quote:Op maandag 13 april 2009 19:35 schreef Ticootje het volgende:
jen zit in de fase wil ik niet, lust ik niet. Dus ze eet bar weinig en ook drinken gaat weer prut. Gister lagen er allemaal lekkere dingen op haar bordje, maar wil ik niet, lust ik niet. Ik maak me er niet zo druk om, ze hongert zichzelf niet uit met patatjes voor haar neus. M. daarintegen maakt zich wel druk, wil het eten weer gaan prakken en er dus een drama van maken. Hij vindt dat ik nu raar doe omdat ik zeg dat ik dat niet wil hebben, en dat eten gewoon gezellig moet blijven. Ik denk dat als we eten gaan dwingen dat we er misschien 2 happen meer in krijgen, maar tegen welke prijs?
Het is toch een fase? Niet dat ik mn kind uithonger?
quote:Op maandag 13 april 2009 20:55 schreef Brighteyes het volgende:
Lastig Ticootje...
Ik zou trouwens, maar dat is persoonlijk, ook niet steeds patatjes aanbieden, want dan is het ook niet gek dat ze de rest niet eet zeg maar, als er toch wel een wel lekker alternatief voorbij komt.
Prakken en voeren, als ze dat accepteert, is natuurlijk op zich helemaal niet vreemd ofzo. Ze is en blijft natuurlijk nog een heel jong kindje he...Maar als ze dat niet accepteert zou ik haar aanbieden wat je die avond te eten hebt en het daarbij laten. Niet dus steeds alleen maar lekkere dingen geven.
quote:Op maandag 13 april 2009 20:57 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat leuk, al die kletsende kids.. De onze brabbelt er vrolijk op los, maar herkenbare woorden zitten er niet veel tussen. Hij wijst wel veel dingen aan "die, die", dus we benoemen de hele dag door vanalles. Ik ben nieuwsgierig wanneer dat gebruikt gaat worden.
Pepijn, pasen is al bijna voorbij, hoe gaat het met jou ei?
Ticootje, een kind hongert niet zomaar uit. Hier geven we ook zelden wat anders. Want vaak is niet willen eten gewoon koppigheid. En daar geven we niet aan toe. Dan eet hij de dag erna maar een boterham extra.
En een strijd aangaan tijdens het eten weiger ik ook. Als hij niet wil eten, dan niet. Proppen geeft hier meer rommel en geen hap extra.
Nu heeft Chris last van keel en kiespijn, dus we houden nu wel wat rekening met het eten.
Vannacht was het ook weer drama, maar overdag duren de poses tussen de hoestbuien steeds langer. Dus we hebben hoop dat we vannacht iets meer slaap krijgen. Vannacht elke uur, behalve de 6.-- gezien op de wekker![]()
Maar verder is hij heel vrolijk. Loop als een kip zonder kop rondjes rond de tafel, probeert te springen, en draait rondjes op zijn plek (en grijpt dan de tafel/bank/iets vast om staan te kunnen blijven)
Ja, maar dat kan ook met een stuk minder/zonder zout dan uit een pakjequote:Op dinsdag 14 april 2009 10:01 schreef Ticootje het volgende:
Ja, maar hoe dan? In de nasi moet toch iets van kruiden? Pasta kan ik nog wel iets bij voorstellen. Maar nasi niet eigenlijk.
Nee, dat doen we ook niet. We eten eigenlijk bijna elke dat aardappels, groente en vlees. Eigenlijk heel saai.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:04 schreef p_iglet het volgende:
met wat ui, knoflook, gedroogde koriander, komijn en ketjap kom je al een heel eind voor je nasi.
Zou me ondertussen trouwens echt niet meer druk maken om dat ene zakje in de zoveel tijd.
Maar goed dat gat niet op als je dagelijks met pakjes en zakjes kookt.
Komijn/Djinten, Koriander/Ketoembar, Laos/Galanga, Gemberwortel/Djahequote:Op dinsdag 14 april 2009 10:02 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou niet weten hoe ik nasi/bami moest kruiden zonder zakje en dat het dan ook nog naar nasi smaakt, ipv alleen maar rijst met groente erdoor geroerd.Kom maar op met de recepten dus!
Pastasaus maak ik tegenwoordig wel weer gewoon lekker vers, smaakt me tig keer beter dan pakjes of potjes ook nog eens.
Zo'n saus is echt veel minder lekker. Ik kocht die vaak voordat ik Stella had, maar vind dit nu zo veel lekkerder.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:17 schreef Nijna het volgende:
Bij de AH hebben ze van het eigen merk ook een soort pastasaus met basilicum of italiaanse kruiden. Die gebruik ik vaak bij de pasta hier. En dan nog gehakt en paprika erdoor, dun gesneden prei, soms wat champignonnetjes... en natuurlijk wat geraspte kaas! Heb een man die niet zo happig is op allerhande groente door zo'n sausje... dus ik hou het vaak simpel.
Nijna, daarom hak ik zo'n zak groente heel fijn in de de keukenmachine, dan is het bijna niet te onderscheiden van het gehakt en valt er weinig te piepen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:17 schreef Nijna het volgende:
Bij de AH hebben ze van het eigen merk ook een soort pastasaus met basilicum of italiaanse kruiden. Die gebruik ik vaak bij de pasta hier. En dan nog gehakt en paprika erdoor, dun gesneden prei, soms wat champignonnetjes... en natuurlijk wat geraspte kaas! Heb een man die niet zo happig is op allerhande groente door zo'n sausje... dus ik hou het vaak simpel.
Dat zou best goed mogelijk kunnen zijn, hij vind het in ieder geval interessant genoeg om er aan te zitten. Soms trekt ie er zo hard aan dat ik vermoed dat het vast pijn moet doen, maar geeft geen krimp.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:40 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik dacht ergens gelezen/gehoord te hebben, dat ze het zelf ook wel een beetje op rekken als ze er mee spelen in bad. Ze gaan zelf toch niet verder dan dat fijn is.
Ik heb het ff over lekkerbek om aan te geven wat ze opeet, qua grootte. Natuurlijk krijgt ze niet zo`n zoute vetflap in z`n geheel van me. Ik vil zo`n apparaat altijd eerst.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier ook geen ei-fan.. Niet gebakken, gekookt, hoogstens in stukjes door de spinazie.. of in koekjes/cake etc![]()
Haha Devin en Anna, laat papa hun zwakke plek maar voelen![]()
Maneki, zit er op lekkerbekjes niet veel zout? En het vet van de frituur is natuurlijk ook niet fijn in grote hoeveelheden.. Geen idee wat nou werkelijk de max is..
Dus juist nu verlengen, dat scheelt dus geldquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:36 schreef Nijna het volgende:
Ben benieuwd naar de foto memmel, cool!
Linde, was het zo lekker meis?! hihihi.
Wij mogen binnenkort ook foto's laten maken voor op het paspoort, we moeten weer verlengen... Volgens mij kan het nog niet, want ze gaan toch ergens dit of volgend jaar invoeren dat kinderen een eigen paspoort/id-bewijs moeten hebben... (stuk duurder).
Precies, komt nog mooi op tijd dan... Ik weet niet meer wanneer dat ingaat van dat eigen paspoort, heb het ergens gelezen laatst...quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Dus juist nu verlengen, dat scheelt dus geld
quote:Op woensdag 15 april 2009 09:40 schreef DaviniaHR het volgende:
Deliedje, foto?
Fijn dat de pokkies uiteindelijk mee zijn gevallen!
Ah, thanks! Ook nogsteeds oplettend dus met harde stukjes.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:53 schreef Stiemie het volgende:
Guuzewuus ik snij de appelpartjes in dunne plakjes. Dan worden het niet van die brokken als ze afbijt. Anders even de stukjes appel in de magnetron, daar wordt ie ook zacht van
Mijn fout.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:42 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij is zijn roepnaam Stijn. Toch?
quote:Op zondag 19 april 2009 20:42 schreef Stiemie het volgende:
Ja we nemen haar ook vaak mee naar de wc (althans ze loopt gewoon achter ons aan) en ze vindt het allemaal heel interessant. Eerst alleen het lichtknopje (heel ontspannen hoor plassen met stroboscooplicht) maar nu wil ze echt weten wat je allemaal doet. Ze geeft al een tijdje aan dat ze gaat poepen, of gepoept heeft en soms ook als ze gaat plassen. Vaak ook nadat ze bij de kinderopvang is geweest. Daar ziet ze de andere kindjes denk ik op het potje/ naar de wc gaan.
Ik heb vanmiddag nog een filmpje gemaakt van mijn
Lovelylady geen ervaring mee, maar het kan wel zijn dat hij bij het liggen meer druk en dus pijn in zijn oor krijgt. Misschien iets onder zijn matrasje leggen zodat ie neit helemaal plat ligt?quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:57 schreef LovelyLady het volgende:
Ik stel even hier een vraag over slapen aangezien er hier meer kindjes zijn dan in het kleine babietjes topic en jullie al voorbij de fases zijn tussen 10 en 12 maanden
Zijn er hier kindjes die problemen hadden om IN slaap te komen met zo'n 10 maanden. Is dat een fase? Koen heeft nu een lichte oorontsteking maar grijpt alleen naar zijn oortje als hij moe is. Maar 'savonds naar bed gaan is echt een drama.
Brullen, zitten en staan in zijn bedje. Herkenbaar? Tips? Alles is welkom. Ik zit met de handen in het haar so we speak.
Hoe begin je daar eigenlijk een beetje handig mee? Gewoon een keer een bord en bestek geven en kijken wat ze ermee doen?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:39 schreef Maneki.Neko het volgende:
Madam eet tegenwoordig zelf haar hele prak op. Grotendeels met de hand maar ze schept ook heel dapper met haar eigen vorkje, en dat gaat behoorlijk goed!
Eli ging op een gegeven moment moeilijk doen met eten, en toen hebben we hem een eigen vorkje gegeven, en toen at hij wel weerquote:Op vrijdag 24 april 2009 13:51 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Hoe begin je daar eigenlijk een beetje handig mee? Gewoon een keer een bord en bestek geven en kijken wat ze ermee doen?.
en ik helemaal tegen PR pochen dat linde zo goed praat, komt er geen stom woord uit!quote:Op maandag 27 april 2009 10:22 schreef Stiemie het volgende:
Jaaaah zo leuk als ze dan ook helemaal trots gaan glimmen omdat ze zien dat jij zo trots bent![]()
Linde heeft zaterdag met Eli gespeeld. Helaas maar kort omdat mijn dochter zo'n enorme slaapkop is en ze maar niet wakker wilde wordenNou ja kon Davinia in de tussentijd mooi wel flink wat draagdoekmanieren laten zien
Dat gaat helemaal goed komen!quote:Op maandag 27 april 2009 10:06 schreef DaviniaHR het volgende:
k-p, veel plezier woensdag! ben je al aan het plannen voor de tweede verjaardag van de meiden?
Leuk he dat trots zijn op hen zelf. Gisteren lag Nathan in bed en het was lekker stil in huis, wordt ik geroepen door hem. Kom ik kijken zit hij recht op in bed met een grijs van oor tot oor en wapperend met zijn hand dat hij had gepoept en dat het zo stonk. De hele kamer was vergeven van de strontlucht en hij was zo trots op zich zelf. Na het wapperen met zijn handjes ging hij ook nog eens klappen. Wij klappen altijd als hij iets doet waar wij trots op zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:58 schreef Ardenlyn het volgende:
Hij stond er ook nog bij te kijken met een grote glimlach van "kijk eens mama wat goed he!"
quote:Een mens kan niet vroeg genoeg beginnen met een carrière te zoeken voor zichzelf, nietwaar? Dus ik ben hele dagen "visje, visje" aan het zingen (kom niet verder dan "visje, visje, visje, visje, visje, om!" maar dat mag de pret niet drukken), en ik neurie de hele dag door de melodie van "smakelijk eten".
En het toppunt van alles wordt hieronder even uitgeschreven:
papa zingt: "Poesje... "
ik zing: "mauw!"
papa: "kom eens... "
ik: "mauw!"
papa: "ik heb lekkere melk voor... "
papa: "en voor... "
papa: "rijstebrij! Oh wat heerlijk smullen... "
ik: "wij!"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hier nu 3 kiezen tegelijk, de vierde staat op springenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 10:00 schreef Troel het volgende:
Kiezen? wat zijn dat? Ruben zit nog steeds op zes tanden
(En roept me nu dat hij uit bed wil![]()
Heerlijk dat uitslapen
)
Nee, die heeft ze niet meer. De laatste paar keren was haar hoofd nauwelijks meer gegroeid, dus we zijn vlak na haar verjaardag voor het laatst geweest. Er zit nog wel een plat stukje aan de achterkant van haar hoofd, maar haar hoofd is bij de zijkant weer zo goed als rond gelukkig. Af en toe baal ik nog wel dat we zolang gewacht hebben voordat we het zat waren en eindelijk actie gingen ondernemen. Als we een maand eerder waren geweest was misschien alles wel weer netjes rond geweest nu. Maargoed, ik denk dat je er over een paar jaar helemaal niks meer van ziet, afgezien van de scheve oortjesquote:Op zondag 3 mei 2009 21:27 schreef DaviniaHR het volgende:voor lilahs kaak!
Hoe gaat het eigenlijk met de afplatting van dr hoofd? Heeft ze nog steeds die helm?
Je ziet het zo ook niet, maar wel bijvoorbeeld als je twee staarten maakt, of een haarband opzet. Dat zit altijd scheef als je het precies achter haar oren doet. Als ze nu een bril zou moeten zou ze een bril met een kort en een langer pootje moeten. Het schijnt dat het bijtrekt als het hoofd weer bijna rond is, maar niemand geeft een garantie voor de stand van de oren, ook de helmenmaker niet. Ik weet niet of er wat aan te doen is, maar dat zou dan echt puur cosmetisch zijn dus dat staat niet bovenaan de prioriteitenlijst. En misschien trekt het wel bij in de loop der jaren...quote:Op maandag 4 mei 2009 10:16 schreef DaviniaHR het volgende:
k_i_m, wel fijn dat het zo goed is bijgetrokken, maar jammer dat het niet helemaal goed is gekomen. ik moet zeggen, op de foto's van lilah zie ik nooit iets aan dr oortjes, maar dat kan aan mij liggen.
moet daar later nog iets aan gedaan worden? of kan het worden bedekt door leuk haar?
De meiden krijgen ook nog een flesje melk. Inderdaad voor een rustig en gezellig momentje!quote:Op maandag 4 mei 2009 09:55 schreef flowerbox het volgende:
Bedankt allemaal!Ik zal proberen me hier vaker te melden dan in het andere topic
![]()
Gelijk maar even een vraag er tegen aan gooien (die misschien niet eens echt hier hoort:) Krijgen jullie dreumesjes 's avonds nog steeds een flesje warme melk voor ze naar bed gaan of is het avondeten het laatste wat ze krijgen?
Hahaha!quote:Op maandag 4 mei 2009 14:29 schreef Memmel het volgende:
Hier ook nog melk hoor! Om dezelfde reden.
K_P..waarom meld jij je hier zonder foto van het dynamische duo?
Nee, heb ik nog wel een tijdje gedaan, ondanks dat het cb vond dat hij er wel al af kon, maar ik vond het zelf zo gezellig.quote:Op maandag 4 mei 2009 16:32 schreef Guuzewuus het volgende:
Maken jullie Sasha nu ook niet meer wakker voor een late avondfles BE?
Zieligquote:Op woensdag 6 mei 2009 13:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Zojuist naar het cb gewesst, madam blijkt een groeispurt te hebben gehad want ze woog ineens 9.6 kilobij 76 cm. Een kilo gegroeid sinds januari, ondanks haar vele ziek zijn.
Verder heeft ze twee entingen gehad, 1 in haar arm en 1 in haar been en ik ben best wel een harde, maar ik zat nu toch wel met tranen in m`n ogen hoor! Mensen wat schreeuwde dat meisje! Het deed haar echt enorm pijn en toen moest het nog een keer
Ze slaapt nu gelukkig, dan heeft ze er tenminste geen last meer van.
Met de ogentest weigerde ze trouwens mee te werken. Sloeg dat lampje steeds uit de handen van de arts. gehe. 'Goh, het is wel een dame met karakter he', vroeg ze. Uh-huh
quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:09 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Hoe herkenbaar dat van je camera,Kersjes!
Hier staan ze ook allebei bij mij en dan maar mopperen dat het scherm leeg is. Gelukkig weet Floor het dan wel te regelen door te zeggen : 'Pien, staaaaaaaan", waarop Pien antwoord " zelluf doen "![]()
Floor is erg druk met zindelijkheid, nou ja...dat van anderen. Gister op de creche moest en zou iedereen naar de wc, dus de juf dacht "laat ik eens een poging wagen bij Floor". Mooi NIET ! Floor haar reactie "Floor niet, Pien ja"
Pien rende hard weg
Er zit ook vocht in het eten...dan lijkt me je richtlijn ook prima te halen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik dacht dat de richtlijn zo'n 750-1000cc was.. Maar je hebt altijd kindjes die daarbuiten vallen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |