SCH je neemt de woorden uit de mond.quote:Op donderdag 23 april 2009 01:53 schreef SCH het volgende:
Altijd jammer dat rouw en overlijdenstopics worden gekaapt door mensen die het anderen niet gunnen om even van slag te gaan. Waarschijnlijk kende niemand hem hier persoonlijk maar daarom kan zijn overlijden je nog wel raken, bijvoorbeeld omdat je zelf geraakt werd door zijn stukjes, zijn levensverhaal of sowieso; bij dit soort mensen heb je nou eenmaal soms het gevoel dat je ze een beetje kent, daar is toch niks mis mee.
Zullen we als mod dan ook onze verantwoordelijkheid nemen? Dank je.quote:Op donderdag 23 april 2009 01:52 schreef ondeugend het volgende:
Zullen we ons gewoon even gedragen zonder op de man te spelen?
Ik begrijp die behoefte ook niet zo. Ik las zijn stukjes met plezier en hoorde hem graag praten, dat bracht me plezier en dat zal nu niet meer door hem gedaan kunnen worden. Zeker door de aard van zijn stukjes lijkt het idd een beetje alsof je hem kent en dan raakt het je ff. Wat is de big dealquote:Op donderdag 23 april 2009 01:53 schreef SCH het volgende:
Altijd jammer dat rouw en overlijdenstopics worden gekaapt door mensen die het anderen niet gunnen om even van slag te gaan. Waarschijnlijk kende niemand hem hier persoonlijk maar daarom kan zijn overlijden je nog wel raken, bijvoorbeeld omdat je zelf geraakt werd door zijn stukjes, zijn levensverhaal of sowieso; bij dit soort mensen heb je nou eenmaal soms het gevoel dat je ze een beetje kent, daar is toch niks mis mee.
Nee want dit is niet mijn forum.quote:Op donderdag 23 april 2009 01:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zullen we als mod dan ook onze verantwoordelijkheid nemen? Dank je.
quote:Martin Bril (49) overleden
Schrijver Martin Bril is woensdag op 49-jarige leeftijd overleden. Foto GPD
In Amsterdam is woensdag schrijver en columnist Martin Bril overleden. Bril was vaste columnist van de Volkskrant, sinds een paar weken op de voorpagina, en schreef jarenlang columns voor Het Parool, waar hij ook begon als journalist. Bril is 49 jaar geworden.
Voor Vrij Nederland schreef Bril het feuilleton Evelien. Daarnaast publiceerde hij verschillende boeken. Voor zijn boek De Kleine Keizer, over Napoleon, kreeg hij afgelopen dinsdag nog de Bob den Uyl-prijs voor reisliteratuur. Bij de uitreiking kon hij, vanwege zijn ziekte, niet aanwezig zijn.
De columns van Bril leken soms over niets te gaan, maar beschreven samen, zoals de schrijver zelf zei in een interview in Vrij Nederland, 'een geschiedenis van hedendaags Nederland.' Hij riep ook jaarlijks in zijn column 'rokjesdag' uit, de eerste lentedag van het jaar waarop vrouwen rokjes dragen.
Bril was regelmatig te gast in het televisieprogramma De Wereld Draait Door bij goede vriend Matthijs van Nieuwkerk, met wie hij ook bij Het Parool samenwerkte.
De columnist leed acht jaar geleden aan darmkanker. De ziekte sloeg dit jaar opnieuw toe. Bril laat een vrouw en twee dochters na. (HET PAROOL)
quote:Martin Bril wint Bob den Uyl Prijs 2009
,,Bril heeft een onwaarschijnlijk fraai evenwicht gevonden tussen kennis en ervaring, tussen planning en nonchalance, tussen het persoonlijke en politieke'', luidde het oordeel van de jury. Foto ANP
AMSTERDAM - Martin Bril heeft dinsdag voor zijn boek De Kleine Keizer de VPRO Bob den Uyl Prijs gewonnen. De jaarlijkse prijs voor het beste literaire en/of journalistieke reisboek werd voor de zesde keer uitgereikt. De prijs bestaat uit een geldbedrag van 5000 euro en een plastiek van Berenice Witsen Elias.
,,Bril heeft een onwaarschijnlijk fraai evenwicht gevonden tussen kennis en ervaring, tussen planning en nonchalance, tussen het persoonlijke en politieke'', luidde het oordeel van de jury. ,,Het is een boek dat als voorbeeld kan dienen en tegelijkertijd door niemand anders dan deze auteur geschreven had kunnen worden.'' Voor De Kleine Keizer bezocht Bril slagvelden, archieven, monumenten en musea die te maken hebben met het leven van Napoleon Bonaparte.
De ernstig zieke Bril was niet aanwezig bij de prijsuitreiking in Amsterdam. Afgelopen vrijdag gaf de schrijver en columnist nog te kennen dat hij erbij wilde zijn, aldus een woordvoerster van de VPRO. Bril heeft eerder in de week al gehoord dat hij de winnaar is. (ANP)
Wat een schertsfiguur, hem plaatsen in het rijtje Hermans, Mulisch, Van 't Reve..quote:Goede vriend en collega Max Pam beschreef hem als 'een bijzondere kerel'. ''Daar is er geen tweede van.''
Pam schaarde Bril in het rijtje van grote schrijvers. ''Hermans, Mulisch, Van 't Reve... Van die mensen die je nog hoort praten als ze zijn overleden. Ik hoor hem ook nog gewoon praten.''
De columnist zag zijn vriend een week geleden voor het laatst. ''Dat was duidelijk een soort afscheid.''
quote:Op donderdag 23 april 2009 07:53 schreef qonmann het volgende:
Maar goed M. Pam heeft het nieuws ermee gehaald.
Mensen prijzen hem nu natuurlijk de hemel in omdat hij overleden is. Typisch DWDD-publiek, loopt als een kip zonder kop achter elke hype aan.quote:Op donderdag 23 april 2009 03:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ken hem eigenlijk alleen van naam. Heb eigenlijk geen flauw idee wat hij heeft gedaan. Schreef hij boeken ofzo?
Wat een onzin weer. Ik kijk nooit naar DWDD, wist niet eens dat hij daar vaak te gast was. Z'n columns in Parool en Volkskrant waren wel leuk. Maar goed, aangezien hij niet column na column moslims beledigde en Job Cohen een klootzak noemde, kun jij hem natuurlijk nooit goed hebben gevonden.quote:Op donderdag 23 april 2009 09:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Mensen prijzen hem nu natuurlijk de hemel in omdat hij overleden is. Typisch DWDD-publiek, loopt als een kip zonder kop achter elke hype aan.
het mooie aan een figuur als bril is dat hij ook gewoon zijn "slechte" kanten had. dat van alcohol en drugsgebruik.quote:Op donderdag 23 april 2009 09:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Mensen prijzen hem nu natuurlijk de hemel in omdat hij overleden is. Typisch DWDD-publiek, loopt als een kip zonder kop achter elke hype aan.
Niks mis met Martin Bril, en zoals hierboven blijkt heeft hij een prima leven gehad. Maar sommige reacties hier van het type "ik vond hem altijd zóóóóó leuk bij dwdd" zetten mij ertoe aan om een hele vieze wind te laten.quote:Op donderdag 23 april 2009 09:34 schreef hverburg84 het volgende:
[..]
het mooie aan een figuur als bril is dat hij ook gewoon zijn "slechte" kanten had. dat van alcohol en drugsgebruik.
soort bon vivant, die aan beide kanten van de lijn heeft gestaan.
dat maakt wellicht een mens mooi, iemand die zijn goede en slechte kanten heeft en daar bewust van is.
Waarom kun jij je zo druk maken over wat anderen leuk vinden? Schiet je daar nou echt iets mee op?quote:Op donderdag 23 april 2009 09:37 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Niks mis met Martin Bril, en zoals hierboven blijkt heeft hij een prima leven gehad. Maar sommige reacties hier van het type "ik vond hem altijd zóóóóó leuk bij dwdd" zetten mij ertoe aan om een hele vieze wind te laten.
Nee, niet echt. Maar de ergernis aan DWDD-publiek blijft, of ik me er nu druk om maak of niet.quote:Op donderdag 23 april 2009 09:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom kun jij je zo druk maken over wat anderen leuk vinden? Schiet je daar nou echt iets mee op?
Het slaat inderdaad nergens op om Bril in dat rijtje te plaatsen. Ik hoorde iemand anders hem vergelijken met Carmiggelt, dat lijkt me een veel logischer vergelijking.quote:Op donderdag 23 april 2009 07:53 schreef qonmann het volgende:
Die loftuitingen van Bekende Nederlanders
Pam
[..]
Wat een schertsfiguur, hem plaatsen in het rijtje Hermans, Mulisch, Van 't Reve..
Maar goed M. Pam heeft het nieuws ermee gehaald.
Ik las het vanmiddag pas op I-net dat Martin dood is.quote:De uitzending van De Wereld Draait Door staat vanavond volledig in het teken van de woensdag overleden schrijver Martin Bril. Dat heeft de VARA laten weten. In zijn woonplaats Amsterdam overleed Bril woensdag op 49-jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker. Bril stond sinds 6 april met zijn column op de voorpagina van De Volkskrant, maar die plek bleef sinds het begin van deze week leeg. Bril was regelmatig te zien in De Wereld Draait Door. Op 12 februari was hij voor het laatst te gast.
Jan Mulder, Bart Chabot, Joost Zwagerman en lezers en fans van Martin Bril zijn vanavond te gast in De Wereld Draait Door. Ook trompettist Eric Vloeimans is aanwezig. Bril schreef voor Vloeimans laatste CD ‘Live at Yoshi’s’ de liner notes. Bril zei over Vloeimans: “De muziek van Eric Vloeimans is vloeiend als water, vloeiend als een dans, vloeiend als een verkeersader en vloeiend als het leven zelf.”
Zanger Huub van der Lubbe zingt tot slot ‘Tot je mijn liefde voelt’. Een oorspronkelijk nummer van Bob Dylan, vertaald door Van der Lubbe.
welk collectieve rouwproces, of welk nep gedoe?quote:Op donderdag 23 april 2009 16:17 schreef Klopkoek het volgende:
Zien mensen dan niet dat de televisie weer een collectief rouwproces proberen op te wekken?
Daar gaat het me om, om dat neppe gedoe. Om met belastingcenten de individuele narigheid de kijkers in te wrijven. Er zijn een hoop belangrijkere figuren geweest dan allemansvriend (tot zover het de grachtengordel en hilversum betrof) Bril.
Daarom des te opmerkelijker dat Jeroen Pauw voor de uitzending even in zijn ogen wrijft om dan vervolgens na de STER recht in de camera met natte ogen het overlijdensbericht voor te lezen.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:18 schreef hverburg84 het volgende:
[..]
ik vond hem anders vrij dapper omgaan met zijn ziekte, geen emo jankverhaal.
de meeste mensen met kanker zijn btw geen jankers.
de enige janker hier ben jij droplul
Honderdduizenden mensen lazen dagelijks zijn column en bleven sinds maanden op de hoogte van zijn ongekend dappere ziekteproces. Mag daar misschien even aandacht aan worden besteed?quote:Op donderdag 23 april 2009 16:17 schreef Klopkoek het volgende:
Zien mensen dan niet dat de televisie weer een collectief rouwproces proberen op te wekken?
Daar gaat het me om, om dat neppe gedoe. Om met belastingcenten de individuele narigheid de kijkers in te wrijven. Er zijn een hoop belangrijkere figuren geweest dan allemansvriend (tot zover het de grachtengordel en hilversum betrof) Bril.
hoe had het dan moeten gaan? niks laten horen?quote:Op donderdag 23 april 2009 16:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik kan mij wel in de kritiek van Klopkoek vinden.ik word ook enorm moe van de kliekjescultuur bij de omroepen, het leeuwendeel van het schrijversgilde en natuurlijk nog de diverse kranten.
Wat een zelfbestuiving om daar in ieder column over uit te wijden.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:23 schreef TNA het volgende:
Honderdduizenden mensen lazen dagelijks zijn column en bleven sinds maanden op de hoogte van zijn ongekend dappere ziekteproces. Mag daar misschien even aandacht aan worden besteed?
Sommige schrijvers zijn natuurlijk echt goed geweest. Zo'n Reve verdiende echt alle aandacht. Maar ook zijn overlijden werd door de omroepen misbruikt om lekker dramatisch te doen.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik kan mij wel in de kritiek van Klopkoek vinden.ik word ook enorm moe van de kliekjescultuur bij de omroepen, het leeuwendeel van het schrijversgilde en natuurlijk nog de diverse kranten.
en?quote:Op donderdag 23 april 2009 16:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Daarom des te opmerkelijker dat Jeroen Pauw voor de uitzending even in zijn ogen wrijft om dan vervolgens na de STER recht in de camera met natte ogen het overlijdensbericht voor te lezen.
Ach het is alleen jouw mening, over Fortuyn zijn begravenis is nog het meest dramatisch gedaan van allemaal, maar daar hoor je niemand over....quote:Op donderdag 23 april 2009 16:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sommige schrijvers zijn natuurlijk echt goed geweest. Zo'n Reve verdiende echt alle aandacht. Maar ook zijn overlijden werd door de omroepen misbruikt om lekker dramatisch te doen.
Vertel wat over zijn levenswerk, zijn relevantie voor de literatuur, over zijn opvatingen, over zijn manier van werken, zijn ontwikkeling als menszijn, waar zijn brille vandaan kwam in plaats van die goedkope emotionele televisie (waarbij bijv. driekwart van de uitzending gaat over de gevoelens van de aanwezigen).
Je bank stuurt toch ook geen overlijdensbericht naar zijn klanten als er een belangrijke directeur overlijdt.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:26 schreef hverburg84 het volgende:
hij was werknemer van de media en dan is het normaal dat zijn bedrijf en collega;s daar aandacht aan besteden. het was een publiek figuur, die in goede tijden op de tv verscheen maar ook in slechte tijden.
Nog veel meer mensen lazen de columns van Kees Lunshof (die vond ik vreselijke opvattingen had maar wel een top-journalist en columnist voor De Telegraaf was). Die kreeg bij zijn overlijden aan kanker maar 5 seconden in het acht uur journaal en daar bleef het bij.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:23 schreef TNA het volgende:
[..]
Honderdduizenden mensen lazen dagelijks zijn column en bleven sinds maanden op de hoogte van zijn ongekend dappere ziekteproces. Mag daar misschien even aandacht aan worden besteed?
Lekkere vergelijking, een vermoorde politicus vergelijken met een op natuurlijke wijze gestorven schrijver.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:27 schreef zatoichi het volgende:
Ach het is alleen jouw mening, over Fortuyn zijn begravenis is nog het meest dramatisch gedaan van allemaal, maar daar hoor je niemand over....
Iedere column? En als je ook maar één column had gelezen, had je geweten dat Bril meer dan wie dan ook de relativiteit van zijn eigen persoon inzag.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat een zelfbestuiving om daar in ieder column over uit te wijden.Ik word daar altijd een beetje moe van, probeer alstublieft de relativiteit van je eigen persoon in te zien.
Daar ging het toch niet over; hij beschreef juist niet hoe zielig hij was, maar wat erbij komt kijken. Juist door dat op een leuke manier op te schrivjen waren zijn columns altijd ontspannen (maar soms ergelijk) om te lezen.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat een zelfbestuiving om daar in ieder column over uit te wijden.Ik word daar altijd een beetje moe van, probeer alstublieft de relativiteit van je eigen persoon in te zien.
Is de eerste keer dat je me begrijptquote:Op donderdag 23 april 2009 16:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je bank stuurt toch ook geen overlijdensbericht naar zijn klanten als er een belangrijke directeur overlijdt.En dat is ook waar Klopkoek op doelt, dat enorme mee laten delen van de eigen emotie bij mensen van de media bij het publiek, de klanten.
Nee, maar wat raar dat jij een overlijdingsbericht hebt gekregen van Martin Bril...quote:Op donderdag 23 april 2009 16:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je bank stuurt toch ook geen overlijdensbericht naar zijn klanten als er een belangrijke directeur overlijdt.En dat is ook waar Klopkoek op doelt, dat enorme mee laten delen van de eigen emotie bij mensen van de media bij het publiek, de klanten.
Nooit van gehoord.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:28 schreef Klopkoek het volgende:
Nog veel meer mensen lazen de columns van Kees Lunshof (die vond ik vreselijke opvattingen had maar wel een top-journalist en columnist voor De Telegraaf was).
Heel erg is dat. maar Martin Bril was een medewerker van DWDD, dus ik vind het volkomen correct dat DWDD daar aandacht aan gaat besteden en voor de mensen die dat niet willen zien , zit er een knop op de tv. Ik zet DWDD ook altijd af als er iemand komt die ik niet wil zien bv woensdag rond de klok van 20.05 al die walgventje van een Nico Dijjshoorn zn mond opendoet,quote:Op donderdag 23 april 2009 16:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nog veel meer mensen lazen de columns van Kees Lunshof (die vond ik vreselijke opvattingen had maar wel een top-journalist en columnist voor De Telegraaf was). Die kreeg bij zijn overlijden aan kanker maar 5 seconden in het acht uur journaal en daar bleef het bij.
Géén DWDD uitzending met collega-journalisten en Huub van der Lubbe erbij.
de normale media hebben er een beetje aandacht aan besteed zoals ze met iedere bekende nederlander doen.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omdat jij niet weg van hem was is het allemaal nep?quote:Op donderdag 23 april 2009 16:17 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is een discussieforum, geen condoleanceregister. We hoeven hier toch niet allemaal verplicht verdrietig te doen? Er mag toch best wat ruimte zijn voor een nuancerend geluid?quote:Op donderdag 23 april 2009 19:22 schreef SCH het volgende:
Wat is dat hier toch altijd dat modjes het aanmoedigen om zo'n rouwtopic over een BN-er te verstieren?
Gek, ik heb hetzelfde met Mart Smeetsquote:Op donderdag 23 april 2009 16:37 schreef maril het volgende:
Ik zet DWDD ook altijd af als er iemand komt die ik niet wil zien bv woensdag rond de klok van 20.05 al die walgventje van een Nico Dijjshoorn zn mond opendoet,
en naar een paar minuten zet ik het weer op DWDD, dat scheelt zo in ergenis, zou jij ook moeten doen.
Vervazingwekkend iddquote:Op donderdag 23 april 2009 19:22 schreef SCH het volgende:
Wat is dat hier toch altijd dat modjes het aanmoedigen om zo'n rouwtopic over een BN-er te verstieren?
yep, dat idee heb ik ookquote:Op donderdag 23 april 2009 19:33 schreef QBZZ het volgende:
[..]
Dit is een discussieforum, geen condoleanceregister. We hoeven hier toch niet allemaal verplicht verdrietig te doen? Er mag toch best wat ruimte zijn voor een nuancerend geluid?
Ik heb van Bril slechts wat columns gelezen en ken hem eigenlijk nog het meest van DWDD. Daar was hij vaak goed te pruimen. Dat hij zo jong is overleden is erg... voor hemzelf... en vooral voor zijn gezin. Maar goed, hij was een ex-junkie, een ex-alcoholist en een roker, dan heb je statistisch een wat grotere kans op dit soort ziektes op relatief jonge leeftijd.
Het overlijden is in ieder geval geen reden om een nationale rouw voor af te kondigen, wat vandaag in de pers en bij de publieken toch min of meer gebeurt. Zo belangrijk en invloedrijk was hij nu ook weer niet.
Juist... en laten we dat dan doen. Fok is weliswaar een discussieforum, maar doe dat dan in een topic over de 'columns' van Bril en niet in zijn overlijdenstopic. Je mag best laten merken dat je d'r geen zak om geeft of dat je het wat overtrokken vind, maar diegenen die hier steeds terugkomen om te zaak verder te verstieren, te trollen of gewoon weer voer geven tot nieuwe discussie, kunnen nu wegblijven. Klaar. Dan open je maar een KLB topic.quote:Op donderdag 23 april 2009 19:40 schreef Laton het volgende:
hij raakte bij veel mensen een gevoeliger snaar dan jullie je blijkbaar kunnen voorstellen. ik snap niet echt hoe je je druk kunt maken om het feit dat anderen om iemand rouwen en dat willen uiten,
mooi stukje idd...quote:Op donderdag 23 april 2009 20:59 schreef qonmann het volgende:
Het NRC had vandaag wel een mooi artikel, vond ik
[ afbeelding ]
Drie junks op een rijtje... En dat zou dan Neerlands vooraanstaande schrijvesgilde moeten vormen, geen wonder dat daar geen ruk van terecht komt.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:59 schreef qonmann het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie een typfout.quote:Op vrijdag 24 april 2009 06:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Drie junks op een rijtje... En dat zou dan Neerlands vooraanstaande schrijvesgilde moeten vormen, geen wonder dat daar geen ruk van terecht komt.
Ik ook.quote:
Uiteraard. Ik ben een conservatieve refo. Jij ook?quote:En verder de opmerking van een burgerman zonder verbeelding.
quote:Juist... en laten we dat dan doen. Fok is weliswaar een discussieforum, maar doe dat dan in een topic over de 'columns' van Bril en niet in zijn overlijdenstopic. Je mag best laten merken dat je d'r geen zak om geeft of dat je het wat overtrokken vind, maar diegenen die hier steeds terugkomen om te zaak verder te verstieren, te trollen of gewoon weer voer geven tot nieuwe discussie, kunnen nu wegblijven. Klaar. Dan open je maar een KLB topic.
De man is helaas veels te vroeg overleden, ik ken hem niet of nauwelijks, maar dat neemt niet weg dat diegenen die hem wel kennen en graag willen rouwen, met respect behandeld kunnen worden, net zoals de persoon in kwestie.
Dank je.
Prachtstuk. Vooral ook de beschrijving over hoe situaties er soms gewoon op wachten om door Bril beschreven te worden is een mooie manier om aan te geven hoe de stukken van Bril in elkaar zaten. Ik mis nu al een mooi verhaal over de blijdschap van een paardebloem met het mooie weer van deze week.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:59 schreef qonmann het volgende:
[ afbeelding ]
De één is de populairste en succesvolste schrijver van zijn generatie. De ander de succesvolste columnist die de laaatste grote literaire prijs heeft gewonnen. De derde is een bekroonde documentairemaker.quote:Op vrijdag 24 april 2009 06:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Drie junks op een rijtje... En dat zou dan Neerlands vooraanstaande schrijvesgilde moeten vormen, geen wonder dat daar geen ruk van terecht komt.
Dat het Nederlandse literaire landschap geen ruk voorstelt, als je het vergelijkt met de landen om ons heen. Zelfs België doet het imho beter.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
De één is de populairste en succesvolste schrijver van zijn generatie. De ander de succesvolste columnist die de laaatste grote literaire prijs heeft gewonnen. De derde is een bekroonde documentairemaker.
Leg je post eens uit.
Helaas bestaat ook dat niet meerquote:Op vrijdag 24 april 2009 20:45 schreef Schanulleke het volgende:
Ja. 'Twee broers en een broodjeszaak'. Onder die titel zijn de columns in en uit het Balkje ooit nog uitgegeven.
Mooi stukje inderdaad! Jammer dat zo''n man is overleden. Meer dan 10.000 condoleance's berichten in de volkskrant.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:59 schreef qonmann het volgende:
[ afbeelding ]
Weet ik, dat verval heb ik nog meegemaakt. Aan alle mooie dingen komt een einde.quote:
Noem buiten Tom Lanoy eens een recente relevante Belgische schrijverquote:Op vrijdag 24 april 2009 20:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat het Nederlandse literaire landschap geen ruk voorstelt, als je het vergelijkt met de landen om ons heen. Zelfs België doet het imho beter.
"Bedoelde u: Tom Lanoye " ?quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:15 schreef tong80 het volgende:
Noem buiten Tom Lanoy eens een recente relevante Belgische schrijver
Die bedoelde ik. Zeg maar jij.quote:
Als ik op google klik krijg ik 4000 keer Tongquote:
Whatever.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:47 schreef tong80 het volgende:
Als ik op google klik krijg ik 4000 keer Tong
Dimitri Verhulst.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die bedoelde ik. Zeg maar jij.
En buiten bruselmans die op Fok ook wordt afgezeken ?
Hulde we hebben er één gevondenquote:
Je vroeg er toch ook één?quote:
quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:11 schreef Ringo het volgende:
Elsschot, Boon, Claus, DeConinck, Berckmans, Van Ostaijen. Godsklere, wat maakt het uit. Gaan we dit topic nou gebruiken voor een ordinaire Noord-Zuiddiscussie? En sinds wanneer laten we gereformeerde ***-users bepalen dat "onze" literatuur niets voorstelt ten opzichte van de literaturen om ons heen? Alsof zo'n polderletterknager bijhoudt wat er in de rest van Europa aan belletrie allemaal verschijnt. Pretentieus en ongepast gewauwel. Laat zo'n gast zijn eigen tuintje wieden.
Klaar.
Hier reageerde ik opquote:Op vrijdag 24 april 2009 20:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat het Nederlandse literaire landschap geen ruk voorstelt, als je het vergelijkt met de landen om ons heen. Zelfs België doet het imho beter.
Wat een kwalijke, discriminerende post. Alsof religie er wat mee te maken heeft!quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:11 schreef Ringo het volgende:
En sinds wanneer laten we gereformeerde ***-users bepalen dat "onze" literatuur niets voorstelt ten opzichte van de literaturen om ons heen?
Tong..... je wakkert de discussie iedere keer aan, hou aub ff op svp.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |