Ik zou hier blijven... en iedereen die daar zit gewoon lekker daar laten zitten... als het nog niet te laat is...quote:Op zondag 26 april 2009 13:12 schreef Schunckelstar het volgende:
mijn zusje gaat volgende week naar mexico
vertel mij wat, maar ze wil toch gaanquote:Op zondag 26 april 2009 13:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik zou hier blijven... en iedereen die daar zit gewoon lekker daar laten zitten... als het nog niet te laat is...
Dat zou erg zijn. Alles wat in de procenten loopt is behoorlijk. Boven de vijf procent is een catastrofe.quote:Op zondag 26 april 2009 13:10 schreef DaMart het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er tussen de 1.300 en 1.400 mensen ziek, waarvan vermoed wordt dat het om de varkensgriep gaat. Tachtig doden is dan zo'n 6%.
quote:Op zondag 26 april 2009 13:09 schreef byah het volgende:
[..]
Linkje naar dat flash spel?
Madagascar was altijd zo lastig te infecteren
got it:
http://www.2flashgames.com/f/f-Pandemic-2-7051.htm
Jaquote:Op zondag 26 april 2009 13:17 schreef Nielsch het volgende:
Is er ergens een Twitter Channel met live updates van outbreaks?
quote:Op zondag 26 april 2009 13:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
We zijn al ver gekomen sinds de Spaanse Griep, bijna honderd jaar geleden
[ afbeelding ]
quote:Gelijkenissen met Spaanse Griep
Opvallend is dat in Mexico vooral gezonde jongvolwassenen getroffen worden door het virus. Dat heeft het gemeen met de Spaanse Griep, die meer dan 40 miljoen slachtoffers eiste wereldwijd in 1918 en 1919. De gangbare risicogroepen bij de jaarlijkse "gewone" griepgolven zijn ouderen en jonge kinderen. Van dezen vormt de groep ouderen verreweg de grootste risicogroep. De Spaanse griep echter, had de hoogste mortaliteit in de leeftijdsgroep 14- tot 21-jarigen.
Na het onderzoeken van de longen van personen die aan de Spaanse griep zijn gestorven en in Alaska zijn begraven is het virus nagemaakt. Hieruit bleek dat de griep vooral de mensen in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar trof en het virus dus de sterkste immuunsystemen opzoekt. Dit zou ook weer het geval kunnen zijn met deze epidemie.
The Guardian houdt een live-blog bij. Dat is waarschijnlijk betrouwbaarder en overzichtelijker dan een Twitter Channel.quote:Op zondag 26 april 2009 13:17 schreef Nielsch het volgende:
Is er ergens een Twitter Channel met live updates van outbreaks?
tvpquote:Op zondag 26 april 2009 12:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat het weer het zoveelste speeltje is van BigPharma!
AIDS, SARS, H5N1, Polio, Ebola
Wanneer wordt men nu eens wakker.
Dat is niet helemaal correct. Wat er gebeurde was dat het virus een soort auto-immuun reactie veroorzaakte.quote:Op zondag 26 april 2009 13:24 schreef Nielsch het volgende:
Laatst nog een heel artikel gelezen over de Spaanse Griep:
[..]
" Hieruit bleek dat de griep vooral de mensen in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar trof en het virus dus de sterkste immuunsystemen opzoekt."
Wordt een beetje moe van jouquote:Op zondag 26 april 2009 12:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ja door dit soort kinderachtig gedrag is het dus mogelijk dat ziekte bedacht en verspreid kunnen worden.
Baxter vergeten van 3 maanden terug?!! Actieve vogelgriep in de griepvaccin wat naar 18 landen is verstuurd waaronder Nederland. Dat Baxter het zelfs toegeeft dat het gebeurd is.
Deze varkensgriep is echt geen snars anders dan al die labontwikkelde nepvirussen van afgelopen 40 jaar.
Mensenkinderen wat is men onwetend over de manier hoe bezopen virussen actief kunnen worden.
Mischien dat hun al zo erg besmet waren dat ze ''nks meer voor hun konden doen''quote:Op zondag 26 april 2009 13:39 schreef whataboutit het volgende:
In de Verenigde Staten zijn elf mensen met H1N1 besmet. Allen zijn hersteld of herstellende, meldden de autoriteiten.
De studenten in Nieuw-Zeeland zijn niet erg ziek en lijken alweer aan de beterende hand, zei de Nieuw-Zeelandse minister van volksgezondheid, Tony Ryall. Slechts een werd in het ziekenhuis opgenomen
Uit het Elsevier artikel.
Typisch dat dan alle doden in Mexico vallen, is het virus daar begonnen en dus sterker? Of dacht God van, afgelopen tijd is er genoeg gezeik geweest met die Mexicanen?
Maar dan missen we de inspirerende radio-uitzendingen van President John Hendry E... Obama.quote:Op zondag 26 april 2009 13:24 schreef whataboutit het volgende:
misschien moeten we net als bij fallout 3 maar in grote kluizen gaan wonen, afgesloten van de buitenwereld
Tjah miss is het een situatie zoals in 1918 eerst lichtjes daarna de volle beuk erin...quote:Op zondag 26 april 2009 13:39 schreef whataboutit het volgende:
In de Verenigde Staten zijn elf mensen met H1N1 besmet. Allen zijn hersteld of herstellende, meldden de autoriteiten.
De studenten in Nieuw-Zeeland zijn niet erg ziek en lijken alweer aan de beterende hand, zei de Nieuw-Zeelandse minister van volksgezondheid, Tony Ryall. Slechts een werd in het ziekenhuis opgenomen
Uit het Elsevier artikel.
Typisch dat dan alle doden in Mexico vallen, is het virus daar begonnen en dus sterker? Of dacht God van, afgelopen tijd is er genoeg gezeik geweest met die Mexicanen?
quote:Op zondag 26 april 2009 13:44 schreef iBolt het volgende:
[..]
Tjah miss is het een situatie zoals in 1918 eerst lichtjes daarna de volle beuk erin...
Denken niet verder na dan een koe schijt.quote:Op zondag 26 april 2009 13:48 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Wat is dat toch tegenwoordig met al die mensen die bijna hopen dat er iets enorm gevaarlijks uitbreekt, zoals een pandemie of de 3e wereldoorlog? Het leven is niet spannend genoeg?
Misschien niet, misschien wel. Zoals ik al eerder zei, het is niet de vraag óf er een pandemie komt. Je moet jezelf eerder de vraag stellen wanneer hij komt..quote:Op zondag 26 april 2009 12:56 schreef Samsonneke het volgende:
Het zal allemaal wel niet zo ernstig uitpakken zoals sommigen voorspellen.
quote:Op zondag 26 april 2009 12:20 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Verbaast me dat Madagascar de grenzen nog niet gesloten heeft.
Ik zit er niet op te wachten hoor :p aangezien ik binnen de categorie val van diegene die ziek kunnen wordenquote:Op zondag 26 april 2009 13:48 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Wat is dat toch tegenwoordig met al die mensen die bijna hopen dat er iets enorm gevaarlijks uitbreekt, zoals een pandemie of de 3e wereldoorlog? Het leven is niet spannend genoeg?
Dat si altijd een makkelijke natuurlijk. Als het geen pandemie is, dan komt er wel een mega vulkaansuitbarsting of een kernoorlog. En zo niet dan blijk je er naast te zitten over 500 jaar (en zelfs dan kan het nog gebeuren) ...quote:Op zondag 26 april 2009 13:49 schreef June. het volgende:
Misschien niet, misschien wel. Zoals ik al eerder zei, het is niet de vraag óf er een pandemie komt. Je moet jezelf eerder de vraag stellen wanneer hij komt..
Niet echt betrouwbare manier van meten in een tijd dat mensen juist op 'flu' zullen gaan zoeken omdat het steeds in het nieuws isquote:
Zou dit een straf voor de moslims zijn?quote:Op zondag 26 april 2009 14:04 schreef Meki het volgende:
Varkens zijn sowieso onrein.
dit is erg zeer erg
Zijn wij anders dan Mexicanen ?quote:
quote:Op zondag 26 april 2009 14:10 schreef Sphere het volgende:
Mocht ik het krijgen, dan ga ik eerst even een dagje naar Amsterdam Slotervaart en de Bijlmer.
Je doet net of de hele wereld al besmet isquote:Op zondag 26 april 2009 14:09 schreef Sphere het volgende:
Tja, op enig moment grijpt de natuur echt in. Er lopen veel te veel mensen op deze aardkloot.
Maar hoeveel mensen lopen er rond die geïnfecteerd zijn en nog geen symptomen hebben? En hoe zit het met de armere landen, daar hoor je niks overquote:Op zondag 26 april 2009 14:05 schreef yavanna het volgende:
Op zich vallen de hoeveelheid besmettingen nog mee, so far, gezien de enorme hoeveelheid mensen die bij 'de haard' leven. Laten we maar hopen dat dat zo blijft.
Die zijn al besmet met van alles en nog wat. Misschien zijn zij wel juist resistent!quote:Op zondag 26 april 2009 14:12 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Maar hoeveel mensen lopen er rond die geïnfecteerd zijn en nog geen symptomen hebben? En hoe zit het met de armere landen, daar hoor je niks over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |