Onzin of realistisch?quote:Vriend van me is afgelopen woensdag teruggekomen uit Mexico (Cancun) met 'zware' griep en na bezoek aan de huisarts is -ie doorverwezen naar de GG&GD Utrecht. Op dit moment is -ie in quarantaine en mocht niet met de pers praten (reden is wat onduidelijk, maar het zou er op kunnen duiden dat ze geen massahysterie willen in NL). Ook familie was verboden om met Editie NL een interview te doen.
Een aandachthoer of iemand die na dag of 8 er weer vanaf is.quote:Op zondag 26 april 2009 16:11 schreef 0100 het volgende:
Reactie op de Frontpage:
[..]
Onzin of realistisch?
Uitgerekend in mijn stadquote:Op zondag 26 april 2009 16:11 schreef 0100 het volgende:
Reactie op de Frontpage:
[..]
Onzin of realistisch?
Honden bijvoorbeeld, ik snap dan ook niet waarom die beesten als huisdier worden gebruikt. Als waakhond kan ik me het nog voorstellen, maar zo'n beest nu door je huis te laten lopen.quote:Op zondag 26 april 2009 16:11 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ach er zijn zoveel beesten die dat doen.
quote:Op zondag 26 april 2009 16:13 schreef sig000 het volgende:
[..]
Een aandachthoer of iemand die na dag of 8 er weer vanaf is.
Ik wacht nog steeds op 1e dode buiten Mexico.
Lijkt me sterk maar niet geheel ondenkbaar.quote:Op zondag 26 april 2009 16:11 schreef 0100 het volgende:
Reactie op de Frontpage:
[..]
Onzin of realistisch?
Lijkt me onzin, Editie NL wil dus een intervieuw doen volgens hem. Die zouden dan al vermoedens hebben en dan zou het al lang en breed in de pers uitgemeten zijn.quote:Op zondag 26 april 2009 16:11 schreef 0100 het volgende:
Reactie op de Frontpage:
[..]
Onzin of realistisch?
Als dat zo is lijkt het me waarschijnlijk dat Editie NL iig melding maakt van dit gegeven. We zullen zien.quote:Op zondag 26 april 2009 16:11 schreef 0100 het volgende:
Reactie op de Frontpage:
[..]
Onzin of realistisch?
Het lijkt me best aannemelijk dat er mensen ziek worden na een bezoek aan een land als Mexico, maar om nu meteen aan H1N1 te denken...quote:Op zondag 26 april 2009 16:16 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Lijkt me sterk maar niet geheel ondenkbaar.
Elke westerling raakt aan de schijt daar.quote:Op zondag 26 april 2009 16:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het lijkt me best aannemelijk dat er mensen ziek worden na een bezoek aan een land als Mexico, maar om nu meteen aan H1N1 te denken...
Huisartsen zijn vrij goed op de hoogte van "vakantie" ziekte's En het h1n1 virus is nu niet ineens helemaal nieuw of zo, dus dat ze voorzichtig zijn is niet ondenkbaarquote:Op zondag 26 april 2009 16:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het lijkt me best aannemelijk dat er mensen ziek worden na een bezoek aan een land als Mexico, maar om nu meteen aan H1N1 te denken...
Ik vrees dat je de gemiddelde huisarts nogal overschat.quote:Op zondag 26 april 2009 16:21 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Huisartsen zijn vrij goed op de hoogte.
Nou dan heb ik een goede, want die is perfect op de hoogte altijd.quote:Op zondag 26 april 2009 16:23 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik vrees dat je de gemiddelde huisarts nogal overschat.
Ja, maar dat komt omdat ze vrijwel altijd op vakantie zijnquote:Op zondag 26 april 2009 16:21 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Huisartsen zijn vrij goed op de hoogte van "vakantie" ziekte's En het h1n1 virus is nu niet ineens helemaal nieuw of zo, dus dat ze voorzichtig zijn is niet ondenkbaar
Het nadert Belgiëquote:Op zondag 26 april 2009 16:28 schreef Bill_E het volgende:
Google is weer upgedate net :
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=en&t=p&msa=0&msid=106484775090296685271.0004681a37b713f6b5950&ll=-30.751278,46.40625&spn=174.983666,360&z=1
Beter voorkomen dan genezenquote:Op zondag 26 april 2009 16:31 schreef -0- het volgende:
Volgens mij wordt nu ook wel elke toerist die in mexico is geweest en ziek is direct in quarantaine gezet.
damn belgiequote:Op zondag 26 april 2009 16:28 schreef Bill_E het volgende:
Google is weer upgedate net :
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=en&t=p&msa=0&msid=106484775090296685271.0004681a37b713f6b5950&ll=-30.751278,46.40625&spn=174.983666,360&z=1
Ja en in Rusland een paar atoombommen.quote:Op zondag 26 april 2009 16:28 schreef superworm het volgende:
http://edition.cnn.com/20(...)us.sample/index.html
Ze zijn in Amerika onlangs 3 buisjes met gevaarlijke synthetische virussen kwijtgeraakt...
Nog niks officieel gelukkig dusquote:De Europese Commissie zegt dat er nog geen gevallen van Mexicaanse varkensgriep in Europa zijn geconstateerd. De Commissie heeft doorlopend contact met autoriteiten in Mexico en de VS en met de Wereldgezondheidsorganisatie.
In afzonderlijke Europese landen wordt wel gemeld dat er reizigers worden onderzocht op mogelijke besmetting. Zo zijn er in Frankrijk en Spanje enkele reizigers geïsoleerd, omdat ze ziekteverschijnselen vertonen.
Tamiflu (foto:ANP)
De Europese Commissie zegt dat er nog geen gevallen van Mexicaanse varkensgriep in Europa zijn geconstateerd. De Commissie heeft doorlopend contact met autoriteiten in Mexico en de VS en met de Wereldgezondheidsorganisatie.
In afzonderlijke Europese landen wordt wel gemeld dat er reizigers worden onderzocht op mogelijke besmetting. Zo zijn er in Frankrijk en Spanje enkele reizigers geïsoleerd, omdat ze ziekteverschijnselen vertonen.
De griepvariant is een combinatie van virussen die bij varkens, vogels en mensen voorkomen. Mensen kunnen elkaar besmetten. Daarom wordt in Mexico, waar de griep begon, mensen aangeraden om fysiek contact te vermijden.
Hoe het zich precies verspreidt is niet duidelijk, maar het lijkt erop dat het virus van mens tot mens over kan gaan.
Tamiflu (foto:ANP)
De Europese Commissie zegt dat er nog geen gevallen van Mexicaanse varkensgriep in Europa zijn geconstateerd. De Commissie heeft doorlopend contact met autoriteiten in Mexico en de VS en met de Wereldgezondheidsorganisatie.
De griepvariant is een combinatie van virussen die bij varkens, vogels en mensen voorkomen. Mensen kunnen elkaar besmetten. Daarom wordt in Mexico, waar de griep begon, mensen aangeraden om fysiek contact te vermijden.
Hoe het zich precies verspreidt is niet duidelijk, maar het lijkt erop dat het virus van mens tot mens over kan gaan.
Viroloog Ab Osterhaus over het virus:
Aangescherpt
De Nederlandse overheid heeft de adviezen aangescherpt voor mensen die met ziekteverschijnselen uit Mexico zijn teruggekomen.
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) verzoekt reizigers die vanaf 17 april zijn teruggekomen uit Mexico extra op te letten. Degenen die binnen vier dagen na thuiskomst minimaal 38,5 graden koorts hebben, krijgen het advies om thuis te blijven en contact op te nemen met de huisarts.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |