http://www.telegraaf.nl/b(...)deeen_Wilders__.htmlquote:di 21 apr 2009, 13:17 | lees voor
Bijna helft eens met ideeën Wilders
DEN HAAG - Veertig procent van de Nederlanders is het met veel van de opvattingen van Geert Wilders eens. Dat is de conclusie van een onderzoek van TNS NIPO naar de groeiende populariteit van de Partij voor de Vrijheid, in opdracht van Vrij Nederland. Vooral Wilders' opvattingen over de dreiging van de islam kunnen op brede steun rekenen.
„De persoon Wilders roept grote weerstand op”, zegt Tim de Beer van TNS NIPO. „Maar uit ons onderzoek blijkt dat hij grote 'gedoogsteun' heeft: veel mensen zullen misschien niet op hem stemmen, maar zijn het vaak wél met hem eens.”
Veel? Wat is veel? Slechte stelling.quote:Veertig procent van de Nederlanders is het met veel van de opvattingen van Geert Wilders eens.
In het stukje staat ook dat niet al die mensen op Wilders gaan stemmen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:50 schreef Lemmeb het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)deeen_Wilders__.html
Dit gaat de goede kant op! En de boodschapper is dit keer niet Maurice de Hond, maar TNS NIPO, dus links, dus waar.
valt nog mee moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:54 schreef Meh7 het volgende:
Goed nieuws.
Meer dan de helft van de Nederlanders is het dus oneens met de ideeën van Wilders. Er is nog een groep het eens met bepaalde ideeën van hem, maar overweegt het niet om op hem te stemmen. Daarnaast is er nog een groep zwakzinnigen.
[ afbeelding ]
jaja, bij jou is het glas halfleeg we weten hetquote:Op dinsdag 21 april 2009 13:51 schreef IHVK het volgende:
60% niet
verder niet verrassend gezien de beeldvorming over moslims
Nee het is 60% vol.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:57 schreef BereNDD het volgende:
[..]
jaja, bij jou is het glas halfleeg we weten het
Hier past maar 1 smiliequote:Op dinsdag 21 april 2009 13:57 schreef Zith het volgende:
40% van nederland is dom (nou vooruit, een relatief erg klein gedeelte van de hoger onderwezen doet ook mee)
Wat is volgens jou de oplossing?quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:59 schreef Elfletterig het volgende:
Steeds meer hogergeschoolden zien iets in de PVV van Wilders. En dat heeft alles te maken met de problematische integratie (of beter gezegd: het gebrek aan integratie) van moslims in Nederland. Inzoomen op het feit dat 60 procent de ideeën van Wilders niet onderschrijft, is wegkijken van wat er gaande is in Nederland.
Steeds meer mensen hebben de buik vol van bepaalde groepen allochtonen in dit land, die vaak gemeen hebben dat ze moslim (zeggen te) zijn. Daarmee is NIET gezegd dat alle moslims slecht zijn, maar WEL dat er heel wat moslims zijn die bar slecht integreren in dit land. Zelf zie ik integratie van moslims, de uitzonderingen daargelaten, als een zinloze missie.
Ik onderschrijf lang niet alle ideeën van Wilders en vind dat hij soms wel erg ver doorslaat, maar een gedeelte van zijn opvattingen onderschrijf ik, terwijl ik toch echt een hbo-diploma heb, het nieuws en de politiek volg en dus weet wat zich globaal afspeelt in dit land. Wil je mij eens uitleggen waarom het per definitie 'dom' is om te vinden dat Wilders op sommige punten gelijk heeft?quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:57 schreef Zith het volgende:
40% van nederland is dom (nou vooruit, een relatief erg klein gedeelte van de hoger onderwezen doet ook mee)
Zonder het onderzoek of in ieder geval de belangrijkste punten uit het onderzoek is dit nieuwsbericht inderdaad niks waard.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Heb je ook een link naar het onderzoek?
Kan bij TNS-NIPO zelf niet zo veel info vinden, maar misschien kijk ik niet goed.
Nee. Daar heb ik ook al naar gezocht, maar ik kon het ook niet vinden.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Heb je ook een link naar het onderzoek?
Kan bij TNS-NIPO zelf niet zo veel info vinden, maar misschien kijk ik niet goed.
Had ook de titel kunnen zijn.quote:Tegelijkertijd vindt ook 63 procent dat Wilders te ver gaat met zijn uitspraken over moslims en de islam, en is 53 procent van mening dat de PVV-leider terecht wordt vervolgd.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat er een hele grote groep Nederlanders is zonder een hoge opleiding (die ik maar even gemakkelijk synoniem maak aan 'dom zijn'). Als je bijv. het plaatje hierboven ziet dan zie je ook dat er bovengemiddeld veel MBO'ers op de PVV stemden en ondergemiddeld weinig WO'ers.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik onderschrijf lang niet alle ideeën van Wilders en vind dat hij soms wel erg ver doorslaat, maar een gedeelte van zijn opvattingen onderschrijf ik, terwijl ik toch echt een hbo-diploma heb, het nieuws en de politiek volg en dus weet wat zich globaal afspeelt in dit land. Wil je mij eens uitleggen waarom het per definitie 'dom' is om te vinden dat Wilders op sommige punten gelijk heeft?
Dat zal een heel pakket aan maatregelen moeten zijn, met een duidelijk doel: een succesvolle integratie van allochtonen die echt willen integreren in Nederland. Dat houdt dus in dat je mensen ook de mogelijkheid moet bieden en dat je discriminatie op de arbeidsmarkt moet tegengaan.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:00 schreef IHVK het volgende:
Wat is volgens jou de oplossing?
Je kan er inderdaad in shoppen. De Telegraaf heeft het meest gunstige (voor Wilders) eruit gehaald en dit gekleurd weergegeven.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Had ook de titel kunnen zijn.
Helft Nederlanders vindt vervolging Wilders terecht.
Het probleem is dat de door jou genoemde helft vrijwel uitsluitend uit direct belanghebbenden bestaat (allochtonen, linkse politici, mensen werkzaam in de zieligheidsindustrie), en niet uit mensen met gezond verstand en met het beste voor voor Nederland.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Had ook de titel kunnen zijn.
Helft Nederlanders vindt vervolging Wilders terecht.
Leuke vraag om over na te denken: wie denk je dat over het algemeen meer middenin de samenleving staan; mbo'ers of wo'ers? Ik denk toch dat veel wo'ers in hun 'ivoren torens' zitten. Vrij vertaald: riant inkomen, riante woning in nieuwbouwwijk of buitenaf. Terwijl relatief veel mbo'ers eerder in volkswijken zullen wonen, waaronder ongetwijfeld ook probleemwijken.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:06 schreef Zith het volgende:
Dat zeg ik niet, ik zeg dat er een hele grote groep Nederlanders is zonder een hoge opleiding (die ik maar even gemakkelijk synoniem maak aan 'dom zijn'). Als je bijv. het plaatje hierboven ziet dan zie je ook dat er bovengemiddeld veel MBO'ers op de PVV stemden en ondergemiddeld weinig WO'ers.
Vetgedrukte is pure onzin.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zal een heel pakket aan maatregelen moeten zijn, met een duidelijk doel: een succesvolle integratie van allochtonen die echt willen integreren in Nederland. Dat houdt dus in dat je mensen ook de mogelijkheid moet bieden en dat je discriminatie op de arbeidsmarkt moet tegengaan.
Anderzijds: hard optreden tegen raddraaiers en mensen die het vertikken om te integreren:
- Verplichte beheersing Nederlandse taa
- Bij dubbele nationaliteit en diverse strafbare feiten: Nederlands paspoort afnemen
- Stimuleren van remigratie
- Hard aanpakken van radicale islam-stromingen en haatzaaiende imams
Wat is je punt?quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:54 schreef Meh7 het volgende:
Goed nieuws.
Meer dan de helft van de Nederlanders is het dus oneens met de ideeën van Wilders. Er is nog een groep het eens met bepaalde ideeën van hem, maar overweegt het niet om op hem te stemmen.
[ afbeelding ]
Ja en de door jou genoemde mensen zijn LTS zwakstromers?quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het probleem is dat de door jou genoemde helft vrijwel uitsluitend uit direct belanghebbenden bestaat (allochtonen, linkse politici, mensen werkzaam in de zieligheidsindustrie), en niet uit mensen met gezond verstand en met het beste voor voor Nederland.
Zo kunnen we ook zeggen dat de andere helft (40%) bestaat uit (latent)racisten die continu op zoek zijn naar smoesjes om af te kunnen op minderheden. Hoeveel waarde moet je daar dan aan hechten?quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het probleem is dat de door jou genoemde helft vrijwel uitsluitend uit direct belanghebbenden bestaat (allochtonen, linkse politici, mensen werkzaam in de zieligheidsindustrie), en niet uit mensen met gezond verstand en met het beste voor voor Nederland.
Inderdaad. Wat is een straatterrorist?quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:11 schreef Dichtpiet. het volgende:
slechte vragen weer. Natuurlijk bij "Straatterroristen het land uit!" zeggen de meeste mensen natuurlijk vanuit hun gevoel "ja". Bij "Afkomst zou invloed moeten hebben op de strafmaat" gaan de meeste mensen achter de oren krabben.
Het lijkt mij dat er op een MBO meer moslims rondlopen dan op een HBO. Wellicht dat daarom een sterkere aversie bestaat tegen moslims. Immers worden de mede leerlingen geconfronteerd met deze moslims.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:06 schreef Zith het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg dat er een hele grote groep Nederlanders is zonder een hoge opleiding (die ik maar even gemakkelijk synoniem maak aan 'dom zijn'). Als je bijv. het plaatje hierboven ziet dan zie je ook dat er bovengemiddeld veel MBO'ers op de PVV stemden en ondergemiddeld weinig WO'ers.
Wie er in de samenleving staat maakt mij niet zo uit, ik ben mezelf en niet de samenleving. Er is ook een reden waarom in Nederland er geen burgerjury is; de massa is nou eenmaal niet zo slim. Ik heb liever wijze en/of slimme mensen aan het roer dan mensen die in het midden van de samenleving staan. De slimme kan zich laten informeren over wat er 'in de samenleving' gebeurt en daar een strategie over schrijven, de domme weet wat er gebeurt 'in de samenleving' maar kan daar geen strategie over schrijven.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Leuke vraag om over na te denken: wie denk je dat over het algemeen meer middenin de samenleving staan; mbo'ers of wo'ers? Ik denk toch dat veel wo'ers in hun 'ivoren torens' zitten. Vrij vertaald: riant inkomen, riante woning in nieuwbouwwijk of buitenaf. Terwijl relatief veel mbo'ers eerder in volkswijken zullen wonen, waaronder ongetwijfeld ook probleemwijken.
Het hoeft dus niet per definitie opleiding te zijn dat hier het verschil maakt. Het kan ook gewoon zo zijn dat de zeer hoog opgeleiden relatief weinig last hebben van de integratieproblematiek en zich er daardoor ook minder aan storen.
Het merendeel van de Nederlanders denkt dus niet per se met de onderbuik.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:54 schreef Meh7 het volgende:
Goed nieuws.
Meer dan de helft van de Nederlanders is het dus oneens met de ideeën van Wilders. Er is nog een groep het eens met bepaalde ideeën van hem, maar overweegt het niet om op hem te stemmen.
Hetzelfde geldt voor "verplichte integratie", hoe meet je dat ? en wanneer ben je geintegreerd ?quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:11 schreef Dichtpiet. het volgende:
slechte vragen weer. Natuurlijk bij "Straatterroristen het land uit!" zeggen de meeste mensen natuurlijk vanuit hun gevoel "ja". Bij "Afkomst zou invloed moeten hebben op de strafmaat" gaan de meeste mensen achter de oren krabben.
Discriminatie in het algemeen lijkt me nog beter.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zal een heel pakket aan maatregelen moeten zijn, met een duidelijk doel: een succesvolle integratie van allochtonen die echt willen integreren in Nederland. Dat houdt dus in dat je mensen ook de mogelijkheid moet bieden en dat je discriminatie op de arbeidsmarkt moet tegengaan.
Eens, maar of ik dat ook ben met de onderstaande definitie? Lees snel verder!quote:Anderzijds: hard optreden tegen raddraaiers en mensen die het vertikken om te integreren:
Kun je verlangen. Iemand het land uitzetten omdat deze de taal niet spreekt gaat ivm met het EVRM lastig worden.quote:- Verplichte beheersing Nederlandse taal
Zou mogelijkerwijs te regelen vallen bij heel zware vergrijpen. Al denk ik dat je wel op je buik kunt schrijven dat je in Nederland geboren Marokkanen met een dubbele nationaliteit kunt uitzetten.quote:- Bij dubbele nationaliteit en diverse strafbare feiten: Nederlands paspoort afnemen
Wie weet? Mij best hoor, maar ik vrees dat je de intelligentie van die lastige Marokkanen nu een beetje onderschat.quote:- Stimuleren van remigratie
Lijkt me logisch, voor zover ze de wet overtreden.quote:- Hard aanpakken van radicale islam-stromingen en haatzaaiende imams
Wat gedraag jij je ontzettend elitair.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:14 schreef Zith het volgende:
[..]
Wie er in de samenleving staat maakt mij niet zo uit, ik ben mezelf en niet de samenleving. Er is ook een reden waarom in Nederland er geen burgerjury is; de massa is nou eenmaal niet zo slim. Ik heb liever wijze en/of slimme mensen aan het roer dan mensen die in het midden van de samenleving staan. De slimme kan zich laten informeren over wat er 'in de samenleving' gebeurt en daar een strategie over schrijven, de domme weet wat er gebeurt 'in de samenleving' maar kan daar geen strategie over schrijven.
IHVK natuurlijkquote:Op dinsdag 21 april 2009 14:23 schreef Lemmeb het volgende:
Welke linksdraaiend verzuurde gladjanus heeft deze naar POL verplaatst?
En nu?quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:21 schreef davako het volgende:
[..]
Wat gedraag jij je ontzettend elitair.
Dat vermoed ik ook, maar ik zou het netjes vinden als hij het hier zelf toegeeft.quote:
Je vraagt me eerst hoe ik aankijk tegen oplossingen voor de integratie van moslims en als ik dan antwoord geef, ga je me verwijten dat ik me fixeer op moslims... - Heb ik soms ergens beweerd dat Antillianen geen problemen veroorzaken? Of dat neo-nazis's en dierenrechtenactivisten niet scherp door de AIVD in de gaten moeten worden gehouden?quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:11 schreef IHVK het volgende:
Vetgedrukte is pure onzin.
Verplichte beheersing van een taal is zo onliberaal als het maar kan, maar oké, het helpt wel.
Er zijn veel derde generatie mensen die automatisch een dubbel paspoort hebben gekregen, en die straf je dan zwaarder dan autochtonen voor dezelfde delicten.
Stimuleren van remigratie? Hoe stel je zoiets voor? Geld? Of mensen het idee geven dat ze niet welkom zijn.
En je fixatie op moslims (1 op 1 overgenomen van Wilders) snap ik ook niet. Antillianen veroorzaken bijvoorbeeld veel meer problemen dan Turken, om maar eens wat te noemen.
Hmm, domme burgers blijken prima aan juryrechtspraak te kunnen doen, dat is al talloze keren onderzocht. Misschien moet je toch maar eens een WO studie gaan doen, dan kan je echt met de elite meepraten.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:14 schreef Zith het volgende:
[..]
Wie er in de samenleving staat maakt mij niet zo uit, ik ben mezelf en niet de samenleving. Er is ook een reden waarom in Nederland er geen burgerjury is; de massa is nou eenmaal niet zo slim. Ik heb liever wijze en/of slimme mensen aan het roer dan mensen die in het midden van de samenleving staan. De slimme kan zich laten informeren over wat er 'in de samenleving' gebeurt en daar een strategie over schrijven, de domme weet wat er gebeurt 'in de samenleving' maar kan daar geen strategie over schrijven.
Hmmm, daar waar de aandacht groot is blijkt in Amerika toch echt het tegendeel.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hmm, domme burgers blijken prima aan juryrechtspraak te kunnen doen, dat is al talloze keren onderzocht. Misschien moet je toch maar eens een WO studie gaan doen, dan kan je echt met de elite meepraten.
Bron?quote:Hmm, domme burgers blijken prima aan juryrechtspraak te kunnen doen
Dat is dus een (dom) vooroordeel.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Hmmm, daar waar de aandacht groot is blijkt in Amerika toch echt het tegendeel.
Edit:
Kleine Hassan. 38% van de jury meent dat je hier gekomen bent 'om hier de boel over te nemen, om ons te onderwerpen'.
Succes met je rechtszaak!
Ga maar rechten studeren, dan kom je er ook achter.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bron?
Het enige dat ik ooit heb opgevangen is dat domme juryleden niet veel meer foute beoordelingen maken dan hoger opgeleiden. Ze letten in essentie op dezelfde dingen.
Wellicht anno 2009. Maar toen in de VS de politieke correctheid niet de boventoon voerde was dat wel effe anders.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is dus een (dom) vooroordeel.
De blanke hoogopgeleide rechters oordeelden toen ook niet ok, dus dat is geen argument.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:44 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wellicht anno 2009. Maar toen in de VS de politieke correctheid niet de boventoon voerde was dat wel effe anders.
Er zijn bij mijn weten nog steeds cijfers die aantonen dat blanken het beter voor elkaar hebben in de beklaagdenbank dan negers. Ik zal effe kijken.
Enneh... de tekst eronder, dat is ook maar dom?
Mogelijk.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De blanke hoogopgeleide rechters oordeelden toen ook niet ok, dus dat is geen argument.
Een rechter laat zich ook beinvloeden door een goede advocaat. Ik denk dat er hooguit wat meer retoriek ingezet zal worden. En vergeet niet: de jury is een dwarsdoorsnede van de bevloking, het betreft echt niet alleen tokkies.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Mogelijk.
Maar je bent niet bang dat een jury zich sneller laat beinvloeden door een goede advocaat dan een rechter?
Ga je nu serieus beweren dat die andere helft vooral bestaat uit mensen met gezond verstand ?quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat is een juiste conclusie. En met het beste voor met Nederlandquote:Op dinsdag 21 april 2009 14:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ga je nu serieus beweren dat die andere helft vooral bestaat uit mensen met gezond verstand ?
Goed idee, alleen onrealistisch. Een werkgever die wil discrimineren, doet dat gewoon. 1001 excuusjes te verzinnen om iemand, die de werkgever op basis van discriminatie niet wil aannemen, de deur te wijzen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die verplichting is er al, als je de Nederlandse nationaliteit wilt verkrijgen. Wat was je van plan met mensen die de Nederlandse nationaliteit al hebben (Lees: Nederlanders) die de Nederlandse taal niet machtig zijn? Opsluiten?quote:Anderzijds: hard optreden tegen raddraaiers en mensen die het vertikken om te integreren:
- Verplichte beheersing Nederlandse taal
Nee, dat scoort internationaal lekker, andere landen opzadelen met jouw criminelen. Kan, maar wat als andere landen besluiten dat ook maar eens te gaan doen? Stuur je de Marokkaanse crimineel naar Marokko en vervolgens stuurt Marokko de Nederlandse crimineel naar Nederland...Dat lost niets op, je verruilt de ene crimineel alleen maar voor de andere, plus dat het voor je internationale betrekkingen ook niet echt lekker is.quote:- Bij dubbele nationaliteit en diverse strafbare feiten: Nederlands paspoort afnemen
En welke migrant gaat daar gebruik van maken? Juist, de hoogopgeleide migrant die wel een toekomst in z'n thuisland kan opbouwen. Die pakt de "oprotpremie" en neemt zijn kennis en kunde mee. De kansarme migrant, die hooguit het hooguit een tijdje kan uitzingen met een "oprotpremie" en daarna zonder inkomen zit, vertrekt natuurlijk niet. Met de aankomende vergrijzing is het op deze manier wegjagen van kansrijke migranten op z'n minst niet verstandig te noemen.quote:- Stimuleren van remigratie
Wat versta jij onder "hard aanpakken"? Haat zaaien is al verboden en kan al tot intrekking van vergunningen en uitzetting leiden en helpt het? Hoe veel harder had je in gedachten?quote:- Hard aanpakken van radicale islam-stromingen en haatzaaiende imams
Wer schon?quote:
quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:58 schreef Hamilcar het volgende:
Noem een top drie van waar je je dochter nou nooit mee thuis wil zien komen?
Okey, Het is nu genuanceerder. En in grote lijnen ben ik het er wel mee eensquote:Op dinsdag 21 april 2009 14:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je vraagt me eerst hoe ik aankijk tegen oplossingen voor de integratie van moslims en als ik dan antwoord geef, ga je me verwijten dat ik me fixeer op moslims... - Heb ik soms ergens beweerd dat Antillianen geen problemen veroorzaken? Of dat neo-nazis's en dierenrechtenactivisten niet scherp door de AIVD in de gaten moeten worden gehouden?
Wie met succes in Nederland wil wonen, werken EN integreren moet absoluut de taal beheersen. Wie zichzelf niet verstaanbaar kan maken in het Nederlands, kan onmogelijk integreren. En 'succesvolle integratie' was het doel waar we vanuit gingen, weet je nog? We moeten dus weg met de vrijblijvendheid waarmee het Nederlands nu wordt geleerd. (Geldt wat mij betreft net zo keihard voor autochtone Nederlanders... onvoldoende op Nederlands op de basisschool en voortgezet onderwijs is wat mij betreft: blijven zitten)
Als ik het heb over het afnemen van paspoorten, heb ik het over notoire criminelen. Ze weten donders goed wat ze doen en welke risico's ze nemen. Ik ben er belist NIET voor om zomaar paspoorten af te pakken, maar als het gaat om hardleers tuig met een meterslang strafblad, is het een middel dat kan worden ingezet. Denken in mogelijkheden in plaats van onmogelijkheden, noem ik dat. Doordat ze ee dubbele nationaliteit hebben, kun je ze tot ongewenst vreemdeling verklaren. Als je niet wilt dat jou dat overkomt, staat het je vrij om je leven te beteren. Nogmaals: we hebben het over succesvolle integratie in Nederland. Onverbeterlijke criminelen kunnen niet met succes integreren in onze samenleving. Waar het kan, kunnen we deze groep hun paspoort ontnemen. Gunstig neveneffect: meteen beter voor de beeldvorming rondom de overgebleven groep wanneer je de meest verrotte appels eruit haalt.
Ik denk serieus dat veel Marokkaanse en Turkse gezinnen in respectievelijk Marokko en Turkije veel gelukkiger zouden zijn dan ze in Nederland zijn. Turken kiezen al steeds vaker voor terugkeer, omdat ze het in landen als Nederland en Duitsland beu zijn. Je zou mensen kunnen helpen bij remigratie, met behulp van microkredieten of een tijdelijke uitkering. Als ze hier in Nederland zitten, krijgen ze die uitkering dikwijls ook, dus qua kosten is het verschil niet groot. Let op: dit is geen pleidooi om mensen met dwang uit te zetten, het is het stimuleren van remigratie, voor mensen die zich hier niet thuisvoelen. Wie zich hier niet thuisvoelt, kan namelijk ook nooit met succes integreren.
Fijne cirkelredenering. Eigenlijk zeg je: Wie Wilders niet steunt is niet serieus te nemen want omdat je Wilders niet steunt ben je niet serieus te nemen (want geen weldenkend mens).quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:56 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat is een juiste conclusie. En met het beste voor met Nederland
Dat zegt niet zoveel als je Hassan heet en circa 38% denkt dat je ouders ons komen bezetten.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Een rechter laat zich ook beinvloeden door een goede advocaat. Ik denk dat er hooguit wat meer retoriek ingezet zal worden. En vergeet niet: de jury is een dwarsdoorsnede van de bevloking, het betreft echt niet alleen tokkies.
Volgens mij zijn er weinig die het probleem nog ontkennen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:58 schreef Hamilcar het volgende:
ElfLetterig slaat de spijker op zijn kop. Mensen die deze problemen ontkennen zijn of dwazen of mensen die niet in de steden wonen waar deze problemen zich afspelen.
Sla er de statistieken maar eens op na. Welke groepen hebben gemiddeld het laagste opleidingsniveau, zijn het ongezondst en raken vaak in de criminaliteit? Welk antwoord rolt er zo goed als altijd uit de mond als je een willekeurig persoon vraagt welk volk altijd zorgt voor problemen en waar ze weinig van moeten hebben? Noem een top drie van waar je je dochter nou nooit mee thuis wil zien komen?
Ik probeer geen racisme aan te wakkeren of te promoten, maar het is nu eenmaal zo dat er een probleem is en dat als je het nu nog ontkent, je simpelweg niet goed in je hoofd bent. Bekijk het probleem en pak het dan structureel aan. Totdat andere partijen met een rigoureuze aanpak komen van wat veel mensen zien als een serieuze verloedering van de maatschappij moeten de onwetenden ook niet kraaien dat een figuur als Wilders zoveel aandacht en bijval krijgt. Ongeacht of mensen het nu echt met hem eens zijn of niet.
Lees mijn argumenten nog eens goed...quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat zegt niet zoveel als je Hassan heet en circa 38% denkt dat je ouders ons komen bezetten.
Doe nu maar eens een rechtszaak met een slechte advocaat... Dan hang je ook.quote:Als je dan ook nog eens een groter belang aan een goede advocaat gaat hechten doordat de jury naar mijn idee makkelijker te beinvloeden zal zijn dan een rechter... Dan creeer je m.i. vooral meer rechtsongelijkheid.
Ja, en dat komt doordat negers vaak geen goede adovcaten kunnen betalen. Kijk maar naar de OJ Simpson zaak.quote:Wist je bv dat in de VS al jaren meer blanken dan zwarten worden gearresteerd maar dat er ieder jaar meer negers dan blanken een cel in gaan?
quote:Geinig he?
Wat is er mis met de onderbuik? Daar zit het meeste eerlijke gevoel, ook al is het ongefundeerd.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het merendeel van de Nederlanders denkt dus niet per se met de onderbuik.
Dus omdat niemand nog een goede oplossing heeft moeten we niet zeuren dat mensen op een achterlijke stemmen die artikel 1 van de grondwet wel effe af gaat schaffen, vóór vrijheid van meningsuiting is, maar de Koran wel wil verbieden?quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:58 schreef Hamilcar het volgende:
ElfLetterig slaat de spijker op zijn kop. Mensen die deze problemen ontkennen zijn of dwazen of mensen die niet in de steden wonen waar deze problemen zich afspelen.
Sla er de statistieken maar eens op na. Welke groepen hebben gemiddeld het laagste opleidingsniveau, zijn het ongezondst en raken vaak in de criminaliteit? Welk antwoord rolt er zo goed als altijd uit de mond als je een willekeurig persoon vraagt welk volk altijd zorgt voor problemen en waar ze weinig van moeten hebben? Noem een top drie van waar je je dochter nou nooit mee thuis wil zien komen?
Ik probeer geen racisme aan te wakkeren of te promoten, maar het is nu eenmaal zo dat er een probleem is en dat als je het nu nog ontkent, je simpelweg niet goed in je hoofd bent. Bekijk het probleem en pak het dan structureel aan. Totdat andere partijen met een rigoureuze aanpak komen van wat veel mensen zien als een serieuze verloedering van de maatschappij moeten de onwetenden ook niet kraaien dat een figuur als Wilders zoveel aandacht en bijval krijgt. Ongeacht of mensen het nu echt met hem eens zijn of niet.
Exact. Wie Wilders niet steunt is niet serieus te nemen, dat vind ik. Wat jij daar verder van vindt komt uiteraard voor jouw eigen rekening.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Fijne cirkelredenering. Eigenlijk zeg je: Wie Wilders niet steunt is niet serieus te nemen want omdat je Wilders niet steunt ben je niet serieus te nemen (want geen weldenkend mens).
Als je in de kern een kutzaak voert wel ja. Maar je zult nu niet aan het kruis genageld worden op grond van emotie.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:05 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Lees mijn argumenten nog eens goed...
[..]
Doe nu maar eens een rechtszaak met een slechte advocaat... Dan hang je ook.
Feiten zijn feiten, die verzin ik ook niet.quote:Ja, en dat komt doordat negers vaak geen goede adovcaten kunnen betalen. Kijk maar naar de OJ Simpson zaak.
Als je de peilingen mag geloven, werkt het blijkbaar wel zo.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dus omdat niemand nog een goede oplossing heeft moeten we niet zeuren dat mensen op een achterlijke stemmen die artikel 1 van de grondwet wel effe af gaat schaffen, vóór vrijheid van meningsuiting is, maar de Koran wel wil verbieden?
Nee, zo werkt het dus niet
Ik heb het over het 'recht' om je er tegen uit te spreken.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:10 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als je de peilingen mag geloven, werkt het blijkbaar wel zo.
Zo werkt het wel voor mensen die in de wereld leven waar deze problemen realiteit zijn. Dat jij denkt dat het anders moet en kan, betekend niet dat het een vanzelfsprekende waarheid is voor een ieder. Het feit dat Wilders draconische maatregelen wil noemen zou alleen maar de bereidwilligheid van andere partijen om met een serieuze aanpak te komen moeten vergroten, zo niet direct aansporen, want Wilders eist toch verdomde veel stemmen op met zijn 'issues'. Dat enkele van deze stemmen mede voortkomen dankzij zijn plan van aanpak is iets wat niet van belang is in deze discussie - deze lieden zullen zuch immers nooit bezigheden met 'hoe het werkt'.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dus omdat niemand nog een goede oplossing heeft moeten we niet zeuren dat mensen op een achterlijke stemmen die artikel 1 van de grondwet wel effe af gaat schaffen, vóór vrijheid van meningsuiting is, maar de Koran wel wil verbieden?
Nee, zo werkt het dus niet
Leuke voor het archief.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:08 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Exact. Wie Wilders niet steunt is niet serieus te nemen, dat vind ik. Wat jij daar verder van vindt komt uiteraard voor jouw eigen rekening.
Heb je wel eens een rechtszaak bijgewoond? Je oordeelt zo te horen zonder enige vorm van kennis.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Als je in de kern een kutzaak voert wel ja. Maar je zult nu niet aan het kruis genageld worden op grond van emotie.
OJ is vrijgesproken he, terwijl hij geen sterke zaak had. Puur op het feit dat hij een hele goede en dure advocaat had kunnen inhuren.quote:[..]
Feiten zijn feiten, die verzin ik ook niet.
Dus iedereen met een andere mening dan die van Wilders is niet serieus te nemen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:08 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Exact. Wie Wilders niet steunt is niet serieus te nemen, dat vind ik. Wat jij daar verder van vindt komt uiteraard voor jouw eigen rekening.
Welke wereld denk je dat ik leef?quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:12 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Zo werkt het wel voor mensen die in de wereld leven waar deze problemen realiteit zijn.
Ik denk dat mensen die met zulk gemak de pijlers onder onze democratie vandaan trekken een gevaar voor de samenleving zijn.quote:Dat jij denkt dat het anders moet en kan, betekend niet dat het een vanzelfsprekende waarheid is voor een ieder.
Tsja... Wellicht bedoelen ze het goed. Wellicht helpt het. Maar ik neem aan dat je zelf ook niet zit te wachten op al te veel macht voor ome Geert om z'n plannetjes door te voeren?quote:Het feit dat Wilders draconische maatregelen wil noemen zou alleen maar de bereidwilligheid van andere partijen om met een serieuze aanpak te komen moeten vergroten, zo niet direct aansporen, want Wilders eist toch verdomde veel stemmen op met zijn 'issues'.
Maar daar heb ik het dan ook niet over. Ik heb het over mensen mét verstand die desondanks hun stem gaan vergeven aan een clown die artikel 1 van de grondwet wil schrappen.quote:Dat enkele van deze stemmen mede voortkomen dankzij zijn plan van aanpak is iets wat niet van belang is in deze discussie - deze lieden zullen zuch immers nooit bezigheden met 'hoe het werkt'.
Zou je verbazenquote:Op dinsdag 21 april 2009 15:12 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Heb je wel eens een rechtszaak bijgewoond? Je oordeelt zo te horen zonder enige vorm van kennis.
Net zo verwerpelijk.quote:OJ is vrijgesproken he, terwijl hij geen sterke zaak had. Puur op het feit dat hij een hele goede en dure advocaat had kunnen inhuren.
Bespaar jezelf de moeite.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:13 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dus iedereen met een andere mening dan die van Wilders is niet serieus te nemen?
Waar is toch dat hoogste goed van Wilders, de vrijheid van meningsuiting gebleven in je verhaal?
Je steunt Wilders toch wel, he?
Ja. Volgens mij dan heh.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:13 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dus iedereen met een andere mening dan die van Wilders is niet serieus te nemen?
Waar in mijn verhaal staat de vrijheid van meningsuiting ter discussie? Het lijkt me dat iedereen voor zichzelf mag bepalen wiens mening hij wel en wiens mening hij niet serieus neemt. Dat doet verder niets af aan de vrijheid om welke mening dan ook te uiten.quote:Waar is toch dat hoogste goed van Wilders, de vrijheid van meningsuiting gebleven in je verhaal?
Jazeker!quote:Je steunt Wilders toch wel, he?
Nee. Maar de VS hebben gewoon een heel ander rechtssysteem. Je kunt niet eenvoudig zeggen dat het een goed is en het ander niet.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Zou je verbazen
Vind jij het lijken op wat je in de VS tegenkomt?
Geen idee, wellicht wel met een goede advocaat (de Nomads lopen tenslotte ook nog vrij rond).quote:[..]
Net zo verwerpelijk.
Maar in NL had ie ook vrijgesproken geweest bedoel je?
Dat is waar. Maar ik zie persoonlijk niet in hoe het in NL beter wordt door nog meer onkunde in het proces te betrekken.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee. Maar de VS hebben gewoon een heel ander rechtssysteem. Je kunt niet eenvoudig zeggen dat het een goed is en het ander niet.
Lag dat niet ook een beetje aan het OM?quote:Geen idee, wellicht wel met een goede advocaat (de Nomads lopen tenslotte ook nog vrij rond).
Wat denk je eigenlijk te bereiken met deze post?quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:23 schreef Klopkoek het volgende:
Heil Wilders
[ afbeelding ]
Moet Wilders ook nog tussen
Hij geeft daar zijn mening over Wilders mee, mag dat niet?quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat denk je eigenlijk te bereiken met deze post?
Ik heb geen idee in welke wereld jij woont, maar blijkbaar is het op jou niet van toepassing waardoor mij resteert de vraag te stellen waarom je hier dan zo op antwoord? Behalve dan om er een :' ) smilie in te kunnen rammen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Welke wereld denk je dat ik leef?
[..]
Ik denk dat mensen die met zulk gemak de pijlers onder onze democratie vandaan trekken een gevaar voor de samenleving zijn.
[..]
Tsja... Wellicht bedoelen ze het goed. Wellicht helpt het. Maar ik neem aan dat je zelf ook niet zit te wachten op al te veel macht voor ome Geert om z'n plannetjes door te voeren?
[..]
Maar daar heb ik het dan ook niet over. Ik heb het over mensen mét verstand die desondanks hun stem gaan vergeven aan een clown die artikel 1 van de grondwet wil schrappen.
Wir haben was nicht gewußt?quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:29 schreef Klopkoek het volgende:
Ik denk niks te bereiken. Het zijn zomaar wat gedachtes bij een extremistische gek waar de helft van de bevolking achteraan loopt.
En straks zeggen figuren zoals Elfletterig natuurlijk "ich habe es nicht gewusst".
Jaja.
Jawel hoor. Waar zeg ik dat het niet mag?quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:30 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Hij geeft daar zijn mening over Wilders mee, mag dat niet?
Ah, is dat vrijheid van meningsuiting? Je mag een mening wel hebben, je mag hem zelfs uiten maar als het niet aan de mening van Wilders voldoet, nemen we het gewoon niet serieus?quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:18 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja. Volgens mij dan heh.
[..]
Waar in mijn verhaal staat de vrijheid van meningsuiting ter discussie? Het lijkt me dat iedereen voor zichzelf mag bepalen wiens mening hij wel en wiens mening hij niet serieus neemt. Dat doet verder niets af aan de vrijheid om welke mening dan ook te uiten.
[..]
Jazeker!
Er moet natuurlijk wel een rechter blijven zitten om het proces in goede banen te leiden. Onder die voorwaarde vind ik juryrechtspraak prima.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar ik zie persoonlijk niet in hoe het in NL beter wordt door nog meer onkunde in het proces te betrekken.
Naja, eigenlijk wel (maar de advocaten hebben dat wel aangegrepen)quote:Geldt eigenlijk over de gehele linie waarmee ik in contact kom wel zo'n beetje
[..]
Lag dat niet ook een beetje aan het OM?
Ik woon in dezelfde wereld als die mensen maar denk er dus heel anders over.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:33 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Ik heb geen idee in welke wereld jij woont, maar blijkbaar is het op jou niet van toepassing waardoor mij resteert de vraag te stellen waarom je hier dan zo op antwoord? Behalve dan om er een :' ) smilie in te kunnen rammen.
Haarscherpe analysequote:Wat jij dan wel of niet vindt van mensen die de democratische pijlers onder onze samenleving weg willen slaan, lijkt haaks te staan op wat Wilders stemmen hierover denken.
Wederom ben je iets op het spoor...quote:Fijn, maar dat neemt niet weg dat de onvree van deze groep ergens vandaan komt.
Ja. OMDAT ik dus vind dat je ongeacht je verdere mening over het migranteprobleem (of islamprobleem of hoe je het ook noemen wil) je m.i. niet hoort te stemmen op een partij die artikel 1 van de grondwet wenst te schrappen.quote:Maar weet je wat? Laat ook maar. Je ontwijkt waar het echt over gaat en begint vervolgens over je eigen punten te spreken die hier echt verdomde weinig mee te maken hebben
Volgens mij gaat het over de populariteit van Wilders. En ik stel dat het onverantwoord is om op hem te stemmen.quote:Het gaat om mensen die het geheel of gedeeltelijk eens zijn met Wilders en dus om wat er in de samenleving speelt en waar de huidige politiek blijkbaar niet genoeg gehoor aan geeft.
Nuja, als het zo doorgaat met de misdragingen van criminele Marokkanen, en de gevestigde politiek blijft volharden in het niks ertegen ondernemen, dan acht ik het op lange termijn zeer wel mogelijk dat mensen steeds radicalere, minder gezonde denkbeelden beginnen te ontwikkelen over wat met deze criminele Marokkanen te doen. De vraag is echter of je dat die mensen zelf aan kunt rekenen, of de gevestigde politieke orde, die maar niks tegen het geweld en de criminaliteit onderneemt.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:34 schreef Klopkoek het volgende:
Lemmeb: je mag een gok doen wanneer voor het eerst openlijk werd gepraat over het vernietigen van Joden.
Tip: het was niet voor 1933
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |