quote:Op maandag 13 april 2009 19:35 schreef Ticootje het volgende:
jen zit in de fase wil ik niet, lust ik niet. Dus ze eet bar weinig en ook drinken gaat weer prut. Gister lagen er allemaal lekkere dingen op haar bordje, maar wil ik niet, lust ik niet. Ik maak me er niet zo druk om, ze hongert zichzelf niet uit met patatjes voor haar neus. M. daarintegen maakt zich wel druk, wil het eten weer gaan prakken en er dus een drama van maken. Hij vindt dat ik nu raar doe omdat ik zeg dat ik dat niet wil hebben, en dat eten gewoon gezellig moet blijven. Ik denk dat als we eten gaan dwingen dat we er misschien 2 happen meer in krijgen, maar tegen welke prijs?
Het is toch een fase? Niet dat ik mn kind uithonger?
quote:Op maandag 13 april 2009 20:55 schreef Brighteyes het volgende:
Lastig Ticootje...
Ik zou trouwens, maar dat is persoonlijk, ook niet steeds patatjes aanbieden, want dan is het ook niet gek dat ze de rest niet eet zeg maar, als er toch wel een wel lekker alternatief voorbij komt.
Prakken en voeren, als ze dat accepteert, is natuurlijk op zich helemaal niet vreemd ofzo. Ze is en blijft natuurlijk nog een heel jong kindje he...Maar als ze dat niet accepteert zou ik haar aanbieden wat je die avond te eten hebt en het daarbij laten. Niet dus steeds alleen maar lekkere dingen geven.
quote:Op maandag 13 april 2009 20:57 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat leuk, al die kletsende kids.. De onze brabbelt er vrolijk op los, maar herkenbare woorden zitten er niet veel tussen. Hij wijst wel veel dingen aan "die, die", dus we benoemen de hele dag door vanalles. Ik ben nieuwsgierig wanneer dat gebruikt gaat worden.
Pepijn, pasen is al bijna voorbij, hoe gaat het met jou ei?
Ticootje, een kind hongert niet zomaar uit. Hier geven we ook zelden wat anders. Want vaak is niet willen eten gewoon koppigheid. En daar geven we niet aan toe. Dan eet hij de dag erna maar een boterham extra.
En een strijd aangaan tijdens het eten weiger ik ook. Als hij niet wil eten, dan niet. Proppen geeft hier meer rommel en geen hap extra.
Nu heeft Chris last van keel en kiespijn, dus we houden nu wel wat rekening met het eten.
Vannacht was het ook weer drama, maar overdag duren de poses tussen de hoestbuien steeds langer. Dus we hebben hoop dat we vannacht iets meer slaap krijgen. Vannacht elke uur, behalve de 6.-- gezien op de wekker![]()
Maar verder is hij heel vrolijk. Loop als een kip zonder kop rondjes rond de tafel, probeert te springen, en draait rondjes op zijn plek (en grijpt dan de tafel/bank/iets vast om staan te kunnen blijven)
Ja, maar dat kan ook met een stuk minder/zonder zout dan uit een pakjequote:Op dinsdag 14 april 2009 10:01 schreef Ticootje het volgende:
Ja, maar hoe dan? In de nasi moet toch iets van kruiden? Pasta kan ik nog wel iets bij voorstellen. Maar nasi niet eigenlijk.
Nee, dat doen we ook niet. We eten eigenlijk bijna elke dat aardappels, groente en vlees. Eigenlijk heel saai.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:04 schreef p_iglet het volgende:
met wat ui, knoflook, gedroogde koriander, komijn en ketjap kom je al een heel eind voor je nasi.
Zou me ondertussen trouwens echt niet meer druk maken om dat ene zakje in de zoveel tijd.
Maar goed dat gat niet op als je dagelijks met pakjes en zakjes kookt.
Komijn/Djinten, Koriander/Ketoembar, Laos/Galanga, Gemberwortel/Djahequote:Op dinsdag 14 april 2009 10:02 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou niet weten hoe ik nasi/bami moest kruiden zonder zakje en dat het dan ook nog naar nasi smaakt, ipv alleen maar rijst met groente erdoor geroerd.Kom maar op met de recepten dus!
Pastasaus maak ik tegenwoordig wel weer gewoon lekker vers, smaakt me tig keer beter dan pakjes of potjes ook nog eens.
Zo'n saus is echt veel minder lekker. Ik kocht die vaak voordat ik Stella had, maar vind dit nu zo veel lekkerder.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:17 schreef Nijna het volgende:
Bij de AH hebben ze van het eigen merk ook een soort pastasaus met basilicum of italiaanse kruiden. Die gebruik ik vaak bij de pasta hier. En dan nog gehakt en paprika erdoor, dun gesneden prei, soms wat champignonnetjes... en natuurlijk wat geraspte kaas! Heb een man die niet zo happig is op allerhande groente door zo'n sausje... dus ik hou het vaak simpel.
Nijna, daarom hak ik zo'n zak groente heel fijn in de de keukenmachine, dan is het bijna niet te onderscheiden van het gehakt en valt er weinig te piepen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:17 schreef Nijna het volgende:
Bij de AH hebben ze van het eigen merk ook een soort pastasaus met basilicum of italiaanse kruiden. Die gebruik ik vaak bij de pasta hier. En dan nog gehakt en paprika erdoor, dun gesneden prei, soms wat champignonnetjes... en natuurlijk wat geraspte kaas! Heb een man die niet zo happig is op allerhande groente door zo'n sausje... dus ik hou het vaak simpel.
Dat zou best goed mogelijk kunnen zijn, hij vind het in ieder geval interessant genoeg om er aan te zitten. Soms trekt ie er zo hard aan dat ik vermoed dat het vast pijn moet doen, maar geeft geen krimp.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:40 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik dacht ergens gelezen/gehoord te hebben, dat ze het zelf ook wel een beetje op rekken als ze er mee spelen in bad. Ze gaan zelf toch niet verder dan dat fijn is.
Ik heb het ff over lekkerbek om aan te geven wat ze opeet, qua grootte. Natuurlijk krijgt ze niet zo`n zoute vetflap in z`n geheel van me. Ik vil zo`n apparaat altijd eerst.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier ook geen ei-fan.. Niet gebakken, gekookt, hoogstens in stukjes door de spinazie.. of in koekjes/cake etc![]()
Haha Devin en Anna, laat papa hun zwakke plek maar voelen![]()
Maneki, zit er op lekkerbekjes niet veel zout? En het vet van de frituur is natuurlijk ook niet fijn in grote hoeveelheden.. Geen idee wat nou werkelijk de max is..
Dus juist nu verlengen, dat scheelt dus geldquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:36 schreef Nijna het volgende:
Ben benieuwd naar de foto memmel, cool!
Linde, was het zo lekker meis?! hihihi.
Wij mogen binnenkort ook foto's laten maken voor op het paspoort, we moeten weer verlengen... Volgens mij kan het nog niet, want ze gaan toch ergens dit of volgend jaar invoeren dat kinderen een eigen paspoort/id-bewijs moeten hebben... (stuk duurder).
Precies, komt nog mooi op tijd dan... Ik weet niet meer wanneer dat ingaat van dat eigen paspoort, heb het ergens gelezen laatst...quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Dus juist nu verlengen, dat scheelt dus geld
quote:Op woensdag 15 april 2009 09:40 schreef DaviniaHR het volgende:
Deliedje, foto?
Fijn dat de pokkies uiteindelijk mee zijn gevallen!
Ah, thanks! Ook nogsteeds oplettend dus met harde stukjes.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:53 schreef Stiemie het volgende:
Guuzewuus ik snij de appelpartjes in dunne plakjes. Dan worden het niet van die brokken als ze afbijt. Anders even de stukjes appel in de magnetron, daar wordt ie ook zacht van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |