2004 is vijf jaar geleden. Dat is dus niet gisteren, eergisteren of de dag ervoor. Dus probeer het nog maar een keer.quote:Op zondag 12 april 2009 13:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uit 2004 van een rapport - ik geef toe, wat gedateerd, maar zeker relevant:
[..]
Als een stel apen, voor mijn gevoel. Ik heb nog geen fatsoenlijk persoon uit die regio ontmoet, een beetje net zoals wat jij hebt als het gaat om Marokkanen.quote:Op zondag 12 april 2009 13:57 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen flauw benul ervan hoe die jeugd zich hier gedraagt, hè?
Het valt gewoon op dat de wijken in die grote steden waar veel allochtonen wonen een verloederde indruk maken en enorm hoge criminaliteitscijfers hebben. Dan kun jij users als Lemmeb en waarschijnlijk mij wel belachelijk maken, maar wij hebben de statistieken helaas aan onze zijde.quote:Op zondag 12 april 2009 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat doet niets af aan mijn argument - wat betreft de achterliggende problematiek zijn er ook meerdere topics over geopend. Het ging meer om het woordgebruik en doemscenario's die bepaalde lieden willen schetsen op het forum, alsof Rotterdam, Amsterdam, Utrecht verschrikkelijke steden zijn.....ja wel voor mensen als Lemmeb, dat geef ik toe. Die krijgen spontaan een hartstilstand bij het zien van al die culturen op zo weinig vierkante km.
Tsja, ieder zijn ding. Ik zie vreemde culturen ook liever als ik op reis ben, ik geloof namelijk niet zo in massa-immigratie en de multiculturele samenleving. Is dat vanwege angst? Misschien, maar dan meer angst voor het verliezen van het oude dan voor het accepteren van het nieuwe.quote:Op zondag 12 april 2009 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat doet niets af aan mijn argument - wat betreft de achterliggende problematiek zijn er ook meerdere topics over geopend. Het ging meer om het woordgebruik en doemscenario's die bepaalde lieden willen schetsen op het forum, alsof Rotterdam, Amsterdam, Utrecht verschrikkelijke steden zijn.....ja wel voor mensen als Lemmeb, dat geef ik toe. Die krijgen spontaan een hartstilstand bij het zien van al die culturen op zo weinig vierkante km.
Ja, maar wat wil je met statistiek dan doen? Het belachelijk maken komt niet voort uit het feit dat je wel of niet gelijk hebt. Het komt voort uit het feit dat users zoals jij en Lemmeb er verkeerd mee om gaan - derhalve de statistieken gebruiken om doorgaans in mijn ogen smerige denkwijzen te rechtvaardigen. Statistieken gebruiken jullie als wapen en niet als middel om problemen mee op te lossen.quote:Op zondag 12 april 2009 14:00 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het valt gewoon op dat de wijken in die grote steden waar veel allochtonen wonen een verloederde indruk maken en enorm hoge criminaliteitscijfers hebben. Dan kun jij users als Lemmeb en waarschijnlijk mij wel belachelijk maken, maar wij hebben de statistieken helaas aan onze zijde.
Ik heb het idee dat jij amper mensen uit onze regio hebt ontmoet...quote:Op zondag 12 april 2009 13:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als een stel apen, voor mijn gevoel. Ik heb nog geen fatsoenlijk persoon uit die regio ontmoet, een beetje net zoals wat jij hebt als het gaat om Marokkanen.
Waar en op welke manier heb ik volgens jou smerige denkwijzen rechtvaardigt, daar ben ik dan wel benieuwd naar?quote:Op zondag 12 april 2009 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar wat wil je met statistiek dan doen? Het belachelijk maken komt niet voort uit het feit dat je wel of niet gelijk hebt. Het komt voort uit het feit dat users zoals jij en Lemmeb er verkeerd mee om gaan - derhalve de statistieken gebruiken om doorgaans in mijn ogen smerige denkwijzen te rechtvaardigen. Statistieken gebruiken jullie als wapen en niet als middel om problemen mee op te lossen.
Dat kan, maar de multiculturele samenleving is eenmaal een feitelijk gegeven. Dat brengt incidenten met zich mee, dat zie je overal ter wereld. Monoculturele samenlevingen zijn doorgaans ook de minst succesvolle. Ik zie niet in waarom het oude niet naast het nieuwe kan blijven bestaan, maar dat is wellicht mijn utopische visie.quote:Op zondag 12 april 2009 14:00 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Tsja, ieder zijn ding. Ik zie vreemde culturen ook liever als ik op reis ben, ik geloof namelijk niet zo in massa-immigratie en de multiculturele samenleving. Is dat vanwege angst? Misschien, maar dan meer angst voor het verliezen van het oude dan voor het accepteren van het nieuwe.
Nee. Dat klopt niet.quote:Op zondag 12 april 2009 14:04 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jij amper mensen uit onze regio hebt ontmoet...
Klopt?
Japan, de tweede economie van de wereld. Niet succesvol.quote:Op zondag 12 april 2009 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
Monoculturele samenlevingen zijn doorgaans ook de minst succesvolle
Dat geloofde ik ook ooit.. Maar sindsdien ben ik vervuild door de media, de statistieken en persoonlijke ervaringen.quote:Op zondag 12 april 2009 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat kan, maar de multiculturele samenleving is eenmaal een feitelijk gegeven. Dat brengt incidenten met zich mee, dat zie je overal ter wereld. Monoculturele samenlevingen zijn doorgaans ook de minst succesvolle. Ik zie niet in waarom het oude niet naast het nieuwe kan blijven bestaan, maar dat is wellicht mijn utopische visie.
De manier waarop jij redeneert over allochtonen vind ik smerig. Dat hoef je niet met mij eens te zijn. Je begrijpt natuurlijk dat ik niet elke post van je ga omspitten, maar ik kan mij goed bepaalde discussies in NWS met je herinneren.quote:Op zondag 12 april 2009 14:05 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Waar en op welke manier heb ik volgens jou smerige denkwijzen rechtvaardigt, daar ben ik dan wel benieuwd naar?
Ik vind Japan niet echt een monocultuur. Zeker geen land dat culturen van buitenaf uitsluit, of niet ten dele eigen maakt.quote:Op zondag 12 april 2009 14:08 schreef Picchia het volgende:
[..]
Japan, de tweede economie van de wereld. Niet succesvol.
Dan ga jij echt met de verkeerde mensen om.quote:
Ik verwacht zeker niet dat je al die posts gaat opzoeken, dat zou ook pure tijdsverspilling zijn wat mij betreft. Mijn mening is echter gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen met allochtonen met name in mijn woonplaats Amsterdam, die alleen maar negatief zijn. Dat komt door ervaringen als een juichstemming onder allochtonen na 9/11 tot een Marokkaans gezin hier in de straat met iets van 12 kinderen waarvan het hele gezin bestaat uit uitkeringstrekkers of uit bedenkelijke figuren die steeds in aanraking komen met de politie. De problemen met de multiculturele samenleving zijn naar mijn mening onoplosbaar. De enige oplossing is om mensen terug te sturen naar het land van herkomst wat mij betreft, alleen begrijp ik ook wel dat dat juridisch niet gaat. Dat kun je een smerige denkwijze noemen, maar ik heb er gewoon geen zin meer in dat er belastingcenten worden verspild aan allochtoon tuig die de samenleving verzieken en vooral geld kosten en niets opleveren. Monoculturen als Japan en IJsland wisten zich bovendien uitstekend staande te houden in de wereldeconomie.quote:Op zondag 12 april 2009 14:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De manier waarop jij redeneert over allochtonen vind ik smerig. Dat hoef je niet met mij eens te zijn. Je begrijpt natuurlijk dat ik niet elke post van je ga omspitten, maar ik kan mij goed bepaalde discussies in NWS met je herinneren.
Ik wil helemaal niks van de Limburgers. Als de cijfers duidelijk waren (voor de Limburgers) waren ze in ieder geval een stuk genuanceerder geweest, dan nu doorgaans het geval is - jij bevestigd immers weer het beeld van wat ik heb over de Limburger. En ja, ik heb nog nooit iemand fatsoenlijks uit jullie regio ontmoet, dat kan inderdaad zijn omdat ik de verkeerde mensen tegen kom. Dat sluit ik zeker niet uit. Het lijkt mij immers heel sterk dat alle Limburgers zo zijn. Maar ja, zoals al eerder werd gesteld - persoonlijke ervaringen he.quote:Op zondag 12 april 2009 14:12 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Dan ga jij echt met de verkeerde mensen om.
Jij wil dat wij Limburgers een genuanceerd beeld van marrokanen krijgen (terwijl de cijfers overduidelijk zijn). Maar jij redeneert wel dat je nog nooit iemand fatsoenlijks uit onze regio hebt ontmoet.
Dat ligt er dan aan waar op welk niveau je culturen onderscheid, Japan zou ik bestempelen als relatief mono-cultureel.quote:Op zondag 12 april 2009 14:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind Japan niet echt een monocultuur. Zeker geen land dat culturen van buitenaf uitsluit, of niet ten dele eigen maakt.
quote:Op zondag 12 april 2009 14:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind Japan niet echt een monocultuur. Zeker geen land dat culturen van buitenaf uitsluit, of niet ten dele eigen maakt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Japanquote:Japan's population is estimated at around 127.3 million.[89] For the most part, Japanese society is linguistically and culturally homogeneous with small populations of foreign workers
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Japanquote:Ethnic Groups
99.4% Japanese and 0.6% other, mostly Korean (40.4% of non-Japanese), some Chinese and Filipinos. Ainu, Ryukyuans and hisabetsu buraku constitute native Japanese minority groups.
Foreign citizens
More than 2.5 million
Ik denk de Amerikaanse cultuur een stevige voet heeft aan de grond in Japan.quote:Op zondag 12 april 2009 14:15 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Dat ligt er dan aan waar op welk niveau je culturen onderscheid, Japan zou ik bestempelen als relatief mono-cultureel.
Stel ik zou je gelijk geven (ik ben het in ieder geval niet eens met de definitie van Wiki, maar dat terzijde) dan is dit het enige land wat je op kan noemen wat (economisch) succesvol is. Daarom zei ik ook "doorgaans".quote:Op zondag 12 april 2009 14:15 schreef Picchia het volgende:
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Japan
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Japan
Volgens mij bestaat er vrijwel geen homogenere cultuur dan Japan.
Maar wat bedoel je met fatsoenlijk? Of misschien kan ik beter vragen met wat er zo slecht was aan je persoonlijke ervaringen tot nu toe.quote:Op zondag 12 april 2009 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niks van de Limburgers. Als de cijfers duidelijk waren (voor de Limburgers) waren ze in ieder geval een stuk genuanceerder geweest, dan nu doorgaans het geval is - jij bevestigd immers weer het beeld van wat ik heb over de Limburger. En ja, ik heb nog nooit iemand fatsoenlijks uit jullie regio ontmoet, dat kan inderdaad zijn omdat ik de verkeerde mensen tegen kom. Dat sluit ik zeker niet uit. Het lijkt mij immers heel sterk dat alle Limburgers zo zijn. Maar ja, zoals al eerder werd gesteld - persoonlijke ervaringen he.
Ijsland is erg succesvol.quote:Op zondag 12 april 2009 14:14 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik verwacht zeker niet dat je al die posts gaat opzoeken, dat zou ook pure tijdsverspilling zijn wat mij betreft. Mijn mening is echter gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen met allochtonen met name in mijn woonplaats Amsterdam, die alleen maar negatief zijn. Dat komt door ervaringen als een juichstemming onder allochtonen na 9/11 tot een Marokkaans gezin hier in de straat met iets van 12 kinderen waarvan het hele gezin bestaat uit uitkeringstrekkers of uit bedenkelijke figuren die steeds in aanraking komen met de politie. De problemen met de multiculturele samenleving zijn naar mijn mening onoplosbaar. De enige oplossing is om mensen terug te sturen naar het land van herkomst wat mij betreft, alleen begrijp ik ook wel dat dat juridisch niet gaat. Dat kun je een smerige denkwijze noemen, maar ik heb er gewoon geen zin meer in dat er belastingcenten worden verspild aan allochtoon tuig die de samenleving verzieken en vooral geld kosten en niets opleveren. Monoculturen als Japan en IJsland wisten zich bovendien uitstekend staande te houden in de wereldeconomie.
De bekrompen onfatsoenlijke bejegening van alles wat ook maar afwijkt van de gestandaardiseerde autochtoon. Kortom, de geheel lage tolerantiegrens.quote:Op zondag 12 april 2009 14:18 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je met fatsoenlijk? Of misschien kan ik beter vragen met wat er zo slecht was aan je persoonlijke ervaringen tot nu toe.
Ik wist dat je zou beginnen over die economische crisis maar daar hebben wel meer landen last van op dit moment dacht ik zo. Nog steeds staat de levenstandaard van deze monocultuur in de wereldtop.quote:
Weet je hoe dat komt? Niet per se omdat Japan homogeen is, maar omdat arbeidsdiscipline een onderdeel van hun cultuur is. Zij hebben weinig baat bij het opnemen van andere culturen.quote:Op zondag 12 april 2009 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Stel ik zou je gelijk geven (ik ben het in ieder geval niet eens met de definitie van Wiki, maar dat terzijde) dan is dit het enige land wat je op kan noemen wat (economisch) succesvol is. Daarom zei ik ook "doorgaans".
Ze doen er veel zaken mee, maar die hun versie van een hyper-moderne, commercie-gerichte samenleving is toch heel anders dan in de VS. Dat vind ik zo fascinerend aan Japan; ze zijn economisch en technologisch net zo ver ontwikkeld als het Westen, maar geven daar toch op een hele unieke manier invulling aan.quote:Op zondag 12 april 2009 14:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk de Amerikaanse cultuur een stevige voet heeft aan de grond in Japan.
Dat is volledig de vraag, ik weet niet wat de Surinaamse cultuur inhoud en ik ga ervan uit dat jij dat ook niet weet.quote:Op zondag 12 april 2009 14:20 schreef Picchia het volgende:
[..]
Weet je hoe dat komt? Niet omdat Japan homogeen is, maar omdat arbeidsdiscipline een onderdeel van hun cultuur is. In een land met een volledig Surinaamse cultuur zou er niets van de grond komen.
Japan is een monocultuur of er is ineens een ingrijpende herijking van de definiëring van monoculturalisme.quote:Op zondag 12 april 2009 14:15 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Dat ligt er dan aan waar op welk niveau je culturen onderscheid, Japan zou ik bestempelen als relatief mono-cultureel.
Nee, er bestaan van allerlei begrippen enge en ruime definities. Heeft niet zoveel met herijking te maken, meer met taal, perspectief, context et cetera . Ik moet wat dat betreft Provinciaal wel gelijk geven.quote:Op zondag 12 april 2009 14:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Japan is een monocultuur of er is ineens een ingrijpende herijking van de definiëring van monoculturalisme.
"Daar in Suriname, zijn wij altijd werkeloos.quote:Op zondag 12 april 2009 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is volledig de vraag, ik weet niet wat de Surinaamse cultuur inhoud en ik ga ervan uit dat jij dat ook niet weet.
Ach kom, dat is net als dat je bij Japan constant denkt aan Bukkake, of hoe je het ook schrijft.quote:Op zondag 12 april 2009 14:27 schreef Picchia het volgende:
[..]
"Daar in Suriname, zijn wij altijd werkeloos.
Zeg niet dat wij lui zijn, want dan word ik heel erg boos."
Ook al wordt Japan beïnvloedt door met name Amerikaanse invloeden, dat laat zij helemaal samensmelten met de hoofdcultuur, de Japanse cultuur. Monoculturalisme wil niet zeggen dat er sprake is van een dwangmatige introversie.quote:Op zondag 12 april 2009 14:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, er bestaan van allerlei begrippen enge en ruime definities. Heeft niet zoveel met herijking te maken, meer met taal, perspectief, context et cetera . Ik moet wat dat betreft Provinciaal wel gelijk geven.
Het beeld wat jij hebt over de Limburger.quote:Op zondag 12 april 2009 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niks van de Limburgers. Als de cijfers duidelijk waren (voor de Limburgers) waren ze in ieder geval een stuk genuanceerder geweest, dan nu doorgaans het geval is - jij bevestigd immers weer het beeld van wat ik heb over de Limburger. En ja, ik heb nog nooit iemand fatsoenlijks uit jullie regio ontmoet, dat kan inderdaad zijn omdat ik de verkeerde mensen tegen kom. Dat sluit ik zeker niet uit. Het lijkt mij immers heel sterk dat alle Limburgers zo zijn. Maar ja, zoals al eerder werd gesteld - persoonlijke ervaringen he.
Ja?quote:Op zondag 12 april 2009 14:32 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Het beeld wat jij hebt over de Limburger.![]()
OK.quote:Laatmaar.
Ah, Cohen, mijn opvoeding en vertroeteling is de schuld voor het feit dat ik nare ervaringen heb met bepaalde Limburgers.quote:Jij bent het schoolvoorbeeld van de Marokkaanse jongere.
Die kunnen totaal niet tegen kritiek, het ligt altijd aan de Nederlanders.
Kan jij ook niets aan doen, ligt aan je opvoeding en de vertroeteling door landverraders als Cohen.
Dat laatste is overigens een fabeltje van links. Het kan prima, ook juridisch.quote:Op zondag 12 april 2009 14:14 schreef thewishmaster het volgende:
De enige oplossing is om mensen terug te sturen naar het land van herkomst wat mij betreft, alleen begrijp ik ook wel dat dat juridisch niet gaat.
In Spanje ook, ter veroordeling - die dan ten uitvoer wordt gelegd in Spanje.quote:Op zondag 12 april 2009 14:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat laatste is overigens een fabeltje van links. Het kan prima, ook juridisch.
Het is uiteindelijk maar net hoeveel schijt je wenst te hebben aan de politiek correcte mening van andere landen. In Italië bijvoorbeeld zijn ze daar erg sterk in: daar zetten ze allang mensen uit naar het land van herkomst.
Dan heb ik weinig hoop voor Nederland, want Nederland is doodsbang voor de mening van andere landen. We gaan hier gewoon net zolang door met probleemwijken creeeren tot het te laat is.quote:Op zondag 12 april 2009 14:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat laatste is overigens een fabeltje van links. Het kan prima, ook juridisch.
Het is uiteindelijk maar net hoeveel schijt je wenst te hebben aan de politiek correcte mening van andere landen. In Italië bijvoorbeeld zijn ze daar erg sterk in: daar zetten ze allang mensen uit naar het land van herkomst.
Dat is de spijker op de kop. Tenzij Geert Wilders hier de baas wordt, dan gaan er op zeker wel dingen veranderen.quote:Op zondag 12 april 2009 14:37 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Dan heb ik weinig hoop voor Nederland, want Nederland is doodsbang voor de mening van andere landen. We gaan hier gewoon net zolang door met probleemwijken creeeren tot het te laat is.
Ik zie Geert Wilders eerlijk gezegd niet eens in de regering terecht komen, ongeacht het aantal zetels dat hij haalt. Er zal wel een cordon sanitaire opgeworpen worden om ervoor te zorgen dat men rustig door kan gaan met het doorvoeren van de oude theedrink politiek.quote:Op zondag 12 april 2009 14:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat is de spijker op de kop. Tenzij Geert Wilders hier de baas wordt, dan gaan er op zeker wel dingen veranderen.
Dat denk ik niet. Al is het alleen maar omdat we in de politiek met consensus werken.quote:Op zondag 12 april 2009 14:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat is de spijker op de kop. Tenzij Geert Wilders hier de baas wordt, dan gaan er op zeker wel dingen veranderen.
Nee. Van het feit dat iedere Marokkaan zich altijd in een slachtofferpostie probeert te lullen. Jullie worden altijd gediscrimineerd en benadeeld. Dan krijg je direct weer een nieuw theehuis.quote:Op zondag 12 april 2009 14:34 schreef Mutant01 het volgende:
Ah, Cohen, mijn opvoeding en vertroeteling is de schuld voor het feit dat ik nare ervaringen heb met bepaalde Limburgers.
Limburgers zijn wat minder tolerant dan gemiddeld denk ik ja, maar onfatsoenlijk? Overigens is het niet zozeer autochtoon/allochtoon voor de meeste Limburgers gok ik, een 'Hollander' is net zo goed een buitenstaander als een Turk of een Protestant. En dat leidt dan niet onmiddelijk tot een onfatsoenlijke bejegening, maar wel misschien tot een wat afstandelijkere en meer kritische houding.quote:Op zondag 12 april 2009 14:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De bekrompen onfatsoenlijke bejegening van alles wat ook maar afwijkt van de gestandaardiseerde autochtoon. Kortom, de geheel lage tolerantiegrens.
We zullen zien. Er is uiteindelijk maar één manier om erachter te komen: door op de PVV te stemmen.quote:Op zondag 12 april 2009 14:40 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik zie Geert Wilders eerlijk gezegd niet eens in de regering terecht komen, ongeacht het aantal zetels dat hij haalt. Er zal wel een cordon sanitaire opgeworpen worden om ervoor te zorgen dat men rustig door kan gaan met het doorvoeren van de oude theedrink politiek.
Een drogreden. Dat doen ze in Italië ook.quote:Op zondag 12 april 2009 14:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Al is het alleen maar omdat we in de politiek met consensus werken.
Waarschijnlijk was het al duidelijk uit mijn voorgaande posts, maar ik ga inderdaad PVV stemmenquote:Op zondag 12 april 2009 14:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
We zullen zien. Er is uiteindelijk maar één manier om erachter te komen: door op de PVV te stemmen.
Ik heb nergens gezegd dat ik wordt benadeeld of gediscrimineerd. Noch heb ik helaas geen nieuwe theehuis gekregen.quote:Op zondag 12 april 2009 14:40 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Nee. Van het feit dat iedere Marokkaan zich altijd in een slachtofferpostie probeert te lullen. Jullie worden altijd gediscrimineerd en benadeeld. Dan krijg je direct weer een nieuw theehuis.
Zie je ze daartegen in actie komen? Wat vreemd dat het eerder aangehaalde rapport dan stelt dat het gewoon gaat om ordinaire vreemdelingenhaat?quote:Ik zie Noord Limburgse jongen die hier (op een botte manier welliswaar) tegen in actie komen, en de wind van voren krijgen.
Waarom zou ik dat doen in een topic dat er totaal niet over gaat? En de conclusie die jij uit de cijfers trekt is niets meer dan confirmatie.quote:Ga eerst eens naar de criminaliteitscijfers kijken van je eigen bevolkingsgroep, vriend. Ga daarna eens kijken hoeveel werkelozen erbij zitten en wat de motivatie van jouw volk is. Dan kom je tot dezelfde conclusie als ieder weldenkend mens.
Daarna pas! Dus als ik niets in dit topic zeg over relmarokkaantjes, mag ik niets zeggen over bepaalde Limburgers die ik heb ontmoet! Wat een chantage.quote:Daarna heb je pas het recht om over Limburgers te gaan zeiken.
Tot die tijd blijf jij voor mij een gefrustreerd kutmarokkaantje zonder zelfreflectie.
Goed zo!quote:Op zondag 12 april 2009 14:43 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was het al duidelijk uit mijn voorgaande posts, maar ik ga inderdaad PVV stemmen.
Semi open grenzen? Wil je je nader specificeren?quote:Op zondag 12 april 2009 14:41 schreef Picchia het volgende:
Mutant, even los van onze voorgaande discussie, denk jij baat te hebben bij de huidige semi-open grenzen met Marokko? En denk jij dat de (doorgaande) migratie een (culturele) verrijking is voor Nederland?
Dat is geen drogreden, dat is gewoon een feitelijk gegeven. Beetje raar om dat als drogreden te bestempelen. Consensus is zeker aan verandering onderhevig, maar dat tast het gematigdheid van het systeem niet aan. Bovendien zijn de wijzigingen voorgesteld door Wilders onrealistisch in de zin dat de belangen van Nederland er zodanig door geschaad gaan worden, dat het volk dat ook snel genoeg zal in zien.quote:Op zondag 12 april 2009 14:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Een drogreden. Dat doen ze in Italië ook.
Politiek is in een democratie altijd consensus. Maar die consensus is aan veranderingen onderhevig.
Nederland stelt geen eisen aan het aantal migranten uit specifieke gebieden, in tegenstelling tot sommige Noord Amerikaanse landen. Hierdoor kunnen er in theorie een onbeperkt aantal migranten naar Nederland komen, zolang ze aan de minimumeisen voldoen. In de praktijk betekent dit voor Nederland dat veel personen uit dezelfde gebieden naar Nederland komen (en vervolgens samen optrekken).quote:Op zondag 12 april 2009 14:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Semi open grenzen? Wil je je nader specificeren?
Het is een drogreden als argument in deze discussie. Om redenen die ik eerder al aangaf.quote:Op zondag 12 april 2009 14:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is geen drogreden, dat is gewoon een feitelijk gegeven. Beetje raar om dat als drogreden te bestempelen.
Ik denk eerlijk gezegd dat het aantal immigranten, of de toelatingseisen zelf, weinig te maken heeft met de interne problematiek als het gaat om integratie. Er is nu duidelijk een neerwaartse trend te zien in het aantal immigranten uit de traditionele landen (Marokko/Turkije), dus van een overflow is al een tijdlang geen echte sprake meer. Het is nogal moeilijk om zaken als "verrijking" te bepalen, omdat het een erg subjectief in te vullen begrip is.quote:Op zondag 12 april 2009 14:50 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nederland stelt geen eisen aan het aantal migranten uit specifieke gebieden, in tegenstelling tot sommige Noord Amerikaanse landen. Hierdoor kunnen er in theorie een onbeperkt aantal migranten naar Nederland komen, zolang ze aan de minimumeisen voldoen.
Ik stem geen Groenlinks en ook geen PVDA of de SP.quote:Op zondag 12 april 2009 14:54 schreef Provinciaal het volgende:
Ik stem dus overigens zeker geen PVV. Huidige kanshebbers voor mijn stem zijn CDA, PvdD, en heel misschien D'66. Dat ligt er maar aan wat er op het moment speelt, wie er aan het roer staat, en wat mijn humeur is...
Maakt het niet minder waar, Italië vergelijken met Nederland is dan ook een lachertje als je het mij vraagt.quote:Op zondag 12 april 2009 14:52 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het is een drogreden als argument in deze discussie. Om redenen die ik eerder al aangaf.
Dat zeg ik ook niet. Maar jij gebruikte het als een ongeldig argument in deze discussie. Hence, een drogreden.quote:
Dat is natuurlijk maar schijn, die eerste generatie immigranten uit Marokko en Turkije hebben relatief een hele hoop kinderen en kleinkinderen neergezet waarvan velen nog steeds integratieproblemen kennen.quote:Op zondag 12 april 2009 14:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denkt eerlijk gezegd dat het aantal immigranten, of de toelatingseisen zelf, weinig te maken heeft met de interne problematiek als het gaat om integratie. Er is nu duidelijk een neerwaartse trend te zien in het aantal immigranten uit de traditionele landen (Marokko/Turkije), dus van een overflow is al een tijdlang geen echte sprake meer.
T66 natuurlijk.quote:Op zondag 12 april 2009 14:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik stem geen Groenlinks en ook geen PVDA of de SP.
En Wilders durf ik ook wel weg te strepen... Wie dan (mogelijk) wel?quote:Op zondag 12 april 2009 14:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik stem geen Groenlinks en ook geen PVDA of de SP.
Komt nog wel een keer. De ergernis is er alvast. Nu moet er alleen een keer iets ernstigs gebeuren waar jij of een familielid zelf het slachtoffer van is.quote:Op zondag 12 april 2009 14:54 schreef Provinciaal het volgende:
Ik stem dus overigens zeker geen PVV.
De AEL kunnen we ook uitsluiten, die bestaan inmiddels niet meer.quote:Op zondag 12 april 2009 14:58 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
En Wilders durf ik ook wel weg te strepen... Wie dan (mogelijk) wel?
Hoezo is dat schijn, we hebben het hier over geregistreerde nieuwe aanwas van buitenaf. Dat moet je wel onderscheiden van interne aanwas, al is het alleen maar omdat de eerste een veel grotere achterstand heeft t.o.v de tweede. Van massa-immigratie is dus al jaren geen sprake - dat is dus een verhaal apart.quote:Op zondag 12 april 2009 14:57 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk maar schijn, die eerste generatie immigranten uit Marokko en Turkije hebben relatief een hele hoop kinderen en kleinkinderen neergezet waarvan velen nog steeds integratieproblemen kennen.
Ook denk ik dat het aantal wel degelijk relevant is voor de problematiek, daarom zeg ik ook altijd duidelijk dat ik vooral een probleem heb met massa-immigratie.
Ik ben er zelf wel eens slachtoffer van geworden en ik weet over welke ergernis je spreekt. Het zijn ook niet eens zozeer de denkbeelden van de PVV die ervoor zorgen dat ik niet op ze wil stemmen, dat is omdat ik twijfel aan de bestuurlijke capaciteiten van Wilders zelf, en aan de interne stabiliteit van de partij.quote:Op zondag 12 april 2009 14:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Komt nog wel een keer. De ergernis is er alvast. Nu moet er alleen een keer iets ernstigs gebeuren waar jij of een familielid zelf het slachtoffer van is.
Ik heb die twijfels ook, maar die heb ik zolangzamerhand bij elke politicus en politieke partij. Als ik ook weer zie hoe men die kredietcrisis aanpakt... man man man wat een amateurisme.quote:Op zondag 12 april 2009 15:03 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ik ben er zelf wel eens slachtoffer van geworden en ik weet over welke ergernis je spreekt. Het zijn ook niet eens zozeer de denkbeelden van de PVV die ervoor zorgen dat ik niet op ze wil stemmen, dat is omdat ik twijfel aan de bestuurlijke capaciteiten van Wilders zelf, en aan de interne stabiliteit van de partij.
Maar het probleem van massa-immigratie houdt niet op na de aanvankelijke nieuwe aanwas. Het is inderdaad een andere problematiek, maar staat er niet los van.quote:Op zondag 12 april 2009 15:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo is dat schijn, we hebben het hier over geregistreerde nieuwe aanwas van buitenaf. Dat moet je wel onderscheiden van interne aanwas, al is het alleen maar omdat de eerste een veel grotere achterstand heeft t.o.v de tweede. Van massa-immigratie is dus al jaren geen sprake - dat is dus een verhaal apart.
Ik denk dat aantallen wel degelijk relevant zijn juist door die opeenhoping van homogene klieken. En dat gebeurt al snel hoor, de Marokkaanse probleemjeugd in veel dorpen en steden komt meestal maar uit een beperkt aantal gezinnen.quote:Aantallen zijn niet relevant voor de problematiek zelf, het is meer hoe het land omgaat met dergelijke aantallen - en andersom hoe de immigranten zelf omgaan met dergelijke aantallen. Integratie is gedoemd te mislukken indien er sprake is van een opeenhoping van eenzelfde homogene kliek in bijvoorbeeld een wijk. Dat is zeker niet het geval als de immigranten verdeeld worden over het hele land.
Met oorlogscriminelen en ander gespuis is nu eenmaal weinig aan te vangen. Dan vind ik éénderde nog best veel, dat is waarschijnlijk precies dat deel dat wel normaal is.quote:Op zondag 12 april 2009 15:14 schreef Provinciaal het volgende:
Zo hoorde ik op Radio 1 laatst de presentatrice trots vertellen dat al 1/3e van de pardonregeling-immigranten aan het werk is. Ben ik nou de enige die dat juist belachelijk weinig vond? De rest kost dus nog steeds handen vol geld, nog even los van de andere problemen.
Lees je eigen posts eens lieverd.quote:Op zondag 12 april 2009 12:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar wordt het vermeld?Of ben je nu zelf dingen aan het afleiden van de OP. Om een beetje de welbekende slachtofferrol te spelen.
Liever kijk ik naar de allochtonenproblematiek in plaats van provincies te gaan afstotenquote:Op zondag 12 april 2009 22:19 schreef Flumina het volgende:
Gewoon Limburg afstoten. Net zoals Wilders dat met de Antillen wil doen. Wat een achterlijk tuig woont daar zeg. En maar geld krijgen omdat ze zogenaamd achterstandsgebied zijn.
Bah!
Het afstoten van Limburg lost een hoop problemen op. Venlo is een arme stad met veel tuig. Niet voor niets komt de bende van Venlo daarvandaan. Limburgers hebben sowieso niets op met Nederlanders. Ze tonen nooit iets van loyaliteit naar de natie toe. Inmiddels is de werkloosheid daar wel hoger dan landelijk gemiddelde en ergo profiteren ze meer van de werkloosheidsvoorzieningen. En het beste: zijn we van Wilders af.quote:Op zondag 12 april 2009 22:20 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Liever kijk ik naar de allochtonenproblematiek in plaats van provincies te gaan afstoten.
Nederland heeft Limburg in de 19e eeuw heroverd, de Limburgers zelf hadden niets met Nederland. Tussen de jaren 10 en 70 van de vorige eeuw heeft heel Nederland geprofiteerd van de kolen.quote:Op zondag 12 april 2009 22:37 schreef Flumina het volgende:
[..]
Het afstoten van Limburg lost een hoop problemen op. Venlo is een arme stad met veel tuig. Niet voor niets komt de bende van Venlo daarvandaan. Limburgers hebben sowieso niets op met Nederlanders. Ze tonen nooit iets van loyaliteit naar de natie toe. Inmiddels is de werkloosheid daar wel hoger dan landelijk gemiddelde en ergo profiteren ze meer van de werkloosheidsvoorzieningen. En het beste: zijn we van Wilders af.
Waar, maar niet zo erg als bijvoorbeeld Rotterdam.quote:Op zondag 12 april 2009 22:37 schreef Flumina het volgende:
[..]
Venlo is een arme stad met veel tuig.
Dat had weinig met armoede of tuig te maken. Dat waren gewoon verveelde eikeltjes die in de soft-drugs handel waren gerold.quote:Niet voor niets komt de bende van Venlo daarvandaan.
Mwoa, dan had je toch even moeten komen kijken met het EK. Of kom eens langs met het bevrijdings-festival of koninginnedag.quote:Limburgers hebben sowieso niets op met Nederlanders. Ze tonen nooit iets van loyaliteit naar de natie toe.
Ken je feiten...quote:Inmiddels is de werkloosheid daar wel hoger dan landelijk gemiddelde en ergo profiteren ze meer van de werkloosheidsvoorzieningen.
Behalve Mo de pizzabakkerquote:Op maandag 13 april 2009 08:53 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Nederland heeft Limburg in de 19e eeuw heroverd, de Limburgers zelf hadden niets met Nederland. Tussen de jaren 10 en 70 van de vorige eeuw heeft heel Nederland geprofiteerd van de kolen.
En als je Limburg kwijt wil, dan mag je meteen alle niet-westerse allochtonen heropnemen. Dat is immers ook een ideetje van boven de rivieren. Krijgt Limburg Wilders, krijgen jullie de Limburgse allochtonen.
Bron?quote:Op zondag 12 april 2009 22:19 schreef Flumina het volgende:
Gewoon Limburg afstoten. Net zoals Wilders dat met de Antillen wil doen. Wat een achterlijk tuig woont daar zeg. En maar geld krijgen omdat ze zogenaamd achterstandsgebied zijn.
JIj spoort niet helemaal volgens mijquote:Op zondag 12 april 2009 22:37 schreef Flumina het volgende:
[..]
Het afstoten van Limburg lost een hoop problemen op. Venlo is een arme stad met veel tuig. Niet voor niets komt de bende van Venlo daarvandaan. Limburgers hebben sowieso niets op met Nederlanders. Ze tonen nooit iets van loyaliteit naar de natie toe. Inmiddels is de werkloosheid daar wel hoger dan landelijk gemiddelde en ergo profiteren ze meer van de werkloosheidsvoorzieningen. En het beste: zijn we van Wilders af.
Leuke is dat dit soort rotzooi altijd van puberende kuttekopjes die nog nooit in Limburg geweest zijn afkomt.quote:Op zondag 12 april 2009 22:19 schreef Flumina het volgende:
Bah!
Veel van die dingen zie ik toch niet zo zitten..quote:Op maandag 13 april 2009 11:46 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Van mij mogen ze ons direct afstoten. Geen probleem mee. Wel een paar voorwaarden:Wij mogen alle 'ollanders die ons land vertoeven ongenadig terug boven de rivieren trappen. Evenals alle andere allochtonen. We breken meteen die A73 tunnel af. Maastricht blijft een Nederlandse enclave. De grens tussen het nieuwe Limburg en Nederland wordt permanent met prikkeldraad afgesloten. Wij krijgen Geertje terug. Er word een uitleveringsverdrag opgesteld over de (dan al naar holland gevluchte) Sporting Limburg bende.
Landverrader.quote:Op maandag 13 april 2009 11:52 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Veel van die dingen zie ik toch niet zo zitten..
quote:Op maandag 13 april 2009 11:46 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Van mij mogen ze ons direct afstoten. Geen probleem mee. Wel een paar voorwaarden:Wij mogen alle 'ollanders die ons land vertoeven ongenadig terug boven de rivieren trappen. Evenals alle andere allochtonen. We breken meteen die A73 tunnel af. Maastricht blijft een Nederlandse enclave. De grens tussen het nieuwe Limburg en Nederland wordt permanent met prikkeldraad afgesloten. Wij krijgen Geertje terug. Er word een uitleveringsverdrag opgesteld over de (dan al naar holland gevluchte) Sporting Limburg bende.
Kijk dat vergroot de tegenstellingen tussen autochtoon en allochtoon alleen maar. In dit geval moet je de daders dus keihard aanpakken. Desnoods laat je ze 20 jaar lang elk weekend in een asielzoekerscentrum als vrijwilliger werken. Ik ben echt serieus. Want het (blanke) rechts extremisme wordt ook veel te soft aangepakt. Zowel het allochtone racistische extremisme als het blanke racistische extremisme moet je kei- en keihard aanpakken. Zero tolerance beleid.quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:56 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
De stad zelf valt mee. Daar zitten nogal wat moslims.
Maar de rest van Noord Limburg is wel een rechts extremistisch gebied.
Ikzelf woon in zo een Noord Limburgs dorp. Bijna 800 inwoners. Wij hadden een paar jaar terug voor het eerst een buitenlands gezin hier, daar werd met carnaval in de brievenbus gekotst en met nieuwjaar strijkers naar binnen gegooid.
Het was hier ook meteen het laatste allochtone gezin.
Daarom PVV, daarom Wilders!quote:
quote:
Wij Noord-Hollanders hebben jullie Limburgers niet nodig. Limburgers hebben Noord-Hollanders nodig.quote:Op maandag 13 april 2009 08:53 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Nederland heeft Limburg in de 19e eeuw heroverd, de Limburgers zelf hadden niets met Nederland. Tussen de jaren 10 en 70 van de vorige eeuw heeft heel Nederland geprofiteerd van de kolen.
En als je Limburg kwijt wil, dan mag je meteen alle niet-westerse allochtonen heropnemen. Dat is immers ook een ideetje van boven de rivieren. Krijgt Limburg Wilders, krijgen jullie de Limburgse allochtonen.
Bron?quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:30 schreef Burakius het volgende:
[..]
Wij Noord-Hollanders hebben jullie Limburgers niet nodig. Limburgers hebben Noord-Hollanders nodig.
Wees blij dat we geld opsturen naar die kant!
quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:30 schreef Burakius het volgende:
[..]
Wij Noord-Hollanders hebben jullie Limburgers niet nodig. Limburgers hebben Noord-Hollanders nodig.
Wat mij betreft her-annexeren we Limburg meteen weer na afscheiding, en mogen de Limburgers dwangarbeid doen in de kolenmijnen daar voro het grote Noord-Hollandsche Rijk der Noord-Hollanders.
[ afbeelding ]
vlag van Noord-Holland. Wen er aan.
Zou me niks verbazen, zoiets heb ik ook gelezen.quote:Van het lokale nieuws had ik juist begrepen dat de dreigingen uit Islamitische hoek kwamen.
aldus sprak de grote weetikveelusquote:Op dinsdag 14 april 2009 12:30 schreef Burakius het volgende:
[..]
Wat mij betreft her-annexeren we Limburg meteen weer na afscheiding, en mogen de Limburgers dwangarbeid doen in de kolenmijnen daar voro het grote Noord-Hollandsche Rijk der Noord-Hollanders.
[ afbeelding ]
vlag van Noord-Holland. Wen er aan.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:29 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Inwoners van overbevolkt allcohtonië denken ook wat te zijn.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:01 schreef Burakius het volgende:
[..]Heel Limburg is allochtoon. Ze mogen namelijk leven in het groot-Hollandsche Rijk.
Zal wel uit dezelfde hoek komen welke tomneelstukkemn als Aisha danwel Submission of politieke powerpoint presentaties politieke info dramas ... Fitna proberen te voorkomenquote:Op zaterdag 11 april 2009 12:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bron: http://www.nos.nl/nosjour(...)allahmadmefunny.html
Bron: http://www.limburger.nl/a(...)1/202030903/1030/RSS
Wat een achterlijke zooi ook weer, kennelijk is Venlo en omstreken een gebied waar je als moslim of allochtoon ook maar beter niet kan komen - bepaalde rechts-extremisten beschrijven het dan ook als een blank fort dat nog overeind staat tegen een geislamiseerd Nederland. Een soort van Kanaleneiland in het Oosten van het land is het dus. Jammer dat gematigdheid het weer moet verliezen tegenover extremisme. Ben benieuwd of de PVV zich hier over uit laat en desnoods persoonlijk gesprekken gaat voeren met deze mensen, als gebaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |