Ik wist dat je zou beginnen over die economische crisis maar daar hebben wel meer landen last van op dit moment dacht ik zo. Nog steeds staat de levenstandaard van deze monocultuur in de wereldtop.quote:
Weet je hoe dat komt? Niet per se omdat Japan homogeen is, maar omdat arbeidsdiscipline een onderdeel van hun cultuur is. Zij hebben weinig baat bij het opnemen van andere culturen.quote:Op zondag 12 april 2009 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Stel ik zou je gelijk geven (ik ben het in ieder geval niet eens met de definitie van Wiki, maar dat terzijde) dan is dit het enige land wat je op kan noemen wat (economisch) succesvol is. Daarom zei ik ook "doorgaans".
Ze doen er veel zaken mee, maar die hun versie van een hyper-moderne, commercie-gerichte samenleving is toch heel anders dan in de VS. Dat vind ik zo fascinerend aan Japan; ze zijn economisch en technologisch net zo ver ontwikkeld als het Westen, maar geven daar toch op een hele unieke manier invulling aan.quote:Op zondag 12 april 2009 14:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk de Amerikaanse cultuur een stevige voet heeft aan de grond in Japan.
Dat is volledig de vraag, ik weet niet wat de Surinaamse cultuur inhoud en ik ga ervan uit dat jij dat ook niet weet.quote:Op zondag 12 april 2009 14:20 schreef Picchia het volgende:
[..]
Weet je hoe dat komt? Niet omdat Japan homogeen is, maar omdat arbeidsdiscipline een onderdeel van hun cultuur is. In een land met een volledig Surinaamse cultuur zou er niets van de grond komen.
Japan is een monocultuur of er is ineens een ingrijpende herijking van de definiëring van monoculturalisme.quote:Op zondag 12 april 2009 14:15 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Dat ligt er dan aan waar op welk niveau je culturen onderscheid, Japan zou ik bestempelen als relatief mono-cultureel.
Nee, er bestaan van allerlei begrippen enge en ruime definities. Heeft niet zoveel met herijking te maken, meer met taal, perspectief, context et cetera . Ik moet wat dat betreft Provinciaal wel gelijk geven.quote:Op zondag 12 april 2009 14:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Japan is een monocultuur of er is ineens een ingrijpende herijking van de definiëring van monoculturalisme.
"Daar in Suriname, zijn wij altijd werkeloos.quote:Op zondag 12 april 2009 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is volledig de vraag, ik weet niet wat de Surinaamse cultuur inhoud en ik ga ervan uit dat jij dat ook niet weet.
Ach kom, dat is net als dat je bij Japan constant denkt aan Bukkake, of hoe je het ook schrijft.quote:Op zondag 12 april 2009 14:27 schreef Picchia het volgende:
[..]
"Daar in Suriname, zijn wij altijd werkeloos.
Zeg niet dat wij lui zijn, want dan word ik heel erg boos."
Ook al wordt Japan beïnvloedt door met name Amerikaanse invloeden, dat laat zij helemaal samensmelten met de hoofdcultuur, de Japanse cultuur. Monoculturalisme wil niet zeggen dat er sprake is van een dwangmatige introversie.quote:Op zondag 12 april 2009 14:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, er bestaan van allerlei begrippen enge en ruime definities. Heeft niet zoveel met herijking te maken, meer met taal, perspectief, context et cetera . Ik moet wat dat betreft Provinciaal wel gelijk geven.
Het beeld wat jij hebt over de Limburger.quote:Op zondag 12 april 2009 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niks van de Limburgers. Als de cijfers duidelijk waren (voor de Limburgers) waren ze in ieder geval een stuk genuanceerder geweest, dan nu doorgaans het geval is - jij bevestigd immers weer het beeld van wat ik heb over de Limburger. En ja, ik heb nog nooit iemand fatsoenlijks uit jullie regio ontmoet, dat kan inderdaad zijn omdat ik de verkeerde mensen tegen kom. Dat sluit ik zeker niet uit. Het lijkt mij immers heel sterk dat alle Limburgers zo zijn. Maar ja, zoals al eerder werd gesteld - persoonlijke ervaringen he.
Ja?quote:Op zondag 12 april 2009 14:32 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Het beeld wat jij hebt over de Limburger.![]()
OK.quote:Laatmaar.
Ah, Cohen, mijn opvoeding en vertroeteling is de schuld voor het feit dat ik nare ervaringen heb met bepaalde Limburgers.quote:Jij bent het schoolvoorbeeld van de Marokkaanse jongere.
Die kunnen totaal niet tegen kritiek, het ligt altijd aan de Nederlanders.
Kan jij ook niets aan doen, ligt aan je opvoeding en de vertroeteling door landverraders als Cohen.
Dat laatste is overigens een fabeltje van links. Het kan prima, ook juridisch.quote:Op zondag 12 april 2009 14:14 schreef thewishmaster het volgende:
De enige oplossing is om mensen terug te sturen naar het land van herkomst wat mij betreft, alleen begrijp ik ook wel dat dat juridisch niet gaat.
In Spanje ook, ter veroordeling - die dan ten uitvoer wordt gelegd in Spanje.quote:Op zondag 12 april 2009 14:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat laatste is overigens een fabeltje van links. Het kan prima, ook juridisch.
Het is uiteindelijk maar net hoeveel schijt je wenst te hebben aan de politiek correcte mening van andere landen. In Italië bijvoorbeeld zijn ze daar erg sterk in: daar zetten ze allang mensen uit naar het land van herkomst.
Dan heb ik weinig hoop voor Nederland, want Nederland is doodsbang voor de mening van andere landen. We gaan hier gewoon net zolang door met probleemwijken creeeren tot het te laat is.quote:Op zondag 12 april 2009 14:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat laatste is overigens een fabeltje van links. Het kan prima, ook juridisch.
Het is uiteindelijk maar net hoeveel schijt je wenst te hebben aan de politiek correcte mening van andere landen. In Italië bijvoorbeeld zijn ze daar erg sterk in: daar zetten ze allang mensen uit naar het land van herkomst.
Dat is de spijker op de kop. Tenzij Geert Wilders hier de baas wordt, dan gaan er op zeker wel dingen veranderen.quote:Op zondag 12 april 2009 14:37 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Dan heb ik weinig hoop voor Nederland, want Nederland is doodsbang voor de mening van andere landen. We gaan hier gewoon net zolang door met probleemwijken creeeren tot het te laat is.
Ik zie Geert Wilders eerlijk gezegd niet eens in de regering terecht komen, ongeacht het aantal zetels dat hij haalt. Er zal wel een cordon sanitaire opgeworpen worden om ervoor te zorgen dat men rustig door kan gaan met het doorvoeren van de oude theedrink politiek.quote:Op zondag 12 april 2009 14:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat is de spijker op de kop. Tenzij Geert Wilders hier de baas wordt, dan gaan er op zeker wel dingen veranderen.
Dat denk ik niet. Al is het alleen maar omdat we in de politiek met consensus werken.quote:Op zondag 12 april 2009 14:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat is de spijker op de kop. Tenzij Geert Wilders hier de baas wordt, dan gaan er op zeker wel dingen veranderen.
Nee. Van het feit dat iedere Marokkaan zich altijd in een slachtofferpostie probeert te lullen. Jullie worden altijd gediscrimineerd en benadeeld. Dan krijg je direct weer een nieuw theehuis.quote:Op zondag 12 april 2009 14:34 schreef Mutant01 het volgende:
Ah, Cohen, mijn opvoeding en vertroeteling is de schuld voor het feit dat ik nare ervaringen heb met bepaalde Limburgers.
Limburgers zijn wat minder tolerant dan gemiddeld denk ik ja, maar onfatsoenlijk? Overigens is het niet zozeer autochtoon/allochtoon voor de meeste Limburgers gok ik, een 'Hollander' is net zo goed een buitenstaander als een Turk of een Protestant. En dat leidt dan niet onmiddelijk tot een onfatsoenlijke bejegening, maar wel misschien tot een wat afstandelijkere en meer kritische houding.quote:Op zondag 12 april 2009 14:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De bekrompen onfatsoenlijke bejegening van alles wat ook maar afwijkt van de gestandaardiseerde autochtoon. Kortom, de geheel lage tolerantiegrens.
We zullen zien. Er is uiteindelijk maar één manier om erachter te komen: door op de PVV te stemmen.quote:Op zondag 12 april 2009 14:40 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik zie Geert Wilders eerlijk gezegd niet eens in de regering terecht komen, ongeacht het aantal zetels dat hij haalt. Er zal wel een cordon sanitaire opgeworpen worden om ervoor te zorgen dat men rustig door kan gaan met het doorvoeren van de oude theedrink politiek.
Een drogreden. Dat doen ze in Italië ook.quote:Op zondag 12 april 2009 14:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Al is het alleen maar omdat we in de politiek met consensus werken.
Waarschijnlijk was het al duidelijk uit mijn voorgaande posts, maar ik ga inderdaad PVV stemmenquote:Op zondag 12 april 2009 14:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
We zullen zien. Er is uiteindelijk maar één manier om erachter te komen: door op de PVV te stemmen.
Ik heb nergens gezegd dat ik wordt benadeeld of gediscrimineerd. Noch heb ik helaas geen nieuwe theehuis gekregen.quote:Op zondag 12 april 2009 14:40 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Nee. Van het feit dat iedere Marokkaan zich altijd in een slachtofferpostie probeert te lullen. Jullie worden altijd gediscrimineerd en benadeeld. Dan krijg je direct weer een nieuw theehuis.
Zie je ze daartegen in actie komen? Wat vreemd dat het eerder aangehaalde rapport dan stelt dat het gewoon gaat om ordinaire vreemdelingenhaat?quote:Ik zie Noord Limburgse jongen die hier (op een botte manier welliswaar) tegen in actie komen, en de wind van voren krijgen.
Waarom zou ik dat doen in een topic dat er totaal niet over gaat? En de conclusie die jij uit de cijfers trekt is niets meer dan confirmatie.quote:Ga eerst eens naar de criminaliteitscijfers kijken van je eigen bevolkingsgroep, vriend. Ga daarna eens kijken hoeveel werkelozen erbij zitten en wat de motivatie van jouw volk is. Dan kom je tot dezelfde conclusie als ieder weldenkend mens.
Daarna pas! Dus als ik niets in dit topic zeg over relmarokkaantjes, mag ik niets zeggen over bepaalde Limburgers die ik heb ontmoet! Wat een chantage.quote:Daarna heb je pas het recht om over Limburgers te gaan zeiken.
Tot die tijd blijf jij voor mij een gefrustreerd kutmarokkaantje zonder zelfreflectie.
Goed zo!quote:Op zondag 12 april 2009 14:43 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was het al duidelijk uit mijn voorgaande posts, maar ik ga inderdaad PVV stemmen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |