abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68647285
quote:
Op maandag 4 mei 2009 09:40 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

In utopia heb je geen overheid nodig, in de echte wereld wel. Overigens zegt ze er regelmatig bij: "Een sterke overheid is wat anders dan een grote overheid."
Tja die nuance gaat er bij appeltje en kornuiten niet in. De wereld is voor hen of zwart of wit, communistisch of vrij. Enig relativeren is ze helaas totaal vreemd.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_68647456
-edit ik ging te offtopic-
  maandag 4 mei 2009 @ 18:00:16 #103
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_68662908
D66!
mundus vult decipi
pi_68668982
Bij EU-profiler kan je checken op welke partij je zou stemmen in een ander EU-land. Best leuk.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 02:00:55 #105
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_68679893
Tsja, dit is weer typisch voor mij. De bovenste paar partijen liggen verdeeld over het politieke spectrum, en kunnen elkaar op meerder fronten niet vinden. Toch scoren ze niet veel hoger of lager tov elkaar:

Zal dus wel SP worden. Betrouwbare stabiele partij.

[ Bericht 21% gewijzigd door Xaobotnik op 05-05-2009 02:11:34 ]
pi_68681064
D66

Die linkse rakkers van de PvdA moeten afgestraft worden.
pi_68686118

Tsja, lijkt me logisch dan
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_68687201
Ik vind het sowieso belachelijk dat je als Europese burger alleen op je eigen landelijke partijen kan stemmen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 5 mei 2009 @ 14:04:53 #109
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_68691323
Van elsevier.nl:
quote:
Europarlement pruimt Le Pen niet, Lissabon wel

Jean-Marie Le Pen. Niet gewaardeerd door parlement Jean-Marie Le Pen. Niet gewaardeerd door parlement

Het Europees Parlement is deze week voor de laatste keer bijeen voor de verkiezingen van 4 juni. Reden om nog eens goed te volgen wat het parlement allemaal doet.

De agenda in Straatsburg puilt uit. Meteen al de eerste dag blijkt dat de parlementariërs zich weinig aantrekken van een alsmaar eurosceptischer bevolking.

Zo besluiten de 785 leden deze week het eigen reglement te wijzigen louter om Jean-Marie le Pen te weren uit de voorzitterstoel van het parlement. Verder gaat het parlement vooruitlopen op de inwerkingtreding van het Verdrag van Lissabon.

Het eerste is een opportunistisch besluit, het tweede ronduit ondemocratisch.

Wat is het geval? Traditioneel leidt het oudste lid van het parlement de openingsvergadering van de nieuwe zittingsperiode van het parlement. Dat lid hanteert de hamer voorafgaand aan de verkiezing van een nieuwe voorzitter. Na de verkiezingen is Le Pen vermoedelijk de oudste europarlementariër.

Erebaantje
De meerderheid van zijn collega’s wil voorkomen dat de leider van het Franse Front National dit erebaantje vervult op de eerste zittingsdag van het nieuwe parlement op 14 juli. Ze gunnen Le Pen dit baantje niet omdat hij de gaskamers ‘een detail in de geschiedenis’ noemt.

Vandaar dat het parlement het reglement wijzigt: niet de nestor maar de oud-voorzitter of oud-vicevoorzitter van het parlement zal de eerste vergadering leiden. Het doet denken aan het collectieve negeren van het Nederlandse parlement van wijlen Hans Janmaat. Tenslotte is Le Pen, of de meerderheid het nu wel of niet leuk vindt, democratisch verkozen.

Referendum
Het parlement loopt met een paar voorstellen ook vooruit op de inwerkingtreding van het Verdrag van Lissabon. Dat Verdrag moet nog door vier landen worden geratificeerd: Duitsland, Ierland, Polen en Tsjechië. In Ierland is er zelfs nog een nieuw referendum over het Verdrag, maar het parlement doet net alsof het Verdrag er al is.

De Ierse europarlementariër Mary Lou McDonald (Sinn Fein) probeerde maandag haar collega’s ervan te overtuigen dat het van weinig democratische gezindheid getuigt om vooruit te lopen op de uitkomst van het referendum in Ierland. Ze vond dat de Ierse bevolking bovendien onder druk wordt gezet.

Pragmaticus
En welke europarlementariër verzette zich tegen deze toch niet geheel onlogische bijdrage van de Ierse? Daniel Cohn-Bendit (Groenen), de leider van de studentenrevolutie in 1968 in Parijs. Een man die destijds opkwam voor democratisering maar nu een waar pragmaticus blijkt.

‘We lopen helemaal niet vooruit op het Verdrag van Lissabon. We bereiden ons alleen voor zodat we in oktober, als het Verdrag mogelijk in werking treedt, meteen aan het werk kunnen gaan,’ was zijn praktische verklaring.

Het voorstel van McDonald om de Lissabon-punten van de agenda te schrappen, werd verworpen. Ze had slechts tien medestanders. Woensdag neemt het parlement ze aan.
PVV op 4 juni
Weg met die Brusselse regentienkliek
Pugna Pro Patria
pi_68693796
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 14:04 schreef Jurgen21 het volgende:
Van elsevier.nl:
[..]

PVV op 4 juni
yeah, ruim baan voor de Nederlandse moslimhaterskliek
pi_68694163
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:05 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

yeah, ruim baan voor de Nederlandse moslimhaterskliek
Mensen die denken dat het puur om moslims gaat Nee, de moslims boeien me geen ene fuck. Of iemand moslim is of niet is een eigen keuze. Maar ga wel integreren in Nederland en houd je aan de Nederlandse normen en waarden, zelfs als deze niet overeenkomen met de Islam.
Je woont hier en dan heb je je imo maar aan te passen aan het land waar je te gast bent. Dat júist vele moslims zich niet aanpassen is daarbij toeval. Er zijn ook veel moslims die zich wel gewoon aan de Nederlandse normen en waarden houden. Die mogen gewoon lekker in NL blijven en hun geloof belijden. Degenen die dit niet doen mogen van mij een enkeltje terug naar land van herkomst. Dit geldt overigens voor alle immigranten. Kunnen ze zich niet aanpassen of zitten ze maar steun te trekken? Huppa op de boot/het vliegtuig terug naar hun eigen land.

Ik denk niet dat mijn gedachte zo raar is. Ik wil een effectief Nederland waar de meeste neuzen dezelfde kant op gericht zijn. Daar kan je geen extremisten of misbruikmakende steuntrekkers bij gebruiken .

Ik zou trouwens ook graag zien dat mensen die een uitkering krijgen omdat ze geen werk hebben, maar wel kunnen werken (dus geen arbeidsongeschikten) desnoods nutteloos zwaar werk gaan doen zodat je zeker weet dat ze een andere baan zullen zoeken. Laat een ochtendgroep en een middaggroep het volgende doen:
Ochtend groep: Graaf een gat van één meter diep en diameter van 50cm.
Middaggroep: Graaf nog een halve meter verder en gooi daarna alle modder terug.

Zo zúllen ze wel werk zoeken En als ze dat graafwerk niet willen doen krijgen ze gewoon geen uitkering. Klaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door Glijdt_licht op 05-05-2009 15:28:08 ]
  dinsdag 5 mei 2009 @ 15:44:21 #112
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_68695194
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:15 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik zou trouwens ook graag zien dat mensen die een uitkering krijgen omdat ze geen werk hebben, maar wel kunnen werken (dus geen arbeidsongeschikten) desnoods nutteloos zwaar werk gaan doen zodat je zeker weet dat ze een andere baan zullen zoeken. Laat een ochtendgroep en een middaggroep het volgende doen:
Ochtend groep: Graaf een gat van één meter diep en diameter van 50cm.
Middaggroep: Graaf nog een halve meter verder en gooi daarna alle modder terug.

Zo zúllen ze wel werk zoeken En als ze dat graafwerk niet willen doen krijgen ze gewoon geen uitkering. Klaar.
Net als in de jaren twintig zeker, pure slavernij waarin de overheid gewone loonbedrijven wegconcurreerde en slappe kantoorpikjes die complete kanalen groeven. Goed plan man. . En wanneer moet men een andere baan gaan zoeken als men de hele dag een beetje nutteloos staat te spitten? Way to think things through.

Vooral in tijden van economische crisis en gedwongen ontslagen is het aantal werklozen dat ook zelf liever niet op z'n reet zit behoorlijk groot, denk je zelf ook niet?
Ik ga naar huis.
pi_68695585
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:44 schreef nietzman het volgende:

[..]

Net als in de jaren twintig zeker, pure slavernij waarin de overheid gewone loonbedrijven wegconcurreerde en slappe kantoorpikjes die complete kanalen groeven. Goed plan man. . En wanneer moet men een andere baan gaan zoeken als men de hele dag een beetje nutteloos staat te spitten? Way to think things through.

Vooral in tijden van economische crisis en gedwongen ontslagen is het aantal werklozen dat ook zelf liever niet op z'n reet zit behoorlijk groot, denk je zelf ook niet?
Nee, de overheid zal niet concurreren in dit plan. Alleen werken op hetzelfde stuk grond en dat dan elke dag. Het heeft niks met de praktijken van de jaren '20 van doen, en er wordt dus geen nut uitgehaald. Alleen ze stimuleren te werken.

De werknemers kunnen vrij krijgen als ze een sollicitatiegesprek hebben. Op de locatie zouden computers aanwezig moeten zijn, net als advertenties voor werk. Dan kunnen de mensen direct hun cv doorsturen als ze een leuke baan gevonden hebben waarop ze willen solliciteren.

Verder zou er natuurlijk een periode moeten zijn, waarin mensen hun ontslag moeten kunnen verwerken.Dit zou je een jaar kunnen doen.

Maar dit systeem moet vooral personen als de broer van Kees kankerkachel gaan treffen. De lamlullen die gewoon geen drol willen doen.
pi_68696816
quote:
Van elsevier.nl:
[..]

PVV op 4 juni
Ze laten zich wel weer kennen. Net alsof Le Pen via die functie iets voor elkaar kan krijgen wat hij als normaal EU parlementslid niet zou kunnen.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 20:52:18 #115
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68706364
Wie de neuk stemt nou weer op CDA. deze mensen hebben stront tussen hun oren.
is nederland dan echt zo ontzettend gelovig en christelijk, is mij namelijk nooit opgevallen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:21:02 #116
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68709998
quote:
EU-lijsttrekkers laken wegblijven PVV bij debat
Gepubliceerd: 5 mei 2009 17:52 | Gewijzigd: 5 mei 2009 17:52
ANP
Den Haag, 5 mei. De Nederlandse lijsttrekkers voor de Europese verkiezingen hebben vandaag de afwezigheid van de PVV bij een verkiezingsdebat in Den Haag bekritiseerd.
VVD-lijsttrekker Hans van Baalen sprak na afloop van „duikgedrag”. Hij vindt het laf dat de PVV wel van alles roept maar dan niet meedoet aan publieke debatten. „Dat is disrespectvol naar de kiezer”, aldus de liberaal. PvdA-lijsttrekker Thijs Berman vroeg zich ook af wat er aan de hand was.

De organisatie meldde dat PVV-lijsttrekker Barry Madlener wel was uitgenodigd, maar enkele dagen ervoor had afgezegd, omdat hj andere verplichtingen had. Volgens de anderen was dat niet de eerste keer. Van Baalen zei dat het al de vierde keer was dat Madlener niet was komen opdagen en ook niet voor vervanging had gezorgd, zoals andere partijen wel doen. Zo hadden de SP en D66 andere afgevaardigden op hun lijst gestuurd.

Van Baalen is van plan de volgende keer Geert Wilders zelf uit te nodigen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_68714753
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 20:52 schreef Schenkstroop het volgende:
Wie de neuk stemt nou weer op CDA. deze mensen hebben stront tussen hun oren.
Dank je.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68718859
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 22:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Maakt voor de PVV allemaal niet uit. Die gaan toch niet voor de inhoud.
pi_68721872
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 08:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maakt voor de PVV allemaal niet uit. Die gaan toch niet voor de inhoud.
Dat is ook het grote probleem. De PVV kan gewoon wat ongefundeerds schreeuwen zonder dat ooit te onderbouwen. De vraag is dan ook of je de PVV op inhoud moet willen aanpakken.
  woensdag 6 mei 2009 @ 10:58:47 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_68722404
quote:
Van elsevier.nl:
[..]

PVV op 4 juni
Als je echt oprecht tegen regentesk gedrag bent kun je beter vandaag nog je lidmaatschap van de ultieme regentenkliek van Nederland eraan geven. Anders is je statement natuurlijk zo opportunistisch als het maar zijn kan.
pi_68723342
Over krap een maand (4 Juni 2009) zijn er Europese verkiezingen wie gaat er al dan niet stemmen en zo ja waarom stem je niet? ( de partij waarop is niet relevant)

Vanaf het tijdstip dat ik stemgerechtigd was heb ik steeds gestemd, ik vind en vond het van belang om mijn invloed in de politiek te laten gelden en zal me daarom alleen tegen laten houden als ik door ziekte niet in staat ben om de gang naar het stembureau te maken.

Verder, ga je deze keer op dezelfde partij stemmen (zonder namen te noemen) of ben je teleurgesteld omdat de partij waarop je de vorige keer gestemd hebt zijn verkiezingsbeloften heeft geschonden.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  woensdag 6 mei 2009 @ 11:38:29 #122
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_68723766
Uiteraard ga ik stemmen. Op welke partij weet ik nog niet, nader onderzoekt volgt nog.
Maar dát ik ga stemmen, staat vast.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 6 mei 2009 @ 11:53:36 #123
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_68724266
ik sluit me aan bij spijkerbroek.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  woensdag 6 mei 2009 @ 11:56:40 #124
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_68724381
Ik weet nog niet of ik ga stemmen. Als ik ga stemmen, waarschijnlijk PVV.
Vorige keer heb ik VVD gestemd, nu stem ik geen VVD meer, omdat ik ze niet liberaal vind en omdat ze niets ophebben met de privacy van de burger.
  woensdag 6 mei 2009 @ 12:08:38 #125
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_68724781
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 11:56 schreef BasEnAad het volgende:
Ik weet nog niet of ik ga stemmen. Als ik ga stemmen, waarschijnlijk PVV.
Vorige keer heb ik VVD gestemd, nu stem ik geen VVD meer, omdat ik ze niet liberaal vind en omdat ze niets ophebben met de privacy van de burger.
PVV kan ik niet liberaler noemen dan de VVD. PVV is net zo erg wat betreft privacy-wetgeving, misschien zelfs wel erger.
  woensdag 6 mei 2009 @ 12:14:41 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_68724982
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 11:26 schreef geevee het volgende:

en zal me daarom alleen tegen laten houden als ik door ziekte niet in staat ben om de gang naar het stembureau te maken.

Je kunt toch nog iemand machtigen

Ik ga zeker stemmen. Als partijlid ligt D66 voor de hand. Ik ben nog niet zeker of ik voor Sophie in t Veld (ben erg tevreden over haar werk) ga of dat ik Gerhard Mulder (nr 5 van de lijst) een voorkeursduwtje geef.
pi_68725028
Hier was vast nog geen topic over nee...
pi_68727140
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 11:38 schreef spijkerbroek het volgende:
Uiteraard ga ik stemmen. Op welke partij weet ik nog niet, nader onderzoekt volgt nog.
Maar dát ik ga stemmen, staat vast.
Als je dat nu nog moet onderzoeken is het wel erg laat denk ik dan.
Het is geen songvestival of idols hoor.
Audaces fortuna juvat
pi_68727495
Ik weet nog niet of ik ga stemmen, maar als ik dat doe, wordt het de SP. Ik ben een euroscepticus en dan heb je als kiezer alleen de keuze uit de SP en de PVV. Hoewel ik niet in termen van links en rechts denk, is de PVV me te rechts en vooral te populistisch. Grote kans dat het dus de SP wordt, terwijl ik daar bij landelijke verkiezingen niet op zou stemmen.
  woensdag 6 mei 2009 @ 13:53:06 #130
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_68728365
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 13:17 schreef Colnago het volgende:
Als je dat nu nog moet onderzoeken is het wel erg laat denk ik dan.
Het is geen songvestival of idols hoor.
Jij kunt in een maand geen beslissing nemen?
Ik wel. In een maand kan ik genoeg informatie vinden die voor mij van belang is.
Daar hoef ik echt geen 3 jaar op te broeden.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_68728515
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 13:53 schreef spijkerbroek het volgende:

Jij kunt in een maand geen beslissing nemen?
Ik wel. In een maand kan ik genoeg informatie vinden die voor mij van belang is.
Daar hoef ik echt geen 3 jaar op te broeden.
Ga je dan lezen wat ze je nu beloven of ga je lezen wat ze al die jaren gedaan hebben?
Audaces fortuna juvat
  woensdag 6 mei 2009 @ 13:59:02 #132
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_68728525
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 13:58 schreef Colnago het volgende:
Ga je dan lezen wat ze je nu beloven of ga je lezen wat ze al die jaren gedaan hebben?
Allebei.
pi_68730353
Mensen die niet voor een Europese superdictatuur zijn, hebben helaas weinig keus. Er zijn nauwelijks partijen die privacy belangrijk vinden, dus daar kan je niet echt een selectie op maken. Dan blijft er gauw 1 optie over

Zie ook Europese kieswijzer "EU Profiler" is gelanceerd
pi_68732276
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 13:59 schreef spijkerbroek het volgende:

Allebei.
Waarom ga je je nu dan pas verdiepen in al die jaren?
Audaces fortuna juvat
  woensdag 6 mei 2009 @ 16:13:49 #135
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_68734458
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 15:28 schreef Colnago het volgende:
Ik heb het wel bijgehouden uiteraard.
Dat onderzoek is gewoon de puntjes op de i zetten.
  woensdag 6 mei 2009 @ 16:52:01 #136
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_68735954
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 15:28 schreef Colnago het volgende:

[..]

Omdat het toch geen hol uitmaakt. Daarom. Het EP heeft immers helemaal geen macht. De ambtenaren hebben de macht. Het EP is er alleen maar om het volk zoet te houden.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  woensdag 6 mei 2009 @ 17:14:49 #137
136343 BasEnAad
pi_68736901
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 12:08 schreef 0100 het volgende:

[..]

PVV kan ik niet liberaler noemen dan de VVD. PVV is net zo erg wat betreft privacy-wetgeving, misschien zelfs wel erger.
Klopt, de partij waar ik op wil stemmen bestaat niet. De PVV laat tenminste nog een kritisch geluid horen ten opzichte van Europa.
  woensdag 6 mei 2009 @ 17:29:24 #138
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_68737518
Ik moet zeggen dat ik het ook niet weet, lastige keus. Net als D66 ben ik voor een groot-europa, mits het goed en democratisch wordt uitgevoerd. Dat laatste ontbreekt, want naar mijn mening is het daar één grote corrupte bende die de wetgeving door de strot douwt van zijn burgers. Ik zie dus graag een pro-europese partij die echter ook zeer kritisch is. Twijfel vooral tussen D66 en VVD. Die laatste partj neemt het alleen wat minder nauw met de privacy-wetgeving, hetgeen wat ik juist zeer belangrijk vind.
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 17:45:55 #139
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68738154
Op een knopje drukken en daarmee legitimeren dat er van mij gestolen wordt. Nee, dank je.

Communistische superstaten hebben in de loop van de jaren niet echt hun effectiviteit laten zien wat vrijheid betreft, bovendien ben ik niet zo voor gigantische legers om nog meer doden te maken dan overheden al doen.
Carpe Libertatem
  woensdag 6 mei 2009 @ 17:51:34 #140
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_68738384
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door freako op 06-05-2009 18:14:17 ]
pi_68759432
quote:
GroenLinks en D66 stemmen tegen telecompakket

GroenLinks en D66 zijn tegen elementen in het brede telecompakket, maar de verwachting is dat het Europarlement daar vandaag toch mee instemt.

Met dat akkoord is de weg vrij voor de invoering van de strenge Franse piratenwet. "Het telecompakket komt er waarschijnlijk door. De grote fracties in het Europarlement lijken allemaal voor te stemmen", zegt Europarlementariër Kathalijne Buitenweg van GroenLinks.

[..]

De Groene fractie, waarin GroenLinks zit, zal tegen de telecomwet stemmen, net als D66. GroenLinks-Europarlementariër Buitenweg vindt dat een toetsing door een rechter moet plaatsvinden voordat iemand afgesloten wordt van internet. “Nu staat er dat toetsing pas achteraf hoeft, en dat niet een rechter beslist, maar een tribunaal. Wij waren het eens met de vorige tekst, maar dit nieuwe compromis is een verwatering. Je moet duidelijke wetgeving hebben om consumenten te beschermen."
pi_68761525
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 17:29 schreef 0100 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het ook niet weet, lastige keus. Net als D66 ben ik voor een groot-europa, mits het goed en democratisch wordt uitgevoerd. Dat laatste ontbreekt, want naar mijn mening is het daar één grote corrupte bende die de wetgeving door de strot douwt van zijn burgers. Ik zie dus graag een pro-europese partij die echter ook zeer kritisch is. Twijfel vooral tussen D66 en VVD. Die laatste partj neemt het alleen wat minder nauw met de privacy-wetgeving, hetgeen wat ik juist zeer belangrijk vind.
D66 is kritisch. Veel kritischer dan het CDA of de PvdA. Die partijen misbruiken Brussel om wetgeving die ze hier wel willen maar niet willen verkopen via Brussel te regelen.
Ook D66 ziet het gebrek aan democratisch gehalte van de EU, maar wil daar ook echt wat aan doen. I.t.t. het NEE kamp, die wil vooral terug naar Nederland en door het zo veel mogelijk afschaffen van (taken van) de EU. Dat is nogal onzinnig, omdat diezelfde groep er niet omheen kan dat er toch heel veel via de EU geregeld moet worden. Door die dingen terug naar Den Haag te halen wordt het kind dus met het badwater weggegooid.

En denk jij dat Sofie in 't Veld vrolijk wordt van komkommerbepalingen die de EU aan haar burgers oplegt?
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:10:45 #143
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_68762800
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 07:01 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Kortom u bent schuldig tot het tegendeel bewezen is .
Gaat de goede kant uit

Misschien toch maar D66 stemmen
  donderdag 7 mei 2009 @ 12:44:43 #144
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_68767965
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 07:01 schreef DennisMoore het volgende:

[..]
Ok, het zal dus D66 of GroenLinks worden voor mij. Dan hoef ik dus alleen daar nog een keuze tussen te maken, dat maakt het allemaal weer wat makkelijker.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 7 mei 2009 @ 14:03:05 #145
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_68770647
De stemwijzer is weer achterlijk en beperkt. Ik zou uitkomen bij de PvdD maar dat doen we toch maar niet.
pi_68770707
Om even op het begin terug te komen, veel van de partijen die nu meedoen hebben zich in het verleden nogal onbetrouwbaar getoond bij het nakomen van sommige verkiezingsbeloften vinden jullie dat je bij je keuze daar rekening mee moet houden?

Verder wat vinden jullie moeten er dingen in Europa gelijk getrokken worden zoals belastingen en accijncen (de brandstofprijzen in Nederland behoren bij de hoogsten in europa mede door de belastingen zie ook gas en electraprijzen (door de accijncen).

Als laatste stel dat je de huidige Nederlandse partijen maar niets vind en sommige andere (niet Nederlandse) wel goed ,wat vinden jullie van de stelling dat je dan binnen europa moet kunnen stemmen op een andere europese partij b.v. een Duitse of Belgische?
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  donderdag 7 mei 2009 @ 14:05:04 #147
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_68770730
Ik ga op de SP stemmen omdat die vertegenwoordigt is in de GUE/NGL fractie. http://www.guengl.eu/showPage.jsp
pi_68771138
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 09:30 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

D66 is kritisch. Veel kritischer dan het CDA of de PvdA. Die partijen misbruiken Brussel om wetgeving die ze hier wel willen maar niet willen verkopen via Brussel te regelen.
Ook D66 ziet het gebrek aan democratisch gehalte van de EU, maar wil daar ook echt wat aan doen. I.t.t. het NEE kamp, die wil vooral terug naar Nederland en door het zo veel mogelijk afschaffen van (taken van) de EU. Dat is nogal onzinnig, omdat diezelfde groep er niet omheen kan dat er toch heel veel via de EU geregeld moet worden. Door die dingen terug naar Den Haag te halen wordt het kind dus met het badwater weggegooid.

En denk jij dat Sofie in 't Veld vrolijk wordt van komkommerbepalingen die de EU aan haar burgers oplegt?
maar als je stemwijzer kritisch invult, dan komt D66 daar als allerslechtste uit?

donderdag 7 mei 2009 @ 14:17:08 #149
136343 BasEnAad
pi_68771226
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:15 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

maar als je stemwijzer kritisch invult, dan komt D66 daar als allerslechtste uit?

[ afbeelding ]
Dat had ik ook. Ik geloof er niet zo in dat D66 kritisch is wat betreft Europa, ze varen gewoon met de stroom mee.
pi_68771366
pvv
  donderdag 7 mei 2009 @ 14:26:29 #151
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_68771629
Het Europees Parlement gaat helemaal niet over de richting die de EU op moet. Keuzes w.b. uitbreiding, Turkije ja/nee, bevoegdheden van het parlement, etc, kortom alles wat op Europees niveau belangrijk is en een principiële keuze vraagt, wordt op het niveau van lidstaten gemaakt.

Ik moet een beetje lachen om al die mensen die nu heel kritisch zijn op de EU, maar tijdens de Nederlandse verkiezingen zich alleen beperken tot binnenlandse discussies.
  donderdag 7 mei 2009 @ 14:28:45 #152
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_68771723
quote:

[..]

Ik ben het ook met je eens dat D66 kritisch is, het is de meest democratische partij die we hebben in Nederland. Ook Sophie in 't Veld doet het zeer goed. In sommige dingen slaan ze echter naar mijn mening door, bijvoorbeeld de te snelle uitbreiding van Europa. In die landen moeten ze eerst zelf maar de dingen op orde zien te krijgen zoals betere mensenrechten en een democratisch systeem. Een pauze lijkt me dan ook nu verstandig. Men is soms ook iets te ambitieus, neem bijvoorbeeld het Europese leger. Niks mis mee natuurlijk, ik steun zo leger van harte. Echter is het te snel en wil men het nu,nu,nu!

Maar voor de rest steun ik één Europa van harte (net zoals Napoleon, liberaal in hart en nieren )
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 14:29:22 #153
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68771753
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:26 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik moet een beetje lachen om al die mensen die nu heel kritisch zijn op de EU, maar tijdens de Nederlandse verkiezingen zich alleen beperken tot binnenlandse discussies.
De EU is nu gewoon een groter binnenland.
Carpe Libertatem
pi_68772455
Ik viind het erg dat we niet op partijen uit andere Europese landen kunnen stemmen. Ik zou graag op die Zweedse piratenpartij stemmen die tegen allerlei privacy beperkende maatregelen wil strijden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_68772626
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik viind het erg dat we niet op partijen uit andere Europese landen kunnen stemmen. Ik zou graag op die Zweedse piratenpartij stemmen die tegen allerlei privacy beperkende maatregelen wil strijden.
Dat is natuurlijk juist wat ze willen voorkomen
pi_68772737
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:53 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk juist wat ze willen voorkomen
Dus Europa gelooft niet in zijn eigen democratie?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_68772894
Ik vind het absurd dat we nog steeds niet op partijen uit het buitenland mogen stemmen. Ik wil op de zweedse piratenpartij stemmen.
  donderdag 7 mei 2009 @ 15:03:08 #158
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_68773015
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dus Europa gelooft niet in zijn eigen democratie?
europa is van de ambtenaren. Die willen geen mondige burgers.
pi_68773394
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dat vind ik ook jammer, maar wanneer je daar aan gaat beginnen, moet de kieslijst in Arial 4 op een A0.
Toch zijn dit soort veranderingen niet te maken door te stemmen op de PVV, die club zal op geen enkele manier goed blijken voor Nederland of Europa. Door je af te keren van Europa maak je het geheel niet ineens democratisch.
pi_68773719
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:17 schreef BasEnAad het volgende:
Dat had ik ook. Ik geloof er niet zo in dat D66 kritisch is wat betreft Europa, ze varen gewoon met de stroom mee.
Dan zou ik toch maar eens wat beter kijken naar het stemgedrag de laatste jaren. Het vervelende is dat D66 het met 1 zetel moest doen.

Mensen zouden toch een beter moeten kijken wie nu eigenlijk welke kant op wil in Europa. Wat hebben de CDA-ers gestemd de laatste jaren? Welke kant gaat Van Baalen op met zijn smaldeel in de Alde-fractie?

En: als we (bijna) allemaal inzien dat de EU voor een aantal zaken erg belangrijk is en dus moet blijven, welke tactiek is dan het meest efficiënt om de EU zich niet met komkommers te laten bemoeien en we toch een euro kunnen hebben in een democratie? Die van de PVV of die van D66?
pi_68774367
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:12 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat vind ik ook jammer, maar wanneer je daar aan gaat beginnen, moet de kieslijst in Arial 4 op een A0.
Toch zijn dit soort veranderingen niet te maken door te stemmen op de PVV, die club zal op geen enkele manier goed blijken voor Nederland of Europa. Door je af te keren van Europa maak je het geheel niet ineens democratisch.
, waarom haal je de PVV aan in context met mijn post? Ik ga zeker niet stemmen op een partij die soft drugs willen verbieden. Ik ben juist pro algehele legalisatie. Verder denk ik dat vrijheid en boeken willen verbieden niet echt met elkaar strookt.
pi_68774831
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

, waarom haal je de PVV aan in context met mijn post? Ik ga zeker niet stemmen op een partij die soft drugs willen verbieden. Ik ben juist pro algehele legalisatie. Verder denk ik dat vrijheid en boeken willen verbieden niet echt met elkaar strookt.
Omdat ik wil pleiten voor de pro-Europese partijen (in NL dus: partij). Omdat je het dan eerder voor elkaar zou kunnen krijgen om op niet-NL partijen te stemmen.

Het was niet m'n bedoeling je een PVV-stempel te geven, o.i.d.
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 15:51:34 #163
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68775128
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:44 schreef en_door_slecht het volgende:
Omdat ik wil pleiten voor de pro-Europese partijen (in NL dus: partij). Omdat je het dan eerder voor elkaar zou kunnen krijgen om op niet-NL partijen te stemmen.
Die ene zetel tussen de 800 gaat dat voor elkaar krijgen?
Carpe Libertatem
pi_68775521
Zit er aan te denken om Libertas te stemmen of ik stem gewoon (weer) niet.
pi_68775622
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:51 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Die ene zetel tussen de 800 gaat dat voor elkaar krijgen?
Ja en nee. Het is een van de meest invloedrijke zetels gebleken. Veel meer dan de P van 1/800. Maar daarnaast kun je natuurlijk ook gewoon D66 stemmen, dan zijn het er straks misschien wel 4, of 5. Of 10. En als er dan nog veel meer mensen zijn die geen CDA meer stemmen en hun stem niet weggooien door PVV te stemmen of niet te stemmen, dan gaat die ene zetel dat inderdaad voor elkaar krijgen!
pi_68782696
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik vind het absurd dat we nog steeds niet op partijen uit het buitenland mogen stemmen. Ik wil op de zweedse piratenpartij stemmen.
Dat systeem (een veredeld districtenstelsel) hebben ze in bijna alle landen. Niet zo gek ook met landen die hun eigen invloed veilig willen stellen.
  donderdag 7 mei 2009 @ 19:40:27 #167
182269 sneakypete
On the edge
pi_68783018
Uit de stemwijzer komt de PVV, wat logisch is als je een fel tegenstander bent van een grote Europese overheid. Maar de PVV gaat niets bereiken, behalve dan dat zij de woede van lidstaten en het Midden-Oosten op hun hals zullen halen. Alle andere partijen zijn pro-Europa op één of andere manier, dus die worden het ook niet.

Geen stem van mij dus, helaas.
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 19:45:21 #168
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68783213
G12 voor internetgovernance

Fucking debielen daar.
Carpe Libertatem
pi_68783282
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:45 schreef Boze_Appel het volgende:
G12 voor internetgovernance

Fucking debielen daar.
Privatiseren, .
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 19:50:02 #170
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68783408
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Privatiseren, .
Volgens mij heb je het overheidsgedeelte die het allemaal controleert gemist. Uiteraard willen landen als China en Australie daar persee inzitten.

Het is helemaal geen privatiseren, het is reguleren en met maatregelen die de VN ook pas had over beledigen van religies lijkt mij dat niet echt wenselijk tenzij je graag Chinese en Australische censuurpraktijken over het gehele internet wil.
Carpe Libertatem
  donderdag 7 mei 2009 @ 19:52:23 #171
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68783519
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Privatiseren, .
Lekker doorgaan met illigaal downloaden, dan komt die internetcensuur er vanzelf.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_68783543
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lekker doorgaan met illigaal downloaden, dan komt die internetcensuur er vanzelf.
Hm.
pi_68788058
Ik ga denk ik GroenLinks stemmen. Bij mij kwam SP er ook goed uit. Op zich is dat best een leuke partij maar op Europees gebied een stelletje ongenuanceerde schreeuwers die overal tegen zijn. Bovendien vind ik het belangrijk dat er, zeker in tijden van crisis, ook nog aan het milieu en niet alleen aan de portemonnee gedacht wordt. Die crisis is over een paar jaar weer over, de opwarming van de aarde zeker niet.
pi_68788686
Tja, de stemwijzer geeft aan wat ik heb ingevoerd, dus het resultaat zal geen verassing zijn. Maar het is best vreemd eigenlijk dat je bij Europese verkiezingen alleen maar op Nederlandse partijen mag stemmen. Waarschijnlijk om te garanderen dat ieder land in voldoende mate vertegenwoordigd is, maar toch..
pi_68789580
quote:

Rare tante hoor, eerst alle macht bij de EU willen leggen en daarna mekkeren dat die EU zoveel macht heeft waardoor Sophie weer nodig is om de boel in goede banen te leiden.
Audaces fortuna juvat
pi_68789676
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:44 schreef RensWisse het volgende:
Ik ga denk ik GroenLinks stemmen. Bij mij kwam SP er ook goed uit. Op zich is dat best een leuke partij maar op Europees gebied een stelletje ongenuanceerde schreeuwers die overal tegen zijn. Bovendien vind ik het belangrijk dat er, zeker in tijden van crisis, ook nog aan het milieu en niet alleen aan de portemonnee gedacht wordt. Die crisis is over een paar jaar weer over, de opwarming van de aarde zeker niet.
En ondertussen doet de EU er alles aan om de groei (lees vervuiling/consumering) weer op volle sterkte te krijgen.
En dan denk jij dat er iemand iets aan de klimaatsverandering gaat doen?
Audaces fortuna juvat
  donderdag 7 mei 2009 @ 22:21:41 #177
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_68789743
Vanavond is er een debat tussen de Europese lijsttrekkers bij Pauw en Witteman.
Met de aanwezigheid van ................... de PVV.
pi_68790279
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:21 schreef 0100 het volgende:
Vanavond is er een debat tussen de Europese lijsttrekkers bij Pauw en Witteman.
Met de aanwezigheid van ................... de PVV.
Okee bedankt, ik ga kijken.
Audaces fortuna juvat
pi_68792205
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hm.
Je weet toch dat we het er altijd zelf naar maken
pi_68793041
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:27 schreef en_door_slecht het volgende:
D66, geen enkele twijfel. De enige partij die de EU democratischer wil maken en voor de privacy van de burger vecht.
D66 geen vlees en geen vis dream on

Jaap de Hoop Scheffer begonnen bij D66 nu CDA.
pi_68793648
Bah, dat debat maakt de keuze niet makkelijker
http://www.moneymiljonair.nl/?u=723707&c=nl&rt=2
maak mij en jezelf rijk! oktnxbye
pi_68794050
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:47 schreef n00000b het volgende:
Bah, dat debat maakt de keuze niet makkelijker
De enige die duidelijk was was de PVV.
Audaces fortuna juvat
pi_68794128
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:58 schreef Colnago het volgende:

[..]

De enige die duidelijk was was de PVV.
Ik heb het gemist Maar dat is op zich niet verbazend
pi_68794178
Het is allemaal zo'n door elkaar gelul zo'n debat, heel irritant. Je wordt er niet veel wijzer van vind ik persoonlijk.
http://www.moneymiljonair.nl/?u=723707&c=nl&rt=2
maak mij en jezelf rijk! oktnxbye
pi_68794388
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 00:01 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Ik heb het gemist Maar dat is op zich niet verbazend
Ik noem er 1, geen Turkije bij de EU.
De rest durfde nog geen standpunt in te nemen.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 8 mei 2009 @ 00:09:48 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_68794443
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 00:08 schreef Colnago het volgende:

[..]

Ik noem er 1, geen Turkije bij de EU.
De rest durfde nog geen standpunt in te nemen.
Jawel hoor

Voor de meeste partijen is het al jaren "Ja, mits"

En ze hebben ook gelijk dat dat nog eeuwig zou kunnen duren
pi_68794906
Nja testje gedaan..

Als ik zonder de extra punten had berekend, kwam ik uit op PVV, als Turk ben ik toch wel erg eens met de standpunten van Wilders.

Maar met extra punten kwam ik uit op de PvdA... Ik ben een modern ingesteld persoon dus... homohuwelijk.. sure why not.. zondag rijden? Waarom niet Turkije in EU? Graag :y
pi_68795579
Momenteel de herhaling van dat debat aan het bekijken.

D66 heeft niets op met het nationale belang. Het is daar Europa, Europa, Europa. Eigenbewind is niet daadkrachtig. Een veto is belemmerend.

De CU/SGP doet het daarentegen nog wel aardig. Die lijken nog wel te beseffen dat men zelf ook nog een vinger in de pap wil hebben.
pi_68795659
Wat een slap gelul over dieren in Spanje. Dan willen ze Europa beperken tot bepaalde kerntaken en tegelijkertijd moeten ze zich overal mee bemoeien. De progressieven laten Europa liever alles voor iedereen dicteren.

Als zij het nog steeds over kerntaken durven te hebben, dan ben ik benieuwd of zij enkele taken kunnen opnoemen waar Europa zich NIET mee moet bemoeien.

[ Bericht 20% gewijzigd door Picchia op 08-05-2009 01:21:17 ]
  vrijdag 8 mei 2009 @ 18:16:00 #190
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_68817516
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 00:54 schreef Picchia het volgende:

D66 heeft niets op met het nationale belang. Het is daar Europa, Europa, Europa. Eigenbewind is niet daadkrachtig. Een veto is belemmerend.

De CU/SGP doet het daarentegen nog wel aardig. Die lijken nog wel te beseffen dat men zelf ook nog een vinger in de pap wil hebben.
D66
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_68818595
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 00:54 schreef Picchia het volgende:

Het Europese belang IS het nationale belang, bijna zonder uitzondering. En dit kabinet laat wel zien dat je niet genoeg uit handen van de PvdA, CDA en CU kunt halen. In het slechtste geval is het dus een gevalletje 'van de regen in de drup'.
De vraag zou niet moeten zijn: 'moet Brussel of Den Haag er over gaan?', maar 'moet de politiek er over gaan?'

Het simplistische idee dat Den Haag zoveel dingen beter zou kunnen dan Brussel is werkelijk te zot voor woorden. Overigens zijn er wel dingen die beter lokaal geregeld kunnen worden hoor, maar geen D66-er heeft gepleit om alle macht aan Brussel af te dragen.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 19:22:38 #192
182269 sneakypete
On the edge
pi_68819649
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 18:52 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Het Europese belang IS het nationale belang, bijna zonder uitzondering.
Nee.
quote:
En dit kabinet laat wel zien dat je niet genoeg uit handen van de PvdA, CDA en CU kunt halen. In het slechtste geval is het dus een gevalletje 'van de regen in de drup'.
De vraag zou niet moeten zijn: 'moet Brussel of Den Haag er over gaan?', maar 'moet de politiek er over gaan?'
Dat is opzich een goed punt, het is vooral essentieel om de grens van overheidsbeleid af te bakenen, liefst zo min mogelijk overheid natuurlijk, maar door een extra orgaan te creeëren met nog minder inspraak zet je de deur open voor nog meer regelzucht en belastingdruk.
Neem het aanpakken van belastinghavens als voorbeeld, of het landbouwbeleid, of het falen van de ECB, enz.
Ik vind Europese samenwerking niet per se een ramp, maar wel in de huidige vorm. Economisch beleid moet erop gericht zijn om de vrije markt zijn werk te kunnen laten doen. Dat doe je door vrije handel zijn gang te laten gaan en te waken over die vrijheid en over eigendomsrechten.
Europa mag van mij een vredesverdrag hanteren en vrij verkeer van goederen mogelijk maken, zowel binnen als buiten Europa. Maar daar houdt het ook op.
quote:
Het simplistische idee dat Den Haag zoveel dingen beter zou kunnen dan Brussel is werkelijk te zot voor woorden. Overigens zijn er wel dingen die beter lokaal geregeld kunnen worden hoor, maar geen D66-er heeft gepleit om alle macht aan Brussel af te dragen.
Draai het om: in Den Haag zitten al minkukels waarop je amper invloed kunt uitoefenen en die veel te veel domme dingen mogen beslissen, hoe erg zal dat wel niet zijn in een groter doch anoniemer Europa, waar bovendien bepaalde landen (Frankrijk bijv) veel meer macht kunnen claimen dan kleine lidstaten?
Ik denk dan niet alleen aan Nederland, maar ook opkomende economiën in Oost-Europa die aangespoord worden zwaardere belasting te heffen, de stadsstaatjes die getreiterd worden en nationale belangen die ondergesneeuwd raken ten bate van het grote collectief.

De paradox is dat ik denk dat teveel Europa maakt dat juist steeds meer mensen een afkeer gaan voelen jegens hun buurlanden.
pi_68819694
ik denk dat het VVD wordt, ik ben het alleen absoluut niet eens met hun standpunt inzake Turkije
pi_68819717
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:33 schreef HSV het volgende:

[..]

D66 geen vlees en geen vis dream on

Jaap de Hoop Scheffer begonnen bij D66 nu CDA.
Als in: vis = oneliners, vlees = geen inhoud?

En wat hefet JdhS met D66 te maken? ITT de PVV kan iedereen lid worden van D66. Hoe kun je D66 afrekenen op het lidmaatschap van een individu?
  vrijdag 8 mei 2009 @ 19:51:54 #195
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_68820715
D66 zonder meer.

Dit overigens niet op basis van een stemwijzer. En ik zal even toelichten waarom.
Een stemwijzer is een middel samengesteld door een persoon waar je zelf een objectief resultaat
uit hoopt te krijgen. Wie zegt echter dat dit resultaat wel objectief is?
Als mensen zoveel belang hechten aan het resultaat van een stemwijzer, wordt het wel erg aantrekkelijk
om deze te manipuleren.
Het doet me pijn overigens om zoveel PVV stemmers te zien. Dat je met onderbuikgevoelens zit prima, maar om hierdoor de PVV je stem te geven zonder dat er ook maar een beetje realisme te bespeuren valt in hun plannen vind ik persoonlijk onverstandig.

En die Europese grondwet mogen ze van mij erdoorheen rammen, dat vetorecht maakt beslissingen nemen wel heel lastig. Stomme referenda, mensen laten zich te makkelijk beïnvloeden door populisten die onwaarheden spuwen. (ja mensen de stroom gaat uitvallen als er een Europese grondwet komt... uh huh)

[ Bericht 7% gewijzigd door Dayshine op 08-05-2009 19:59:44 ]
Nothing succeeds like the appearance of success
pi_68821145
PVV zonder twijfel
pi_68823040
Als ik ga stemmen zal dat voor de PvdD zijn
pi_68828129
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 19:51 schreef Dayshine het volgende:
D66 zonder meer.

Dit overigens niet op basis van een stemwijzer. En ik zal even toelichten waarom.
Een stemwijzer is een middel samengesteld door een persoon waar je zelf een objectief resultaat
uit hoopt te krijgen. Wie zegt echter dat dit resultaat wel objectief is?
Als mensen zoveel belang hechten aan het resultaat van een stemwijzer, wordt het wel erg aantrekkelijk
om deze te manipuleren.
Het doet me pijn overigens om zoveel PVV stemmers te zien. Dat je met onderbuikgevoelens zit prima, maar om hierdoor de PVV je stem te geven zonder dat er ook maar een beetje realisme te bespeuren valt in hun plannen vind ik persoonlijk onverstandig.

En die Europese grondwet mogen ze van mij erdoorheen rammen, dat vetorecht maakt beslissingen nemen wel heel lastig. Stomme referenda, mensen laten zich te makkelijk beïnvloeden door populisten die onwaarheden spuwen. (ja mensen de stroom gaat uitvallen als er een Europese grondwet komt... uh huh)
Het was toch dat de stroom ging uitvallen als er geen Europse grondwet zou komen?
En er zou toch ook oorlog komen?
Audaces fortuna juvat
  zaterdag 9 mei 2009 @ 00:03:32 #199
3185 Adelante
To let it go now
pi_68829816

Ik denk D66, maar zal het programma van die newropeans eens checken
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_68829880
Ik ben geen Europaliefhebber , maar Privacy is voor mij ongelofelijk belangrijk.

Daarom D66.

Sophie 't het Veld Topvrouw

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')