We gaan weer positief het weekend in jongens!quote:China's premier says economy better than expected- AP
Chinese Premier Wen Jiabao said Saturday the country's stimulus package is working and the economy is "better than expected," but he cautioned that complete recovery will take much more time because the global financial crisis continues to spread.
270+ in juli.quote:Bank Results Show Strength Even Before Mark-to-Market
Accounting changes aimed at helping the balance sheets of banks with toxic assets appear to be providing little or no help so far with earnings reports.
The accounting rules, known as mark-to-market, were amended so that banks stuck with underperforming assets—particularly mortgage and other credit-related securities—could value them at their future projected worth and not at current value.
But the early earnings are showing that the rules probably won't be reflected until second-quarter results are reported. And that has some investors hoping that financial earnings, which have been better-than-expected so far, will do even better once market-to-market accounting takes effect.
"I hope we're going to see the financial system on an upward track," says former FDIC Chairman Bill Isaac, who helped draft the rule changes. "It's probably not going to be a straight line for all institutions. There will be some varied results. We are in a very favorable climate right now for banking institutions because they're cost of funding is so low."
Though the cost of lending for banks is near zero, a strong effort to reduce debt among financial firms and with the mark-to-market changes is providing an uncertain earnings environment.
"We have an accounting rule change and we're in the middle of the transition," David Kotok, chief investment officer at Cumberland Advisors, told CNBC. "We won't know the eventual impact of that until the June 30 quarter."
Nieuw rapport over de PPT.quote:The Visible Hand of Uncle Sam
This report examines information indicating that the U.S. government has surreptitiously intervened in the American stock market.
quote:Op zaterdag 18 april 2009 10:52 schreef pberends het volgende:
http://www.scribd.com/doc/14347469/The-Visible-Hand
[..]
Nieuw rapport over de PPT.
als dit het PPT is, kan ik je trouwens mededelen dat Nederland ook een PPT heeft, aangezien NL banken in het verleden regelmatig het 'verzoek' hebben gekregen bepaalde partijen te ondersteunen in de marktquote:Op zaterdag 18 april 2009 03:00 schreef Neutrino het volgende:
Aanwijzigen voor ppt.. Ook leuk om te lezen..
Dat zeggen ze toch in de financiële media? Pfffffffffffffffffffffffffffffffffff.quote:Op zaterdag 18 april 2009 11:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
[..]
als dit het PPT is, kan ik je trouwens mededelen dat Nederland ook een PPT heeft, aangezien NL banken in het verleden regelmatig het 'verzoek' hebben gekregen bepaalde partijen te ondersteunen in de markt
ik zou nog altijd graag begrijpen waarop je deze rally als de grootste rally sinds The Great Depression als feit kwalificeert.
goeie onderbouwing, weten we ook weer wat dat waard isquote:Op zaterdag 18 april 2009 11:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat zeggen ze toch in de financiële media? Pfffffffffffffffffffffffffffffffffff.
Leuk inderdaad, volgende week waarschijnlijk weer omhoog.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:47 schreef edwinh het volgende:
[..]
Update: The average change in claims for the second week after Easter was +9206.14, with only 20 weeks of the 43 week sample being negative. Looks like we can reasonable expect a rise in claims next week
Wat doe jij moeilijk zeg, ik reageer niet meer op jouw onzin.quote:Op zaterdag 18 april 2009 11:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
goeie onderbouwing, weten we ook weer wat dat waard is
nee, maar ik twijfel wel aan jouw blote bewering dat dit de ergste rally is sinds The Great Depression. Dan mogen er namelijk nog wel een paar honderd punten bij.quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat doe jij moeilijk zeg, ik reageer niet meer op jouw onzin.
Jij twijfelt zelfs of de AEX gister wel boven de 240 punten gesloten is.
Wist je al dat Scheepbouwer zijn belang in KPN heeft vergroot met 350.000 aandelen? Dit is natuurlijk niet voor de korte termijn maar voor lange termijn.quote:Op zaterdag 18 april 2009 02:29 schreef capricia het volgende:
Mening van een ieder gevraagd:
Zit zelf met 100 stuks KPN. Inkoop 9,33 (+ 10 euro transactiekosten).
Ga 4 weken op vakantie.
Verkopen komende maandag met kleine winst, of vasthouden tot na vakantie?
Inmiddels al een lopende verkooporder ingeschoten voor 10,80...weet niet of ik die moet handhaven...Maandag wordt beslisdag....
Ieder zijn mening is welkom: Vasthouden of verkopen maandag...
Uiteraard zijn er verbanden te trekken tussen het weer en de beurs bewegingen. Ten tijde van de zomer zijn de volumes vrij laag en gaat het in de zomer vaak minder rap omhoog dan in de maanden er na.quote:Op zaterdag 18 april 2009 15:03 schreef Falco het volgende:
Komende week is het weer lekker weer. De AEX gaat in één rechte lijn en als een gek richting de 260. Dat moet vast wel eens zijn onderzocht denk ik, of er verbanden te trekken zijn tussen het weer en koersbewegingen. Iemand die dáár iets van afweet
?
Jammer dat ik de hele uitgave niet kan downloaden....200 euro voor 10 issues, daar kan ik beter grote hoeveelheden rijst voor gaan inslaan.quote:Op zaterdag 18 april 2009 16:10 schreef pberends het volgende:
'Wereldwijde monetaire ineenstorting in zomer'
quote:Op zaterdag 18 april 2009 16:42 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Jammer dat ik de hele uitgave niet kan downloaden....200 euro voor 10 issues, daar kan ik beter grote hoeveelheden rijst voor gaan inslaan.
Ik beperk mijn commentaar tot het volgende: het zal zo'n vaart niet lopen
KPN Qwestquote:Beurs pakt strafbank aan
De effectenbeurs in Amsterdam gaat zijn zogenoemde strafbankje opschonen. Bedrijven die er al jarenlang op bivakkeren, krijgen een jaar de tijd er weer af te komen. Anders schrapt Euronext Amsterdam de notering.
Waarschuwing voor beleggers
De maatregel is afgelopen week aangekondigd. Beursbedrijven komen op het strafbankje terecht als zij een negatief eigen vermogen hebben, in surseance verkeren of failliet zijn verklaard. Euronext kondigt dan een noteringsmaatregel af. Het strafbankje is bedoeld om beleggers te waarschuwen.
De plakkers
Op dit moment bevinden zich zes bedrijven op het strafbankje. Handelsbedrijf Ceteco zit er al tien jaar op. Andere 'plakkers' zijn kaartenfabrikant AND, ICT-bedrijf Management Share en telecomconcern KPNQwest. Beddenleverancier Dico en het vastgoedbedrijf De Vries Robbé zijn daar dit jaar bijgekomen.
Jaarrekening
Euronext Amsterdam, onderdeel van het Amerikaans-Europese beursconcern NYSE Euronext, maakt het voor bedrijven wel gemakkelijker om van het strafbankje af te komen. Ondernemingen hoeven geen prospectus meer te publiceren om aan te tonen dat ze financieel weer gezond zijn. Dit is vaak heel bewerkelijk en kostbaar, aldus de woordvoerster. Bedrijven kunnen voortaan volstaan met een goedgekeurde jaarrekening of halfjaarrekening.
Slapend bestaan
Het nieuwe beleid geldt met terugwerkende kracht. "We willen voorkomen dat fondsen een slapend bestaan hebben op een strafbankje", aldus de Euronext-zegsvrouw.
Jawel hoor;quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:06 schreef Mr.J het volgende:
Grrrr, nog steeds geen banken ingestort dit weekend?
LOLquote:Op zaterdag 18 april 2009 18:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Jawel hoor;
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601103&sid=ausHJmvZco4s&refer=us
Hehehe.quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Jawel hoor;
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601103&sid=ausHJmvZco4s&refer=us
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |