abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67947966
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:54 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ik zie het niet op de eerste plaats als een Islamitisch probleem, het heeft meer te maken met straatcultuur, haantjesgedrag, meeloperij en gebrekkige opleiding/opvoeding. Kennelijk zijn sommige van die factoren wat sterker in bepaalde bevolkingsgroepen, waardoor ze oververtegenwoordigd zijn.
Dat doet niets af aan mijn argument - wat betreft de achterliggende problematiek zijn er ook meerdere topics over geopend. Het ging meer om het woordgebruik en doemscenario's die bepaalde lieden willen schetsen op het forum, alsof Rotterdam, Amsterdam, Utrecht verschrikkelijke steden zijn.....ja wel voor mensen als Lemmeb, dat geef ik toe. Die krijgen spontaan een hartstilstand bij het zien van al die culturen op zo weinig vierkante km.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 april 2009 @ 13:58:54 #102
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67947998
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uit 2004 van een rapport - ik geef toe, wat gedateerd, maar zeker relevant:
[..]
2004 is vijf jaar geleden. Dat is dus niet gisteren, eergisteren of de dag ervoor. Dus probeer het nog maar een keer.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67948008
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:57 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Jij hebt echt geen flauw benul ervan hoe die jeugd zich hier gedraagt, hè?
Als een stel apen, voor mijn gevoel. Ik heb nog geen fatsoenlijk persoon uit die regio ontmoet, een beetje net zoals wat jij hebt als het gaat om Marokkanen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 april 2009 @ 14:00:00 #104
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_67948027
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat doet niets af aan mijn argument - wat betreft de achterliggende problematiek zijn er ook meerdere topics over geopend. Het ging meer om het woordgebruik en doemscenario's die bepaalde lieden willen schetsen op het forum, alsof Rotterdam, Amsterdam, Utrecht verschrikkelijke steden zijn.....ja wel voor mensen als Lemmeb, dat geef ik toe. Die krijgen spontaan een hartstilstand bij het zien van al die culturen op zo weinig vierkante km.
Het valt gewoon op dat de wijken in die grote steden waar veel allochtonen wonen een verloederde indruk maken en enorm hoge criminaliteitscijfers hebben. Dan kun jij users als Lemmeb en waarschijnlijk mij wel belachelijk maken, maar wij hebben de statistieken helaas aan onze zijde.
pi_67948057
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tsja, ieder zijn ding. Ik zie vreemde culturen ook liever als ik op reis ben, ik geloof namelijk niet zo in massa-immigratie en de multiculturele samenleving. Is dat vanwege angst? Misschien, maar dan meer angst voor het verliezen van het oude dan voor het accepteren van het nieuwe.
pi_67948082
Er zit een verschil in de schaal van het probleem, maar de essentie van beide problemen is hetzelfde. Gebrek aan opvoeding, discipline en fatsoen. Als ze een ongewenst element zijn dan dienen ze zichzelf wel aan bij justitie. Het is alleen de vraag wat je vanaf dat punt wil doen.
pi_67948139
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:00 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Het valt gewoon op dat de wijken in die grote steden waar veel allochtonen wonen een verloederde indruk maken en enorm hoge criminaliteitscijfers hebben. Dan kun jij users als Lemmeb en waarschijnlijk mij wel belachelijk maken, maar wij hebben de statistieken helaas aan onze zijde.
Ja, maar wat wil je met statistiek dan doen? Het belachelijk maken komt niet voort uit het feit dat je wel of niet gelijk hebt. Het komt voort uit het feit dat users zoals jij en Lemmeb er verkeerd mee om gaan - derhalve de statistieken gebruiken om doorgaans in mijn ogen smerige denkwijzen te rechtvaardigen. Statistieken gebruiken jullie als wapen en niet als middel om problemen mee op te lossen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 april 2009 @ 14:04:18 #108
248754 HairyArsedIrishman
I just raped your sheep...
pi_67948144
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als een stel apen, voor mijn gevoel. Ik heb nog geen fatsoenlijk persoon uit die regio ontmoet, een beetje net zoals wat jij hebt als het gaat om Marokkanen.
Ik heb het idee dat jij amper mensen uit onze regio hebt ontmoet...
Klopt?
Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrèk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjælland
  zondag 12 april 2009 @ 14:05:01 #109
144262 thewishmaster
pi_67948164
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, maar wat wil je met statistiek dan doen? Het belachelijk maken komt niet voort uit het feit dat je wel of niet gelijk hebt. Het komt voort uit het feit dat users zoals jij en Lemmeb er verkeerd mee om gaan - derhalve de statistieken gebruiken om doorgaans in mijn ogen smerige denkwijzen te rechtvaardigen. Statistieken gebruiken jullie als wapen en niet als middel om problemen mee op te lossen.
Waar en op welke manier heb ik volgens jou smerige denkwijzen rechtvaardigt, daar ben ik dan wel benieuwd naar?
pi_67948199
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:00 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Tsja, ieder zijn ding. Ik zie vreemde culturen ook liever als ik op reis ben, ik geloof namelijk niet zo in massa-immigratie en de multiculturele samenleving. Is dat vanwege angst? Misschien, maar dan meer angst voor het verliezen van het oude dan voor het accepteren van het nieuwe.
Dat kan, maar de multiculturele samenleving is eenmaal een feitelijk gegeven. Dat brengt incidenten met zich mee, dat zie je overal ter wereld. Monoculturele samenlevingen zijn doorgaans ook de minst succesvolle. Ik zie niet in waarom het oude niet naast het nieuwe kan blijven bestaan, maar dat is wellicht mijn utopische visie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67948203
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:04 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat jij amper mensen uit onze regio hebt ontmoet...
Klopt?
Nee. Dat klopt niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67948250
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
Monoculturele samenlevingen zijn doorgaans ook de minst succesvolle
Japan, de tweede economie van de wereld. Niet succesvol.
pi_67948254
quote:

[..]

Dat kan, maar de multiculturele samenleving is eenmaal een feitelijk gegeven. Dat brengt incidenten met zich mee, dat zie je overal ter wereld. Monoculturele samenlevingen zijn doorgaans ook de minst succesvolle. Ik zie niet in waarom het oude niet naast het nieuwe kan blijven bestaan, maar dat is wellicht mijn utopische visie.
Dat geloofde ik ook ooit.. Maar sindsdien ben ik vervuild door de media, de statistieken en persoonlijke ervaringen.
pi_67948279
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:05 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Waar en op welke manier heb ik volgens jou smerige denkwijzen rechtvaardigt, daar ben ik dan wel benieuwd naar?
De manier waarop jij redeneert over allochtonen vind ik smerig. Dat hoef je niet met mij eens te zijn. Je begrijpt natuurlijk dat ik niet elke post van je ga omspitten, maar ik kan mij goed bepaalde discussies in NWS met je herinneren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67948346
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:08 schreef Picchia het volgende:

[..]

Japan, de tweede economie van de wereld. Niet succesvol.
Ik vind Japan niet echt een monocultuur. Zeker geen land dat culturen van buitenaf uitsluit, of niet ten dele eigen maakt.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 april 2009 @ 14:12:23 #116
248754 HairyArsedIrishman
I just raped your sheep...
pi_67948373
quote:

[..]

Nee. Dat klopt niet.
Dan ga jij echt met de verkeerde mensen om.

Jij wil dat wij Limburgers een genuanceerd beeld van marrokanen krijgen (terwijl de cijfers overduidelijk zijn). Maar jij redeneert wel dat je nog nooit iemand fatsoenlijks uit onze regio hebt ontmoet.
Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrèk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjælland
  zondag 12 april 2009 @ 14:14:30 #117
144262 thewishmaster
pi_67948435
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De manier waarop jij redeneert over allochtonen vind ik smerig. Dat hoef je niet met mij eens te zijn. Je begrijpt natuurlijk dat ik niet elke post van je ga omspitten, maar ik kan mij goed bepaalde discussies in NWS met je herinneren.
Ik verwacht zeker niet dat je al die posts gaat opzoeken, dat zou ook pure tijdsverspilling zijn wat mij betreft. Mijn mening is echter gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen met allochtonen met name in mijn woonplaats Amsterdam, die alleen maar negatief zijn. Dat komt door ervaringen als een juichstemming onder allochtonen na 9/11 tot een Marokkaans gezin hier in de straat met iets van 12 kinderen waarvan het hele gezin bestaat uit uitkeringstrekkers of uit bedenkelijke figuren die steeds in aanraking komen met de politie. De problemen met de multiculturele samenleving zijn naar mijn mening onoplosbaar. De enige oplossing is om mensen terug te sturen naar het land van herkomst wat mij betreft, alleen begrijp ik ook wel dat dat juridisch niet gaat. Dat kun je een smerige denkwijze noemen, maar ik heb er gewoon geen zin meer in dat er belastingcenten worden verspild aan allochtoon tuig die de samenleving verzieken en vooral geld kosten en niets opleveren. Monoculturen als Japan en IJsland wisten zich bovendien uitstekend staande te houden in de wereldeconomie.
pi_67948447
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:12 schreef HairyArsedIrishman het volgende:

[..]

Dan ga jij echt met de verkeerde mensen om.

Jij wil dat wij Limburgers een genuanceerd beeld van marrokanen krijgen (terwijl de cijfers overduidelijk zijn). Maar jij redeneert wel dat je nog nooit iemand fatsoenlijks uit onze regio hebt ontmoet.
Ik wil helemaal niks van de Limburgers. Als de cijfers duidelijk waren (voor de Limburgers) waren ze in ieder geval een stuk genuanceerder geweest, dan nu doorgaans het geval is - jij bevestigd immers weer het beeld van wat ik heb over de Limburger. En ja, ik heb nog nooit iemand fatsoenlijks uit jullie regio ontmoet, dat kan inderdaad zijn omdat ik de verkeerde mensen tegen kom. Dat sluit ik zeker niet uit. Het lijkt mij immers heel sterk dat alle Limburgers zo zijn. Maar ja, zoals al eerder werd gesteld - persoonlijke ervaringen he.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67948449
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vind Japan niet echt een monocultuur. Zeker geen land dat culturen van buitenaf uitsluit, of niet ten dele eigen maakt.
Dat ligt er dan aan waar op welk niveau je culturen onderscheid, Japan zou ik bestempelen als relatief mono-cultureel.
pi_67948465
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

quote:
Japan's population is estimated at around 127.3 million.[89] For the most part, Japanese society is linguistically and culturally homogeneous with small populations of foreign workers
http://en.wikipedia.org/wiki/Japan
quote:
Ethnic Groups
99.4% Japanese and 0.6% other, mostly Korean (40.4% of non-Japanese), some Chinese and Filipinos. Ainu, Ryukyuans and hisabetsu buraku constitute native Japanese minority groups.

Foreign citizens
More than 2.5 million
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Japan

Volgens mij bestaat er vrijwel geen homogenere cultuur dan Japan.
pi_67948482
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:15 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Dat ligt er dan aan waar op welk niveau je culturen onderscheid, Japan zou ik bestempelen als relatief mono-cultureel.
Ik denk de Amerikaanse cultuur een stevige voet heeft aan de grond in Japan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67948528
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:15 schreef Picchia het volgende:

[..]

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Japan
[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Japan

Volgens mij bestaat er vrijwel geen homogenere cultuur dan Japan.
Stel ik zou je gelijk geven (ik ben het in ieder geval niet eens met de definitie van Wiki, maar dat terzijde) dan is dit het enige land wat je op kan noemen wat (economisch) succesvol is. Daarom zei ik ook "doorgaans".
Allah Al Watan Al Malik
pi_67948539
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niks van de Limburgers. Als de cijfers duidelijk waren (voor de Limburgers) waren ze in ieder geval een stuk genuanceerder geweest, dan nu doorgaans het geval is - jij bevestigd immers weer het beeld van wat ik heb over de Limburger. En ja, ik heb nog nooit iemand fatsoenlijks uit jullie regio ontmoet, dat kan inderdaad zijn omdat ik de verkeerde mensen tegen kom. Dat sluit ik zeker niet uit. Het lijkt mij immers heel sterk dat alle Limburgers zo zijn. Maar ja, zoals al eerder werd gesteld - persoonlijke ervaringen he.
Maar wat bedoel je met fatsoenlijk? Of misschien kan ik beter vragen met wat er zo slecht was aan je persoonlijke ervaringen tot nu toe.
pi_67948548
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:14 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Ik verwacht zeker niet dat je al die posts gaat opzoeken, dat zou ook pure tijdsverspilling zijn wat mij betreft. Mijn mening is echter gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen met allochtonen met name in mijn woonplaats Amsterdam, die alleen maar negatief zijn. Dat komt door ervaringen als een juichstemming onder allochtonen na 9/11 tot een Marokkaans gezin hier in de straat met iets van 12 kinderen waarvan het hele gezin bestaat uit uitkeringstrekkers of uit bedenkelijke figuren die steeds in aanraking komen met de politie. De problemen met de multiculturele samenleving zijn naar mijn mening onoplosbaar. De enige oplossing is om mensen terug te sturen naar het land van herkomst wat mij betreft, alleen begrijp ik ook wel dat dat juridisch niet gaat. Dat kun je een smerige denkwijze noemen, maar ik heb er gewoon geen zin meer in dat er belastingcenten worden verspild aan allochtoon tuig die de samenleving verzieken en vooral geld kosten en niets opleveren. Monoculturen als Japan en IJsland wisten zich bovendien uitstekend staande te houden in de wereldeconomie.
Ijsland is erg succesvol.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67948572
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:18 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Maar wat bedoel je met fatsoenlijk? Of misschien kan ik beter vragen met wat er zo slecht was aan je persoonlijke ervaringen tot nu toe.
De bekrompen onfatsoenlijke bejegening van alles wat ook maar afwijkt van de gestandaardiseerde autochtoon. Kortom, de geheel lage tolerantiegrens.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')