FOK!forum / Sport Algemeen / Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
Walter_Sobchakvrijdag 17 april 2009 @ 08:33







Huidige stand



Geen West-OP, maar game on!
TommyGunvrijdag 17 april 2009 @ 08:40
appelsientjevrijdag 17 april 2009 @ 08:41
ik wilde hem net zelf openen.... maar jij was eerder
Ben benieuwd dit weekend!!
FriescheHengstvrijdag 17 april 2009 @ 08:49
En Hamilton is snelste in eerste training!
Ik ga dit weekend compleet de mist in met de F1-voorspeller.
WESTvrijdag 17 april 2009 @ 08:56
tvp dan maar

ik was er al mee begonnen, maar vanaf goede vrijdag lag het door omstandigeden stil.
Atreidezvrijdag 17 april 2009 @ 09:21
Is dit topic wel van t goeie jaar? Hamilton 1? Zouden ze echt al zo'n ding klaar hebben gehad die ze nu op de auto hebben gemonteerd. Kan nergens Shanghai foto's vinden van de achterkant van de McLaren..
franklopvrijdag 17 april 2009 @ 09:23
http://www.formula1.com/gallery/race/2009/821/

Foto rechtsbovenin komt het meest dichtbij
enginevrijdag 17 april 2009 @ 09:27
hamilton 1 in vrije training 1
Atreidezvrijdag 17 april 2009 @ 09:29
Thanks!

Net opgepikt van bbc chat stream 0803: Renault boss Flavio Briatore reckons the ruling in favour of the 'diffuser three' has made a farce of this season's world championship. He reportedly told La Gazzetta dello Sport: "Our (McLaren, Ferrari and Renault) drivers are or have been world champions, and then you have a (Brawn) driver who was almost retired, and another who is a 'paracarro' (Italian for a roadside concrete post) fighting for the championship. I don't know how we can say we have credibility." Credibility: that's something QPR wouldn't mind getting back.
Automatic_Rockvrijdag 17 april 2009 @ 09:37
Flavio
Automatic_Rockvrijdag 17 april 2009 @ 09:37
Maargoed: Button
appelsientjevrijdag 17 april 2009 @ 09:39
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 08:56 schreef WEST het volgende:
tvp dan maar

ik was er al mee begonnen, maar vanaf goede vrijdag lag het door omstandigeden stil.
Ik was net bezig met de plaatjes
voyeurvrijdag 17 april 2009 @ 09:40
VT2:

10 Bourdais
11 Sutil
12 Massa
13 Hamilton
14 Raikkonen

Dat had toch niemand durven voorspellen vorig jaar.
voyeurvrijdag 17 april 2009 @ 09:45
Oh ja, en
1 Button
2 Rosberg
3 Barichello
4 Webber
5 Vettel
6 Trulli
7 Nakajima
8 Glock
9 Kovalainen
McDuckyvrijdag 17 april 2009 @ 09:46
Weet er iemand de uitzendtijden?
Atreidezvrijdag 17 april 2009 @ 09:52
De tijden van de sessies zijn;
FRI Practice 1 04:00
FRI Practice 2 08:00
SAT Practice 05:00
SAT Qualifying 08:00
Sun Race 09:00

Qual en Race zijn zoiezo live op sbs en bbc.
Trystarvrijdag 17 april 2009 @ 09:53
tvp
WESTvrijdag 17 april 2009 @ 09:58
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:52 schreef Atreidez het volgende:

Qual en Race zijn zoiezo live op sbs.
dus jij ziet de kwali en race niet
Tarabassvrijdag 17 april 2009 @ 10:03
Bedankt voor het aanmaken Walter_Sobchak!

Ik heb er zin in. Button FTL! Nu gaan we weer de jochies van de mannen scheiden, iets met koren en kaf
Mikkievrijdag 17 april 2009 @ 10:07
Zijn de uitzendtijden al bekend?
Mikkievrijdag 17 april 2009 @ 10:08
Ik zie het al op tvgids, weer zo achterlijk vroeg

Kwali om 8.00u, race om 9.00u (8.00u voorbeschouwing). M'n vrije uitslaapzondag, wat doe je?!
sangervrijdag 17 april 2009 @ 10:18
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:08 schreef Mikkie het volgende:
Ik zie het al op tvgids, weer zo achterlijk vroeg

Kwali om 8.00u, race om 9.00u (8.00u voorbeschouwing). M'n vrije uitslaapzondag, wat doe je?!
Tijden sluiten mooi aan bij het eet en slaappatroon van de kleine
Jezzavrijdag 17 april 2009 @ 10:22
wtf Hamilton in VT1 als snelste en in VT2 niet eens in de top 10 What's goin' on
ColtZ40vrijdag 17 april 2009 @ 10:41
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:08 schreef Mikkie het volgende:
Ik zie het al op tvgids, weer zo achterlijk vroeg

Kwali om 8.00u, race om 9.00u (8.00u voorbeschouwing). M'n vrije uitslaapzondag, wat doe je?!
9 uur is niet achterlijk vroeg. Ik heb er altijd een hekel aan dat ik een uur of 5 moet wachten voordat de race begint.
sasquatschvrijdag 17 april 2009 @ 10:44
TVP
sangervrijdag 17 april 2009 @ 10:59
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:22 schreef Jezza het volgende:
wtf Hamilton in VT1 als snelste en in VT2 niet eens in de top 10 What's goin' on
Gladde baan. Tijdens VT2 is er steeds meer grip gekomen.
Atreidezvrijdag 17 april 2009 @ 11:09
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:58 schreef WEST het volgende:
dus jij ziet de kwali en race niet
Ik snap je niet..
Automatic_Rockvrijdag 17 april 2009 @ 11:29
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:09 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik snap je niet..
Ik weet niet was sbs op die tijden uitzend, maar iig geen F1
enginevrijdag 17 april 2009 @ 11:38
Zou wel leuk zijn als Hamilton weer voorin mee kan doen podiumplaats zal er nog wel niet inzitten. En de ferrari's verwacht ik niks van dit weekend.
ColtZ40vrijdag 17 april 2009 @ 11:41
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:38 schreef eNGine10 het volgende:
Zou wel leuk zijn als Hamilton weer voorin mee kan doen podiumplaats zal er nog wel niet inzitten. En de ferrari's verwacht ik niks van dit weekend.
Tot nu toe is het verschil tussen ferrari en mclaren niet zo groot.


  • 9 H. Kovalainen McLaren 1:36.674 34
  • 10 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso 1:36.800 34
  • 11 A. Sutil Force India F1 1:36.829 30
  • 12 F. Massa Ferrari 1:36.847 34
  • 13 L. Hamilton McLaren 1:36.941 28
  • 14 K. Räikkönen Ferrari 1:37.054 33
  • TheClown1vrijdag 17 april 2009 @ 11:46
    het blijft lastig om te zeggen wat mclaren gaat doen dit weekend wat trainingen doen me niet zoveel. ik vraag me af hoe het morgen gaat gebeuren als het er om gaat.

    ik hoop stiekem wel dat ferrari in top 8 komt maar zie het niet gebeuren.
    enginevrijdag 17 april 2009 @ 11:48
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 11:41 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    Tot nu toe is het verschil tussen ferrari en mclaren niet zo groot.


  • 9 H. Kovalainen McLaren 1:36.674 34
  • 10 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso 1:36.800 34
  • 11 A. Sutil Force India F1 1:36.829 30
  • 12 F. Massa Ferrari 1:36.847 34
  • 13 L. Hamilton McLaren 1:36.941 28
  • 14 K. Räikkönen Ferrari 1:37.054 33
  • Nee valt ook wel mee. Maar McLaren is toch bezig met een soort van diffuser dus misschien dat dat al invloed kan hebben.
    WESTvrijdag 17 april 2009 @ 11:53
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 10:41 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    9 uur is niet achterlijk vroeg. Ik heb er altijd een hekel aan dat ik een uur of 5 moet wachten voordat de race begint.
    in het weekend is dat achterlijk vroeg door de weeks isdat belachelijk laat.
    bodylotionvrijdag 17 april 2009 @ 11:54
    ik verwacht dit weekend niet zo veel van mclaren. de eerste training wordt dit jaar - sinds het testen tijdens het seizoen verboden is - meer als testsessie gebruikt, dan om snelle tijden neer te zetten.
    Mikkievrijdag 17 april 2009 @ 12:31
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 10:41 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    9 uur is niet achterlijk vroeg. Ik heb er altijd een hekel aan dat ik een uur of 5 moet wachten voordat de race begint.
    M'n eerste uitslaapmogelijkheid in weken. Geloof me, dan is negen uur achterlijk vroeg .
    Van de andere kant ook wel weer handig: kan ik F1 kijken en daarna nog een paar uurtjes studeren voor m'n tentamens van maandag.
    TommyGunvrijdag 17 april 2009 @ 12:59
    9u vroeg Heb je tenminste nog wat aan je dag.
    Atreidezvrijdag 17 april 2009 @ 13:05
    sbs, rtl Kwartje valt nu pas.. Plooij
    Burnie88vrijdag 17 april 2009 @ 14:14
    TVP

    Ferrari gaat weer lekker daar in China zeg...
    Fir3flyvrijdag 17 april 2009 @ 14:15
    tvp. Ik sla deze race lekker over denk ik. Geen zin om er zo vroeg uit te gaan .
    enginevrijdag 17 april 2009 @ 14:30
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 14:15 schreef Fir3fly het volgende:
    tvp. Ik sla deze race lekker over denk ik. Geen zin om er zo vroeg uit te gaan .
    Herhaling ftw!
    Bonobo11vrijdag 17 april 2009 @ 14:44
    Aha morgenochtend alweer.
    lekker bakkie derbij F1.
    Al die uitslapers hiero
    quote:
    "I can easily sleep a whole day, no problem," admits Raikkonen.
    bodylotionvrijdag 17 april 2009 @ 14:55
    wanneer loopt het contract van raikkonen en massa eigenlijk af?
    Jezzavrijdag 17 april 2009 @ 15:10
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 14:55 schreef bodylotion het volgende:
    wanneer loopt het contract van raikkonen en massa eigenlijk af?
    Beide tot eind 2010
    Dos37vrijdag 17 april 2009 @ 17:29
    morgen vroeg in bed kijken, zondag uit bed
    Taradovrijdag 17 april 2009 @ 18:32
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 17:29 schreef Dos37 het volgende:
    morgen vroeg in bed kijken, zondag uit bed
    TVP
    Luctor.et.Emergovrijdag 17 april 2009 @ 19:29
    denk dat ik de kwalificatie aan mij voorbij laat schieten Moet nodig ook eens een keertje uitslapen en zondag komt dat er ook weer niet van
    Sinister-D-vrijdag 17 april 2009 @ 19:51
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 08:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
    [ afbeelding ]


    En quali is wel lekker vroeg, kan ik direct na de quali verder met de verbouwing van m'n huis, anders blijf ik toch te lang in bed
    DatMeenJeNietvrijdag 17 april 2009 @ 19:56
    Zo vervelend dat de eerste 3 races zo vroeg zijn, ik kan zo onmogelijk in het seizoen komen. Het seizoen lijkt ook wel een beetje verpest nu al, ik denk niet dat BrawnGP dit nog gaat weggeven. En dat na 2 races.
    enginevrijdag 17 april 2009 @ 19:59
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 19:56 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
    Zo vervelend dat de eerste 3 races zo vroeg zijn, ik kan zo onmogelijk in het seizoen komen. Het seizoen lijkt ook wel een beetje verpest nu al, ik denk niet dat BrawnGP dit nog gaat weggeven. En dat na 2 races.
    of je neemt de moeite om 's ochtends te kijken en anders kun je 's middags alsnog de herhaling zien En het seizoen begint nu pas mooi te worden. De andere teams die proberen ook op snelheid te komen ik moet nog maar zien hoe lang Brawn nog zo domineert.
    Tarabassvrijdag 17 april 2009 @ 20:13
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 19:56 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
    Zo vervelend dat de eerste 3 races zo vroeg zijn, ik kan zo onmogelijk in het seizoen komen. Het seizoen lijkt ook wel een beetje verpest nu al, ik denk niet dat BrawnGP dit nog gaat weggeven. En dat na 2 races.
    DatMeenJeNiet

    We hebben hier een echte fan te pakken. Kan niet in het seizoen komen door de tijd en na 2 races al het seizoen bepaald voor zichzelf

    Hoe meer kleinere teams nu op de eerste rij staan, hoe spannender het wordt halverwege. En tijd, ach tijd is relatief. Je kan altijd nog voetbal gaan kijken joh
    Schunckelstarvrijdag 17 april 2009 @ 20:54
    tvp
    Giemvrijdag 17 april 2009 @ 23:01
    Nouja.. gokje.. button zal wel winnen..

    Kijk leuk dat het een ander is, maar het wordt een beetje een ferrari schumacher jaar.. halverwege het seizoen weten we al wie WDC is.
    Sallyvrijdag 17 april 2009 @ 23:14
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 10:07 schreef Mikkie het volgende:
    Zijn de uitzendtijden al bekend?
    Om 7:00 uur op de BBC 1 (teletekst daar zegt "6:00", maar GMT +1 = 7 uur)

    En RTL 7 zegt vanaf 07:54 uur uitzending op teletekst.


    * Sally hoopt op tijd wakker te zijn... ben de klos voor het verslag op FOK!sport
    Atreidezvrijdag 17 april 2009 @ 23:20
    Als er dan toch een team dominant is, is het toch juist mooi dat dat niet Ferrari, McLaren of Williams is.. Dan is er iig genoeg hoop (en geld) om het gat te dichten
    Mikkiezaterdag 18 april 2009 @ 01:44
    quote:
    Op vrijdag 17 april 2009 23:14 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Om 7:00 uur op de BBC 1 (teletekst daar zegt "6:00", maar GMT +1 = 7 uur)

    En RTL 7 zegt vanaf 07:54 uur uitzending op teletekst.


    * Sally hoopt op tijd wakker te zijn... ben de klos voor het verslag op FOK!sport
    Is het op dit moment niet GMT+2, ivm zomertijd enzo?
    nils7zaterdag 18 april 2009 @ 06:28
    whehehe bij de voorspeller de tweede en de derde VT goed gegokt
    vossszaterdag 18 april 2009 @ 07:15
    Godver. Een uur te vroeg opgestaan !
    Meike26zaterdag 18 april 2009 @ 07:50
    Geweldig, ik zit nu de voorbeschouwing te kijken van de BBC (super hoe ze dit doen) e het ging over Massa, toen hij in Maleisie om z'n vizier vroeg. Ze vroeger aan Massa of hij altijd al Massa Baby werd genoemd... "No, but we have a good relationship"

    En Coulthard na dat stukje reageerde weer: Kijkend naar de laatste weken was Massa anders best wel een baby die zeurde..

    Mensen, ik ben nu echt om... !! BBC
    Atreidezzaterdag 18 april 2009 @ 07:50
    Engeland is gewoon GMT+1, maar die hebben een uur voorbeschouwing op zaterdag.. waar ik nu naar zit te kijken dus.

    Reporter aan Felipe:"Does Stefano call you Baby a lot?"
    Schunckelstarzaterdag 18 april 2009 @ 08:03
    fisi mooi driftend de bocht uit
    Atreidezzaterdag 18 april 2009 @ 08:07
    Mooi de laatste plaats ook Tijden liggen een stuk lager nog dan vanochtend..
    Atreidezzaterdag 18 april 2009 @ 08:09
    Ik lees net ook dat Alonso met een aangepaste diffuser rijdt, maar daar was ie vanochtend 18e mee..
    Sallyzaterdag 18 april 2009 @ 08:11
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 01:44 schreef Mikkie het volgende:

    [..]

    Is het op dit moment niet GMT+2, ivm zomertijd enzo?
    Nee, de uitzending van de BBC begon om 7 uur, de kwali zelf om 8 uur
    Schunckelstarzaterdag 18 april 2009 @ 08:12
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 08:11 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Nee, de uitzending van de BBC begon om 7 uur, de kwali zelf om 8 uur
    is dat wat? de voorbeschouwing op de bbc?
    of kan ik morgen beter in bed blijven tot de race
    Atreidezzaterdag 18 april 2009 @ 08:15
    Heel veel live commentaar uit de pit, en professionele meningen natuurlijk van mensen die zelf in de F1 hebben gewerkt.. Je kan goed merken dat ze weinig onzin verkondigen.
    Atreidezzaterdag 18 april 2009 @ 08:16
    Heidfeld in gevarenzone en rijdt rond op hard. Dus die gaat de volgende stint niet halen gok ik
    Schunckelstarzaterdag 18 april 2009 @ 08:17
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 08:15 schreef Atreidez het volgende:
    Heel veel live commentaar uit de pit, en professionele meningen natuurlijk van mensen die zelf in de F1 hebben gewerkt.. Je kan goed merken dat ze weinig onzin verkondigen.
    oh, dat word nog een uur vroeger opstaan dan gepland dan
    ColtZ40zaterdag 18 april 2009 @ 08:21
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 08:16 schreef Atreidez het volgende:
    Heidfeld in gevarenzone en rijdt rond op hard. Dus die gaat de volgende stint niet halen gok ik
    Jawel joh.
    Schunckelstarzaterdag 18 april 2009 @ 08:21
    piquet
    wat een prutser is dat toch zeg
    Atreidezzaterdag 18 april 2009 @ 08:23
    Netjes van Buemi In de top 10. Kubica Piquet hadden we wel kunnen voorspellen..

    Dos37zaterdag 18 april 2009 @ 08:25
    Piquet echt niet normaal wat een faalhaas
    Schunckelstarzaterdag 18 april 2009 @ 08:26
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 08:25 schreef Dos37 het volgende:
    Piquet echt niet normaal wat een faalhaas
    ik vind het onbegrijpelijk dat die nog mag rijden
    Schunckelstarzaterdag 18 april 2009 @ 08:30
    waarom heeft ferrari KERS eraf gehaald?
    Atreidezzaterdag 18 april 2009 @ 08:32
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 08:30 schreef Schunckelstar het volgende:
    waarom heeft ferrari KERS eraf gehaald?
    Vorige keer de rokende auto van Raikonen niet gezien? Ze vonden het betrouwbaarheidsrisico te groot..
    Palmboom313zaterdag 18 april 2009 @ 08:35
    nou ik ben er ook
    Palmboom313zaterdag 18 april 2009 @ 08:42
    Massa epic fail
    Atreidezzaterdag 18 april 2009 @ 08:45


    Buemi weer door
    Schunckelstarzaterdag 18 april 2009 @ 08:45
    erg netjes
    nils7zaterdag 18 april 2009 @ 08:46
    Felipe
    Schunckelstarzaterdag 18 april 2009 @ 08:49
    heikki werd aardig opgehouden
    Palmboom313zaterdag 18 april 2009 @ 08:49
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 08:49 schreef Schunckelstar het volgende:
    heikki werd aardig opgehouden
    inderdaad
    Schunckelstarzaterdag 18 april 2009 @ 08:55
    rubens
    Atreidezzaterdag 18 april 2009 @ 09:01
    Wat een finish
    Schunckelstarzaterdag 18 april 2009 @ 09:01
    red bull
    brawn gp
    alonso
    Palmboom313zaterdag 18 april 2009 @ 09:02
    Vettel

    Alonso
    Schunckelstarzaterdag 18 april 2009 @ 09:03
    en buemi natuurlijk ook erg goed gedaan
    Palmboom313zaterdag 18 april 2009 @ 09:03
    Raikkonen tegenvallend Hamilton staat nog lager maar goed
    Atreidezzaterdag 18 april 2009 @ 09:03
    Zorrozaterdag 18 april 2009 @ 09:04
    Vettel
    Alonso
    Hamilton op bijna 2,5 seconde
    Sinister-D-zaterdag 18 april 2009 @ 09:08
    Dr.Dagglazaterdag 18 april 2009 @ 09:14
    Jezus Alonso. .
    Automatic_Rockzaterdag 18 april 2009 @ 09:15
    Hoe laat worden de gewichten van de auto's bekend gemaakt??
    Atreidezzaterdag 18 april 2009 @ 09:17
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 09:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Hoe laat worden de gewichten van de auto's bekend gemaakt??
    Dat zal toch wel minimaal een uur duren. Ze moeten eerst allemaal gewogen worden
    vossszaterdag 18 april 2009 @ 09:24
    Het is nog nooit zo close geweest volgens mij
    Swindlerzaterdag 18 april 2009 @ 09:27
    Hamilton moest zijn laatste snelle rondje helaas afbreken , 1e en 2e sector zagen er nog goed uit.

    Vettel
    Buemi
    Burnie88zaterdag 18 april 2009 @ 09:41
    KUT KUT KUT
    Me verslapen voor de kwalificatie, dat is me nog nooit gebeurd sinds ik de F1 volg, en dan nog zo'n mooie kwali ook!

    Maarja. Perfecte ingrediënten voor een mooie race.

    Ben ook erg benieuwd naar de gewichten en het weer morgen in China.
    Ambrosiuszaterdag 18 april 2009 @ 09:45
    Leuke kwalificatie .

    Vettel .
    Sallyzaterdag 18 april 2009 @ 09:52
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 09:41 schreef Burnie88 het volgende:
    KUT KUT KUT
    Me verslapen voor de kwalificatie, dat is me nog nooit gebeurd sinds ik de F1 volg, en dan nog zo'n mooie kwali ook!
    ......
    Ik had iemand die me belde, en dat was maar goed ook

    Edit: Ach, zo heb ik nog wat aan mijn dag ook nog
    Ik miste wel een boel mensen op irc in #f1! Die lagen zeker nog allemaal op 1 oor? Stelletje luiwammesen
    vossszaterdag 18 april 2009 @ 09:53
    Als ik me niet vergis heeft Atreidez me ooit nog wakker ge-sms-t of gebeld of iets?

    Weet jij daar nog iets van Atreidez?
    Sallyzaterdag 18 april 2009 @ 09:53
    Het verslag van de uitermate leuke en verrassende kwalificatie op FOK!sport:

    Uitslag kwalificatie China
    Moonlighterzaterdag 18 april 2009 @ 09:59
    Vettel
    Formule 1
    StateOfMindzaterdag 18 april 2009 @ 10:23
    tvp alvast
    Meike26zaterdag 18 april 2009 @ 10:46
    Zijn jullie het nu met me eens dat Bourdais tegenvalt en saai is?

    Er gebeurd echt niets bij die jongen. De ene Sebas haalt Q2 niet eens en de ander rijd doodleuk even een 8e tijd (en word later teruggedrongen naar P10..) Erg goed debuut so far voor Buemi

    Buemi klinkt voor mij trouwens als een soort musly-reep
    Mikkiezaterdag 18 april 2009 @ 10:48
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 09:41 schreef Burnie88 het volgende:
    KUT KUT KUT
    Me verslapen voor de kwalificatie, dat is me nog nooit gebeurd sinds ik de F1 volg, en dan nog zo'n mooie kwali ook!

    Maarja. Perfecte ingrediënten voor een mooie race.

    Ben ook erg benieuwd naar de gewichten en het weer morgen in China.
    Morgen een nieuwe kans voor de race .

    Ik ga proberen het vanavond niet te laat te maken op een feestje dat ik heb, dan maak ik nog kans om morgen bijtijds op te staan
    Schunckelstarzaterdag 18 april 2009 @ 10:51
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 10:46 schreef Meike26 het volgende:
    Zijn jullie het nu met me eens dat Bourdais tegenvalt en saai is?

    Er gebeurd echt niets bij die jongen. De ene Sebas haalt Q2 niet eens en de ander rijd doodleuk even een 8e tijd (en word later teruggedrongen naar P10..) Erg goed debuut so far voor Buemi

    Buemi klinkt voor mij trouwens als een soort musly-reep
    hij is erg onopvallend idd
    Taradozaterdag 18 april 2009 @ 11:30
    BMW vind ik ook enorm tegenvallen, ze hebben vorig seizoen het kampioenschap laten lopen om volledig voor dit seizoen te gaan en kijk is waar ze staan....

    Vettel super gereden
    i2Them2zaterdag 18 april 2009 @ 12:27
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 08:49 schreef Schunckelstar het volgende:
    heikki werd aardig opgehouden
    Misschien krijgt dat nog een staartje? Waren dat geen Red Bull's die hem ophielden .
    ElmarOzaterdag 18 april 2009 @ 12:31
    En de gewichten:
    quote:
    From the 2009 season, the FIA is making public the weights of the cars, with their fuel load included, following Saturday's qualifying session.

    Below is the weight of each car following qualifying for the Chinese Grand Prix, sorted by grid position.
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    Pos. Driver         Car weight
     1.  Vettel          644.0kg           
     2.  Alonso          637.0kg           
     3.  Webber          646.5kg           
     4.  Barichello      661.0kg           
     5.  Button          659.0kg           
     6.  Trulli          664.5kg           
     7.  Rosberg         650.5kg           
     8.  Raikkonen       673.5kg           
     9.  Hamilton        679.0kg           
    10.  Buemi           673.0kg           
    11.  Heidfeld        679.0kg           
    12.  Kovalainen      697.0kg           
    13.  Massa           690.0kg           
    14.  Glock           652.0kg           
    15.  Nakajima        682.7kg           
    16.  Bourdais        690.0kg           
    17.  Piquet          697.9kg           
    18.  Kubica          659.0kg           
    19.  Sutil           648.0kg           
    20.  Fisichella      679.5kg       
    Dos37zaterdag 18 april 2009 @ 12:34
    Alonso ging dus duidelijk voor pole
    Taradozaterdag 18 april 2009 @ 12:41
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 12:34 schreef Dos37 het volgende:
    Alonso ging dus duidelijk voor pole
    volgens de voorspellingen moet hij rondje 9 al naar binnen, hij klaagde al over de supersofts dus rijdt hij er een korte stint mee, ze zullen wel niet veel langer meegaan op zijn auto.
    sangerzaterdag 18 april 2009 @ 12:44
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 12:41 schreef Tarado het volgende:

    [..]

    volgens de voorspellingen moet hij rondje 9 al naar binnen, hij klaagde al over de supersofts dus rijdt hij er een korte stint mee, ze zullen wel niet veel langer meegaan op zijn auto.
    Bij niemand als ik het goed begrepen heb.

    Ik snap nu ook wel de lachende gezichten bij Button en Barrichello bij de weging. Ze wisten waarschijnlijk al dat ze wat zwaarder waren dan de RBR's en Alonso.
    Automatic_Rockzaterdag 18 april 2009 @ 12:48
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 12:31 schreef ElmarO het volgende:
    En de gewichten:
    [..]
    [ code verwijderd ]
    Rosberg valt wel wat tegen. Hij is niet erg zwaar, maar toch redelijk ver naar achter
    Fir3flyzaterdag 18 april 2009 @ 13:13
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 12:44 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Bij niemand als ik het goed begrepen heb.

    Ik snap nu ook wel de lachende gezichten bij Button en Barrichello bij de weging. Ze wisten waarschijnlijk al dat ze wat zwaarder waren dan de RBR's en Alonso.
    Ik heb eigenlijk nog nooit echt gezien dat dat werkt. De strategie van licht in de kwalificatie en dan vooraan staan werkt volgens mij altijd beter.
    sangerzaterdag 18 april 2009 @ 13:26
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 13:13 schreef Fir3fly het volgende:

    [..]

    Ik heb eigenlijk nog nooit echt gezien dat dat werkt. De strategie van licht in de kwalificatie en dan vooraan staan werkt volgens mij altijd beter.
    Nee maar de Brawns zijn niet veel langzamer en wel veel zwaarder. Ik kan me niet voorstellen dat ze dus niet op tactiek proberen vooraan te komen. Of ze zijn verrast door de gewichten van RBR.

    Als ze 4 ronden langer doorkunnen in de eerste stint heb je best kans dat je voor de RBR op de baan komt. Maar dat hangt voor een groot deel af van de banden (en meer of die het houden zeg maar).
    SoldMayorzaterdag 18 april 2009 @ 14:06
    Vettel en Webber
    Alonso

    F.Massa
    S.Bourdais
    Rosberg Nakajima

    Buemi

    Force India
    voyeurzaterdag 18 april 2009 @ 14:07
    Toch lijken de topteams te denken dat 680 -690 een ideaal gewicht is te zien aan de mannen van BMW, McLaren en Ferrari die al geen derde kwali meer mochten. Zij zijn afgetankt op de 'ideale' strategie zonder rekening te hoeven houden met kwalificatie.
    Kennelijk schatten zij dus in dat ze langer op de supersofts kunnen rijden of willen ze op hard beginnen.
    sangerzaterdag 18 april 2009 @ 14:23
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 14:07 schreef voyeur het volgende:
    Toch lijken de topteams te denken dat 680 -690 een ideaal gewicht is te zien aan de mannen van BMW, McLaren en Ferrari die al geen derde kwali meer mochten. Zij zijn afgetankt op de 'ideale' strategie zonder rekening te hoeven houden met kwalificatie.
    Kennelijk schatten zij dus in dat ze langer op de supersofts kunnen rijden of willen ze op hard beginnen.
    Die hoefden indd niet afgemeten te rijden in Q3 of beginnen op de harde compound. Volgens mij begint de hele top 6 op de zachte compound.
    M.Melandrizaterdag 18 april 2009 @ 14:25
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 12:48 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Rosberg valt wel wat tegen. Hij is niet erg zwaar, maar toch redelijk ver naar achter
    Rosberg lijkt alleen snel te zijn in de vt's heb bij iedere kwali hoge verwachtingen van em, maar et nog niet echt lukken.
    Automatic_Rockzaterdag 18 april 2009 @ 14:31
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 13:26 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Nee maar de Brawns zijn niet veel langzamer en wel veel zwaarder. Ik kan me niet voorstellen dat ze dus niet op tactiek proberen vooraan te komen. Of ze zijn verrast door de gewichten van RBR.

    Als ze 4 ronden langer doorkunnen in de eerste stint heb je best kans dat je voor de RBR op de baan komt. Maar dat hangt voor een groot deel af van de banden (en meer of die het houden zeg maar).
    De race-snelheid van Brawn is tot nu toe altijd prima geweest, en volgens mij is de Brawn redelijk vriendelijk voor de bandjes.
    Ik gok dat Barri morgen gaat winnen, maar ik hoop op Button
    sangerzaterdag 18 april 2009 @ 14:36
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 14:25 schreef M.Melandri het volgende:

    [..]

    Rosberg lijkt alleen snel te zijn in de vt's heb bij iedere kwali hoge verwachtingen van em, maar et nog niet echt lukken.
    Rosberg heeft al aangegeven dat ze bewust in de VT's lichter rijden dan de rest. Dus logisch dat hij dan verder naar voren staat.
    Luctor.et.Emergozaterdag 18 april 2009 @ 14:37
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 14:31 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    De race-snelheid van Brawn is tot nu toe altijd prima geweest, en volgens mij is de Brawn redelijk vriendelijk voor de bandjes.
    Ik gok dat Barri morgen gaat winnen, maar ik hoop op Button
    Vettel gaat eindelijk winnen
    sangerzaterdag 18 april 2009 @ 14:37
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 14:31 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    De race-snelheid van Brawn is tot nu toe altijd prima geweest, en volgens mij is de Brawn redelijk vriendelijk voor de bandjes.
    Ik gok dat Barri morgen gaat winnen, maar ik hoop op Button
    Ik hoop ook op Button

    Ik verwacht, gezien het gewicht, een langere eerste stint dan de rest uit de top 6 en dat ze op die manier toch naar de kop rijden.
    Fir3flyzaterdag 18 april 2009 @ 14:49
    Ik hoop dat Vettel wint. Brawn GP .
    Luctor.et.Emergozaterdag 18 april 2009 @ 14:52
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 14:49 schreef Fir3fly het volgende:
    Ik hoop dat Vettel wint. Brawn GP .
    precies. Vettel
    sangerzaterdag 18 april 2009 @ 14:53
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 14:49 schreef Fir3fly het volgende:
    Ik hoop dat Vettel wint. Brawn GP .
    Das een goede tweede wat mij betreft. Alleen gun ik het RBR niet zo
    Taradozaterdag 18 april 2009 @ 14:56
    er is wel een grote kans op regen morgen.....................
    Luctor.et.Emergozaterdag 18 april 2009 @ 14:59
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 14:56 schreef Tarado het volgende:
    er is wel een grote kans op regen morgen.....................
    Als de race maar niet gestaakt wordt en daarna niet meer doorgaat
    Taradozaterdag 18 april 2009 @ 15:11
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 14:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

    [..]

    Als de race maar niet gestaakt wordt en daarna niet meer doorgaat
    Shanghai is niet tropisch dus de regen zal wat "normaler" zijn, tenminste dat hoop ik ook.
    Automatic_Rockzaterdag 18 april 2009 @ 15:36
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 14:49 schreef Fir3fly het volgende:
    Ik hoop dat Vettel wint. Brawn GP .
    Oja, jij was diegene die tijdens de tests steeds riep dat Brawn GP met een te lichte auto rond reed, dat het allemaal voor de sponsers was enzo, dat als het race seizoen zou beginnen ze ergens achteraan zouden rijden..

    Nog steeds zuur??
    Noud_zaterdag 18 april 2009 @ 15:39
    quote:
    8. Kimi Raikkonen - 673,5 kg
    9. Lewis Hamilton - 679,0 kg
    Leeggewicht, wel/geen KERS even niet meegenomen - hoeveel ronden geeft 5,5 kg meer brandstof een rijder?
    Sallyzaterdag 18 april 2009 @ 15:40
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 12:31 schreef ElmarO het volgende:
    En de gewichten:
    [..]
    [ code verwijderd ]
    Ik heb in het FOK!sport bericht ook de tabel gesorteerd op gewicht gezet:

    Startgewichten China
    quote:
    De FIA maakt in het seizoen 2009 voor de start van de race de gewichten van de Formule 1-wagens openbaar, om zo een een idee te geven voor het publiek van de relatieve hoeveelheid brandstof. Hieronder vind je de uitkomsten op een rijtje. De tabellen zijn gesorteerd op gridpositie en op gewicht.
    Gesorteerd op gewicht
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    Pos   Coureur   Team    Gewicht (kg)
    2    Fernando Alonso    Renault    637
    1    Sebastian Vettel    Red Bull Racing    644
    3    Mark Webber    Red Bull Racing    646,5
    18    Adrian Sutil    Force India    648
    7    Nico Rosberg    Williams    650,5
    19    Timo Glock    Toyota    652
    5    Jenson Button    Brawn GP    659
    17    Robert Kubica    BMW Sauber    659
    4    Rubens Barrichello    Brawn GP    661
    6    Jarno Trulli    Toyota    664,5
    10    Sébastien Buemi    Toro Rosso    673
    8    Kimi Raikkonen    Ferrari    673,5
    9    Lewis Hamilton    McLaren    679
    11    Nick Heidfeld    BMW Sauber    679
    20    Giancarlo Fisichella    Force India    679,5
    14    Kazuki Nakajima    Williams    682,7
    13    Felipe Massa    Ferrari    690
    15    Sébastien Bourdais    Toro Rosso    690
    12    Heikki Kovalainen    McLaren    697
    16    Nelson Piquet jr.    Renault    697,9

    * ) Timo Glock is vijf plaatsen (van 14 naar 19) teruggezet na versnellingsbakwissel


    P.S. Hoe krijg jij die lijst zo mooi recht onder elkaar weergegeven ElmarO?
    Fir3flyzaterdag 18 april 2009 @ 15:46
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 15:36 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Oja, jij was diegene die tijdens de tests steeds riep dat Brawn GP met een te lichte auto rond reed, dat het allemaal voor de sponsers was enzo, dat als het race seizoen zou beginnen ze ergens achteraan zouden rijden..

    Nog steeds zuur??
    Ik had het inderdaad goed mis .

    Nee ik heb het team nooit leuk gevonden, en dat verandert niet omdat ze nu toevalling vooraan rijden. Verder ben ik al helemaal geen fan van Button.
    Bouncer_Bonezaterdag 18 april 2009 @ 15:52
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 12:34 schreef Dos37 het volgende:
    Alonso ging dus duidelijk voor pole
    Vandaar dat hij niet echt blij leek te zijn met de 2de plek.
    ElmarOzaterdag 18 april 2009 @ 16:00
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 15:40 schreef Sally het volgende:

    P.S. Hoe krijg jij die lijst zo mooi recht onder elkaar weergegeven ElmarO?
    Als ik het van autosport.com kopieer en tussen [code] [/ code] zet dan krijg ik het mooi onder elkaar.

    Je kan het overigens ook vrij simpel in Excel doen, door de tekst in een .txt op te slaan en die te openen in Excel. Dan kan je vrij simpel de velden scheiden.



    [ Bericht 13% gewijzigd door ElmarO op 18-04-2009 16:11:09 ]
    Sallyzaterdag 18 april 2009 @ 17:13
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 16:00 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Als ik het van autosport.com kopieer en tussen [code] [/ code] zet dan krijg ik het mooi onder elkaar.
    Oh, ik had het van f1.com gehaald, niet van autosport.com. Dat zou mss schelen.
    quote:
    Je kan het overigens ook vrij simpel in Excel doen, door de tekst in een .txt op te slaan en die te openen in Excel. Dan kan je vrij simpel de velden scheiden.
    Gedaan hoor, ik heb via Kladblok in Excel gekopieerd en zo de tabellen gesorteerd (laten sorteren dus).

    Ik bedoelde hier op het forum, in de codetags Daar staat het bij zo netjes onder elkaar. Dat lukte me steeds niet, maar mss lag het aan de site waar ik het van kopieerde.

    Firefox 3.0.8 hier.
    quote:
    Sallyzaterdag 18 april 2009 @ 17:19
    On topic:
    Ik zocht de berekening van hoeveel kilo's aan brandstof hoeveel energie opleverde en daarmee hoeveel langer er dus mee doorgereden kan worden. Ik meen dat RemyRR (of was het een andere user?) dat een keer had gezegd in een van de racetopics van dit jaar.

    Weet iemand dat? Hoeveel energie geeft 1 kilo Formule 1-brandstof?
    ElmarOzaterdag 18 april 2009 @ 17:20
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:13 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Oh, ik had het van f1.com gehaald, niet van autosport.com. Dat zou mss schelen.
    [..]

    Gedaan hoor, ik heb via Kladblok in Excel gekopieerd en zo de tabellen gesorteerd (laten sorteren dus).

    Ik bedoelde hier op het forum, in de codetags Daar staat het bij zo netjes onder elkaar. Dat lukte me steeds niet, maar mss lag het aan de site waar ik het van kopieerde.

    Dan ligt het inderdaad daaraan. Al moet ik wel zeggen dat als ik de code in preview bekijk het schots en scheef staat, maar als ik het post het wel onder elkaar staat. Kortom, autosport.com is gewoon toffer.
    quote:
    Firefox 3.0.8 hier.
    Gebruik ik zelf ook. Dus het ligt puur aan de site. Als ik het van f1.com haal is het ook een zooitje in de txt. Terwijl het bij autosport wel mooi onder elkaar staat.
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:19 schreef Sally het volgende:
    On topic:
    Ik zocht de berekening van hoeveel kilo's aan brandstof hoeveel energie opleverde en daarmee hoeveel langer er dus mee doorgereden kan worden. Ik meen dat RemyRR (of was het een andere user?) dat een keer had gezegd in een van de racetopics van dit jaar.

    Weet iemand dat? Hoeveel energie geeft 1 kilo Formule 1-brandstof?
    Misschien dat je iets met deze thread kunt?
    wimderonzaterdag 18 april 2009 @ 17:23
    Voor deze GP ongeveer 2,8 kg voor 1 ronde.
    Sallyzaterdag 18 april 2009 @ 17:25
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:20 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Dan ligt het inderdaad daaraan. Al moet ik wel zeggen dat als ik de code in preview bekijk het schots en scheef staat, maar als ik het post het wel onder elkaar staat. Kortom, autosport.com is gewoon toffer.
    [..]

    Gebruik ik zelf ook. Dus het ligt puur aan de site. Als ik het van f1.com haal is het ook een zooitje in de txt. Terwijl het bij autosport wel mooi onder elkaar staat.
    [..]

    Misschien dat je iets met deze thread kunt?
    Ah, een volgende keer ook maar eens darvandaan halen.
    Maar in dan is het niet gesorteerd op gewicht. Ik bedenk me ineens: mijn kopie was vanuit Excel en ik heb ik de Preview ook de kopie van FOK!sport geprobeerd, met hetzelfde schots en scheve resultaat :S
    Sallyzaterdag 18 april 2009 @ 17:33
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:20 schreef ElmarO het volgende:

    [..]
    .....

    Misschien dat je iets met deze thread kunt?
    Interessant om te lezen, thnx
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:23 schreef wimderon het volgende:
    Voor deze GP ongeveer 2,8 kg voor 1 ronde.
    Waar baseer je dat dan op?
    MrBadGuyzaterdag 18 april 2009 @ 17:38
    Alonso is wel heel licht.
    wimderonzaterdag 18 april 2009 @ 17:47
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:33 schreef Sally het volgende:

    Waar baseer je dat dan op?
    Bijvoorbeeld:
    http://www.williamsf1.com/news/view/892
    quote:
    Pitlane & refuelling strategy
    The pitlane length and profile (i.e. corners in the pitlane entry) contribute to the determination of the optimum fuel strategy. The pitlane loss at Shanghai is approximately 23 seconds, the 6th most penalising pitlane in the Championship. To complete a normalised distance of 5km around the Shanghai circuit requires 2.55kg of fuel against an average of 2.42kg per 5km across all circuits this season, making the circuit the 4th least demanding track of the year in terms of fuel consumption.
    voyeurzaterdag 18 april 2009 @ 17:59
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:33 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Interessant om te lezen, thnx
    [..]

    Waar baseer je dat dan op?
    Williams geeft altijd interessante info. Zij geven 2,55 kg / 5 km voor Shanghai; omgerekend 2,78 per lap.


    -edit: ik was wat traag zie ik.
    Sallyzaterdag 18 april 2009 @ 21:30
    Thnx, beiden

    Eens even mijn Excel aan het werk zetten...
    mvtzaterdag 18 april 2009 @ 21:48
    Ik vraag me af wat de beste strategie wordt en wat voor gokjes sommige teams/coureurs gaan nemen.

    Het zou me niets verbazen dat er een paar gokken op regen en daardoor de supersofts niet meer hoeven te gebruiken. Dus vol zitten bij de start.
    Of weer eens voor een ouderwetse splash en dash gaan (eventueel tijdens een safetycar situatie). Dus 4 seconden tanken en naar de supersofts gaan, 1 rondje rijden en dan weer de pits in voor de hardere banden en de rest van de brandstof halen.
    Atreidezzaterdag 18 april 2009 @ 22:59
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 12:44 schreef sanger het volgende:
    Ik snap nu ook wel de lachende gezichten bij Button en Barrichello bij de weging. Ze wisten waarschijnlijk al dat ze wat zwaarder waren dan de RBR's en Alonso.
    Dat hadden ze op dat moment nooit kunnen weten, want alleen t coureursgewicht wordt gewogen na de qual. De wagens worden in Parc Ferme later gewogen

    Maargoed, van Alonso had een blinde kip nog kunnen voorspellen dat ie licht was. Bij Red Bull is t verschil al aanzienlijk kleiner, en als Vettel weg kan rijden op softs met een korte eerste stint zal hij er bij de eerste stop van de Brawns nog wel voor blijven. Het leuke kan bij de tweede stop gaan komen
    Atreidezzaterdag 18 april 2009 @ 23:04
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 21:48 schreef mvt het volgende:
    Het zou me niets verbazen dat er een paar gokken op regen en daardoor de supersofts niet meer hoeven te gebruiken. Dus vol zitten bij de start.
    Of weer eens voor een ouderwetse splash en dash gaan (eventueel tijdens een safetycar situatie). Dus 4 seconden tanken en naar de supersofts gaan, 1 rondje rijden en dan weer de pits in voor de hardere banden en de rest van de brandstof halen.
    Een splash & dash is alleen fuel, geen banden (vandaar ook de naam ). Zou ook niet echt logisch zijn op een circuit zoals dit, of je moet al achteraan rijden. Denk dat de beste tactiek, zeker voor onverwachte verassingen, altijd is om wat zwaarder te beginnen en pas aan t eind op soft te rijden, maar dan moet je wel goed weten hoelang je redelijke tijden kan neerzetten op die softs.
    i2Them2zaterdag 18 april 2009 @ 23:07
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 16:00 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Als ik het van autosport.com kopieer en tussen [code] [/ code] zet dan krijg ik het mooi onder elkaar.

    Je kan het overigens ook vrij simpel in Excel doen, door de tekst in een .txt op te slaan en die te openen in Excel. Dan kan je vrij simpel de velden scheiden.

    [ afbeelding ]
    Kimi heeft geen KERS. Dus dat zou betekenen dat Hammilton eerder voor brandstof naar de pits moet dan Kimi, right?
    Atreidezzaterdag 18 april 2009 @ 23:14
    Hoezow, Kers verbruikt geen brandstof.
    Sallyzaterdag 18 april 2009 @ 23:17
    UItgaande van alleen maar '2,78 kg brandstof voor 1 ronde Shanghai', kom ik op deze uitkomsten voor de hoeveelheid extra gewicht en de ronden die gereden kunnen worden:

    Minimumgewicht: 605 kg.

    Gesorteerd op gridpositie

    1) Gemiddeld verschil met minimumgewicht van nrs 1 t/m 10 (53,80 kg)
    2) Gemiddeld gewicht van alle wagens (668,16 kg)
    3) Gemiddeld verschil met minimumgewicht van alle wagens (63,155 kg)



    Let wel: ik heb geen rekening gehouden met KERS, gewicht van de coureurs, watertank voor coureurs enz. enz. En uiteraard zijn er nog andere factoren om te moeten pitten: de banden bijvoorbeeld.

    De juistheid van de voorspelde eerste stint is groter bij de eerste tien wagens: die zijn door de FIA gewogen en hebben niet mogen tanken voor extra brandstof. De overige tien hebben hun gewicht door de teams doorgegeven gekregen. Niet echt 100% betrouwbaar te noemen zoiets.



    Wat zegt dit nu?
    Kun je zien wie er KERS heeft? Nou, niet opvallend afwijkend van andere coureurs.

    Kovalainen is superzwaar, net als Piquet: die gaan voor een éénstopper? Dat zou niet logisch zijn. Helemaal niet als je bedenkt dat de medium en super softe compounds van de banden mee zijn naar China.

    Edit: die tabel ziet er zo niet uit, ik maak even een screenshot. Done.

    [ Bericht 13% gewijzigd door Sally op 18-04-2009 23:35:55 ]
    Sallyzaterdag 18 april 2009 @ 23:19
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 23:14 schreef Atreidez het volgende:
    Hoezow, Kers verbruikt geen brandstof.
    Het is het gewicht dat meetelt Atreidez. Het gewicht van KERS moet je nog aftrekken van het opgegeven gewicht, want dat is geen brandstof wat gewogen wordt.

    Ik heb daar geen rekening mee gehouden dus.
    MIster911zaterdag 18 april 2009 @ 23:50
    Heikki Kovalainen is afgetankt zeg, hij werd trouwens opgehouden in q2.
    Atreidezzondag 19 april 2009 @ 00:29
    Nergens is bekend of het gewicht van de KERS vervangen is door ballast. Ik acht Ferrari wel zo verstandig dat die auto met KERS het minimale gewicht toegestaan heeft. Als je t eruit haalt zal je toch weer moeten aanvullen met ballast.
    mvtzondag 19 april 2009 @ 02:41
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 23:04 schreef Atreidez het volgende:

    [..]

    Een splash & dash is alleen fuel, geen banden (vandaar ook de naam ). Zou ook niet echt logisch zijn op een circuit zoals dit, of je moet al achteraan rijden. Denk dat de beste tactiek, zeker voor onverwachte verassingen, altijd is om wat zwaarder te beginnen en pas aan t eind op soft te rijden, maar dan moet je wel goed weten hoelang je redelijke tijden kan neerzetten op die softs.
    ok, jij je zin, een super korte pitstop dan

    Ik zit me nu alleen te bedenken wie de laatste was die zo iets gedaan had (1 ronde op 1 type band). Ik dacht Raikonen of Hamilton.
    vossszondag 19 april 2009 @ 03:24
    quote:
    Of weer eens voor een ouderwetse splash en dash gaan (eventueel tijdens een safetycar situatie). Dus 4 seconden tanken en naar de supersofts gaan, 1 rondje rijden en dan weer de pits in voor de hardere banden en de rest van de brandstof halen
    Een splash & dash is NIET 4 seconden tanken en naar de supersofts gaan, 1 rondje rijden en dan weer de pits in voor de hardere banden en de rest van de brandstof halen

    Een splash & dash is op het einde van de race nog even binnen komen omdat je "running on fumes" bent zegmaar en nog even vlug een paar liter komt halen om de race uit te kunnen rijden.

    Een splash & dash heeft niks te maken met 4 seconden brandstof halen, banden wisselen, 1 rondje rijden en dan weer banden wisselen en weer tanken.

    vossszondag 19 april 2009 @ 03:26
    Ik ben wweer lekker bij de pinken zie ik

    Ik ga maar vlug naar bed, anders ben ik morgen heul niet op tijd op

    Tot morgen F1-vriendjes
    Mikkiezondag 19 april 2009 @ 03:29
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 03:26 schreef vosss het volgende:
    Ik ben wweer lekker bij de pinken zie ik

    Ik ga maar vlug naar bed, anders ben ik morgen heul niet op tijd op

    Tot morgen F1-vriendjes
    Ik ben morgen ook niet op tijd denk ik .
    voyeurzondag 19 april 2009 @ 03:56
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 23:17 schreef Sally het volgende:
    UItgaande van alleen maar '2,78 kg brandstof voor 1 ronde Shanghai', kom ik op deze uitkomsten voor de hoeveelheid extra gewicht en de ronden die gereden kunnen worden:

    Minimumgewicht: 605 kg.

    Gesorteerd op gridpositie
    [ afbeelding ]
    1) Gemiddeld verschil met minimumgewicht van nrs 1 t/m 10 (53,80 kg)
    2) Gemiddeld gewicht van alle wagens (668,16 kg)
    3) Gemiddeld verschil met minimumgewicht van alle wagens (63,155 kg)



    Let wel: ik heb geen rekening gehouden met KERS, gewicht van de coureurs, watertank voor coureurs enz. enz. En uiteraard zijn er nog andere factoren om te moeten pitten: de banden bijvoorbeeld.

    De juistheid van de voorspelde eerste stint is groter bij de eerste tien wagens: die zijn door de FIA gewogen en hebben niet mogen tanken voor extra brandstof. De overige tien hebben hun gewicht door de teams doorgegeven gekregen. Niet echt 100% betrouwbaar te noemen zoiets.



    Wat zegt dit nu?
    Kun je zien wie er KERS heeft? Nou, niet opvallend afwijkend van andere coureurs.

    Kovalainen is superzwaar, net als Piquet: die gaan voor een éénstopper? Dat zou niet logisch zijn. Helemaal niet als je bedenkt dat de medium en super softe compounds van de banden mee zijn naar China.

    Edit: die tabel ziet er zo niet uit, ik maak even een screenshot. Done.
    Mooi van al je werk, maar je vergeet even de opwarmornde, de outlap naar de pits en water etc voor de coureurs. Denk dat Alonso na 8 rondjes al binnen staat.
    TheJanitorzondag 19 april 2009 @ 04:44
    Kom op Barrichello!!
    DJ_Ryowzondag 19 april 2009 @ 05:14
    nog effe 2 en een half uur slapen
    TheJanitorzondag 19 april 2009 @ 05:17
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 05:14 schreef DJ_Ryow het volgende:
    nog effe 2 en een half uur slapen
    Goed plan. Nog ff 3,5 uur meepakken. Het is hier 3.00 uur als het begint, en wil ook nog Ajax kijken om 10.30
    Meike26zondag 19 april 2009 @ 07:21
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 03:24 schreef vosss het volgende:

    Een splash & dash is op het einde van de race nog even binnen komen omdat je "running on fumes" bent zegmaar en nog even vlug een paar liter komt halen om de race uit te kunnen rijden.

    Een splash & dash heeft niks te maken met 4 seconden brandstof halen, banden wisselen, 1 rondje rijden en dan weer banden wisselen en weer tanken.

    Welke coureur of team ik deze tactiek in de toekomst zie gebruiken, keer ik permanent de rug toe. Lijkt me wel de meest domme / onambitieuze tactiek die je je maar kan bedenken. Of is dit vroeger wel eens gebeurd?

    Zoals Vosss al zegd: Een splash & dash is niet meer dan een "thuiskomertje". Want je wil niet zoals Button, Hakkinen of Alesi in de laatste 3 ronden uitvallen door een lege tank.
    FritsVanEgterszondag 19 april 2009 @ 08:01
    De voorbeschouwing begint.
    Automatic_Rockzondag 19 april 2009 @ 08:09
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 23:17 schreef Sally het volgende:
    Let wel: ik heb geen rekening gehouden met KERS, gewicht van de coureurs, watertank voor coureurs enz. enz.
    Zover ik weet is een auto inclusief KERS, gewicht van de rijder, watertank etc nog altijd lichter dan 605kg en wordt het met balansgewicht aangevuld tot het minimum gewicht (iets meer voor de zekerheid denk ik).
    Die lijst met gewichten geeft dus gewoon het ruwweg het aantal kilo's aan brandstof aan.
    Meike26zondag 19 april 2009 @ 08:14
    Mag ik een sexueel getinte opmerking maken?

    Edit: Ik doe het gewoon. Wat is Mark Webber eigenlijk een lekker ding Die wil ik wel eens met ontbloot bovenlijf zien..... de rest laat ik wel over aan m'n fantasie
    FritsVanEgterszondag 19 april 2009 @ 08:16
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 08:14 schreef Meike26 het volgende:
    Mag ik een sexueel getinte opmerking maken?

    Edit: Ik doe het gewoon. Wat is Mark Webber eigenlijk een lekker ding Die wil ik wel eens met ontbloot bovenlijf zien..... de rest laat ik wel over aan m'n fantasie
    Heb je hier wat aan?

    ColtZ40zondag 19 april 2009 @ 08:17


    Meike26zondag 19 april 2009 @ 08:18
    Wel tof dat ze op een natte baan starten straks.

    Bestelling van mijn weer-menu: Droog weer, maar laatste 10 ronden weer regen alstublieft
    FritsVanEgterszondag 19 april 2009 @ 08:18


    Moet toch kapot kunnen..
    Meike26zondag 19 april 2009 @ 08:20
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 08:16 schreef FritsVanEgters het volgende:

    [..]

    Heb je hier wat aan?

    [ afbeelding ]
    , ligt 1 of ander blond mokkel voor hem, ze ontneemd m'n zicht.

    De andere foto zie ik maar als een schoonheidsfoutje. Ben zelf nou ook niet echt een fotomodel.
    FritsVanEgterszondag 19 april 2009 @ 08:21
    Eureka!



    Klonkzondag 19 april 2009 @ 08:21
    wat een verademing is de BBC toch, gewoon boeiende info, geen debiel geneuzel met belspelletjes enzo
    FritsVanEgterszondag 19 april 2009 @ 08:22
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 08:20 schreef Meike26 het volgende:

    [..]

    , ligt 1 of ander blond mokkel voor hem, ze ontneemd m'n zicht.

    De andere foto zie ik maar als een schoonheidsfoutje. Ben zelf nou ook niet echt een fotomodel.
    Dat is Paris Hilton.
    ColtZ40zondag 19 april 2009 @ 08:22
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 08:21 schreef FritsVanEgters het volgende:
    Eureka!

    [ afbeelding ]

    Meike26zondag 19 april 2009 @ 08:28
    Jammer jongens... Jullie hebben m'n droom om zeep geholpen

    Dacht dat het hij wel een gespierd lichaam had, maar ik heb nu associaties met het spelletje dokter bibber.
    Walter_Sobchakzondag 19 april 2009 @ 08:30
    Lekker regenbuitje...kan KERS ook kortsluiten?
    Meike26zondag 19 april 2009 @ 08:30
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 08:22 schreef FritsVanEgters het volgende:

    [..]

    Dat is Paris Hilton.
    En?

    Als ik op wikipedia kijk onder "blond mokkel" staat zij er rechts op de pagina bij als beeldvulling.
    Sinister-D-zondag 19 april 2009 @ 08:36
    mogge
    Atreidezzondag 19 april 2009 @ 08:37
    Het is zeiknat weer
    FritsVanEgterszondag 19 april 2009 @ 08:37
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 08:28 schreef Meike26 het volgende:
    Jammer jongens... Jullie hebben m'n droom om zeep geholpen

    Dacht dat het hij wel een gespierd lichaam had, maar ik heb nu associaties met het spelletje dokter bibber.
    Sorry.
    SPOILER





    Naast Danii Minogue lijkt ie best breed.
    Dat is 'r toch? Die zou ik nou wel eens zonder topje willen zien.
    FritsVanEgterszondag 19 april 2009 @ 08:38
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 08:30 schreef Meike26 het volgende:

    [..]

    En?

    Als ik op wikipedia kijk onder "blond mokkel" staat zij er rechts op de pagina bij als beeldvulling.
    Gewoon. Fyi.
    Raineszzondag 19 april 2009 @ 08:38
    Mogguh!

    Heb er zin an!
    Ben benieuwd.
    ColtZ40zondag 19 april 2009 @ 08:41
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 08:37 schreef FritsVanEgters het volgende:

    [..]

    Sorry.
    SPOILER
    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    Naast Danii Minogue lijkt ie best breed.
    Dat is 'r toch? Die zou ik nou wel eens zonder topje willen zien.


    Meike26zondag 19 april 2009 @ 08:43
    Word volgens mij weer een mooie race, in iedergeval een gave start !!

    Vettel:
    quote:
    All the cars are female
    FritsVanEgterszondag 19 april 2009 @ 08:44
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 08:41 schreef ColtZ40 het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]

    Jammer van de coupe soleil.
    Atreidezzondag 19 april 2009 @ 08:44
    Als t geen SC start wordt wel ja
    Raineszzondag 19 april 2009 @ 08:46
    Geen SC start! Geen SC start!
    Raineszzondag 19 april 2009 @ 08:48
    Ahw wacht de coureurs bepalen...
    vingerplantzondag 19 april 2009 @ 08:49
    Goedemorgen mede-idioten

    Natte baan
    WESTzondag 19 april 2009 @ 08:50
    mogge lekker nat weer
    boriszzondag 19 april 2009 @ 08:50
    Mogge
    Meike26zondag 19 april 2009 @ 08:52
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 08:48 schreef Rainesz het volgende:
    Ahw wacht de coureurs bepalen...
    Als de DA bepaald dat ze achter de Safety car gaan starten, ben ik toch wel weer van mening dat het wel een stelletje jankerds zijn hoor... het regent niet eens (oke, het miezert) ... de baan is maar een beetje nat
    D.zondag 19 april 2009 @ 08:52
    Het beloofd weer een leuke race te worden
    vingerplantzondag 19 april 2009 @ 08:53
    Start achter SC
    Meike26zondag 19 april 2009 @ 08:53
    Wel een SC start dus.... verdomme
    Atreidezzondag 19 april 2009 @ 08:54
    Dus wel een SC start (SC heeft lichten aan 10 min. voor de start) begrijp ik.. Alonso is fucked
    Zorrozondag 19 april 2009 @ 08:54
    SC
    Raineszzondag 19 april 2009 @ 08:55
    Waar zijn de coureurs gebleven die wat risico durven te nemen...

    Beetje jammer weer
    WESTzondag 19 april 2009 @ 08:55
    volgens mij starten ze achter de sc
    Schunckelstarzondag 19 april 2009 @ 08:55
    eindelijk wakker
    het regent stront zo te zien
    Schunckelstarzondag 19 april 2009 @ 08:56
    ow, sc start ja?
    D.zondag 19 april 2009 @ 08:57
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 08:50 schreef borisz het volgende:
    Mogge
    Ik dacht dat het vandaag was

    Raineszzondag 19 april 2009 @ 08:58
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 08:56 schreef Schunckelstar het volgende:
    ow, sc start ja?
    Yes!
    Charley heeft besloten.
    D.zondag 19 april 2009 @ 08:58
    toch SC
    FritsVanEgterszondag 19 april 2009 @ 08:59
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 08:53 schreef vingerplant het volgende:
    Start achter SC
    Tsjongejonge, ze doen dit seizoen alles om de lol ervan af te halen lijkt het wel.
    Schunckelstarzondag 19 april 2009 @ 09:00
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 08:59 schreef FritsVanEgters het volgende:

    [..]

    Tsjongejonge, ze doen dit seizoen alles om de lol ervan af te halen lijkt het wel.
    dit is wel heel matig ja
    Raineszzondag 19 april 2009 @ 09:00
    en we zijn begonnen..
    Bluurghzondag 19 april 2009 @ 09:01
    nou de race is begonnen, wat een fantastische start!
    Schunckelstarzondag 19 april 2009 @ 09:01
    wat een prachtige start
    D.zondag 19 april 2009 @ 09:02
    Hopelijk wordt er nog wel geraced
    Bonobo11zondag 19 april 2009 @ 09:02
    Monsoon bandjes??

    Forza Vettel en K!m!
    Raineszzondag 19 april 2009 @ 09:02
    En hier kom je dan je bed voor uit...hehehe
    FritsVanEgterszondag 19 april 2009 @ 09:03
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:02 schreef Rainesz het volgende:
    En hier kom je dan je bed voor uit...hehehe
    Walter_Sobchakzondag 19 april 2009 @ 09:03
    * Walter_Sobchak gaat maar 's een eitje koken ipv F1 kijken.
    Ciolekfanzondag 19 april 2009 @ 09:03
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:02 schreef Rainesz het volgende:
    En hier kom je dan je bed voor uit...hehehe
    Niet te vroeg huilen he, we zijn verdorie 2 ronden ver.
    Sinister-D-zondag 19 april 2009 @ 09:04
    Wat nu als de regen blijft aanhouden, rijden ze dan een volledige GP achter de SC? En vlaggen ze 'm dan af na 75% voor volledige punten?

    Zo ja, dan zou ik toch m'n geld van me kaartje terug eisen
    WESTzondag 19 april 2009 @ 09:05
    zo op de radar te zien is het voorlopig niet droog. dat wordt dus een sc race
    Ambrosiuszondag 19 april 2009 @ 09:05
    Kom op, stuur die kar naar binnen.
    Bluurghzondag 19 april 2009 @ 09:05
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:04 schreef Sinister-D- het volgende:
    Wat nu als de regen blijft aanhouden, rijden ze dan een volledige GP achter de SC? En vlaggen ze 'm dan af na 75% voor volledige punten?

    Zo ja, dan zou ik toch m'n geld van me kaartje terug eisen
    kijk en luistergeld terugeisen
    Raineszzondag 19 april 2009 @ 09:05
    Coureurs klagen ook allemaal...
    Ciolekfanzondag 19 april 2009 @ 09:06
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:05 schreef Rainesz het volgende:
    Coureurs klagen ook allemaal...
    terecht ook
    Sinister-D-zondag 19 april 2009 @ 09:06
    Massa alweer
    Schunckelstarzondag 19 april 2009 @ 09:06
    massa
    Bluurghzondag 19 april 2009 @ 09:06
    massa bijna eraf
    Sinister-D-zondag 19 april 2009 @ 09:07
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:05 schreef Bluurgh het volgende:

    [..]

    kijk en luistergeld terugeisen
    Razor21zondag 19 april 2009 @ 09:07
    Nou sta ook eens vroeg op om te kunnen kijken....maar als ik dit allemaal lees hier...ga de tv maar even aan doen
    Raineszzondag 19 april 2009 @ 09:08
    Vettel mijn held..."Track is ok"
    Walter_Sobchakzondag 19 april 2009 @ 09:08
    Martin Brundle 'it's not meant to be easy. If it's easy, everybody would do it'.

    Precies gvd, racen mietjes!
    Bluurghzondag 19 april 2009 @ 09:09
    sutil!
    Walter_Sobchakzondag 19 april 2009 @ 09:09
    Zo, mooi Sutil
    Ciolekfanzondag 19 april 2009 @ 09:09
    Komaan herstart jongens!!!!
    WESTzondag 19 april 2009 @ 09:09
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:04 schreef Sinister-D- het volgende:
    Wat nu als de regen blijft aanhouden, rijden ze dan een volledige GP achter de SC? En vlaggen ze 'm dan af na 75% voor volledige punten?

    Zo ja, dan zou ik toch m'n geld van me kaartje terug eisen
    had ik ook gedaan. je betaald wel 250 euro voor een kaartje
    FJDzondag 19 april 2009 @ 09:10
    Rot op met die SC Dit is waar de mannen van de jongetjes worden gescheiden Als je aquaplained dan moet je minder hard rijden
    Sallyzondag 19 april 2009 @ 09:10
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 03:56 schreef voyeur het volgende:

    [..]

    Mooi van al je werk, maar je vergeet even de opwarmornde, de outlap naar de pits en water etc voor de coureurs. Denk dat Alonso na 8 rondjes al binnen staat.
    Dat staat er toch ook?
    quote:
    Let wel: ik heb geen rekening gehouden met KERS, gewicht van de coureurs, watertank voor coureurs enz. enz. En uiteraard zijn er nog andere factoren om te moeten pitten: de banden bijvoorbeeld.
    Het was slechts een indicatie.

    Ik had geen zin gister om ook nog de gewichten van de coureurs erbij te zoeken, en dat handmatig in te voeren.


    En so much voor de banddenstrategie: starten achter de SC.
    FritsVanEgterszondag 19 april 2009 @ 09:11
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:10 schreef FJD het volgende:
    Rot op met die SC Dit is waar de mannen van de jongetjes worden gescheiden
    Inderdaad jongens, genoeg slowchat.
    Sinister-D-zondag 19 april 2009 @ 09:11
    Kovalainen snelste ronde _!
    FritsVanEgterszondag 19 april 2009 @ 09:12
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:11 schreef Sinister-D- het volgende:
    Kovolainen snelste ronde _!
    Verbaast me niks, goeie SC-rijder is dat.
    Schunckelstarzondag 19 april 2009 @ 09:12
    kimi op hetzelfde stuk als massa
    Bluurghzondag 19 april 2009 @ 09:12
    kimi er ook al af... hup weg met die SC! dan glijd iedereen eraf
    HiDiHozondag 19 april 2009 @ 09:13
    Ik ben benieuwd

    Schunckelstarzondag 19 april 2009 @ 09:13
    ik ben het voor het eerst met alonso eens
    FJDzondag 19 april 2009 @ 09:13
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:12 schreef FritsVanEgters het volgende:
    Verbaast me niks, goeie SC-rijder is dat.


    Wel gewoon even alle reclameblokken er doorheen rammen
    Raineszzondag 19 april 2009 @ 09:13
    Lol,slimme zet misschien van force india,aftanken en zien waar het schip strand!
    Dos37zondag 19 april 2009 @ 09:14
    Nou weg met die SC
    Bonobo11zondag 19 april 2009 @ 09:14
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:13 schreef FJD het volgende:

    [..]



    Wel gewoon even alle reclameblokken er doorheen rammen
    wij kijken BBC
    Schunckelstarzondag 19 april 2009 @ 09:15
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:13 schreef FJD het volgende:

    [..]



    Wel gewoon even alle reclameblokken er doorheen rammen
    bbc
    D.zondag 19 april 2009 @ 09:15
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:11 schreef Sinister-D- het volgende:
    Kovalainen snelste ronde _!
    Hij heeft toch al heel wat racerondes op zijn naam staan nu, hij begint er kennelijk vertrouwen in te krijgen
    Bluurghzondag 19 april 2009 @ 09:15
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:13 schreef Rainesz het volgende:
    Lol,slimme zet misschien van force india,aftanken en zien waar het schip strand!
    als de hele race achter de SC is eindigen ze vooraan

    maar of het dan zo eerlijk is om punten uit te delen is een ander verhaal...
    Walter_Sobchakzondag 19 april 2009 @ 09:16
    ....rain for at least the next 30 minutes. Gadverdamme.
    Ambrosiuszondag 19 april 2009 @ 09:16
    Nog een half uur deze regen, ze blijven toch niet serieus zo lang achter de SC
    Sallyzondag 19 april 2009 @ 09:16
    Continuous rain for 40 minutes (boardradio)
    Bluurghzondag 19 april 2009 @ 09:16
    next 30 minutes blijft de regen zo volgens mclaren radio
    Raineszzondag 19 april 2009 @ 09:16
    ýes lewis it is still raining"

    Dat had lewis vast nie door haha
    Bonobo11zondag 19 april 2009 @ 09:17
    Hoor die Chinezen de boel uitfluiten
    D.zondag 19 april 2009 @ 09:19
    Als over 15 minuten de SC er nog is ga ik overwegen iets anders met mijn zondagochtend te gaan doen
    Bluurghzondag 19 april 2009 @ 09:19
    alonso naar binnen
    FJDzondag 19 april 2009 @ 09:19
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:14 schreef Bonobo11 het volgende:
    wij kijken BBC
    Ik ook nu dan

    En daar gaan we
    Raineszzondag 19 april 2009 @ 09:20
    Sc in!!!!
    Walter_Sobchakzondag 19 april 2009 @ 09:20
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:19 schreef D. het volgende:
    Als over 15 minuten de SC er nog is ga ik overwegen iets anders met mijn zondagochtend te gaan doen
    Dito....prima MTB-weer.

    Hoewel, SC in this lap!
    Bluurghzondag 19 april 2009 @ 09:20
    safetycar in this lap!
    Schunckelstarzondag 19 april 2009 @ 09:20
    sc in this lap
    D.zondag 19 april 2009 @ 09:20
    SC in
    vingerplantzondag 19 april 2009 @ 09:20
    SC in this lap
    Ambrosiuszondag 19 april 2009 @ 09:20
    Eindelijk .
    Sinister-D-zondag 19 april 2009 @ 09:20
    Dit zou wel eens een goeie zet kunnen zijn van Alonso
    Atreidezzondag 19 april 2009 @ 09:20
    Nah, eindelijk beginnen
    Bluurghzondag 19 april 2009 @ 09:20
    wie zal de eerste mega-klapper veroorzaken?
    FJDzondag 19 april 2009 @ 09:21
    Met dat soort lichten gaat die SC nooit door de APK komen hoor
    Sjowhanzondag 19 april 2009 @ 09:21
    Safetycar in this lap
    Schunckelstarzondag 19 april 2009 @ 09:21
    goeie zet van alonso
    D.zondag 19 april 2009 @ 09:21
    Let's get ready to rumble
    Raineszzondag 19 april 2009 @ 09:21
    ik ga er nu maar eens goed voor zitten dan!
    Bonobo11zondag 19 april 2009 @ 09:21
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:19 schreef FJD het volgende:

    [..]

    Ik ook nu dan

    En daar gaan we

    let's Go
    vingerplantzondag 19 april 2009 @ 09:21
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:20 schreef Bluurgh het volgende:
    wie zal de eerste mega-klapper veroorzaken?
    Massa
    Sinister-D-zondag 19 april 2009 @ 09:21
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:20 schreef Bluurgh het volgende:
    wie zal de eerste mega-klapper veroorzaken?
    Fisico, wie anders

    Edit: of massa.
    WESTzondag 19 april 2009 @ 09:21
    voor FA is gunstig. jammer.
    Walter_Sobchakzondag 19 april 2009 @ 09:21
    Fuck....zijn exact nu mijn eieren klaar
    Raineszzondag 19 april 2009 @ 09:22
    Here we go!!
    Schunckelstarzondag 19 april 2009 @ 09:22
    en onderweg
    Ambrosiuszondag 19 april 2009 @ 09:22
    Wel dikke spray . Dit wordt toch gevaarlijk.
    Sallyzondag 19 april 2009 @ 09:22
    groehoen!
    Sinister-D-zondag 19 april 2009 @ 09:22
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
    Fuck....zijn exact nu mijn eieren klaar
    FJDzondag 19 april 2009 @ 09:23
    Je zag Vettel dansen over t water
    Walter_Sobchakzondag 19 april 2009 @ 09:23
    Buemi kijkt ff bij Hamilton....
    Meike26zondag 19 april 2009 @ 09:23
    Eieren kan je ook laten afkoelen...als je ook nog eens tijd heb om te Fok!ken...
    Schunckelstarzondag 19 april 2009 @ 09:23
    je ziet echt geen drol
    zelfs de lichtjes zijn niet meer te zien
    FritsVanEgterszondag 19 april 2009 @ 09:24
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
    Fuck....zijn exact nu mijn eieren klaar
    Haha, bon appetite
    Raineszzondag 19 april 2009 @ 09:25
    Raikonnen engine trouble?
    Walter_Sobchakzondag 19 april 2009 @ 09:25
    'my engine is not running very well....'
    Schunckelstarzondag 19 april 2009 @ 09:25
    kimi met motorproblemen..
    Swindlerzondag 19 april 2009 @ 09:25
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:25 schreef Schunckelstar het volgende:
    kimi met motorproblemen..
    Ferrari
    Ambrosiuszondag 19 april 2009 @ 09:26
    Vettel loopt flink uit.
    Sinister-D-zondag 19 april 2009 @ 09:26
    Buemi
    Schunckelstarzondag 19 april 2009 @ 09:26
    iedereen gaat wijd
    Bluurghzondag 19 april 2009 @ 09:26
    2 auto's er even af in dezelfde bocht
    Raineszzondag 19 april 2009 @ 09:26
    ahw iedereen de buitenbocht
    Walter_Sobchakzondag 19 april 2009 @ 09:26
    Volgens mij zijn dat geen inhaalpogingen, maar gewoon uit de spray blijven.

    Leuk, ze gaan er met bosjes vanaf
    Meike26zondag 19 april 2009 @ 09:27
    Jammer van z'n uitstapje net, maar ik word echt fan van Buemi denk ik
    Sjowhanzondag 19 april 2009 @ 09:27
    Heidveld
    Noshibazondag 19 april 2009 @ 09:27
    Haha iedereen vliegt eruit in die bocht, hamilton gaat goed.
    Walter_Sobchakzondag 19 april 2009 @ 09:27
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 09:27 schreef Meike26 het volgende:
    Jammer van z'n uitstapje net, maar ik word echt fan van Buemi denk ik
    Me too

    hier verder: rand Prix China 17-19 april 2009: Part Deux