Dat doet niets af aan mijn argument - wat betreft de achterliggende problematiek zijn er ook meerdere topics over geopend. Het ging meer om het woordgebruik en doemscenario's die bepaalde lieden willen schetsen op het forum, alsof Rotterdam, Amsterdam, Utrecht verschrikkelijke steden zijn.....ja wel voor mensen als Lemmeb, dat geef ik toe. Die krijgen spontaan een hartstilstand bij het zien van al die culturen op zo weinig vierkante km.quote:Op zondag 12 april 2009 13:54 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ik zie het niet op de eerste plaats als een Islamitisch probleem, het heeft meer te maken met straatcultuur, haantjesgedrag, meeloperij en gebrekkige opleiding/opvoeding. Kennelijk zijn sommige van die factoren wat sterker in bepaalde bevolkingsgroepen, waardoor ze oververtegenwoordigd zijn.
2004 is vijf jaar geleden. Dat is dus niet gisteren, eergisteren of de dag ervoor. Dus probeer het nog maar een keer.quote:Op zondag 12 april 2009 13:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uit 2004 van een rapport - ik geef toe, wat gedateerd, maar zeker relevant:
[..]
Als een stel apen, voor mijn gevoel. Ik heb nog geen fatsoenlijk persoon uit die regio ontmoet, een beetje net zoals wat jij hebt als het gaat om Marokkanen.quote:Op zondag 12 april 2009 13:57 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen flauw benul ervan hoe die jeugd zich hier gedraagt, hè?
Het valt gewoon op dat de wijken in die grote steden waar veel allochtonen wonen een verloederde indruk maken en enorm hoge criminaliteitscijfers hebben. Dan kun jij users als Lemmeb en waarschijnlijk mij wel belachelijk maken, maar wij hebben de statistieken helaas aan onze zijde.quote:Op zondag 12 april 2009 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat doet niets af aan mijn argument - wat betreft de achterliggende problematiek zijn er ook meerdere topics over geopend. Het ging meer om het woordgebruik en doemscenario's die bepaalde lieden willen schetsen op het forum, alsof Rotterdam, Amsterdam, Utrecht verschrikkelijke steden zijn.....ja wel voor mensen als Lemmeb, dat geef ik toe. Die krijgen spontaan een hartstilstand bij het zien van al die culturen op zo weinig vierkante km.
Tsja, ieder zijn ding. Ik zie vreemde culturen ook liever als ik op reis ben, ik geloof namelijk niet zo in massa-immigratie en de multiculturele samenleving. Is dat vanwege angst? Misschien, maar dan meer angst voor het verliezen van het oude dan voor het accepteren van het nieuwe.quote:Op zondag 12 april 2009 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat doet niets af aan mijn argument - wat betreft de achterliggende problematiek zijn er ook meerdere topics over geopend. Het ging meer om het woordgebruik en doemscenario's die bepaalde lieden willen schetsen op het forum, alsof Rotterdam, Amsterdam, Utrecht verschrikkelijke steden zijn.....ja wel voor mensen als Lemmeb, dat geef ik toe. Die krijgen spontaan een hartstilstand bij het zien van al die culturen op zo weinig vierkante km.
Ja, maar wat wil je met statistiek dan doen? Het belachelijk maken komt niet voort uit het feit dat je wel of niet gelijk hebt. Het komt voort uit het feit dat users zoals jij en Lemmeb er verkeerd mee om gaan - derhalve de statistieken gebruiken om doorgaans in mijn ogen smerige denkwijzen te rechtvaardigen. Statistieken gebruiken jullie als wapen en niet als middel om problemen mee op te lossen.quote:Op zondag 12 april 2009 14:00 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het valt gewoon op dat de wijken in die grote steden waar veel allochtonen wonen een verloederde indruk maken en enorm hoge criminaliteitscijfers hebben. Dan kun jij users als Lemmeb en waarschijnlijk mij wel belachelijk maken, maar wij hebben de statistieken helaas aan onze zijde.
Ik heb het idee dat jij amper mensen uit onze regio hebt ontmoet...quote:Op zondag 12 april 2009 13:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als een stel apen, voor mijn gevoel. Ik heb nog geen fatsoenlijk persoon uit die regio ontmoet, een beetje net zoals wat jij hebt als het gaat om Marokkanen.
Waar en op welke manier heb ik volgens jou smerige denkwijzen rechtvaardigt, daar ben ik dan wel benieuwd naar?quote:Op zondag 12 april 2009 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar wat wil je met statistiek dan doen? Het belachelijk maken komt niet voort uit het feit dat je wel of niet gelijk hebt. Het komt voort uit het feit dat users zoals jij en Lemmeb er verkeerd mee om gaan - derhalve de statistieken gebruiken om doorgaans in mijn ogen smerige denkwijzen te rechtvaardigen. Statistieken gebruiken jullie als wapen en niet als middel om problemen mee op te lossen.
Dat kan, maar de multiculturele samenleving is eenmaal een feitelijk gegeven. Dat brengt incidenten met zich mee, dat zie je overal ter wereld. Monoculturele samenlevingen zijn doorgaans ook de minst succesvolle. Ik zie niet in waarom het oude niet naast het nieuwe kan blijven bestaan, maar dat is wellicht mijn utopische visie.quote:Op zondag 12 april 2009 14:00 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Tsja, ieder zijn ding. Ik zie vreemde culturen ook liever als ik op reis ben, ik geloof namelijk niet zo in massa-immigratie en de multiculturele samenleving. Is dat vanwege angst? Misschien, maar dan meer angst voor het verliezen van het oude dan voor het accepteren van het nieuwe.
Nee. Dat klopt niet.quote:Op zondag 12 april 2009 14:04 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jij amper mensen uit onze regio hebt ontmoet...
Klopt?
Japan, de tweede economie van de wereld. Niet succesvol.quote:Op zondag 12 april 2009 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
Monoculturele samenlevingen zijn doorgaans ook de minst succesvolle
Dat geloofde ik ook ooit.. Maar sindsdien ben ik vervuild door de media, de statistieken en persoonlijke ervaringen.quote:Op zondag 12 april 2009 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat kan, maar de multiculturele samenleving is eenmaal een feitelijk gegeven. Dat brengt incidenten met zich mee, dat zie je overal ter wereld. Monoculturele samenlevingen zijn doorgaans ook de minst succesvolle. Ik zie niet in waarom het oude niet naast het nieuwe kan blijven bestaan, maar dat is wellicht mijn utopische visie.
De manier waarop jij redeneert over allochtonen vind ik smerig. Dat hoef je niet met mij eens te zijn. Je begrijpt natuurlijk dat ik niet elke post van je ga omspitten, maar ik kan mij goed bepaalde discussies in NWS met je herinneren.quote:Op zondag 12 april 2009 14:05 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Waar en op welke manier heb ik volgens jou smerige denkwijzen rechtvaardigt, daar ben ik dan wel benieuwd naar?
Ik vind Japan niet echt een monocultuur. Zeker geen land dat culturen van buitenaf uitsluit, of niet ten dele eigen maakt.quote:Op zondag 12 april 2009 14:08 schreef Picchia het volgende:
[..]
Japan, de tweede economie van de wereld. Niet succesvol.
Dan ga jij echt met de verkeerde mensen om.quote:
Ik verwacht zeker niet dat je al die posts gaat opzoeken, dat zou ook pure tijdsverspilling zijn wat mij betreft. Mijn mening is echter gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen met allochtonen met name in mijn woonplaats Amsterdam, die alleen maar negatief zijn. Dat komt door ervaringen als een juichstemming onder allochtonen na 9/11 tot een Marokkaans gezin hier in de straat met iets van 12 kinderen waarvan het hele gezin bestaat uit uitkeringstrekkers of uit bedenkelijke figuren die steeds in aanraking komen met de politie. De problemen met de multiculturele samenleving zijn naar mijn mening onoplosbaar. De enige oplossing is om mensen terug te sturen naar het land van herkomst wat mij betreft, alleen begrijp ik ook wel dat dat juridisch niet gaat. Dat kun je een smerige denkwijze noemen, maar ik heb er gewoon geen zin meer in dat er belastingcenten worden verspild aan allochtoon tuig die de samenleving verzieken en vooral geld kosten en niets opleveren. Monoculturen als Japan en IJsland wisten zich bovendien uitstekend staande te houden in de wereldeconomie.quote:Op zondag 12 april 2009 14:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De manier waarop jij redeneert over allochtonen vind ik smerig. Dat hoef je niet met mij eens te zijn. Je begrijpt natuurlijk dat ik niet elke post van je ga omspitten, maar ik kan mij goed bepaalde discussies in NWS met je herinneren.
Ik wil helemaal niks van de Limburgers. Als de cijfers duidelijk waren (voor de Limburgers) waren ze in ieder geval een stuk genuanceerder geweest, dan nu doorgaans het geval is - jij bevestigd immers weer het beeld van wat ik heb over de Limburger. En ja, ik heb nog nooit iemand fatsoenlijks uit jullie regio ontmoet, dat kan inderdaad zijn omdat ik de verkeerde mensen tegen kom. Dat sluit ik zeker niet uit. Het lijkt mij immers heel sterk dat alle Limburgers zo zijn. Maar ja, zoals al eerder werd gesteld - persoonlijke ervaringen he.quote:Op zondag 12 april 2009 14:12 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Dan ga jij echt met de verkeerde mensen om.
Jij wil dat wij Limburgers een genuanceerd beeld van marrokanen krijgen (terwijl de cijfers overduidelijk zijn). Maar jij redeneert wel dat je nog nooit iemand fatsoenlijks uit onze regio hebt ontmoet.
Dat ligt er dan aan waar op welk niveau je culturen onderscheid, Japan zou ik bestempelen als relatief mono-cultureel.quote:Op zondag 12 april 2009 14:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind Japan niet echt een monocultuur. Zeker geen land dat culturen van buitenaf uitsluit, of niet ten dele eigen maakt.
quote:Op zondag 12 april 2009 14:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind Japan niet echt een monocultuur. Zeker geen land dat culturen van buitenaf uitsluit, of niet ten dele eigen maakt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Japanquote:Japan's population is estimated at around 127.3 million.[89] For the most part, Japanese society is linguistically and culturally homogeneous with small populations of foreign workers
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Japanquote:Ethnic Groups
99.4% Japanese and 0.6% other, mostly Korean (40.4% of non-Japanese), some Chinese and Filipinos. Ainu, Ryukyuans and hisabetsu buraku constitute native Japanese minority groups.
Foreign citizens
More than 2.5 million
Ik denk de Amerikaanse cultuur een stevige voet heeft aan de grond in Japan.quote:Op zondag 12 april 2009 14:15 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Dat ligt er dan aan waar op welk niveau je culturen onderscheid, Japan zou ik bestempelen als relatief mono-cultureel.
Stel ik zou je gelijk geven (ik ben het in ieder geval niet eens met de definitie van Wiki, maar dat terzijde) dan is dit het enige land wat je op kan noemen wat (economisch) succesvol is. Daarom zei ik ook "doorgaans".quote:Op zondag 12 april 2009 14:15 schreef Picchia het volgende:
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Japan
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Japan
Volgens mij bestaat er vrijwel geen homogenere cultuur dan Japan.
Maar wat bedoel je met fatsoenlijk? Of misschien kan ik beter vragen met wat er zo slecht was aan je persoonlijke ervaringen tot nu toe.quote:Op zondag 12 april 2009 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niks van de Limburgers. Als de cijfers duidelijk waren (voor de Limburgers) waren ze in ieder geval een stuk genuanceerder geweest, dan nu doorgaans het geval is - jij bevestigd immers weer het beeld van wat ik heb over de Limburger. En ja, ik heb nog nooit iemand fatsoenlijks uit jullie regio ontmoet, dat kan inderdaad zijn omdat ik de verkeerde mensen tegen kom. Dat sluit ik zeker niet uit. Het lijkt mij immers heel sterk dat alle Limburgers zo zijn. Maar ja, zoals al eerder werd gesteld - persoonlijke ervaringen he.
Ijsland is erg succesvol.quote:Op zondag 12 april 2009 14:14 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik verwacht zeker niet dat je al die posts gaat opzoeken, dat zou ook pure tijdsverspilling zijn wat mij betreft. Mijn mening is echter gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen met allochtonen met name in mijn woonplaats Amsterdam, die alleen maar negatief zijn. Dat komt door ervaringen als een juichstemming onder allochtonen na 9/11 tot een Marokkaans gezin hier in de straat met iets van 12 kinderen waarvan het hele gezin bestaat uit uitkeringstrekkers of uit bedenkelijke figuren die steeds in aanraking komen met de politie. De problemen met de multiculturele samenleving zijn naar mijn mening onoplosbaar. De enige oplossing is om mensen terug te sturen naar het land van herkomst wat mij betreft, alleen begrijp ik ook wel dat dat juridisch niet gaat. Dat kun je een smerige denkwijze noemen, maar ik heb er gewoon geen zin meer in dat er belastingcenten worden verspild aan allochtoon tuig die de samenleving verzieken en vooral geld kosten en niets opleveren. Monoculturen als Japan en IJsland wisten zich bovendien uitstekend staande te houden in de wereldeconomie.
De bekrompen onfatsoenlijke bejegening van alles wat ook maar afwijkt van de gestandaardiseerde autochtoon. Kortom, de geheel lage tolerantiegrens.quote:Op zondag 12 april 2009 14:18 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je met fatsoenlijk? Of misschien kan ik beter vragen met wat er zo slecht was aan je persoonlijke ervaringen tot nu toe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |