abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:42:28 #251
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_68970842
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:23 schreef frenkck het volgende:

[..]

Ik ben het absoluut niet eens met het onderzoek. Dagdromen is het nu ontvluchten en je plaatsen in het verleden of de toekomst, iets waar je geen invloed op uit kan oefenen en dus niks aan hebt.
Uiteraard kunnen je gedachten tot creatieve oplossingen komen, maar ik ben van mening dat dit beter en gestructureerder tot uiting komt als je je gedachten als instrument in je hersens beschouwd in plaats van onderdeel van je eigen zelf.
Zo kan je je gedachten doelgerichter sturen en kan je op momenten dat je geen gedachten nodig hebt deze ook uitschakelen.
Dat zou de ideale situatie zijn maar ik hoef niet eens te denken aan het uitzetten of gericht sturen van mijn gedachten.
pi_68971275
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:23 schreef frenkck het volgende:

[..]

Ik ben het absoluut niet eens met het onderzoek. Dagdromen is het nu ontvluchten en je plaatsen in het verleden of de toekomst, iets waar je geen invloed op uit kan oefenen en dus niks aan hebt.
Uiteraard kunnen je gedachten tot creatieve oplossingen komen, maar ik ben van mening dat dit beter en gestructureerder tot uiting komt als je je gedachten als instrument in je hersens beschouwd in plaats van onderdeel van je eigen zelf.
Zo kan je je gedachten doelgerichter sturen en kan je op momenten dat je geen gedachten nodig hebt deze ook uitschakelen.
Zonder het onderzoek daadwerkelijk gelezen te hebben en enkel afgegaan te zijn op het geposte bericht:
Het onderzoek concludeert niets over de zin of onzin van het dagdromen icm productief bezig zijn. Uit het onderzoek blijkt enkel dat de hersenen bijzonder actief zijn tijdens het dagdromen. Niet meer, niet minder. Hier hangt dus geen waardeoordeel aan en wordt enkel als feit gepresenteerd.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_68971686
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:55 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Zonder het onderzoek daadwerkelijk gelezen te hebben en enkel afgegaan te zijn op het geposte bericht:
Het onderzoek concludeert niets over de zin of onzin van het dagdromen icm productief bezig zijn. Uit het onderzoek blijkt enkel dat de hersenen bijzonder actief zijn tijdens het dagdromen. Niet meer, niet minder. Hier hangt dus geen waardeoordeel aan en wordt enkel als feit gepresenteerd.
quote:
WOENSDAG 13 MEI 2009Home Alles Entertainment Raar Sport Internet Binnenland Buitenland Foto
Dagdromen goed voor hersenenDagdromen is goed voor de hersenen. Wanneer iemand dagdroomt, werken de hersendelen die betrokken zijn bij het oplossen van problemen op volle kracht. Dit blijkt uit een studie van de University of British Columbia, waarbij gebruik werd gemaakt van fMRI.
Er wordt duidelijk beweerd dat dagdromen goed voor de hersenen is, omdat er in die gebieden veel acitiveit plaatsvindt. Dus er wordt wel degelijk beweerd dat het ergens goed voor is. Het is inderdaad niet zo dat er wordt beweerd dat je er productief van wordt, maar ze zetten dagdromen op deze manier wel als iets positiefs neer. Ik beschouw dagdromen juist als iets negatiefs en overbodig.
  woensdag 13 mei 2009 @ 13:19:27 #254
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68976410
dagdromen is leuk en ik denk dat je er oo kwel een beetj van kan uitrusten ofzo.
en ja mn gedachten sturen zou leuk zijn ja..... of stoppen maar ja ik denk niet voor niks dat ik ADHD heb he mijn hersens hebben hun eigen leven
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_68980014
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:19 schreef Murmeli het volgende:
dagdromen is leuk en ik denk dat je er oo kwel een beetj van kan uitrusten ofzo.
en ja mn gedachten sturen zou leuk zijn ja..... of stoppen maar ja ik denk niet voor niks dat ik ADHD heb he mijn hersens hebben hun eigen leven
Nee je rust er totaal niet van uit, je besteed er ontzettend veel energie in. Nog meer gedachten die verwerkt moeten worden.
En over het stoppen van de gedachten, ik ben van mening dat dit met oefening zeer zeker wel kan. Ik heb de diagnose ADD gekregen en met meditatie oefeningen kan ik veel meer rust in mijn hoofd krijgen.
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:07:01 #256
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68984312
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 14:58 schreef frenkck het volgende:

[..]

Nee je rust er totaal niet van uit, je besteed er ontzettend veel energie in. Nog meer gedachten die verwerkt moeten worden.
En over het stoppen van de gedachten, ik ben van mening dat dit met oefening zeer zeker wel kan. Ik heb de diagnose ADD gekregen en met meditatie oefeningen kan ik veel meer rust in mijn hoofd krijgen.
als je dagdroomt over leuke palmstranden wel denk ik.... als het piekeren is zeker niet!
maar dat is wel goed van die meditatieoefeningen tof!
  Moderator woensdag 13 mei 2009 @ 17:20:37 #257
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_68984775
Ik heb nooit een samenvatting van de intake bij PsyQ gehad? Ook geen officiele verklaring van ADD en die heb ik nu voor mijn studie nodig.

ben namelijk gister bij de studieadviseur geweest en ik val onder de bijzondere tentamenregeling dat houdt in met veel minder mensen samen een tentamen maken en meer tijd echt superfijn!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:33:29 #258
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_68985144
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 17:20 schreef MaJo het volgende:
Ik heb nooit een samenvatting van de intake bij PsyQ gehad? Ook geen officiele verklaring van ADD en die heb ik nu voor mijn studie nodig.

ben namelijk gister bij de studieadviseur geweest en ik val onder de bijzondere tentamenregeling dat houdt in met veel minder mensen samen een tentamen maken en meer tijd echt superfijn!
he dat is tof zeg, dat ze daar bij je opleiding rekening mee houden..... je kan dat vast wel opvragen bij PsyQ denk ik.... succes!
pi_68992429
Pff, net bij vrienden op bezoek geweest.. opzich echt gezellig, maar 'stilzitten en kletsen' blijft een beproeving.. geen idee of ik er nu té veel mee bezig ben nu ik de diagnose heb, of dat ik er gewoon meer bij stilsta..
't is eigenlijk altijd wel zo geweest dat ik met vrienden het liefst iets dóé tijdens het bijpraten, óf al pratend m'n halve kamer doorloop/opruim...

Echt rustig zitten en praten lukt me eigenlijk alleen maar 's avonds met een biertje ('zelf-medicatie' )
  woensdag 13 mei 2009 @ 23:47:39 #260
104367 Thrackan
new and improved
pi_69000290
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:46 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ja doorwerken zou leuk zijn he? kon ik wel heel goed toen ik net aan de AD zat... maar nu is het weer over. saaie werk ook!
Ben jij 's avonds te moe na je werk? Ik heb dat geloof ik niet, maar dat is ook omdat ik nu niks doe op mn werk. als ik hard werk ben ik ook wel wat moeier.
nee joh niet zo zenuwachtig zijn.... ok ben ik ook, haha, maar het is niet nodig. als er niks uitkomt ben je waar je nu ook al bent, en als er wel wat uitkomt kan je gerichter je problemen oplossen.
Mijn werk is niet saai an sich, maar als programmeur/applicatiebeheerder ben je constant met gericht denkwerk bezig. Niet echt de ideale baan voor een ADD'er, maar wel iets wat ik erg leuk vind. Tenminste, zolang ik niet enkel en alleen aan het zwoegen ben om mijn aandacht er gericht bij te houden.
Als ik een dag vooral heb lopen "douwen" (wat zo ongeveer mijn vaste woord is voor het forceren ergens op te concentreren) ben ik echt kapot en leeg. Soms vind ik het dan bijna gevaarlijk om te rijden.
Daarentegen, als ik een dag overspoeld word door korte probleempjes en ik de boel dus achter elkaar door kan jongleren en jassen gaat dat prima. Geeft ook meer voldoening trouwens.

Overigens zijn de zenuwen nu wel weg. Heb nu meer een gevoel van "hehe, heb ik dat nou eindelijk eens geregeld".
Heb van de week bij een paar collega's het zo zijdelings eens laten vallen in een gesprek, gelukkig geen enkel puntje van onbegrip te merken. Nu heb ik wel hét enorme voordeel dat zowel mijn afdelingshoofd als een collega van me beiden AD(H)D'ers zijn en dat de collega waar ik vaak mee omga hiervoor in de psychiatrische zorg heeft gewerkt (die schrikt dus niet zo snel van een kleine afwijking). Maakt het allemaal een stuk bespreekbaarder.

Vandaag de verwijskaart laten ophalen door moeders nadat ik over de telefoon nog even wat nadere uitleg aan de huisarts heb gegeven. Morgen staat vroeg eten halen op de planning en om 12 uur lekker in m'n autootje zitten met een broodje en een telefoontje. Nee, niet rijdend

Overigens meende de huisarts dat PsyQ, met haar woorden, "vooral kortdurende behandelingen" doet en dat het verstandig is om daarna een reguliere psychiater in te schakelen. Iemand die dit kan bevestigen/ontkennen? Ik heb nog geen idee hoe het PsyQ traject in elkaar gaat steken namelijk...
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  Moderator donderdag 14 mei 2009 @ 01:07:20 #261
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_69002336
PsyQ is absoluut niet een kortlopend traject hoor. Zit er nu 8 maanden en ben er voorlopig nog niet weg
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 14 mei 2009 @ 01:09:32 #262
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_69002368
Verdorie zeg, de ritalin werkt prima wat betreft concentratie, maar ik word er wel heel erg zenuwachtig van. In het begin had ik er weinig last van, maar de afgelopen dagen is het vrij hevig. Zou het misschien te maken kunnen hebben met het feit dat ik de meds nu op heel onregelmatige tijden inneem? En ik heb er ook alleen 's nachts last van. Wellicht dat het verband houdt met de mate waarin ik vermoeid ben, ik ben namelijk geestelijk als lichamelijk redelijk moe op het moment...

Oh well, over een kleine twee weken weer een afspraak met de psych, met hem zal ik het er zeker over hebben.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  donderdag 14 mei 2009 @ 08:23:18 #263
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69004132
12 uur gesprek. ZENUWACHTIG!!
En het is dat ik hier net las over verwijsbriefje dat ik dacht : OHJA! ...
pi_69005661
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 08:23 schreef DrD00m het volgende:
12 uur gesprek. ZENUWACHTIG!!
En het is dat ik hier net las over verwijsbriefje dat ik dacht : OHJA! ...
Succes
  donderdag 14 mei 2009 @ 10:10:30 #265
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69006530
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 09:38 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Succes
Thnx

Het liefst bel ik nu op om het af te zeggen
pi_69006855
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 10:10 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Thnx

Het liefst bel ik nu op om het af te zeggen
Niet doen
  donderdag 14 mei 2009 @ 11:03:32 #267
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69008314
Nee, zal het niet doen.
Maar ik heb wel het gevoel dat ik het liefst hiervan weg wil rennen..
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:55:34 #268
104367 Thrackan
new and improved
pi_69014433
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 11:03 schreef DrD00m het volgende:
Nee, zal het niet doen.
Maar ik heb wel het gevoel dat ik het liefst hiervan weg wil rennen..
Jouw gesprekje een beetje goed verlopen? Ik heb ongeveer een half uurtje aan de lijn gehangen.
Zoals verwacht inderdaad een beetje standaard vragenlijstje, maar wel een aardige dame die goed naar me luisterde.
Nu heb ik op 2 juni een intake afspraak in Den Haag. Duurt nog wel eventjes maar ik ben er wel blij mee dat ik in ieder geval niet afgescheept ben met een 'nou dit lijkt er echt totaal niet op' oid.

Eens even kijken of pa mee wil/kan en of ik nog wat oude rapporten kan vinden.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:09:56 #269
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69015032
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 13:55 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Jouw gesprekje een beetje goed verlopen? Ik heb ongeveer een half uurtje aan de lijn gehangen.
Zoals verwacht inderdaad een beetje standaard vragenlijstje, maar wel een aardige dame die goed naar me luisterde.
Nu heb ik op 2 juni een intake afspraak in Den Haag. Duurt nog wel eventjes maar ik ben er wel blij mee dat ik in ieder geval niet afgescheept ben met een 'nou dit lijkt er echt totaal niet op' oid.

Eens even kijken of pa mee wil/kan en of ik nog wat oude rapporten kan vinden.
Vragen leken redelijk op degene van hun test op de site.
Was aardige dame inderdaad die het gesprek deed. Wel lastig dat zo'n gesprek zo lang duurt. (20 min.)
Ik heb zelf 3 augustus pas een afspraak, omdat het best druk is daaro. Mn vriendin en moeder gaan dan ook mee

Ze had ook vragen over slapen. Ben wel benieuwd hoe de rest slaapt eigenlijk. Vroeg/laat, lichte slaap/diepe slaap enzo. Zelf slaap ik ongev. rond half 12 en slaap best licht. ongev. 2 a 3x per nacht wakkerworden en vaak nooit langer dan 8 uur kunnen slapen. Ik hoef ook niet op te starten als ik wakker wordt (vind mijn vriendin niet leuk). Is dan net alsof ik al een blikkie energy-drank op heb.
pi_69015186
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:09 schreef DrD00m het volgende:
Ze had ook vragen over slapen. Ben wel benieuwd hoe de rest slaapt eigenlijk. Vroeg/laat, lichte slaap/diepe slaap enzo. Zelf slaap ik ongev. rond half 12 en slaap best licht. ongev. 2 a 3x per nacht wakkerworden en vaak nooit langer dan 8 uur kunnen slapen. Ik hoef ook niet op te starten als ik wakker wordt (vind mijn vriendin niet leuk). Is dan net alsof ik al een blikkie energy-drank op heb.
Ik sliep doorgaans best goed (al drink ik wel té vaak alcohol om 's avonds enigszins rustig te worden ), maar ik merk wel, nu ik tijdelijk thuis zit van mijn werk, dat ik gelijk een stuk slechter slaap, vroeger wakker wordt etc, nu ik minder vermoeid ben... Dat is opzich nogal logisch, maar toch tamelijk irritant dat ik na een rustige dag zo'n moeite heb 's nachts normaal en goed te slapen.
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:16:48 #271
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69015249
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:14 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ik sliep doorgaans best goed (al drink ik wel té vaak alcohol om 's avonds enigszins rustig te worden ), maar ik merk wel, nu ik tijdelijk thuis zit van mijn werk, dat ik gelijk een stuk slechter slaap, vroeger wakker wordt etc, nu ik minder vermoeid ben... Dat is opzich nogal logisch, maar toch tamelijk irritant dat ik na een rustige dag zo'n moeite heb 's nachts normaal en goed te slapen.
Ik wordt alleen maar moe wakker..
pi_69015320
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:16 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Ik wordt alleen maar moe wakker..
O ja, dat heb ik ook altijd.. ik voel me als ik opsta echt nooit uitgeslapen.. maar een douche/ontbijt, en wat tijd voor mezelf doet wonderen..
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:43:15 #273
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_69016197
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:14 schreef Maartel het volgende:

[..]

voordat ik antidepressiva had sliep ik heel slecht, lang doen over inslapen en vaak wakker. wel smorgens te moe en brak om wakker te worden. met AD slaap ik makkelijker in (moet ik ze wel een uurtje of 1,5 a 2 voor het slapen innemen) en dan slaap ik vrij goed door. smorgens nog moeilijker wakker worden helaas, dat wel. maar overdag ben ik wel wakker (mits ik bezig blijf)
vandaag heb ik aan mn baas gevraagd om werk te doen waarbij ik niet hoef na te denken, ik help nu het secreatariaat. gaat het goed en is heel nuttig. Ze zijn er hartstikke blij mee omdat ze echt omkwamen in hte werk. Dus nu voel ik me nuttig enzo en voel me superfit
Niet dat ik het elke dag wil doen maar het is vandaag en morgen. daarna een week vakantie en daarna zien we verder....
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 14 mei 2009 @ 14:47:19 #274
95752 crew  Chell
Kluns
pi_69016321
Goed bezig met al die gesprekken

Hier gister telefonische afspraak met de arts gehad. Ze heeft het idee dat de Concerta aanslaat Zelf merk ik geen enorme verschillen, maar zodra ik aangaf het gevoel te hebben dat ik iets opruimeriger ben, zei ze meteen dat dat een heel duidelijk teken van Concerta is. Soort van opruimdrugs dus

Vanmorgen had ik een examen (Vista, makkie, gehaald met 935 punten uit 1000) en ik had het idee dat ik me ook wel beter kon concentreren. Nou was het wel heel makkelijk, dus klikte er zo doorheen, maar normaal heb ik eigenlijk na 10 vragen geen zin meer en ga dan rondkijken en moet mezelf dwingen steeds vijf vragen te doen. Dat was nu helemaal niet. Ben benieuwd of dat ook zo zal zijn bij een moeilijker examen, maar dat duurt nog wel even voordat dat op de planning staat.

Overigens ga ik wel omhoog met de Concerta. We gaan nu naar 54mg (vanaf morgen denk ik, als de apotheek tenminste vanavond braaf bezorgd).
  donderdag 14 mei 2009 @ 14:54:54 #275
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_69016586
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 14:47 schreef Chell het volgende:
Goed bezig met al die gesprekken

Hier gister telefonische afspraak met de arts gehad. Ze heeft het idee dat de Concerta aanslaat Zelf merk ik geen enorme verschillen, maar zodra ik aangaf het gevoel te hebben dat ik iets opruimeriger ben, zei ze meteen dat dat een heel duidelijk teken van Concerta is. Soort van opruimdrugs dus

Vanmorgen had ik een examen (Vista, makkie, gehaald met 935 punten uit 1000) en ik had het idee dat ik me ook wel beter kon concentreren. Nou was het wel heel makkelijk, dus klikte er zo doorheen, maar normaal heb ik eigenlijk na 10 vragen geen zin meer en ga dan rondkijken en moet mezelf dwingen steeds vijf vragen te doen. Dat was nu helemaal niet. Ben benieuwd of dat ook zo zal zijn bij een moeilijker examen, maar dat duurt nog wel even voordat dat op de planning staat.

Overigens ga ik wel omhoog met de Concerta. We gaan nu naar 54mg (vanaf morgen denk ik, als de apotheek tenminste vanavond braaf bezorgd).
Ik heb zelf redelijk wat moeite gehad om mij door de examens te worstelen van MCSA (behalve vista dan). Het leren zoiezo al. Meestal gaat dat op het laatste moment en kan ik het niet meer loslaten vanwege de angst het niet te halen. Daarna als ik het examen eenmaal heb ingevuld heb ik er niet het geduld voor om alle vragen nog een x te doorlopen voor een dubbel-check. En die 40 a 50 vragen met enorme lappen engelse tekst helpen ook niet echt voor de concentratie. Wel gefeliciteerd met Vista. Mooie score
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')