abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68127178
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:48 schreef edikt het volgende:

[..]

Je hebt een e-mini S&P future (ES) en een quanto S&P future (SP) die quanto is grotere hoeveelheid oid. wat open end cert is weet ik niet?
Quanto is verzekerd tegen koersdaling van een bepaalde currency, dus als je een quanto S&P neemt, dan ben je verzekerd tegen dalingen van de dollar.
pi_68127275
Volgens mij is men de laatste tijd bang om de boot te missen... Durfen jullie het al aan? Ik zelf wacht nog even en vertrouw het nog niet helemaal.
pi_68127293
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:35 schreef pberends het volgende:
Vreemd afstortje, maandag verder omlaag imho.
Daar duimen we knetterhard voor
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:02 schreef Banaan10 het volgende:
Volgens mij is men de laatste tijd bang om de boot te missen... Durfen jullie het al aan? Ik zelf wacht nog even en vertrouw het nog niet helemaal.
Boot missen? Hell no
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_68127520
ik heb iid vandaag nagenoeg alles gelost, het lijkt de laatste weken wel de manische jaren '90.....

resteert alleen een vast plukje Fortis Obam, en convertibles Draka en USG (die ik houd tot aflossingdatum, of totdat ze a pari noteren, of totdat ze failliet zijn natuurlijk )

Het zijn met name koersschokken bij fondsen als
- AMG (wat voor trackrecord hebben die nou?)
- Logica (draait al een decenium kut, zijn overgefinancieerd, en welk bedrijf besteed nu nog grote projecten uit??)
- SBM (met deze olileprijs gaan projecten op slot, SBM heeft een zwaar negatieve cashflow ivm turnkey projecten, en een negatieve cash flow is een no-no in het huidige financieringsklimaat
- TNT (problemen met bonden, een stuk bedrijfsmodel t.a.v. post, en een mega mega mega groot probleem met hun pensioenfonds dat feitelijk een overname of herstructurering blokkeert)

die me zo schichtig maken. Als dit soort bedrijven met een vlekje omhoog schieten, dan wordt het te wild voor mij
pi_68127584
Vergeet niet dat dit de ergste rally is sinds de Grote Depressie. En we weten allemaal wat de koersen na de rally's deden in de Grote Depressie.
pi_68127665
de jongens en meisje van de investors relations afdeling van Swiss Re zijn trouwens wel lekker reactief. Ligt er een pakket van 2,3 kilo uit Zwitserland thuis te wachten met twee jaarverslagen. Maar goed dat ik geen huisdier heb wat op de deurmat ligt te wachten
pi_68127735
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:09 schreef pberends het volgende:
Vergeet niet dat dit de ergste rally is sinds de Grote Depressie. En we weten allemaal wat de koersen na de rally's deden in de Grote Depressie.
toch wel een beetje vreemd dat we ons blijven spiegelen aan iets wat 80 jaar geleden gebeurd is in een wereld die onvergelijkbaar is met de huidige. Ik denk trouwens dat je crisis bedoeld ipv rally?
pi_68127948
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

toch wel een beetje vreemd dat we ons blijven spiegelen aan iets wat 80 jaar geleden gebeurd is in een wereld die onvergelijkbaar is met de huidige. Ik denk trouwens dat je crisis bedoeld ipv rally?
Hij doelde op het feit dat na stevige rally's omhoog nog zwaardere dalingen kwamen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_68127996
quote:

[..]

Dit is niet alleen een jaren 30 fenomeen hoor. In bear markets zie je dit keer op keer, om bijvoorbeeld maar eens de Nikkei te noemen.
pi_68128479
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:19 schreef pberends het volgende:

[..]

Dit is niet alleen een jaren 30 fenomeen hoor. In bear markets zie je dit keer op keer, om bijvoorbeeld maar eens de Nikkei te noemen.
ah, je haalde zelf De Grote Depressie aan, vandaar. Ach, grote gebaren zijn van deze tijd
pi_68129228
quote:

[..]

toch wel een beetje vreemd dat we ons blijven spiegelen aan iets wat 80 jaar geleden gebeurd is in een wereld die onvergelijkbaar is met de huidige.
Het principe blijft grotendeels hetzelfde, maar wat zouden de verschillen kunnen zijn? Dat is nuttig om te weten.

Wordt er nu adequater gereageerd?
Wordt er sneller gereageerd?
Waren de financiele markten mondiaal meer of minder afhankelijk?
Zaten mensen toen op eenzelfde manier onderwater met hun hypotheken?

Wat zijn de verschillen met toen? En zo zou je wel meer vragen kunnen bedenken om de situatie te vergelijken.

Je zou kunnen zeggen dat de wereld nu veel sneller werkt. En we dus ook veel sneller eruitkomen?
pi_68129313
Duncan Niederauer, CEO van beursbedrijf NYSE Euronext: ‘Aandelenrally maart misleidend, nieuwe rally rond juni/juli'
http://beleggen.blog.nl/b(...)-rally-rond-junijuli
pi_68129513
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:58 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Het principe blijft grotendeels hetzelfde, maar wat zouden de verschillen kunnen zijn? Dat is nuttig om te weten.

Wordt er nu adequater gereageerd?
Wordt er sneller gereageerd?
Waren de financiele markten mondiaal meer of minder afhankelijk?
Zaten mensen toen op eenzelfde manier onderwater met hun hypotheken?

Wat zijn de verschillen met toen? En zo zou je wel meer vragen kunnen bedenken om de situatie te vergelijken.

Je zou kunnen zeggen dat de wereld nu veel sneller werkt. En we dus ook veel sneller eruitkomen?
nu een veel bredere basis (europa, azie, etc), veel snellere en betere communicatie/informatievoorziening.

het zou je denk ik verbazen hoe relatief weinig mensen met hun hypotheken onderwater zitten. Althans als je wat verder kijkt dan de USA. In Azie weten ze nog geeneens wat een hypotheek is. Ik geloof niet dat dat een totale meltdown gaat veroorzaken.

De huidige marketing gedreven wereld heeft de neiging te overdrijven. Groeiden twee jaar geleden de bomen nog in de hemel, en was eeuwigdurende opstuwende welwaart heel normaal, thans is het allemaal doom-and-gloom, hel en verderfenis. Ook al hingen ze zojuist met de voeten buiten bij de Mediamarkt
De huidige hijgende wereld heeft de neiging te overdrijven. Naar boven en naar beneden. Himmelhoch jautend, zum tote betrubt....
pi_68131605
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Quanto is verzekerd tegen koersdaling van een bepaalde currency, dus als je een quanto S&P neemt, dan ben je verzekerd tegen dalingen van de dollar.
oohh okee ik vat em en hij wordt dus gesettled in euro
  Moderator zaterdag 18 april 2009 @ 02:29:37 #190
236264 crew  capricia
pi_68131865
Mening van een ieder gevraagd:

Zit zelf met 100 stuks KPN. Inkoop 9,33 (+ 10 euro transactiekosten).
Ga 4 weken op vakantie.

Verkopen komende maandag met kleine winst, of vasthouden tot na vakantie?
Inmiddels al een lopende verkooporder ingeschoten voor 10,80...weet niet of ik die moet handhaven...Maandag wordt beslisdag....

Ieder zijn mening is welkom: Vasthouden of verkopen maandag...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_68131933
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 02:29 schreef capricia het volgende:

Ga 4 weken op vakantie.

Inmiddels al een lopende verkooporder ingeschoten voor 10,80...weet niet of ik die moet handhaven...Maandag wordt beslisdag....

bijkopen!
  Moderator zaterdag 18 april 2009 @ 02:49:02 #192
236264 crew  capricia
pi_68132043
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 02:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

bijkopen!
Voor de huidige prijs? Is wel onder de 10 euro...das waar...maar wat is het potentieel de komende 3/4 weken?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_68132113
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 02:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Voor de huidige prijs? Is wel onder de 10 euro...das waar...maar wat is het potentieel de komende 3/4 weken?
Nah, als ik in jouw positie had gezeten had ik ze of direct verkocht of een vrije softe verkoop order neer gezet. KPN blijft een erg defensief aandeel wat normaliter weinig gekke dingen uitvoert. Sinds je toch 4 week weg bent zou ik het overwegen om te verkopen.

Ik verwacht overigens op korte termijn dat de markt weer wat naar beneden kakt.
  zaterdag 18 april 2009 @ 03:00:42 #194
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_68132163
Martin Armstrong nog gelezen ?

Zijn werk is op basis van Kondratieff..
quote:
Ons geluk is dan nog het feit dat mogelijk andere delen van de wereld toch nog altijd in de lente verblijven. Deze 'fout' in de Kondratieff theorie kan voor actieve beleggers de redding zijn. Als dat namelijk inderdaad zo is, kunnen we dus de bakens verzetten en in ieder geval ons kapitaal nog in een ander jaargetijde laten vertoeven.
Aanwijzigen voor ppt.. Ook leuk om te lezen..

Economic Confidence model. van Martin Armstrong. Hij heeft iig gelijk gehad wat betrof.

[ Bericht 77% gewijzigd door Neutrino op 18-04-2009 03:13:46 (link dumpen was niet zo netjes O-) ) ]
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
  Moderator zaterdag 18 april 2009 @ 03:16:41 #195
236264 crew  capricia
pi_68132315
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 02:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nah, als ik in jouw positie had gezeten had ik ze of direct verkocht of een vrije softe verkoop order neer gezet. KPN blijft een erg defensief aandeel wat normaliter weinig gekke dingen uitvoert. Sinds je toch 4 week weg bent zou ik het overwegen om te verkopen.

Ik verwacht overigens op korte termijn dat de markt weer wat naar beneden kakt.
Dat de markt naar beneden gaat op termijn, daar zijn we hier 100% van overtuigd.
Dus of verkopen maanda, of misschien een call schrijven voor mei of zo...haalt toch weer 30 euro binnen...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_68132430
Ik heb geen idee wat betreft de markt. Ik blijf dan ook een weekje weg

@ Martin Amstrong: dit is een halve crimineel, en ik vertrouw er gewoon niet op.

[ Bericht 61% gewijzigd door Rapaille op 18-04-2009 03:41:51 ]
pi_68132442
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 03:00 schreef Neutrino het volgende:
Martin Armstrong nog gelezen ?

Zijn werk is op basis van Kondratieff..
[..]

Aanwijzigen voor ppt.. Ook leuk om te lezen..

Economic Confidence model. van Martin Armstrong. Hij heeft iig gelijk gehad wat betrof.
Volgens mij is user teknomist hier op FOK! afgestudeerd op de Kondratieff conjunctuurtheorie.
pi_68133520
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ah, je haalde zelf De Grote Depressie aan, vandaar. Ach, grote gebaren zijn van deze tijd
Ik zeg dat dit de grootste rally is sinds de Grote Depressie. Dat is een feit, geen vergelijking met de Grote Depressie .
pi_68133548
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 02:29 schreef capricia het volgende:

Ga 4 weken op vakantie.

In mei verwacht ik een dip, maar dan zal KPN het mogelijk wel relatief goed doen.

Juni-juli een vervolgrally, dus dan gaat KPN echt wel hoger dan je huidige aankoopprijs. Imho verkopen en terugkopen als je weer terugkomt. Mei is historisch gezien een dramatische maand.
pi_68133622
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 09:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik zeg dat dit de grootste rally is sinds de Grote Depressie. Dat is een feit, geen vergelijking met de Grote Depressie .
weet jij waar ik dan ergens een lijstje met de grootste rallies aller tijden kan vinden, want het voelt geheel niet als de grootste rally sinds The Great One?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')