abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68311682
helemaal geen vliegtuigen.

Koop maar een paar mini-nukes en een snel scheepje erbij, om die zeerovers te pakken en niet gelijk loslaten svp

Als vliegtuigen zo nuttig waren, zou men er meer mee doen he??
Ik denk dat de rekenkamer gelijk heeft
pi_68321675
quote:
Op donderdag 23 april 2009 18:37 schreef henkway het volgende:

Koop maar een paar mini-nukes en een snel scheepje erbij, om die zeerovers te pakken en niet gelijk loslaten svp

quote:

Ge-quote voordat TS spijt krijgt

om te huilen gewoon

EDIT:

[ Bericht 14% gewijzigd door Shizzah op 23-04-2009 23:19:10 ]
pi_68322386
quote:
Op donderdag 23 april 2009 23:14 schreef henkway het volgende:

[..]

grote type fout

donderdag 23 april 2009 @ 23:29:43 #106
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_68322853
Slotje
Dasvidanja
pi_68328455
quote:
Op donderdag 23 april 2009 23:29 schreef Verluste het volgende:
Slotje
Waarom? omdat alles wat je zegt een tegen argument heeft gekregen?
Peace through power!!
pi_68334559
quote:
Op donderdag 23 april 2009 18:37 schreef henkway het volgende:

en hoe ga je die nukes op hun plek krijgen...
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_68334564
quote:
Op donderdag 23 april 2009 23:29 schreef Verluste het volgende:
Slotje
je zou ook met argumenten kunnen komen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:29:12 #110
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_68335211
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

je zou ook met argumenten kunnen komen
Doe ik. Maar ja, tis tegen een muur van blinde pro-Amerika JSF-fanboys praten he Dan houdt het een keer op.
Dasvidanja
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:41:59 #111
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68335657
Ik ben niet blind, ik ben niet pro-amerika, ik ben geen JSF-fanboy.
Ik heb wel een bril, geen dwangmatige anti-amerika houding, en wel een hekel aan kul argumenten.

Als je echt had gelezen wat ik tegen je post, dan zul je zien dat vrijwel al mijn reacties jouw argumenten ontkrachten. Ze slaan namelijk nergens op, zodra je ze in een context zet. Dat je de JSF een kutbak vindt, prima, dat vind ik namelijk ook. Ik vind alleen de alternatieven (Gripen, Rafale, en vooral Typhoon) nog ergere kutbakken. Ik denk dat de electronica die nu bedacht wordt voor de JSF beter in een nieuwe F-16 variant gestopt kan worden, en dat je dan een echt geweldige fighter hebt, die nog meer kan dan de JSF zou moeten kunnen. Alleen denk ik daarbij ook dat dat nooit zal gebeuren. En dan zijn we beter af met de JSF dan met oude, kromgevlogen F-16 airframes van bijna 20 jaar oud.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:51:55 #112
176916 Karrs
2007-2017
pi_68336002
Ik heb wel eens gedacht dat het goedkoper en (wie weet) beter zou zijn om nieuwe F-16-airframes te bouwen/kopen en die vol te stoppen met de laatste technische snufjes, dan een geheel nieuw ontworpen vliegtuig als de JSF, de Typhoon of de Gripen te nemen.

Onder het mom: if it ain't broken, don't fix it.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:47:44 #113
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68337883
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:51 schreef Karrs het volgende:
Ik heb wel eens gedacht dat het goedkoper en (wie weet) beter zou zijn om nieuwe F-16-airframes te bouwen/kopen en die vol te stoppen met de laatste technische snufjes, dan een geheel nieuw ontworpen vliegtuig als de JSF, de Typhoon of de Gripen te nemen.

Zie mijn post boven de jouwe. De F-16 is in de basis een heel goed airframe, dat nieuwgebouwd nog steeds heel goed mee kan. Stealth is overrated, het was leuk in de jaren 80 en jaren 90, maar inmiddels goed te detecteren. De F-16 is daarnaast qua motorvermogen krachtiger (en stiller) dan de JSF. Het enige dat ik nog nergens gevonden heb is welke van de twee wendbaarder is. De F-16 versloeg wat dat betreft zijn voorgangers (waaronder de F-4, F-104 en F-105) ruimschoots. Ik kan me niet voorstellen dat de F-35 heel veel wendbaarder is.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_68338162
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:51 schreef Karrs het volgende:

dat kan nog steeds, echter niet voor de vs want die hebben een stovl vliegtuig nodig
pi_68348243
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:29 schreef Verluste het volgende:

[..]

Doe ik. Maar ja, tis tegen een muur van blinde pro-Amerika JSF-fanboys praten he Dan houdt het een keer op.

Denk eerder dat je ze niet wilt zien...
Peace through power!!
pi_68349345
Hadden die Indiėrs met Sukhoi's die Amerikanen met hun F16's een tijdje geleden niet een paar hoeken laten zien? Dan kan je toch niet zeggen dat die F16's nog lang meegaan?
pi_68349688
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat kan nog steeds, echter niet voor de vs want die hebben een stovl vliegtuig nodig
Kan de JSF ook verticaal landen (zonder neer te storten)?
pi_68349796
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en hoe ga je die nukes op hun plek krijgen...
daar is transport voor he

geen vliegtuigen meer

doe maar een tool die ingezet kan worden tegen zeerovers. of ga ziekenhuizen bouwen en les geven
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:12:17 #119
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68349816
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:00 schreef Asgard het volgende:
Hadden die Indiėrs met Sukhoi's die Amerikanen met hun F16's een tijdje geleden niet een paar hoeken laten zien? Dan kan je toch niet zeggen dat die F16's nog lang meegaan?
Ze lieten de F-15s alle hoeken zien. En dat lag niet aan de F-15s, maar aan de piloten en tactieken. Een F-15 piloot heeft geleerd dat een Sukhoi piloot op de Russische manier georganiseerd en getraind is. Het vervelende is alleen dat de Indiase luchtmacht georganiseerd en getraind is op dezelfde basis als de Royal Air Force. Niet zo vreemd als je bedenkt dat India deel uitmaakt van de Commonwealth. Ze vechten dus op de westerse manier, en daar moet je je tactiek op aanpassen. Dat verzuimden ze.
- Privacy Matters
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:13:04 #120
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68349842
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:09 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kan de JSF ook verticaal landen (zonder neer te storten)?
De F-35B wel ja. De F-35A en F-35C landen zoals een 'normaal' vliegtuig.
- Privacy Matters
pi_68349892
Nederland gaat voor de A-versie denk ik?
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:22:08 #122
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68350206
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:14 schreef Sloggi het volgende:
Nederland gaat voor de A-versie denk ik?
Correct. De C-versie is voor vliegdekschepen, en die hebben we niet.
- Privacy Matters
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:11:47 #123
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_68354679
Kan niet draaien, klimmen en vluchten

In een oorlogssimulatiestudie van de Amerikaanse defensie-denktank Rand van deze zomer stelden militair analisten John Stillion en Scott Perdue, gebaseerd op gepubliceerde vluchteigenschappen, dat de F35 niet kon ‘draaien, klimmen en vluchten'.

Deskundigen bij de luchtmacht en het luchtvaartinstituut NLR, kunnen daar in verband met de lopende evaluatie geen commentaar op geven. Maar Joris Melkert, docent vliegtuigontwerp aan de Delftse faculteit Lucht- en Ruimtevaart, niet betrokken bij JSF, wil er wel wat over zeggen.

Natuurlijk is het eigenlijk ingewikkelder, maar ruwweg zijn er twee getallen maatgevend voor de wendbaarheid van een vliegtuig, doceert hij. De eerste is de verhouding tussen de stuwkracht van de motor en het gewicht van het vliegtuig. Die bepaalt hoe snel een vliegtuig kan versnellen en klimmen. ‘Als die verhouding groter dan 1 is, kan een vliegtuig verticaal stijgen, als een raket op zijn uitlaatpluim'

Voor Gripen NG belooft Saab een stuwkracht-gewicht-verhouding van 1,09 bij een doorsnee belading. De F35 komt uit op een verhouding van 0,90, aanmerkelijk maar niet dramatisch minder. Ook heeft de F-35 relatief kleine vleugels voor zijn gewicht, wat het maken van snelle bochten lastiger maakt. De Gripen NG scoort voor die verhouding beter, vergelijkbaar met de F22.
Dasvidanja
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:58:41 #124
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68356319
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:11 schreef Verluste het volgende:
Kan niet draaien, klimmen en vluchten
Stelling
quote:
Voor Gripen NG belooft Saab een stuwkracht-gewicht-verhouding van 1,09 bij een doorsnee belading. De F35 komt uit op een verhouding van 0,90, aanmerkelijk maar niet dramatisch minder. Ook heeft de F-35 relatief kleine vleugels voor zijn gewicht, wat het maken van snelle bochten lastiger maakt. De Gripen NG scoort voor die verhouding beter, vergelijkbaar met de F22.
Tering wat een Telegraafkop voor iets wat in de tekst nogal wordt afgezwakt

Je wordt redelijk wanhopig he?
- Privacy Matters
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:59:51 #125
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_68356359
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:58 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Stelling
[..]

Tering wat een Telegraafkop voor iets wat in de tekst nogal wordt afgezwakt

Je wordt redelijk wanhopig he?
Je bent zelf wanhopig dat je nog steeds blijft geloven in een papieren vliegtuig wat ook nog een er bekaaid van af komt in virtuele tests
Dasvidanja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')