Dat zou de ideale situatie zijn maar ik hoef niet eens te denken aan het uitzetten of gericht sturen van mijn gedachten.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:23 schreef frenkck het volgende:
[..]
Ik ben het absoluut niet eens met het onderzoek. Dagdromen is het nu ontvluchten en je plaatsen in het verleden of de toekomst, iets waar je geen invloed op uit kan oefenen en dus niks aan hebt.
Uiteraard kunnen je gedachten tot creatieve oplossingen komen, maar ik ben van mening dat dit beter en gestructureerder tot uiting komt als je je gedachten als instrument in je hersens beschouwd in plaats van onderdeel van je eigen zelf.
Zo kan je je gedachten doelgerichter sturen en kan je op momenten dat je geen gedachten nodig hebt deze ook uitschakelen.
Zonder het onderzoek daadwerkelijk gelezen te hebben en enkel afgegaan te zijn op het geposte bericht:quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:23 schreef frenkck het volgende:
[..]
Ik ben het absoluut niet eens met het onderzoek. Dagdromen is het nu ontvluchten en je plaatsen in het verleden of de toekomst, iets waar je geen invloed op uit kan oefenen en dus niks aan hebt.
Uiteraard kunnen je gedachten tot creatieve oplossingen komen, maar ik ben van mening dat dit beter en gestructureerder tot uiting komt als je je gedachten als instrument in je hersens beschouwd in plaats van onderdeel van je eigen zelf.
Zo kan je je gedachten doelgerichter sturen en kan je op momenten dat je geen gedachten nodig hebt deze ook uitschakelen.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:55 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Zonder het onderzoek daadwerkelijk gelezen te hebben en enkel afgegaan te zijn op het geposte bericht:
Het onderzoek concludeert niets over de zin of onzin van het dagdromen icm productief bezig zijn. Uit het onderzoek blijkt enkel dat de hersenen bijzonder actief zijn tijdens het dagdromen. Niet meer, niet minder. Hier hangt dus geen waardeoordeel aan en wordt enkel als feit gepresenteerd.
Er wordt duidelijk beweerd dat dagdromen goed voor de hersenen is, omdat er in die gebieden veel acitiveit plaatsvindt. Dus er wordt wel degelijk beweerd dat het ergens goed voor is. Het is inderdaad niet zo dat er wordt beweerd dat je er productief van wordt, maar ze zetten dagdromen op deze manier wel als iets positiefs neer. Ik beschouw dagdromen juist als iets negatiefs en overbodig.quote:WOENSDAG 13 MEI 2009Home Alles Entertainment Raar Sport Internet Binnenland Buitenland Foto
Dagdromen goed voor hersenenDagdromen is goed voor de hersenen. Wanneer iemand dagdroomt, werken de hersendelen die betrokken zijn bij het oplossen van problemen op volle kracht. Dit blijkt uit een studie van de University of British Columbia, waarbij gebruik werd gemaakt van fMRI.
Nee je rust er totaal niet van uit, je besteed er ontzettend veel energie in. Nog meer gedachten die verwerkt moeten worden.quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:19 schreef Murmeli het volgende:
dagdromen is leuk en ik denk dat je er oo kwel een beetj van kan uitrusten ofzo.
en ja mn gedachten sturen zou leuk zijn ja..... of stoppenmaar ja ik denk niet voor niks dat ik ADHD heb he
mijn hersens hebben hun eigen leven
als je dagdroomt over leuke palmstranden wel denk ik.... als het piekeren is zeker niet!quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:58 schreef frenkck het volgende:
[..]
Nee je rust er totaal niet van uit, je besteed er ontzettend veel energie in. Nog meer gedachten die verwerkt moeten worden.
En over het stoppen van de gedachten, ik ben van mening dat dit met oefening zeer zeker wel kan. Ik heb de diagnose ADD gekregen en met meditatie oefeningen kan ik veel meer rust in mijn hoofd krijgen.
he dat is tof zeg, dat ze daar bij je opleiding rekening mee houden..... je kan dat vast wel opvragen bij PsyQ denk ik.... succes!quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:20 schreef MaJo het volgende:
Ik heb nooit een samenvatting van de intake bij PsyQ gehad? Ook geen officiele verklaring van ADD en die heb ik nu voor mijn studie nodig.
ben namelijk gister bij de studieadviseur geweest en ik val onder de bijzondere tentamenregelingdat houdt in met veel minder mensen samen een tentamen maken en meer tijd
echt superfijn!
Mijn werk is niet saai an sich, maar als programmeur/applicatiebeheerder ben je constant met gericht denkwerk bezig. Niet echt de ideale baan voor een ADD'er, maar wel iets wat ik erg leuk vind. Tenminste, zolang ik niet enkel en alleen aan het zwoegen ben om mijn aandacht er gericht bij te houden.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:46 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ja doorwerken zou leuk zijn he? kon ik wel heel goed toen ik net aan de AD zat... maar nu is het weer over. saaie werk ook!
Ben jij 's avonds te moe na je werk? Ik heb dat geloof ik niet, maar dat is ook omdat ik nu niks doe op mn werk. als ik hard werk ben ik ook wel wat moeier.
nee joh niet zo zenuwachtig zijn.... ok ben ik ook, haha, maar het is niet nodig. als er niks uitkomt ben je waar je nu ook al bent, en als er wel wat uitkomt kan je gerichter je problemen oplossen.
Succesquote:Op donderdag 14 mei 2009 08:23 schreef DrD00m het volgende:
12 uur gesprek. ZENUWACHTIG!!
En het is dat ik hier net las over verwijsbriefje dat ik dacht : OHJA! ...
Niet doenquote:Op donderdag 14 mei 2009 10:10 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Thnx
Het liefst bel ik nu op om het af te zeggen
Jouw gesprekje een beetje goed verlopen? Ik heb ongeveer een half uurtje aan de lijn gehangen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:03 schreef DrD00m het volgende:
Nee, zal het niet doen.
Maar ik heb wel het gevoel dat ik het liefst hiervan weg wil rennen..
Vragen leken redelijk op degene van hun test op de site.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:55 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Jouw gesprekje een beetje goed verlopen? Ik heb ongeveer een half uurtje aan de lijn gehangen.
Zoals verwacht inderdaad een beetje standaard vragenlijstje, maar wel een aardige dame die goed naar me luisterde.
Nu heb ik op 2 juni een intake afspraak in Den Haag. Duurt nog wel eventjes maar ik ben er wel blij mee dat ik in ieder geval niet afgescheept ben met een 'nou dit lijkt er echt totaal niet op' oid.
Eens even kijken of pa mee wil/kan en of ik nog wat oude rapporten kan vinden.
Ik sliep doorgaans best goed (al drink ik wel té vaak alcohol om 's avonds enigszins rustig te wordenquote:Op donderdag 14 mei 2009 14:09 schreef DrD00m het volgende:
Ze had ook vragen over slapen. Ben wel benieuwd hoe de rest slaapt eigenlijk. Vroeg/laat, lichte slaap/diepe slaap enzo. Zelf slaap ik ongev. rond half 12 en slaap best licht. ongev. 2 a 3x per nacht wakkerworden en vaak nooit langer dan 8 uur kunnen slapen. Ik hoef ook niet op te starten als ik wakker wordt (vind mijn vriendin niet leuk). Is dan net alsof ik al een blikkie energy-drank op heb.
Ik wordt alleen maar moe wakker..quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:14 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik sliep doorgaans best goed (al drink ik wel té vaak alcohol om 's avonds enigszins rustig te worden), maar ik merk wel, nu ik tijdelijk thuis zit van mijn werk, dat ik gelijk een stuk slechter slaap, vroeger wakker wordt etc, nu ik minder vermoeid ben... Dat is opzich nogal logisch, maar toch tamelijk irritant dat ik na een rustige dag zo'n moeite heb 's nachts normaal en goed te slapen.
O ja, dat heb ik ook altijd.. ik voel me als ik opsta echt nooit uitgeslapen.. maar een douche/ontbijt, en wat tijd voor mezelf doet wonderen..quote:
voordat ik antidepressiva had sliep ik heel slecht, lang doen over inslapen en vaak wakker. wel smorgens te moe en brak om wakker te worden. met AD slaap ik makkelijker in (moet ik ze wel een uurtje of 1,5 a 2 voor het slapen innemen) en dan slaap ik vrij goed door. smorgens nog moeilijker wakker worden helaas, dat wel. maar overdag ben ik wel wakker (mits ik bezig blijf)quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:14 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik sliep doorgaans best goed (al drink ik wel té vaak alcohol om 's avonds enigszins rustig te worden), maar ik merk wel, nu ik tijdelijk thuis zit van mijn werk, dat ik gelijk een stuk slechter slaap, vroeger wakker wordt etc, nu ik minder vermoeid ben... Dat is opzich nogal logisch, maar toch tamelijk irritant dat ik na een rustige dag zo'n moeite heb 's nachts normaal en goed te slapen.
Ik heb zelf redelijk wat moeite gehad om mij door de examens te worstelen van MCSA (behalve vista dan). Het leren zoiezo al. Meestal gaat dat op het laatste moment en kan ik het niet meer loslaten vanwege de angst het niet te halen. Daarna als ik het examen eenmaal heb ingevuld heb ik er niet het geduld voor om alle vragen nog een x te doorlopen voor een dubbel-check. En die 40 a 50 vragen met enorme lappen engelse tekst helpen ook niet echt voor de concentratie. Wel gefeliciteerd met Vista. Mooie scorequote:Op donderdag 14 mei 2009 14:47 schreef Chell het volgende:Goed bezig met al die gesprekken
![]()
Hier gister telefonische afspraak met de arts gehad. Ze heeft het idee dat de Concerta aanslaatZelf merk ik geen enorme verschillen, maar zodra ik aangaf het gevoel te hebben dat ik iets opruimeriger ben, zei ze meteen dat dat een heel duidelijk teken van Concerta is. Soort van opruimdrugs dus
![]()
Vanmorgen had ik een examen (Vista, makkie, gehaald met 935 punten uit 1000) en ik had het idee dat ik me ook wel beter kon concentreren. Nou was het wel heel makkelijk, dus klikte er zo doorheen, maar normaal heb ik eigenlijk na 10 vragen geen zin meer en ga dan rondkijken en moet mezelf dwingen steeds vijf vragen te doen. Dat was nu helemaal niet. Ben benieuwd of dat ook zo zal zijn bij een moeilijker examen, maar dat duurt nog wel even voordat dat op de planning staat.
Overigens ga ik wel omhoog met de Concerta. We gaan nu naar 54mg (vanaf morgen denk ik, als de apotheek tenminste vanavond braaf bezorgd).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |