abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68116497

"We worden massaal werkeloos, maar we blijven consumeren!!! w0000t" aldus de gemiddelde Amerikaan.
  vrijdag 17 april 2009 @ 18:32:07 #152
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68116612
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 17:50 schreef pberends het volgende:
Wat een gayzooi die eindveiling, zo staan m'n sprintertjes nog maar net in de plus .
De status van de geactiveerde order is: Conditie bereikt/Order geweigerd

Let op: LET OP ! Je plaatst een bestensorder buiten-beurs tijd !

Joh.

Naja, maandag dan maar weer zien.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 17 april 2009 @ 18:32:44 #153
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_68116629
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:53 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]

Voor volgende week verwacht ik dat de AEX zijwaarts beweegt tussen de 225 en 245 om aan het einde van week minimaal op 235 en maximaal op 245 punten te staat en dat dit het eindpunt zal zijn van deze rally. In de week daarna volgt mijn inziens een daling richting de 220 om vervolgens een nieuwe bodem op te zoeken. Aan de andere kant houd ik het ook goed mogelijk dat we volgende week al aan de daling beginnen als de Q1 cijfers van de financials slecht zijn. Ik ben benieuwd wat de beurzen in de VS aankomende maandag gaan doen.
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:28 schreef OpenYourMind het volgende:
Morgen sluiten we de AEX op de 242 - 243 punten (denk ik). Ik twijfel alleen nog of dit de laatste dag van de rally wordt of dat we nog even up gaan naar de 260 tot het einde van de maand.

Hmm... ik denk dat ik toch maar deels vasthoud aan mijn plan van vorige week en bescheiden short ga op de top van morgen.
Ik zit mijzelf nu even achter de oren te krabben waarom ik vorige week donderdag en zeker gisteren niet long ben gegaan...

Ik ben vandaag uiteindelijk toch niet short gegaan omdat ik de top van vandaag heb gemist en ik toch ergens een hogere top voor volgende week verwacht. Nog even een voorspelling: maandag opening AEX rond de 245 met een terugval naar de 240 en dan dinsdag terug naar de 235 en een stijging naar het einde van de week tot rond de 248.

En dan volgende week mezelf weer voor me kop slaan waarom ik niet naar mijn eigen advies heb gehandeld.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_68117106
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 15:49 schreef pberends het volgende:
Rare reactie van Waal Straat, Citi en GE dik in de min. Cijfers waren toch goed?
dat kan wel eens de omslag betekenen...
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_68117490
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:26 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Kheb SNS Reaal vandaag maar gelost
Tis genoeg geweest, een tijdje op cash zitten en wachten op een leuke koopmoment
pi_68118697
Op mijn laatste 2 transacties behoorlijk verlies geleden. Dit was dan ook de laatste keer dat ik short ben gegaan. Short gaan is gewoon niets voor mij op een of andere manier. In het verleden zijn al mijn (grote) verliezen altijd met Turbo's short geweest.
pi_68120052
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 19:34 schreef Rapaille het volgende:
Op mijn laatste 2 transacties behoorlijk verlies geleden. Dit was dan ook de laatste keer dat ik short ben gegaan. Short gaan is gewoon niets voor mij op een of andere manier. In het verleden zijn al mijn (grote) verliezen altijd met Turbo's short geweest.
Voor short gaan moet je gewoon goed je momenten afwachten. Eigenlijk zit de huidige beurs vanaf oktober al in een soort zijwaartse beweging, waarbij de grootste downside potential qua aantal punten al achter de rug is.
pi_68120300
de dow zit vast tussen de bovenste stijgentrendlijn de bovenste bollingerband en komt bijna klem te zitten de onderste stijgende trendlijn, we moeten volgende week richting kiezen en vaak is die omlaag omdat het nieuw negatief is, maar he je weet deze dagen nooit wat er gaat gebeuren :S bovendien noteert het RSI steeds lagere toppen
pi_68120392
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:20 schreef edwinh het volgende:
de dow zit vast tussen de bovenste stijgentrendlijn de bovenste bollingerband en komt bijna klem te zitten de onderste stijgende trendlijn, we moeten volgende week richting kiezen en vaak is die omlaag omdat het nieuw negatief is, maar he je weet deze dagen nooit wat er gaat gebeuren :S bovendien noteert het RSI steeds lagere toppen
helaas weet het ppt dit ook en zal me dus niets verbazen als we weer een rally krijgen in de laatste 20 min
pi_68120580
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:23 schreef edwinh het volgende:

[..]

helaas weet het ppt dit ook en zal me dus niets verbazen als we weer een rally krijgen in de laatste 20 min
Haha, je zou de PPT er bijna van verdenken technische analyse ontdekt te hebben.
pi_68120867
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:28 schreef pberends het volgende:

[..]

Haha, je zou de PPT er bijna van verdenken technische analyse ontdekt te hebben.
laten we het erbij houden dat ze er misbruik van maken
pi_68121049
en het regent weer groene candles buiten de bovenste bollingers ,welkom
pi_68121205
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:28 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

"We worden massaal werkeloos, maar we blijven consumeren!!! w0000t" aldus de gemiddelde Amerikaan.
Wel een waanzinnig goed onderbouwd cijfer, ze bellen maar liefs 500 mensen op om te vragen hoe ze erover denken. Bij een populatie van 500 heb je heel wat storende variabelen, zelf een lekker zonnetje en een lentebriesje of een goede of slechte nacht slaap kan dan van invloed zijn op het resultaat.

The Preliminary UoM Consumer Sentiment Indicator is a survey of consumer confidence conducted by the University of Michigan. This is a telephone survey which gathers information on consumer expectations regarding the overall economy. It measures the attitudes and expectations concerning both present and future economic conditions of 500 consumers.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_68121377
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:44 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Wel een waanzinnig goed onderbouwd cijfer, ze bellen maar liefs 500 mensen op om te vragen hoe ze erover denken. Bij een populatie van 500 heb je heel wat storende variabelen, zelf een lekker zonnetje en een lentebriesje of een goede of slechte nacht slaap kan dan van invloed zijn op het resultaat.

The Preliminary UoM Consumer Sentiment Indicator is a survey of consumer confidence conducted by the University of Michigan. This is a telephone survey which gathers information on consumer expectations regarding the overall economy. It measures the attitudes and expectations concerning both present and future economic conditions of 500 consumers.
whaha als dit zo is dan doet met alle respect een 1e klas mboér het nog beter!
pi_68121555
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:36 schreef edwinh het volgende:

[..]

laten we het erbij houden dat ze er misbruik van maken
Ik vind die rallies later op de avond echt helemaal nergens op gebaseerd. Het (positieve) nieuws is al verwerkt in de koersen, en toch gaan ze nogmaals hoger pas laat in de avond. Slaat nergens op. Dit riekt inderdaad naar kunstmatige ondersteuning of gewoon gekte onder sommige beleggers.
pi_68121691
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:53 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik vind die rallies later op de avond echt helemaal nergens op gebaseerd. Het (positieve) nieuws is al verwerkt in de koersen, en toch gaan ze nogmaals hoger pas laat in de avond. Slaat nergens op. Dit riekt inderdaad naar kunstmatige ondersteuning of gewoon gekte onder sommige beleggers.
ik heb er wel eens over nagedacht en denk ook wel dat er beleggers zijn die traden op het handelen van het ppt. Net zo als nu een huge rally up en het lijkt wel of ze daar op gewacht hebben om alles ineens te lozen.
pi_68122758
Economisch model Armstrong voorspelt grote omwenteling in april

http://tips2trades.blogsp(...)trong-voorspelt.html
  vrijdag 17 april 2009 @ 21:59:41 #170
19479 Mr.J
pi_68124714
Afstortje dow in de laatste 15 minuten?

http://www.forexpf.ru/chart/djia/
pi_68125954
http://i44.tinypic.com/xnci1c.png maandag een stapje terug op de S&P lijkt me. Met de europese beurzen weet jet het maar nooit de laatste tijd, die kiezen toch meer hun eigen weg de afgelopen dagen.
pi_68126196
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:27 schreef M.Melandri het volgende:
http://i44.tinypic.com/xnci1c.png maandag een stapje terug op de S&P lijkt me. Met de europese beurzen weet jet het maar nooit de laatste tijd, die kiezen toch meer hun eigen weg de afgelopen dagen.
welk trader programma is dit?
pi_68126280
Vreemd afstortje, maandag verder omlaag imho.
pi_68126402
S&P is op het punt gekomen van dalende lange termijn trendlijn, ben benieuwd of die genomen kon worden maar een correctie zit er eerder in.
pi_68126722
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 17:16 schreef pberends het volgende:
Wtf is het verschil tussen Quanto open end Cert en een gewone open end Cert?
wtf is Quanto?
Je hebt een e-mini S&P future (ES) en een quanto S&P future (SP) die quanto is grotere hoeveelheid oid. wat open end cert is weet ik niet?
pi_68127178
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:48 schreef edikt het volgende:

[..]

Je hebt een e-mini S&P future (ES) en een quanto S&P future (SP) die quanto is grotere hoeveelheid oid. wat open end cert is weet ik niet?
Quanto is verzekerd tegen koersdaling van een bepaalde currency, dus als je een quanto S&P neemt, dan ben je verzekerd tegen dalingen van de dollar.
pi_68127275
Volgens mij is men de laatste tijd bang om de boot te missen... Durfen jullie het al aan? Ik zelf wacht nog even en vertrouw het nog niet helemaal.
pi_68127293
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:35 schreef pberends het volgende:
Vreemd afstortje, maandag verder omlaag imho.
Daar duimen we knetterhard voor
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:02 schreef Banaan10 het volgende:
Volgens mij is men de laatste tijd bang om de boot te missen... Durfen jullie het al aan? Ik zelf wacht nog even en vertrouw het nog niet helemaal.
Boot missen? Hell no
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_68127520
ik heb iid vandaag nagenoeg alles gelost, het lijkt de laatste weken wel de manische jaren '90.....

resteert alleen een vast plukje Fortis Obam, en convertibles Draka en USG (die ik houd tot aflossingdatum, of totdat ze a pari noteren, of totdat ze failliet zijn natuurlijk )

Het zijn met name koersschokken bij fondsen als
- AMG (wat voor trackrecord hebben die nou?)
- Logica (draait al een decenium kut, zijn overgefinancieerd, en welk bedrijf besteed nu nog grote projecten uit??)
- SBM (met deze olileprijs gaan projecten op slot, SBM heeft een zwaar negatieve cashflow ivm turnkey projecten, en een negatieve cash flow is een no-no in het huidige financieringsklimaat
- TNT (problemen met bonden, een stuk bedrijfsmodel t.a.v. post, en een mega mega mega groot probleem met hun pensioenfonds dat feitelijk een overname of herstructurering blokkeert)

die me zo schichtig maken. Als dit soort bedrijven met een vlekje omhoog schieten, dan wordt het te wild voor mij
pi_68127584
Vergeet niet dat dit de ergste rally is sinds de Grote Depressie. En we weten allemaal wat de koersen na de rally's deden in de Grote Depressie.
pi_68127665
de jongens en meisje van de investors relations afdeling van Swiss Re zijn trouwens wel lekker reactief. Ligt er een pakket van 2,3 kilo uit Zwitserland thuis te wachten met twee jaarverslagen. Maar goed dat ik geen huisdier heb wat op de deurmat ligt te wachten
pi_68127735
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:09 schreef pberends het volgende:
Vergeet niet dat dit de ergste rally is sinds de Grote Depressie. En we weten allemaal wat de koersen na de rally's deden in de Grote Depressie.
toch wel een beetje vreemd dat we ons blijven spiegelen aan iets wat 80 jaar geleden gebeurd is in een wereld die onvergelijkbaar is met de huidige. Ik denk trouwens dat je crisis bedoeld ipv rally?
pi_68127948
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

toch wel een beetje vreemd dat we ons blijven spiegelen aan iets wat 80 jaar geleden gebeurd is in een wereld die onvergelijkbaar is met de huidige. Ik denk trouwens dat je crisis bedoeld ipv rally?
Hij doelde op het feit dat na stevige rally's omhoog nog zwaardere dalingen kwamen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_68127996
quote:

[..]

Dit is niet alleen een jaren 30 fenomeen hoor. In bear markets zie je dit keer op keer, om bijvoorbeeld maar eens de Nikkei te noemen.
pi_68128479
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:19 schreef pberends het volgende:

[..]

Dit is niet alleen een jaren 30 fenomeen hoor. In bear markets zie je dit keer op keer, om bijvoorbeeld maar eens de Nikkei te noemen.
ah, je haalde zelf De Grote Depressie aan, vandaar. Ach, grote gebaren zijn van deze tijd
pi_68129228
quote:

[..]

toch wel een beetje vreemd dat we ons blijven spiegelen aan iets wat 80 jaar geleden gebeurd is in een wereld die onvergelijkbaar is met de huidige.
Het principe blijft grotendeels hetzelfde, maar wat zouden de verschillen kunnen zijn? Dat is nuttig om te weten.

Wordt er nu adequater gereageerd?
Wordt er sneller gereageerd?
Waren de financiele markten mondiaal meer of minder afhankelijk?
Zaten mensen toen op eenzelfde manier onderwater met hun hypotheken?

Wat zijn de verschillen met toen? En zo zou je wel meer vragen kunnen bedenken om de situatie te vergelijken.

Je zou kunnen zeggen dat de wereld nu veel sneller werkt. En we dus ook veel sneller eruitkomen?
pi_68129313
Duncan Niederauer, CEO van beursbedrijf NYSE Euronext: ‘Aandelenrally maart misleidend, nieuwe rally rond juni/juli'
http://beleggen.blog.nl/b(...)-rally-rond-junijuli
pi_68129513
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:58 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Het principe blijft grotendeels hetzelfde, maar wat zouden de verschillen kunnen zijn? Dat is nuttig om te weten.

Wordt er nu adequater gereageerd?
Wordt er sneller gereageerd?
Waren de financiele markten mondiaal meer of minder afhankelijk?
Zaten mensen toen op eenzelfde manier onderwater met hun hypotheken?

Wat zijn de verschillen met toen? En zo zou je wel meer vragen kunnen bedenken om de situatie te vergelijken.

Je zou kunnen zeggen dat de wereld nu veel sneller werkt. En we dus ook veel sneller eruitkomen?
nu een veel bredere basis (europa, azie, etc), veel snellere en betere communicatie/informatievoorziening.

het zou je denk ik verbazen hoe relatief weinig mensen met hun hypotheken onderwater zitten. Althans als je wat verder kijkt dan de USA. In Azie weten ze nog geeneens wat een hypotheek is. Ik geloof niet dat dat een totale meltdown gaat veroorzaken.

De huidige marketing gedreven wereld heeft de neiging te overdrijven. Groeiden twee jaar geleden de bomen nog in de hemel, en was eeuwigdurende opstuwende welwaart heel normaal, thans is het allemaal doom-and-gloom, hel en verderfenis. Ook al hingen ze zojuist met de voeten buiten bij de Mediamarkt
De huidige hijgende wereld heeft de neiging te overdrijven. Naar boven en naar beneden. Himmelhoch jautend, zum tote betrubt....
pi_68131605
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Quanto is verzekerd tegen koersdaling van een bepaalde currency, dus als je een quanto S&P neemt, dan ben je verzekerd tegen dalingen van de dollar.
oohh okee ik vat em en hij wordt dus gesettled in euro
  Moderator zaterdag 18 april 2009 @ 02:29:37 #190
236264 crew  capricia
pi_68131865
Mening van een ieder gevraagd:

Zit zelf met 100 stuks KPN. Inkoop 9,33 (+ 10 euro transactiekosten).
Ga 4 weken op vakantie.

Verkopen komende maandag met kleine winst, of vasthouden tot na vakantie?
Inmiddels al een lopende verkooporder ingeschoten voor 10,80...weet niet of ik die moet handhaven...Maandag wordt beslisdag....

Ieder zijn mening is welkom: Vasthouden of verkopen maandag...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_68131933
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 02:29 schreef capricia het volgende:

Ga 4 weken op vakantie.

Inmiddels al een lopende verkooporder ingeschoten voor 10,80...weet niet of ik die moet handhaven...Maandag wordt beslisdag....

bijkopen!
  Moderator zaterdag 18 april 2009 @ 02:49:02 #192
236264 crew  capricia
pi_68132043
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 02:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

bijkopen!
Voor de huidige prijs? Is wel onder de 10 euro...das waar...maar wat is het potentieel de komende 3/4 weken?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_68132113
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 02:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Voor de huidige prijs? Is wel onder de 10 euro...das waar...maar wat is het potentieel de komende 3/4 weken?
Nah, als ik in jouw positie had gezeten had ik ze of direct verkocht of een vrije softe verkoop order neer gezet. KPN blijft een erg defensief aandeel wat normaliter weinig gekke dingen uitvoert. Sinds je toch 4 week weg bent zou ik het overwegen om te verkopen.

Ik verwacht overigens op korte termijn dat de markt weer wat naar beneden kakt.
  zaterdag 18 april 2009 @ 03:00:42 #194
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68132163
Martin Armstrong nog gelezen ?

Zijn werk is op basis van Kondratieff..
quote:
Ons geluk is dan nog het feit dat mogelijk andere delen van de wereld toch nog altijd in de lente verblijven. Deze 'fout' in de Kondratieff theorie kan voor actieve beleggers de redding zijn. Als dat namelijk inderdaad zo is, kunnen we dus de bakens verzetten en in ieder geval ons kapitaal nog in een ander jaargetijde laten vertoeven.
Aanwijzigen voor ppt.. Ook leuk om te lezen..

Economic Confidence model. van Martin Armstrong. Hij heeft iig gelijk gehad wat betrof.

[ Bericht 77% gewijzigd door Neutrino op 18-04-2009 03:13:46 (link dumpen was niet zo netjes O-) ) ]
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
  Moderator zaterdag 18 april 2009 @ 03:16:41 #195
236264 crew  capricia
pi_68132315
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 02:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nah, als ik in jouw positie had gezeten had ik ze of direct verkocht of een vrije softe verkoop order neer gezet. KPN blijft een erg defensief aandeel wat normaliter weinig gekke dingen uitvoert. Sinds je toch 4 week weg bent zou ik het overwegen om te verkopen.

Ik verwacht overigens op korte termijn dat de markt weer wat naar beneden kakt.
Dat de markt naar beneden gaat op termijn, daar zijn we hier 100% van overtuigd.
Dus of verkopen maanda, of misschien een call schrijven voor mei of zo...haalt toch weer 30 euro binnen...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_68132430
Ik heb geen idee wat betreft de markt. Ik blijf dan ook een weekje weg

@ Martin Amstrong: dit is een halve crimineel, en ik vertrouw er gewoon niet op.

[ Bericht 61% gewijzigd door Rapaille op 18-04-2009 03:41:51 ]
pi_68132442
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 03:00 schreef Neutrino het volgende:
Martin Armstrong nog gelezen ?

Zijn werk is op basis van Kondratieff..
[..]

Economic Confidence model. van Martin Armstrong. Hij heeft iig gelijk gehad wat betrof.
Volgens mij is user teknomist hier op FOK! afgestudeerd op de Kondratieff conjunctuurtheorie.
pi_68133520
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ah, je haalde zelf De Grote Depressie aan, vandaar. Ach, grote gebaren zijn van deze tijd
Ik zeg dat dit de grootste rally is sinds de Grote Depressie. Dat is een feit, geen vergelijking met de Grote Depressie .
pi_68133548
quote:

Ga 4 weken op vakantie.

In mei verwacht ik een dip, maar dan zal KPN het mogelijk wel relatief goed doen.

Juni-juli een vervolgrally, dus dan gaat KPN echt wel hoger dan je huidige aankoopprijs. Imho verkopen en terugkopen als je weer terugkomt. Mei is historisch gezien een dramatische maand.
pi_68133622
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 09:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik zeg dat dit de grootste rally is sinds de Grote Depressie. Dat is een feit, geen vergelijking met de Grote Depressie .
weet jij waar ik dan ergens een lijstje met de grootste rallies aller tijden kan vinden, want het voelt geheel niet als de grootste rally sinds The Great One?
pi_68133923
quote:
China's premier says economy better than expected- AP
Chinese Premier Wen Jiabao said Saturday the country's stimulus package is working and the economy is "better than expected," but he cautioned that complete recovery will take much more time because the global financial crisis continues to spread.
We gaan weer positief het weekend in jongens!
pi_68133974
quote:
Bank Results Show Strength Even Before Mark-to-Market

Accounting changes aimed at helping the balance sheets of banks with toxic assets appear to be providing little or no help so far with earnings reports.

The accounting rules, known as mark-to-market, were amended so that banks stuck with underperforming assets—particularly mortgage and other credit-related securities—could value them at their future projected worth and not at current value.

But the early earnings are showing that the rules probably won't be reflected until second-quarter results are reported. And that has some investors hoping that financial earnings, which have been better-than-expected so far, will do even better once market-to-market accounting takes effect.

"I hope we're going to see the financial system on an upward track," says former FDIC Chairman Bill Isaac, who helped draft the rule changes. "It's probably not going to be a straight line for all institutions. There will be some varied results. We are in a very favorable climate right now for banking institutions because they're cost of funding is so low."

Though the cost of lending for banks is near zero, a strong effort to reduce debt among financial firms and with the mark-to-market changes is providing an uncertain earnings environment.

"We have an accounting rule change and we're in the middle of the transition," David Kotok, chief investment officer at Cumberland Advisors, told CNBC. "We won't know the eventual impact of that until the June 30 quarter."
270+ in juli.
pi_68134907
http://www.scribd.com/doc/14347469/The-Visible-Hand
quote:
The Visible Hand of Uncle Sam

This report examines information indicating that the U.S. government has surreptitiously intervened in the American stock market.
Nieuw rapport over de PPT.
pi_68135058
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 10:52 schreef pberends het volgende:
http://www.scribd.com/doc/14347469/The-Visible-Hand
[..]

Nieuw rapport over de PPT.
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 03:00 schreef Neutrino het volgende:
als dit het PPT is, kan ik je trouwens mededelen dat Nederland ook een PPT heeft, aangezien NL banken in het verleden regelmatig het 'verzoek' hebben gekregen bepaalde partijen te ondersteunen in de markt

ik zou nog altijd graag begrijpen waarop je deze rally als de grootste rally sinds The Great Depression als feit kwalificeert.
pi_68135373
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 11:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

[..]

als dit het PPT is, kan ik je trouwens mededelen dat Nederland ook een PPT heeft, aangezien NL banken in het verleden regelmatig het 'verzoek' hebben gekregen bepaalde partijen te ondersteunen in de markt

ik zou nog altijd graag begrijpen waarop je deze rally als de grootste rally sinds The Great Depression als feit kwalificeert.
Dat zeggen ze toch in de financiële media? Pfffffffffffffffffffffffffffffffffff.
pi_68135451
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 11:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat zeggen ze toch in de financiële media? Pfffffffffffffffffffffffffffffffffff.
goeie onderbouwing, weten we ook weer wat dat waard is
pi_68136780
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:47 schreef edwinh het volgende:

[..]

Update: The average change in claims for the second week after Easter was +9206.14, with only 20 weeks of the 43 week sample being negative. Looks like we can reasonable expect a rise in claims next week
Leuk inderdaad, volgende week waarschijnlijk weer omhoog.
pi_68136799
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 11:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

goeie onderbouwing, weten we ook weer wat dat waard is
Wat doe jij moeilijk zeg, ik reageer niet meer op jouw onzin.

Jij twijfelt zelfs of de AEX gister wel boven de 240 punten gesloten is.
pi_68137506
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 12:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat doe jij moeilijk zeg, ik reageer niet meer op jouw onzin.

Jij twijfelt zelfs of de AEX gister wel boven de 240 punten gesloten is.
nee, maar ik twijfel wel aan jouw blote bewering dat dit de ergste rally is sinds The Great Depression. Dan mogen er namelijk nog wel een paar honderd punten bij.
pi_68138092
quote:

Ga 4 weken op vakantie.

Wist je al dat Scheepbouwer zijn belang in KPN heeft vergroot met 350.000 aandelen? Dit is natuurlijk niet voor de korte termijn maar voor lange termijn.
Als je nu al weet dat je min of meer direct na je vakantie alles gaat verkopen dan is het handiger om het nu al te doen denk ik. Weet je nog niet wat je na je vakantie met de aandelen gaat doen en kan je ook nog wel een paar weken langer wachten? Dan zou ik zelf wachten.

http://www.fd.nl/artikel/(...)-vergroot-belang-kpn
  zaterdag 18 april 2009 @ 15:03:26 #213
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68140297
Komende week is het weer lekker weer. De AEX gaat in één rechte lijn en als een gek richting de 260 . Dat moet vast wel eens zijn onderzocht denk ik, of er verbanden te trekken zijn tussen het weer en koersbewegingen. Iemand die dáár iets van afweet ?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_68140441
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 15:03 schreef Falco het volgende:
Komende week is het weer lekker weer. De AEX gaat in één rechte lijn en als een gek richting de 260 . Dat moet vast wel eens zijn onderzocht denk ik, of er verbanden te trekken zijn tussen het weer en koersbewegingen. Iemand die dáár iets van afweet ?
Uiteraard zijn er verbanden te trekken tussen het weer en de beurs bewegingen. Ten tijde van de zomer zijn de volumes vrij laag en gaat het in de zomer vaak minder rap omhoog dan in de maanden er na.
In 25 van de afgelopen 38 jaar is de winter beter geweest dan de zomer, puur qua rendement gezien.
Je hebt vast wel eens van de uitdrukking gehoord 'Sell in May and buy back in September'

En wat betreft Dinosaur_R, ik denk dat Pberends het bedoelde over de huidige 'correctie' rally in deze crisis. Als je dat vergelijkt met de jaren 30 zit kwam je continu uit op rally omhoog van de 20 tot 30% om daarna weer naar beneden te gaan. Een rally zoals we die nu dus mee maken is vrij stevig.
pi_68142577
quote:
Jammer dat ik de hele uitgave niet kan downloaden....200 euro voor 10 issues, daar kan ik beter grote hoeveelheden rijst voor gaan inslaan.

Ik beperk mijn commentaar tot het volgende: het zal zo'n vaart niet lopen
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_68142806
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:42 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Jammer dat ik de hele uitgave niet kan downloaden....200 euro voor 10 issues, daar kan ik beter grote hoeveelheden rijst voor gaan inslaan.

Ik beperk mijn commentaar tot het volgende: het zal zo'n vaart niet lopen
.

Het scenario verwacht ik wel, maar niet zo vroeg imho, eerder over een paar jaar.
pi_68144360
http://www.rtl.nl/(/finan(...)kt_strafbank_aan.xml
quote:
Beurs pakt strafbank aan

De effectenbeurs in Amsterdam gaat zijn zogenoemde strafbankje opschonen. Bedrijven die er al jarenlang op bivakkeren, krijgen een jaar de tijd er weer af te komen. Anders schrapt Euronext Amsterdam de notering.

Waarschuwing voor beleggers
De maatregel is afgelopen week aangekondigd. Beursbedrijven komen op het strafbankje terecht als zij een negatief eigen vermogen hebben, in surseance verkeren of failliet zijn verklaard. Euronext kondigt dan een noteringsmaatregel af. Het strafbankje is bedoeld om beleggers te waarschuwen.

De plakkers
Op dit moment bevinden zich zes bedrijven op het strafbankje. Handelsbedrijf Ceteco zit er al tien jaar op. Andere 'plakkers' zijn kaartenfabrikant AND, ICT-bedrijf Management Share en telecomconcern KPNQwest. Beddenleverancier Dico en het vastgoedbedrijf De Vries Robbé zijn daar dit jaar bijgekomen.

Jaarrekening
Euronext Amsterdam, onderdeel van het Amerikaans-Europese beursconcern NYSE Euronext, maakt het voor bedrijven wel gemakkelijker om van het strafbankje af te komen. Ondernemingen hoeven geen prospectus meer te publiceren om aan te tonen dat ze financieel weer gezond zijn. Dit is vaak heel bewerkelijk en kostbaar, aldus de woordvoerster. Bedrijven kunnen voortaan volstaan met een goedgekeurde jaarrekening of halfjaarrekening.

Slapend bestaan
Het nieuwe beleid geldt met terugwerkende kracht. "We willen voorkomen dat fondsen een slapend bestaan hebben op een strafbankje", aldus de Euronext-zegsvrouw.
KPN Qwest .
  zaterdag 18 april 2009 @ 18:06:36 #219
19479 Mr.J
pi_68144840
Grrrr, nog steeds geen banken ingestort dit weekend?
pi_68145940
  zaterdag 18 april 2009 @ 19:02:50 #222
19479 Mr.J
pi_68146275
quote:
Hehehe.

"The Federal Deposit Insurance Corp. was named receiver of the banks with combined assets of $451.9 million and deposits of $393.3 million, the FDIC said in e-mailed statements. "

Da's niets dus. Geen duik bij opening naar de 215 helaas.
pi_68146596
here go's

Stress Over Stress Test

http://globaleconomicanal(...)ver-stress-test.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')