abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68311682
helemaal geen vliegtuigen.

Koop maar een paar mini-nukes en een snel scheepje erbij, om die zeerovers te pakken en niet gelijk loslaten svp

Als vliegtuigen zo nuttig waren, zou men er meer mee doen he??
Ik denk dat de rekenkamer gelijk heeft
pi_68321675
quote:
Op donderdag 23 april 2009 18:37 schreef henkway het volgende:

Koop maar een paar mini-nukes en een snel scheepje erbij, om die zeerovers te pakken en niet gelijk loslaten svp

quote:

Ge-quote voordat TS spijt krijgt

om te huilen gewoon

EDIT:

[ Bericht 14% gewijzigd door Shizzah op 23-04-2009 23:19:10 ]
pi_68322386
quote:
Op donderdag 23 april 2009 23:14 schreef henkway het volgende:

[..]

grote type fout

donderdag 23 april 2009 @ 23:29:43 #106
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_68322853
Slotje
Dasvidanja
pi_68328455
quote:
Op donderdag 23 april 2009 23:29 schreef Verluste het volgende:
Slotje
Waarom? omdat alles wat je zegt een tegen argument heeft gekregen?
Peace through power!!
pi_68334559
quote:
Op donderdag 23 april 2009 18:37 schreef henkway het volgende:

en hoe ga je die nukes op hun plek krijgen...
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_68334564
quote:
Op donderdag 23 april 2009 23:29 schreef Verluste het volgende:
Slotje
je zou ook met argumenten kunnen komen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:29:12 #110
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_68335211
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

je zou ook met argumenten kunnen komen
Doe ik. Maar ja, tis tegen een muur van blinde pro-Amerika JSF-fanboys praten he Dan houdt het een keer op.
Dasvidanja
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:41:59 #111
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68335657
Ik ben niet blind, ik ben niet pro-amerika, ik ben geen JSF-fanboy.
Ik heb wel een bril, geen dwangmatige anti-amerika houding, en wel een hekel aan kul argumenten.

Als je echt had gelezen wat ik tegen je post, dan zul je zien dat vrijwel al mijn reacties jouw argumenten ontkrachten. Ze slaan namelijk nergens op, zodra je ze in een context zet. Dat je de JSF een kutbak vindt, prima, dat vind ik namelijk ook. Ik vind alleen de alternatieven (Gripen, Rafale, en vooral Typhoon) nog ergere kutbakken. Ik denk dat de electronica die nu bedacht wordt voor de JSF beter in een nieuwe F-16 variant gestopt kan worden, en dat je dan een echt geweldige fighter hebt, die nog meer kan dan de JSF zou moeten kunnen. Alleen denk ik daarbij ook dat dat nooit zal gebeuren. En dan zijn we beter af met de JSF dan met oude, kromgevlogen F-16 airframes van bijna 20 jaar oud.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:51:55 #112
176916 Karrs
2007-2017
pi_68336002
Ik heb wel eens gedacht dat het goedkoper en (wie weet) beter zou zijn om nieuwe F-16-airframes te bouwen/kopen en die vol te stoppen met de laatste technische snufjes, dan een geheel nieuw ontworpen vliegtuig als de JSF, de Typhoon of de Gripen te nemen.

Onder het mom: if it ain't broken, don't fix it.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:47:44 #113
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68337883
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:51 schreef Karrs het volgende:
Ik heb wel eens gedacht dat het goedkoper en (wie weet) beter zou zijn om nieuwe F-16-airframes te bouwen/kopen en die vol te stoppen met de laatste technische snufjes, dan een geheel nieuw ontworpen vliegtuig als de JSF, de Typhoon of de Gripen te nemen.

Zie mijn post boven de jouwe. De F-16 is in de basis een heel goed airframe, dat nieuwgebouwd nog steeds heel goed mee kan. Stealth is overrated, het was leuk in de jaren 80 en jaren 90, maar inmiddels goed te detecteren. De F-16 is daarnaast qua motorvermogen krachtiger (en stiller) dan de JSF. Het enige dat ik nog nergens gevonden heb is welke van de twee wendbaarder is. De F-16 versloeg wat dat betreft zijn voorgangers (waaronder de F-4, F-104 en F-105) ruimschoots. Ik kan me niet voorstellen dat de F-35 heel veel wendbaarder is.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_68338162
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:51 schreef Karrs het volgende:

dat kan nog steeds, echter niet voor de vs want die hebben een stovl vliegtuig nodig
pi_68348243
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:29 schreef Verluste het volgende:

[..]

Doe ik. Maar ja, tis tegen een muur van blinde pro-Amerika JSF-fanboys praten he Dan houdt het een keer op.

Denk eerder dat je ze niet wilt zien...
Peace through power!!
pi_68349345
Hadden die Indiërs met Sukhoi's die Amerikanen met hun F16's een tijdje geleden niet een paar hoeken laten zien? Dan kan je toch niet zeggen dat die F16's nog lang meegaan?
pi_68349688
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat kan nog steeds, echter niet voor de vs want die hebben een stovl vliegtuig nodig
Kan de JSF ook verticaal landen (zonder neer te storten)?
pi_68349796
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en hoe ga je die nukes op hun plek krijgen...
daar is transport voor he

geen vliegtuigen meer

doe maar een tool die ingezet kan worden tegen zeerovers. of ga ziekenhuizen bouwen en les geven
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:12:17 #119
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68349816
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:00 schreef Asgard het volgende:
Hadden die Indiërs met Sukhoi's die Amerikanen met hun F16's een tijdje geleden niet een paar hoeken laten zien? Dan kan je toch niet zeggen dat die F16's nog lang meegaan?
Ze lieten de F-15s alle hoeken zien. En dat lag niet aan de F-15s, maar aan de piloten en tactieken. Een F-15 piloot heeft geleerd dat een Sukhoi piloot op de Russische manier georganiseerd en getraind is. Het vervelende is alleen dat de Indiase luchtmacht georganiseerd en getraind is op dezelfde basis als de Royal Air Force. Niet zo vreemd als je bedenkt dat India deel uitmaakt van de Commonwealth. Ze vechten dus op de westerse manier, en daar moet je je tactiek op aanpassen. Dat verzuimden ze.
- Privacy Matters
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:13:04 #120
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68349842
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:09 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kan de JSF ook verticaal landen (zonder neer te storten)?
De F-35B wel ja. De F-35A en F-35C landen zoals een 'normaal' vliegtuig.
- Privacy Matters
pi_68349892
Nederland gaat voor de A-versie denk ik?
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:22:08 #122
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68350206
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:14 schreef Sloggi het volgende:
Nederland gaat voor de A-versie denk ik?
Correct. De C-versie is voor vliegdekschepen, en die hebben we niet.
- Privacy Matters
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:11:47 #123
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_68354679
Kan niet draaien, klimmen en vluchten

In een oorlogssimulatiestudie van de Amerikaanse defensie-denktank Rand van deze zomer stelden militair analisten John Stillion en Scott Perdue, gebaseerd op gepubliceerde vluchteigenschappen, dat de F35 niet kon ‘draaien, klimmen en vluchten'.

Deskundigen bij de luchtmacht en het luchtvaartinstituut NLR, kunnen daar in verband met de lopende evaluatie geen commentaar op geven. Maar Joris Melkert, docent vliegtuigontwerp aan de Delftse faculteit Lucht- en Ruimtevaart, niet betrokken bij JSF, wil er wel wat over zeggen.

Natuurlijk is het eigenlijk ingewikkelder, maar ruwweg zijn er twee getallen maatgevend voor de wendbaarheid van een vliegtuig, doceert hij. De eerste is de verhouding tussen de stuwkracht van de motor en het gewicht van het vliegtuig. Die bepaalt hoe snel een vliegtuig kan versnellen en klimmen. ‘Als die verhouding groter dan 1 is, kan een vliegtuig verticaal stijgen, als een raket op zijn uitlaatpluim'

Voor Gripen NG belooft Saab een stuwkracht-gewicht-verhouding van 1,09 bij een doorsnee belading. De F35 komt uit op een verhouding van 0,90, aanmerkelijk maar niet dramatisch minder. Ook heeft de F-35 relatief kleine vleugels voor zijn gewicht, wat het maken van snelle bochten lastiger maakt. De Gripen NG scoort voor die verhouding beter, vergelijkbaar met de F22.
Dasvidanja
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:58:41 #124
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68356319
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:11 schreef Verluste het volgende:
Stelling
quote:
Voor Gripen NG belooft Saab een stuwkracht-gewicht-verhouding van 1,09 bij een doorsnee belading. De F35 komt uit op een verhouding van 0,90, aanmerkelijk maar niet dramatisch minder. Ook heeft de F-35 relatief kleine vleugels voor zijn gewicht, wat het maken van snelle bochten lastiger maakt. De Gripen NG scoort voor die verhouding beter, vergelijkbaar met de F22.
Tering wat een Telegraafkop voor iets wat in de tekst nogal wordt afgezwakt

Je wordt redelijk wanhopig he?
- Privacy Matters
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:59:51 #125
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_68356359
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:58 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Stelling
[..]

Je bent zelf wanhopig dat je nog steeds blijft geloven in een papieren vliegtuig wat ook nog een er bekaaid van af komt in virtuele tests
Dasvidanja
  zaterdag 25 april 2009 @ 00:01:22 #126
176916 Karrs
2007-2017
pi_68356400
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:11 schreef Verluste het volgende:

In een oorlogssimulatiestudie van de Amerikaanse defensie-denktank Rand van deze zomer stelden militair analisten John Stillion en Scott Perdue, gebaseerd op gepubliceerde vluchteigenschappen, dat de F35 niet kon ‘draaien, klimmen en vluchten'.

Deskundigen bij de luchtmacht en het luchtvaartinstituut NLR, kunnen daar in verband met de lopende evaluatie geen commentaar op geven. Maar Joris Melkert, docent vliegtuigontwerp aan de Delftse faculteit Lucht- en Ruimtevaart, niet betrokken bij JSF, wil er wel wat over zeggen.

Natuurlijk is het eigenlijk ingewikkelder, maar ruwweg zijn er twee getallen maatgevend voor de wendbaarheid van een vliegtuig, doceert hij. De eerste is de verhouding tussen de stuwkracht van de motor en het gewicht van het vliegtuig. Die bepaalt hoe snel een vliegtuig kan versnellen en klimmen. ‘Als die verhouding groter dan 1 is, kan een vliegtuig verticaal stijgen, als een raket op zijn uitlaatpluim'

Mochten luchtgevechten nog gevoerd worden met het boordkanon, dan was dit een fatale fout geweest.
  zaterdag 25 april 2009 @ 00:06:11 #127
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68356517
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:59 schreef Verluste het volgende:

[..]

Je bent zelf wanhopig dat je nog steeds blijft geloven in een papieren vliegtuig wat ook nog een er bekaaid van af komt in virtuele tests
Lees hier eens?
- Privacy Matters
  zaterdag 25 april 2009 @ 00:12:30 #128
176916 Karrs
2007-2017
pi_68356675
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:12 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ze lieten de F-15s alle hoeken zien. En dat lag niet aan de F-15s, maar aan de piloten en tactieken. Een F-15 piloot heeft geleerd dat een Sukhoi piloot op de Russische manier georganiseerd en getraind is. Het vervelende is alleen dat de Indiase luchtmacht georganiseerd en getraind is op dezelfde basis als de Royal Air Force. Niet zo vreemd als je bedenkt dat India deel uitmaakt van de Commonwealth. Ze vechten dus op de westerse manier, en daar moet je je tactiek op aanpassen. Dat verzuimden ze.
Prachtig, als de vijand niet vecht zoals je van 'm "gewend" bent. Hoe je dán uit de lucht geschoten kan worden. Top Gun kan er van meepraten - die hebben eens tijdens een NAVO-oefening een F-14 'verloren' aan... een A-10 Thunderbolt
De Thunderbolt hoorde helemaal niet terug te vechten, alleen trok die Thunderbolt zich daar niets van aan

Eigenlijk is het raar. Je zou verwachten dat hooggetrainde lui als USAF-piloten wel raad zouden weten met improvisatie. Blijkbaar totaal niet. Ze hebben 't ook al eens afgelegd tegen (jawel) de KLu.
  zaterdag 25 april 2009 @ 00:17:25 #129
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68356787
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 00:12 schreef Karrs het volgende:

[..]

Prachtig, als de vijand niet vecht zoals je van 'm "gewend" bent. Hoe je dán uit de lucht geschoten kan worden. Top Gun kan er van meepraten - die hebben eens tijdens een NAVO-oefening een F-14 'verloren' aan... een A-10 Thunderbolt
De Thunderbolt hoorde helemaal niet terug te vechten, alleen trok die Thunderbolt zich daar niets van aan

Eigenlijk is het raar. Je zou verwachten dat hooggetrainde lui als USAF-piloten wel raad zouden weten met improvisatie. Blijkbaar totaal niet. Ze hebben 't ook al eens afgelegd tegen (jawel) de KLu.
Niet "al eens" maar meerdere keren. En niet alleen de KLu, ook de CAF en de RAF hebben de Amerikanen meerdere malen te grazen genomen. Maar uiteraard speel je dan vals, want je houdt je niet aan het scenario. Dat je vijand zich ook niet aan je scenario wil houden is niet zo belangrijk.
- Privacy Matters
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:00:50 #130
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_68360710
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:12 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ze lieten de F-15s alle hoeken zien. En dat lag niet aan de F-15s, maar aan de piloten en tactieken.
Ik dacht ook dat de F-15s waren uitgerust voor een bombardement en de Sukhoi`s voor air2air
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:04:56 #131
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68360747
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:58 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Stelling
[..]

Nou ja, de kop is de mening van die twee analisten die dat in de eerste alinea letterlijk zeggen, namelijk van John Stillion en Scott Perdue. Die Delftse professor zegt vervolgens dat beide waarden die er toe doen inderdaad lager zijn, maar niet dramatisch laag. Maar hij verzuimt vervolgens te melden of dit nu inderdaad de geselde invloed heeft, of niet. Ik vind het dus noch een afzwakking noch een bevestiging. Maar daarmee is de titel nog steeds terecht.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 25 april 2009 @ 15:03:41 #132
154880 Bolter
Awesomeness
pi_68366776
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:04 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nou ja, de kop is de mening van die twee analisten die dat in de eerste alinea letterlijk zeggen, namelijk van John Stillion en Scott Perdue. Die Delftse professor zegt vervolgens dat beide waarden die er toe doen inderdaad lager zijn, maar niet dramatisch laag. Maar hij verzuimt vervolgens te melden of dit nu inderdaad de geselde invloed heeft, of niet. Ik vind het dus noch een afzwakking noch een bevestiging. Maar daarmee is de titel nog steeds terecht.
Dit bericht is al eens eerder gepost maar ook ontkracht, zie voorgaande topics. En zoals ik toen ook heb gezegd, die Melkert is één van mijn profs. en die kerel heeft écht niets maar dan ook niets met de F35 te maken en het gene wat ie zegt had je aan praktisch elke student op LR kunnen vragen, hij wordt hier neergezet als authoriteit maar dat is ie verre van.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zaterdag 25 april 2009 @ 15:05:47 #133
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_68366811
De toekomstige vijanden van de JSF wrijven al in hun handjes als ze de conclusies van onafhankelijke deskundigen in Amerika onder ogen krijgen.
Dasvidanja
  zaterdag 25 april 2009 @ 15:06:54 #134
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_68366830
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 15:03 schreef Bolter het volgende:

[..]

Dit bericht is al eens eerder gepost maar ook ontkracht, zie voorgaande topics. En zoals ik toen ook heb gezegd, die Melkert is één van mijn profs. en die kerel heeft écht niets maar dan ook niets met de F35 te maken en het gene wat ie zegt had je aan praktisch elke student op LR kunnen vragen, hij wordt hier neergezet als authoriteit maar dat is ie verre van.
Dan kun je nog niet de rest van kritiek zomaar wegwuiven. Dit is inzoomen op 1 klein puntje dat er voor de rest ook niet veel toe doet.
Dasvidanja
  zaterdag 25 april 2009 @ 16:09:08 #135
176916 Karrs
2007-2017
pi_68368167
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 15:05 schreef Verluste het volgende:
De toekomstige vijanden van de JSF wrijven al in hun handjes als ze de conclusies van onafhankelijke deskundigen in Amerika onder ogen krijgen.
Luister. Nog éénmaal.

Als je de KLu tegenover Iran Air Force zet, schiet de KLu de Iraniërs stante-pede uit de lucht.

Als je de F-16 vervangt door een Iraanse jager en de Iraniërs in de F-16 laat vliegen, schiet de KLu de Iraniërs nog steeds stante-pede uit de lucht.

Vliegtuig is één ding. Training, wapensystemen, ground crew, communicatie - álles speelt een rol.
pi_68368185
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 15:05 schreef Verluste het volgende:
Hoezo?
pi_68368661
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 16:09 schreef Karrs het volgende:

[..]

Luister. Nog éénmaal.

Als je de KLu tegenover Iran Air Force zet, schiet de KLu de Iraniërs stante-pede uit de lucht.

Als je de F-16 vervangt door een Iraanse jager en de Iraniërs in de F-16 laat vliegen, schiet de KLu de Iraniërs nog steeds stante-pede uit de lucht.

Vliegtuig is één ding. Training, wapensystemen, ground crew, communicatie - álles speelt een rol.
Ja, je moet vooral je vijanden onderschatten.
pi_68368747
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 16:33 schreef Asgard het volgende:

[..]

Ja, je moet vooral je vijanden onderschatten.
Jij gaat liever jagen met een Howitzer?
pi_68369150
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:15 schreef RonaldV het volgende:

[..]

OK, dus Nederland zit niet bovenin de wereldlijst van exporteurs. Laat staan die van Europa. In 2006 stond Nederland niet op de 6e plaats van de wereldranglijst van exporteurs met een waarde van 462miljard dollar oftewel 3,8% van de totale wereldhandel (nog voor Engeland). En volgens the CIA factbook exporteren we ook al geen landbouwartikelen
wat ik zeg, de grond is hier te duur om rendabel boer te zijn, met het verdwijnenn van de melksubsidies van de overheid.
Het is beter om het zogenaamde groene hart om te toveren tot landschapsparken
quote:
za 25 apr 2009, 14:51 |
'Nederlandse boer wordt zeldzaam'
De Nederlandse boer wordt een zeldzame verschijning. Van de drie Nederlandse boeren zijn er over tien jaar nog maar twee over...
Dat rekenen deskundigen van het LEI Wageningen voor in Resource, het weekblad van de Universiteit Wageningen. De onderzoekers hebben voor het ministerie van Landbouw een analyse gemaakt van de agrarische sector in Nederland in 2020.
Daaruit blijkt dat er over tien jaar 20 procent minder boeren in Nederland zijn. Van de huidige 75.000 bedrijven blijven er naar verwachting minder dan 50.000 over. Het aantal melkveebedrijven wordt gehalveerd tot minder dan 10.000.

Maar goed laten we het maar weer over toys voor boys gaan hebben.
pi_68374249
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 16:55 schreef henkway het volgende:

Maar goed laten we het maar weer over toys voor boys gaan hebben.
Doe jij dat maar niet, want jij snapt niet echt waar je het over hebt.
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:37:56 #141
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_68380398
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 20:08 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Jij ook niet, met je roze bril. Je naam alleen al.
Dasvidanja
pi_68383332
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:37 schreef Verluste het volgende:

[..]

Jij ook niet, met je roze bril. Je naam alleen al.
Wat is er met je naam? En wat bedoel je met roze bril? En wat doe jij nog steeds in deze discussie, nadat je jezelf al vele malen 100% voor lul hebt gezet met jouw totale gebrek aan kennis over dit onderwerp?
pi_68384093
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 20:08 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

gewoon stoer praten over bommen en vliegdekschepen en straaljagers enzo

Of is schoon drinkwater voor alle mensen niet een beter doel??
pi_68384103
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:00 schreef Asgard het volgende:
Hadden die Indiërs met Sukhoi's die Amerikanen met hun F16's een tijdje geleden niet een paar hoeken laten zien?
Dan nemen we die toch. Hoe duur zijn die?
  zondag 26 april 2009 @ 10:27:27 #145
154880 Bolter
Awesomeness
pi_68385260
quote:
Op zondag 26 april 2009 07:41 schreef henkway het volgende:

[..]

gewoon stoer praten over bommen en vliegdekschepen en straaljagers enzo

Of is schoon drinkwater voor alle mensen niet een beter doel??
Ik weet niet in welke uithoek van NL jij woont? Maar als ik mijn kraan opendraai komt er gewoon schoon water uit hoor. Belachelijke dooddoener dit, zeker voor iemand die werkzaam is in de financiële wereld valt me dit echt tegen.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_68386316
Die Henkway spoort niet helemaal volgens mij
pi_68387308
quote:
Op zondag 26 april 2009 10:27 schreef Bolter het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke uithoek van NL jij woont? Maar als ik mijn kraan opendraai komt er gewoon schoon water uit hoor. Belachelijke dooddoener dit, zeker voor iemand die werkzaam is in de financiële wereld valt me dit echt tegen.
jij geeft andere volkeren liever ontploffende fosforbommen dan schoon drinkwater ??

[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 26-04-2009 12:21:02 ]
pi_68387384
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:35 schreef Lightning_NL het volgende:
Die Henkway spoort niet helemaal volgens mij

Ik zou niet graag de kost willen geven aan alle users die hier niet sporen.
pi_68389477
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 16:36 schreef Shizzah het volgende:

[..]

Jij gaat liever jagen met een Howitzer?
?

Ik denk gewoon dat de meeste domme ding tijdens een oorlog je vijand onderschatten is. Die les hebben de westerse landen al tig keer moeten leren maar het wil maar niet doordringen.
  zondag 26 april 2009 @ 13:54:55 #150
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_68390060
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:15 schreef henkway het volgende:

[..]

jij geeft andere volkeren liever ontploffende fosforbommen dan schoon drinkwater ??

sommige wel ja.

Hamas, Taliban, Fatah, Al-qaida, etc.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_68390153
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:54 schreef Pumatje het volgende:

[..]

sommige wel ja.

Dat zijn geen volkeren.
pi_68390217
quote:

[..]

sommige wel ja.

Daar heb je toch geen JSF voor nodig?
  zondag 26 april 2009 @ 14:08:39 #153
151465 RaptoR-X
RNLN F803
pi_68390491
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:15 schreef henkway het volgende:

[..]

Dit is volgens mij al de 6000ste keer dat dit voor je uitgelegd word maar nu proberen we het nog maar een keer (al ga ik de hoop zo langzamerhand een beetje opgeven dat je het ook echt doorkrijgt)

Om in sommige gebieden water te brengen zul je de grote boze mannen ook moeten verslaan die het niet willen hebben...ook al is dit maar een klein aantal boze mannen van een groot land met heel veel lieve mensen ....je zult ze nog altijd moeten verslaan. Dit gebeurt onder andere door middel van fosfor, bommen en granaten en ander wapen tuig. Waarom? Omdat we wel moeten. Soms moet je vuur met vuur bestrijden omdat de vijand gewoon van geen ophouden weet. En aangezien oorlog in de genen van de mens zit (ja ook in die van jou) zal dit ook nooit stoppen....en zullen we altijd oorlogsmateriaal nodig hebben. Wat leren we hier nu uit? Dat je beter goed oorlogstuig kunt hebben want dan heb je wel gewoon schoon kraan water en kun je andere mensen helpen dit ook te krijgen.
Peace through power!!
pi_68390713
quote:
Op zondag 26 april 2009 14:08 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

Dit is volgens mij al de 6000ste keer dat dit voor je uitgelegd word maar nu proberen we het nog maar een keer (al ga ik de hoop zo langzamerhand een beetje opgeven dat je het ook echt doorkrijgt)

Om in sommige gebieden water te brengen zul je de grote boze mannen ook moeten verslaan die het niet willen hebben...ook al is dit maar een klein aantal boze mannen van een groot land met heel veel lieve mensen ....je zult ze nog altijd moeten verslaan. Dit gebeurt onder andere door middel van fosfor, bommen en granaten en ander wapen tuig. Waarom? Omdat we wel moeten. Soms moet je vuur met vuur bestrijden omdat de vijand gewoon van geen ophouden weet. En aangezien oorlog in de genen van de mens zit (ja ook in die van jou) zal dit ook nooit stoppen....en zullen we altijd oorlogsmateriaal nodig hebben. Wat leren we hier nu uit? Dat je beter goed oorlogstuig kunt hebben want dan heb je wel gewoon schoon kraan water en kun je andere mensen helpen dit ook te krijgen.

Het is allemaal wat met tuig op aarde, laten we ze in het stof bijten dat zal ze leren.
  zondag 26 april 2009 @ 14:27:21 #155
151465 RaptoR-X
RNLN F803
pi_68391137
quote:
Op zondag 26 april 2009 14:14 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het is allemaal wat met tuig op aarde, laten we ze in het stof bijten dat zal ze leren.
Leuk dat sarcasme van je, maar wat stel jij dan voor? gaan praten met die mensen? leuk en aardig idee maar negen van de tien wil dit niet. En als ze het wel willen dan draait het nergens op uit. Zoals ik al zei in sommige gevallen moet vuur met vuur bestreden worden. Dit is zo met Hezbollah, Al-Quadia, Taliban, verschillende millities waar van ik de naam niet eens ken, etc etc.
Peace through power!!
pi_68391223
quote:
Op zondag 26 april 2009 14:27 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

Leuk dat sarcasme van je, maar wat stel jij dan voor? gaan praten met die mensen? leuk en aardig idee maar negen van de tien wil dit niet. En als ze het wel willen dan draait het nergens op uit. Zoals ik al zei in sommige gevallen moet vuur met vuur bestreden worden. Dit is zo met Hezbollah, Al-Quadia, Taliban, verschillende millities waar van ik de naam niet eens ken, etc etc.
Obama is nog beetje slim en gaat zonder agenda en eisen de dialoog aan.
  zondag 26 april 2009 @ 14:32:08 #157
151465 RaptoR-X
RNLN F803
pi_68391308
quote:
Op zondag 26 april 2009 14:29 schreef sig000 het volgende:

[..]

Obama is nog beetje slim en gaat zonder agenda en eisen de dialoog aan.
En jij denkt dat dat gaat werken? Ik hoop het wel hoor want dat zou betekenen dat er minder slachtoffers gaan vallen onder zowel soldaten als burgers, en dat is altijd een goed iets. Maar stiekem denk ik toch dat het op niks uit zal lopen.
Peace through power!!
  zondag 26 april 2009 @ 14:52:45 #158
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_68391939
quote:

[..]

sommige wel ja.

Nu neem je 100% niet meer serieus
Dasvidanja
  zondag 26 april 2009 @ 14:56:49 #159
151465 RaptoR-X
RNLN F803
pi_68392096
quote:
Op zondag 26 april 2009 14:52 schreef Verluste het volgende:

[..]

Nu neem je 100% niet meer serieus
Wel ironisch vind je niet? Iemand zelf niet serieus nemen terwijl je zelf ook niet serieus genomen word
Peace through power!!
pi_68393282
quote:

[..]

Dit dus
pi_68395672
quote:

[..]

er zijn oorlogen tegen fanaten die kun je niet winnen, de russen niet en ook de Navo niet

dat moet je ook helemaal niet willen, daar zal geen straaljager je mee helpen

richt je op gebieden waar je mensen kunt helpen in plaats van bommen gooien , opbouwwerk doe je met metselaars, leraren en mensen die schoon drinkwater brengen

Afghanistan is verloren tot de bevolking ZELF in opstand komt
pi_68396017
quote:
Op zondag 26 april 2009 14:32 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

En jij denkt dat dat gaat werken? Ik hoop het wel hoor want dat zou betekenen dat er minder slachtoffers gaan vallen onder zowel soldaten als burgers, en dat is altijd een goed iets. Maar stiekem denk ik toch dat het op niks uit zal lopen.
Het wapengekletter heeft weinig gebracht tot nu en ik denk dat met goede argumenten en minder agressieve benadering meer te bereiken is.
  zondag 26 april 2009 @ 16:54:34 #163
151465 RaptoR-X
RNLN F803
pi_68396810
quote:
er zijn oorlogen tegen fanaten die kun je niet winnen, de russen niet en ook de Navo niet

dat moet je ook helemaal niet willen, daar zal geen straaljager je mee helpen

richt je op gebieden waar je mensen kunt helpen in plaats van bommen gooien , opbouwwerk doe je met metselaars, leraren en mensen die schoon drinkwater brengen

Afghanistan is verloren tot de bevolking ZELF in opstand komt
*zucht*

Dit is al in zoveel topics hierop het defensie forum uitgelegd maar het wil gewoon maar niet tot je door dringen...Je hebt een leger nodig om de vijand daar eerst weg te halen. Je kunt wel een gebouw gaan bouwen in een conflictgebied (een leuke school ofzo) maar zo gauw je weg gaat word dat gebouw weer verwoest door de vijand....snap dat dan. En een bevolking zal niet in opstand komen als het daar geen middelen toe heeft. En dan kun je wel zeggen van "ja maar dat ging vroeger ook zo" ja vroeger was het een hooivork tegen over een zwaard. Tegenwoordig is het een hooivork tegen over een AK.

[ Bericht 41% gewijzigd door RaptoR-X op 26-04-2009 17:02:52 ]
Peace through power!!
  zondag 26 april 2009 @ 16:55:39 #164
151465 RaptoR-X
RNLN F803
pi_68396851
quote:
Op zondag 26 april 2009 16:37 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het wapengekletter heeft weinig gebracht tot nu en ik denk dat met goede argumenten en minder agressieve benadering meer te bereiken is.
Ok dan verschillen wij hierin van mening....al geef ik je wel een heel klein beetje gelijk, maar dat moet je niet verder vertellen
Peace through power!!
  zondag 26 april 2009 @ 17:01:18 #165
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_68397074
quote:
Op zondag 26 april 2009 16:37 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ja in een utopische wereld wel ja.
Zolang er nog figuren rondlopen die minder sociaal ontwikkeld zijn en niet hetzelfde idealogische streven hebben als West-Europa zul je toch wel moeten en hebben we dus geen keus.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_68397215
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:01 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Zolang er nog figuren rondlopen die minder sociaal ontwikkeld zijn en niet hetzelfde idealogische streven hebben als West-Europa zul je toch wel moeten en hebben we dus geen keus.
Dat is een dogma, er is altijd een keus. Of dat succesvol is zal de tijd leren maar niet geschoten is altijd mis.
  zondag 26 april 2009 @ 17:07:15 #167
151465 RaptoR-X
RNLN F803
pi_68397298
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:05 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat is een dogma, er is altijd een keus. Of dat succesvol is zal de tijd leren maar niet geschoten is altijd mis.
Ja maar je zult het toch met me eens zijn dat er van uit jou standpunt en uit Puma's standpunt toch al aardig wat geschoten is....als je begrijpt wat ik bedoel.
Peace through power!!
pi_68397401
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:07 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

Ja maar je zult het toch met me eens zijn dat er van uit jou standpunt en uit Puma's standpunt toch al aardig wat geschoten is....als je begrijpt wat ik bedoel.
Ja ik begrijp je wel en ben echt geen pacifist. Alleen wat moe geworden door alle zinloze militaire acties zonder einde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2009 17:11:47 ]
pi_68397473
quote:
Op zondag 26 april 2009 16:54 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

*zucht*

Dit is al in zoveel topics hierop het defensie forum uitgelegd maar het wil gewoon maar niet tot je door dringen...Je hebt een leger nodig om de vijand daar eerst weg te halen. Je kunt wel een gebouw gaan bouwen in een conflictgebied (een leuke school ofzo) maar zo gauw je weg gaat word dat gebouw weer verwoest door de vijand....snap dat dan. En een bevolking zal niet in opstand komen als het daar geen middelen toe heeft. En dan kun je wel zeggen van "ja maar dat ging vroeger ook zo" ja vroeger was het een hooivork tegen over een zwaard. Tegenwoordig is het een hooivork tegen over een AK.
ALs de bevolking het niet wil moet je daar niet zijn.
wat is er bereikt??
5 x zoveel opiumteelt als voorheen

weg daar en snel
  zondag 26 april 2009 @ 17:14:35 #170
151465 RaptoR-X
RNLN F803
pi_68397556
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:10 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ja ik begrijp je wel en ben echt geen pacifist. Alleen wat moe geworden door alle zinloze militaire acties zonder einde.
Ja dat kan ik begrijpen...alleen wat moeten we dan? Je kan moeilijk die landen zomaar op de loop laten gaan want dan word het ook niks.
Peace through power!!
pi_68397658
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:14 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

Ja dat kan ik begrijpen...alleen wat moeten we dan? Je kan moeilijk die landen zomaar op de loop laten gaan want dan word het ook niks.
ja wel hoor kan prima

stoppen met stoer soldaatje spelen
  zondag 26 april 2009 @ 17:25:55 #172
151465 RaptoR-X
RNLN F803
pi_68397896
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:12 schreef henkway het volgende:

[..]

ALs de bevolking het niet wil moet je daar niet zijn.
wat is er bereikt??
5 x zoveel opiumteelt als voorheen

weg daar en snel
Ja dat is lekker makkelijk praten hé...alleen de slechte dingen kiezen. Je vergeet er even bij te zetten dat er na 30 jaar conflict nu voor het eerst een democratisch verkozen parlement en regering zit. Tegenwoordig mogen meisjes daar ook naar school en is er een economische en politieke groei. Of is dat niet belangrijk?
Peace through power!!
  zondag 26 april 2009 @ 17:26:43 #173
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_68397918
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:01 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Het is pas een illusie om je in te beelden dat het Westen superieur is. Typisch macho-denken wat een hoop ellende geeft.
Dasvidanja
  zondag 26 april 2009 @ 17:35:10 #174
151465 RaptoR-X
RNLN F803
pi_68398132
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:17 schreef henkway het volgende:

[..]

ja wel hoor kan prima

stoppen met stoer soldaatje spelen
Ja het gaat ook zo geweldig met landen als Somalië Zimbabwe Angola Nigeria Ethiopië etc etc...
Peace through power!!
pi_68398196
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:26 schreef Verluste het volgende:

[..]

Het is pas een illusie om je in te beelden dat het Westen superieur is. Typisch macho-denken wat een hoop ellende geeft.
Beetje überalles denken is dat wel idd.
pi_68398222
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:35 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

Ja het gaat ook zo geweldig met landen als Somalië Zimbabwe Angola Nigeria Ethiopië etc etc...
Enig idee waarom de grenzen in Afrika zo recht zijn?
pi_68398465
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:35 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

Daar zijn vast wel een aantal ongeveer dezelfde landen waar je wel zinvol opbouwwerk kan doen, samen met ingenieurs uit wageningen
  zondag 26 april 2009 @ 17:57:40 #178
151465 RaptoR-X
RNLN F803
pi_68398679
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:38 schreef sig000 het volgende:

[..]

Enig idee waarom de grenzen in Afrika zo recht zijn?
Dat is door onze voorvaderen gedaan. Die hebben het land verdeeld en de grenzen dwars door dorpen en steden heen getrokken waardoor dus later oorlogen tussen stammen zijn gekomen....een stukje geschiedenis waar wij Europeanen niet trots op hoeven te zijn en we ons ook voor moesten schamen.

Maar, en wat ik nu ga schrijven kan racistisch overkomen maar dat is AB-SO-LUUT niet zo bedoeld, toen de Engelsen (geloof ik...weet ik niet zeker kan ook een ander land geweest zijn) in Zimbabwe zaten (vroeger Rhodesië) was het een welvarend land en had het de grootste export ter wereld wat graan/tarwe betreft (is nog helemaal niet zo lang geleden) Toen de eigen bevolking ze weg gejaagd heeft is het in een keer een stuk minder gegaan met dat land en is het zo corrupt als de pest geworden. Hiermee wil ik zeggen dat sommige landen gewoon niet alleen gelaten kunnen worden.
Peace through power!!
pi_68398765
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:57 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

Dat is door onze voorvaderen gedaan. Die hebben het land verdeeld en de grenzen dwars door dorpen en steden heen getrokken waardoor dus later oorlogen tussen stammen zijn gekomen....een stukje geschiedenis waar wij Europeanen niet trots op hoeven te zijn en we ons ook voor moesten schamen.

Maar, en wat ik nu ga schrijven kan racistisch overkomen maar dat is AB-SO-LUUT niet zo bedoeld, toen de Engelsen (geloof ik...weet ik niet zeker kan ook een ander land geweest zijn) in Zimbabwe zaten (vroeger Rhodesië) was het een welvarend land en had het de grootste export ter wereld wat graan/tarwe betreft (is nog helemaal niet zo lang geleden) Toen de eigen bevolking ze weg gejaagd heeft is het in een keer een stuk minder gegaan met dat land en is het zo corrupt als de pest geworden. Hiermee wil ik zeggen dat sommige landen gewoon niet alleen gelaten kunnen worden.
Dat is helemaal niet racistisch maar zou ons juist aan denken moeten zetten hoe een heel continent zo naar de klote kan gaan met gelukkig ook wel wat uitzonderingen.
pi_68399340
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:57 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]Toen de eigen bevolking ze weg gejaagd heeft is het in een keer een stuk minder gegaan met dat land en is het zo corrupt als de pest geworden. Hiermee wil ik zeggen dat sommige landen gewoon niet alleen gelaten kunnen worden.
kan wel als ze maar eens eerlijk willen stemmen en niet zo vreselijk corrupt zijn
  zondag 26 april 2009 @ 18:27:58 #181
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_68399444
quote:
Op zondag 26 april 2009 18:24 schreef henkway het volgende:

[..]

kan wel als ze maar eens eerlijk willen stemmen en niet zo vreselijk corrupt zijn
T heeft ook met bestuurlijke ervaring te maken, vaak coherent aan opleidingsniveau van bevolking.
Een reden waarom Zuid-Afrika relatief welvarend is en blijft, dankzij de blanken vroeger, en het onderwijs daar op dit moment. Al kan je daar ook op afdingen door de grootste bedreiging van democratie: populisme. (Zuma)
Dasvidanja
  zondag 26 april 2009 @ 19:08:14 #182
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_68400576
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:48 schreef henkway het volgende:

[..]

Daar zijn vast wel een aantal ongeveer dezelfde landen waar je wel zinvol opbouwwerk kan doen, samen met ingenieurs uit wageningen
Laat die boeren uit Wageningen lekker in Wageningen zitten en laat de wereldpolitiek nou maar niet over aan een paar verijdelde graan verbouwers.
pi_68400613
quote:
Op zondag 26 april 2009 19:08 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Laat die boeren uit Wageningen lekker in Wageningen zitten en laat de wereldpolitiek nou maar niet over aan een paar verijdelde graan verbouwers.
ja nu geeft het leger les in de verbouw en bewaking van papavervelden, nee das lekker
laat ze maar graan verbouwen

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 26-04-2009 19:43:07 ]
  zondag 26 april 2009 @ 21:12:38 #184
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68404752
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:26 schreef Verluste het volgende:

[..]

"Van alle ideeën over samenlevingen vind ik die van het westen de minst verwerpelijke, en te verkiezen voor alle andere volkeren op deze blauwe klomp steen."

Zo beter?
- Privacy Matters
  zondag 26 april 2009 @ 21:13:47 #185
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68404795
quote:
Op zondag 26 april 2009 19:09 schreef henkway het volgende:

[..]

ja nu geeft het leger les in de verbouw en bewaking van papavervelden, nee das lekker
laat ze maar graan verbouwen
Stop dan eindelijk eens met het consumeren van de producten van die papavervelden.
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')