abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:08:02 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67997267
Zak italiaanse roerbakgroente, en dat gooi ik zelf vaak nog even door de keukenmachine om het wat fijner te krijgen.
1-2 blik gepelde tomaten in blokjes.
1 pakje gezeefde tomaten (zijn een soort van kleine appelsap-pakjes, staat ook bij de tomatensauzen enzo).
En dan dus een scheutje rode wijn.
Klein beetje peper, zout en italiaanse kruiden.
Oh, en gehakt.

Het is op zich vrij snel gemaakt hoor.
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:09:01 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67997303
Thanks voor de nasi-tips. Op zich maak ik me er niet zo druk om, het is zo ongeveer het enige dat ik uit een zakje maak, maar Sasha vind het niet zo heel lekker. Die krijgt dan vaak iets anders. (Potje of zelf voorgekookt eten.)
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:09:02 #28
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67997304
Pastasausrecept wat Stella heerlijk vindt (alles redelijk fijn gesneden):

Wortel, courgette en broccoli even voorkoken.
Knoflook, uitje en gehakt in de pan.
Champignons erbij.
Tomatenpuree en vaak een blikje tomatenblojkjes erbij.
Kruiden (italiaanse kruiden (of provenciaals), basilicum en paar schepjes suiker).
wortel, courgette en broccoli erbij.

En niet te vergeten wat strooikaas. We vinden het allebei heerlijk, en ik heb vaak zoveel dat ik nog twee porties kan invriezen, ook ideaal.
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:10:55 #29
223453 Guuzewuus
pi_67997365
En een roomsaus ook nog:

Pakje roomsaus, champignons, gehakt , courgette en tonijn uit een blikje. Ook heel smakelijk. Is eigenlijk op basis van witte wijn, maar water of druivensap doet het ook.

Volgens mij vergeet ik iets
pi_67997597
Bij de AH hebben ze van het eigen merk ook een soort pastasaus met basilicum of italiaanse kruiden. Die gebruik ik vaak bij de pasta hier. En dan nog gehakt en paprika erdoor, dun gesneden prei, soms wat champignonnetjes... en natuurlijk wat geraspte kaas! Heb een man die niet zo happig is op allerhande groente door zo'n sausje... dus ik hou het vaak simpel .
Fake it till you make it...
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:25:21 #31
223453 Guuzewuus
pi_67997846
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:17 schreef Nijna het volgende:
Bij de AH hebben ze van het eigen merk ook een soort pastasaus met basilicum of italiaanse kruiden. Die gebruik ik vaak bij de pasta hier. En dan nog gehakt en paprika erdoor, dun gesneden prei, soms wat champignonnetjes... en natuurlijk wat geraspte kaas! Heb een man die niet zo happig is op allerhande groente door zo'n sausje... dus ik hou het vaak simpel .
Zo'n saus is echt veel minder lekker. Ik kocht die vaak voordat ik Stella had, maar vind dit nu zo veel lekkerder.
pi_67998182
Dank je BE, ik denk dat ik het eens ga proberen!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:39:19 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67998265
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:17 schreef Nijna het volgende:
Nijna, daarom hak ik zo'n zak groente heel fijn in de de keukenmachine, dan is het bijna niet te onderscheiden van het gehakt en valt er weinig te piepen.
Ik moet zeggen dat F. zelf iemand is van veel groente in de saus, dus voor hem is het geen probleem, maar een ietwat kieskeurige vriend van mij at het zonder blikken of blozen op. En ik maar gniffelen.
pi_68001573
BE, misschien moet ik dat fijnhakken dan maar eens doen als ik pastasaus maak voor papa gnagnagna! Wat je niet ziet bestaat niet he...

Dames bedankt voor de houmous tip! Ze heeft er net lekker van gegeten (zonder korsten, maar die eet ze anders ook niet over het algemeen). Hoe lang kan je zo'n bakje bewaren in de koelkast als het open is?
pi_68002019
Misschien een stomme vraag maar ik stel hem toch maar aangezien ik er echt geen weet van heb. Vanaf welke leeftijd moet je bij je zoon zijn voorhuid naar achteren halen om zo het eikeltje schoon te maken?
pi_68002132
vanaf 5 jaar moet het naar achteren kunnen...
eerder langs de dokter moet je wanneer de voorhuid een tuutje voor de eikel vormt. Of wanneer er tijdens het plassen een ballonnetje onstaat omdat de voorhuid zo vernauwd is dat er zo'n klein gaatje voor de urine is dat de urine zich ophoopt onder de voorhuid.
pi_68002181
Nijna, die miree is een soort kruidencreme. Staat meestal in de buurt van de smeerkaas (wij gebruiken het vaak op stokbrood).
En fijn al die tips over broodbeleg en zelf-bouw nasi.. Wij gebruiken daar ook altijd pakjes voor, maar dit is wel een poging waard..

Hier gaat het iets beter. In ieder geval is de hoest een stuk beter. Dus vannacht misschien 5 keer gehoest, en we hoefden er niet eens uit (of ik heb een actie van papa gemist, gebeurd ook nog wel eens). En verder nog een snotneusje.
En het eten wil echt niet. Soms kauwt hij het alleen, maar slikt niks door, dus hij zal wel echt keelpijn hebben. Gelukkig vanochtend al een halve banaan, een halve peer en 2 craqottes naar binnen gekregen. Dat is meer dan de afgelopen ochtenden. En hij draait nog rondjes op liedjes, dus hij zal wel niet zoveel tekort komen.. lang leve de reserves
pi_68002223
oh dus ik hoef nu nog niet aan zijn pielemoos te zitten om het naar achteren te halen. De hele handel sluit zich over de eikel en met plassen geen ballonnetje te zien.
pi_68002261
nee hoor, nog lang niet druk over maken, tenzij er problemen ontstaan.
pi_68002380
Ik dacht ergens gelezen/gehoord te hebben, dat ze het zelf ook wel een beetje op rekken als ze er mee spelen in bad. Ze gaan zelf toch niet verder dan dat fijn is.
pi_68002392
eigenlijk best raar dat ik nog nooit een woord van het CB heb gehoord over hoe en wanneer je dat bij jongens moet gaan schoon maken en waar je op moet letten qua abnormaliteiten. De kraamverzorgster zei mij toen dat ik niet de voorhuid terug moest doen, nog veels te klein etc maar vandaar mijn vraag wanneer dan wel.
pi_68002444
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:40 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik dacht ergens gelezen/gehoord te hebben, dat ze het zelf ook wel een beetje op rekken als ze er mee spelen in bad. Ze gaan zelf toch niet verder dan dat fijn is.
Dat zou best goed mogelijk kunnen zijn, hij vind het in ieder geval interessant genoeg om er aan te zitten. Soms trekt ie er zo hard aan dat ik vermoed dat het vast pijn moet doen, maar geeft geen krimp.
pi_68002549
Trekt nathan er ook een leuk koppie bij? Chris geeft een hele maffe grijns, alsof hij het leuk vind
pi_68002733
Nathan trekt er idd een pretbek bij, zo eentje van "kijk mij eens".
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:08:50 #45
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_68007214
Haha, hier ook een piemel-friemelerd. Hij doucht altijd met papa, hij doet hem gewoon na wat wassen betreft. En laatst had hij M. op een onbewaakt ogenblik behoorlijk hard vastgegrepen met zijn scherpe nageltjes, ik schrok me rot toen ik ineens luid geschreeuw uit de badkamer hoorde

Nog een tip voor (half) zelfgemaakte rode pastasaus: ik doe er altijd ook een scheut citroensap doorheen. Dat "hoort" voor mijn gevoel.

Nijna, lust Mirte helemaal geen ei? Ook niet als je het fijnprakt en mengt met kwark? Beetje peper erdoor... Dat werkt hier goed, lekker prutje voor op brood, maar hij eet de eieren ook zo (gehalveerd) uit het vuistje. Is supergezond, vooral voor opgroeiende kleintjes en zwangere dames

Enne, mag ik even glunderen?
Ik had Devin vandaag best laat naar bed gebracht (rond 13:00 uur) en hij was al zeker een half uur daarvoor duidelijk vermoeid. En..... hij is niet een keer uit bed geweest en slaapt nu nog
Helaas kunnen we dit trucje 's avonds niet toepassen, hij ligt er nu al nooit voor half 9 in.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:40:43 #46
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68008321
voor Devin!
Ik moest ff hard grinniken

Eli is vandaag bij de kinderboerderij geweest met PR. Kennelijk groot succes!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_68008788
Kers, een halfje ei door de spinazie eet ze wel. Maar gewoon zo ei, daar hoef ik niet mee aan te komen. Misschien in een prutje nog wel, kan het eens proberen...
pi_68009606
wat is dat toch met ei en kindjes. hier is dat ook 1 van de weinige dingen die meneer niet moet. Gekookt, gebakken of als eiersalade, meneer moet het echt niet. Alleen als quiche gaat het er soms wel in.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:22:53 #49
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_68009937
Anna moet ook geen ei. Alleen in een eierkoek .

En sinds gisteren kan ze op haar driewieler fietsen! Zo trots als een pauw rondjes door de woonkamer racen. Wat was dat leuk zeg.

En als Anna met J. gaat douchen, moet ze hem ook altijd even vastgrijpen 'daar'. En dan keihard gaan lachen als paps het uitgilt.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_68010312
grappig Maarten wil ook geen ei tenzij het verstopt is.

Ahhh super Memmel! (foto) van de driewieler! niet van dat andere

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2009 16:33:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')