abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68789676
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:44 schreef RensWisse het volgende:
Ik ga denk ik GroenLinks stemmen. Bij mij kwam SP er ook goed uit. Op zich is dat best een leuke partij maar op Europees gebied een stelletje ongenuanceerde schreeuwers die overal tegen zijn. Bovendien vind ik het belangrijk dat er, zeker in tijden van crisis, ook nog aan het milieu en niet alleen aan de portemonnee gedacht wordt. Die crisis is over een paar jaar weer over, de opwarming van de aarde zeker niet.
En ondertussen doet de EU er alles aan om de groei (lees vervuiling/consumering) weer op volle sterkte te krijgen.
En dan denk jij dat er iemand iets aan de klimaatsverandering gaat doen?
Audaces fortuna juvat
  donderdag 7 mei 2009 @ 22:21:41 #177
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_68789743
Vanavond is er een debat tussen de Europese lijsttrekkers bij Pauw en Witteman.
Met de aanwezigheid van ................... de PVV.
pi_68790279
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:21 schreef 0100 het volgende:
Vanavond is er een debat tussen de Europese lijsttrekkers bij Pauw en Witteman.
Met de aanwezigheid van ................... de PVV.
Okee bedankt, ik ga kijken.
Audaces fortuna juvat
pi_68792205
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hm.
Je weet toch dat we het er altijd zelf naar maken
pi_68793041
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:27 schreef en_door_slecht het volgende:
D66, geen enkele twijfel. De enige partij die de EU democratischer wil maken en voor de privacy van de burger vecht.
D66 geen vlees en geen vis dream on

Jaap de Hoop Scheffer begonnen bij D66 nu CDA.
pi_68793648
Bah, dat debat maakt de keuze niet makkelijker
http://www.moneymiljonair.nl/?u=723707&c=nl&rt=2
maak mij en jezelf rijk! oktnxbye
pi_68794050
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:47 schreef n00000b het volgende:
Bah, dat debat maakt de keuze niet makkelijker
De enige die duidelijk was was de PVV.
Audaces fortuna juvat
pi_68794128
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:58 schreef Colnago het volgende:

[..]

De enige die duidelijk was was de PVV.
Ik heb het gemist Maar dat is op zich niet verbazend
pi_68794178
Het is allemaal zo'n door elkaar gelul zo'n debat, heel irritant. Je wordt er niet veel wijzer van vind ik persoonlijk.
http://www.moneymiljonair.nl/?u=723707&c=nl&rt=2
maak mij en jezelf rijk! oktnxbye
pi_68794388
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 00:01 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Ik heb het gemist Maar dat is op zich niet verbazend
Ik noem er 1, geen Turkije bij de EU.
De rest durfde nog geen standpunt in te nemen.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 8 mei 2009 @ 00:09:48 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_68794443
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 00:08 schreef Colnago het volgende:

[..]

Ik noem er 1, geen Turkije bij de EU.
De rest durfde nog geen standpunt in te nemen.
Jawel hoor

Voor de meeste partijen is het al jaren "Ja, mits"

En ze hebben ook gelijk dat dat nog eeuwig zou kunnen duren
pi_68794906
Nja testje gedaan..

Als ik zonder de extra punten had berekend, kwam ik uit op PVV, als Turk ben ik toch wel erg eens met de standpunten van Wilders.

Maar met extra punten kwam ik uit op de PvdA... Ik ben een modern ingesteld persoon dus... homohuwelijk.. sure why not.. zondag rijden? Waarom niet Turkije in EU? Graag :y
pi_68795579
Momenteel de herhaling van dat debat aan het bekijken.

D66 heeft niets op met het nationale belang. Het is daar Europa, Europa, Europa. Eigenbewind is niet daadkrachtig. Een veto is belemmerend.

De CU/SGP doet het daarentegen nog wel aardig. Die lijken nog wel te beseffen dat men zelf ook nog een vinger in de pap wil hebben.
pi_68795659
Wat een slap gelul over dieren in Spanje. Dan willen ze Europa beperken tot bepaalde kerntaken en tegelijkertijd moeten ze zich overal mee bemoeien. De progressieven laten Europa liever alles voor iedereen dicteren.

Als zij het nog steeds over kerntaken durven te hebben, dan ben ik benieuwd of zij enkele taken kunnen opnoemen waar Europa zich NIET mee moet bemoeien.

[ Bericht 20% gewijzigd door Picchia op 08-05-2009 01:21:17 ]
  vrijdag 8 mei 2009 @ 18:16:00 #190
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_68817516
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 00:54 schreef Picchia het volgende:

D66 heeft niets op met het nationale belang. Het is daar Europa, Europa, Europa. Eigenbewind is niet daadkrachtig. Een veto is belemmerend.

De CU/SGP doet het daarentegen nog wel aardig. Die lijken nog wel te beseffen dat men zelf ook nog een vinger in de pap wil hebben.
D66
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_68818595
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 00:54 schreef Picchia het volgende:

Het Europese belang IS het nationale belang, bijna zonder uitzondering. En dit kabinet laat wel zien dat je niet genoeg uit handen van de PvdA, CDA en CU kunt halen. In het slechtste geval is het dus een gevalletje 'van de regen in de drup'.
De vraag zou niet moeten zijn: 'moet Brussel of Den Haag er over gaan?', maar 'moet de politiek er over gaan?'

Het simplistische idee dat Den Haag zoveel dingen beter zou kunnen dan Brussel is werkelijk te zot voor woorden. Overigens zijn er wel dingen die beter lokaal geregeld kunnen worden hoor, maar geen D66-er heeft gepleit om alle macht aan Brussel af te dragen.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 19:22:38 #192
182269 sneakypete
On the edge
pi_68819649
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 18:52 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Het Europese belang IS het nationale belang, bijna zonder uitzondering.
Nee.
quote:
En dit kabinet laat wel zien dat je niet genoeg uit handen van de PvdA, CDA en CU kunt halen. In het slechtste geval is het dus een gevalletje 'van de regen in de drup'.
De vraag zou niet moeten zijn: 'moet Brussel of Den Haag er over gaan?', maar 'moet de politiek er over gaan?'
Dat is opzich een goed punt, het is vooral essentieel om de grens van overheidsbeleid af te bakenen, liefst zo min mogelijk overheid natuurlijk, maar door een extra orgaan te creeëren met nog minder inspraak zet je de deur open voor nog meer regelzucht en belastingdruk.
Neem het aanpakken van belastinghavens als voorbeeld, of het landbouwbeleid, of het falen van de ECB, enz.
Ik vind Europese samenwerking niet per se een ramp, maar wel in de huidige vorm. Economisch beleid moet erop gericht zijn om de vrije markt zijn werk te kunnen laten doen. Dat doe je door vrije handel zijn gang te laten gaan en te waken over die vrijheid en over eigendomsrechten.
Europa mag van mij een vredesverdrag hanteren en vrij verkeer van goederen mogelijk maken, zowel binnen als buiten Europa. Maar daar houdt het ook op.
quote:
Het simplistische idee dat Den Haag zoveel dingen beter zou kunnen dan Brussel is werkelijk te zot voor woorden. Overigens zijn er wel dingen die beter lokaal geregeld kunnen worden hoor, maar geen D66-er heeft gepleit om alle macht aan Brussel af te dragen.
Draai het om: in Den Haag zitten al minkukels waarop je amper invloed kunt uitoefenen en die veel te veel domme dingen mogen beslissen, hoe erg zal dat wel niet zijn in een groter doch anoniemer Europa, waar bovendien bepaalde landen (Frankrijk bijv) veel meer macht kunnen claimen dan kleine lidstaten?
Ik denk dan niet alleen aan Nederland, maar ook opkomende economiën in Oost-Europa die aangespoord worden zwaardere belasting te heffen, de stadsstaatjes die getreiterd worden en nationale belangen die ondergesneeuwd raken ten bate van het grote collectief.

De paradox is dat ik denk dat teveel Europa maakt dat juist steeds meer mensen een afkeer gaan voelen jegens hun buurlanden.
pi_68819694
ik denk dat het VVD wordt, ik ben het alleen absoluut niet eens met hun standpunt inzake Turkije
pi_68819717
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:33 schreef HSV het volgende:

[..]

D66 geen vlees en geen vis dream on

Jaap de Hoop Scheffer begonnen bij D66 nu CDA.
Als in: vis = oneliners, vlees = geen inhoud?

En wat hefet JdhS met D66 te maken? ITT de PVV kan iedereen lid worden van D66. Hoe kun je D66 afrekenen op het lidmaatschap van een individu?
  vrijdag 8 mei 2009 @ 19:51:54 #195
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_68820715
D66 zonder meer.

Dit overigens niet op basis van een stemwijzer. En ik zal even toelichten waarom.
Een stemwijzer is een middel samengesteld door een persoon waar je zelf een objectief resultaat
uit hoopt te krijgen. Wie zegt echter dat dit resultaat wel objectief is?
Als mensen zoveel belang hechten aan het resultaat van een stemwijzer, wordt het wel erg aantrekkelijk
om deze te manipuleren.
Het doet me pijn overigens om zoveel PVV stemmers te zien. Dat je met onderbuikgevoelens zit prima, maar om hierdoor de PVV je stem te geven zonder dat er ook maar een beetje realisme te bespeuren valt in hun plannen vind ik persoonlijk onverstandig.

En die Europese grondwet mogen ze van mij erdoorheen rammen, dat vetorecht maakt beslissingen nemen wel heel lastig. Stomme referenda, mensen laten zich te makkelijk beïnvloeden door populisten die onwaarheden spuwen. (ja mensen de stroom gaat uitvallen als er een Europese grondwet komt... uh huh)

[ Bericht 7% gewijzigd door Dayshine op 08-05-2009 19:59:44 ]
Nothing succeeds like the appearance of success
pi_68821145
PVV zonder twijfel
pi_68823040
Als ik ga stemmen zal dat voor de PvdD zijn
pi_68828129
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 19:51 schreef Dayshine het volgende:
D66 zonder meer.

Dit overigens niet op basis van een stemwijzer. En ik zal even toelichten waarom.
Een stemwijzer is een middel samengesteld door een persoon waar je zelf een objectief resultaat
uit hoopt te krijgen. Wie zegt echter dat dit resultaat wel objectief is?
Als mensen zoveel belang hechten aan het resultaat van een stemwijzer, wordt het wel erg aantrekkelijk
om deze te manipuleren.
Het doet me pijn overigens om zoveel PVV stemmers te zien. Dat je met onderbuikgevoelens zit prima, maar om hierdoor de PVV je stem te geven zonder dat er ook maar een beetje realisme te bespeuren valt in hun plannen vind ik persoonlijk onverstandig.

En die Europese grondwet mogen ze van mij erdoorheen rammen, dat vetorecht maakt beslissingen nemen wel heel lastig. Stomme referenda, mensen laten zich te makkelijk beïnvloeden door populisten die onwaarheden spuwen. (ja mensen de stroom gaat uitvallen als er een Europese grondwet komt... uh huh)
Het was toch dat de stroom ging uitvallen als er geen Europse grondwet zou komen?
En er zou toch ook oorlog komen?
Audaces fortuna juvat
  zaterdag 9 mei 2009 @ 00:03:32 #199
3185 Adelante
To let it go now
pi_68829816

Ik denk D66, maar zal het programma van die newropeans eens checken
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_68829880
Ik ben geen Europaliefhebber , maar Privacy is voor mij ongelofelijk belangrijk.

Daarom D66.

Sophie 't het Veld Topvrouw

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')