Tja die nuance gaat er bij appeltje en kornuiten niet in. De wereld is voor hen of zwart of wit, communistisch of vrij. Enig relativeren is ze helaas totaal vreemd.quote:Op maandag 4 mei 2009 09:40 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
In utopia heb je geen overheid nodig, in de echte wereld wel. Overigens zegt ze er regelmatig bij: "Een sterke overheid is wat anders dan een grote overheid."
PVV op 4 juniquote:Europarlement pruimt Le Pen niet, Lissabon wel
Jean-Marie Le Pen. Niet gewaardeerd door parlement Jean-Marie Le Pen. Niet gewaardeerd door parlement
Het Europees Parlement is deze week voor de laatste keer bijeen voor de verkiezingen van 4 juni. Reden om nog eens goed te volgen wat het parlement allemaal doet.
De agenda in Straatsburg puilt uit. Meteen al de eerste dag blijkt dat de parlementariërs zich weinig aantrekken van een alsmaar eurosceptischer bevolking.
Zo besluiten de 785 leden deze week het eigen reglement te wijzigen louter om Jean-Marie le Pen te weren uit de voorzitterstoel van het parlement. Verder gaat het parlement vooruitlopen op de inwerkingtreding van het Verdrag van Lissabon.
Het eerste is een opportunistisch besluit, het tweede ronduit ondemocratisch.
Wat is het geval? Traditioneel leidt het oudste lid van het parlement de openingsvergadering van de nieuwe zittingsperiode van het parlement. Dat lid hanteert de hamer voorafgaand aan de verkiezing van een nieuwe voorzitter. Na de verkiezingen is Le Pen vermoedelijk de oudste europarlementariër.
Erebaantje
De meerderheid van zijn collega’s wil voorkomen dat de leider van het Franse Front National dit erebaantje vervult op de eerste zittingsdag van het nieuwe parlement op 14 juli. Ze gunnen Le Pen dit baantje niet omdat hij de gaskamers ‘een detail in de geschiedenis’ noemt.
Vandaar dat het parlement het reglement wijzigt: niet de nestor maar de oud-voorzitter of oud-vicevoorzitter van het parlement zal de eerste vergadering leiden. Het doet denken aan het collectieve negeren van het Nederlandse parlement van wijlen Hans Janmaat. Tenslotte is Le Pen, of de meerderheid het nu wel of niet leuk vindt, democratisch verkozen.
Referendum
Het parlement loopt met een paar voorstellen ook vooruit op de inwerkingtreding van het Verdrag van Lissabon. Dat Verdrag moet nog door vier landen worden geratificeerd: Duitsland, Ierland, Polen en Tsjechië. In Ierland is er zelfs nog een nieuw referendum over het Verdrag, maar het parlement doet net alsof het Verdrag er al is.
De Ierse europarlementariër Mary Lou McDonald (Sinn Fein) probeerde maandag haar collega’s ervan te overtuigen dat het van weinig democratische gezindheid getuigt om vooruit te lopen op de uitkomst van het referendum in Ierland. Ze vond dat de Ierse bevolking bovendien onder druk wordt gezet.
Pragmaticus
En welke europarlementariër verzette zich tegen deze toch niet geheel onlogische bijdrage van de Ierse? Daniel Cohn-Bendit (Groenen), de leider van de studentenrevolutie in 1968 in Parijs. Een man die destijds opkwam voor democratisering maar nu een waar pragmaticus blijkt.
‘We lopen helemaal niet vooruit op het Verdrag van Lissabon. We bereiden ons alleen voor zodat we in oktober, als het Verdrag mogelijk in werking treedt, meteen aan het werk kunnen gaan,’ was zijn praktische verklaring.
Het voorstel van McDonald om de Lissabon-punten van de agenda te schrappen, werd verworpen. Ze had slechts tien medestanders. Woensdag neemt het parlement ze aan.
yeah, ruim baan voor de Nederlandse moslimhaterskliekquote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:04 schreef Jurgen21 het volgende:
Van elsevier.nl:
[..]
PVV op 4 juni![]()
Weg met die Brusselse regentienkliek
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:05 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
yeah, ruim baan voor de Nederlandse moslimhaterskliek
Net als in de jaren twintig zeker, pure slavernij waarin de overheid gewone loonbedrijven wegconcurreerde en slappe kantoorpikjes die complete kanalen groeven. Goed plan man.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:15 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik zou trouwens ook graag zien dat mensen die een uitkering krijgen omdat ze geen werk hebben, maar wel kunnen werken (dus geen arbeidsongeschikten) desnoods nutteloos zwaar werk gaan doen zodat je zeker weet dat ze een andere baan zullen zoeken. Laat een ochtendgroep en een middaggroep het volgende doen:
Ochtend groep: Graaf een gat van één meter diep en diameter van 50cm.
Middaggroep: Graaf nog een halve meter verder en gooi daarna alle modder terug.
Zo zúllen ze wel werk zoekenEn als ze dat graafwerk niet willen doen krijgen ze gewoon geen uitkering. Klaar.
Nee, de overheid zal niet concurreren in dit plan. Alleen werken op hetzelfde stuk grond en dat dan elke dag. Het heeft niks met de praktijken van de jaren '20 van doen, en er wordt dus geen nut uitgehaald. Alleen ze stimuleren te werken.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:44 schreef nietzman het volgende:
[..]
Net als in de jaren twintig zeker, pure slavernij waarin de overheid gewone loonbedrijven wegconcurreerde en slappe kantoorpikjes die complete kanalen groeven. Goed plan man.. En wanneer moet men een andere baan gaan zoeken als men de hele dag een beetje nutteloos staat te spitten? Way to think things through.
Vooral in tijden van economische crisis en gedwongen ontslagen is het aantal werklozen dat ook zelf liever niet op z'n reet zit behoorlijk groot, denk je zelf ook niet?
Ze laten zich wel weer kennen. Net alsof Le Pen via die functie iets voor elkaar kan krijgen wat hij als normaal EU parlementslid niet zou kunnen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:04 schreef Jurgen21 het volgende:
Van elsevier.nl:
[..]
PVV op 4 juni![]()
quote:EU-lijsttrekkers laken wegblijven PVV bij debat
Gepubliceerd: 5 mei 2009 17:52 | Gewijzigd: 5 mei 2009 17:52
ANP
Den Haag, 5 mei. De Nederlandse lijsttrekkers voor de Europese verkiezingen hebben vandaag de afwezigheid van de PVV bij een verkiezingsdebat in Den Haag bekritiseerd.
VVD-lijsttrekker Hans van Baalen sprak na afloop van „duikgedrag”. Hij vindt het laf dat de PVV wel van alles roept maar dan niet meedoet aan publieke debatten. „Dat is disrespectvol naar de kiezer”, aldus de liberaal. PvdA-lijsttrekker Thijs Berman vroeg zich ook af wat er aan de hand was.
De organisatie meldde dat PVV-lijsttrekker Barry Madlener wel was uitgenodigd, maar enkele dagen ervoor had afgezegd, omdat hj andere verplichtingen had. Volgens de anderen was dat niet de eerste keer. Van Baalen zei dat het al de vierde keer was dat Madlener niet was komen opdagen en ook niet voor vervanging had gezorgd, zoals andere partijen wel doen. Zo hadden de SP en D66 andere afgevaardigden op hun lijst gestuurd.
Van Baalen is van plan de volgende keer Geert Wilders zelf uit te nodigen.
Dank je.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:52 schreef Schenkstroop het volgende:
Wie de neuk stemt nou weer op CDA. deze mensen hebben stront tussen hun oren.
Maakt voor de PVV allemaal niet uit. Die gaan toch niet voor de inhoud.quote:
Dat is ook het grote probleem. De PVV kan gewoon wat ongefundeerds schreeuwen zonder dat ooit te onderbouwen. De vraag is dan ook of je de PVV op inhoud moet willen aanpakken.quote:Op woensdag 6 mei 2009 08:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maakt voor de PVV allemaal niet uit. Die gaan toch niet voor de inhoud.
Als je echt oprecht tegen regentesk gedrag bent kun je beter vandaag nog je lidmaatschap van de ultieme regentenkliek van Nederland eraan geven. Anders is je statement natuurlijk zo opportunistisch als het maar zijn kan.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:04 schreef Jurgen21 het volgende:
Van elsevier.nl:
[..]
PVV op 4 juni![]()
PVV kan ik niet liberaler noemen dan de VVD. PVV is net zo erg wat betreft privacy-wetgeving, misschien zelfs wel erger.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:56 schreef BasEnAad het volgende:
Ik weet nog niet of ik ga stemmen. Als ik ga stemmen, waarschijnlijk PVV.
Vorige keer heb ik VVD gestemd, nu stem ik geen VVD meer, omdat ik ze niet liberaal vind en omdat ze niets ophebben met de privacy van de burger.
Je kunt toch nog iemand machtigenquote:Op woensdag 6 mei 2009 11:26 schreef geevee het volgende:
en zal me daarom alleen tegen laten houden als ik door ziekte niet in staat ben om de gang naar het stembureau te maken.
Als je dat nu nog moet onderzoeken is het wel erg laat denk ik dan.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:38 schreef spijkerbroek het volgende:
Uiteraard ga ik stemmen. Op welke partij weet ik nog niet, nader onderzoekt volgt nog.
Maar dát ik ga stemmen, staat vast.
Jij kunt in een maand geen beslissing nemen?quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:17 schreef Colnago het volgende:
Als je dat nu nog moet onderzoeken is het wel erg laat denk ik dan.
Het is geen songvestival of idols hoor.
Ga je dan lezen wat ze je nu beloven of ga je lezen wat ze al die jaren gedaan hebben?quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Jij kunt in een maand geen beslissing nemen?
Ik wel. In een maand kan ik genoeg informatie vinden die voor mij van belang is.
Daar hoef ik echt geen 3 jaar op te broeden.
Allebei.quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:58 schreef Colnago het volgende:
Ga je dan lezen wat ze je nu beloven of ga je lezen wat ze al die jaren gedaan hebben?
Ik heb het wel bijgehouden uiteraard.quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:28 schreef Colnago het volgende:
Waarom ga je je nu dan pas verdiepen in al die jaren?
Omdat het toch geen hol uitmaakt. Daarom. Het EP heeft immers helemaal geen macht. De ambtenaren hebben de macht. Het EP is er alleen maar om het volk zoet te houden.quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:28 schreef Colnago het volgende:
[..]
Waarom ga je je nu dan pas verdiepen in al die jaren?
Klopt, de partij waar ik op wil stemmen bestaat niet. De PVV laat tenminste nog een kritisch geluid horen ten opzichte van Europa.quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:08 schreef 0100 het volgende:
[..]
PVV kan ik niet liberaler noemen dan de VVD. PVV is net zo erg wat betreft privacy-wetgeving, misschien zelfs wel erger.
quote:GroenLinks en D66 stemmen tegen telecompakket
GroenLinks en D66 zijn tegen elementen in het brede telecompakket, maar de verwachting is dat het Europarlement daar vandaag toch mee instemt.
Met dat akkoord is de weg vrij voor de invoering van de strenge Franse piratenwet. "Het telecompakket komt er waarschijnlijk door. De grote fracties in het Europarlement lijken allemaal voor te stemmen", zegt Europarlementariër Kathalijne Buitenweg van GroenLinks.
[..]
De Groene fractie, waarin GroenLinks zit, zal tegen de telecomwet stemmen, net als D66. GroenLinks-Europarlementariër Buitenweg vindt dat een toetsing door een rechter moet plaatsvinden voordat iemand afgesloten wordt van internet. “Nu staat er dat toetsing pas achteraf hoeft, en dat niet een rechter beslist, maar een tribunaal. Wij waren het eens met de vorige tekst, maar dit nieuwe compromis is een verwatering. Je moet duidelijke wetgeving hebben om consumenten te beschermen."
D66 is kritisch. Veel kritischer dan het CDA of de PvdA. Die partijen misbruiken Brussel om wetgeving die ze hier wel willen maar niet willen verkopen via Brussel te regelen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:29 schreef 0100 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het ook niet weet, lastige keus. Net als D66 ben ik voor een groot-europa, mits het goed en democratisch wordt uitgevoerd. Dat laatste ontbreekt, want naar mijn mening is het daar één grote corrupte bende die de wetgeving door de strot douwt van zijn burgers. Ik zie dus graag een pro-europese partij die echter ook zeer kritisch is. Twijfel vooral tussen D66 en VVD. Die laatste partj neemt het alleen wat minder nauw met de privacy-wetgeving, hetgeen wat ik juist zeer belangrijk vind.
Kortom u bent schuldig tot het tegendeel bewezen isquote:
Ok, het zal dus D66 of GroenLinks worden voor mij. Dan hoef ik dus alleen daar nog een keuze tussen te maken, dat maakt het allemaal weer wat makkelijker.quote:
maar als je stemwijzer kritisch invult, dan komt D66 daar als allerslechtste uit?quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:30 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
D66 is kritisch. Veel kritischer dan het CDA of de PvdA. Die partijen misbruiken Brussel om wetgeving die ze hier wel willen maar niet willen verkopen via Brussel te regelen.
Ook D66 ziet het gebrek aan democratisch gehalte van de EU, maar wil daar ook echt wat aan doen. I.t.t. het NEE kamp, die wil vooral terug naar Nederland en door het zo veel mogelijk afschaffen van (taken van) de EU. Dat is nogal onzinnig, omdat diezelfde groep er niet omheen kan dat er toch heel veel via de EU geregeld moet worden. Door die dingen terug naar Den Haag te halen wordt het kind dus met het badwater weggegooid.
En denk jij dat Sofie in 't Veld vrolijk wordt van komkommerbepalingen die de EU aan haar burgers oplegt?
Dat had ik ook. Ik geloof er niet zo in dat D66 kritisch is wat betreft Europa, ze varen gewoon met de stroom mee.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:15 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
maar als je stemwijzer kritisch invult, dan komt D66 daar als allerslechtste uit?
[ afbeelding ]
Ik ben het ook met je eens dat D66 kritisch is, het is de meest democratische partij die we hebben in Nederland. Ook Sophie in 't Veld doet het zeer goed. In sommige dingen slaan ze echter naar mijn mening door, bijvoorbeeld de te snelle uitbreiding van Europa. In die landen moeten ze eerst zelf maar de dingen op orde zien te krijgen zoals betere mensenrechten en een democratisch systeem. Een pauze lijkt me dan ook nu verstandig. Men is soms ook iets te ambitieus, neem bijvoorbeeld het Europese leger. Niks mis mee natuurlijk, ik steun zo leger van harte. Echter is het te snel en wil men het nu,nu,nu!quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:30 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
D66 is kritisch. Veel kritischer dan het CDA of de PvdA. Die partijen misbruiken Brussel om wetgeving die ze hier wel willen maar niet willen verkopen via Brussel te regelen.
Ook D66 ziet het gebrek aan democratisch gehalte van de EU, maar wil daar ook echt wat aan doen. I.t.t. het NEE kamp, die wil vooral terug naar Nederland en door het zo veel mogelijk afschaffen van (taken van) de EU. Dat is nogal onzinnig, omdat diezelfde groep er niet omheen kan dat er toch heel veel via de EU geregeld moet worden. Door die dingen terug naar Den Haag te halen wordt het kind dus met het badwater weggegooid.
En denk jij dat Sofie in 't Veld vrolijk wordt van komkommerbepalingen die de EU aan haar burgers oplegt?
De EU is nu gewoon een groter binnenland.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:26 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik moet een beetje lachen om al die mensen die nu heel kritisch zijn op de EU, maar tijdens de Nederlandse verkiezingen zich alleen beperken tot binnenlandse discussies.
Dat is natuurlijk juist wat ze willen voorkomenquote:Op donderdag 7 mei 2009 14:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik viind het erg dat we niet op partijen uit andere Europese landen kunnen stemmen. Ik zou graag op die Zweedse piratenpartij stemmen die tegen allerlei privacy beperkende maatregelen wil strijden.
Dus Europa gelooft niet in zijn eigen democratie?quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:53 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk juist wat ze willen voorkomen
europa is van de ambtenaren. Die willen geen mondige burgers.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dus Europa gelooft niet in zijn eigen democratie?
Dat vind ik ook jammer, maar wanneer je daar aan gaat beginnen, moet de kieslijst in Arial 4 op een A0.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik viind het erg dat we niet op partijen uit andere Europese landen kunnen stemmen. Ik zou graag op die Zweedse piratenpartij stemmen die tegen allerlei privacy beperkende maatregelen wil strijden.
Dan zou ik toch maar eens wat beter kijken naar het stemgedrag de laatste jaren. Het vervelende is dat D66 het met 1 zetel moest doen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:17 schreef BasEnAad het volgende:
Dat had ik ook. Ik geloof er niet zo in dat D66 kritisch is wat betreft Europa, ze varen gewoon met de stroom mee.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:12 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat vind ik ook jammer, maar wanneer je daar aan gaat beginnen, moet de kieslijst in Arial 4 op een A0.
Toch zijn dit soort veranderingen niet te maken door te stemmen op de PVV, die club zal op geen enkele manier goed blijken voor Nederland of Europa. Door je af te keren van Europa maak je het geheel niet ineens democratisch.
Omdat ik wil pleiten voor de pro-Europese partijen (in NL dus: partij).quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
, waarom haal je de PVV aan in context met mijn post? Ik ga zeker niet stemmen op een partij die soft drugs willen verbieden. Ik ben juist pro algehele legalisatie. Verder denk ik dat vrijheid en boeken willen verbieden niet echt met elkaar strookt.
Die ene zetel tussen de 800 gaat dat voor elkaar krijgen?quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:44 schreef en_door_slecht het volgende:
Omdat ik wil pleiten voor de pro-Europese partijen (in NL dus: partij).Omdat je het dan eerder voor elkaar zou kunnen krijgen om op niet-NL partijen te stemmen.
Ja en nee. Het is een van de meest invloedrijke zetels gebleken. Veel meer dan de P van 1/800. Maar daarnaast kun je natuurlijk ook gewoon D66 stemmen, dan zijn het er straks misschien wel 4, of 5. Of 10. En als er dan nog veel meer mensen zijn die geen CDA meer stemmen en hun stem niet weggooien door PVV te stemmen of niet te stemmen, dan gaat die ene zetel dat inderdaad voor elkaar krijgen!quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Die ene zetel tussen de 800 gaat dat voor elkaar krijgen?
Dat systeem (een veredeld districtenstelsel) hebben ze in bijna alle landen. Niet zo gek ook met landen die hun eigen invloed veilig willen stellen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik vind het absurd dat we nog steeds niet op partijen uit het buitenland mogen stemmen. Ik wil op de zweedse piratenpartij stemmen.
Privatiseren,quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:45 schreef Boze_Appel het volgende:
G12 voor internetgovernance
Fucking debielen daar.
Volgens mij heb je het overheidsgedeelte die het allemaal controleert gemist. Uiteraard willen landen als China en Australie daar persee inzitten.quote:
Lekker doorgaan met illigaal downloaden, dan komt die internetcensuur er vanzelf.quote:
Hm.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lekker doorgaan met illigaal downloaden, dan komt die internetcensuur er vanzelf.
Rare tante hoor, eerst alle macht bij de EU willen leggen en daarna mekkeren dat die EU zoveel macht heeft waardoor Sophie weer nodig is om de boel in goede banen te leiden.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:30 schreef en_door_slecht het volgende:
En ondertussen doet de EU er alles aan om de groei (lees vervuiling/consumering) weer op volle sterkte te krijgen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:44 schreef RensWisse het volgende:
Ik ga denk ik GroenLinks stemmen. Bij mij kwam SP er ook goed uit. Op zich is dat best een leuke partij maar op Europees gebied een stelletje ongenuanceerde schreeuwers die overal tegen zijn. Bovendien vind ik het belangrijk dat er, zeker in tijden van crisis, ook nog aan het milieu en niet alleen aan de portemonnee gedacht wordt. Die crisis is over een paar jaar weer over, de opwarming van de aarde zeker niet.
Okee bedankt, ik ga kijken.quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:21 schreef 0100 het volgende:
Vanavond is er een debat tussen de Europese lijsttrekkers bij Pauw en Witteman.
Met de aanwezigheid van ................... de PVV.
D66 geen vlees en geen vis dream onquote:Op zondag 26 april 2009 00:27 schreef en_door_slecht het volgende:
D66, geen enkele twijfel. De enige partij die de EU democratischer wil maken en voor de privacy van de burger vecht.
De enige die duidelijk was was de PVV.quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:47 schreef n00000b het volgende:
Bah, dat debat maakt de keuze niet makkelijker
Ik heb het gemistquote:Op donderdag 7 mei 2009 23:58 schreef Colnago het volgende:
[..]
De enige die duidelijk was was de PVV.
Ik noem er 1, geen Turkije bij de EU.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:01 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ik heb het gemistMaar dat is op zich niet verbazend
Jawel hoorquote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:08 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ik noem er 1, geen Turkije bij de EU.
De rest durfde nog geen standpunt in te nemen.
D66quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:54 schreef Picchia het volgende:
Momenteel de herhaling van dat debat aan het bekijken.
D66 heeft niets op met het nationale belang. Het is daar Europa, Europa, Europa. Eigenbewind is niet daadkrachtig. Een veto is belemmerend.
De CU/SGP doet het daarentegen nog wel aardig. Die lijken nog wel te beseffen dat men zelf ook nog een vinger in de pap wil hebben.
Het Europese belang IS het nationale belang, bijna zonder uitzondering. En dit kabinet laat wel zien dat je niet genoeg uit handen van de PvdA, CDA en CU kunt halen. In het slechtste geval is het dus een gevalletje 'van de regen in de drup'.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:54 schreef Picchia het volgende:
Momenteel de herhaling van dat debat aan het bekijken.
D66 heeft niets op met het nationale belang. Het is daar Europa, Europa, Europa. Eigenbewind is niet daadkrachtig. Een veto is belemmerend.
De CU/SGP doet het daarentegen nog wel aardig. Die lijken nog wel te beseffen dat men zelf ook nog een vinger in de pap wil hebben.
Nee.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:52 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Het Europese belang IS het nationale belang, bijna zonder uitzondering.
Dat is opzich een goed punt, het is vooral essentieel om de grens van overheidsbeleid af te bakenen, liefst zo min mogelijk overheid natuurlijk, maar door een extra orgaan te creeëren met nog minder inspraak zet je de deur open voor nog meer regelzucht en belastingdruk.quote:En dit kabinet laat wel zien dat je niet genoeg uit handen van de PvdA, CDA en CU kunt halen. In het slechtste geval is het dus een gevalletje 'van de regen in de drup'.
De vraag zou niet moeten zijn: 'moet Brussel of Den Haag er over gaan?', maar 'moet de politiek er over gaan?'
Draai het om: in Den Haag zitten al minkukels waarop je amper invloed kunt uitoefenen en die veel te veel domme dingen mogen beslissen, hoe erg zal dat wel niet zijn in een groter doch anoniemer Europa, waar bovendien bepaalde landen (Frankrijk bijv) veel meer macht kunnen claimen dan kleine lidstaten?quote:Het simplistische idee dat Den Haag zoveel dingen beter zou kunnen dan Brussel is werkelijk te zot voor woorden. Overigens zijn er wel dingen die beter lokaal geregeld kunnen worden hoor, maar geen D66-er heeft gepleit om alle macht aan Brussel af te dragen.
Als in: vis = oneliners, vlees = geen inhoud?quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:33 schreef HSV het volgende:
[..]
D66 geen vlees en geen vis dream on
Jaap de Hoop Scheffer begonnen bij D66 nu CDA.![]()
Het was toch dat de stroom ging uitvallen als er geen Europse grondwet zou komen?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:51 schreef Dayshine het volgende:
D66 zonder meer.
Dit overigens niet op basis van een stemwijzer. En ik zal even toelichten waarom.
Een stemwijzer is een middel samengesteld door een persoon waar je zelf een objectief resultaat
uit hoopt te krijgen. Wie zegt echter dat dit resultaat wel objectief is?
Als mensen zoveel belang hechten aan het resultaat van een stemwijzer, wordt het wel erg aantrekkelijk
om deze te manipuleren.
Het doet me pijn overigens om zoveel PVV stemmers te zien. Dat je met onderbuikgevoelens zit prima, maar om hierdoor de PVV je stem te geven zonder dat er ook maar een beetje realisme te bespeuren valt in hun plannen vind ik persoonlijk onverstandig.
En die Europese grondwet mogen ze van mij erdoorheen rammen, dat vetorecht maakt beslissingen nemen wel heel lastig. Stomme referenda, mensen laten zich te makkelijk beïnvloeden door populisten die onwaarheden spuwen. (ja mensen de stroom gaat uitvallen als er een Europese grondwet komt... uh huh)![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |