abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68647285
quote:
Op maandag 4 mei 2009 09:40 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

In utopia heb je geen overheid nodig, in de echte wereld wel. Overigens zegt ze er regelmatig bij: "Een sterke overheid is wat anders dan een grote overheid."
Tja die nuance gaat er bij appeltje en kornuiten niet in. De wereld is voor hen of zwart of wit, communistisch of vrij. Enig relativeren is ze helaas totaal vreemd.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_68647456
-edit ik ging te offtopic-
  maandag 4 mei 2009 @ 18:00:16 #103
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_68662908
D66!
mundus vult decipi
pi_68668982
Bij EU-profiler kan je checken op welke partij je zou stemmen in een ander EU-land. Best leuk.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 02:00:55 #105
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_68679893
Tsja, dit is weer typisch voor mij. De bovenste paar partijen liggen verdeeld over het politieke spectrum, en kunnen elkaar op meerder fronten niet vinden. Toch scoren ze niet veel hoger of lager tov elkaar:

Zal dus wel SP worden. Betrouwbare stabiele partij.

[ Bericht 21% gewijzigd door Xaobotnik op 05-05-2009 02:11:34 ]
pi_68681064
D66

Die linkse rakkers van de PvdA moeten afgestraft worden.
pi_68686118

Tsja, lijkt me logisch dan
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_68687201
Ik vind het sowieso belachelijk dat je als Europese burger alleen op je eigen landelijke partijen kan stemmen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 5 mei 2009 @ 14:04:53 #109
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_68691323
Van elsevier.nl:
quote:
Europarlement pruimt Le Pen niet, Lissabon wel

Jean-Marie Le Pen. Niet gewaardeerd door parlement Jean-Marie Le Pen. Niet gewaardeerd door parlement

Het Europees Parlement is deze week voor de laatste keer bijeen voor de verkiezingen van 4 juni. Reden om nog eens goed te volgen wat het parlement allemaal doet.

De agenda in Straatsburg puilt uit. Meteen al de eerste dag blijkt dat de parlementariërs zich weinig aantrekken van een alsmaar eurosceptischer bevolking.

Zo besluiten de 785 leden deze week het eigen reglement te wijzigen louter om Jean-Marie le Pen te weren uit de voorzitterstoel van het parlement. Verder gaat het parlement vooruitlopen op de inwerkingtreding van het Verdrag van Lissabon.

Het eerste is een opportunistisch besluit, het tweede ronduit ondemocratisch.

Wat is het geval? Traditioneel leidt het oudste lid van het parlement de openingsvergadering van de nieuwe zittingsperiode van het parlement. Dat lid hanteert de hamer voorafgaand aan de verkiezing van een nieuwe voorzitter. Na de verkiezingen is Le Pen vermoedelijk de oudste europarlementariër.

Erebaantje
De meerderheid van zijn collega’s wil voorkomen dat de leider van het Franse Front National dit erebaantje vervult op de eerste zittingsdag van het nieuwe parlement op 14 juli. Ze gunnen Le Pen dit baantje niet omdat hij de gaskamers ‘een detail in de geschiedenis’ noemt.

Vandaar dat het parlement het reglement wijzigt: niet de nestor maar de oud-voorzitter of oud-vicevoorzitter van het parlement zal de eerste vergadering leiden. Het doet denken aan het collectieve negeren van het Nederlandse parlement van wijlen Hans Janmaat. Tenslotte is Le Pen, of de meerderheid het nu wel of niet leuk vindt, democratisch verkozen.

Referendum
Het parlement loopt met een paar voorstellen ook vooruit op de inwerkingtreding van het Verdrag van Lissabon. Dat Verdrag moet nog door vier landen worden geratificeerd: Duitsland, Ierland, Polen en Tsjechië. In Ierland is er zelfs nog een nieuw referendum over het Verdrag, maar het parlement doet net alsof het Verdrag er al is.

De Ierse europarlementariër Mary Lou McDonald (Sinn Fein) probeerde maandag haar collega’s ervan te overtuigen dat het van weinig democratische gezindheid getuigt om vooruit te lopen op de uitkomst van het referendum in Ierland. Ze vond dat de Ierse bevolking bovendien onder druk wordt gezet.

Pragmaticus
En welke europarlementariër verzette zich tegen deze toch niet geheel onlogische bijdrage van de Ierse? Daniel Cohn-Bendit (Groenen), de leider van de studentenrevolutie in 1968 in Parijs. Een man die destijds opkwam voor democratisering maar nu een waar pragmaticus blijkt.

‘We lopen helemaal niet vooruit op het Verdrag van Lissabon. We bereiden ons alleen voor zodat we in oktober, als het Verdrag mogelijk in werking treedt, meteen aan het werk kunnen gaan,’ was zijn praktische verklaring.

Het voorstel van McDonald om de Lissabon-punten van de agenda te schrappen, werd verworpen. Ze had slechts tien medestanders. Woensdag neemt het parlement ze aan.
PVV op 4 juni
Weg met die Brusselse regentienkliek
Pugna Pro Patria
pi_68693796
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 14:04 schreef Jurgen21 het volgende:
Van elsevier.nl:
[..]

PVV op 4 juni
yeah, ruim baan voor de Nederlandse moslimhaterskliek
pi_68694163
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:05 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

yeah, ruim baan voor de Nederlandse moslimhaterskliek
Mensen die denken dat het puur om moslims gaat Nee, de moslims boeien me geen ene fuck. Of iemand moslim is of niet is een eigen keuze. Maar ga wel integreren in Nederland en houd je aan de Nederlandse normen en waarden, zelfs als deze niet overeenkomen met de Islam.
Je woont hier en dan heb je je imo maar aan te passen aan het land waar je te gast bent. Dat júist vele moslims zich niet aanpassen is daarbij toeval. Er zijn ook veel moslims die zich wel gewoon aan de Nederlandse normen en waarden houden. Die mogen gewoon lekker in NL blijven en hun geloof belijden. Degenen die dit niet doen mogen van mij een enkeltje terug naar land van herkomst. Dit geldt overigens voor alle immigranten. Kunnen ze zich niet aanpassen of zitten ze maar steun te trekken? Huppa op de boot/het vliegtuig terug naar hun eigen land.

Ik denk niet dat mijn gedachte zo raar is. Ik wil een effectief Nederland waar de meeste neuzen dezelfde kant op gericht zijn. Daar kan je geen extremisten of misbruikmakende steuntrekkers bij gebruiken .

Ik zou trouwens ook graag zien dat mensen die een uitkering krijgen omdat ze geen werk hebben, maar wel kunnen werken (dus geen arbeidsongeschikten) desnoods nutteloos zwaar werk gaan doen zodat je zeker weet dat ze een andere baan zullen zoeken. Laat een ochtendgroep en een middaggroep het volgende doen:
Ochtend groep: Graaf een gat van één meter diep en diameter van 50cm.
Middaggroep: Graaf nog een halve meter verder en gooi daarna alle modder terug.

Zo zúllen ze wel werk zoeken En als ze dat graafwerk niet willen doen krijgen ze gewoon geen uitkering. Klaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door Glijdt_licht op 05-05-2009 15:28:08 ]
  dinsdag 5 mei 2009 @ 15:44:21 #112
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_68695194
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:15 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik zou trouwens ook graag zien dat mensen die een uitkering krijgen omdat ze geen werk hebben, maar wel kunnen werken (dus geen arbeidsongeschikten) desnoods nutteloos zwaar werk gaan doen zodat je zeker weet dat ze een andere baan zullen zoeken. Laat een ochtendgroep en een middaggroep het volgende doen:
Ochtend groep: Graaf een gat van één meter diep en diameter van 50cm.
Middaggroep: Graaf nog een halve meter verder en gooi daarna alle modder terug.

Zo zúllen ze wel werk zoeken En als ze dat graafwerk niet willen doen krijgen ze gewoon geen uitkering. Klaar.
Net als in de jaren twintig zeker, pure slavernij waarin de overheid gewone loonbedrijven wegconcurreerde en slappe kantoorpikjes die complete kanalen groeven. Goed plan man. . En wanneer moet men een andere baan gaan zoeken als men de hele dag een beetje nutteloos staat te spitten? Way to think things through.

Vooral in tijden van economische crisis en gedwongen ontslagen is het aantal werklozen dat ook zelf liever niet op z'n reet zit behoorlijk groot, denk je zelf ook niet?
Ik ga naar huis.
pi_68695585
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:44 schreef nietzman het volgende:

[..]

Net als in de jaren twintig zeker, pure slavernij waarin de overheid gewone loonbedrijven wegconcurreerde en slappe kantoorpikjes die complete kanalen groeven. Goed plan man. . En wanneer moet men een andere baan gaan zoeken als men de hele dag een beetje nutteloos staat te spitten? Way to think things through.

Vooral in tijden van economische crisis en gedwongen ontslagen is het aantal werklozen dat ook zelf liever niet op z'n reet zit behoorlijk groot, denk je zelf ook niet?
Nee, de overheid zal niet concurreren in dit plan. Alleen werken op hetzelfde stuk grond en dat dan elke dag. Het heeft niks met de praktijken van de jaren '20 van doen, en er wordt dus geen nut uitgehaald. Alleen ze stimuleren te werken.

De werknemers kunnen vrij krijgen als ze een sollicitatiegesprek hebben. Op de locatie zouden computers aanwezig moeten zijn, net als advertenties voor werk. Dan kunnen de mensen direct hun cv doorsturen als ze een leuke baan gevonden hebben waarop ze willen solliciteren.

Verder zou er natuurlijk een periode moeten zijn, waarin mensen hun ontslag moeten kunnen verwerken.Dit zou je een jaar kunnen doen.

Maar dit systeem moet vooral personen als de broer van Kees kankerkachel gaan treffen. De lamlullen die gewoon geen drol willen doen.
pi_68696816
quote:
Van elsevier.nl:
[..]

PVV op 4 juni
Ze laten zich wel weer kennen. Net alsof Le Pen via die functie iets voor elkaar kan krijgen wat hij als normaal EU parlementslid niet zou kunnen.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 20:52:18 #115
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68706364
Wie de neuk stemt nou weer op CDA. deze mensen hebben stront tussen hun oren.
is nederland dan echt zo ontzettend gelovig en christelijk, is mij namelijk nooit opgevallen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:21:02 #116
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68709998
quote:
EU-lijsttrekkers laken wegblijven PVV bij debat
Gepubliceerd: 5 mei 2009 17:52 | Gewijzigd: 5 mei 2009 17:52
ANP
Den Haag, 5 mei. De Nederlandse lijsttrekkers voor de Europese verkiezingen hebben vandaag de afwezigheid van de PVV bij een verkiezingsdebat in Den Haag bekritiseerd.
VVD-lijsttrekker Hans van Baalen sprak na afloop van „duikgedrag”. Hij vindt het laf dat de PVV wel van alles roept maar dan niet meedoet aan publieke debatten. „Dat is disrespectvol naar de kiezer”, aldus de liberaal. PvdA-lijsttrekker Thijs Berman vroeg zich ook af wat er aan de hand was.

De organisatie meldde dat PVV-lijsttrekker Barry Madlener wel was uitgenodigd, maar enkele dagen ervoor had afgezegd, omdat hj andere verplichtingen had. Volgens de anderen was dat niet de eerste keer. Van Baalen zei dat het al de vierde keer was dat Madlener niet was komen opdagen en ook niet voor vervanging had gezorgd, zoals andere partijen wel doen. Zo hadden de SP en D66 andere afgevaardigden op hun lijst gestuurd.

Van Baalen is van plan de volgende keer Geert Wilders zelf uit te nodigen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_68714753
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 20:52 schreef Schenkstroop het volgende:
Wie de neuk stemt nou weer op CDA. deze mensen hebben stront tussen hun oren.
Dank je.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68718859
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 22:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Maakt voor de PVV allemaal niet uit. Die gaan toch niet voor de inhoud.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_68721872
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 08:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maakt voor de PVV allemaal niet uit. Die gaan toch niet voor de inhoud.
Dat is ook het grote probleem. De PVV kan gewoon wat ongefundeerds schreeuwen zonder dat ooit te onderbouwen. De vraag is dan ook of je de PVV op inhoud moet willen aanpakken.
  woensdag 6 mei 2009 @ 10:58:47 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_68722404
quote:
Van elsevier.nl:
[..]

PVV op 4 juni
Als je echt oprecht tegen regentesk gedrag bent kun je beter vandaag nog je lidmaatschap van de ultieme regentenkliek van Nederland eraan geven. Anders is je statement natuurlijk zo opportunistisch als het maar zijn kan.
pi_68723342
Over krap een maand (4 Juni 2009) zijn er Europese verkiezingen wie gaat er al dan niet stemmen en zo ja waarom stem je niet? ( de partij waarop is niet relevant)

Vanaf het tijdstip dat ik stemgerechtigd was heb ik steeds gestemd, ik vind en vond het van belang om mijn invloed in de politiek te laten gelden en zal me daarom alleen tegen laten houden als ik door ziekte niet in staat ben om de gang naar het stembureau te maken.

Verder, ga je deze keer op dezelfde partij stemmen (zonder namen te noemen) of ben je teleurgesteld omdat de partij waarop je de vorige keer gestemd hebt zijn verkiezingsbeloften heeft geschonden.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  woensdag 6 mei 2009 @ 11:38:29 #122
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_68723766
Uiteraard ga ik stemmen. Op welke partij weet ik nog niet, nader onderzoekt volgt nog.
Maar dát ik ga stemmen, staat vast.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 6 mei 2009 @ 11:53:36 #123
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_68724266
ik sluit me aan bij spijkerbroek.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  woensdag 6 mei 2009 @ 11:56:40 #124
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_68724381
Ik weet nog niet of ik ga stemmen. Als ik ga stemmen, waarschijnlijk PVV.
Vorige keer heb ik VVD gestemd, nu stem ik geen VVD meer, omdat ik ze niet liberaal vind en omdat ze niets ophebben met de privacy van de burger.
  woensdag 6 mei 2009 @ 12:08:38 #125
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_68724781
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 11:56 schreef BasEnAad het volgende:
Ik weet nog niet of ik ga stemmen. Als ik ga stemmen, waarschijnlijk PVV.
Vorige keer heb ik VVD gestemd, nu stem ik geen VVD meer, omdat ik ze niet liberaal vind en omdat ze niets ophebben met de privacy van de burger.
PVV kan ik niet liberaler noemen dan de VVD. PVV is net zo erg wat betreft privacy-wetgeving, misschien zelfs wel erger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')