abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68068449
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:30 schreef Nijna het volgende:
DF, ik zie em, beetje bozige blik ;-).
Klopt, en dat zit dan 5 jaar in je paspoort
  donderdag 16 april 2009 @ 12:37:48 #102
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_68068479
*jarig dreumesje toegevoegd*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_68069401
De foto die van Mirte in mijn paspoort zit is niet meer als zodanig te herkennen... hahaha. Maar gelukkig moet ik binnenkort voor een nieuwe .

Wij zijn weer goedgekeurd op het CB. Was de laatste keer hier, volgende keer in ons nieuwe woonplaats, Emmen
Fake it till you make it...
  donderdag 16 april 2009 @ 13:33:21 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68070393
Ik zie hem! Echt zo'n 'wat moet jij!' blik!
pi_68070415
Piet, Stijn,gefeliciteerd!

[ Bericht 24% gewijzigd door Ticootje op 16-04-2009 13:53:18 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 16 april 2009 @ 13:42:43 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68070744
Volgens mij is zijn roepnaam Stijn. Toch?
  donderdag 16 april 2009 @ 13:46:42 #107
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_68070886
Chris

Nijna, wanneer is de verhuizing? Raar idee: Mirte d'r brusje zal geboren worden in een andere provincie!

Niet een keer uit bed gekomen net, yeeeeeehah
De truc? Lekker op de fiets naar de kinderboerderij. Daar genieten van de koeien, schapen, lammetjes, geiten, veeeeeeel pasgeboren baby-geitjes, cavia's, varkens, konijnen etc. En aangezien zo ongeveer elke kleuterklas uit de regio daar ook was kreeg meneer aandacht genoeg: "Mama van Sam, kijk eens wat een lief jongetje, mag ik die ook aaien?"
Na bijna 2 uur geren, geklim en geknoei nog even langs mijn moeder voor een lunch, nog even spelen met mijn zusje die er was en toen volledig afgepeigerd om iets na enen in bed gelegd. Heerlijk, we hebben het zo leuk gehad!
.... met gevoel voor drama....
pi_68071089
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:42 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij is zijn roepnaam Stijn. Toch?
Mijn fout.
pi_68071111
Chris je kijkt inderdaad

Klinkt als een heerlijk dagje Kersjes
  donderdag 16 april 2009 @ 13:55:10 #110
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68071156
Chris, wat een schattige foto! Die blik!
Volgens mij zijn er echt heel weinig kinders die wel vrolijk op hun eerste paasfoto staan

Stijn, gefeliciteerd!

Eli krijgt ook appelstukjes in 8 stukken. Gaat prima. Ik deed eerst in 4 stukken, maar na een paar minuten knagen vindt hij het dan niet lekker meer, geen geduld en dan vind ik drie dagen later ergens een stuk appel rondslingeren...

Kersjes, leuk, de kinderboerderij!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_68071197
Kers, als het allemaal gaat zoals het zou moeten gaan denk ik dat we begin juni die kant op gaan. Zijn nog even bezig met de financiering enzo. Ik ga helemaal juichen als we dat zwart op wit hebben staan en dan aftellen tot ik kan gaan "nestelen" .
Wel een maf idee dat het brusje van Mirte heel ergens anders geboren gaat worden... en vooral dat "mijn eigen verloskundige" niet naast mn bed zal staan *snif*. Maar ook daar hebben ze vast hele kundige verloskundigen...

Klinkt heerlijk, kinderboerderij!
pi_68073153
Spannend allemaal Nijna Ook leuk toch? Alles lekker nieuw inrichten enzo

Linde gaat de laatste paar dagen ineens echt meer praten (wat zal er in die chocoladepaashaas gezeten hebben? ) Gisteren vroeg ik aan haar: wil je ook een beetje thee Linde? Zegt ze doodleuk terug: 'Nee...Linne wil Joosvisee' (Nee, Linde wil Roosvicee) Ik stond echt even met mijn kin op de grond in de keuken
  donderdag 16 april 2009 @ 16:54:48 #113
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_68077537
Dank voor alle reacties op mijn appel-stukjes kwestie . Dit weekend maar eens proberen, kijken hoe het gaat. Ze heeft beneden twee tandjes en boven zijn er vier door, maar wel allemaal nog maar net dus of ze daar nu al heel goed mee kan bijten moeten we dan maar dus maar eens bekijken.
pi_68077713
Kan juist ook lekker zijn voor Stella als je de stukjes heel even in de koelkast legt voor het eten. Beetje verkoelend voor de doorkomende tandjes.
  donderdag 16 april 2009 @ 22:37:40 #115
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_68090024
Ik wilde vandaag een peuter stompen...
Anna was aan het wennen bij de peutergroep vandaag, Ze was aan het buitenspelen op een loopauto en ze werd aldoor maar geramd door een jongetje uit haar groep. Toen stond ze op, omdat ze het zat was en toen jatte dat menneke haar loopauto! En toen moest Anna huilen! En ik ook van binnen. Ik had gewoon op dat joch willen aflopen, die auto uit zijn handen willen graaien, aan Anna geven en Anna troosten. Maar er was ergens een stemmetje in mij dat zei dat dit is hoe het gaat in de grote mensenwereld en dat ze zich ook hiertegen moet leren weren. Ik vind de peutergroep niet leuk....
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_68096554
Memmel, auw... Lijkt me niet leuk om te zien.
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:38:10 #117
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_68097644
Oei lastig Memmel, lijkt me ook helemaal niet leuk om te zien... Zeiden de leidsters er niks van? Of zagen die het niet gebeuren?
pi_68102899
Ahw Memmel, dat is naar. Het is misschien wel iets wat in de grote mensen wereld gebeurd. Maar in de kleine peuter wereld zou alles nog pais en vree moeten zijn.
Die weerbaarheid tegen de oudere peuters wordt vast wel beter als ze wat langer meedraait
(dat zien we bij Chris op de nieuwe groep ook, hij wordt steeds beter in van zich af bijten)

Stiemie, je meid kan echt goed praten . Maar iets ouder dan Chris, en hier zijn we blij met hap, hebben, eten en die, laat staan combi's van woorden
  vrijdag 17 april 2009 @ 12:46:33 #119
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_68104369
Ja, toen haar wagentje afgepakt werd, kwam de juf wel. En inderdaad, ze moet zich er tegen leren weren. Nu is ze nog de oudste bijdehandste troel op de groep en straks hoort ze weer bij de jonkies. Komt ook wel weer goed, maar in mijn hormonsterlijke toestand is het gewoon niet goed om te zien! Ik vond het wel knap van haar dat ze niet huilend naar mij toe gerend kwam.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:30:10 #120
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_68106042
Ah gelukkig dat de juf wel ingreep, dat scheelt al. Linde zit op een groep met alle kindjes van 0 tot 4 door elkaar en daar is ze dus 1 x de jongste geweest, maar ik denk niet dat ze dat nog weet

Ja Deepfreeze we hebben een kleine kwek thuis Erg gezellig, maar soms ook wel lastig hoor. Ze is zo vastbesloten als ze iets wil en ik ga over bepaalde dingen gewoon echt niet met een kind van nog geen 2 in discussie ('nee rijst vies. Linne wil koekie')

Ik wilde vanmorgen een filmpje maken dat ze met haar nep-nijntje-mobieltje oma aan het bellen was om haar gekwek eens te laten horen/zien, maar zodra ze me door had, wilde ze natuurlijk zien wat ik aan het doen was

Ik ga volgende week trouwens met haar naar een proefles peuterdans. Linde is gek op dansen en het wordt gegeven bij de sportschool bij ons op het plein. Kan ze lekker spelen en dansen op muziek. Ben benieuwd of ze het wat vindt. Qua beweging kan het geen kwaad want ze houdt zelf meer van puzzels maken, kleuren, spelen met duplo enz. Het rennen schiet er dan nogal eens bij in zeg maar.
pi_68107529
Dat klinkt leuk Stiemie! Ben benieuwd wat Linde ervan vindt!
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:09:21 #122
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68107628
vanaf hoe oud ga je naar 1 slaapje per dag? Jen slaapt nu nog 2x maar de ochend is echt niet langer dan 30 min. Zou ik gewoon dat slaapje afschaffen zodat ze gewoon in de middag lekker 2 of 3 uur slaapt. Jen slaapt trouwens beter nu ik door heb dat ze graag met de deur open slaapt. Nu hoort ze de vogels in de tuin.
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:37:53 #123
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68108867
tico, bij ons ging dat vanzelf. als het ochtendslaapje nog maar een half uur is, kan je morgen proberen het ochtendslaapje te skippen. als het niet wordt geaccpeteerd, merk je het gauw genoeg

memmel, dat is idd niet leuk om te zien.
wij gaan nu aan de leidsters zeggen om juist niet meer in te grijpen, want eli gaat gewoon zitten piepen tot een leidster aan komt springen om hem te helpen. typisch gevalletje liever lui dan moe...

stiemie, gezellig zo'n kletstante.
wij hebben ook al een aantal filmpjes met eli die in de camera staart en hard "baby!" roept
het is nu de truc om de video aan te zetten zodat hij het niet merkt.
pi_68118071
Tico, hier ging het langzaam over. Chris sliep tot een jaar standaard 2 keer per dag. Laat in de ochtend, en laat in de middag. Maar na zijn verjaardag gebeurde het steeds vaker dat hij 1 van beide slaapjes drama maakte. De ene keer kon hij tot de lunch (om half 12) mee, en sliep daarna. De dag erna was het om half 11 al laat genoeg. Ik denk dat we zo'n 2a3 maanden tussen 1 en 2 slaapjes hebben geworsteld. Sommige dagen ging prima, maar soms had hij die 2 ook echt nodig. Wel heel onrustig, maar een moe kind bij de lunch is ook niks, en een wakker kind in bed stoppen is ook een drama..

Stiemie, dat peuterdans klinkt leuk!
  vrijdag 17 april 2009 @ 20:37:07 #125
593 sjak
Juffie Bloem
pi_68120904
dank jullie wel voor het welkom hier.
Stijn was gisteren jarig. We vieren het alleen morgen. Toch hangen er wel al slingers en zijn de opa's en oma's even geweest. Ik heb veel terug gedacht aan een jaar geleden.
En wat wil het toeval, ik kreeg eergisteren, op precies dezelfde dag als een jaar geleden (de 15e) een ruggeprik van precies dezelfde anesthesioloog als een jaar geleden
Lekker douchen!
pi_68126028
Veel plezier alvast voor morgen Sjak!!
en wat een toeval inderdaad
pi_68133029
Hoi Sjak !! En nog van harte !

Wij gaan ook naar muziek/dansles. 18 mei is de 1e les !
Ben benieuwd naar je ervaringen, Stiemie !
  zaterdag 18 april 2009 @ 08:41:55 #128
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_68133230
Sjak en Stijn, gefeliciteerd nog en welkom hier!
En wat een bizar toeval zeg...

Memmel, wat sneu voor Anna
Hier juist een beetje het tegenovergestelde, Devin is degene die altijd alles van zich af laat pakken. Nou is hij tegenover ons assertief genoeg (iets te, onze kleine driftkikker heeft een temperament waar je U tegen zegt) maar als we op dinsdagmorgen gaan spelen op de inloopochtend dan laat hij zelfs kindjes van een kop kleiner speelgoed uit zijn handen grissen.
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan, hem meer weerbaar maken tegenover andere kindjes?

Stiemie en K_P, klinkt leuk zo'n muziek/dansles!
Ook maar eens informeren of hier in de regio wat gedaan wordt, lijkt me voor Devin ook wel wat
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 18 april 2009 @ 09:23:09 #129
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_68133507
Stijn gefeliciteerd knul of had ik dat al gezegd

Stella zit op dit moment te genieten van twee kwart-appelstukken. En het gaat perfect . Nadat ze vanochtend haar pap al opheeft en bij de bakker al een krentebol kreeg .

En madammeke heeft sinds een week een soort van driftbuien. Als ik haar niet direct oppakt wanneer mevrouwtje dat wenst, werpt ze zich werkelijk dramatisch aan mijn voeten, om daar vervolgens te gaan liggen schreeuwen en bonken . Maar daar gaan we dus mooi niet op in hè .
pi_68133567
Kersjes, hoe lang ga je al naar die inloopochtend?
Chris gaat 2 dagen naar het KDV, en bijt daar goed van zich af. Hij duwt kindjes gewoon weg als ze te dichtbij komen, en iets willen pakken. DIe kindjes zijn soms bijna een jaar ouder.
Maar op de ochtend kruipgroep (zal wel hetzelfde zijn) laat hij dingen wel van zich afpakken. Terwijl de meeste kindjes maar een maandje ouder zijn. Alsof die ene ochtend net niet genoeg is om echt goed te wennen.
Ik laat het nu gewoon maar gaan, omdat ik zie dat hij op het KDV wel gewoon kan. Maar ik hoop dat met de tijd het wel wat beter wordt.
pi_68133803
nee, ochtendslaapje is echt nog nodig. Ze ligt nu een uur later, maar ze viel bijna in slaap bij pap op schoot. M. gaat straks mn fiets maken, dan kunnen we zo weer heerlijk een stuk fietsen.
  zondag 19 april 2009 @ 10:57:09 #132
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68162446
Tico, het komt vanzelf. zoals DF zei, zij hebben er een paar manden over gedaan.
mss even overleggen met het kdv wat zij doen mbt slaapjes?
bij ons heeft het kdv het geïnitieerd, wat prima ging.

Kersjes, eli is hetzelfde. laat zich alles afpakken.
maar vanochtend met PR pakte hij wel zijn beer terug (niet eens lievelingsbeer)
Wij gaan wel aan de leidsters van het kdv vragen om niet meer in te grijpen als hem iets wordt afgepakt. ookniet als hij gaat piepen. dan leert hij het vanzelf.
of hij vindt het niet erg dat hem speeltjes worden afgepakt, dan ga ik me er ook niet druk over maken.

al vond ik eli gister wel sneaky. er was een ander kindje in de syangoge, 1 week jonger, die pakte van alles van eli af, dus op een gegeven moment was het kindje weg, en eli speelde dus zelf. hij pakte twee autootjes om mee te spelen, en zodra hij het andere kindje zag, gooide hij er eentje weg. soort afleidingsmanoeuvre.
ik vond het slim.

even een kleine check: ben ik raar dat ik het schattig vind als eli zich hard loopt aan te stellen. dat kleine koppie wordt helemaal rood, de wereld vergaat, etc., en ik kom niet meer bij van het lachen. moet echt mn gezicht in een plooi houden om hem te kunnen negeren...
  zondag 19 april 2009 @ 12:04:46 #133
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_68163951
Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer Lilah nog sliep 's ochtends. Ze slaapt volgens mij vanaf 6 maanden alleen nog tussen 12.00 en 14.00/15.00 uur .

Gefeliciteerd Sjak! .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 19 april 2009 @ 12:15:13 #134
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68164209
nee hoor davinia, ik lig nog vaak in een deuk bij de dramapartijen van Jen.

Nu ligt Jen pas net op bed. Altijd is de zondag hier anders. Ze was wel helemaal kapot. Maar even kijken zo. Maar het ochtendslaapje is ook niet heel erg. Ik vroeg het me gewoon af.
pi_68164703
Ticootje gewoon naar je kind kijken, en dat doe je volgens mij wel..

Davinia, ik vind zo'n drama ook heerlijk aandoenlijk. Soms lachwekkend, soms schattig (en soms ook wel zielig).
  zondag 19 april 2009 @ 16:51:20 #136
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_68172917
Davinia totaal niet vreemd hoor. Wij liggen vaak ook helemaal in een deuk om Linde als ze een dwarse bui heeft. Zo grappig om te zien dat ze denkt dat ze daar iets mee bereikt

Afpakken verschilt hier een beetje per keer al hoor ik de laatste tijd wel heel vaak "Mijn mama/auto/pop" en "Niet doen van Linne!"

Zijn er hier eigenlijk al ouders begonnen met de zindelijkheidstraining van hun dreumes?

Linde liep hier net even in haar blote billetjes door het huis omdat ze na de zandbak een lading zand in haar luier had en mijn vriend haar even wilde douchen en toen besloot ze natuurlijk net in de kamer te plassen... Ik heb toen het potje gepakt en gezegd dat ze als ze moest plassen, dat ze dat op het potje moest doen en ze ging zitten en deed nog een klein plasje. (waarna ik natuurlijk niet oplette en ze het potje optilde en omkeerde om het te laten zien )

Nu zal dit vast toeval geweest zijn maar ik vraag me af of het zin heeft om nu al een beetje te beginnen met aan het potje wennen?
pi_68181817
Stiemie, we zetten Chris wel regelmatig (zeg 1 keer per dag) op zijn potje.
We nemen hem ook vaker mee naar de wc tegenwoordig, zodat hij ziet wat wij doen. En dan is hij erg nieuwsgierig. Maar echt zindelijk maken is nog heel wat anders. Dit is meer wennen.
Chris geeft ook niet/nauwelijks aan dat zijn luier vol zit, dus echt zindelijk worden zit er nog niet in. Eerst moeten ze weten dat ze geplast/gepoept hebben, en dat aangeven. Daarna moeten ze leren voelen dat er aandrang is. Die 1e fase hebben we ook nog niet bereikt.
Maar misschien is Linde al wel wat verder daarin. Wennen lijkt me sowieso geen kwaad kunnen.
  zondag 19 april 2009 @ 20:42:42 #138
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_68182474
Ja we nemen haar ook vaak mee naar de wc (althans ze loopt gewoon achter ons aan) en ze vindt het allemaal heel interessant. Eerst alleen het lichtknopje (heel ontspannen hoor plassen met stroboscooplicht ) maar nu wil ze echt weten wat je allemaal doet. Ze geeft al een tijdje aan dat ze gaat poepen, of gepoept heeft en soms ook als ze gaat plassen. Vaak ook nadat ze bij de kinderopvang is geweest. Daar ziet ze de andere kindjes denk ik op het potje/ naar de wc gaan.

Ik heb vanmiddag nog een filmpje gemaakt van mijn
pi_68182996
Mirte vond de afgelopen dagen de pot erg interessant, maar ze wil er echt alleen maar op als zij dat wil en niet als wij bedenken dat het wel kan... .
Ik laat het maar lekker aan haar over, ik heb niet de indruk dat ze al een idee heeft wanneer ze gepoept of geplast heeft ofzo...
  zondag 19 april 2009 @ 21:03:40 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68183255
ja, jen laten zien dat ik naar het toilet ga doe ik ook. Maar verder niets, dat heeft echt geen zin aangezien ze nog niet echt doorheeft dat ze plast of poept. Die link is er nog niet.
  zondag 19 april 2009 @ 21:31:05 #141
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68184229
quote:
Op zondag 19 april 2009 20:42 schreef Stiemie het volgende:
Ja we nemen haar ook vaak mee naar de wc (althans ze loopt gewoon achter ons aan) en ze vindt het allemaal heel interessant. Eerst alleen het lichtknopje (heel ontspannen hoor plassen met stroboscooplicht ) maar nu wil ze echt weten wat je allemaal doet. Ze geeft al een tijdje aan dat ze gaat poepen, of gepoept heeft en soms ook als ze gaat plassen. Vaak ook nadat ze bij de kinderopvang is geweest. Daar ziet ze de andere kindjes denk ik op het potje/ naar de wc gaan.

Ik heb vanmiddag nog een filmpje gemaakt van mijn

"poesje, kom maar!"

Oh, en zindelijkheidstraining... tsja. eli kan heel goed tegen de rand van het bad plassen
Nog geen potjes in huize Eli dus
  zondag 19 april 2009 @ 22:01:55 #142
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_68185315
Ahhh Linne lief!

Anna had vandaag ook weer een lieve actie. Ik had de honden buiten in de hokken gedaan en Anna ging haar stoeltje pakken om eens even een diepgaand gesprek met beide te voeren. Ze zag dat ik een hondenkoekje liet vallen in de garage (en ik schopte dat het hok in onder het mom van 'dat vind een van de honden straks wel weer'). Nadat Anna haar gesprekken had afgerond ging ze het hondenkoekje zoeken in de garage en kreeg Luna het koekje van haar "Uuuuuna happe!" En dan loopt ze langs de hokken "Haaaaai Unna! Haaaai Aki!" (hij heet Helix, but nevermind)
Ik ben echt zo vreselijk verliefd op mijn miepie!

Wb zindelijkheidstraining: Anna geeft wel aan dat ze een poepbroek heeft, en vandaag toevallig ook dat ze moest poepen. Ik heb haar al een paar keer op het toilet gezet, maar zonder resultaat. Ze vindt het in ieder geval niet eng ofzo. Best handig. Zij scheurt het wc papier af wanneer ik op de wc zit!
  zondag 19 april 2009 @ 23:04:33 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_68187642
Ruben geeft zelf heel duidelijk aan als zijn luier vol zit. Helaas alleen thuis, op de opvang schijnt hij dat niet te doen (te druk aan het spelen of er is geen tijd om op de signalen te letten (het laatste is wat ze daar zelf aangaven)). Hij probeert wel constant ook om zelf op het potje te gaan zitten, dus die combinatie is eigenlijk voor mij wel het sein dat we misschien er wat meer aandacht aan moeten besteden. Ik heb er alleen nu zelf totaal de fut niet voor
Gelukkig ziet Bert het ook, dus ik denk dat we inderdaad maar eens moeten gaan overleggen hoe we het gaan invoeren

Wat betreft slaapjes: Ruben slaapt als het hem uitkomt. Vind dat ook eigenlijk wel prima Vannacht was hij weer ineens wakker en huilerig. Tijdje bij mij in bed geslapen (Bert zat nog achter de pc). Toen Bert om 3 uur naar bed wilde gaan en zat te kijken waar hij eens ging slapen Ruben teruggelegd en dat was wel prima. Vanochtend toen Ruben wakker werd was zijn hele oor vies. Nogal logisch dat hij aan het spoken was vannacht dus Gelukkig woensdag met hem naar de KNO-arts en die kan dan tenminste ook echt wat zien.

Verder lijkt het wel alsof hij elke nacht een groeispurt maakt. Hij lijkt echt elke dag zoveel meer te kunnen Zelf het tuinhekje opendoen om naar de speeltuin te gaan (die zit dus tegenwoordig ook met de hendel op slot ), daar op de wipkip willen wat hij een tijdje geleden echt nog niet leuk vond, maar ook steeds meer dingen benoemen en andere leuke dingen
En vooral kusjes geven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_68192572
Ik doe nog niks met een potje en naar de wc doe ik nog lekker alleen. Ik heb de deur wel open maar hij kan niets zien.
Komt later wel.

Van Maarten sta ik ook steeds weer perplex. Zo mooi wat hij allemaal al kan.
En dan te bedenken dat hij vorig jaar nog op een boxkleed op de grond lag
Ik geniet er zo van

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2009 08:03:07 ]
  dinsdag 21 april 2009 @ 08:10:56 #145
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_68227118
Zo we hebben een drukke ochtend in het verschiet. Eerst om half 10 een tienminutengesprek bij de kinderopvang, snel boodschappen halen en dan om half 11 naar peuterdans. Ik ben benieuwd of Linde het leuk vindt

Gisteravond was trouwens lichtelijk rampzalig. Linde's hoektanden komen boven door...
pi_68233951
Stiemie, hoe was het peuterdansen?
En naar van die hoektanden, hopelijk zijn ze snel door!

Zei ik zondag niet dat Chris helemaal geen teken geeft als zijn luier vol zit.. Nou nu wel dus. Zondagavond en maandag heeft hij een paar keer naar zijn luier gewezen. En elke keer zat er iets in zijn luier.
Vanochtend liep hij ook te wijzen, en begon te huilen. Hij wilde ook perse naar de WC toe. Nou, dan op de wc, volle plasluier vervangen, en toen was het goed. Dus het lijkt alsof hij toch wel iets voelt. De signalen maar wat beter in de gaten houden.

Vanochtend zijn we gezellig gaan guppyzwemmen, Chris was wel een beetje onder de indruk. En vond mijn badpak heerlijk om aan te hangen. Maar het viel me niet tegen, een paar keer en hij zal wel gewend zijn.
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:07:41 #147
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68236997
Grappig, hier ook.
Gister stond eli in de box, en zei toen heel zachtjes "poepoe", en welja
om direct in een schone luier nogmaals vol te gooien, waar hij dus niks over zei...

Sterkte met lindes hoektanden!
Hier komen de laatste kiezen door. maar weet niet welke... heb wel al een paar keer bij tandenpoetsen een wat bloederige (lichtroze) tandenborstel gekregen, en veel kwijlen en zuur ruiken en zo,
wel merken het wel.
nog maar 4 te gaan!
  woensdag 22 april 2009 @ 13:21:33 #148
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_68268736
Grappig om nu alle verhalen over stiekem toch zindelijk wordende kindjes te lezen!

Hmm peuterdansen was leuk, maar ik twijfelde nog wel een beetje. De andere kindjes waren allemaal zeker 2,5 jaar oud. En dat maakt op deze leeftijd toch wel een groot verschil hoor. Ze gingen bijvoorbeeld een vogeltje nadoen en dat ging echt volledig langs Linde heen. Die liep naar het raam om buiten het vogelitje te zoeken

Ze gingen allemaal liedjes zingen en daarna kwam een dansje met bewegingen erbij (hoofd aanraken, tenen aanraken etc) en gingen ze met sjaaltjes met spiegeltjes erop dansen (dat vond Linde helemaal geweldig) en later mochten ze 1 voor 1 het sjaaltje van de kleur die de juf opnoemde in de tas doen. Dat was voor Linde nog te moeilijk, maar de juf koos handig een kleurtje uit dat vlak voor Linde lag, dus het was een mooie toevalstreffer

Nou ja uiteindelijk heb ik na de les met de juf overlegd en die vond het prima als ze voortaan mee komt doen. Ze doet elke week bijna hetzelfde en dus is het na een paar lesjes makkelijk op te pikken. Linde vond het in ieder geval ook heel leuk. Ze was helemaal enthousiast aan het rondrennen toen ze mochten dansen.

Overigens waren er ook nog 2 oudere nieuwe kindjes aanwezig en die moesten steeds heel hard huilen en wilden naar hun mama dus ik was al best trots op mijn meisje
pi_68270879
Een half jaar is best veel inderdaad. Maar Linde kan dan lekker van de grote kindjes afkijken hoe het moet..
De kindjes dansen dan alleen, of doen de ouders ook mee?

Hier lijkt een van de laatste 4 kiezen ook te rommelen. Soms zure broeken, soms dwars met tandenpoetsen achterin, soms slecht eten (maar wel willen). Soms 's nachts huilen (gelukkig ook snel weer slapen). Meestal veel kwijlen. En gisteren voelde mijn vriend wat harders dan tandvlees. Eens kijken of er ook echt iets gaat komen. Want dat kwijlen duurt alweer weken.
pi_68273467
Stiemie, het klinkt wel erg leuk! Linde heeft het vast ook gauw door, zeker als elke les een beetje hetzelfde lijkt. Lekker dat ze er lol in had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')