abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 mei 2009 @ 17:59:46 #201
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_68878293
quote:
Op zondag 10 mei 2009 16:19 schreef Maartel het volgende:
Momenteel zit ik (pas een paar dagen) in de ziektewet omdat ik het niet trok op m'n werk (aan de ene kant té drukke/chaotische momenten waar ik echt de weg kwijt raak, aan de andere kant dagen dat er niets te doen is waar ik ook helemaal gek van word). De arbo-arts heeft gezegd dat ik na moet denken in hoeverre ik denk dat ik nog terug aan het werk kan/wil, in hoeverre een carrièreswitch niet wijzer is.
Mijn ouders waren vanmiddag vrij optimistisch: 'het is nu wat moeilijk, maar als je dadelijk medicatie en behandeling hebt gaat het misschien wel heel makkelijk'.

Dit roept bij de volgende vraag op:
In hoeverre maakt behandeling/medicatie bij ADD écht groot verschil, in de zin dat je ook echt makkelijk om kunt gaan met niets doen/grote drukte (kwestie van exposure/wennen?) of is het toch vooral een kwestie van zoeken naar levens/werkomstandigheden waarin je hier niet te veel mee te maken hebt omdat dit voor een ADD-er altijd lastig zal blijven?
Ik ben zelf alleen ervaringsdeskundige met Seroxat. Bij drie pillen tegelijk had ik daar na een maand serieus baat bij. Helaas slechts voor een weekje. Daarna werd alles weer zoals het was.

Hoe kwam dat? Ik ging nog steeds even slecht met mn energie om als altijd. De energie die ik extra had ging er net zo hard weer doorheen.

Ik zie medicatie als een opstapje voor de (zeer) ernstige gevallen. Maar je kan bijvoorbeeld beter op Yoga gaan als je dat niet bent. Dan wordt je je bewust van hoe jouw belevingswereld is en kan je daar op ingaan. Ook heb ik vandaag bijvoorbeeld gevoetbald. Tijdens het voetballen denk ik vaak van eh 'waar ben ik aan begonnen'. Nu en de komende dagen voel ik me echt weer een stuk prettiger. Omdat je gewoon gedwongen wordt uit je eigen wereldje te stappen
  zondag 10 mei 2009 @ 18:00:38 #202
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_68878315
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:41 schreef DuJeems het volgende:

[..]

Hier zat ik zelf ook aan te denken.. (dat serotonine/dopamine-spiegel verhaal dat steeds weer de oorzaak van stoornissen lijkt te zijn) maar ik wist niet dat er al onderzoek naar gedaan was.
maar heb je misschien een link naar dat volkskrant artikel?
Ik zal t even opzoeken. Maar ik kan niks beloven
  zondag 10 mei 2009 @ 18:10:42 #203
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  zondag 10 mei 2009 @ 19:42:46 #204
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68881206
quote:
Op zondag 10 mei 2009 00:32 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ja of gewoon ergens binnen komen lopen en je dan in een gesprek mengen. En dat iedereen je aankijkt van eh "hoi?"
haha ja op mn werk altijd. zijn er mensen aan het overleggen en ga ik me erin mengen, terwijl ik er niks mee te maken heb. vinden ze niet zo leuk
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 10 mei 2009 @ 19:55:50 #205
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_68881604
Ik zei ook nooit 'doei' of zo als ik weg ging bij mensen. Ik dacht altijd: ach, ze merken vanzelf wel dat ik weg ben. In dat kader snap ik wel dat ze bij mijn uiteindelijke ADD-diagnose er ook speciaal bij zeiden dat ik wat autistische trekjes vertoonde...
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  zondag 10 mei 2009 @ 20:09:35 #206
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68881984
quote:
Op zondag 10 mei 2009 19:55 schreef Rikketik het volgende:
Ik zei ook nooit 'doei' of zo als ik weg ging bij mensen. Ik dacht altijd: ach, ze merken vanzelf wel dat ik weg ben. In dat kader snap ik wel dat ze bij mijn uiteindelijke ADD-diagnose er ook speciaal bij zeiden dat ik wat autistische trekjes vertoonde...
ik deed dat ook niet, op feestjes ofzo, kwam ik binnen en ging ik gewoon in een hoekje praten met mensen die ik kende. wilde niet heel de ruimte storen met mijn binnenkomst. nadat ik erop gewezen ben dat dat vrij onbeleefd is zeg ik vaak wel hoi enzo
pi_68886538
Ik werd er laatst op gewezen dat ik misschien wel eens ADD zou kunnen hebben. Na dit topic te hebben gelezen zie ik toch wel redelijk veel dingen voorbij komen welke ook op mij betrekking hebben, al kan dit natuurlijk ook gewoon komen doordat er zo enorm veel voorbeelden worden gegeven dat iedereen wel wat dingen erin herkend.

Waar ik vooral vaak moeite heb is om mijn gedachtengang aan mensen uit te leggen. Mijn hersenen werken redelijk ongestructureerd heb ik het idee. Allemaal losse stukken welke ik zelf wel aan elkaar kan linken, alleen is het voor mij vaak onmogelijk om het uit te leggen, waardoor het voor anderen vaak een grote onsamenhangende brei wordt.

Verder snel afgeleid, slechte concentratie, maar bv tijdens tentamens kan ik me soms wel hard concentreren, kom dan in een soort van tunnel terecht en ben na het tentamen behoorlijk naar de klote. En alles verveeld me echt ongelofelijk snel.

Misschien toch maar een keer wat van die online testjes doen
pi_68896584
quote:
Op zondag 10 mei 2009 16:19 schreef Maartel het volgende:
Momenteel zit ik (pas een paar dagen) in de ziektewet omdat ik het niet trok op m'n werk (aan de ene kant té drukke/chaotische momenten waar ik echt de weg kwijt raak, aan de andere kant dagen dat er niets te doen is waar ik ook helemaal gek van word). De arbo-arts heeft gezegd dat ik na moet denken in hoeverre ik denk dat ik nog terug aan het werk kan/wil, in hoeverre een carrièreswitch niet wijzer is.
Mijn ouders waren vanmiddag vrij optimistisch: 'het is nu wat moeilijk, maar als je dadelijk medicatie en behandeling hebt gaat het misschien wel heel makkelijk'.

Dit roept bij de volgende vraag op:
In hoeverre maakt behandeling/medicatie bij ADD écht groot verschil, in de zin dat je ook echt makkelijk om kunt gaan met niets doen/grote drukte (kwestie van exposure/wennen?) of is het toch vooral een kwestie van zoeken naar levens/werkomstandigheden waarin je hier niet te veel mee te maken hebt omdat dit voor een ADD-er altijd lastig zal blijven?
Het niet om kunnen gaan met stress kan een eigenschap van jezelf zijn. Ikzelf heb stress en chaos altijd wel prettig gevonden. De concerta helpt mij om mijn gedachten wat gestructureerder te houden en het maakt ergens aan beginnen, mee doorgaan en afmaken makkelijker. Uiteindelijk blijft het een bewuste beslissing die je zelf moet nemen. Concerta doet mij niet dwingen om dingen te doen of om structuur aan te leggen in de chaos om mij heen. Het is enkel een hulpmiddel om mijn gedachten wat te temperen.

Als het nog duidelijk is
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_68896691
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:59 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ik ben zelf alleen ervaringsdeskundige met Seroxat. Bij drie pillen tegelijk had ik daar na een maand serieus baat bij. Helaas slechts voor een weekje. Daarna werd alles weer zoals het was.

Hoe kwam dat? Ik ging nog steeds even slecht met mn energie om als altijd. De energie die ik extra had ging er net zo hard weer doorheen.
Aangezien ik ook last heb van RSI, heb ik geleerd om heel goed naar mijn lichaam te luisteren. Zodoende heb ik geleerd om dingen gewoon niet te doen als dat nare consequenties heeft.

Hetzelfde principe heb ik toegepast op mijn energie. Een hele tijd heb ik last gehad van weinig energie en continue moeheid. Met het "simpele" luisteren naar mijn lichaam en de ervaring van de consequenties die verschillende acties hebben, kan ik mijn energie dusdanig reguleren dat ik de dagen goed doorkom.
pi_68896844
quote:
Op maandag 11 mei 2009 10:12 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Het niet om kunnen gaan met stress kan een eigenschap van jezelf zijn. Ikzelf heb stress en chaos altijd wel prettig gevonden. De concerta helpt mij om mijn gedachten wat gestructureerder te houden en het maakt ergens aan beginnen, mee doorgaan en afmaken makkelijker. Uiteindelijk blijft het een bewuste beslissing die je zelf moet nemen. Concerta doet mij niet dwingen om dingen te doen of om structuur aan te leggen in de chaos om mij heen. Het is enkel een hulpmiddel om mijn gedachten wat te temperen.

Als het nog duidelijk is
Tja, je antwoord is wel duidelijk, maar ik heb het voor mezelf nog totaal niet helder welke dingen 'nou eenmaal zo zijn' en ik moet accepteren, en welke dingen nu aangepakt kunnen worden. Ik heb met cognitieve therapie al 2 jaar geprobeerd beter om te kunnen gaan met de 'stress' (het is alleen niet echt stress waar ik last van heb, ik kan best tegen werkdruk, alleen als de winkel vol met mensen raakt kan ik in de letterlijke drukte gewoon niet meer helder denken) en dat heeft uiteindelijk nooit echt genoeg geholpen.. nu er een nieuwe diagnose is, vind ik het lastig in te schatten in hoeverre dat wel echt dingen dusdanig gaat veranderen dat ik dit werk makkelijk kan blijven doen..

Nog een ander ding: kunnen jullie ook zo slecht tegen veranderingen?
Ik weet dat ADD-ers niet goed tegen onverwachte dingen kunnen, maar wat ik ook vaak heb: als ik het erg leuk heb gehad (bijvoorbeeld een gezellige middag met vrienden) kan ik het héél moeilijk loslaten, echt in een zwart gat vallen als het is afgelopen.. Vroeger als ik een weekend bij een vriendje had gelogeerd (wat één groot feest was) stortte ik altijd totaal in, en nu, nu m'n beste vriendin na 5 jaar 'samenwonen' uit huis vertrekt ben ik ook weer een emotioneel wrak, ookal verhuist ze maar één straat
  maandag 11 mei 2009 @ 11:13:01 #211
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_68898383
Misschien is dan het werk in een winkel niet voor jou weggelegd. Als je weet waar je last van hebt en waar wel iets aan gedaan kan worden, kan je dat uiteindelijk naast allemaal verschillende baantjes leggen en dan kijken waar jij je het fijnst bij voelt.

Ik ben er nu bijv. achter gekomen dat ik geen werk moet doen waarbij ik veel documentatie voor aan moet maken, en dat ook in detail moet uitwerken. Ik ga daarmee onbewust af en toe slordig mee te werk. Dan doe ik mijn uiterste best, en dan komen er uiteindelijk alsnog punten naar boven die ik of gemist hebt/foutief heb ingevuld.
Daarbij moet ik ook werk hebben waarbij ik enorm veel variatie op een dag heb. Heel de dag hetzelfde doen verliest heel snel mijn interesse en is dodelijk als je je functie eens een x vast wil houden. Ik had een tijd geleden bij een afdeling op mijn werk een mogelijkheid voor een stageplek. Werk leek mij reuze interessant en de eerste maand was dat ook zo. Stageplek is al af, en werk daar nu ook op de afdeling maar qua variatie is dat minimaal waardoor ik nu mijn interesse kwijt ben en ik met tegenzin al naar werk ga. Zo is dat ook al bij voorgaande functies gegaan. Moet nu nog even anderhalve maand project afmaken en dan kan ik weer wat anders proberen.

Wat voor soort winkel werk je trouwens?
pi_68898617
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:13 schreef DrD00m het volgende:
Wat voor soort winkel werk je trouwens?
Een platenzaak (althans, nu nog, over 2 maanden wordt het een gamewinkel )
Ben er wel achter dat de lijn tussen 'voldoende uitdaging' en 'stress' erg dun is bij mij.. nog geen idee waar ik het dan moet gaan zoeken.. Overweeg ook nog een studie te gaan doen, maar de laatste twee pogingen liepen echt stuk op dat ik geen rust in m'n kont had en alleen maar andere dingen zat te doen in de collegezaal..
  maandag 11 mei 2009 @ 13:50:02 #213
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_68903289
Donderdag om 12 uur de telefonische intake.
Zit nu al te stuiteren op de stoel van de zenuwen...

Hoe verloopt zo'n gesprek? Is het gewoon vertellen wat je dwars zit, of is het echt zo'n vragenlijst als wat ze op hun site hebben staan of..?
pi_68903461
Bij mij was het een vragenlijstje dat afgelopen werd na zelf kort uitleg te hebben gegeven over mijn redenen om me aan te melden.
  maandag 11 mei 2009 @ 13:55:49 #215
104367 Thrackan
new and improved
pi_68903502
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:50 schreef DrD00m het volgende:
Donderdag om 12 uur de telefonische intake.
Zit nu al te stuiteren op de stoel van de zenuwen...

Hoe verloopt zo'n gesprek? Is het gewoon vertellen wat je dwars zit, of is het echt zo'n vragenlijst als wat ze op hun site hebben staan of..?
Hee, ik ook donderdag 12 uur! Nu moet ik die verdomde huisarts nog eens bellen voor een verwijsbriefje.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_68903514
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:54 schreef _Ophelia_ het volgende:
Bij mij was het een vragenlijstje dat afgelopen werd na zelf kort uitleg te hebben gegeven over mijn redenen om me aan te melden.
Same here.. al moet ik zeggen dat het als gesprek zo vloeiend doorliep dat ik me amper realiseerde dat er een lijst met punten werd afgewerkt. Dat zag ik pas echt goed toen ik het rapport kreeg toegestuurd.
  maandag 11 mei 2009 @ 14:02:48 #217
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68903804
Ik heb 28 mei gesprek bij riagg met mn moeder erbij over adhd. ben benieuwd.
moet nog iemand erbij zoeken maar weet niet wie, maar hij zei al dat dat niet het allerbelangrijkste was.

[klaagmodus]
maar op dit moment weer vooral last van mn depressie gedoe altijd. en geen zin om ertegen te vechten dus het gaat aardig bergafwaarts geloof ik moet volgende week op vakantie met vriendje dus hoop dat ik me dan een beetje normaal kan gedragen, voordat hij straks bij me wegloopt.
[/klaagmodus]
  maandag 11 mei 2009 @ 14:15:40 #218
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_68904338
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:55 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Hee, ik ook donderdag 12 uur! Nu moet ik die verdomde huisarts nog eens bellen voor een verwijsbriefje.
We lopen op hetzelfde schema. Ik moet ook nog een verwijsbriefje regelen

En murm.. waar ga je heen op vakantie?? Ga deze week gewoon nog wat leuke dingen doen. Dan ben je vanzelf allang vergeten waarom je depressief was joh! Komt goed!
  maandag 11 mei 2009 @ 14:21:20 #219
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68904563
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:15 schreef DrD00m het volgende:

[..]

En murm.. waar ga je heen op vakantie?? Ga deze week gewoon nog wat leuke dingen doen. Dan ben je vanzelf allang vergeten waarom je depressief was joh! Komt goed!
naar Porto
ik moet werken maar het lukt me niet. dat is het probleem. als ik niks hoefde maar wel wat te doen had om mij ntijd te doden was er niet zoveel aan de hand....
pi_68905454
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:56 schreef Maartel het volgende:

[..]

Same here.. al moet ik zeggen dat het als gesprek zo vloeiend doorliep dat ik me amper realiseerde dat er een lijst met punten werd afgewerkt. Dat zag ik pas echt goed toen ik het rapport kreeg toegestuurd.
Een rapport heb ik nooit gekregen, wat stond daar bij jou in?
  maandag 11 mei 2009 @ 15:01:37 #221
104367 Thrackan
new and improved
pi_68905997
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:15 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Ik ben wel erg benieuwd, gelukkig ben ik slim genoeg geweest in ieder geval de naam en het telefoonnummer van de huisarts eindelijk is in de telefoon te zetten, dat scheelt weer een drempel
  maandag 11 mei 2009 @ 15:34:07 #222
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_68906976
http://www.levente.nl/hebikadd.htm

Humpf, toch maar goed laten onderzoeken
quote:
De 110 kenmerken van ADD.

Het aantal kenmerken van ADD bij jezelf berekenen:

Meestal antwoord ik dat de aanwijzing voor ADD erg groot is, wanneer je aan meer dan 60 van de onderstaande kenmerken voldoet.

...

89 van de 110 vragen heb je met 'ja' beantwoord.

En dan heb ik nog te veel met twijfel beantwoord die best ja konden zijn
  maandag 11 mei 2009 @ 15:43:12 #223
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68907270
79 van de 110 vragen heb je met 'ja' beantwoord

ook goed bezig hahaha..
wel een teringlange lijst. dacht ik dat ik al bijna klaar was zat ik nog maar op de helft
maargoed, over een week of 4 zal ik het wel weten denk ik ;-)
  maandag 11 mei 2009 @ 15:53:20 #224
104367 Thrackan
new and improved
pi_68907603
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:34 schreef wallofdolls het volgende:
http://www.levente.nl/hebikadd.htm

Humpf, toch maar goed laten onderzoeken
[..]

En dan heb ik nog te veel met twijfel beantwoord die best ja konden zijn
Ik heb hem na twijfel nog een keer gedaan, allebei de keren boven de 90. Ben ik nog ergens goed in

Overigens voelt het wel als een overwinning om me alleen al ingeschreven te hebben voor die intake meuk.
  maandag 11 mei 2009 @ 15:55:57 #225
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68907695
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:53 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Ik heb hem na twijfel nog een keer gedaan, allebei de keren boven de 90. Ben ik nog ergens goed in

Overigens voelt het wel als een overwinning om me alleen al ingeschreven te hebben voor die intake meuk.
sjee 2x die test invullen? dan heb je geen ADD hoor, zo goed zou ik me er niet op kunnen concentreren. saai enzo ;-)
maarre toch ergens goed in? bedoel je in ADD hebben? Ik ben in meer dingen goed hoor, niet werken, fokken, luieren, slapen....
  maandag 11 mei 2009 @ 15:56:36 #226
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_68907724
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:43 schreef Murmeli het volgende:

ook goed bezig hahaha..
wel een teringlange lijst. dacht ik dat ik al bijna klaar was zat ik nog maar op de helft
Dat moet ook n vraag worden, op de helft:

'Heb je al meerdere malen het idee gehad dat j het einde van deze lijst naderde?'
  maandag 11 mei 2009 @ 16:06:04 #227
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_68908112
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:43 schreef Murmeli het volgende:

ook goed bezig hahaha..
Ik had 72 van de 110 vragen met Ja beantwoord. Sommige wel met twijfel omdat ik niet precies wist wat ze ermee bedoelde.

Was inderdaad een erg lange lijst

Porto is wel lekker! Hoelang ga je?
pi_68908144
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:53 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Ach, zolang je nog niet zakt voor je IQ test, hoef je je nog geen zorgen te maken
pi_68908157
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:56 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Dat moet ook n vraag worden, op de helft:

'Heb je al meerdere malen het idee gehad dat j het einde van deze lijst naderde?'
Bij "nee", meteen de test afbreken met de melding "U heeft geen AD(H)D"
  maandag 11 mei 2009 @ 16:08:34 #230
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68908202
quote:
Op maandag 11 mei 2009 16:06 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Ik had 72 van de 110 vragen met Ja beantwoord. Sommige wel met twijfel omdat ik niet precies wist wat ze ermee bedoelde.

Was inderdaad een erg lange lijst

Porto is wel lekker! Hoelang ga je?
een weekje.
ja sommige vragen snapte ik ook niet, daar heb ik gewoon nee of twijfel ingevuld. dus misschine scoor ik hoger ;-) en veel ADD trekjes heb ik niet van dat terugtrekken enzo. hoewel soms dan ook weer wel...
pi_68908573
Ook maar ff "de test" gedaan: 89 van de 110 vragen heb je met 'ja' beantwoord.

Zitten leuke vragen tussen... Wel een lange lijst ja, maar gelukt
pi_68927073
Wat zijn nu echt de gevaren van (langdurig) gebruik van o.a. Ritalin? Ik heb gelezen dat mensen er manisch-depressief van kunnen worden en dat het neuronen vernietigt.

En heeft iemand hier ooit neurofeedback geprobeerd?

[ Bericht 7% gewijzigd door FictionalFenna op 12-05-2009 01:29:46 ]
I HATE MUSIC
  dinsdag 12 mei 2009 @ 11:03:09 #233
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_68932489
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 01:16 schreef FictionalFenna het volgende:
Wat zijn nu echt de gevaren van (langdurig) gebruik van o.a. Ritalin? Ik heb gelezen dat mensen er manisch-depressief van kunnen worden en dat het neuronen vernietigt.

En heeft iemand hier ooit neurofeedback geprobeerd?
Ik heb gelezen dat de hersenen er op de lange termijn niet anders op reageren dan bij 'gewone' amfetaminen. Of was dat hier? In ieder geval, op de lange termijn is het verstandiger iets constructievers te zoeken. Hoewel als ik zou mogen kiezen ik de Herman Brood lifestyle ook wel zie zitten

Ik hoorde laatst van mn vader dat iemand zei dat haar dochter erg veel baat had bij elektrotherapie ofzo (dat ze je stimuleren met elektrische stroompjes)
pi_68934889
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:03 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat de hersenen er op de lange termijn niet anders op reageren dan bij 'gewone' amfetaminen. Of was dat hier? In ieder geval, op de lange termijn is het verstandiger iets constructievers te zoeken. Hoewel als ik zou mogen kiezen ik de Herman Brood lifestyle ook wel zie zitten

Ik hoorde laatst van mn vader dat iemand zei dat haar dochter erg veel baat had bij elektrotherapie ofzo (dat ze je stimuleren met elektrische stroompjes)
Hadden ze laatst op BNR een heel item over in BNR Gezond. Kun je naluisteren op de website. Conclusie van de doctor aldaar was dat electroshocktherapie heel goed is voor de ernstige depressie klachten.

Over andere aandoeningen hebben ze het eigenlijk niet gehad.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:23:09 #235
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_68935026
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:03 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

In ieder geval, op de lange termijn is het verstandiger iets constructievers te zoeken. Hoewel als ik zou mogen kiezen ik de Herman Brood lifestyle ook wel zie zitten
Het schijnt dat je van blowen ook rustig kan worden

Hm.. collega tegenover mij begint zich volgens mij aan mij te storen dat ik redelijk aanwezig ben
pi_68935461
Afgelopen vrijdag de psychiater gebeld over wat nu het verdere traject zou zijn. Had namelijk nog niets van haar gehoord sinds ik de medicijn-afspraken had.

Vandaag belt ze terug (na overleg met de medicatie dude). We hebben afgesproken dat ik 6 juni er weer heen ga (met vriendin) om te kijken wat er naast de medicatie allemaal mogelijk is en wat wij willen.
pi_68935661
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:23 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Het schijnt dat je van blowen ook rustig kan worden

Klopt als een bus, het is mijn ritalin-vervanger voor thuis.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:46:01 #238
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_68935828
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:41 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Klopt als een bus, het is mijn ritalin-vervanger voor thuis.
En zodra je het als medicinaal voorgeschreven krijgt ook de vervanger voor op werk?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:01:55 #239
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68936487
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:46 schreef DrD00m het volgende:

[..]

En zodra je het als medicinaal voorgeschreven krijgt ook de vervanger voor op werk?
blowen op het werk
zou wel een beetje kut zijn als je van ritalin allemaal problemen weer krijgt op lange termijn.
pi_68936713
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:46 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Dat zou ik niet doen, maar dan alleen maar omdat het slecht is voor mijn longen.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:31:15 #241
104367 Thrackan
new and improved
pi_68937562
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]

sjee 2x die test invullen? dan heb je geen ADD hoor, zo goed zou ik me er niet op kunnen concentreren. saai enzo ;-)
maarre toch ergens goed in? bedoel je in ADD hebben? Ik ben in meer dingen goed hoor, niet werken, fokken, luieren, slapen....
Ja goed, ik ben ook goed in slapen en zo, maar dat wordt zo'n routine joh. Ik wil wel eens wat anders, zoals een uurtje lekker doorwerken of zo...
Ik ben het niks doen op een gegeven moment zo spuugzat geworden maar ik kan gewoon niks anders na een flinke dag werk.

Overigens, vandaag zelfs de huisarts gebeld voor een verwijzing Zo nog even terugbellen en dan is dat ook weer rond.
Een collega van mij is trouwens goed bezig met mij een hart onder de riem te steken wat betreft het hele nerveus zijn voor onderzoeken etc. Waardeer ik heel erg.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:46:54 #242
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68938020
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:31 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Ja goed, ik ben ook goed in slapen en zo, maar dat wordt zo'n routine joh. Ik wil wel eens wat anders, zoals een uurtje lekker doorwerken of zo...
Ik ben het niks doen op een gegeven moment zo spuugzat geworden maar ik kan gewoon niks anders na een flinke dag werk.

Overigens, vandaag zelfs de huisarts gebeld voor een verwijzing Zo nog even terugbellen en dan is dat ook weer rond.
Een collega van mij is trouwens goed bezig met mij een hart onder de riem te steken wat betreft het hele nerveus zijn voor onderzoeken etc. Waardeer ik heel erg.
ja doorwerken zou leuk zijn he? kon ik wel heel goed toen ik net aan de AD zat... maar nu is het weer over. saaie werk ook!
Ben jij 's avonds te moe na je werk? Ik heb dat geloof ik niet, maar dat is ook omdat ik nu niks doe op mn werk. als ik hard werk ben ik ook wel wat moeier.
nee joh niet zo zenuwachtig zijn.... ok ben ik ook, haha, maar het is niet nodig. als er niks uitkomt ben je waar je nu ook al bent, en als er wel wat uitkomt kan je gerichter je problemen oplossen.
pi_68939676
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:46 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ja doorwerken zou leuk zijn he? kon ik wel heel goed toen ik net aan de AD zat... maar nu is het weer over. saaie werk ook!
Ben jij 's avonds te moe na je werk? Ik heb dat geloof ik niet, maar dat is ook omdat ik nu niks doe op mn werk. als ik hard werk ben ik ook wel wat moeier.
nee joh niet zo zenuwachtig zijn.... ok ben ik ook, haha, maar het is niet nodig. als er niks uitkomt ben je waar je nu ook al bent, en als er wel wat uitkomt kan je gerichter je problemen oplossen.
Tja als je je werk saai vindt verlies je automatisch motivatie om door te werken, dat heeft ieder normaal mens. Oplossing? Ander werk zoeken!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:37:50 #244
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68939912
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:31 schreef frenkck het volgende:

[..]

Tja als je je werk saai vindt verlies je automatisch motivatie om door te werken, dat heeft ieder normaal mens. Oplossing? Ander werk zoeken!
ja ik vind alleen niks leuk maargoed die discussie heb ik gisteren al in een ander topic gevoerd ga ik nu niet nog een keer doen.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 15:02:17 #245
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_68940833
Ach, dr zal vast wel 'iets' zijn wat bij jou past en wat je leuk vind, alleen weet je dat nog niet ;-) (i Discussies)
pi_68940910
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:37 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ja ik vind alleen niks leuk maargoed die discussie heb ik gisteren al in een ander topic gevoerd ga ik nu niet nog een keer doen.
Waar is dat topic?
Ik geloof dat ik me er wel bij aan kan sluiten
  dinsdag 12 mei 2009 @ 15:13:09 #247
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68941211
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:04 schreef Maartel het volgende:

[..]

Waar is dat topic?
Ik geloof dat ik me er wel bij aan kan sluiten
gisteren overdag op sinigles moet je even in mijn actieve topics kijken
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:17:20 #248
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_68968285
quote:
WOENSDAG 13 MEI 2009Home Alles Entertainment Raar Sport Internet Binnenland Buitenland Foto
Dagdromen goed voor hersenenDagdromen is goed voor de hersenen. Wanneer iemand dagdroomt, werken de hersendelen die betrokken zijn bij het oplossen van problemen op volle kracht. Dit blijkt uit een studie van de University of British Columbia, waarbij gebruik werd gemaakt van fMRI.

Tijdens het onderzoek moesten de proefpersonen in de scanner om de zoveel tijd op een knop drukken. Wanneer ze dit vergaten, werd de activiteit in het brein gemeten. Hieruit blijkt dat het netwerk verantwoordelijk voor executief functioneren bijzonder actief is tijdens deze periodes van afwezigheid. Men ging er voorheen vanuit dat deze gebieden juist minder actief zouden zijn tijdens dagdromen, melden de wetenschappers in Proceedings of the National Academy of Sciences.
Is dat dagdromen van mij toch nog ergens goed voor
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:30:52 #249
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68968658
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:17 schreef DrD00m het volgende:

[..]

haha inderdaad...ik merk dat op mijn werk ook wel, soms kan ik na ene hele periode van niks doen en dagdromen ineens hele goede dingen bedenken
pi_68970242
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:17 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Ik ben het absoluut niet eens met het onderzoek. Dagdromen is het nu ontvluchten en je plaatsen in het verleden of de toekomst, iets waar je geen invloed op uit kan oefenen en dus niks aan hebt.
Uiteraard kunnen je gedachten tot creatieve oplossingen komen, maar ik ben van mening dat dit beter en gestructureerder tot uiting komt als je je gedachten als instrument in je hersens beschouwd in plaats van onderdeel van je eigen zelf.
Zo kan je je gedachten doelgerichter sturen en kan je op momenten dat je geen gedachten nodig hebt deze ook uitschakelen.
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:42:28 #251
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_68970842
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:23 schreef frenkck het volgende:

[..]

Ik ben het absoluut niet eens met het onderzoek. Dagdromen is het nu ontvluchten en je plaatsen in het verleden of de toekomst, iets waar je geen invloed op uit kan oefenen en dus niks aan hebt.
Uiteraard kunnen je gedachten tot creatieve oplossingen komen, maar ik ben van mening dat dit beter en gestructureerder tot uiting komt als je je gedachten als instrument in je hersens beschouwd in plaats van onderdeel van je eigen zelf.
Zo kan je je gedachten doelgerichter sturen en kan je op momenten dat je geen gedachten nodig hebt deze ook uitschakelen.
Dat zou de ideale situatie zijn maar ik hoef niet eens te denken aan het uitzetten of gericht sturen van mijn gedachten.
pi_68971275
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:23 schreef frenkck het volgende:

[..]

Zonder het onderzoek daadwerkelijk gelezen te hebben en enkel afgegaan te zijn op het geposte bericht:
Het onderzoek concludeert niets over de zin of onzin van het dagdromen icm productief bezig zijn. Uit het onderzoek blijkt enkel dat de hersenen bijzonder actief zijn tijdens het dagdromen. Niet meer, niet minder. Hier hangt dus geen waardeoordeel aan en wordt enkel als feit gepresenteerd.
pi_68971686
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:55 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Zonder het onderzoek daadwerkelijk gelezen te hebben en enkel afgegaan te zijn op het geposte bericht:
Het onderzoek concludeert niets over de zin of onzin van het dagdromen icm productief bezig zijn. Uit het onderzoek blijkt enkel dat de hersenen bijzonder actief zijn tijdens het dagdromen. Niet meer, niet minder. Hier hangt dus geen waardeoordeel aan en wordt enkel als feit gepresenteerd.
quote:
WOENSDAG 13 MEI 2009Home Alles Entertainment Raar Sport Internet Binnenland Buitenland Foto
Dagdromen goed voor hersenenDagdromen is goed voor de hersenen. Wanneer iemand dagdroomt, werken de hersendelen die betrokken zijn bij het oplossen van problemen op volle kracht. Dit blijkt uit een studie van de University of British Columbia, waarbij gebruik werd gemaakt van fMRI.
Er wordt duidelijk beweerd dat dagdromen goed voor de hersenen is, omdat er in die gebieden veel acitiveit plaatsvindt. Dus er wordt wel degelijk beweerd dat het ergens goed voor is. Het is inderdaad niet zo dat er wordt beweerd dat je er productief van wordt, maar ze zetten dagdromen op deze manier wel als iets positiefs neer. Ik beschouw dagdromen juist als iets negatiefs en overbodig.
  woensdag 13 mei 2009 @ 13:19:27 #254
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68976410
dagdromen is leuk en ik denk dat je er oo kwel een beetj van kan uitrusten ofzo.
en ja mn gedachten sturen zou leuk zijn ja..... of stoppen maar ja ik denk niet voor niks dat ik ADHD heb he mijn hersens hebben hun eigen leven
pi_68980014
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:19 schreef Murmeli het volgende:
dagdromen is leuk en ik denk dat je er oo kwel een beetj van kan uitrusten ofzo.
en ja mn gedachten sturen zou leuk zijn ja..... of stoppen maar ja ik denk niet voor niks dat ik ADHD heb he mijn hersens hebben hun eigen leven
Nee je rust er totaal niet van uit, je besteed er ontzettend veel energie in. Nog meer gedachten die verwerkt moeten worden.
En over het stoppen van de gedachten, ik ben van mening dat dit met oefening zeer zeker wel kan. Ik heb de diagnose ADD gekregen en met meditatie oefeningen kan ik veel meer rust in mijn hoofd krijgen.
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:07:01 #256
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68984312
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 14:58 schreef frenkck het volgende:

[..]

Nee je rust er totaal niet van uit, je besteed er ontzettend veel energie in. Nog meer gedachten die verwerkt moeten worden.
En over het stoppen van de gedachten, ik ben van mening dat dit met oefening zeer zeker wel kan. Ik heb de diagnose ADD gekregen en met meditatie oefeningen kan ik veel meer rust in mijn hoofd krijgen.
als je dagdroomt over leuke palmstranden wel denk ik.... als het piekeren is zeker niet!
maar dat is wel goed van die meditatieoefeningen tof!
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 17:20:37 #257
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_68984775
Ik heb nooit een samenvatting van de intake bij PsyQ gehad? Ook geen officiele verklaring van ADD en die heb ik nu voor mijn studie nodig.

ben namelijk gister bij de studieadviseur geweest en ik val onder de bijzondere tentamenregeling dat houdt in met veel minder mensen samen een tentamen maken en meer tijd echt superfijn!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:33:29 #258
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68985144
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 17:20 schreef MaJo het volgende:
Ik heb nooit een samenvatting van de intake bij PsyQ gehad? Ook geen officiele verklaring van ADD en die heb ik nu voor mijn studie nodig.

ben namelijk gister bij de studieadviseur geweest en ik val onder de bijzondere tentamenregeling dat houdt in met veel minder mensen samen een tentamen maken en meer tijd echt superfijn!
he dat is tof zeg, dat ze daar bij je opleiding rekening mee houden..... je kan dat vast wel opvragen bij PsyQ denk ik.... succes!
pi_68992429
Pff, net bij vrienden op bezoek geweest.. opzich echt gezellig, maar 'stilzitten en kletsen' blijft een beproeving.. geen idee of ik er nu té veel mee bezig ben nu ik de diagnose heb, of dat ik er gewoon meer bij stilsta..
't is eigenlijk altijd wel zo geweest dat ik met vrienden het liefst iets dóé tijdens het bijpraten, óf al pratend m'n halve kamer doorloop/opruim...

Echt rustig zitten en praten lukt me eigenlijk alleen maar 's avonds met een biertje ('zelf-medicatie' )
  woensdag 13 mei 2009 @ 23:47:39 #260
104367 Thrackan
new and improved
pi_69000290
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:46 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Mijn werk is niet saai an sich, maar als programmeur/applicatiebeheerder ben je constant met gericht denkwerk bezig. Niet echt de ideale baan voor een ADD'er, maar wel iets wat ik erg leuk vind. Tenminste, zolang ik niet enkel en alleen aan het zwoegen ben om mijn aandacht er gericht bij te houden.
Als ik een dag vooral heb lopen "douwen" (wat zo ongeveer mijn vaste woord is voor het forceren ergens op te concentreren) ben ik echt kapot en leeg. Soms vind ik het dan bijna gevaarlijk om te rijden.
Daarentegen, als ik een dag overspoeld word door korte probleempjes en ik de boel dus achter elkaar door kan jongleren en jassen gaat dat prima. Geeft ook meer voldoening trouwens.

Overigens zijn de zenuwen nu wel weg. Heb nu meer een gevoel van "hehe, heb ik dat nou eindelijk eens geregeld".
Heb van de week bij een paar collega's het zo zijdelings eens laten vallen in een gesprek, gelukkig geen enkel puntje van onbegrip te merken. Nu heb ik wel hét enorme voordeel dat zowel mijn afdelingshoofd als een collega van me beiden AD(H)D'ers zijn en dat de collega waar ik vaak mee omga hiervoor in de psychiatrische zorg heeft gewerkt (die schrikt dus niet zo snel van een kleine afwijking). Maakt het allemaal een stuk bespreekbaarder.

Vandaag de verwijskaart laten ophalen door moeders nadat ik over de telefoon nog even wat nadere uitleg aan de huisarts heb gegeven. Morgen staat vroeg eten halen op de planning en om 12 uur lekker in m'n autootje zitten met een broodje en een telefoontje. Nee, niet rijdend

Overigens meende de huisarts dat PsyQ, met haar woorden, "vooral kortdurende behandelingen" doet en dat het verstandig is om daarna een reguliere psychiater in te schakelen. Iemand die dit kan bevestigen/ontkennen? Ik heb nog geen idee hoe het PsyQ traject in elkaar gaat steken namelijk...
  Moderator donderdag 14 mei 2009 @ 01:07:20 #261
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69002336
PsyQ is absoluut niet een kortlopend traject hoor. Zit er nu 8 maanden en ben er voorlopig nog niet weg
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 14 mei 2009 @ 01:09:32 #262
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_69002368
Verdorie zeg, de ritalin werkt prima wat betreft concentratie, maar ik word er wel heel erg zenuwachtig van. In het begin had ik er weinig last van, maar de afgelopen dagen is het vrij hevig. Zou het misschien te maken kunnen hebben met het feit dat ik de meds nu op heel onregelmatige tijden inneem? En ik heb er ook alleen 's nachts last van. Wellicht dat het verband houdt met de mate waarin ik vermoeid ben, ik ben namelijk geestelijk als lichamelijk redelijk moe op het moment...

Oh well, over een kleine twee weken weer een afspraak met de psych, met hem zal ik het er zeker over hebben.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  donderdag 14 mei 2009 @ 08:23:18 #263
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69004132
12 uur gesprek. ZENUWACHTIG!!
En het is dat ik hier net las over verwijsbriefje dat ik dacht : OHJA! ...
pi_69005661
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 08:23 schreef DrD00m het volgende:
12 uur gesprek. ZENUWACHTIG!!
En het is dat ik hier net las over verwijsbriefje dat ik dacht : OHJA! ...
Succes
  donderdag 14 mei 2009 @ 10:10:30 #265
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69006530
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 09:38 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Succes
Thnx

Het liefst bel ik nu op om het af te zeggen
pi_69006855
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 10:10 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Thnx

Het liefst bel ik nu op om het af te zeggen
Niet doen
  donderdag 14 mei 2009 @ 11:03:32 #267
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69008314
Nee, zal het niet doen.
Maar ik heb wel het gevoel dat ik het liefst hiervan weg wil rennen..
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:55:34 #268
104367 Thrackan
new and improved
pi_69014433
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 11:03 schreef DrD00m het volgende:
Nee, zal het niet doen.
Maar ik heb wel het gevoel dat ik het liefst hiervan weg wil rennen..
Jouw gesprekje een beetje goed verlopen? Ik heb ongeveer een half uurtje aan de lijn gehangen.
Zoals verwacht inderdaad een beetje standaard vragenlijstje, maar wel een aardige dame die goed naar me luisterde.
Nu heb ik op 2 juni een intake afspraak in Den Haag. Duurt nog wel eventjes maar ik ben er wel blij mee dat ik in ieder geval niet afgescheept ben met een 'nou dit lijkt er echt totaal niet op' oid.

Eens even kijken of pa mee wil/kan en of ik nog wat oude rapporten kan vinden.
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:09:56 #269
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69015032
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:55 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Jouw gesprekje een beetje goed verlopen? Ik heb ongeveer een half uurtje aan de lijn gehangen.
Zoals verwacht inderdaad een beetje standaard vragenlijstje, maar wel een aardige dame die goed naar me luisterde.
Nu heb ik op 2 juni een intake afspraak in Den Haag. Duurt nog wel eventjes maar ik ben er wel blij mee dat ik in ieder geval niet afgescheept ben met een 'nou dit lijkt er echt totaal niet op' oid.

Eens even kijken of pa mee wil/kan en of ik nog wat oude rapporten kan vinden.
Vragen leken redelijk op degene van hun test op de site.
Was aardige dame inderdaad die het gesprek deed. Wel lastig dat zo'n gesprek zo lang duurt. (20 min.)
Ik heb zelf 3 augustus pas een afspraak, omdat het best druk is daaro. Mn vriendin en moeder gaan dan ook mee

Ze had ook vragen over slapen. Ben wel benieuwd hoe de rest slaapt eigenlijk. Vroeg/laat, lichte slaap/diepe slaap enzo. Zelf slaap ik ongev. rond half 12 en slaap best licht. ongev. 2 a 3x per nacht wakkerworden en vaak nooit langer dan 8 uur kunnen slapen. Ik hoef ook niet op te starten als ik wakker wordt (vind mijn vriendin niet leuk). Is dan net alsof ik al een blikkie energy-drank op heb.
pi_69015186
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:09 schreef DrD00m het volgende:
Ze had ook vragen over slapen. Ben wel benieuwd hoe de rest slaapt eigenlijk. Vroeg/laat, lichte slaap/diepe slaap enzo. Zelf slaap ik ongev. rond half 12 en slaap best licht. ongev. 2 a 3x per nacht wakkerworden en vaak nooit langer dan 8 uur kunnen slapen. Ik hoef ook niet op te starten als ik wakker wordt (vind mijn vriendin niet leuk). Is dan net alsof ik al een blikkie energy-drank op heb.
Ik sliep doorgaans best goed (al drink ik wel té vaak alcohol om 's avonds enigszins rustig te worden ), maar ik merk wel, nu ik tijdelijk thuis zit van mijn werk, dat ik gelijk een stuk slechter slaap, vroeger wakker wordt etc, nu ik minder vermoeid ben... Dat is opzich nogal logisch, maar toch tamelijk irritant dat ik na een rustige dag zo'n moeite heb 's nachts normaal en goed te slapen.
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:16:48 #271
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69015249
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:14 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ik sliep doorgaans best goed (al drink ik wel té vaak alcohol om 's avonds enigszins rustig te worden ), maar ik merk wel, nu ik tijdelijk thuis zit van mijn werk, dat ik gelijk een stuk slechter slaap, vroeger wakker wordt etc, nu ik minder vermoeid ben... Dat is opzich nogal logisch, maar toch tamelijk irritant dat ik na een rustige dag zo'n moeite heb 's nachts normaal en goed te slapen.
Ik wordt alleen maar moe wakker..
pi_69015320
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:16 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Ik wordt alleen maar moe wakker..
O ja, dat heb ik ook altijd.. ik voel me als ik opsta echt nooit uitgeslapen.. maar een douche/ontbijt, en wat tijd voor mezelf doet wonderen..
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:43:15 #273
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69016197
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:14 schreef Maartel het volgende:

[..]

voordat ik antidepressiva had sliep ik heel slecht, lang doen over inslapen en vaak wakker. wel smorgens te moe en brak om wakker te worden. met AD slaap ik makkelijker in (moet ik ze wel een uurtje of 1,5 a 2 voor het slapen innemen) en dan slaap ik vrij goed door. smorgens nog moeilijker wakker worden helaas, dat wel. maar overdag ben ik wel wakker (mits ik bezig blijf)
vandaag heb ik aan mn baas gevraagd om werk te doen waarbij ik niet hoef na te denken, ik help nu het secreatariaat. gaat het goed en is heel nuttig. Ze zijn er hartstikke blij mee omdat ze echt omkwamen in hte werk. Dus nu voel ik me nuttig enzo en voel me superfit
Niet dat ik het elke dag wil doen maar het is vandaag en morgen. daarna een week vakantie en daarna zien we verder....
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 14 mei 2009 @ 14:47:19 #274
95752 crew  Chell
Kluns
pi_69016321
Goed bezig met al die gesprekken

Hier gister telefonische afspraak met de arts gehad. Ze heeft het idee dat de Concerta aanslaat Zelf merk ik geen enorme verschillen, maar zodra ik aangaf het gevoel te hebben dat ik iets opruimeriger ben, zei ze meteen dat dat een heel duidelijk teken van Concerta is. Soort van opruimdrugs dus

Vanmorgen had ik een examen (Vista, makkie, gehaald met 935 punten uit 1000) en ik had het idee dat ik me ook wel beter kon concentreren. Nou was het wel heel makkelijk, dus klikte er zo doorheen, maar normaal heb ik eigenlijk na 10 vragen geen zin meer en ga dan rondkijken en moet mezelf dwingen steeds vijf vragen te doen. Dat was nu helemaal niet. Ben benieuwd of dat ook zo zal zijn bij een moeilijker examen, maar dat duurt nog wel even voordat dat op de planning staat.

Overigens ga ik wel omhoog met de Concerta. We gaan nu naar 54mg (vanaf morgen denk ik, als de apotheek tenminste vanavond braaf bezorgd).
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:54:54 #275
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69016586
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:47 schreef Chell het volgende:

Hier gister telefonische afspraak met de arts gehad. Ze heeft het idee dat de Concerta aanslaat Zelf merk ik geen enorme verschillen, maar zodra ik aangaf het gevoel te hebben dat ik iets opruimeriger ben, zei ze meteen dat dat een heel duidelijk teken van Concerta is. Soort van opruimdrugs dus

Vanmorgen had ik een examen (Vista, makkie, gehaald met 935 punten uit 1000) en ik had het idee dat ik me ook wel beter kon concentreren. Nou was het wel heel makkelijk, dus klikte er zo doorheen, maar normaal heb ik eigenlijk na 10 vragen geen zin meer en ga dan rondkijken en moet mezelf dwingen steeds vijf vragen te doen. Dat was nu helemaal niet. Ben benieuwd of dat ook zo zal zijn bij een moeilijker examen, maar dat duurt nog wel even voordat dat op de planning staat.

Overigens ga ik wel omhoog met de Concerta. We gaan nu naar 54mg (vanaf morgen denk ik, als de apotheek tenminste vanavond braaf bezorgd).
Ik heb zelf redelijk wat moeite gehad om mij door de examens te worstelen van MCSA (behalve vista dan). Het leren zoiezo al. Meestal gaat dat op het laatste moment en kan ik het niet meer loslaten vanwege de angst het niet te halen. Daarna als ik het examen eenmaal heb ingevuld heb ik er niet het geduld voor om alle vragen nog een x te doorlopen voor een dubbel-check. En die 40 a 50 vragen met enorme lappen engelse tekst helpen ook niet echt voor de concentratie. Wel gefeliciteerd met Vista. Mooie score
pi_69016675
quote:

Feli met je examen, welke module was dat?

Is er bij jou aangegeven naar welke dosis je gaat? Of is de 54mg een "probeersel" om te kijken of dat meer effect heeft?
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:58:00 #277
81709 Fu_fITA
Made in NL..
pi_69016689
nogal te doen met burnout ziektewet ADD noem maar op...
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power" Benito Mussolini, "Fascism is capitalism in decay" Vladimir Lenin
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:58:33 #278
104367 Thrackan
new and improved
pi_69016708
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:09 schreef DrD00m het volgende:
In tegenstelling tot mijn vader (die dus een ADDer is) word ik niet wakker 's nachts.
Ik slaap alleen erg moeilijk in (pa ook), duurt regelmatig 1 a 2 uur voordat ik echt slaap, en dat is rond of na 12 uur.

Wakker worden is een ramp, daar ben ik echt oer en oerslecht in. Pa kan daar weer iets beter tegen, hoewel dat ook wel iets te maken heeft met het feit dat hij wat meer discipline heeft en gewend is.

3 augustus, damn! Welke locatie ga je heen dan?
pi_69016716
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:54 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Ik heb zelf redelijk wat moeite gehad om mij door de examens te worstelen van MCSA (behalve vista dan). Het leren zoiezo al. Meestal gaat dat op het laatste moment en kan ik het niet meer loslaten vanwege de angst het niet te halen. Daarna als ik het examen eenmaal heb ingevuld heb ik er niet het geduld voor om alle vragen nog een x te doorlopen voor een dubbel-check. En die 40 a 50 vragen met enorme lappen engelse tekst helpen ook niet echt voor de concentratie. Wel gefeliciteerd met Vista. Mooie score
MCDST was voor mij geen probleem. 270 ook niet. 290 & 291 daarentegen waren een crime om aan te beginnen en te leren. Wel goede scores (980 (ongeveer) op 291)...

WinXP/2K3 traject
  donderdag 14 mei 2009 @ 15:07:07 #280
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69016977
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:58 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

MCDST was voor mij geen probleem. 270 ook niet. 290 & 291 daarentegen waren een crime om aan te beginnen en te leren. Wel goede scores (980 (ongeveer) op 291)...

WinXP/2K3 traject
Same here
Exchange wel met de hakken over de sloot (700 )

Ik ga overigens naar de vestiging van mijn woonplaats. (spijkenisse)
Het is daar iets drukker volgens mij. (drukke stad haha). Komt op zich eigenlijk ook wel mooi uit met werk aangezien ik nu wel in een druk project zit waarbij een redelijk strak tijdschema bijzit. (al is die nu al door de war omdat het niet echt goed loopt bij het bedrijf waar ik nu zit)
  donderdag 14 mei 2009 @ 15:14:20 #281
104367 Thrackan
new and improved
pi_69017239
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 15:07 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Same here

Ik ga overigens naar de vestiging van mijn woonplaats. (spijkenisse)
Het is daar iets drukker volgens mij. (drukke stad haha). Komt op zich eigenlijk ook wel mooi uit met werk aangezien ik nu wel in een druk project zit waarbij een redelijk strak tijdschema bijzit. (al is die nu al door de war omdat het niet echt goed loopt bij het bedrijf waar ik nu zit)
Ja Spijkenisse is aardig vol ja. Ik had vanwege woon/werk de "keuze" tussen Den Haag, Rotterdam en Spijkenisse. Zoetermeer had ook nog wel gekund. Is uiteindelijk dus Den Haag geworden.

Ik zou zelf echt niet zo lang meer willen/kunnen wachten om er eindelijk eens wat mee te gaan doen hoor. Maar goed, ik word ook bijna dagelijks gek van mijn onvermogen om me te concentreren.
pi_69017662
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 15:07 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Same here
Exchange ben ik net aan begonnen. Puur omdat je die veel tegenkomt. Blijf het een graftakken pakket vinden.
  donderdag 14 mei 2009 @ 15:33:46 #283
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69017972
quote:

Dat klinkt goed!! Hmmm opruimdrugs dat lust ik ook wel!!!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 14 mei 2009 @ 16:53:07 #284
95752 crew  Chell
Kluns
pi_69021470
@Kweeniemeerwieallemaal

Ik ben nu dus bezig met mijn 2008 certificering, server en enterprise administrator. MCSE 2003 heb ik alweer bijna twee jaar in the pocket. Toen nog met XP als client, dus vandaar dat ik Vista moest doen (helaas, enorme tijdverspilling, maar goed). Dit was dus 70-620, Configuring Windows Vista Client.

Binnenkort dus 70-249, het upgrade examen. En dan nog twee en dan is alles weer in the pocket

Qua dosering concerta. Ze gaan ophogen tot het goed voelt en voldoende effect heeft. Dan nog één keer heel even omhoog om te zien of het dan misschien toch nog beter wordt en anders dus weer terug. En ik geloof ook nog een week niks om het verschil weer te voelen, maar het kan ook zijn dat ik dat verzonnen heb Ik weet nl. niet meer psies wat ze nou allemaal verteld heeft

Ik gok dat ik misschien nog wel hoger uitkom dan die 54mg dus, ook omdat ik wel vaker weinig effect merk van medicijnen (codeïne bv. doet bij mij nauwelijks iets tegen de hoestprikkel, terwijl andere mensen er bijkans knock out van gaan). Maar goed, eerst maar eens naar de 54 en dan zien we wel weer
pi_69026574
Ik loop ook bij PsyQ Den Haag en had woensdag mijn 1e bijeenkomst van de introductiegroep.
Ik ben wel blij dat ik toch gekozen heb om daar mee te beginnen, want er was veel herkenning en daarnaast veel gelachen met al die adhd'ers.
pi_69048207
Pff, nu ik een week thuis zit van m'n werk slaap ik echt gelijk veel slechter..
Ik weet niet of het het gebrek aan structuur is, of het feit dat ik overdag toch wat passiever ben waardoor ik minder moe word (maar uiteindelijk word ik van die korte nachten nog beroerder ).. kijk er gewoon bijna weer naar uit om uitgeblust uit m'n werk te komen..
  vrijdag 15 mei 2009 @ 10:44:10 #287
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69048287
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:42 schreef Maartel het volgende:
Pff, nu ik een week thuis zit van m'n werk slaap ik echt gelijk veel slechter..
Ik weet niet of het het gebrek aan structuur is, of het feit dat ik overdag toch wat passiever ben waardoor ik minder moe word (maar uiteindelijk word ik van die korte nachten nog beroerder ).. kijk er gewoon bijna weer naar uit om uitgeblust uit m'n werk te komen..
waarom zit je precies thuis? omdat je zo moe was? of nog andere redenen?
pi_69048934
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:44 schreef Murmeli het volgende:

[..]

waarom zit je precies thuis? omdat je zo moe was? of nog andere redenen?
In het kort: het was vanaf het begin af aan 2 jaar nonstop doorbijten en worstelen om dagen door te komen.. Ofwel het is te rustig en ik word helemaal gek, óf het is te druk (niet persé qua stress, meer dat er gewoon erg veel mensen om me heen lopen), ik raak het overzicht kwijt, krijg het gevoel niet meer helder te kunnen denken, en word ook gek... Het enige wat me er dagelijks van weerhield ontslag te nemen was én het feit dat ik vanuit m'n therapie dingen 'aan moet gaan', en het feit dat ik het werk eigenlijk heel graag wil doen en de hoop heb dat het me 'ooit' wel makkelijk afgaat.. De hoop op dat laatste had ik al een beetje opgegeven, ik had me er inmiddels al bij neergelegd dat ik beter wat anders kon zoeken, maar 't feit dat ik geen idee heb wat én wanneer ik in godsnaam de tijd zou moeten hebben om daar naar uit te kijken, maakte dat ik toch maar door moest slepen binnen m'n huidige functie..

Toen er onlangs weer een heel rommelige dag was waarop ik er totaal doorheen zat bereikte ik echt even een breekpunt (commentaar als "ik voel me ook wel eens niet zo lekker, en dan kom ik ook werken" en "zolang er geen vervanging is mag je gewoon geen vrij nemen" hielp ook niet echt).
Inmiddels gesprek met Arbo-arts en arbeidsdeskundige gehad en een plan getrokken om voor 3/4 dagen per week naar een andere vestiging te gaan (één waar ik niet de verantwoordelijkheid van store-manager heb) en 2 dagen per week bij één of ander bureau uitgebreide capaciteiten/beperkingen/interesse-tests te doen.. Ergens baal ik wel dat ik nu een beetje in een soort slachtoffer/patientenrol beland, maar zoals het ging ging het ook niet meer.. ik zou zo weer gewoon aan het werk kunnen, maar dan loop ik binnen een week ws. weer tegen hetzelfde punt aan.. Dus maar even zien hoe dit loopt..

O, dat was niet zo heel kort eigenlijk
  vrijdag 15 mei 2009 @ 11:08:14 #289
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69049242
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 11:00 schreef Maartel het volgende:

[..]

In het kort: het was vanaf het begin af aan 2 jaar nonstop doorbijten en worstelen om dagen door te komen.. Ofwel het is te rustig en ik word helemaal gek, óf het is te druk (niet persé qua stress, meer dat er gewoon erg veel mensen om me heen lopen), ik raak het overzicht kwijt, krijg het gevoel niet meer helder te kunnen denken, en word ook gek... Het enige wat me er dagelijks van weerhield ontslag te nemen was én het feit dat ik vanuit m'n therapie dingen 'aan moet gaan', en het feit dat ik het werk eigenlijk heel graag wil doen en de hoop heb dat het me 'ooit' wel makkelijk afgaat.. De hoop op dat laatste had ik al een beetje opgegeven, ik had me er inmiddels al bij neergelegd dat ik beter wat anders kon zoeken, maar 't feit dat ik geen idee heb wat én wanneer ik in godsnaam de tijd zou moeten hebben om daar naar uit te kijken, maakte dat ik toch maar door moest slepen binnen m'n huidige functie..

Toen er onlangs weer een heel rommelige dag was waarop ik er totaal doorheen zat bereikte ik echt even een breekpunt (commentaar als "ik voel me ook wel eens niet zo lekker, en dan kom ik ook werken" en "zolang er geen vervanging is mag je gewoon geen vrij nemen" hielp ook niet echt).
Inmiddels gesprek met Arbo-arts en arbeidsdeskundige gehad en een plan getrokken om voor 3/4 dagen per week naar een andere vestiging te gaan (één waar ik niet de verantwoordelijkheid van store-manager heb) en 2 dagen per week bij één of ander bureau uitgebreide capaciteiten/beperkingen/interesse-tests te doen.. Ergens baal ik wel dat ik nu een beetje in een soort slachtoffer/patientenrol beland, maar zoals het ging ging het ook niet meer.. ik zou zo weer gewoon aan het werk kunnen, maar dan loop ik binnen een week ws. weer tegen hetzelfde punt aan.. Dus maar even zien hoe dit loopt..

Oh wat irritant. Vooral dat t zo moeilijk is om mensen zoiets te laten begrijpen.
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 15 mei 2009 @ 11:15:44 #290
95752 crew  Chell
Kluns
pi_69049542
Lastig Maartel. Wel goed dat ze meteen actie ondernemen hoor! Het geeft je misschien het gevoel in een slachtofferrol te zitten, maar het is wel veel beter dan dat ze je gewoon weer hetzelfde laten doen.

Ennuh, remember, ook 'gewone' mensen trekken het soms niet meer of krijgen een burn-out of ontdekken dat ze niet helemaal op hun plek zitten

Ennuh, misschien kun je proberen overdag toch iets meer te doen? Klussen in huis? De tuin? Een lang stuk fietsen of lopen, sporten.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 11:18:53 #291
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69049664
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 11:15 schreef Chell het volgende:
Lastig Maartel. Wel goed dat ze meteen actie ondernemen hoor! Het geeft je misschien het gevoel in een slachtofferrol te zitten, maar het is wel veel beter dan dat ze je gewoon weer hetzelfde laten doen.

Ennuh, remember, ook 'gewone' mensen trekken het soms niet meer of krijgen een burn-out of ontdekken dat ze niet helemaal op hun plek zitten

Ennuh, misschien kun je proberen overdag toch iets meer te doen? Klussen in huis? De tuin? Een lang stuk fietsen of lopen, sporten.
Da's ook wel een beetje het probleem met de nederlandse werkvloer. Er is altijd slechts een skeleton crew aanwezig, dus als mensen zich ziekmelden moet je je echt het lazarus werken (en loop je als gezonde medewerker het risico op een burnout).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_69049765
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 11:15 schreef Chell het volgende:
Ja, ben ook wel blij dat al die tests e.d. nu (op kosten van werkgever ) voor me geregeld worden.. er gebeurt iig iets.. Ik had ook wel zoiets van "als ik nu weer terugkrabbel en doe alsof het allemaal wel weer gaat verandert er helemaal niets", maar het is toch wel lastig om nu definitief toe te geven dat m'n huidige functie 'te veel' was. (Bovendien blijf ik toch aarzelen of ik echt niet nóg wat meer door had moeten bijten, en of ik mezelf niet gewoon aanpraat dat ik het allemaal niet kan)
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 11:15 schreef Chell het volgende:Ennuh, misschien kun je proberen overdag toch iets meer te doen? Klussen in huis? De tuin? Een lang stuk fietsen of lopen, sporten.
Jep, zou ik echt moeten doen.. ik neem me ook elke dag vanalles voor maar zonder stok achter de deur kom ik erg moeilijk in actie op vrije dagen.. Het zou al een hoop schelen als ik een echt doel/reden had om er uit te gaan.. Als ik wandel met het idee 'het is goed voor me om er even uit te zijn' loop ik na 10 minuten toch al te denken "hoe lang zal ik nog moeten wandelen voordat ik voor mezelf voldaan heb aan de verwachting om niet de hele dag binnen te zitten?".
  vrijdag 15 mei 2009 @ 11:25:04 #293
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69049930
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 11:00 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik copy paste kan doen en dan is het mijn verhaal!!
ik vind dat je juist geen slachtoffer rol aanneemt, je regelt gewoon voor jezelf dat er oplossingen komen! Ik moet dat toch ook eens proberen of ik in de tijd van de baas loopbaantesten kan doen....
sterkte...
  vrijdag 15 mei 2009 @ 11:27:37 #294
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_69050037
Vanmiddag ga ik trouwens naar mijn psycholoog om verder te kijken. Ik neem mooi die test en de daaruit volgende resultaten van internet mee
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 15 mei 2009 @ 11:31:11 #295
95752 crew  Chell
Kluns
pi_69050169
Misschien kun je met iemand afspreken dat je samen gaat sporten of lopen ofzo Maartel? Of neem bijvoorbeeld een camera mee en ga fotograferen. Dan is het al leuker om op pad te gaan

Ik herken het ook wel hoor overigens, ik voer ook geen flikker uit als ik gewoon thuis en vrij ben, alle voornemens ten spijt.
pi_69050295
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 11:31 schreef Chell het volgende:
Misschien kun je met iemand afspreken dat je samen gaat sporten of lopen ofzo Maartel? Of neem bijvoorbeeld een camera mee en ga fotograferen. Dan is het al leuker om op pad te gaan

Ik herken het ook wel hoor overigens, ik voer ook geen flikker uit als ik gewoon thuis en vrij ben, alle voornemens ten spijt.
We gaan het gewoon weer proberen
M'n vrienden weten niet wat ze overkomt deze week In de gemiddelde werkweek wil ik 's avonds (en vaak zelfs in het weekend) zoveel mogelijk rust/alleen-zijn en nu loop ik iedereen ineens plat
  vrijdag 15 mei 2009 @ 11:47:09 #297
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69050754
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 11:25 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik copy paste kan doen en dan is het mijn verhaal!!
ik vind dat je juist geen slachtoffer rol aanneemt, je regelt gewoon voor jezelf dat er oplossingen komen! Ik moet dat toch ook eens proberen of ik in de tijd van de baas loopbaantesten kan doen....
sterkte...
Ik denk dat met het slachtoffer-rol meer bedoeld wordt dat je je lot uit handen geeft. Dat je toegeeft het niet zelf aan te kunnen en hulp van anderen nodig hebt om eruit te komen. En dat kan ook wel een beetje voelen als opgeven.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 11:48:45 #298
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69050819
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 11:47 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Ik denk dat met het slachtoffer-rol meer bedoeld wordt dat je je lot uit handen geeft. Dat je toegeeft het niet zelf aan te kunnen en hulp van anderen nodig hebt om eruit te komen. En dat kan ook wel een beetje voelen als opgeven.
dat snap ik, maar daarom zet ik er ook mijn standpunt tegenover: dat ik dus vind dat je juist je lot in eigen hand neemt door mensen te regelen die zaakjes voor je opknappen
  vrijdag 15 mei 2009 @ 11:54:08 #299
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69051032
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 11:48 schreef Murmeli het volgende:

[..]

dat snap ik, maar daarom zet ik er ook mijn standpunt tegenover: dat ik dus vind dat je juist je lot in eigen hand neemt door mensen te regelen die zaakjes voor je opknappen
Dat wel ja, maar je wordt daarnaast wel afhankelijk van..
Dat heeft mij bijv. tegengehouden om bij PsyQ een afspraak te maken.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 12:17:18 #300
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69051831
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 11:54 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Dat wel ja, maar je wordt daarnaast wel afhankelijk van..
Dat heeft mij bijv. tegengehouden om bij PsyQ een afspraak te maken.
Ik denk dat er ook wel een manier is om het zelf ook in de hand te houden. Maar je hebt uiteraard wel die mensen nodig. Maar mensen iets voor je laten doen is wat anders dan afhankelijkheid. Dat heb ik ook moeten leren hoor, maar dat is echt zo!
(en nog vind ik het moeilijk om mensen te vragen iets voor me te doen, want dan voel ik me idd afhankelijk....)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')