Enig idee waarom de grenzen in Afrika zo recht zijn?quote:Op zondag 26 april 2009 17:35 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Ja het gaat ook zo geweldig met landen als Somalië Zimbabwe Angola Nigeria Ethiopië etc etc...
Daar zijn vast wel een aantal ongeveer dezelfde landen waar je wel zinvol opbouwwerk kan doen, samen met ingenieurs uit wageningenquote:Op zondag 26 april 2009 17:35 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Ja het gaat ook zo geweldig met landen als Somalië Zimbabwe Angola Nigeria Ethiopië etc etc...
Dat is door onze voorvaderen gedaan. Die hebben het land verdeeld en de grenzen dwars door dorpen en steden heen getrokken waardoor dus later oorlogen tussen stammen zijn gekomen....een stukje geschiedenis waar wij Europeanen niet trots op hoeven te zijn en we ons ook voor moesten schamen.quote:Op zondag 26 april 2009 17:38 schreef sig000 het volgende:
[..]
Enig idee waarom de grenzen in Afrika zo recht zijn?
Dat is helemaal niet racistisch maar zou ons juist aan denken moeten zetten hoe een heel continent zo naar de klote kan gaan met gelukkig ook wel wat uitzonderingen.quote:Op zondag 26 april 2009 17:57 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Dat is door onze voorvaderen gedaan. Die hebben het land verdeeld en de grenzen dwars door dorpen en steden heen getrokken waardoor dus later oorlogen tussen stammen zijn gekomen....een stukje geschiedenis waar wij Europeanen niet trots op hoeven te zijn en we ons ook voor moesten schamen.
Maar, en wat ik nu ga schrijven kan racistisch overkomen maar dat is AB-SO-LUUT niet zo bedoeld, toen de Engelsen (geloof ik...weet ik niet zeker kan ook een ander land geweest zijn) in Zimbabwe zaten (vroeger Rhodesië) was het een welvarend land en had het de grootste export ter wereld wat graan/tarwe betreft (is nog helemaal niet zo lang geleden) Toen de eigen bevolking ze weg gejaagd heeft is het in een keer een stuk minder gegaan met dat land en is het zo corrupt als de pest geworden. Hiermee wil ik zeggen dat sommige landen gewoon niet alleen gelaten kunnen worden.
kan wel als ze maar eens eerlijk willen stemmen en niet zo vreselijk corrupt zijnquote:Op zondag 26 april 2009 17:57 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]Toen de eigen bevolking ze weg gejaagd heeft is het in een keer een stuk minder gegaan met dat land en is het zo corrupt als de pest geworden. Hiermee wil ik zeggen dat sommige landen gewoon niet alleen gelaten kunnen worden.
T heeft ook met bestuurlijke ervaring te maken, vaak coherent aan opleidingsniveau van bevolking.quote:Op zondag 26 april 2009 18:24 schreef henkway het volgende:
[..]
kan wel als ze maar eens eerlijk willen stemmen en niet zo vreselijk corrupt zijn
quote:Op zondag 26 april 2009 17:48 schreef henkway het volgende:
[..]
Daar zijn vast wel een aantal ongeveer dezelfde landen waar je wel zinvol opbouwwerk kan doen, samen met ingenieurs uit wageningen
ja nu geeft het leger les in de verbouw en bewaking van papavervelden, nee das lekkerquote:Op zondag 26 april 2009 19:08 schreef Bob-B het volgende:
[..]Laat die boeren uit Wageningen lekker in Wageningen zitten en laat de wereldpolitiek nou maar niet over aan een paar verijdelde graan verbouwers.
"Van alle ideeën over samenlevingen vind ik die van het westen de minst verwerpelijke, en te verkiezen voor alle andere volkeren op deze blauwe klomp steen."quote:Op zondag 26 april 2009 17:26 schreef Verluste het volgende:
[..]
Het is pas een illusie om je in te beelden dat het Westen superieur is. Typisch macho-denken wat een hoop ellende geeft.
Stop dan eindelijk eens met het consumeren van de producten van die papavervelden.quote:Op zondag 26 april 2009 19:09 schreef henkway het volgende:
[..]
ja nu geeft het leger les in de verbouw en bewaking van papavervelden, nee das lekker![]()
laat ze maar graan verbouwen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |