abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68241127
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:04 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Ja. Laten we ze de ruimte geven. Laten we bijvoorbeeld de discussie van HALAL hypotheek en HALAL belasting weer eens oppakken waarbij het mogelijk is om een hypotheek zonder belasting te betalen. Want belasting mag niet volgens islam.

En het is toch tof om de grootste moskee van Europa in NL te hebben? Dat is cultuur.

[/sarcasme]
Belasting mag niet volgens de islam??

Dat heel rechts Nederland zich niet onmiddellijk bekeerd, zeg...

Maar serieus, die Halal hypotheek e.d. waren gewoon ideetjes van vindingrijke ondernemers om weer een paar centen te verdienen. Kapitalisme ten top, wat is daar mis mee?
pi_68241171
Ik heb helemaal niets tegen Moslims. Echter denk ik wel dat het verstandig is als Moslims een minderheid blijven. In landen waar Moslims in de meerderheid zijn is het nou niet bepaald een feestje.

En voordat je denkt dat zoiets hier niet kan gebeuren, denk ik dat je toch even naar de geschiedenis moet kijken. Turkije is het beste voorbeeld; ooit de bakermat van het Christendom in Europa, langzaamaan van binnenuit ge-islamiseerd waarbij nu zelfs het leger nodig is om te voorkomen dat de Islam er teveel staatskundige invloed krijgt.

Landen die zo'n invloedrijk leger niet hadden hebben het zwaarder; Afghanistan, Pakistan, Iran, Nigeria, Somalie. Allen van binnenuit ge-islamiseerd.

Het lijkt mij dat de geschiedenis leert dat je voorzichtig moet omgaan met moslim migratie en acceptatie. Dat heeft niets met angst te maken, maar met het gehecht zijn aan westerse vrijheden.
Big dick.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:14:28 #128
66825 Reya
Fier Wallon
pi_68241208
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het probleem zit er juist in dat het probleem van de criminele Marokkanen zo'n 15 jaar geleden al is aangekaart en in die tijd alleen maar is verergerd door de lakse, vergoelijkende, faciliterende en zelfs stimulerende houding van de Nederlandse gevestigde politiek. Nu, na zo'n 15 jaar, begint de bevolking dit eindelijk dusdanig zat te worden, dat de zalvende woordjes van Balkenende of Bos niet meer gaan helpen tegen de opkomst van iemand als Wilders, iemand die er nu eens geen doekjes om windt.
Nou ja, je kunt natuurlijk moeilijk zeggen dat men op dit gebied de afgelopen zeven jaar heeft stilgezeten. Ik zou persoonlijk eerder denken dat het komt door een algemene ontevredenheid met zittende politieke autoriteiten, gecombineerd met een parlementair stelsel waarin outsiders als Wilders relatief makkelijk kunnen toetreden.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:16:37 #129
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68241282
quote:
Ik heb helemaal niets tegen Moslims. Echter denk ik wel dat het verstandig is als Moslims een minderheid blijven. In landen waar Moslims in de meerderheid zijn is het nou niet bepaald een feestje.
Laten we een quota systeem invoeren:

Maximaal 1 miljoen moslims en voor elke dode moslim mag er weer één bijgeneukt worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_68241288
quote:

Ja. Laten we ze de ruimte geven. Laten we bijvoorbeeld de discussie van HALAL hypotheek en HALAL belasting weer eens oppakken waarbij het mogelijk is om een hypotheek zonder belasting te betalen. Want belasting mag niet volgens islam.
Correctie: niet volgens orthodox gelovigen.
quote:
En het is toch tof om de grootste moskee van Europa in NL te hebben? Dat is cultuur.
Héérlijk, die verscheidenheid aan culturen.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:17:12 #131
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68241299
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:13 schreef HassieBassie het volgende:

En voordat je denkt dat zoiets hier niet kan gebeuren, denk ik dat je toch even naar de geschiedenis moet kijken. Turkije is het beste voorbeeld; ooit de bakermat van het Christendom in Europa, langzaamaan van binnenuit ge-islamiseerd waarbij nu zelfs het leger nodig is om te voorkomen dat de Islam er teveel staatskundige invloed krijgt.

Landen die zo'n invloedrijk leger niet hadden hebben het zwaarder; Afghanistan, Pakistan, Iran, Nigeria, Somalie. Allen van binnenuit ge-islamiseerd.

Het lijkt mij dat de geschiedenis leert dat je voorzichtig moet omgaan met moslim migratie en acceptatie. Dat heeft niets met angst te maken, maar met het gehecht zijn aan westerse vrijheden.
Sinds wanneer zijn Afghanistan en Iran van binnenuit geislamitiseerd? En Pakistan? Die scheidden zich toch juist als moslims af van India? of ben ik nou gek?
Intelligent, but fucked up.
pi_68241354
quote:

[..]

[/sarcasme]
Jij hebt tenminste verstand van zaken. (Belasting of rente?)
pi_68241394
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:12 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Belasting mag niet volgens de islam??

Dat heel rechts Nederland zich niet onmiddellijk bekeerd, zeg...

Maar serieus, die Halal hypotheek e.d. waren gewoon ideetjes van vindingrijke ondernemers om weer een paar centen te verdienen. Kapitalisme ten top, wat is daar mis mee?
Er wordt geen belasting betaalt in een aantal islamitische landen. Dit wilden een aantal gelovigen doorvoeren in NL. Dus begrijp je reactie niet van vindingrijke ondernemers.

† In Memoriam † dinsdag 21 april 2009 @ 16:21:20 #134
230491 Zith
pls tip
pi_68241463
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:37 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hmm, domme burgers blijken prima aan juryrechtspraak te kunnen doen, dat is al talloze keren onderzocht. Misschien moet je toch maar eens een WO studie gaan doen, dan kan je echt met de elite meepraten.
Vanaf september mijn MSc, en dat zal niet iets simpels worden als WO Recht.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_68241481
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Correctie: niet volgens orthodox gelovigen.
[..]

Héérlijk, die verscheidenheid aan culturen.
Idd. Sommige islamitsche geloven.

En idd. Hypotheek niet de belasting, de rente.
pi_68241501
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:08 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

[quote]Geef de definitie van suc6vol integreren. Kan ik je aangeven of deze mensen in mijn omgeving prima geintegreerd zijn.
Wanneer men zich aangepast heeft aan de huidige wetgeving, hier woont, werkt en leeft, ofzo?
quote:
En allochtonofoob en islamofoob zijn geen nederlandse woorden. Sterker nog, de fobie die jij omschrijft bestaat niet. Wel in het woord xenofoob.
Jij blij!
pi_68241616
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Gelukkig niet. Maar in 2001 (New York), 2004 (Madrid en Amsterdam) en 2005 (Londen) was het wel raak.
[..]
Vraag eens aan de gemiddelde moslim of de Al Qaida islamitisch is.
quote:
Waarom zou dat voor hen een probleem zijn? Hun boeit het dan geen reet hoor, als alle moslims over de kling worden gejaagd. Waarschijnlijk biedt het die mensen juist een manier om hun honger naar gerechtigheid en wraak te stillen.
Wanneer ze vanuit die kortzichtigheid gaan handelen en moslims willen aanpakken hebben ze wat mij betreft dikke pech.
pi_68241634
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:22 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Idd. Sommige islamitsche geloven.
Welke dan?
pi_68241662
quote:
Vooral Wilders' opvattingen over de dreiging van de islam kunnen op brede steun rekenen.
Op netwerk zag ik juist dat de PVV'ers het over algemeen oneens waren met Wilders zijn opvattingen over de Islam. Wie heeft er nu gelijk?
pi_68241719
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jawohl, herr Goering
Ijzersterk klopje!
Lemmeb is gelijk stil.

Als je wilt praten over de 2e wereldoorlog zijn daar praatgroepen voor....kan geen kwaad in jouw geval....
pi_68241798
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:19 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Er wordt geen belasting betaalt in een aantal islamitische landen. Dit wilden een aantal gelovigen doorvoeren in NL. Dus begrijp je reactie niet van vindingrijke ondernemers.

Zoals iemand anders je er al op wees, het gaat over rente bij een hypotheek, niet belasting.

De Halal hypotheek was een ideetje van slimme bankiers die een hypotheek aanboden zonder rente, maar uiteraard wel op een andere manier er winst uit weten te slaan:
quote:
Hoe steekt een halal hypotheek dan in elkaar? Omdat er bij een halal hypotheek geen rente mag worden betaald wordt in eerste instantie de bank formeel eigenaar van het huis. Na een kleine periode verkoopt vervolgens de bank het huis met winstopslag door aan de nieuwe eigenaar. Dit verkoopbedrag plus de winstopslag samen wordt hierna door de koper opgedeeld in termijnen (zonder rente) aan de bank terugbetaald door de koper.

Kosten & dubbele overdrachtsbelasting
In eerste instantie wordt de bank (formeel) eigenaar van het huis, en vervolgens wordt de koper (die het weer van de bank koopt) eigenaar van het huis. Zodoende wordt er twee keer notariskosten betaald. Daarnaast dient er in deze constructie dubbele overdrachtsbelasting betaald te worden en dat is op dit moment het grote struikelblok voor veel Moslims. Alle bijkomende kosten maken de halal hypotheek namelijk duurder en deze kosten worden door de klant gedragen.
Oh, en uiteraard loop je met een Halal hypotheek ook nog eens de in Nederland zo befaamde hypotheekrenteaftrek mis (er wordt immers geen rente betaald, he)

Slimme constructie die voor een bank dus wel winst opleverd, terwijl de klant in zijn wensen wordt voorzien, ook al kost dat de klant bakken met geld. Kapitalisme doet hier prima zijn werk, ik zie het probleem niet.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:43:51 #143
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68242210
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Laten we een quota systeem invoeren:

Maximaal 1 miljoen moslims en voor elke dode moslim mag er weer één bijgeneukt worden.
Geen verkeerd plan. Alleen praktisch onuitvoerbaar vrees ik.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_68242232
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:43 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Geen verkeerd plan. Alleen praktisch onuitvoerbaar vrees ik.
Moslims zijn ook zo'n grote bedreiging voor Nederland!
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:46:48 #145
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_68242312
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:27 schreef Picchia het volgende:

[..]

Op netwerk zag ik juist dat de PVV'ers het over algemeen oneens waren met Wilders zijn opvattingen over de Islam. Wie heeft er nu gelijk?
Ik durf het antwoord wel te geven: Netwerk is links dus automatisch niet waar.

Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_68242329
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:57 schreef Zith het volgende:
40% van nederland is dom
Dat is wel een hele optimistische schatting...
pi_68242343
quote:

[..]

[/sarcasme]
waarom zou er geen halal hypotheek mogen bestaan? als er een markt voor is. .. waarom niet?
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:48:17 #148
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68242355
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vraag eens aan de gemiddelde moslim of de Al Qaida islamitisch is.
Dat zegt mij niks. Stel dat ik hier in alle serieusheid zou beweren dat ik moslim ben geworden, wie ben jij dan om dat in twijfel te trekken?

Dat de ene moslim van de andere moslim beweert dat die geen echte moslim is, en vice versa, is voor mij als niet-moslim totaal niet interessant. Dat vechten ze dan maar lekker onderling uit en bij voorkeur niet over mijn hoofd.
quote:
Wanneer ze vanuit die kortzichtigheid gaan handelen en moslims willen aanpakken hebben ze wat mij betreft dikke pech.
Op welke manier hebben ze dan pech?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_68242362
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het probleem zit er juist in dat men teveel van de politiek verwacht en te snel resultaat willen zien. Die denken dat de politiek een Vroom&Dreesmann is; je gaat bij de kassa staan, rekent af en kunt er direct van genieten.
Woeh, ik ben het eens met je eens!
pi_68242464
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke dan?
Jij snapt wel wat ik bedoel. Net zoals sommige christelijke geloven. Voor jou dan:

een aantal zijtakken van het islamische geloof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')