http://www.telegraaf.nl/b(...)deeen_Wilders__.htmlquote:di 21 apr 2009, 13:17 | lees voor
Bijna helft eens met ideeën Wilders
DEN HAAG - Veertig procent van de Nederlanders is het met veel van de opvattingen van Geert Wilders eens. Dat is de conclusie van een onderzoek van TNS NIPO naar de groeiende populariteit van de Partij voor de Vrijheid, in opdracht van Vrij Nederland. Vooral Wilders' opvattingen over de dreiging van de islam kunnen op brede steun rekenen.
„De persoon Wilders roept grote weerstand op”, zegt Tim de Beer van TNS NIPO. „Maar uit ons onderzoek blijkt dat hij grote 'gedoogsteun' heeft: veel mensen zullen misschien niet op hem stemmen, maar zijn het vaak wél met hem eens.”
Veel? Wat is veel? Slechte stelling.quote:Veertig procent van de Nederlanders is het met veel van de opvattingen van Geert Wilders eens.
In het stukje staat ook dat niet al die mensen op Wilders gaan stemmen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:50 schreef Lemmeb het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)deeen_Wilders__.html
Dit gaat de goede kant op! En de boodschapper is dit keer niet Maurice de Hond, maar TNS NIPO, dus links, dus waar.
valt nog mee moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:54 schreef Meh7 het volgende:
Goed nieuws.
Meer dan de helft van de Nederlanders is het dus oneens met de ideeën van Wilders. Er is nog een groep het eens met bepaalde ideeën van hem, maar overweegt het niet om op hem te stemmen. Daarnaast is er nog een groep zwakzinnigen.
[ afbeelding ]
jaja, bij jou is het glas halfleeg we weten hetquote:Op dinsdag 21 april 2009 13:51 schreef IHVK het volgende:
60% niet
verder niet verrassend gezien de beeldvorming over moslims
Nee het is 60% vol.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:57 schreef BereNDD het volgende:
[..]
jaja, bij jou is het glas halfleeg we weten het
Hier past maar 1 smiliequote:Op dinsdag 21 april 2009 13:57 schreef Zith het volgende:
40% van nederland is dom (nou vooruit, een relatief erg klein gedeelte van de hoger onderwezen doet ook mee)
Wat is volgens jou de oplossing?quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:59 schreef Elfletterig het volgende:
Steeds meer hogergeschoolden zien iets in de PVV van Wilders. En dat heeft alles te maken met de problematische integratie (of beter gezegd: het gebrek aan integratie) van moslims in Nederland. Inzoomen op het feit dat 60 procent de ideeën van Wilders niet onderschrijft, is wegkijken van wat er gaande is in Nederland.
Steeds meer mensen hebben de buik vol van bepaalde groepen allochtonen in dit land, die vaak gemeen hebben dat ze moslim (zeggen te) zijn. Daarmee is NIET gezegd dat alle moslims slecht zijn, maar WEL dat er heel wat moslims zijn die bar slecht integreren in dit land. Zelf zie ik integratie van moslims, de uitzonderingen daargelaten, als een zinloze missie.
Ik onderschrijf lang niet alle ideeën van Wilders en vind dat hij soms wel erg ver doorslaat, maar een gedeelte van zijn opvattingen onderschrijf ik, terwijl ik toch echt een hbo-diploma heb, het nieuws en de politiek volg en dus weet wat zich globaal afspeelt in dit land. Wil je mij eens uitleggen waarom het per definitie 'dom' is om te vinden dat Wilders op sommige punten gelijk heeft?quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:57 schreef Zith het volgende:
40% van nederland is dom (nou vooruit, een relatief erg klein gedeelte van de hoger onderwezen doet ook mee)
Zonder het onderzoek of in ieder geval de belangrijkste punten uit het onderzoek is dit nieuwsbericht inderdaad niks waard.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Heb je ook een link naar het onderzoek?
Kan bij TNS-NIPO zelf niet zo veel info vinden, maar misschien kijk ik niet goed.
Nee. Daar heb ik ook al naar gezocht, maar ik kon het ook niet vinden.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Heb je ook een link naar het onderzoek?
Kan bij TNS-NIPO zelf niet zo veel info vinden, maar misschien kijk ik niet goed.
Had ook de titel kunnen zijn.quote:Tegelijkertijd vindt ook 63 procent dat Wilders te ver gaat met zijn uitspraken over moslims en de islam, en is 53 procent van mening dat de PVV-leider terecht wordt vervolgd.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat er een hele grote groep Nederlanders is zonder een hoge opleiding (die ik maar even gemakkelijk synoniem maak aan 'dom zijn'). Als je bijv. het plaatje hierboven ziet dan zie je ook dat er bovengemiddeld veel MBO'ers op de PVV stemden en ondergemiddeld weinig WO'ers.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik onderschrijf lang niet alle ideeën van Wilders en vind dat hij soms wel erg ver doorslaat, maar een gedeelte van zijn opvattingen onderschrijf ik, terwijl ik toch echt een hbo-diploma heb, het nieuws en de politiek volg en dus weet wat zich globaal afspeelt in dit land. Wil je mij eens uitleggen waarom het per definitie 'dom' is om te vinden dat Wilders op sommige punten gelijk heeft?
Dat zal een heel pakket aan maatregelen moeten zijn, met een duidelijk doel: een succesvolle integratie van allochtonen die echt willen integreren in Nederland. Dat houdt dus in dat je mensen ook de mogelijkheid moet bieden en dat je discriminatie op de arbeidsmarkt moet tegengaan.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:00 schreef IHVK het volgende:
Wat is volgens jou de oplossing?
Je kan er inderdaad in shoppen. De Telegraaf heeft het meest gunstige (voor Wilders) eruit gehaald en dit gekleurd weergegeven.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Had ook de titel kunnen zijn.
Helft Nederlanders vindt vervolging Wilders terecht.
Het probleem is dat de door jou genoemde helft vrijwel uitsluitend uit direct belanghebbenden bestaat (allochtonen, linkse politici, mensen werkzaam in de zieligheidsindustrie), en niet uit mensen met gezond verstand en met het beste voor voor Nederland.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Had ook de titel kunnen zijn.
Helft Nederlanders vindt vervolging Wilders terecht.
Leuke vraag om over na te denken: wie denk je dat over het algemeen meer middenin de samenleving staan; mbo'ers of wo'ers? Ik denk toch dat veel wo'ers in hun 'ivoren torens' zitten. Vrij vertaald: riant inkomen, riante woning in nieuwbouwwijk of buitenaf. Terwijl relatief veel mbo'ers eerder in volkswijken zullen wonen, waaronder ongetwijfeld ook probleemwijken.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:06 schreef Zith het volgende:
Dat zeg ik niet, ik zeg dat er een hele grote groep Nederlanders is zonder een hoge opleiding (die ik maar even gemakkelijk synoniem maak aan 'dom zijn'). Als je bijv. het plaatje hierboven ziet dan zie je ook dat er bovengemiddeld veel MBO'ers op de PVV stemden en ondergemiddeld weinig WO'ers.
Vetgedrukte is pure onzin.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zal een heel pakket aan maatregelen moeten zijn, met een duidelijk doel: een succesvolle integratie van allochtonen die echt willen integreren in Nederland. Dat houdt dus in dat je mensen ook de mogelijkheid moet bieden en dat je discriminatie op de arbeidsmarkt moet tegengaan.
Anderzijds: hard optreden tegen raddraaiers en mensen die het vertikken om te integreren:
- Verplichte beheersing Nederlandse taa
- Bij dubbele nationaliteit en diverse strafbare feiten: Nederlands paspoort afnemen
- Stimuleren van remigratie
- Hard aanpakken van radicale islam-stromingen en haatzaaiende imams
Wat is je punt?quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:54 schreef Meh7 het volgende:
Goed nieuws.
Meer dan de helft van de Nederlanders is het dus oneens met de ideeën van Wilders. Er is nog een groep het eens met bepaalde ideeën van hem, maar overweegt het niet om op hem te stemmen.
[ afbeelding ]
Ja en de door jou genoemde mensen zijn LTS zwakstromers?quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het probleem is dat de door jou genoemde helft vrijwel uitsluitend uit direct belanghebbenden bestaat (allochtonen, linkse politici, mensen werkzaam in de zieligheidsindustrie), en niet uit mensen met gezond verstand en met het beste voor voor Nederland.
Zo kunnen we ook zeggen dat de andere helft (40%) bestaat uit (latent)racisten die continu op zoek zijn naar smoesjes om af te kunnen op minderheden. Hoeveel waarde moet je daar dan aan hechten?quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het probleem is dat de door jou genoemde helft vrijwel uitsluitend uit direct belanghebbenden bestaat (allochtonen, linkse politici, mensen werkzaam in de zieligheidsindustrie), en niet uit mensen met gezond verstand en met het beste voor voor Nederland.
Inderdaad. Wat is een straatterrorist?quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:11 schreef Dichtpiet. het volgende:
slechte vragen weer. Natuurlijk bij "Straatterroristen het land uit!" zeggen de meeste mensen natuurlijk vanuit hun gevoel "ja". Bij "Afkomst zou invloed moeten hebben op de strafmaat" gaan de meeste mensen achter de oren krabben.
Het lijkt mij dat er op een MBO meer moslims rondlopen dan op een HBO. Wellicht dat daarom een sterkere aversie bestaat tegen moslims. Immers worden de mede leerlingen geconfronteerd met deze moslims.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:06 schreef Zith het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg dat er een hele grote groep Nederlanders is zonder een hoge opleiding (die ik maar even gemakkelijk synoniem maak aan 'dom zijn'). Als je bijv. het plaatje hierboven ziet dan zie je ook dat er bovengemiddeld veel MBO'ers op de PVV stemden en ondergemiddeld weinig WO'ers.
Wie er in de samenleving staat maakt mij niet zo uit, ik ben mezelf en niet de samenleving. Er is ook een reden waarom in Nederland er geen burgerjury is; de massa is nou eenmaal niet zo slim. Ik heb liever wijze en/of slimme mensen aan het roer dan mensen die in het midden van de samenleving staan. De slimme kan zich laten informeren over wat er 'in de samenleving' gebeurt en daar een strategie over schrijven, de domme weet wat er gebeurt 'in de samenleving' maar kan daar geen strategie over schrijven.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Leuke vraag om over na te denken: wie denk je dat over het algemeen meer middenin de samenleving staan; mbo'ers of wo'ers? Ik denk toch dat veel wo'ers in hun 'ivoren torens' zitten. Vrij vertaald: riant inkomen, riante woning in nieuwbouwwijk of buitenaf. Terwijl relatief veel mbo'ers eerder in volkswijken zullen wonen, waaronder ongetwijfeld ook probleemwijken.
Het hoeft dus niet per definitie opleiding te zijn dat hier het verschil maakt. Het kan ook gewoon zo zijn dat de zeer hoog opgeleiden relatief weinig last hebben van de integratieproblematiek en zich er daardoor ook minder aan storen.
Het merendeel van de Nederlanders denkt dus niet per se met de onderbuik.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:54 schreef Meh7 het volgende:
Goed nieuws.
Meer dan de helft van de Nederlanders is het dus oneens met de ideeën van Wilders. Er is nog een groep het eens met bepaalde ideeën van hem, maar overweegt het niet om op hem te stemmen.
Hetzelfde geldt voor "verplichte integratie", hoe meet je dat ? en wanneer ben je geintegreerd ?quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:11 schreef Dichtpiet. het volgende:
slechte vragen weer. Natuurlijk bij "Straatterroristen het land uit!" zeggen de meeste mensen natuurlijk vanuit hun gevoel "ja". Bij "Afkomst zou invloed moeten hebben op de strafmaat" gaan de meeste mensen achter de oren krabben.
Discriminatie in het algemeen lijkt me nog beter.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zal een heel pakket aan maatregelen moeten zijn, met een duidelijk doel: een succesvolle integratie van allochtonen die echt willen integreren in Nederland. Dat houdt dus in dat je mensen ook de mogelijkheid moet bieden en dat je discriminatie op de arbeidsmarkt moet tegengaan.
Eens, maar of ik dat ook ben met de onderstaande definitie? Lees snel verder!quote:Anderzijds: hard optreden tegen raddraaiers en mensen die het vertikken om te integreren:
Kun je verlangen. Iemand het land uitzetten omdat deze de taal niet spreekt gaat ivm met het EVRM lastig worden.quote:- Verplichte beheersing Nederlandse taal
Zou mogelijkerwijs te regelen vallen bij heel zware vergrijpen. Al denk ik dat je wel op je buik kunt schrijven dat je in Nederland geboren Marokkanen met een dubbele nationaliteit kunt uitzetten.quote:- Bij dubbele nationaliteit en diverse strafbare feiten: Nederlands paspoort afnemen
Wie weet? Mij best hoor, maar ik vrees dat je de intelligentie van die lastige Marokkanen nu een beetje onderschat.quote:- Stimuleren van remigratie
Lijkt me logisch, voor zover ze de wet overtreden.quote:- Hard aanpakken van radicale islam-stromingen en haatzaaiende imams
Wat gedraag jij je ontzettend elitair.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:14 schreef Zith het volgende:
[..]
Wie er in de samenleving staat maakt mij niet zo uit, ik ben mezelf en niet de samenleving. Er is ook een reden waarom in Nederland er geen burgerjury is; de massa is nou eenmaal niet zo slim. Ik heb liever wijze en/of slimme mensen aan het roer dan mensen die in het midden van de samenleving staan. De slimme kan zich laten informeren over wat er 'in de samenleving' gebeurt en daar een strategie over schrijven, de domme weet wat er gebeurt 'in de samenleving' maar kan daar geen strategie over schrijven.
IHVK natuurlijkquote:Op dinsdag 21 april 2009 14:23 schreef Lemmeb het volgende:
Welke linksdraaiend verzuurde gladjanus heeft deze naar POL verplaatst?
En nu?quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:21 schreef davako het volgende:
[..]
Wat gedraag jij je ontzettend elitair.
Dat vermoed ik ook, maar ik zou het netjes vinden als hij het hier zelf toegeeft.quote:
Je vraagt me eerst hoe ik aankijk tegen oplossingen voor de integratie van moslims en als ik dan antwoord geef, ga je me verwijten dat ik me fixeer op moslims... - Heb ik soms ergens beweerd dat Antillianen geen problemen veroorzaken? Of dat neo-nazis's en dierenrechtenactivisten niet scherp door de AIVD in de gaten moeten worden gehouden?quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:11 schreef IHVK het volgende:
Vetgedrukte is pure onzin.
Verplichte beheersing van een taal is zo onliberaal als het maar kan, maar oké, het helpt wel.
Er zijn veel derde generatie mensen die automatisch een dubbel paspoort hebben gekregen, en die straf je dan zwaarder dan autochtonen voor dezelfde delicten.
Stimuleren van remigratie? Hoe stel je zoiets voor? Geld? Of mensen het idee geven dat ze niet welkom zijn.
En je fixatie op moslims (1 op 1 overgenomen van Wilders) snap ik ook niet. Antillianen veroorzaken bijvoorbeeld veel meer problemen dan Turken, om maar eens wat te noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |