abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 april 2009 @ 08:36:18 #226
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_67817786
Jeetje Stella, beterschap! Hoe is het nu Guuz?
  woensdag 8 april 2009 @ 08:36:39 #227
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67817793
Nacht ging prima. Vanochtend is ze wakker geworden met 38.8. Dat is beter dan gisteren, toen was het 39.6 . Ze ligt nu alweer te pitten, na anderhalf uur op, afgewisseld spelen en aan mama vastplakken . Mijn arme kind. Maar ik ben blij dat ze juist zo goed slaapt als ze ziek is. Dan heeft ze er het minste last van.
pi_67817799
Hoe is het vannacht gegaan met Stella?
Edit, te laat, wel iets beter dus.. Hopelijk is die koorts (en de oorzaak) snel weg!

En heeft Floortje nog meer pokkies gekregen?
  woensdag 8 april 2009 @ 08:43:59 #229
223453 Guuzewuus
pi_67817923
Oh, en ze had thuis 40.6 graden koorts toen ik de huisartsenpost belde. maar daar bleek ze 41 + te hebben, zei die arts. En nu weet ik dus niet of ik eigenlijk overal een halve graad bij op moet tellen hier thuis ofzo . Nou ja, het zal wel loslopen allemaal.
pi_67817971
arme stella,, hopelijk gaat het snel beter.

floortje pokjes stertke meisje.

troel gebruik je geen kinderwagen ofzo dan?
die van mij gaan echt de kinderwagen in hoor als ik alleen loop.
mama van 3 kids!
  woensdag 8 april 2009 @ 08:48:15 #231
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_67817999
Fijn dat de nacht goed ging, iig wat slaap te pakken! En fijn dat ze zelf ook lekker slaapt, beterschap nog .

Hier zijn er wel wat pokken bij gekomen, maar het valt echt nog reuze mee... Het zijn er nog geen 20 in totaal denk ik, en ze zitten vooral op buikje, rug en beentjes... Ik blijf maar hopen dat het wel mee zal vallen, maar ze zal vandaag of morgen wel in een keer helemaal onder zitten he?
pi_67818732
Stella toch, knap maar gauw weer op!

DeLiedje, hier viel het redelijk mee met de waterpokken... Afwachten dus...
Fake it till you make it...
  woensdag 8 april 2009 @ 09:28:29 #233
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_67818920
Beterschap voor Floortje!
En ook voor Stella.

Bijzonder dat de HAP ons kind met 41,1oC niet wil zien, maar Stella met 40,6 oC wel

Naja, eli is weer helemaal goed, met wat extra snot.

Nu zit ik met zijn virus die wrs op mn oren is geslagen...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 8 april 2009 @ 09:41:38 #234
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_67819263
Hier is 40 graden ook een reden om langs te komen.

Vandaag ging het eerst flink k*t met Jen. Ze stond wel voreg op en best vrolijk, maar toen er aangekleed moest worden begon het verhaal weer. Na het aankleden heb ik haar toch maar paracetamol gegeven en lekker een klont daktarin. De spruw is nu wel bijna weg, alleen haar bovenlip is kapot. Dus die hou ik een beetje vet met biodermal, voor een verkouden neusje. Nou dat was dus een behoorlijk gevecht om allemaal te doen en toen viel mevrouw dus na haar gevecht op mn schoot in slaap. Ik heb haar lekker op bedje gelegt en pas oen ze weer wakker werd naar het kdv gebracht. Toen ze wakker werd kreeg ik wel een mega lach en een dikke knuffel. Op het kdv ben ik lekker blijven hangen, ik heb met haar gespeeld met de bal en heb haar aan tafel gezet toen ze fruit gingen eten. Pas toen ben ik weggegaan en M. gaat haar over 3 uur alweer halen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 8 april 2009 @ 09:42:20 #235
223453 Guuzewuus
pi_67819276
Oh Davinia, das inderdaad stom. Misschien dat het ook naar aanleiding van de omschrijving van hoe ze zich gedroeg was. Ze kon bijvoorbeeld niet meer huilen, alleen nog maar kreunen. In ieder geval kon ik zelf niet goed aangeven of ze nou heel helder was, en dat wilden ze dan toch maar even met eigen ogen zien. Fijn, vind ik.

Door de geruststelling hebben we hier ten minste allebei kunnen slapen. Anders had ik me de hele nacht zorgen liggen maken.
  woensdag 8 april 2009 @ 21:42:43 #236
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_67844124
Beterschap aan alle zieken...!

Deliedje, het hoeft niet hoor, helemaal onder. Luuke had er ook niet echt veel, en de piek duurde een dag of 2. ( en een nacht of 2 ) beterschap!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 8 april 2009 @ 22:03:33 #237
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_67845022
De hoogte van de koorts zegt volgens mij (en mijn huisarts) niet zoveel, het is belangrijker in de gaten te houden of een kindje nog alert is en hoe lang de koorts aanhoudt. Ik dacht ook dat ik de koorts bij mijn jongste zoontje moest onderdrukken met paracetamol, maar dat was nergens voor nodig. Koorts is juist goed, want dat betekent dat het lichaam hard aan het werk is een virus kwijt te raken.
Mijn zoontje was net een half jaar oud en bleek de zesde ziekte te hebben, kwamen we een dag na 3 dagen van koorts achter. Allemaal rode vlekjes.
  donderdag 9 april 2009 @ 08:55:32 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67853274
Idd wat jij zegt Koosje. En als ik lees dat ze alleen nog maar kon kreunen is dat volgens mij ook iets waar ze altijd erg voorzichtig mee zijn.
Dat vertelde de kraamverzorgster mij iig. Als ze nog heel hard kunnen huilen is het altijd positiever dan idd dat hele zielige kreunen.
  donderdag 9 april 2009 @ 10:38:43 #239
223453 Guuzewuus
pi_67855975
Het gaat stukken beter hier. Wel nog koortsig, tussen de 38 en 39 steeds, en ook nog de hele dag slapen (ze was vanochtend 1,5 uur op en nu zit ik te wachten zodat we zo lekker weg kunnen), maar niet meer kreunen en niks kunnen. Ze kan wel weer gewoon een beetje spelen en heeft gisteravond één sneetje brood met soep op zitten smikkelen. Mijn grote kleine liefde .

[ Bericht 0% gewijzigd door Guuzewuus op 09-04-2009 10:47:48 ]
  donderdag 9 april 2009 @ 11:41:44 #240
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_67858027
Fijn Guus!

Hier gaat t redelijk, ze slaapt op zich goed s'nachts en s'middags, dat is wel fijn...
Ze piept wel heel de dag, weet echt niet wat ze wil... Morgen lekker een weekendje naar mn ouders, kan ik even bijtanken .

Wel jammer, mn tante uit Oostenrijk is daar met haar zoontje die even oud is... En nou Floortje waterpokken heeft lijkt het haar niet zo verstandig om elkaar te zien...
Toch jammer dat het zo besmettelijk is... Alhoewel ze wel gewoon naar het kdv mocht trouwens...
pi_67858152
ja maar de incubatietijd is toch al lang verstreken

edit:
Waterpokken wordt veroorzaakt door het varicella-zostervirus, een erg besmettelijk virus. Het wordt voornamelijk overgedragen door minuscule druppeltjes die zich in de lucht verspreiden bij het praten, niezen of hoesten. Besmetting vindt plaats door inademing van deze druppeltjes maar ook via direct contact met besmette personen. Daarom is de ziekte ook zo gemakkelijk overdraagbaar onder kinderen. Na de besmetting duurt het 11 tot 21 dagen voordat de eerste huiduitslag optreedt.

De ziekte is besmettelijk van vijf dagen vóór het verschijnen van de eerste uitslag - je kind kan dus besmet worden door een ander kind waarbij de waterpokken nog niet zichtbaar zijn - totdat alle blaasjes korstjes hebben gekregen (ongeveer een week later). Hebben kinderen de waterpokken eenmaal gehad, dan zijn ze meestal voor hun leven immuun.
mama van 3 kids!
  donderdag 9 april 2009 @ 11:46:05 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67858209
Plus dat ik persoonlijk die dingen nooit zou ontlopen als ze eenmaal een jaar oud geweest zijn.

De KDV groep naast Sasha heeft een briefje op de deur dat er zowel waterpokken als hoofdluis heerst. Geen idee of het nog over gaat slaan naar Sasha's groep.
pi_67858273
idd be ze kunnen het maar gehad hebben hebben ze er in ieder geval later geen last meer.
mama van 3 kids!
  donderdag 9 april 2009 @ 11:53:58 #244
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67858509
Agossie Floortje waterpokkies Ik zou het ook niet uit de weg gaan DeLiedje al is je tante hier misschien op vakantie en is een ziek kindje in je vakantie natuurlijk niet echt het leukste wat er is

En met Stella gaat het ook alweer wat beter. Ik vind het zo knap he Guus als ik bedenk dat jij dat dan allemaal maar alleen moet doen! Ik voel me na een paar dagen met een ziek kind altijd behoorlijk op

Oh gisteren hier een smeltmomentje gehad. Linde ging naar bed en ik wenste haar welterusten en toen zei ze 'weltuste mama'
  donderdag 9 april 2009 @ 12:11:19 #245
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_67859106
Ik zou er zelf ook niet voor kiezen om haar weg te houden, maar mijn tante wil het niet dus... Jammer wel, maar goed...

Het is nu wel nog besmettelijk denk ik Popples, want de blaasjes zijn nog niet ingedroogd.

Ik vind het zelf niet zo erg dat ze het nu heeft... Ze is er dan inderdaad voor de rest van haar leven vanaf, en nu lijkt ze nog weinig last te hebben. Is niet echt ziek, het kwam vlak na een kies die doorkwam, dus een zeur periode hadden we toch al .
En we hebben een leuk paasweekend voor de boeg bij de familie met genoeg afleiding daarin... (en dan heb ik af en toe ook mijn handen even vrij als ze hangerig is )
  donderdag 9 april 2009 @ 12:17:08 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67859291
Ja, je kan haar moeilijk dwingen idd.
Fijn dat Floortje er niet al te veel last van lijkt te hebben.
pi_67859405
ik maak me nu al zorgen voor als Jen waterpokken krijgt. Neit zo zeer voor Jen, maar wel voor M. Hij heeft nooit waterpokken gehad.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 9 april 2009 @ 12:22:46 #248
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_67859483
BE, toen ik hier gisteren las dat Sasha zo naast jou op een stoel klom en dat ie dan ineens naast je zat dacht ik nog 'Floortje klimt wel, maar gelukkig nog niet op gewone stoelen'...

Je raad het al... Gisterenavond waren lief en ik even afgeleid... Kijk ik om, zit madam óp de eettafel op haar knieën achter de laptop...
Ik schrok niet eens, ze zat er zo stoer te wezen en keek me lachend aan 'hoi mam '

Help!... Hoe groot worden ze nog?!
pi_67860405
Deliedje, nog een meter ongeveer..
Maar fijn dat Floortje niet zoveel last van de pokken lijkt te hebben. Ik zou het zelf ook niet uit de weg gaan, maar ik kan me wel voorstellen dat je zoiets niet op vakantie wil hebben.
Is het ook niet zo dat ze er minder last van hebben als ze jonger zijn? Alleen onder de 1 kunnen ze het nog eens krijgen, en als je volwassen bent wordt je erg ziek toch?

En fijn dat Stella ook aan beter aan het worden is..
  donderdag 9 april 2009 @ 13:08:14 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67860812
Erg he dat klimmen!
Sasha gaat nu dus idd ook languit op tafel liggen om dingen te pakken enzo.
En ik vind het zo vervelend! Ben dan gewoon verbaasd om mijn eigen 'irritatie'. Ten slotte is het een opgroeiend kind... dat hoort er wel bij he!

Dus blijven we maar vermanen en herhalen en doen.

Gisteren nog weer een fijn yoghurt momentje gehad. Ik dacht 'kan wel even, het ging zo goed de laatste dagen' dus ik ging even in de pannen roeren... kijk ik om zie ik de yoghurt echt van tafel druipen...
Mama nadoen... ten slotte hou ik het bakje ook schuin om de laatste hapjes eruit te schrapen. Maar dat moet je dan dus niet doen met een supervol schaaltje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')