Als de race maar niet gestaakt wordtquote:Op zaterdag 18 april 2009 14:56 schreef Tarado het volgende:
er is wel een grote kans op regen morgen.....................
Shanghai is niet tropisch dus de regen zal wat "normaler" zijn, tenminste dat hoop ik ook.quote:Op zaterdag 18 april 2009 14:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Als de race maar niet gestaakt wordten daarna niet meer doorgaat
Oja, jij was diegene die tijdens de tests steeds riep dat Brawn GP met een te lichte auto rond reed, dat het allemaal voor de sponsers was enzo, dat als het race seizoen zou beginnen ze ergens achteraan zouden rijden..quote:
Leeggewicht, wel/geen KERS even niet meegenomen - hoeveel ronden geeft 5,5 kg meer brandstof een rijder?quote:8. Kimi Raikkonen - 673,5 kg
9. Lewis Hamilton - 679,0 kg
Ik heb in het FOK!sport bericht ook de tabel gesorteerd op gewicht gezet:quote:Op zaterdag 18 april 2009 12:31 schreef ElmarO het volgende:
En de gewichten:
[..]
[ code verwijderd ]
Gesorteerd op gewichtquote:De FIA maakt in het seizoen 2009 voor de start van de race de gewichten van de Formule 1-wagens openbaar, om zo een een idee te geven voor het publiek van de relatieve hoeveelheid brandstof. Hieronder vind je de uitkomsten op een rijtje. De tabellen zijn gesorteerd op gridpositie en op gewicht.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 2 Fernando Alonso Renault 637 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing 644 3 Mark Webber Red Bull Racing 646,5 18 Adrian Sutil Force India 648 7 Nico Rosberg Williams 650,5 19 Timo Glock Toyota 652 5 Jenson Button Brawn GP 659 17 Robert Kubica BMW Sauber 659 4 Rubens Barrichello Brawn GP 661 6 Jarno Trulli Toyota 664,5 10 Sébastien Buemi Toro Rosso 673 8 Kimi Raikkonen Ferrari 673,5 9 Lewis Hamilton McLaren 679 11 Nick Heidfeld BMW Sauber 679 20 Giancarlo Fisichella Force India 679,5 14 Kazuki Nakajima Williams 682,7 13 Felipe Massa Ferrari 690 15 Sébastien Bourdais Toro Rosso 690 12 Heikki Kovalainen McLaren 697 16 Nelson Piquet jr. Renault 697,9 |
Ik had het inderdaad goed misquote:Op zaterdag 18 april 2009 15:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Oja, jij was diegene die tijdens de tests steeds riep dat Brawn GP met een te lichte auto rond reed, dat het allemaal voor de sponsers was enzo, dat als het race seizoen zou beginnen ze ergens achteraan zouden rijden..
Nog steeds zuur??
Als ik het van autosport.com kopieer en tussen [code] [/ code] zet dan krijg ik het mooi onder elkaar.quote:Op zaterdag 18 april 2009 15:40 schreef Sally het volgende:
P.S. Hoe krijg jij die lijst zo mooi recht onder elkaar weergegeven ElmarO?
Oh, ik had het van f1.com gehaald, niet van autosport.com. Dat zou mss schelen.quote:Op zaterdag 18 april 2009 16:00 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Als ik het van autosport.com kopieer en tussen [code] [/ code] zet dan krijg ik het mooi onder elkaar.
Gedaan hoor, ik heb via Kladblok in Excel gekopieerd en zo de tabellen gesorteerd (laten sorteren dus).quote:Je kan het overigens ook vrij simpel in Excel doen, door de tekst in een .txt op te slaan en die te openen in Excel. Dan kan je vrij simpel de velden scheiden.
quote:[ afbeelding ]
Dan ligt het inderdaad daaraan. Al moet ik wel zeggen dat als ik de code in preview bekijk het schots en scheef staat, maar als ik het post het wel onder elkaar staat. Kortom, autosport.com is gewoon toffer.quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:13 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh, ik had het van f1.com gehaald, niet van autosport.com. Dat zou mss schelen.
[..]
Gedaan hoor, ik heb via Kladblok in Excel gekopieerd en zo de tabellen gesorteerd (laten sorteren dus).
Ik bedoelde hier op het forum, in de codetagsDaar staat het bij zo netjes onder elkaar. Dat lukte me steeds niet, maar mss lag het aan de site waar ik het van kopieerde.
Gebruik ik zelf ook. Dus het ligt puur aan de site. Als ik het van f1.com haal is het ook een zooitje in de txt. Terwijl het bij autosport wel mooi onder elkaar staat.quote:Firefox 3.0.8 hier.
Misschien dat je iets met deze thread kunt?quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:19 schreef Sally het volgende:
On topic:
Ik zocht de berekening van hoeveel kilo's aan brandstof hoeveel energie opleverde en daarmee hoeveel langer er dus mee doorgereden kan worden. Ik meen dat RemyRR (of was het een andere user?) dat een keer had gezegd in een van de racetopics van dit jaar.
Weet iemand dat? Hoeveel energie geeft 1 kilo Formule 1-brandstof?
Ah, een volgende keer ook maar eens darvandaan halen.quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:20 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dan ligt het inderdaad daaraan. Al moet ik wel zeggen dat als ik de code in preview bekijk het schots en scheef staat, maar als ik het post het wel onder elkaar staat. Kortom, autosport.com is gewoon toffer.
[..]
Gebruik ik zelf ook. Dus het ligt puur aan de site. Als ik het van f1.com haal is het ook een zooitje in de txt. Terwijl het bij autosport wel mooi onder elkaar staat.
[..]
Misschien dat je iets met deze thread kunt?
Interessant om te lezen, thnxquote:Op zaterdag 18 april 2009 17:20 schreef ElmarO het volgende:
[..]
.....
Misschien dat je iets met deze thread kunt?
Waar baseer je dat dan op?quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:23 schreef wimderon het volgende:
Voor deze GP ongeveer 2,8 kg voor 1 ronde.
Bijvoorbeeld:quote:
quote:Pitlane & refuelling strategy
The pitlane length and profile (i.e. corners in the pitlane entry) contribute to the determination of the optimum fuel strategy. The pitlane loss at Shanghai is approximately 23 seconds, the 6th most penalising pitlane in the Championship. To complete a normalised distance of 5km around the Shanghai circuit requires 2.55kg of fuel against an average of 2.42kg per 5km across all circuits this season, making the circuit the 4th least demanding track of the year in terms of fuel consumption.
Williams geeft altijd interessante info. Zij geven 2,55 kg / 5 km voor Shanghai; omgerekend 2,78 per lap.quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:33 schreef Sally het volgende:
[..]
Interessant om te lezen, thnx![]()
[..]
Waar baseer je dat dan op?
Dat hadden ze op dat moment nooit kunnen weten, want alleen t coureursgewicht wordt gewogen na de qual. De wagens worden in Parc Ferme later gewogenquote:Op zaterdag 18 april 2009 12:44 schreef sanger het volgende:
Ik snap nu ook wel de lachende gezichten bij Button en Barrichello bij de weging. Ze wisten waarschijnlijk al dat ze wat zwaarder waren dan de RBR's en Alonso.
Een splash & dash is alleen fuel, geen banden (vandaar ook de naamquote:Op zaterdag 18 april 2009 21:48 schreef mvt het volgende:
Het zou me niets verbazen dat er een paar gokken op regen en daardoor de supersofts niet meer hoeven te gebruiken. Dus vol zitten bij de start.
Of weer eens voor een ouderwetse splash en dash gaan (eventueel tijdens een safetycar situatie). Dus 4 seconden tanken en naar de supersofts gaan, 1 rondje rijden en dan weer de pits in voor de hardere banden en de rest van de brandstof halen.
Kimi heeft geen KERS. Dus dat zou betekenen dat Hammilton eerder voor brandstof naar de pits moet dan Kimi, right?quote:Op zaterdag 18 april 2009 16:00 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Als ik het van autosport.com kopieer en tussen [code] [/ code] zet dan krijg ik het mooi onder elkaar.
Je kan het overigens ook vrij simpel in Excel doen, door de tekst in een .txt op te slaan en die te openen in Excel. Dan kan je vrij simpel de velden scheiden.
[ afbeelding ]

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |