abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2009 @ 15:41:30 #101
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68239968
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:34 schreef Klopkoek het volgende:
Lemmeb: je mag een gok doen wanneer voor het eerst openlijk werd gepraat over het vernietigen van Joden.

Tip: het was niet voor 1933
Nuja, als het zo doorgaat met de misdragingen van criminele Marokkanen, en de gevestigde politiek blijft volharden in het niks ertegen ondernemen, dan acht ik het op lange termijn zeer wel mogelijk dat mensen steeds radicalere, minder gezonde denkbeelden beginnen te ontwikkelen over wat met deze criminele Marokkanen te doen. De vraag is echter of je dat die mensen zelf aan kunt rekenen, of de gevestigde politieke orde, die maar niks tegen het geweld en de criminaliteit onderneemt.

Maar dat heeft imho niet per definitie iets met moslims te maken. Echter, als moslims overgaan tot het plegen van aanslagen in Nederland, dan vrees ik op termijn het ergste voor de totale moslimpopulatie. Het Nederlandse volk gaat dat echt niet pikken, zeker nu niet meer, na alles wat er al over gezegd is.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_68239974
quote:
Lemmeb: je mag een gok doen wanneer voor het eerst openlijk werd gepraat over het vernietigen van Joden.

Laten we aub niet beginnen met Tweede Wereldoorlog en Hitler vergelijkingen. Dan kan je het topic net zo goed meteen sluiten

Kijk, ik begrijp je punt wel Klopkoek en ik ben het ook niet eens met Lemmeb's bewering dat die 40% dan juist slim is, maar die discussie doet helemaal niet ter zake. Als hij vindt van wel, laat hem dat denken. Het probleem zit hem echt in waar al deze onvrede vandaan komt en hoe dit op te lossen. Totdat de politiek dat niet actief gaat doen, zal Wilders echt niet van het toneel verdwijnen.
pi_68240065
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:18 schreef IHVK het volgende:

[..]

Bespaar jezelf de moeite.
Nooit de hoop opgeven
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 15:47:42 #104
8781 crew  Frutsel
pi_68240193
quote:

Wat me bij jou vooral opvalt is dat als het om Wilders gaat je al gauw naar de holocaust verwijst en dat ons dat ook allemaal te wachten staat enzo.
Maar zodra het over Israel gaat, begin je doodleuk over dat Hitler nog vijf jaar langer had moeten leven, want dan hadden we een probleem niet gehad.

Hypocriet trollerig gedoe...
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:23 schreef Klopkoek het volgende:
Heil Wilders

[ afbeelding ]

Moet Wilders ook nog tussen
Gutteguttegut... misschien ben jij wel enger dan Wilders..
pi_68240234
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:41 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nuja, als het zo doorgaat met de misdragingen van criminele Marokkanen, en de gevestigde politiek blijft volharden in het niks ertegen ondernemen, dan acht ik het op lange termijn zeer wel mogelijk dat mensen steeds radicalere, minder gezonde denkbeelden beginnen te ontwikkelen over wat met deze criminele Marokkanen te doen. De vraag is echter of je dat die mensen zelf aan kunt rekenen, of de gevestigde politieke orde, die maar niks tegen het geweld en de criminaliteit onderneemt.

Maar dat heeft imho niet per definitie iets met moslims te maken. Echter, als moslims overgaan tot het plegen van aanslagen in Nederland, dan vrees ik op termijn het ergste voor de totale moslimpopulatie. Het Nederlandse volk gaat dat echt niet pikken, zeker nu niet meer, na alles wat er al over gezegd is.
En dan nog moet je de scheiding kunnen maken tussen het handjevol fundamentalistische moslims wat in staat is om geweld te gebruiken en de groter wordende groep 'Westerse moslims'.
  dinsdag 21 april 2009 @ 15:50:50 #106
66825 Reya
Fier Wallon
pi_68240313
Nederlands eigen Reagan Democrats. Weinig verbazend, doch.
  dinsdag 21 april 2009 @ 15:52:10 #107
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68240366
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dan nog moet je de scheiding kunnen maken tussen het handjevol fundamentalistische moslims wat in staat is om geweld te gebruiken en de groter wordende groep 'Westerse moslims'.
Mensen moeten helemaal niks. Veel mensen zijn niet in staat om die scheiding te maken, veel mensen willen die scheiding niet maken, en veel mensen zien in de praktijk die scheiding helemaal niet.

Probeer jij de mensen tegen die tijd maar eens duidelijk te maken dat er weldegelijk zo'n scheiding bestaat. Ik wens je daarbij veel succes. Maar laten we hopen dat het nooit zover hoeft te komen.
  dinsdag 21 april 2009 @ 15:52:59 #108
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68240403
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:50 schreef Reya het volgende:
Nederlands eigen Reagan Democrats. Weinig verbazend, doch.
Reagan Democrats waren geen racisten maar laagbetaalde arbeiders die dachten dat zij met lagere belastingen beter af zouden zijn. Iets heel anders en een stuk frisser.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 21 april 2009 @ 15:54:26 #109
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68240469
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:47 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Wat me bij jou vooral opvalt is dat als het om Wilders gaat je al gauw naar de holocaust verwijst en dat ons dat ook allemaal te wachten staat enzo.
Maar zodra het over Israel gaat, begin je doodleuk over dat Hitler nog vijf jaar langer had moeten leven, want dan hadden we een probleem niet gehad.

Hypocriet trollerig gedoe...
[..]

Gutteguttegut... misschien ben jij wel enger dan Wilders..
In dezelfde post dat ik dat zei vertelde ik ook meteen dat we uiteraard Israel behoren te steunen....

Sowieso lijkt het me feitelijk juist: in veel landen was de Joodse populatie in drie jaar tijd met 40% gereduceerd, tel er 5 jaar bij op en je komt op nul uit.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_68240524
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Probeer jij de mensen tegen die tijd maar eens duidelijk te maken dat er weldegelijk zo'n scheiding bestaat. Ik wens je daarbij veel succes.
Dat kan ik met 1 woord: bewijs.

Bewijs maar eens hoe ik andere mensen hun lijf en goed schaadt morgenvroeg wanneer ik een doek over mijn hoofd trek of naar een moskee ga.

Kun je dat niet, dan heb je een paranoide persoonlijkheidstoornis.
pi_68240531
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:41 schreef devl1nsect het volgende:
Oma wordt uit een land getrokken zodat zij bij familie in NL kan zijn (en wat nu als oma ziek wordt? En net 2 jaar premies heeft betaald? Ten opzichte van een oma die al 40 jaar premies betaalt? gelijke behandeling?). Oma lijkt mij niet gelukkig.
Ongelijke behandeling m'n reet.
quote:
Integratie werkt niet. Je kan doen wat je wilt. Het werkt niet.
Klinkklare onzin. Talloze voorbeelden in Nederland dat het wél werkt.
quote:
Integratie
'Allochtonofoob'.
  dinsdag 21 april 2009 @ 15:56:41 #112
66825 Reya
Fier Wallon
pi_68240552
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Reagan Democrats waren geen racisten maar laagbetaalde arbeiders die dachten dat zij met lagere belastingen beter af zouden zijn. Iets heel anders en een stuk frisser.
Nou ja, belastingen war enkel een onderdeel van de punten waarvoor men van partij wisselde; in bredere zin ging het om een stuk cultureel conservatisme dat de Democratische partij de voorbije decennia had ingewisseld voor een gematigd liberalisme. Eenzelfde cultureel conservatisme is vermoedelijk een belangrijke reden om Wilders te steunen.
  dinsdag 21 april 2009 @ 15:57:46 #113
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68240596
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:41 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Laten we aub niet beginnen met Tweede Wereldoorlog en Hitler vergelijkingen. Dan kan je het topic net zo goed meteen sluiten

Kijk, ik begrijp je punt wel Klopkoek en ik ben het ook niet eens met Lemmeb's bewering dat die 40% dan juist slim is, maar die discussie doet helemaal niet ter zake. Als hij vindt van wel, laat hem dat denken. Het probleem zit hem echt in waar al deze onvrede vandaan komt en hoe dit op te lossen. Totdat de politiek dat niet actief gaat doen, zal Wilders echt niet van het toneel verdwijnen.
Het probleem zit er juist in dat men teveel van de politiek verwacht en te snel resultaat willen zien. Die denken dat de politiek een Vroom&Dreesmann is; je gaat bij de kassa staan, rekent af en kunt er direct van genieten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_68240651
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ongelijke behandeling m'n reet.
[..]

Klinkklare onzin. Talloze voorbeelden in Nederland dat het wél werkt.
[..]

'Allochtonofoob'.
Noem eens drie voorbeelden wat wel werkt?

Je bedoelt Xenofoob? Dan zou ik ook straatvrees hebben. Ze zitten overal!!!!!!!!!!!!!!11!!!
pi_68240688
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Mensen moeten helemaal niks. Veel mensen zijn niet in staat om die scheiding te maken, veel mensen willen die scheiding niet maken, en veel mensen zien in de praktijk die scheiding helemaal niet.
Dan is dat hún probleem?
quote:
Probeer jij de mensen tegen die tijd maar eens duidelijk te maken dat er weldegelijk zo'n scheiding bestaat. Ik wens je daarbij veel succes. Maar laten we hopen dat het nooit zover hoeft te komen.
Laten we hopen dat de gruwelijke kortzichtigheid waar veel Nederlanders blijkbaar mee kampen, eens verdwijnt.
pi_68240703
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het probleem zit er juist in dat men teveel van de politiek verwacht en te snel resultaat willen zien. Die denken dat de politiek een Vroom&Dreesmann is; je gaat bij de kassa staan, rekent af en kunt er direct van genieten.
Maar dat is een weerspiegeling van jouw verwachtingen van de politiek en de persoonlijke invulling van hoe deze eruit zou moeten zien. In Nederland is het nu eenmaal zo dat alles geregeld wordt door de politiek of een verlengde daarvan.

In Nederland los je problemen op door ze op het hoogste platform aan te kaarten, daar oplossingen te formuleren en vervolgens uit te voeren. Dat is dus vaak de landelijke politiek of de gemeente.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:01:54 #117
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68240757
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:55 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Dat kan ik met 1 woord: bewijs.

Bewijs maar eens hoe ik andere mensen hun lijf en goed schaadt morgenvroeg wanneer ik een doek over mijn hoofd trek of naar een moskee ga.

Kun je dat niet, dan heb je een paranoide persoonlijkheidstoornis.
Voor dat soort redenaties zijn mensen helemaal niet meer vatbaar als hun geliefde is opgeblazen of de keel is afgesneden door mensen met een islamitisch motief. Dan heeft de islam het gedaan, en dus ook de moslims.
pi_68240798
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:59 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Noem eens drie voorbeelden wat wel werkt?
Je wilt me toch niet vertellen dat je in je gehele omgeving geen mensen die kent die prima geïntegreerd zijn?
quote:
Je bedoelt Xenofoob? Dan zou ik ook straatvrees hebben. Ze zitten overal!!!!!!!!!!!!!!11!!!
Nee, allochtonofoob, islamofoob en wat dies meer zij.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:03:33 #119
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68240819
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:00 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Maar dat is een weerspiegeling van jouw verwachtingen van de politiek en de persoonlijke invulling van hoe deze eruit zou moeten zien. In Nederland is het nu eenmaal zo dat alles geregeld wordt door de politiek of een verlengde daarvan.

In Nederland los je problemen op door ze op het hoogste platform aan te kaarten, daar oplossingen te formuleren en vervolgens uit te voeren. Dat is dus vaak de landelijke politiek of de gemeente.
Het probleem is niet persé dat de overheid teveel doet maar dat men het ziet als een winkel waar je kunt shoppen.

Dat is onzin, je hoort ook rekening te houden met andere belangen en bovendien verder te kijken dan je neus lang is.

Zo valt het me op dat veel mensen klagen over de criminaliteit maar het tegelijkertijd ergerlijk vinden als ook zij extra in de gaten worden gehouden.
Ook vertikt men het vaak om aangifte te doen en denken ze dat het sowieso wel opgelost moet worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_68240839
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Voor dat soort redenaties zijn mensen helemaal niet meer vatbaar als hun geliefde is opgeblazen of de keel is afgesneden door mensen met een islamitisch motief. Dan heeft de islam het gedaan, en dus ook de moslims.
Gelukkig komt dat vandaag de dag ook zó vaak voor.

Maar, dan nog blijft dat hún probleem, hun gebrek aan kortzichtigheid.
pi_68240861
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan is dat hún probleem?
[..]

Laten we hopen dat de gruwelijke kortzichtigheid waar veel Nederlanders blijkbaar mee kampen, eens verdwijnt.

Ja. Laten we ze de ruimte geven. Laten we bijvoorbeeld de discussie van HALAL hypotheek en HALAL belasting weer eens oppakken waarbij het mogelijk is om een hypotheek zonder belasting te betalen. Want belasting mag niet volgens islam.

En het is toch tof om de grootste moskee van Europa in NL te hebben? Dat is cultuur.

[/sarcasme]
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:05:30 #122
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68240895
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het probleem zit er juist in dat het probleem van de criminele Marokkanen zo'n 15 jaar geleden al is aangekaart en in die tijd alleen maar is verergerd door de lakse, vergoelijkende, faciliterende en zelfs stimulerende houding van de Nederlandse gevestigde politiek. Nu, na zo'n 15 jaar, begint de bevolking dit eindelijk dusdanig zat te worden, dat de zalvende woordjes van Balkenende of Bos niet meer gaan helpen tegen de opkomst van iemand als Wilders, iemand die er nu eens geen doekjes om windt.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:07:35 #123
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68240964
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het probleem zit er juist in dat het probleem van de criminele Marokkanen zo'n 15 jaar geleden al is aangekaart en in die tijd alleen maar is verergerd door de lakse, vergoelijkende, faciliterende en zelfs stimulerende houding van de Nederlandse gevestigde politiek. Nu, na zo'n 15 jaar, begint de bevolking dit eindelijk dusdanig zat te worden, dat de zalvende woordjes van Balkenende of Bos niet meer gaan helpen tegen de opkomst van iemand als Wilders, iemand die er nu eens geen doekjes om windt.
Jawohl, herr Goering
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_68240986
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je wilt me toch niet vertellen dat je in je gehele omgeving geen mensen die kent die prima geïntegreerd zijn?
[..]

Nee, allochtonofoob, islamofoob en wat dies meer zij.
Geef de definitie van suc6vol integreren. Kan ik je aangeven of deze mensen in mijn omgeving prima geintegreerd zijn.

En allochtonofoob en islamofoob zijn geen nederlandse woorden. Sterker nog, de fobie die jij omschrijft bestaat niet. Wel in het woord xenofoob.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:09:30 #125
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68241040
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gelukkig komt dat vandaag de dag ook zó vaak voor.
Gelukkig niet. Maar in 2001 (New York), 2004 (Madrid en Amsterdam) en 2005 (Londen) was het wel raak.
quote:
Maar, dan nog blijft dat hún probleem, hun gebrek aan kortzichtigheid.
Waarom zou dat voor hen een probleem zijn? Hun boeit het dan geen reet hoor, als alle moslims over de kling worden gejaagd. Waarschijnlijk biedt het die mensen juist een manier om hun honger naar gerechtigheid en wraak te stillen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')