quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan is dat hún probleem?
[..]
Laten we hopen dat de gruwelijke kortzichtigheid waar veel Nederlanders blijkbaar mee kampen, eens verdwijnt.
Het probleem zit er juist in dat het probleem van de criminele Marokkanen zo'n 15 jaar geleden al is aangekaart en in die tijd alleen maar is verergerd door de lakse, vergoelijkende, faciliterende en zelfs stimulerende houding van de Nederlandse gevestigde politiek. Nu, na zo'n 15 jaar, begint de bevolking dit eindelijk dusdanig zat te worden, dat de zalvende woordjes van Balkenende of Bos niet meer gaan helpen tegen de opkomst van iemand als Wilders, iemand die er nu eens geen doekjes om windt.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het probleem zit er juist in dat men teveel van de politiek verwacht en te snel resultaat willen zien. Die denken dat de politiek een Vroom&Dreesmann is; je gaat bij de kassa staan, rekent af en kunt er direct van genieten.
Jawohl, herr Goeringquote:Op dinsdag 21 april 2009 16:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het probleem zit er juist in dat het probleem van de criminele Marokkanen zo'n 15 jaar geleden al is aangekaart en in die tijd alleen maar is verergerd door de lakse, vergoelijkende, faciliterende en zelfs stimulerende houding van de Nederlandse gevestigde politiek. Nu, na zo'n 15 jaar, begint de bevolking dit eindelijk dusdanig zat te worden, dat de zalvende woordjes van Balkenende of Bos niet meer gaan helpen tegen de opkomst van iemand als Wilders, iemand die er nu eens geen doekjes om windt.
Geef de definitie van suc6vol integreren. Kan ik je aangeven of deze mensen in mijn omgeving prima geintegreerd zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je wilt me toch niet vertellen dat je in je gehele omgeving geen mensen die kent die prima geïntegreerd zijn?
[..]
Nee, allochtonofoob, islamofoob en wat dies meer zij.
Gelukkig niet. Maar in 2001 (New York), 2004 (Madrid en Amsterdam) en 2005 (Londen) was het wel raak.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gelukkig komt dat vandaag de dag ook zó vaak voor.
Waarom zou dat voor hen een probleem zijn? Hun boeit het dan geen reet hoor, als alle moslims over de kling worden gejaagd. Waarschijnlijk biedt het die mensen juist een manier om hun honger naar gerechtigheid en wraak te stillen.quote:Maar, dan nog blijft dat hún probleem, hun gebrek aan kortzichtigheid.
Belasting mag niet volgens de islam??quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:04 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
![]()
Ja. Laten we ze de ruimte geven. Laten we bijvoorbeeld de discussie van HALAL hypotheek en HALAL belasting weer eens oppakken waarbij het mogelijk is om een hypotheek zonder belasting te betalen. Want belasting mag niet volgens islam.
En het is toch tof om de grootste moskee van Europa in NL te hebben? Dat is cultuur.
[/sarcasme]
Nou ja, je kunt natuurlijk moeilijk zeggen dat men op dit gebied de afgelopen zeven jaar heeft stilgezeten. Ik zou persoonlijk eerder denken dat het komt door een algemene ontevredenheid met zittende politieke autoriteiten, gecombineerd met een parlementair stelsel waarin outsiders als Wilders relatief makkelijk kunnen toetreden.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het probleem zit er juist in dat het probleem van de criminele Marokkanen zo'n 15 jaar geleden al is aangekaart en in die tijd alleen maar is verergerd door de lakse, vergoelijkende, faciliterende en zelfs stimulerende houding van de Nederlandse gevestigde politiek. Nu, na zo'n 15 jaar, begint de bevolking dit eindelijk dusdanig zat te worden, dat de zalvende woordjes van Balkenende of Bos niet meer gaan helpen tegen de opkomst van iemand als Wilders, iemand die er nu eens geen doekjes om windt.
Laten we een quota systeem invoeren:quote:Ik heb helemaal niets tegen Moslims. Echter denk ik wel dat het verstandig is als Moslims een minderheid blijven. In landen waar Moslims in de meerderheid zijn is het nou niet bepaald een feestje.
Correctie: niet volgens orthodox gelovigen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:04 schreef devl1nsect het volgende:
Ja. Laten we ze de ruimte geven. Laten we bijvoorbeeld de discussie van HALAL hypotheek en HALAL belasting weer eens oppakken waarbij het mogelijk is om een hypotheek zonder belasting te betalen. Want belasting mag niet volgens islam.
quote:En het is toch tof om de grootste moskee van Europa in NL te hebben? Dat is cultuur.
Sinds wanneer zijn Afghanistan en Iran van binnenuit geislamitiseerd? En Pakistan? Die scheidden zich toch juist als moslims af van India? of ben ik nou gek?quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:13 schreef HassieBassie het volgende:
Ik heb helemaal niets tegen Moslims. Echter denk ik wel dat het verstandig is als Moslims een minderheid blijven. In landen waar Moslims in de meerderheid zijn is het nou niet bepaald een feestje.
En voordat je denkt dat zoiets hier niet kan gebeuren, denk ik dat je toch even naar de geschiedenis moet kijken. Turkije is het beste voorbeeld; ooit de bakermat van het Christendom in Europa, langzaamaan van binnenuit ge-islamiseerd waarbij nu zelfs het leger nodig is om te voorkomen dat de Islam er teveel staatskundige invloed krijgt.
Landen die zo'n invloedrijk leger niet hadden hebben het zwaarder; Afghanistan, Pakistan, Iran, Nigeria, Somalie. Allen van binnenuit ge-islamiseerd.
Het lijkt mij dat de geschiedenis leert dat je voorzichtig moet omgaan met moslim migratie en acceptatie. Dat heeft niets met angst te maken, maar met het gehecht zijn aan westerse vrijheden.
Jij hebt tenminste verstand van zaken. (Belasting of rente?)quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:04 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
![]()
En het is toch tof om de grootste moskee van Europa in NL te hebben? Dat is cultuur.
[/sarcasme]
Er wordt geen belasting betaalt in een aantal islamitische landen. Dit wilden een aantal gelovigen doorvoeren in NL. Dus begrijp je reactie niet van vindingrijke ondernemers.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:12 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Belasting mag niet volgens de islam??
Dat heel rechts Nederland zich niet onmiddellijk bekeerd, zeg...![]()
Maar serieus, die Halal hypotheek e.d. waren gewoon ideetjes van vindingrijke ondernemers om weer een paar centen te verdienen. Kapitalisme ten top, wat is daar mis mee?
Vanaf september mijn MSc, en dat zal niet iets simpels worden als WO Recht.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hmm, domme burgers blijken prima aan juryrechtspraak te kunnen doen, dat is al talloze keren onderzocht. Misschien moet je toch maar eens een WO studie gaan doen, dan kan je echt met de elite meepraten.
Idd. Sommige islamitsche geloven.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Correctie: niet volgens orthodox gelovigen.
[..]
Héérlijk, die verscheidenheid aan culturen.
Wanneer men zich aangepast heeft aan de huidige wetgeving, hier woont, werkt en leeft, ofzo?quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:08 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
[quote]Geef de definitie van suc6vol integreren. Kan ik je aangeven of deze mensen in mijn omgeving prima geintegreerd zijn.![]()
Jij blij!quote:En allochtonofoob en islamofoob zijn geen nederlandse woorden. Sterker nog, de fobie die jij omschrijft bestaat niet. Wel in het woord xenofoob.
Vraag eens aan de gemiddelde moslim of de Al Qaida islamitisch is.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Maar in 2001 (New York), 2004 (Madrid en Amsterdam) en 2005 (Londen) was het wel raak.
[..]
Wanneer ze vanuit die kortzichtigheid gaan handelen en moslims willen aanpakken hebben ze wat mij betreft dikke pech.quote:Waarom zou dat voor hen een probleem zijn? Hun boeit het dan geen reet hoor, als alle moslims over de kling worden gejaagd. Waarschijnlijk biedt het die mensen juist een manier om hun honger naar gerechtigheid en wraak te stillen.
Welke dan?quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:22 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Idd. Sommige islamitsche geloven.
Op netwerk zag ik juist dat de PVV'ers het over algemeen oneens waren met Wilders zijn opvattingen over de Islam. Wie heeft er nu gelijk?quote:Vooral Wilders' opvattingen over de dreiging van de islam kunnen op brede steun rekenen.
Ijzersterk klopje!quote:
Zoals iemand anders je er al op wees, het gaat over rente bij een hypotheek, niet belasting.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:19 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Er wordt geen belasting betaalt in een aantal islamitische landen. Dit wilden een aantal gelovigen doorvoeren in NL. Dus begrijp je reactie niet van vindingrijke ondernemers.
Oh, en uiteraard loop je met een Halal hypotheek ook nog eens de in Nederland zo befaamde hypotheekrenteaftrek mis (er wordt immers geen rente betaald, he)quote:Hoe steekt een halal hypotheek dan in elkaar? Omdat er bij een halal hypotheek geen rente mag worden betaald wordt in eerste instantie de bank formeel eigenaar van het huis. Na een kleine periode verkoopt vervolgens de bank het huis met winstopslag door aan de nieuwe eigenaar. Dit verkoopbedrag plus de winstopslag samen wordt hierna door de koper opgedeeld in termijnen (zonder rente) aan de bank terugbetaald door de koper.
Kosten & dubbele overdrachtsbelasting
In eerste instantie wordt de bank (formeel) eigenaar van het huis, en vervolgens wordt de koper (die het weer van de bank koopt) eigenaar van het huis. Zodoende wordt er twee keer notariskosten betaald. Daarnaast dient er in deze constructie dubbele overdrachtsbelasting betaald te worden en dat is op dit moment het grote struikelblok voor veel Moslims. Alle bijkomende kosten maken de halal hypotheek namelijk duurder en deze kosten worden door de klant gedragen.
Geen verkeerd plan. Alleen praktisch onuitvoerbaar vrees ik.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Laten we een quota systeem invoeren:
Maximaal 1 miljoen moslims en voor elke dode moslim mag er weer één bijgeneukt worden.
Moslims zijn ook zo'n grote bedreiging voor Nederland!quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:43 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Geen verkeerd plan. Alleen praktisch onuitvoerbaar vrees ik.
Ik durf het antwoord wel te geven: Netwerk is links dus automatisch niet waar.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:27 schreef Picchia het volgende:
[..]
Op netwerk zag ik juist dat de PVV'ers het over algemeen oneens waren met Wilders zijn opvattingen over de Islam. Wie heeft er nu gelijk?![]()
waarom zou er geen halal hypotheek mogen bestaan? als er een markt voor is. .. waarom niet?quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:04 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
![]()
[/sarcasme]
Dat zegt mij niks. Stel dat ik hier in alle serieusheid zou beweren dat ik moslim ben geworden, wie ben jij dan om dat in twijfel te trekken?quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vraag eens aan de gemiddelde moslim of de Al Qaida islamitisch is.![]()
Op welke manier hebben ze dan pech?quote:Wanneer ze vanuit die kortzichtigheid gaan handelen en moslims willen aanpakken hebben ze wat mij betreft dikke pech.
Woeh, ik ben het eens met je eens!quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het probleem zit er juist in dat men teveel van de politiek verwacht en te snel resultaat willen zien. Die denken dat de politiek een Vroom&Dreesmann is; je gaat bij de kassa staan, rekent af en kunt er direct van genieten.
Jij snapt wel wat ik bedoel. Net zoals sommige christelijke geloven. Voor jou dan:quote:
Draai het eens om:quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Moslims zijn ook zo'n grote bedreiging voor Nederland!
quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:51 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Jij snapt wel wat ik bedoel. Net zoals sommige christelijke geloven. Voor jou dan:
een aantal zijtakken van het islamische geloof.
Stel dat inderdaad; so what?quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:53 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Draai het eens om:
in 2000 leven er 100.000 christenen in X-moslimland. In 2010 zijn het er 1.000.000. Wedden dat x-moslimland begint te steigeren?
En welke plichten hebben ze dan waar nu niet wordt aan voldaan?quote:Punt is mensen denken veel rechten te hebben als ze naar NL komen of leven. De plichten kennen ze niet.
Een wiki. Ben je serieus?quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wanneer men zich aangepast heeft aan de huidige wetgeving, hier woont, werkt en leeft, ofzo?
[..]
Jij blij!
Er zijn genoeg plichten te bedenken die Nederlanders en niet Nederlanders niet nakomen. Je mag ze zelf bedenken.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Stel dat inderdaad; so what?Omdat een of andere regering in Verweggistan moeilijk begint te doen, moeten wij ook ineens zo kortzichtig handelen?
![]()
[..]
En welke plichten hebben ze dan waar nu niet wordt aan voldaan?
Ik beschouw mezelf als een weldenkend mens en ik vind dat het in een democratische rechtstaat mogelijk moet zijn om publieke uitlatingen en gedrag van iemand door de rechter te laten toetsen als keer op keer met die uitlatingen en dat gedrag grenzen worden opgezocht. Als je dat a priori al afwijst dan heb je wat mij betreft een antidemocratische opvatting. Let wel: het gaat hier om het voor de rechter brengen, niet om een eventuele veroordeling van Wilders.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:08 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Exact. Wie Wilders niet steunt is niet serieus te nemen, dat vind ik. Wat jij daar verder van vindt komt uiteraard voor jouw eigen rekening.
Ze verwachten niet meer, noch minder dan welke andere Nederlander dan ook. Iedereen in dit land is toch gelijk? Of zullen we dat principe ook maar weer overboord gooien?quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:53 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Draai het eens om:
in 2000 leven er 100.000 christenen in X-moslimland. In 2010 zijn het er 1.000.000. Wedden dat x-moslimland begint te steigeren?
Punt is mensen denken veel rechten te hebben als ze naar NL komen of leven. De plichten kennen ze niet.
Eens. Van mij mag die zaak er komen, vooral ook omdat ik denk dat die zeer gunstig voor Wilders gaat uitpakken.quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik beschouw mezelf als een weldenkend mens en ik vind dat het in een democratische rechtstaat mogelijk moet zijn om publieke uitlatingen en gedrag van iemand door de rechter te laten toetsen als keer op keer met die uitlatingen en dat gedrag grenzen worden opgezocht. Als je dat a priori al afwijst dan heb je wat mij betreft een antidemocratische opvatting. Let wel: het gaat hier om het voor de rechter brengen, niet om een eventuele veroordeling van Wilders.
In mijn opvatting zou het er in deze zaak dus helemaal niet over moeten gaan of je de uitlatingen van Wilders steunt, maar of je belang hecht aan het goed functioneren van de democratische rechtstaat. Ongeacht de uitspraak ben ik om die reden van mening dat het mogelijk moet zijn Wilders voor de rechter te brenegn.
Ik zou niet weten waar ik verder nog op zou moeten ingaan.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:56 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Kun je ook inhoudelijk reageren of houdt het op bij drie woorden en een smiley
Ik mis je punt. Je zegt: veel immigranten menen dat ze alleen maar rechten hebben, dat er ook nog zoiets als plichten bestaan. Daarmee impliceer je dat immigranten tekort schieten om het vervullen van 'bepaalde plichten'. Als ik je vraag welke zoal trek je het ineens algemeen en kun je niet noemen waar eerdergenoemde zich collectief schuldig aan maakt...quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:01 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Er zijn genoeg plichten te bedenken die Nederlanders en niet Nederlanders niet nakomen. Je mag ze zelf bedenken.
Plicht algemeen moslim of niet moslim:
Broers uit Slotervaart: ID verlengen. Hebben ze niet gedaan. Dat was een plicht.
Eh, als jij jezelf moslim meent te moeten noemen en vanuit die geloofsovertuiging geweld aangrijpt kan ik, omdat je een toch wel behoorlijk afwijkende moslim bent, op basis daarvan jou toch niet vereenzelvigen met álle moslims en hen zodoende ook maar veroordelen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat zegt mij niks. Stel dat ik hier in alle serieusheid zou beweren dat ik moslim ben geworden, wie ben jij dan om dat in twijfel te trekken?
Op basis van die kortzichtigheid vind ik niet dat je daar consequenties aan kunt verbinden, daar juridische stappen op kunt ondernemen, etc. Dat lijkt echter wel te gebeuren.quote:Op welke manier hebben ze dan pech?
Waarom niet? Iemand afficheert zich met de islam door zich moslim te noemen, en uit naam van diezelfde islam met dezelfde Koran als uitgangspunt worden door andere moslims de vreselijkste misdaden gepleegd.quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eh, als jij jezelf moslim meent te moeten noemen en vanuit die geloofsovertuiging geweld aangrijpt kan ik, omdat je een toch wel behoorlijk afwijkende moslim bent, op basis daarvan jou toch niet vereenzelvigen met álle moslims en hen zodoende ook maar veroordelen?
Dus omdat jij dat vindt hebben ze pech, ofzo? Ik volg je even niet helemaal.quote:Op basis van die kortzichtigheid vind ik niet dat je daar consequenties aan kunt verbinden, daar juridische stappen op kunt ondernemen, etc. Dat lijkt echter wel te gebeuren.
Met de opmerking 'hij hangt de islam aan, dús hij praat die terreur goed' ga je de mist in.quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:03 schreef Lemmeb het volgende:
Waarom niet? Iemand afficheert zich met de islam door zich moslim te noemen, en uit naam van diezelfde islam met dezelfde Koran als uitgangspunt worden door andere moslims de vreselijkste misdaden gepleegd.
Dat de eerstgenoemde persoon niets moet hebben van die andere personen is verder niet het probleem van degene die het slachtoffer wordt van al die misdaden en die verder helemaal niet in die islam geïnteresseerd is. Vanuit zijn oogpunt bekeken is het vrij simpel: ik ben het slachtoffer geworden van door de islam ingegeven terreur, hij hangt de islam aan, dus hij praat die terreur goed en hem kan ik dus de schuld geven.
Als-ie dat op de juiste personen is: prima.quote:Wij kunnen twisten over de vraag of dit terecht is tot we een ons wegen. Maar ik denk niet dat zo'n slachtoffer erg geïnteresseerd zal zijn in die vraag. Die is vooral pissig.
[..]
Nee, mochten ze dat willen doen, hebben ze w.m.b. pech. Ik heb het echter niet voor het zeggen, het lijkt er helaas ook op dat met een jaar of 2 de kortzichtige mening in een relatieve meerderheid is. Democratie FTW!quote:Dus omdat jij dat vindt hebben ze pech, ofzo? Ik volg je even niet helemaal.
Ik ga niet de mist in, want ik zeg nergens dat dat een in logische zin juiste redenatie is. Ik zeg alleen dat dat is hoe mensen in de praktijk denken. Vooral mensen die met bepaalde frustraties over een aangedaan onrecht kampen en die door de buitenwacht niet voldoende serieus worden genomen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met de opmerking 'hij hangt de islam aan, dús hij praat die terreur goed' ga je de mist in.Zoals ik al eerder aangaf; de gemiddelde moslim vindt zoiets als Al Qaida net zo verwerpelijk als jij en ik dat vinden. Die terreur wordt dus allesbehalve goed gepraat.
Als je gezin door moslims is opgeblazen, waarbij zij zich baseren op islamitische motieven, dan speelt intelligentie helemaal geen rol meer. Dan ben je kwaad en is er nauwelijks ruimte meer voor nuance. Dat snap je toch wel?quote:Als-ie dat op de juiste personen is: prima.Op aanhangers van een religie 'pissig' zijn, omdat een handvol aanhangers de opvatting aanhangen dat geweld gebruiken prima is, getuigt niet van bijster veel intelligentie.
Nou, voor een deel doe ik dat zeker.quote:In Afrika is nu zoiets als 'het leger van de Heer' actief. Gelovigen die zichzelf christelijk noemen en het legitiem vinden om op basis van wat bijbelteksten burgers te kunnen vermoorden.
Ga je nu ook alle christenen de schuld geven van die moorden, hen dat aanrekenen omdat ze datzelfde boek lezen?
Ah, oké. Ik denk niet dat men er erg van onder de indruk zal zijn dat ze dan wat jou betreft pech hebben. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.quote:Nee, mochten ze dat willen doen, hebben ze w.m.b. pech. Ik heb het echter niet voor het zeggen, het lijkt er helaas ook op dat met een jaar of 2 de kortzichtige mening in een relatieve meerderheid is. Democratie FTW!
Oh, dat zal vast. De groep die onrecht is aangedaan is echter zeer klein, dus ik ben wel benieuwd of je dan een logische verklaring hebt voor de talloze Nederlanders die menen moslims over 1 kam te kunnen scheren.quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik ga niet de mist in, want ik zeg nergens dat dat een in logische zin juiste redenatie is. Ik zeg alleen dat dat is hoe mensen in de praktijk denken. Vooral mensen die met bepaalde frustraties over een aangedaan onrecht kampen en die door de buitenwacht niet voldoende serieus worden genomen.
[..]
Hm, enigszins. Maar nogmaals: die groep nabestaanden is zó miniem dat ik het niet echt een relevante legitimatie vind voor het overgrote deel wat blijkbaar ook problemen heeft met moslims.quote:Als je gezin door moslims is opgeblazen, waarbij zij zich baseren op islamitische motieven, dan speelt intelligentie helemaal geen rol meer. Dan ben je kwaad en is er nauwelijks ruimte meer voor nuance. Dat snap je toch wel?
[..]
Je beseft dan hopelijk wel dat dat nogal een idiote gedachtegang is?quote:Nou, voor een deel doe ik dat zeker.
[..]
Inderdaad.quote:Ah, oké. Ik denk niet dat men er erg van onder de indruk zal zijn dat ze dan wat jou betreft pech hebben.
Idd e, de geweldadige en hard roepende Mocroos en Turken zijn het smeerolie voor de zetelmachine.quote:
DikVoorMekaar!quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:45 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Idd e, de geweldadige en hard roepende Mocroos en Turken zijn het smeerolie voor de zetelmachine.
Dit vindt ik:
Islam maakt meer kapot dan u lief is.
De Verenigde Nazi's zijn zo gemaakt door de Islam oftewel de voormalige VN is niet meer.
Kortom de Islam is een vloek, een dodelijke ziekte en niet de dragers, maar de kern moet verbannen worden.
[ afbeelding ]
De beste uitspraken van Wilders
Wat je hier zegt klopt niet. Er was gisteren nog op teevee bij Netwerk dat mensen niet op de PVV stemmen vanwege haar standpunt met betrekking tot de islam. Dat vinden de meeste PVV'ers ook wat te extreem, hetgeen overigens niet voor mij geldt.quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh, dat zal vast. De groep die onrecht is aangedaan is echter zeer klein, dus ik ben wel benieuwd of je dan een logische verklaring hebt voor de talloze Nederlanders die menen moslims over 1 kam te kunnen scheren.![]()
[..]
Hm, enigszins. Maar nogmaals: die groep nabestaanden is zó miniem dat ik het niet echt een relevante legitimatie vind voor het overgrote deel wat blijkbaar ook problemen heeft met moslims.
Nee, niet echt.quote:Je beseft dan hopelijk wel dat dat nogal een idiote gedachtegang is?
Hij is ook extreem op andere standpunten. Preventief fouilleren doorvoeren in het hele land bijvoorbeeld. Of de invoering van de administratieve detentie (Een klap in het gezicht van vrouwe justitia) en een wettelijk verbod op bepaalde politieke partijen. Ook op drugsgebied is hij vrij extreem. Weg gedoogbeleid en invoering hogere straffen. Mja, de war on drugs heeft ook zoveel geholpen in de VS.quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat je hier zegt klopt niet. Er was gisteren nog op teevee bij Netwerk dat mensen niet op de PVV stemmen vanwege haar standpunt met betrekking tot de islam. Dat vinden de meeste PVV'ers ook wat te extreem, hetgeen overigens niet voor mij geldt.
Ik hoop dat dat je vragen op dit vlak afdoende beantwoordt (?).
klopt aardig denk ikquote:Op dinsdag 21 april 2009 18:09 schreef Meki het volgende:
Ongelooflijk, dat is net als, als wanneer de helft van de Moslims Osama Bin Ladens opvattingen delen!!!.
waar slaat dit op?quote:Dat is dus 1 op de 2 Nederlanders vindt dat de democratie niet deugt en wilt dat er met scherp geschoten mag worden en vindt dat de Moslims geen rechten mogen hebben !!!.
zolang 8 van de 10 marokaantjes nog bekende zijn van de politie en ze in alle vormen van criminaliteit de leiding voeren zie ik daar absoluut geen probleemquote:''We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen.''
Daglbad De Pers, februari 2007
eensquote:“De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld. Verbied de Koran.”
Geert Wilders, Volkskrant 8 augustus 2007
oneensquote:"Ik wil discrimineren."
Geert Wilders, radiointerview, NIO
niks mis mee, slechts enkelen zorgen voor systematische problemen en dat zijn voornamelijk moslims wederom een feitquote:"Het is volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
Geert Wilders, AT5, 22/8/2007
ik hou van vele culturen en zie de nederlandse cultuur niet als de beste maar zeker niet als de slechtste, verbaasd het iemand dat ik iig de islamitische cultuur niet echt aan kan danwel wil aanbevelenquote:"Onze cultuur een betere is dan die van veel immigranten."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007
Ja.quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat je hier zegt klopt niet. Er was gisteren nog op teevee bij Netwerk dat mensen niet op de PVV stemmen vanwege haar standpunt met betrekking tot de islam. Dat vinden de meeste PVV'ers ook wat te extreem, hetgeen overigens niet voor mij geldt.
Ik hoop dat dat je vragen op dit vlak afdoende beantwoordt (?).
[..]
Oneens.quote:Nee, niet echt.
Religie is in onze wereld sowieso een grote, zoniet de grootste bron van het kwaad. Door zo'n religie aan te hangen, steun je indirect het kwaad dat vanuit zo'n religie wordt verricht, ook al ben je het met dat kwaad zelf niet eens.
Herinvoering van de tuchtscholen, ambtelijk apparaat wat compleet op de schop moet, etc.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:20 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Hij is ook extreem op andere standpunten. Preventief fouilleren doorvoeren in het hele land bijvoorbeeld. Of de invoering van de administratieve detentie (Een klap in het gezicht van vrouwe justitia) en een wettelijk verbod op bepaalde politieke partijen. Ook op drugsgebied is hij vrij extreem. Weg gedoogbeleid en invoering hogere straffen. Mja, de war on drugs heeft ook zoveel geholpen in de VS.
quote:
Doe die feiten eens staven dan.quote:zolang 8 van de 10 marokaantjes nog bekende zijn van de politie en ze in alle vormen van criminaliteit de leiding voeren zie ik daar absoluut geen probleemen dat meki zijn gewoon feiten
![]()
[..]
De meeste moslimlanden behoren tot de Derde Wereld. Met alle respect, maar waarom zou Nederland daar een voorbeeld aan moeten nemen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:53 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Draai het eens om:
Punt is mensen denken veel rechten te hebben als ze naar NL komen of leven. De plichten kennen ze niet.
wereldwijd 40%? ik denk dat je dan aardig in de buurt zit hoor! ze zullen niet allemaal in staat zijn een aanslag uit te voeren maar daar ging het niet om!quote:
ga lekker zelf zoeken ze staan op het CBS hoorquote:Doe die feiten eens staven dan.En what the hell hebben Marokkanen met moslims van doen?
664.000.000 mensen wereldwijd minimaal dus die achter Osama Bin Laden staan?quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:39 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
wereldwijd 40%? ik denk dat je dan aardig in de buurt zit hoor! ze zullen niet allemaal in staat zijn een aanslag uit te voeren maar daar ging het niet om!
Zo werkt het niet. Jij beweert, jij bewijst.quote:[..]
ga lekker zelf zoeken ze staan op het CBS hoor
Wat een wolf in schaapskleren ben je toch. Walgelijk.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:59 schreef Elfletterig het volgende:
Steeds meer hogergeschoolden zien iets in de PVV van Wilders. En dat heeft alles te maken met de problematische integratie (of beter gezegd: het gebrek aan integratie) van moslims in Nederland. Inzoomen op het feit dat 60 procent de ideeën van Wilders niet onderschrijft, is wegkijken van wat er gaande is in Nederland.
Steeds meer mensen hebben de buik vol van bepaalde groepen allochtonen in dit land, die vaak gemeen hebben dat ze moslim (zeggen te) zijn. Daarmee is NIET gezegd dat alle moslims slecht zijn, maar WEL dat er heel wat moslims zijn die bar slecht integreren in dit land. Zelf zie ik integratie van moslims, de uitzonderingen daargelaten, als een zinloze missie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |