Had dat nou niet gezegd!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:06 schreef Deepfreeze het volgende:
En Sasha eet netje met een lepel. Goed zeg!
Ik zat me net te verbazen over hoe goed de oog-hand coördinatie van Eva is. Dat ze bijvoorbeeld het rietje terug in het pakje kan steken. Vormpjes ergens in stoppen.quote:Op zondag 29 maart 2009 10:35 schreef Ardenlyn het volgende:
Maarten kan sinds dit weekend ineens alle stukjes van z'n houten puzzel weer op de juiste plek doen
hier ook heel weinigquote:Op donderdag 2 april 2009 17:07 schreef E.T. het volgende:
Even een vraagje voor de moeders van de jongste dreumesen.. Hoeveel drinkt jullie kleintje? En wanneer en hoe enzo?
Nienke is geen drinker en ik moet er echt heel erg op letten dat ze genoeg vocht binnen krijgt, maar ik vraag me af hoeveel anderen drinken en wat normaal is zeg maar
Nu we de nachtvoedingen aan het uitbannen zijn, kan ik wat meer naar anderen kijken
de oudste van mij drinkt ook super slecht. daarom heeft ze rietjes beker dan gaat er 1 zeker in. maar als ik een gewone beker geef drinkt ze misschien een halve beker op 1 dag en de rest gaat over de vloer of leuk om mee te spelen. tja dan maar een rietjes beker en sinds de jongste er ook uit drinkt gaan ze gelijk op.quote:Op donderdag 2 april 2009 18:14 schreef Ticootje het volgende:
jen drinkt echt, echt heel weinig. En dan heb ik het over 1 fles limo over een hele dag. In de nacht drinkt ze een fles water en hier en daar een slok melk.
dat verdom ik dus echt, ik bied regelmatig aan, maar echt niet de hele dag door. is trouwens ook niet goed voor de tandjes, tenzij het wate ris. Maar water wordt hier nauwelijks gedronken.quote:Op donderdag 2 april 2009 18:18 schreef Ticootje het volgende:
ik loop gewoon de hele dag met een beker achter haar aan.
wrom dat? dat toch alleen (paneer)meel met ei?quote:Op donderdag 2 april 2009 19:05 schreef Ticootje het volgende:
ik haal wel de buitenkant eraf ook bij kipnuggets.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:01 schreef Ticootje het volgende:
gister had jen op het kdv patatjes gegeten. Ze was het enige kindje dat nog een 2e portie wilde. Vreetzak. Patatmonster.
Heeft Saar ook. Zolang ze geen blauw masker krijgen (dan zijn ze erg benauwd) is er niets aan de hand, behalve dan een raar gezicht.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:10 schreef Popples het volgende:
[..]
dat is lievelings eten mama
zou mijn oudste zeggen.
de jongste eet echt alles wat je haar maar voor schuift.
vanmiddag naar de kinderarts hopelijk de laatste keer.
iemand hier die dit herkent? de jongste krijgt in een keer blauwe handen en voeten.
maakt niet uit of ze sloffen aan heeft of niet. zo raar en eng om te zien. volgens de dokter zijn het winter handen en voeten. maar het is echt al van baby tot nu en ik vind het er echt eng uit zien.
Ook Ruben heeft wel gekke tijden hoor. Zo wilde hij thuis bijvoorbeeld geen smeerkaas eten (zo heel erg vind ik dat niet), maar jat hij op de opvang wel een boterham met smeerkaas van een ander om hem op te gaan etenquote:Op vrijdag 3 april 2009 10:52 schreef k_i_m het volgende:
Ik wou dat ik een kind had wat alles vrat. Kan me niet eens voorstellen hoe dat is, geen gezeik met eten.
ik heb het aan de kinderarts vandaag even gevraagd. het is idd niks. het heeft met bloedvaten te maken die krimpen maar niks ernsitgs. ik moest er een foto van maken en doormailen.verder niets.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Heeft Saar ook. Zolang ze geen blauw masker krijgen (dan zijn ze erg benauwd) is er niets aan de hand, behalve dan een raar gezicht.
Waarom katoen? Jen veel last van uitslag? Je wilt haar snel zindelijk hebben? Vanwege het milieu?quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:55 schreef Ticootje het volgende:
yoghurt is vast heel goed voor je haar.
Ik heb nu katoenen luiers. Dat had ik volgens mij al gezegd. Vandaag de eerste dag in katoen. Wel een grote luierkont, maar verder ben ik al best tevreden. Geen lekken of vieze lucht ofzo.
Die van mij roept kakquote:Op vrijdag 3 april 2009 17:07 schreef Maneki.Neko het volgende:
Saars eerste echte woordje was papa. Het tweede echte woordje was pop
Ze roept wel de hele dag taart en die maar dat zijn meer toevalswoorden
Dat is nogal herkenbaar. Kan weinig bedenken wat hij niet lust. Maar het willen eten is nog een ander verhaal. Gisteren bij het avondeten geen enkele hap.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:26 schreef Ardenlyn het volgende:
Hij lust bijna alles maar hij heeft ook z'n momenten. Krijg je er niks in
je kan ook gewoon het riempje weer terug doenquote:Op maandag 6 april 2009 12:46 schreef k_i_m het volgende:
Maar gelukkig is mama nog altijd een stuk slimmer. Ik prop gewoon een kussen in haar rug, dan zit ze klem tussen het kussen en d'r dienblad.
Die had ik eruit gehaald omdat hij nog te groot was om haar in positie te houdenquote:Op maandag 6 april 2009 12:46 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
je kan ook gewoon het riempje weer terug doen. Stella zit altijd vast in een riempje
.
Zie je wel!! Ik moest al meteen aan Pepijn denken. Maar zijn er wel stoeltjes Pepijn-proof?quote:
Nee, maar af en toe lijkt het me reuze handig !quote:Op maandag 6 april 2009 14:18 schreef Troel het volgende:
Gebruiken jullie trouwens ook tuigjes bij het wandelen enzo?
Nouja, het is hier niet altijd nodig, op het speeltuintje zit ie gewoon vastgeplakt op de glijbaan, maar bijvoorbeeld als we de eendjes gaan voeren, dan vind ik het eigenlijk best engquote:Op maandag 6 april 2009 14:20 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb ze bij nummer 2 wel gebruikt maar toen was ik gehandicapt en hij een zware wegloper.
Ik zit inderdaad aan zo'n polsbandje te denken, niet zo'n ding met muilkorfquote:Op maandag 6 april 2009 14:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Nog niet.. Maar Chris loopt nog maar amper 3 weken los.
Hier in de wijk is het ook niet echt nodig, zolang Chris nog niet wegrent.
Maar in de stad zou ik het wel handig vinden. Zeker op marktdagen. Ik zag laats ergens een polsbandjes-systeem. Een voor mama en een voor het kind, en een draadje ertussen. Dat is dan iets minder drastisch dan een tuigje..
Ik heb Ruben nooit in een doek of winkelwagentje als ik de eendjes ga voerenquote:Op maandag 6 april 2009 14:28 schreef Ticootje het volgende:
Nee, Jen zit of in een doek, of in het winkelwagentje. Als ze los loopt dan volgt mama op maximaal een meter afstand.
Mikael is dan al wel een stuk ouder maar die ging van de week ook bijna de plons in. En hoe slecht ik ook kan lopen ik was bij hem voordat ie het water raaktequote:Op maandag 6 april 2009 14:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb Ruben nooit in een doek of winkelwagentje als ik de eendjes ga voerenEn punt is juist dat ik straks dus niet meer zeker weet of ik wel op zo'n korte afstand bij hem kan komen als hij gaat rennen terwijl ik erachteraan loop te waggelen (en bij het water vind ik een meter afstand zelfs al te veel
)
quote:Op donderdag 9 april 2009 13:08 schreef Brighteyes het volgende:
Gisteren nog weer een fijn yoghurt momentje gehad.Ik dacht 'kan wel even, het ging zo goed de laatste dagen' dus ik ging even in de pannen roeren... kijk ik om zie ik de yoghurt echt van tafel druipen...
Mama nadoen... ten slotte hou ik het bakje ook schuin om de laatste hapjes eruit te schrapen. Maar dat moet je dan dus niet doen met een supervol schaaltje!
quote:Op donderdag 9 april 2009 13:41 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ik keek na het avondeten eens naar de onderkant van mijn lege yoghurtschaaltje en toen ging er eigenlijk al meteen een alarmbelletje af in mijn hoofd dat dit niet verstandig was aangezien Linde's bakje nog aardig vol zat...
Ik vond het ook een zware week hoorquote:Op donderdag 9 april 2009 11:53 schreef Stiemie het volgende:
En met Stella gaat het ook alweer wat beter. Ik vind het zo knap he Guus als ik bedenk dat jij dat dan allemaal maar alleen moet doen!Ik voel me na een paar dagen met een ziek kind altijd behoorlijk op
![]()
Voorlopig nietquote:Op vrijdag 10 april 2009 15:38 schreef hestria het volgende:
[..]
en de bmr dan? krijgt ze die ook thuis?
Ik combineerde het zingen met Hazes en dacht : " Kind naar mijn hart", maar las een seconde later dat het om matzes ging, LOL.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:39 schreef DaviniaHR het volgende:
En hij doet het heel goed op matzes! Vraagt wel om brood, maar krijgt dan matzes en dat eet hij ook primaben trots
verder is eli weer helemaal beter en heb ik een dubbele oorontsteking.
Ja, of eventueel buisjes. Weet niet wat er mogelijk is, maar vind het nu toch echt wel genoeg oorontstekingen en dergelijke.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:39 schreef DaviniaHR het volgende:
Ten eerste, beterschap aan alle zieke dreumesjes!
Troel, wat zou de kno-arts voor ruben kunnen doen? amandelen knippen?
Maja!![]()
![]()
![]()
Eli zingt!![]()
isje, isje, isje, isje, isje, om![]()
![]()
Ahum..
En hij doet het heel goed op matzes! Vraagt wel om brood, maar krijgt dan matzes en dat eet hij ook primaben trots
verder is eli weer helemaal beter en heb ik een dubbele oorontsteking.
* verder pesach vieren gaat!
Het was " visje, visje, in het water"quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:59 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Ik combineerde het zingen met Hazes en dacht : " Kind naar mijn hart", maar las een seconde later dat het om matzes ging, LOL.
Maar ook zonder de zuivel lijkt hij dat probleem te hebben (alhoewel we hem natuurlijk nog nooit maanden zonder zuivel hebben laten doen). Het is wel zo dat als hij last heeft dat we de zuviel in ieder geval al een stuk minderen, Bert heeft zelf ook dat hij meteen merkt als hij teveel zuivel gehad heeft, dan is er gewoon meer slijm ook. Andere oorzaken hebben we nog niet kunnen vinden.quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:05 schreef Brighteyes het volgende:
Troel, oorproblemen kunnen ook een gevolg zijn van bepaalde allergieen he!
Mss is dat iets om ook eens naar te kijken. Ik wist het al wel, maar ik zat toevallig vanavond aan tafel met iemand wiens dochter dit ook heeft. Zuivel is oa een probleem bij haar.
We hebben er voldoende in huisquote:Op zondag 12 april 2009 10:46 schreef Stiemie het volgende:
Vrolijk pasen allemaal![]()
We hebben vanmorgen een heerlijk paasontbijtje gegeten met warme croissantjes, matzes en een chocoladepaashaasje voor Linde. Ze vond het echt geweldig. Zo lief om te zien!
Pff lastig Memmel. Natuurlijk wil je liever niet dat Anna ziek wordt, maar ja ze zal toch wel een keertje de waterpokken krijgen en dan is nu misschien wel 'handiger' nu de baby er nog niet is?
Kersjes heb je ook een foto van Devin's nieuwe kapsel? En Linde houdt juist niet van ijs, maar wel van matzes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |