abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 april 2009 @ 01:52:42 #151
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68292085
quote:
Op donderdag 23 april 2009 01:43 schreef ondeugend het volgende:

[..]

waarom ?
Hij heeft gelijk
Ik heb "hem" nog niet op een bijzondere gedachte kunnen betrappen. Wel 15 brainfarts zien plaatsen. Snap de toegevoegde waarde van deze user niet zo, in dit topic.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 23 april 2009 @ 01:52:45 #152
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_68292086
Zullen we ons gewoon even gedragen zonder op de man te spelen?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_68292089
Altijd jammer dat rouw en overlijdenstopics worden gekaapt door mensen die het anderen niet gunnen om even van slag te gaan. Waarschijnlijk kende niemand hem hier persoonlijk maar daarom kan zijn overlijden je nog wel raken, bijvoorbeeld omdat je zelf geraakt werd door zijn stukjes, zijn levensverhaal of sowieso; bij dit soort mensen heb je nou eenmaal soms het gevoel dat je ze een beetje kent, daar is toch niks mis mee.
pi_68292097
quote:
Op donderdag 23 april 2009 01:53 schreef SCH het volgende:
Altijd jammer dat rouw en overlijdenstopics worden gekaapt door mensen die het anderen niet gunnen om even van slag te gaan. Waarschijnlijk kende niemand hem hier persoonlijk maar daarom kan zijn overlijden je nog wel raken, bijvoorbeeld omdat je zelf geraakt werd door zijn stukjes, zijn levensverhaal of sowieso; bij dit soort mensen heb je nou eenmaal soms het gevoel dat je ze een beetje kent, daar is toch niks mis mee.
SCH je neemt de woorden uit de mond.
***** Kraak.....
  donderdag 23 april 2009 @ 01:56:33 #155
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68292109
quote:
Op donderdag 23 april 2009 01:52 schreef ondeugend het volgende:
Zullen we ons gewoon even gedragen zonder op de man te spelen?
Zullen we als mod dan ook onze verantwoordelijkheid nemen? Dank je.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 23 april 2009 @ 01:56:42 #156
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_68292110
quote:
Op donderdag 23 april 2009 01:53 schreef SCH het volgende:
Ik begrijp die behoefte ook niet zo. Ik las zijn stukjes met plezier en hoorde hem graag praten, dat bracht me plezier en dat zal nu niet meer door hem gedaan kunnen worden. Zeker door de aard van zijn stukjes lijkt het idd een beetje alsof je hem kent en dan raakt het je ff. Wat is de big deal
Er spat een raar soort ongerichte woede vanaf.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_68292123
Elk topic op Fok over een overleden BN'er mondt uit in een 'ruzietje'.
pi_68292127
Martin zou het zo willen.
***** Kraak.....
  donderdag 23 april 2009 @ 02:00:20 #159
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_68292128
quote:
Op donderdag 23 april 2009 01:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zullen we als mod dan ook onze verantwoordelijkheid nemen? Dank je.
Nee want dit is niet mijn forum.

Wat ik wil zeggen is dat mensen die hem denken te zullen missen reageren kunnen en ook mensen die hem niet missen kunnen dat. Moet ook gewoon kunnen vind ik.... zonder op de man te spelen dan.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_68292130
Ik dacht trouwens dat hij tegen de 60 liep. De man moest nog 50 worden.
pi_68292419
Ik ken hem eigenlijk alleen van naam. Heb eigenlijk geen flauw idee wat hij heeft gedaan. Schreef hij boeken ofzo?
  Moderator / Miss SHO donderdag 23 april 2009 @ 04:03:26 #162
22592 crew  Ole
pi_68292522
vooral veel columns. En wel veel over Amsterdamse straten e.d.
Maar hij heeft nog deze week een prijs gekregen, die hij dus niet persoonlijk in ontvangst heeft kunnen nemen.
Ik zoek even een linkje
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO donderdag 23 april 2009 @ 04:06:24 #163
22592 crew  Ole
pi_68292531
van de site van Het Parool (ws al eerder gequote)
quote:
Martin Bril (49) overleden

Schrijver Martin Bril is woensdag op 49-jarige leeftijd overleden. Foto GPD
In Amsterdam is woensdag schrijver en columnist Martin Bril overleden. Bril was vaste columnist van de Volkskrant, sinds een paar weken op de voorpagina, en schreef jarenlang columns voor Het Parool, waar hij ook begon als journalist. Bril is 49 jaar geworden.

Voor Vrij Nederland schreef Bril het feuilleton Evelien. Daarnaast publiceerde hij verschillende boeken. Voor zijn boek De Kleine Keizer, over Napoleon, kreeg hij afgelopen dinsdag nog de Bob den Uyl-prijs voor reisliteratuur. Bij de uitreiking kon hij, vanwege zijn ziekte, niet aanwezig zijn.

De columns van Bril leken soms over niets te gaan, maar beschreven samen, zoals de schrijver zelf zei in een interview in Vrij Nederland, 'een geschiedenis van hedendaags Nederland.' Hij riep ook jaarlijks in zijn column 'rokjesdag' uit, de eerste lentedag van het jaar waarop vrouwen rokjes dragen.

Bril was regelmatig te gast in het televisieprogramma De Wereld Draait Door bij goede vriend Matthijs van Nieuwkerk, met wie hij ook bij Het Parool samenwerkte.

De columnist leed acht jaar geleden aan darmkanker. De ziekte sloeg dit jaar opnieuw toe. Bril laat een vrouw en twee dochters na. (HET PAROOL)
  Moderator / Miss SHO donderdag 23 april 2009 @ 04:08:09 #164
22592 crew  Ole
pi_68292535
quote:
Martin Bril wint Bob den Uyl Prijs 2009

,,Bril heeft een onwaarschijnlijk fraai evenwicht gevonden tussen kennis en ervaring, tussen planning en nonchalance, tussen het persoonlijke en politieke'', luidde het oordeel van de jury. Foto ANP
AMSTERDAM - Martin Bril heeft dinsdag voor zijn boek De Kleine Keizer de VPRO Bob den Uyl Prijs gewonnen. De jaarlijkse prijs voor het beste literaire en/of journalistieke reisboek werd voor de zesde keer uitgereikt. De prijs bestaat uit een geldbedrag van 5000 euro en een plastiek van Berenice Witsen Elias.

,,Bril heeft een onwaarschijnlijk fraai evenwicht gevonden tussen kennis en ervaring, tussen planning en nonchalance, tussen het persoonlijke en politieke'', luidde het oordeel van de jury. ,,Het is een boek dat als voorbeeld kan dienen en tegelijkertijd door niemand anders dan deze auteur geschreven had kunnen worden.'' Voor De Kleine Keizer bezocht Bril slagvelden, archieven, monumenten en musea die te maken hebben met het leven van Napoleon Bonaparte.

De ernstig zieke Bril was niet aanwezig bij de prijsuitreiking in Amsterdam. Afgelopen vrijdag gaf de schrijver en columnist nog te kennen dat hij erbij wilde zijn, aldus een woordvoerster van de VPRO. Bril heeft eerder in de week al gehoord dat hij de winnaar is. (ANP)
pi_68292648
Mooie stukken Ole.
***** Kraak.....
  donderdag 23 april 2009 @ 06:58:15 #166
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_68292746
Jammer .. Mooie vent, leuk om naar te luisteren en leuk om te lezen..
pi_68292751
Een gemis..
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_68292911
Inderdaad, een gemis. Hij kon echt heel enthausiast vertellen als hij weer eens bij DWDD was. En 1 van de leukste tafelgasten DWDD had naar mijn mening. En hij was volgens mij, zover ik hem dan "ken" van televisie en een paar columns, ook een leuke vader voor z'n dochters.

Maarja... blijkt wel vaker zo te gaan...de goeie gaan eerst .
pi_68293068
Die loftuitingen van Bekende Nederlanders

Pam
quote:
Goede vriend en collega Max Pam beschreef hem als 'een bijzondere kerel'. ''Daar is er geen tweede van.''
Pam schaarde Bril in het rijtje van grote schrijvers. ''Hermans, Mulisch, Van 't Reve... Van die mensen die je nog hoort praten als ze zijn overleden. Ik hoor hem ook nog gewoon praten.''
De columnist zag zijn vriend een week geleden voor het laatst. ''Dat was duidelijk een soort afscheid.''
Wat een schertsfiguur, hem plaatsen in het rijtje Hermans, Mulisch, Van 't Reve..
Maar goed M. Pam heeft het nieuws ermee gehaald.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_68293118
quote:
Op donderdag 23 april 2009 07:53 schreef qonmann het volgende:

Maar goed M. Pam heeft het nieuws ermee gehaald.

Daar draait alles om en wie is er niet corrupt?
***** Kraak.....
pi_68293266
Veel te jong ik zal hem missen in de krant en bij dwdd.
RIP
pi_68293938
Ik vond het zo'n sympathieke man, werd er altijd blij van als hij in DWDD was.

Sterke Fokke&Sukke ook, mooi eerbetoon.
  donderdag 23 april 2009 @ 09:25:28 #173
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68294575

Ben er nog steeds een beetje stil van.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 23 april 2009 @ 09:28:55 #174
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68294665
quote:
Op donderdag 23 april 2009 03:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ken hem eigenlijk alleen van naam. Heb eigenlijk geen flauw idee wat hij heeft gedaan. Schreef hij boeken ofzo?
Mensen prijzen hem nu natuurlijk de hemel in omdat hij overleden is. Typisch DWDD-publiek, loopt als een kip zonder kop achter elke hype aan.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_68294754
kende hem van dwdd en rokjesdag, man, rokjesdag daar waar zelfs een biermerk op voortbeduurde "waar komen ze toch ieder jaar weer vandaan"

rokjesdag, waar komen ze toch vandaan.
dat was voor mij en vrienden in de zomer altijd een van de vast terugkerende gespreksonderwerpen.
eerst lekker luchtig en dan hoe meer we dronken ging dat over in serieuze gesprekken.

grappig, dat hij dat bedacht heeft

sterkte aan de familie.

en "scheel kijken van opwinding"
hoe kom je erop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')