De status van de geactiveerde order is: Conditie bereikt/Order geweigerdquote:Op vrijdag 17 april 2009 17:50 schreef pberends het volgende:
Wat een gayzooi die eindveiling, zo staan m'n sprintertjes nog maar net in de plus.
quote:Op donderdag 9 april 2009 22:53 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Voor volgende week verwacht ik dat de AEX zijwaarts beweegt tussen de 225 en 245 om aan het einde van week minimaal op 235 en maximaal op 245 punten te staat en dat dit het eindpunt zal zijn van deze rally. In de week daarna volgt mijn inziens een daling richting de 220 om vervolgens een nieuwe bodem op te zoeken. Aan de andere kant houd ik het ook goed mogelijk dat we volgende week al aan de daling beginnen als de Q1 cijfers van de financials slecht zijn. Ik ben benieuwd wat de beurzen in de VS aankomende maandag gaan doen.
Ik zit mijzelf nu even achter de oren te krabben waarom ik vorige week donderdag en zeker gisteren niet long ben gegaan...quote:Op donderdag 16 april 2009 23:28 schreef OpenYourMind het volgende:
Morgen sluiten we de AEX op de 242 - 243 punten (denk ik). Ik twijfel alleen nog of dit de laatste dag van de rally wordt of dat we nog even up gaan naar de 260 tot het einde van de maand.
Hmm... ik denk dat ik toch maar deels vasthoud aan mijn plan van vorige week en bescheiden short ga op de top van morgen.
dat kan wel eens de omslag betekenen...quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:49 schreef pberends het volgende:
Rare reactie van Waal Straat, Citi en GE dik in de min. Cijfers waren toch goed?
Kheb SNS Reaal vandaag maar gelostquote:
Voor short gaan moet je gewoon goed je momenten afwachten. Eigenlijk zit de huidige beurs vanaf oktober al in een soort zijwaartse beweging, waarbij de grootste downside potential qua aantal punten al achter de rug is.quote:Op vrijdag 17 april 2009 19:34 schreef Rapaille het volgende:
Op mijn laatste 2 transacties behoorlijk verlies geleden. Dit was dan ook de laatste keer dat ik short ben gegaan. Short gaan is gewoon niets voor mij op een of andere manier. In het verleden zijn al mijn (grote) verliezen altijd met Turbo's short geweest.
helaas weet het ppt dit ook en zal me dus niets verbazen als we weer een rally krijgen in de laatste 20 minquote:Op vrijdag 17 april 2009 20:20 schreef edwinh het volgende:
de dow zit vast tussen de bovenste stijgentrendlijn de bovenste bollingerband en komt bijna klem te zitten de onderste stijgende trendlijn, we moeten volgende week richting kiezen en vaak is die omlaag omdat het nieuw negatief is, maar he je weet deze dagen nooit wat er gaat gebeuren :S bovendien noteert het RSI steeds lagere toppen
Haha, je zou de PPT er bijna van verdenken technische analyse ontdekt te hebben.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:23 schreef edwinh het volgende:
[..]
helaas weet het ppt dit ook en zal me dus niets verbazen als we weer een rally krijgen in de laatste 20 min
laten we het erbij houden dat ze er misbruik van makenquote:Op vrijdag 17 april 2009 20:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Haha, je zou de PPT er bijna van verdenken technische analyse ontdekt te hebben.
Wel een waanzinnig goed onderbouwd cijfer, ze bellen maar liefs 500 mensen op om te vragen hoe ze erover denken. Bij een populatie van 500 heb je heel wat storende variabelen, zelf een lekker zonnetje en een lentebriesje of een goede of slechte nacht slaap kan dan van invloed zijn op het resultaat.quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:28 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
"We worden massaal werkeloos, maar we blijven consumeren!!! w0000t" aldus de gemiddelde Amerikaan.
whaha als dit zo is dan doet met alle respect een 1e klas mboér het nog beter!quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:44 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Wel een waanzinnig goed onderbouwd cijfer, ze bellen maar liefs 500 mensen op om te vragen hoe ze erover denken. Bij een populatie van 500 heb je heel wat storende variabelen, zelf een lekker zonnetje en een lentebriesje of een goede of slechte nacht slaap kan dan van invloed zijn op het resultaat.
The Preliminary UoM Consumer Sentiment Indicator is a survey of consumer confidence conducted by the University of Michigan. This is a telephone survey which gathers information on consumer expectations regarding the overall economy. It measures the attitudes and expectations concerning both present and future economic conditions of 500 consumers.
Ik vind die rallies later op de avond echt helemaal nergens op gebaseerd. Het (positieve) nieuws is al verwerkt in de koersen, en toch gaan ze nogmaals hoger pas laat in de avond. Slaat nergens op. Dit riekt inderdaad naar kunstmatige ondersteuning of gewoon gekte onder sommige beleggers.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:36 schreef edwinh het volgende:
[..]
laten we het erbij houden dat ze er misbruik van maken
ik heb er wel eens over nagedacht en denk ook wel dat er beleggers zijn die traden op het handelen van het ppt. Net zo als nu een huge rally up en het lijkt wel of ze daar op gewacht hebben om alles ineens te lozen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:53 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vind die rallies later op de avond echt helemaal nergens op gebaseerd. Het (positieve) nieuws is al verwerkt in de koersen, en toch gaan ze nogmaals hoger pas laat in de avond. Slaat nergens op. Dit riekt inderdaad naar kunstmatige ondersteuning of gewoon gekte onder sommige beleggers.
welk trader programma is dit?quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:27 schreef M.Melandri het volgende:
http://i44.tinypic.com/xnci1c.png maandag een stapje terug op de S&P lijkt me. Met de europese beurzen weet jet het maar nooit de laatste tijd, die kiezen toch meer hun eigen weg de afgelopen dagen.
Je hebt een e-mini S&P future (ES) en een quanto S&P future (SP) die quanto is grotere hoeveelheid oid. wat open end cert is weet ik niet?quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:16 schreef pberends het volgende:
Wtf is het verschil tussen Quanto open end Cert en een gewone open end Cert?
wtf is Quanto?
Quanto is verzekerd tegen koersdaling van een bepaalde currency, dus als je een quanto S&P neemt, dan ben je verzekerd tegen dalingen van de dollar.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:48 schreef edikt het volgende:
[..]
Je hebt een e-mini S&P future (ES) en een quanto S&P future (SP) die quanto is grotere hoeveelheid oid. wat open end cert is weet ik niet?
Daar duimen we knetterhard voorquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:35 schreef pberends het volgende:
Vreemd afstortje, maandag verder omlaag imho.
Boot missen? Hell noquote:Op vrijdag 17 april 2009 23:02 schreef Banaan10 het volgende:
Volgens mij is men de laatste tijd bang om de boot te missen... Durfen jullie het al aan? Ik zelf wacht nog even en vertrouw het nog niet helemaal.
toch wel een beetje vreemd dat we ons blijven spiegelen aan iets wat 80 jaar geleden gebeurd is in een wereld die onvergelijkbaar is met de huidige. Ik denk trouwens dat je crisis bedoeld ipv rally?quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:09 schreef pberends het volgende:
Vergeet niet dat dit de ergste rally is sinds de Grote Depressie. En we weten allemaal wat de koersen na de rally's deden in de Grote Depressie.
Hij doelde op het feit dat na stevige rally's omhoog nog zwaardere dalingen kwamen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
toch wel een beetje vreemd dat we ons blijven spiegelen aan iets wat 80 jaar geleden gebeurd is in een wereld die onvergelijkbaar is met de huidige. Ik denk trouwens dat je crisis bedoeld ipv rally?
Dit is niet alleen een jaren 30 fenomeen hoor. In bear markets zie je dit keer op keer, om bijvoorbeeld maar eens de Nikkei te noemen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
toch wel een beetje vreemd dat we ons blijven spiegelen aan iets wat 80 jaar geleden gebeurd is in een wereld die onvergelijkbaar is met de huidige. Ik denk trouwens dat je crisis bedoeld ipv rally?
ah, je haalde zelf De Grote Depressie aan, vandaar. Ach, grote gebaren zijn van deze tijdquote:Op vrijdag 17 april 2009 23:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Dit is niet alleen een jaren 30 fenomeen hoor. In bear markets zie je dit keer op keer, om bijvoorbeeld maar eens de Nikkei te noemen.
Het principe blijft grotendeels hetzelfde, maar wat zouden de verschillen kunnen zijn? Dat is nuttig om te weten.quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
toch wel een beetje vreemd dat we ons blijven spiegelen aan iets wat 80 jaar geleden gebeurd is in een wereld die onvergelijkbaar is met de huidige.
nu een veel bredere basis (europa, azie, etc), veel snellere en betere communicatie/informatievoorziening.quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:58 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Het principe blijft grotendeels hetzelfde, maar wat zouden de verschillen kunnen zijn? Dat is nuttig om te weten.
Wordt er nu adequater gereageerd?
Wordt er sneller gereageerd?
Waren de financiele markten mondiaal meer of minder afhankelijk?
Zaten mensen toen op eenzelfde manier onderwater met hun hypotheken?
Wat zijn de verschillen met toen? En zo zou je wel meer vragen kunnen bedenken om de situatie te vergelijken.
Je zou kunnen zeggen dat de wereld nu veel sneller werkt. En we dus ook veel sneller eruitkomen?
oohh okee ik vat em en hij wordt dus gesettled in euroquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Quanto is verzekerd tegen koersdaling van een bepaalde currency, dus als je een quanto S&P neemt, dan ben je verzekerd tegen dalingen van de dollar.
bijkopen!quote:Op zaterdag 18 april 2009 02:29 schreef capricia het volgende:
Mening van een ieder gevraagd:
Zit zelf met 100 stuks KPN. Inkoop 9,33 (+ 10 euro transactiekosten).
Ga 4 weken op vakantie.
Verkopen komende maandag met kleine winst, of vasthouden tot na vakantie?
Inmiddels al een lopende verkooporder ingeschoten voor 10,80...weet niet of ik die moet handhaven...Maandag wordt beslisdag....
Ieder zijn mening is welkom: Vasthouden of verkopen maandag...
Voor de huidige prijs? Is wel onder de 10 euro...das waar...maar wat is het potentieel de komende 3/4 weken?quote:
Nah, als ik in jouw positie had gezeten had ik ze of direct verkocht of een vrije softe verkoop order neer gezet. KPN blijft een erg defensief aandeel wat normaliter weinig gekke dingen uitvoert. Sinds je toch 4 week weg bent zou ik het overwegen om te verkopen.quote:Op zaterdag 18 april 2009 02:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor de huidige prijs? Is wel onder de 10 euro...das waar...maar wat is het potentieel de komende 3/4 weken?
Aanwijzigen voor ppt.. Ook leuk om te lezen..quote:Ons geluk is dan nog het feit dat mogelijk andere delen van de wereld toch nog altijd in de lente verblijven. Deze 'fout' in de Kondratieff theorie kan voor actieve beleggers de redding zijn. Als dat namelijk inderdaad zo is, kunnen we dus de bakens verzetten en in ieder geval ons kapitaal nog in een ander jaargetijde laten vertoeven.
Dat de markt naar beneden gaat op termijn, daar zijn we hier 100% van overtuigd.quote:Op zaterdag 18 april 2009 02:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nah, als ik in jouw positie had gezeten had ik ze of direct verkocht of een vrije softe verkoop order neer gezet. KPN blijft een erg defensief aandeel wat normaliter weinig gekke dingen uitvoert. Sinds je toch 4 week weg bent zou ik het overwegen om te verkopen.
Ik verwacht overigens op korte termijn dat de markt weer wat naar beneden kakt.
Volgens mij is user teknomist hier op FOK! afgestudeerd op de Kondratieff conjunctuurtheorie.quote:Op zaterdag 18 april 2009 03:00 schreef Neutrino het volgende:
Martin Armstrong nog gelezen ?
Zijn werk is op basis van Kondratieff..
[..]
Aanwijzigen voor ppt.. Ook leuk om te lezen..
Economic Confidence model. van Martin Armstrong. Hij heeft iig gelijk gehad wat betrof.
Ik zeg dat dit de grootste rally is sinds de Grote Depressie. Dat is een feit, geen vergelijking met de Grote Depressiequote:Op vrijdag 17 april 2009 23:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ah, je haalde zelf De Grote Depressie aan, vandaar. Ach, grote gebaren zijn van deze tijd
In mei verwacht ik een dip, maar dan zal KPN het mogelijk wel relatief goed doen.quote:Op zaterdag 18 april 2009 02:29 schreef capricia het volgende:
Ga 4 weken op vakantie.
Inmiddels al een lopende verkooporder ingeschoten voor 10,80...weet niet of ik die moet handhaven...Maandag wordt beslisdag....
weet jij waar ik dan ergens een lijstje met de grootste rallies aller tijden kan vinden, want het voelt geheel niet als de grootste rally sinds The Great One?quote:Op zaterdag 18 april 2009 09:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik zeg dat dit de grootste rally is sinds de Grote Depressie. Dat is een feit, geen vergelijking met de Grote Depressie.
We gaan weer positief het weekend in jongens!quote:China's premier says economy better than expected- AP
Chinese Premier Wen Jiabao said Saturday the country's stimulus package is working and the economy is "better than expected," but he cautioned that complete recovery will take much more time because the global financial crisis continues to spread.
270+ in juli.quote:Bank Results Show Strength Even Before Mark-to-Market
Accounting changes aimed at helping the balance sheets of banks with toxic assets appear to be providing little or no help so far with earnings reports.
The accounting rules, known as mark-to-market, were amended so that banks stuck with underperforming assets—particularly mortgage and other credit-related securities—could value them at their future projected worth and not at current value.
But the early earnings are showing that the rules probably won't be reflected until second-quarter results are reported. And that has some investors hoping that financial earnings, which have been better-than-expected so far, will do even better once market-to-market accounting takes effect.
"I hope we're going to see the financial system on an upward track," says former FDIC Chairman Bill Isaac, who helped draft the rule changes. "It's probably not going to be a straight line for all institutions. There will be some varied results. We are in a very favorable climate right now for banking institutions because they're cost of funding is so low."
Though the cost of lending for banks is near zero, a strong effort to reduce debt among financial firms and with the mark-to-market changes is providing an uncertain earnings environment.
"We have an accounting rule change and we're in the middle of the transition," David Kotok, chief investment officer at Cumberland Advisors, told CNBC. "We won't know the eventual impact of that until the June 30 quarter."
Nieuw rapport over de PPT.quote:The Visible Hand of Uncle Sam
This report examines information indicating that the U.S. government has surreptitiously intervened in the American stock market.
quote:Op zaterdag 18 april 2009 10:52 schreef pberends het volgende:
http://www.scribd.com/doc/14347469/The-Visible-Hand
[..]
Nieuw rapport over de PPT.
als dit het PPT is, kan ik je trouwens mededelen dat Nederland ook een PPT heeft, aangezien NL banken in het verleden regelmatig het 'verzoek' hebben gekregen bepaalde partijen te ondersteunen in de marktquote:Op zaterdag 18 april 2009 03:00 schreef Neutrino het volgende:
Aanwijzigen voor ppt.. Ook leuk om te lezen..
Dat zeggen ze toch in de financiële media? Pfffffffffffffffffffffffffffffffffff.quote:Op zaterdag 18 april 2009 11:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
[..]
als dit het PPT is, kan ik je trouwens mededelen dat Nederland ook een PPT heeft, aangezien NL banken in het verleden regelmatig het 'verzoek' hebben gekregen bepaalde partijen te ondersteunen in de markt
ik zou nog altijd graag begrijpen waarop je deze rally als de grootste rally sinds The Great Depression als feit kwalificeert.
goeie onderbouwing, weten we ook weer wat dat waard isquote:Op zaterdag 18 april 2009 11:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat zeggen ze toch in de financiële media? Pfffffffffffffffffffffffffffffffffff.
Leuk inderdaad, volgende week waarschijnlijk weer omhoog.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:47 schreef edwinh het volgende:
[..]
Update: The average change in claims for the second week after Easter was +9206.14, with only 20 weeks of the 43 week sample being negative. Looks like we can reasonable expect a rise in claims next week
Wat doe jij moeilijk zeg, ik reageer niet meer op jouw onzin.quote:Op zaterdag 18 april 2009 11:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
goeie onderbouwing, weten we ook weer wat dat waard is
nee, maar ik twijfel wel aan jouw blote bewering dat dit de ergste rally is sinds The Great Depression. Dan mogen er namelijk nog wel een paar honderd punten bij.quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat doe jij moeilijk zeg, ik reageer niet meer op jouw onzin.
Jij twijfelt zelfs of de AEX gister wel boven de 240 punten gesloten is.
Wist je al dat Scheepbouwer zijn belang in KPN heeft vergroot met 350.000 aandelen? Dit is natuurlijk niet voor de korte termijn maar voor lange termijn.quote:Op zaterdag 18 april 2009 02:29 schreef capricia het volgende:
Ga 4 weken op vakantie.
Uiteraard zijn er verbanden te trekken tussen het weer en de beurs bewegingen. Ten tijde van de zomer zijn de volumes vrij laag en gaat het in de zomer vaak minder rap omhoog dan in de maanden er na.quote:Op zaterdag 18 april 2009 15:03 schreef Falco het volgende:
Komende week is het weer lekker weer. De AEX gaat in één rechte lijn en als een gek richting de 260. Dat moet vast wel eens zijn onderzocht denk ik, of er verbanden te trekken zijn tussen het weer en koersbewegingen. Iemand die dáár iets van afweet
?
Jammer dat ik de hele uitgave niet kan downloaden....200 euro voor 10 issues, daar kan ik beter grote hoeveelheden rijst voor gaan inslaan.quote:Op zaterdag 18 april 2009 16:10 schreef pberends het volgende:
'Wereldwijde monetaire ineenstorting in zomer'
quote:Op zaterdag 18 april 2009 16:42 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Jammer dat ik de hele uitgave niet kan downloaden....200 euro voor 10 issues, daar kan ik beter grote hoeveelheden rijst voor gaan inslaan.
Ik beperk mijn commentaar tot het volgende: het zal zo'n vaart niet lopen
KPN Qwestquote:Beurs pakt strafbank aan
De effectenbeurs in Amsterdam gaat zijn zogenoemde strafbankje opschonen. Bedrijven die er al jarenlang op bivakkeren, krijgen een jaar de tijd er weer af te komen. Anders schrapt Euronext Amsterdam de notering.
Waarschuwing voor beleggers
De maatregel is afgelopen week aangekondigd. Beursbedrijven komen op het strafbankje terecht als zij een negatief eigen vermogen hebben, in surseance verkeren of failliet zijn verklaard. Euronext kondigt dan een noteringsmaatregel af. Het strafbankje is bedoeld om beleggers te waarschuwen.
De plakkers
Op dit moment bevinden zich zes bedrijven op het strafbankje. Handelsbedrijf Ceteco zit er al tien jaar op. Andere 'plakkers' zijn kaartenfabrikant AND, ICT-bedrijf Management Share en telecomconcern KPNQwest. Beddenleverancier Dico en het vastgoedbedrijf De Vries Robbé zijn daar dit jaar bijgekomen.
Jaarrekening
Euronext Amsterdam, onderdeel van het Amerikaans-Europese beursconcern NYSE Euronext, maakt het voor bedrijven wel gemakkelijker om van het strafbankje af te komen. Ondernemingen hoeven geen prospectus meer te publiceren om aan te tonen dat ze financieel weer gezond zijn. Dit is vaak heel bewerkelijk en kostbaar, aldus de woordvoerster. Bedrijven kunnen voortaan volstaan met een goedgekeurde jaarrekening of halfjaarrekening.
Slapend bestaan
Het nieuwe beleid geldt met terugwerkende kracht. "We willen voorkomen dat fondsen een slapend bestaan hebben op een strafbankje", aldus de Euronext-zegsvrouw.
Jawel hoor;quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:06 schreef Mr.J het volgende:
Grrrr, nog steeds geen banken ingestort dit weekend?
LOLquote:Op zaterdag 18 april 2009 18:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Jawel hoor;
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601103&sid=ausHJmvZco4s&refer=us
Hehehe.quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Jawel hoor;
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601103&sid=ausHJmvZco4s&refer=us
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |