je uberhaupt niet echt zin om erheen te reizen.
Gewelddadige overvallen, ontvoeringen, berovingen.
quote:Op zondag 26 april 2009 15:01 schreef Nightwulf het volgende:
Het is veel erger dan de officiele mexicaanse cijfers zeggen.
Lees de berichten van de mensen daar:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/talking_point/8018428.stm
quote:The truth is that mortality is even higher than what is being reported by the authorities, at least in the hospital where I work it. It is killing three to four patients daily, and it has been going on for more than three weeks
quote:In the capital of my state, Oaxaca, there is a hospital closed because of a death related to the porcine influenza. In the papers they recognise only two people dead for that cause. Many friends working in hospitals or related fields say that the situation is really bad, they are talking about 19 people dead in Oaxaca, including a doctor and a nurse.
quote:I have a sister-in-law from San Luis Potosi state in Mexico and we were told that in San Luis Potosi there have been at least 78 deaths, just in that city alone, not 68 in all of Mexico, as is being reported.
Als dit zo lees dan is het 10-20x zo erg dan er bericht wordt.quote:I work as a resident doctor in one of the biggest hospitals in Mexico City and sadly, the situation is far from "under control". As a doctor, I realise that the media does not report the truth. Authorities distributed vaccines among all the medical personnel with no results, because two of my partners who worked in this hospital (interns) were killed by this new virus in less than six days even though they were vaccinated as all of us were. The official number of deaths is 20, nevertheless, the true number of victims are more than 200. I understand that we must avoid to panic, but telling the truth it might be better now to prevent and avoid more deaths.
Da's off-topic.quote:Op zondag 26 april 2009 15:11 schreef -0- het volgende:
Als je die reisadviezen over Mexico leest krijg je uberhaupt niet echt zin om erheen te reizen.
Gewelddadige overvallen, ontvoeringen, berovingen.
Beter een vogel in de lucht dan een vliegend verken met accentje op de eerste eee.quote:Op zondag 26 april 2009 15:06 schreef sig000 het volgende:
[..]
Volgels hebben nog steeds geen vliegverbod.
Ben je ook Moslim?quote:Op zondag 26 april 2009 15:14 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Beter een vogel in de lucht dan een vliegend verken met accentje op de eerste eee.
Dat de media niet alles (kan) berichten lijkt me duidelijk. Zolang het maar geen Chinese doofpot wordt.quote:Op zondag 26 april 2009 15:13 schreef Espabilado het volgende:
Als dit zo lees dan is het 10-20x zo erg dan er bericht wordt.
bij ons zeggen ze verreke, of meervoud verrekes met de nadruk op vequote:Op zondag 26 april 2009 15:14 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Beter een vogel in de lucht dan een vliegend verken met accentje op de eerste eee.
Zijn er al berichten dat de Joden boos zijn op het virus? Die mensen hebben al genoeg meegemaakt.quote:
Gek, normaal gesproken heeft de media de neiging alles zwaar uit zijn verband te rukken.quote:Op zondag 26 april 2009 15:13 schreef Espabilado het volgende:
Als dit zo lees dan is het 10-20x zo erg dan er bericht wordt.
nee deze jaagt op palestijnen en specifiek HAMASquote:Op zondag 26 april 2009 15:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zijn er al berichten dat de Joden boos zijn op het virus? Die mensen hebben al genoeg meegemaakt.
Sinussen zijn holtes gevuld met lucht ongeveer achter je neus. Bij een bovenste luchtweginfectie kunnen de uitgangen hiervan verstopt raken. Vervolgens kunnen de ruimtes zich vullen met vocht/pus etc.quote:
Ja wat een gezeik zeg, vlucht dan allemaal naar S-Arabie of zo, kijken of de vogeltjes dat land mijden of zo, niemand kucht of snottert daar, allemaal vrij van varkens-bacterien e.d. dream on...quote:
Tja, maar als ze helemaal onwetend zijn wordt dat moeilijk he...quote:Op zondag 26 april 2009 15:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Gek, normaal gesproken heeft de media de neiging alles zwaar uit zijn verband te rukken.
Midden in de woestijn heb je wel minder kans daarop.quote:Op zondag 26 april 2009 15:22 schreef Suko het volgende:
[..]
Ja wat een gezeik zeg, vlucht dan allemaal naar S-Arabie of zo, kijken of de vogeltjes dat land mijden of zo, niemand kucht of snottert daar, allemaal vrij van varkens-bacterien e.d. dream on...
Oja, was ik vergeten, nah, gaan we daar maar heen dan...quote:Op zondag 26 april 2009 15:24 schreef sig000 het volgende:
[..]
Midden in de woestijn heb je wel minder kans daarop.
?quote:Op zondag 26 april 2009 15:21 schreef superworm het volgende:
Assistant Director-General of the World Health Organization will hold a news conference on swine flu at 11 a.m. EDT, BNO News confirms.
met zijn allen, zodat het virus zich daar alsnog lekker snel kan verspreiden.quote:Op zondag 26 april 2009 15:25 schreef Suko het volgende:
[..]
Oja, was ik vergeten, nah, gaan we daar maar heen dan...
Ik vind het een inhoudsloos cliché. Aangezien de tijd geen einde kent, is het nogal makkelijk om te stellen dat het ooit gaat gebeuren. Jouw ongelijk kan per definitie nooit bewezen kan worden, daarom is zo'n stelling dus nutteloos.quote:Op zondag 26 april 2009 14:51 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, wat denk jij dan? Dat wij hier in het Westen zo immuun zijn en het toch niet bij ons komt? Je moet niet vergeten dat we tegen virussen bar weinig middelen hebben itt bacteriën..
Partypooper! Maar goed, kijken wat die persconerentie van de WHO oplevert... 4 uur.quote:Op zondag 26 april 2009 15:26 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
met zijn allen, zodat het virus zich daar alsnog lekker snel kan verspreiden.
Mooiquote:Op zondag 26 april 2009 15:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Wordt nog wat als het virus Afrika bereikt. Daar hebben ze echt geen enkel middel om verspreiding in te dammen.
Je ken ook gewoon uitzieken hier, ik weet dat 't schande is om je ziek te melden maar je moet toch wat in zo'n noodsituatie.quote:Op zondag 26 april 2009 15:25 schreef Suko het volgende:
[..]
Oja, was ik vergeten, nah, gaan we daar maar heen dan...
quote:Guidance to Influenza Laboratories
Diagnosing Swine Influenza A/H1N1 Infections of current concern
25 April 2009
All un-subtypable influenza A specimens are strongly recommended to be
sent immediately to one of the five WHO Collaborating Centres for
influenza for diagnosis and further characterization.
Sample collection and handling
• The current influenza specimen collection protocol should be followed.1
• Standard influenza specimen storage, packaging and shipping practice and relevant
IATA regulations should be followed.2
Available laboratory tests
• Rapid antigen tests designed to detect influenza A viruses should be able to detect this
swine virus but due to the low sensitivity, compared to other lab diagnostic methods,
may give false negative results.
• It is possible that the antibodies used in immunofluorescence and other
immunoassays may not bind to targets on the virus and could result in false negative
results.
• While primers used in PCR assays to detect highly conserved parts of the influenza
genome and confirm the presence of influenza A will probably work; primers
currently used in PCR diagnostics for subtyping influenza A virus may not detect
non-human viruses. Information on specific assays will be available in the near future.
• The only reliable means of confirming swine influenza A/H1N1 would require virus
isolation (virus isolation should be done in a BSL-3 facility) and at least partial
sequencing of the genome.
• Partial or complete virus genome sequencing from clinical samples, if possible, will
provide definitive identification of the new strain.
• Laboratory biosafety measures for handling possible pandemic strains should follow
the published guidelines on handling influenza viruses. 3
Updating laboratory tests
The WHO Collaborating Centre in CDC Atlanta is currently updating PCR protocols for
detection of the swine A(H1N1) reassortant viruses:
1 http://www.who.int/csr/di(...)cimens/en/index.html
2 http://www.who.int/csr/di(...)nsport/en/index.html
3 http://www.who.int/csr/di(...)cimens/en/index.html
2
• The current CDC influenza subtyping PCR assay kit cannot detect the new
reassortant swine A(H1N1) virus.
• A modification to include testing procedures for recent swine viruses is being
prepared by CDC.
• The gene targets of the PCR will be influenza A, universal swine NP and swine
H1 HA.
• CDC is preparing a "Swine Influenza PCR Testing Kit” which will include the
primers and probes as well as positive control samples. The kits will be available
to National Influenza Centres under defined process.
tja, jammer dan. Ooh wacht, zo'n reactie is ethisch niet verantwoord geloof ik.quote:Op zondag 26 april 2009 15:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Wordt nog wat als het virus Afrika bereikt. Daar hebben ze echt geen enkel middel om verspreiding in te dammen.
Iedereen krijgt de griep en 5% legt het loodje.quote:Op zondag 26 april 2009 15:31 schreef Tommeke het volgende:
Is deze shit nou echt zo gevaarlijk?
Ik denk dat het wel weer mee gaat vallen hoor.
De varkens in Afrika zijn al opgegetenquote:Op zondag 26 april 2009 15:32 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
tja, jammer dan. Ooh wacht, zo'n reactie is ethisch niet verantwoord geloof ik.
Of niet natuurlijk. Er is al een enorme stroom illegalen vanuit Afrika. Als daar het virus uitbreekt zullen velen al helemaal de oversteek wagen, denkende dat het hier wel te genezen of voorkomen is.quote:
quote:Op zondag 26 april 2009 15:33 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Of niet natuurlijk. Er is al een enorme stroom illegalen vanuit Afrika. Als daar het virus uitbreekt zullen velen al helemaal de oversteek wagen, denkende dat het hier wel te genezen of voorkomen is.
In Afrika hebben ze tenminste echt dodelijke virussen.quote:Op zondag 26 april 2009 15:33 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Of niet natuurlijk. Er is al een enorme stroom illegalen vanuit Afrika. Als daar het virus uitbreekt zullen velen al helemaal de oversteek wagen, denkende dat het hier wel te genezen of voorkomen is.
Ik heb vorige week nog bij de mexicaan gegeten en hoest nu de hele dagquote:Op zondag 26 april 2009 15:32 schreef sig000 het volgende:
[..]
Iedereen krijgt de griep en 5% legt het loodje.
De heldere nieuwsspotter had het al kunnen bedenken, met de grappen en grollen van Baxter.quote:Op zondag 26 april 2009 15:22 schreef Salvad0R het volgende:
ik zei toch, ze gaan met pandemiën gooien.
Paniekzaaier, zelfs bij de enige echte pandemie was 'slechts' 20% besmet en overleed daarvan ongeveer 5%. Maar dat was in 1918 en nu zijn we ietsjes verder met de medische zorg.quote:Op zondag 26 april 2009 15:32 schreef sig000 het volgende:
[..]
Iedereen krijgt de griep en 5% legt het loodje.
Het is allemaal gepland.quote:Op zondag 26 april 2009 15:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De heldere nieuwsspotter had het al kunnen bedenken, met de grappen en grollen van Baxter.
En dat maar afdoen als ongelukje.
* Pietverdriet wijst richting Truthquote:Op zondag 26 april 2009 15:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De heldere nieuwsspotter had het al kunnen bedenken, met de grappen en grollen van Baxter.
En dat maar afdoen als ongelukje.
EN het virus kan en zal zich nu sneller verspreiden.quote:Op zondag 26 april 2009 15:39 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Paniekzaaier, zelfs bij de enige echte pandemie was 'slechts' 20% besmet en overleed daarvan ongeveer 5%. Maar dat was in 1918 en nu zijn we ietsjes verder met de medische zorg.
Q&A: Swine fluquote:Op zondag 26 april 2009 15:37 schreef F04 het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe zo'n gevaarlijk virus nou ontstaat? Want hoe kan een ziekte die eerst onder dieren heerst overschakelen naar mens op mens? Tsja, Mexico, zal het ontstaan van zo'n griep er ook mee te maken hebben dat men het daar niet zo strikt neemt met de hygiëne, zoals bij SARS in HK?
Net alsof de mens zich niet aanpastquote:Op zondag 26 april 2009 15:38 schreef sig000 het volgende:
Een virus is slimmer dan meeste mensen en weet zich aan te passen.
Virussen muteren razendsnel. Het zijn dan ook heel simpele vormen van leven: alleen wat DNA of RNA in een eiwitomhulsel. Het kan zo makkelijk genetische code uitwisselen met andere vormen van griep, wat resulteert in een nieuw type. Dat is ook nu gebeurd.quote:Op zondag 26 april 2009 15:37 schreef F04 het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe zo'n gevaarlijk virus nou ontstaat? Want hoe kan een ziekte die eerst onder dieren heerst overschakelen naar mens op mens? Tsja, Mexico, zal het ontstaan van zo'n griep er ook mee te maken hebben dat men het daar niet zo strikt neemt met de hygiëne, zoals bij SARS in HK?
Wat is nou 5%? Druppel op een gloeiende plaat.quote:Op zondag 26 april 2009 15:39 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Paniekzaaier, zelfs bij de enige echte pandemie was 'slechts' 20% besmet en overleed daarvan ongeveer 5%. Maar dat was in 1918 en nu zijn we ietsjes verder met de medische zorg.
Ergens heeft gewoon iemand liggen krikken met een varken. Van het een komt het ander jeweets..quote:Op zondag 26 april 2009 15:37 schreef F04 het volgende:
Traag.quote:Op zondag 26 april 2009 15:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Net alsof de mens zich niet aanpast
en 50x zoveel als een normaal griepje.quote:Op zondag 26 april 2009 15:41 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wat is nou 5%? Druppel op een gloeiende plaat.
Dat doen retards hier ook welens, komt ook niks van heur...quote:Op zondag 26 april 2009 15:41 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ergens heeft gewoon iemand liggen krikken met een varken. Van het een komt het ander jeweets..
Doet niet ter zake, de Spaanse griep heeft zich anders ook over de hele wereld verspreidt. Situatie is dus hetzelfde.quote:Op zondag 26 april 2009 15:40 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
EN het virus kan en zal zich nu sneller verspreiden.
Aan de hand van die DNA die in dat virus aanwezig is kan men toch ook uitzoeken wie of wat de bron is?quote:Op zondag 26 april 2009 15:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Virussen muteren razendsnel. Het zijn dan ook heel simpele vormen van leven: alleen wat DNA of RNA in een eiwitomhulsel. Het kan zo makkelijk genetische code uitwisselen met andere vormen van griep, wat resulteert in een nieuw type. Dat is ook nu gebeurd.
quote:Swine Flu Is Deadly Mix Of Never-Before-Seen Viruses
Paul Joseph Watson
Saturday, April 25, 2009
Swine flu panic is spreading in Mexico and soldiers are patrolling the streets after it was confirmed that human to human transmission is occurring and that the virus is a brand new strain which is seemingly affecting young, healthy people the worst, and that the bug is a never-before-seen intercontinental mixture of human, avian and pig viruses from America, Europe and Asia.
Clues that the virus may be a synthetic creation are already manifesting.
According to reports, the virus is a “never-before-seen form of the flu that combines pig, bird and human viruses” which consists of an intercontinental mix of viruses from North America, Europe and Asia.
“CDC officials detected a virus with a unique combination of gene segments that have not been seen in people or pigs before,” according to an Associated Press report.
“This strain of swine influenza that’s been cultured in a laboratory is something that’s not been seen anywhere actually in the United States and the world, so this is actually a new strain of influenza that’s been identified,” said Dr. John Carlo, Dallas Co. Medical Director.
Alarming reports are now filtering in about people catching the illness who have had no contact with pigs whatsoever. These include a man and his daughter in San Diego County, a 41-year-old woman in Imperial County and two teenagers in San Antonio, Texas. In fact, in all U.S. cases, the victims had no contact with any pigs.
Dr. Wilma Wooten, San Diego County’s public health officer, told KPBS “We have had person-to-person spread with the father and the daughter,” says Wooten, “And also with the two teenagers in Texas, they were in the same school. So that also indicates person-to-person transfer.”
“Dr. Wooten says it’s unclear how people were exposed to swine flu. She says none of the patients have had any contact with pigs,” according to the report.
bron
quote:Op zondag 26 april 2009 15:37 schreef F04 het volgende:
Residents [of Perote] believed the outbreak had been caused by contamination from pig breeding farms located in the area. They believed that the farms, operated by Granjas Carroll, polluted the atmosphere and local water bodies, which in turn led to the disease outbreak. According to residents, the company denied responsibility for the outbreak and attributed the cases to “flu.” However, a municipal health official stated that preliminary investigations indicated that the disease vector was a type of fly that reproduces in pig waste and that the outbreak was linked to the pig farms. It was unclear whether health officials had identified a suspected pathogen responsible for this outbreak.quote:Op zondag 26 april 2009 13:57 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Swine-flu outbreak linked to Smithfield factory farms
http://ow.ly/3W3M
Als ze gelijk dood neervallen is er niets aan de hand, probleem wordt pas groot wanneer al de patienten ook zorg nodig hebben.quote:Op zondag 26 april 2009 15:42 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
en 50x zoveel als een normaal griepje.
Er is natuurlijk niks slim aan een virus. Het is zelfs nauwelijks leven te noemen.quote:Op zondag 26 april 2009 15:38 schreef sig000 het volgende:
Een virus is slimmer dan meeste mensen en weet zich aan te passen.
Juist heel snel. Besmette mensen die toch beter worden (95%) zijn over het algemeen direct immuun.quote:
rot nu eens op naar BNW... dat is al vaker gezegd tegen je.quote:Op zondag 26 april 2009 15:44 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Clues that the virus may be a synthetic creation are already manifesting.
Gohhh wat gek. Echt niet verwacht
Door dat mensen een vaccin namen. Spaane griep is even goed manmade gerotzooi. Niks nieuws onder de zon dus.quote:Op zondag 26 april 2009 15:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Doet niet ter zake, de Spaanse griep heeft zich anders ook over de hele wereld verspreidt. Situatie is dus hetzelfde.
Ja, zo hebben ze dus al kunnen zien dat het een combinatie is van menselijke, vogel- en varkensgriep.quote:Op zondag 26 april 2009 15:44 schreef F04 het volgende:
[..]
Aan de hand van die DNA die in dat virus aanwezig is kan men toch ook uitzoeken wie of wat de bron is?
Ter illustratie:
[ afbeelding ]
Ok daar heb je een punt. Storm in glas water dan?quote:Op zondag 26 april 2009 15:45 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Juist heel snel. Besmette mensen die toch beter worden (95%) zijn over het algemeen direct immuun.
Sommige mensen denken echt dat omdat we in 2009 leven de medische wereld overal een antwoord klaar op heeftquote:Op zondag 26 april 2009 15:39 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ga ergens anders paniek zaaien.quote:Op zondag 26 april 2009 15:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Door dat mensen een vaccin namen. Spaane griep is even goed manmade gerotzooi. Niks nieuws onder de zon dus.
paniekzaaien doet NU.nl met hun onwetende achterlijk gezwetsquote:Op zondag 26 april 2009 15:47 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
Ga ergens anders paniek zaaien.
Alleen voor die specifieke variant. Maar virussen muteren dus hevig. Daarom is er ook elk jaar weer een golf van de normale griep. Als je vorig jaar de griep hebt gehad, is dat dus geen garantie dat je het dit jaar zult ontlopen. Dat kan met dit virus dus ook gebeuren.quote:Op zondag 26 april 2009 15:45 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Juist heel snel. Besmette mensen die toch beter worden (95%) zijn over het algemeen direct immuun.
Als als als als.quote:Op zondag 26 april 2009 15:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Alleen voor die specifieke variant. Maar virussen muteren dus hevig. Daarom is er ook elk jaar weer een golf van de normale griep. Als je vorig jaar de griep hebt gehad, is dat dus geen garantie dat je het dit jaar zult ontlopen. Dat kan met dit virus dus ook gebeuren.
Ja dan ben je ff dag of 8 goed ziek en daarna is 't over. Heb je pech dan ga je dood.quote:Op zondag 26 april 2009 15:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Alleen voor die specifieke variant. Maar virussen muteren dus hevig. Daarom is er ook elk jaar weer een golf van de normale griep. Als je vorig jaar de griep hebt gehad, is dat dus geen garantie dat je het dit jaar zult ontlopen. Dat kan met dit virus dus ook gebeuren.
Dat is een beetje mosterd na de maaltijd. Dat virus doet z'n werk wel. En de immuniteit geldt alleen voor de getroffen generatie.quote:Op zondag 26 april 2009 15:45 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Speculatie, maar dan wel op basis van feitelijke kennis. Virussen bestrijden is gewoon enorm lastig, de griep al helemaal.quote:
Zeg ik dat?quote:Op zondag 26 april 2009 15:47 schreef Espabilado het volgende:
[..]
Sommige mensen denken echt dat omdat we in 2009 leven de medische wereld overal een antwoord klaar op heeft![]()
Natuurlijk. Je hoeft geen rekenwonder te zijn om te weten waar de kans op besmetting het grootst is.quote:Terwijl de dokters in ziekenhuizen wel beter weten en nu liever met verlof gaan.
Over 100 jaar is mijn generatie voor 99,9% uitgeroeid...quote:Op zondag 26 april 2009 15:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Speculatie, maar dan wel op basis van feitelijke kennis. Virussen bestrijden is gewoon enorm lastig, de griep al helemaal.
Daar heb je een punt maar niet te bewijzen daar zorgen ze wel voor.quote:Op zondag 26 april 2009 15:52 schreef Fastmatti het volgende:
Ik snap alleen niet dat niemand ziet dat organisaties als de WHO zichzelf op de kaart willen zetten door paniek te zaaien. SARS is uiteindelijk niet erg gevaarlijk gebleken hoewel het WHO ongetwijfels zal verklaren dat dit door hun kordate optreden was.
quote:WASHINGTON (AP) — The White House plans a briefing Sunday afternoon to discuss swine flu and the government's response.
The officials who will discuss the situation include Homeland Security Secretary Janet Napolitano and the acting director of the Centers for Disease Control and Prevention, Dr. Richard Besser.
So far, there have been at least 11 confirmed cases of swine flu in California, Texas and Kansas. Patients have ranged in age from 9 to over 50. At least two were hospitalized.
A deadly swine flu strain in Mexico has killed up to 81 people and likely sickened 1,324 since April 13.
President Barack Obama's Homeland Security Council is monitoring the outbreak, along with the State Department and the CDC.
The White House briefing is set for 12:30 p.m. EDT.
quote:EUR: WHO tries to come up with swine flu plan
By Frank Jordans
26 Apr 2009 11:07 PM
GENEVA, April 26 AP - The World Health Organisation tried to determine on Sunday how to battle a deadly new strain of swine flu, holding teleconferences with staff and flu experts around the world as countries from New Zealand to France reported suspected cases.
WHO stopped short of recommending specific measures to stop the disease, urging governments to step up their surveillance of suspicious outbreaks but leaving further decisions up to individual nations.
Governments across Asia began quarantining those with symptoms of the deadly virus and some issued travel warnings for Mexico.
Some governments were increasing their screening of pigs and pork imports from the Americas or banning them outright despite health officials' reassurances that it was safe to eat thoroughly cooked pork.
In a second day of top-level meetings, WHO Director-General Margaret Chan and senior advisors were trying to determine what measures the agency could recommend to stop the spread of the outbreak, which she called a public health emergency of "pandemic potential" because the virus can pass from human to human.
New Zealand said that 10 students who took a school trip to Mexico "likely" had swine flu. Israel said a man who had recently visited Mexico had been hospitalised while authorities try to determine whether he had swine flu. France said that two people who had returned from Mexico with fevers were being monitored in regions near the port cities of Bordeaux and Marseille.
Spain's Health Ministry said three people who just returned from Mexico were under observation in hospitals in the northern Basque region, in southeastern Albacete and the Mediterranean port city of Valencia.
Governments must report any unusual cases of flu to WHO, and the agency was considering whether to issue nonbinding recommendations on travel and trade restrictions, and even border closures. It is up to governments to decide whether to follow the advice.
"Countries are encouraged to do anything that they feel would be a precautionary measure," WHO spokeswoman Aphaluck Bhatiasevi said. "All countries need to enhance their monitoring."
H1N1 influenza is a subset of influenza A that is a combination of bird, pig and human viruses, according to the WHO. Symptoms include a fever of more than 100 degrees Fahrenheit (37.8 degrees Celsius), body aches, coughing, a sore throat, respiratory congestion and, in some cases, vomiting and diarrhoea.
At least 81 people have died from severe pneumonia caused by the flu-like illness in Mexico, according to the WHO.
The virus is usually contracted through direct contact with pigs, but Joseph Domenech, chief of animal health service at U.N. Food and Agriculture Agency in Rome, said all indications were that the virus is being spread through human-to-human transmission.
No vaccine specifically protects against swine flu, and it is unclear how much protection current human flu vaccines might offer.
The WHO's pandemic alert level is currently at to phase 3. The organisation said the level could be raised to phase 4 if the virus shows sustained ability to pass from human to human.
Phase 5 would be reached if the virus is found in at least two countries in the same region.
"The declaration of phase 5 is a strong signal that a pandemic is imminent and that the time to finalise the organisation, communication, and implementation of the planned mitigation measures is short," WHO said.
Phase 6 would indicate a full-scale global pandemic.
Mexico closed schools, museums, libraries and theatres in a bid to contain the outbreak after hundreds were sickened there. U.S. authorities said 11 people were infected with swine flu, and all recovered or were recovering.
Hong Kong and Taiwan said visitors who came back from affected areas with fevers would be quarantined. China said anyone experiencing flu-like symptoms within two weeks of arrival an affected area had to report to authorities.
Tokyo's Narita airport installed a device to test the temperatures of passengers arriving from Mexico.
Indonesia increased surveillance at all entry points for travellers with flu-like symptoms - using devices at airports that were put in place years ago to monitor for severe acute respiratory syndrome, or SARS, and bird flu. It said it was ready to quarantine suspected victims if necessary.
A Russian health agency said any passenger from North America running a fever would be quarantined until cause of the fever is determined.
Hong Kong and South Korea warned against travel to the Mexican capital and three affected provinces. Italy's health ministry also advised citizens to postpone travel to affected areas.
Serbia on Saturday banned all imports of pork from North America, despite reassurances from the FAO that pigs appear not to be the immediate source of infection.
Italy's agriculture lobby, Coldiretti, warned against panic reaction, noting that farmers lost hundreds of millions of euros (dollars) because of consumers boycotts during the 2001 mad cow scare and the 2005 bird flu outbreak.
Japanese Agriculture Minister Shigeru Ishiba appeared on TV to calm consumers, saying it was safe to eat pork.
In Egypt, health authorities were examining about 350,000 pigs being raised in Cairo and other provinces for swine flu.
Lambiekjequote:Op zondag 26 april 2009 15:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
paniekzaaien doet NU.nl met hun onwetende achterlijk gezwets
Worden ze JUIST wel, daar worden ze ontwikkeld. In 3e en 2e wereldlanden worden ze dan EXPRES uitgezet. Mexico is nu bepaalt omdat het daar toch al lekker oorlogrelletjes heeft met het drugsverkeer.quote:Op zondag 26 april 2009 15:50 schreef F04 het volgende:
Dit is gewoon SARS 2.0. Wel frappant dat zulke heftige virussen nooit in Europa of US ontstaan.
Sinds de industralisatie inderdaad niet.quote:Op zondag 26 april 2009 15:50 schreef F04 het volgende:
Dit is gewoon SARS 2.0. Wel frappant dat zulke heftige virussen nooit in Europa of US (spaanse griep) ontstaan.
Open alsjeblieft een topic erover in BNW en ga daar de "waarheid" verkondigen, misschien waarderen de users daar wel je gezwets.quote:Op zondag 26 april 2009 15:55 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Worden ze JUIST wel, daar worden ze ontwikkeld. In 3e en 2e wereldlanden worden ze dan EXPRES uitgezet. Mexico is nu bepaalt omdat het daar toch al lekker oorlogrelletjes heeft met het drugsverkeer.
Dit met het zwijnvirus is gewoon een stap tot Mexamericanada.
Het grote zionistische complotquote:Op zondag 26 april 2009 15:55 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Worden ze JUIST wel, daar worden ze ontwikkeld. In 3e en 2e wereldlanden worden ze dan EXPRES uitgezet. Mexico is nu bepaalt omdat het daar toch al lekker oorlogrelletjes heeft met het drugsverkeer.
quote:Op zondag 26 april 2009 15:55 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar ik bedoel natuurlijk binnen nu en pakweg 50 á 100 jaar. Gezien de geschiedenis kun je daar gewoon op wachten.quote:Op zondag 26 april 2009 15:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik vind het een inhoudsloos cliché. Aangezien de tijd geen einde kent, is het nogal makkelijk om te stellen dat het ooit gaat gebeuren. Jouw ongelijk kan per definitie nooit bewezen kan worden, daarom is zo'n stelling dus nutteloos.
Oh God, nog meer klagende boeren op TVquote:Op zondag 26 april 2009 16:03 schreef Fastmatti het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd wanneer de eerste berichten komen van een ingestorte verkoop van varkensvlees.
Ik denk dat die verkoop morgen al instort.quote:Op zondag 26 april 2009 16:03 schreef Fastmatti het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd wanneer de eerste berichten komen van een ingestorte verkoop van varkensvlees.
Dat is op zich geen probleem, zolang ze maar niet met de tractor de snelweg op gaan.quote:Op zondag 26 april 2009 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh God, nog meer klagende boeren op TV
Ah, goedkoop varkenshaas scoren. Nice.quote:Op zondag 26 april 2009 16:05 schreef -0- het volgende:
[..]
Ik denk dat die verkoop morgen al instort.
Hoewel het er natuurlijk niks mee te maken heeft, denk ik dat grote groepen onwetenden geen varkensvlees meer kopen.
Goddank hoef ik niet naar Frankrijk binnenkortquote:Op zondag 26 april 2009 16:05 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat is op zich geen probleem, zolang ze maar niet met de tractor de snelweg op gaan.
Ik snap eigenlijk nooit dat mensen vlees eten van een beest dat zijn eigen uitwerpselen op eet.quote:Op zondag 26 april 2009 16:06 schreef trustychords het volgende:
[..]
Ah, goedkoop varkenshaas scoren. Nice.
oselatmivir = Tamiflu.quote:Swine influenza frequently asked questions
26 April 2009
• What is swine influenza?
• What are the implications for human health?
• Where have human cases occurred?
• How do people become infected?
• Is it safe to eat pork meet and products?
• What about the pandemic risk?
• Is there a human vaccine to protect swine influenza?
• What drugs are available for treatment?
What is swine influenza?
Swine influenza, or “swine flu”, is a highly contagious acute respiratory disease of pigs, caused by one
of several swine influenza A viruses. Morbidity tends to be high and mortality low (1-4%). The virus
is spread among pigs by aerosols, direct and indirect contact, and asymptomatic carrier
pigs. Outbreaks in pigs occur year round, with an increased incidence in the fall and winter in
temperate zones. Many countries routinely vaccinate swine populations against swine influenza.
Swine influenza viruses are most commonly of the H1N1 subtype, but other subtypes are also
circulating in pigs (e.g., H1N2, H3N1, H3N2). Pigs can also be infected with avian influenza viruses
and human seasonal influenza viruses as well as swine influenza viruses. The H3N2 swine virus was
thought to have been originally introduced into pigs by humans. Sometimes pigs can be infected with
more than one virus type at a time, which can allow the genes from these viruses to mix. This can
result in an influenza virus containing genes from a number of sources, called a "reassortant" virus.
Although swine influenza viruses are normally species specific and only infect pigs, they do
sometimes cross the species barrier to cause disease in humans.
What are the implications for human health?
Outbreaks and sporadic human infection with swine influenza have been occasionally reported.
Generally clinical symptoms are similar to seasonal influenza but reported clinical presentation ranges
broadly from asymptomatic infection to severe pneumonia resulting in death.
Since typical clinical presentation of swine influenza infection in humans resembles seasonal
influenza and other acute upper respiratory tract infections, most of the cases have been detected by
chance through seasonal influenza surveillance. Mild or asymptomatic cases may have escaped from
recognition; therefore the true extent of this disease among humans is unknown.
Where have human cases occurred?
Since the implementation of IHR(2005)1 in 2007, WHO has been notified of swine influenza cases
from the United States and Spain.
How do people become infected?
People usually get swine influenza from infected pigs, however, some human cases lack contact
history with pigs or environments where pigs have been located. Human-to-human transmission has
occurred in some instances but was limited to close contacts and closed groups of people.
Is it safe to eat pork and pork products?
Yes. Swine influenza has not been shown to be transmissible to people through eating properly
handled and prepared pork (pig meat) or other products derived from pigs. The swine influenza virus
is killed by cooking temperatures of 160°F/70°C, corresponding to the general guidance for the
preparation of pork and other meat.
Which countries have been affected by outbreaks in pigs?
Swine influenza is not notifiable to international animal health authorities (OIE, www.oie.int),
therefore its international distribution in animals is not well known. The disease is considered endemic
in the United States. Outbreaks in pigs are also known to have occurred in North America, South
America, Europe (including the UK, Sweden, and Italy), Africa (Kenya), and in parts of eastern Asia
including China and Japan.
What about the pandemic risk?
It is likely that most of people, especially those who do not have regular contact with pigs, do not have
immunity to swine influenza viruses that can prevent the virus infection. If a swine virus establishes
efficient human-to human transmission, it can cause an influenza pandemic. The impact of a pandemic
caused by such a virus is difficult to predict: it depends on virulence of the virus, existing immunity
among people, cross protection by antibodies acquired from seasonal influenza infection and host
factors.
Is there a human vaccine to protect from swine influenza?
There are no vaccines that contain the current swine influenza virus causing illness in humans. It is not
known whether current human seasonal influenza vaccines can provide any protection. Influenza
viruses change very quickly. It is important to develop a vaccine against the currently circulating virus
strain for it to provide maximum protection to the vaccinated people. This is why WHO needs access
to as many viruses as possible in order to select the most appropriate candidate vaccine virus.
What drugs are available for treatment?
1 International Health Regulation (2005) http://www.who.int/ihr/about/en/
Antiviral drugs for seasonal influenza are available in some countries and effectively prevent and treat
the illness. There are two classes of such medicines, 1) adamantanes (amantadine and remantadine),
and 2) inhibitors of influenza neuraminidase (oseltamivir and zanamivir).
Most of the previously reported swine influenza cases recovered fully from the disease without
requiring medical attention and without antiviral medicines.
Some influenza viruses develop resistance to the antiviral medicines, limiting the effectiveness of
chemoprophylaxis and treatment. The viruses obtained from the recent human cases with swine
influenza in the United States were sensitive to oselatmivir and zanamivir but resistant to amantadine
and remantadine.
Information is insufficient to make recommendation on the use of the antivirals in prevention and
treatment of swine influenza virus infection. Clinicians have to make decisions based on the clinical
and epidemiological assessment and harms and benefit of the prophylaxis/treatment of the patient2.
For the ongoing outbreak of the swine influenza infection in the United States and Mexico, the
national and the local authorities are recommending to use oseltamivir or zanamivir for treatment and
prevention of the disease based on the virus’s susceptibility profile.
2 For benefits and harms of influenza-specific antivirals, see
http://www.who.int/csr/di(...)gement/en/index.html
De tolwegen zijn meestal wel boerenvrij.quote:Op zondag 26 april 2009 16:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goddank hoef ik niet naar Frankrijk binnenkort
Ach er zijn zoveel beesten die dat doen.quote:Op zondag 26 april 2009 16:08 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk nooit dat mensen vlees eten van een beest dat zijn eigen uitwerpselen op eet.
Onzin of realistisch?quote:Vriend van me is afgelopen woensdag teruggekomen uit Mexico (Cancun) met 'zware' griep en na bezoek aan de huisarts is -ie doorverwezen naar de GG&GD Utrecht. Op dit moment is -ie in quarantaine en mocht niet met de pers praten (reden is wat onduidelijk, maar het zou er op kunnen duiden dat ze geen massahysterie willen in NL). Ook familie was verboden om met Editie NL een interview te doen.
Een aandachthoer of iemand die na dag of 8 er weer vanaf is.quote:Op zondag 26 april 2009 16:11 schreef 0100 het volgende:
Reactie op de Frontpage:
[..]
Onzin of realistisch?
Uitgerekend in mijn stadquote:Op zondag 26 april 2009 16:11 schreef 0100 het volgende:
Reactie op de Frontpage:
[..]
Onzin of realistisch?
Honden bijvoorbeeld, ik snap dan ook niet waarom die beesten als huisdier worden gebruikt. Als waakhond kan ik me het nog voorstellen, maar zo'n beest nu door je huis te laten lopen.quote:Op zondag 26 april 2009 16:11 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ach er zijn zoveel beesten die dat doen.
quote:Op zondag 26 april 2009 16:13 schreef sig000 het volgende:
[..]
Een aandachthoer of iemand die na dag of 8 er weer vanaf is.
Ik wacht nog steeds op 1e dode buiten Mexico.
Lijkt me sterk maar niet geheel ondenkbaar.quote:Op zondag 26 april 2009 16:11 schreef 0100 het volgende:
Reactie op de Frontpage:
[..]
Onzin of realistisch?
Lijkt me onzin, Editie NL wil dus een intervieuw doen volgens hem. Die zouden dan al vermoedens hebben en dan zou het al lang en breed in de pers uitgemeten zijn.quote:Op zondag 26 april 2009 16:11 schreef 0100 het volgende:
Reactie op de Frontpage:
[..]
Onzin of realistisch?
Als dat zo is lijkt het me waarschijnlijk dat Editie NL iig melding maakt van dit gegeven. We zullen zien.quote:Op zondag 26 april 2009 16:11 schreef 0100 het volgende:
Reactie op de Frontpage:
[..]
Onzin of realistisch?
Het lijkt me best aannemelijk dat er mensen ziek worden na een bezoek aan een land als Mexico, maar om nu meteen aan H1N1 te denken...quote:Op zondag 26 april 2009 16:16 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Lijkt me sterk maar niet geheel ondenkbaar.
Elke westerling raakt aan de schijt daar.quote:Op zondag 26 april 2009 16:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het lijkt me best aannemelijk dat er mensen ziek worden na een bezoek aan een land als Mexico, maar om nu meteen aan H1N1 te denken...
Huisartsen zijn vrij goed op de hoogte van "vakantie" ziekte's En het h1n1 virus is nu niet ineens helemaal nieuw of zo, dus dat ze voorzichtig zijn is niet ondenkbaarquote:Op zondag 26 april 2009 16:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het lijkt me best aannemelijk dat er mensen ziek worden na een bezoek aan een land als Mexico, maar om nu meteen aan H1N1 te denken...
Ik vrees dat je de gemiddelde huisarts nogal overschat.quote:Op zondag 26 april 2009 16:21 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Huisartsen zijn vrij goed op de hoogte.
Nou dan heb ik een goede, want die is perfect op de hoogte altijd.quote:Op zondag 26 april 2009 16:23 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik vrees dat je de gemiddelde huisarts nogal overschat.
Ja, maar dat komt omdat ze vrijwel altijd op vakantie zijnquote:Op zondag 26 april 2009 16:21 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Huisartsen zijn vrij goed op de hoogte van "vakantie" ziekte's En het h1n1 virus is nu niet ineens helemaal nieuw of zo, dus dat ze voorzichtig zijn is niet ondenkbaar
Het nadert Belgiëquote:Op zondag 26 april 2009 16:28 schreef Bill_E het volgende:
Google is weer upgedate net :
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=en&t=p&msa=0&msid=106484775090296685271.0004681a37b713f6b5950&ll=-30.751278,46.40625&spn=174.983666,360&z=1
Beter voorkomen dan genezenquote:Op zondag 26 april 2009 16:31 schreef -0- het volgende:
Volgens mij wordt nu ook wel elke toerist die in mexico is geweest en ziek is direct in quarantaine gezet.
damn belgiequote:Op zondag 26 april 2009 16:28 schreef Bill_E het volgende:
Google is weer upgedate net :
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=en&t=p&msa=0&msid=106484775090296685271.0004681a37b713f6b5950&ll=-30.751278,46.40625&spn=174.983666,360&z=1
Ja en in Rusland een paar atoombommen.quote:Op zondag 26 april 2009 16:28 schreef superworm het volgende:
http://edition.cnn.com/20(...)us.sample/index.html
Ze zijn in Amerika onlangs 3 buisjes met gevaarlijke synthetische virussen kwijtgeraakt...
Nog niks officieel gelukkig dusquote:De Europese Commissie zegt dat er nog geen gevallen van Mexicaanse varkensgriep in Europa zijn geconstateerd. De Commissie heeft doorlopend contact met autoriteiten in Mexico en de VS en met de Wereldgezondheidsorganisatie.
In afzonderlijke Europese landen wordt wel gemeld dat er reizigers worden onderzocht op mogelijke besmetting. Zo zijn er in Frankrijk en Spanje enkele reizigers geïsoleerd, omdat ze ziekteverschijnselen vertonen.
Tamiflu (foto:ANP)
De Europese Commissie zegt dat er nog geen gevallen van Mexicaanse varkensgriep in Europa zijn geconstateerd. De Commissie heeft doorlopend contact met autoriteiten in Mexico en de VS en met de Wereldgezondheidsorganisatie.
In afzonderlijke Europese landen wordt wel gemeld dat er reizigers worden onderzocht op mogelijke besmetting. Zo zijn er in Frankrijk en Spanje enkele reizigers geïsoleerd, omdat ze ziekteverschijnselen vertonen.
De griepvariant is een combinatie van virussen die bij varkens, vogels en mensen voorkomen. Mensen kunnen elkaar besmetten. Daarom wordt in Mexico, waar de griep begon, mensen aangeraden om fysiek contact te vermijden.
Hoe het zich precies verspreidt is niet duidelijk, maar het lijkt erop dat het virus van mens tot mens over kan gaan.
Tamiflu (foto:ANP)
De Europese Commissie zegt dat er nog geen gevallen van Mexicaanse varkensgriep in Europa zijn geconstateerd. De Commissie heeft doorlopend contact met autoriteiten in Mexico en de VS en met de Wereldgezondheidsorganisatie.
De griepvariant is een combinatie van virussen die bij varkens, vogels en mensen voorkomen. Mensen kunnen elkaar besmetten. Daarom wordt in Mexico, waar de griep begon, mensen aangeraden om fysiek contact te vermijden.
Hoe het zich precies verspreidt is niet duidelijk, maar het lijkt erop dat het virus van mens tot mens over kan gaan.
Viroloog Ab Osterhaus over het virus:
Aangescherpt
De Nederlandse overheid heeft de adviezen aangescherpt voor mensen die met ziekteverschijnselen uit Mexico zijn teruggekomen.
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) verzoekt reizigers die vanaf 17 april zijn teruggekomen uit Mexico extra op te letten. Degenen die binnen vier dagen na thuiskomst minimaal 38,5 graden koorts hebben, krijgen het advies om thuis te blijven en contact op te nemen met de huisarts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |