abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67949277
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:41 schreef Picchia het volgende:
Mutant, even los van onze voorgaande discussie, denk jij baat te hebben bij de huidige semi-open grenzen met Marokko? En denk jij dat de (doorgaande) migratie een (culturele) verrijking is voor Nederland?
Semi open grenzen? Wil je je nader specificeren?
Allah Al Watan Al Malik
pi_67949371
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Een drogreden. Dat doen ze in Italië ook.

Politiek is in een democratie altijd consensus. Maar die consensus is aan veranderingen onderhevig.
Dat is geen drogreden, dat is gewoon een feitelijk gegeven. Beetje raar om dat als drogreden te bestempelen. Consensus is zeker aan verandering onderhevig, maar dat tast het gematigdheid van het systeem niet aan. Bovendien zijn de wijzigingen voorgesteld door Wilders onrealistisch in de zin dat de belangen van Nederland er zodanig door geschaad gaan worden, dat het volk dat ook snel genoeg zal in zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67949409
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Semi open grenzen? Wil je je nader specificeren?
Nederland stelt geen eisen aan het aantal migranten uit specifieke gebieden, in tegenstelling tot sommige Noord Amerikaanse landen. Hierdoor kunnen er in theorie een onbeperkt aantal migranten naar Nederland komen, zolang ze aan de minimumeisen voldoen. In de praktijk betekent dit voor Nederland dat veel personen uit dezelfde gebieden naar Nederland komen (en vervolgens samen optrekken).

Maar mijn vraag was meer op jou persoonlijk gericht. Of jij denkt, als Nederlander, baat bij de continuering van de Marokkaanse migratiestroom denkt te hebben?
  zondag 12 april 2009 @ 14:52:27 #154
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67949454
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is geen drogreden, dat is gewoon een feitelijk gegeven. Beetje raar om dat als drogreden te bestempelen.
Het is een drogreden als argument in deze discussie. Om redenen die ik eerder al aangaf.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67949528
Ik stem dus overigens zeker geen PVV. Huidige kanshebbers voor mijn stem zijn CDA, PvdD, en heel misschien D'66. Dat ligt er maar aan wat er op het moment speelt, wie er aan het roer staat, en wat mijn humeur is...
pi_67949529
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:50 schreef Picchia het volgende:

[..]

Nederland stelt geen eisen aan het aantal migranten uit specifieke gebieden, in tegenstelling tot sommige Noord Amerikaanse landen. Hierdoor kunnen er in theorie een onbeperkt aantal migranten naar Nederland komen, zolang ze aan de minimumeisen voldoen.
Ik denk eerlijk gezegd dat het aantal immigranten, of de toelatingseisen zelf, weinig te maken heeft met de interne problematiek als het gaat om integratie. Er is nu duidelijk een neerwaartse trend te zien in het aantal immigranten uit de traditionele landen (Marokko/Turkije), dus van een overflow is al een tijdlang geen echte sprake meer. Het is nogal moeilijk om zaken als "verrijking" te bepalen, omdat het een erg subjectief in te vullen begrip is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67949551
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:54 schreef Provinciaal het volgende:
Ik stem dus overigens zeker geen PVV. Huidige kanshebbers voor mijn stem zijn CDA, PvdD, en heel misschien D'66. Dat ligt er maar aan wat er op het moment speelt, wie er aan het roer staat, en wat mijn humeur is...
Ik stem geen Groenlinks en ook geen PVDA of de SP.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67949574
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het is een drogreden als argument in deze discussie. Om redenen die ik eerder al aangaf.
Maakt het niet minder waar, Italië vergelijken met Nederland is dan ook een lachertje als je het mij vraagt.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 12 april 2009 @ 14:57:21 #159
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67949632
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maakt het niet minder waar,
Dat zeg ik ook niet. Maar jij gebruikte het als een ongeldig argument in deze discussie. Hence, een drogreden.
pi_67949640
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denkt eerlijk gezegd dat het aantal immigranten, of de toelatingseisen zelf, weinig te maken heeft met de interne problematiek als het gaat om integratie. Er is nu duidelijk een neerwaartse trend te zien in het aantal immigranten uit de traditionele landen (Marokko/Turkije), dus van een overflow is al een tijdlang geen echte sprake meer.
Dat is natuurlijk maar schijn, die eerste generatie immigranten uit Marokko en Turkije hebben relatief een hele hoop kinderen en kleinkinderen neergezet waarvan velen nog steeds integratieproblemen kennen.

Ook denk ik dat het aantal wel degelijk relevant is voor de problematiek, daarom zeg ik ook altijd duidelijk dat ik vooral een probleem heb met massa-immigratie.
  zondag 12 april 2009 @ 14:57:39 #161
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67949641
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

T66 natuurlijk.
pi_67949663
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En Wilders durf ik ook wel weg te strepen... Wie dan (mogelijk) wel?
  zondag 12 april 2009 @ 14:58:57 #163
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67949680
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:54 schreef Provinciaal het volgende:
Ik stem dus overigens zeker geen PVV.
Komt nog wel een keer. De ergernis is er alvast. Nu moet er alleen een keer iets ernstigs gebeuren waar jij of een familielid zelf het slachtoffer van is.
  zondag 12 april 2009 @ 14:59:56 #164
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_67949707
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:58 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

En Wilders durf ik ook wel weg te strepen... Wie dan (mogelijk) wel?
De AEL kunnen we ook uitsluiten, die bestaan inmiddels niet meer.
pi_67949784
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:57 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk maar schijn, die eerste generatie immigranten uit Marokko en Turkije hebben relatief een hele hoop kinderen en kleinkinderen neergezet waarvan velen nog steeds integratieproblemen kennen.

Ook denk ik dat het aantal wel degelijk relevant is voor de problematiek, daarom zeg ik ook altijd duidelijk dat ik vooral een probleem heb met massa-immigratie.
Hoezo is dat schijn, we hebben het hier over geregistreerde nieuwe aanwas van buitenaf. Dat moet je wel onderscheiden van interne aanwas, al is het alleen maar omdat de eerste een veel grotere achterstand heeft t.o.v de tweede. Van massa-immigratie is dus al jaren geen sprake - dat is dus een verhaal apart.

Aantallen zijn niet relevant voor de problematiek zelf, het is meer hoe het land omgaat met dergelijke aantallen - en andersom hoe de immigranten zelf omgaan met dergelijke aantallen. Integratie is gedoemd te mislukken indien er sprake is van een opeenhoping van eenzelfde homogene kliek in bijvoorbeeld een wijk. Dat is zeker niet het geval als de immigranten verdeeld worden over het hele land.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67949810
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:58 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Komt nog wel een keer. De ergernis is er alvast. Nu moet er alleen een keer iets ernstigs gebeuren waar jij of een familielid zelf het slachtoffer van is.
Ik ben er zelf wel eens slachtoffer van geworden en ik weet over welke ergernis je spreekt. Het zijn ook niet eens zozeer de denkbeelden van de PVV die ervoor zorgen dat ik niet op ze wil stemmen, dat is omdat ik twijfel aan de bestuurlijke capaciteiten van Wilders zelf, en aan de interne stabiliteit van de partij.
  zondag 12 april 2009 @ 15:13:17 #167
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67950105
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:03 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ik ben er zelf wel eens slachtoffer van geworden en ik weet over welke ergernis je spreekt. Het zijn ook niet eens zozeer de denkbeelden van de PVV die ervoor zorgen dat ik niet op ze wil stemmen, dat is omdat ik twijfel aan de bestuurlijke capaciteiten van Wilders zelf, en aan de interne stabiliteit van de partij.
Ik heb die twijfels ook, maar die heb ik zolangzamerhand bij elke politicus en politieke partij. Als ik ook weer zie hoe men die kredietcrisis aanpakt... man man man wat een amateurisme.

Daarom stem ik nu gewoon op de partij die in mijn ogen de beste ideeën heeft. Dan zien we daarna wel wat ervan komt. Als Wilders t.o.v. migranten en criminaliteit maar een derde waarmaakt van wat hij allemaal belooft, dan ben ik een tevreden mens.
pi_67950148
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoezo is dat schijn, we hebben het hier over geregistreerde nieuwe aanwas van buitenaf. Dat moet je wel onderscheiden van interne aanwas, al is het alleen maar omdat de eerste een veel grotere achterstand heeft t.o.v de tweede. Van massa-immigratie is dus al jaren geen sprake - dat is dus een verhaal apart.
Maar het probleem van massa-immigratie houdt niet op na de aanvankelijke nieuwe aanwas. Het is inderdaad een andere problematiek, maar staat er niet los van.
quote:
Aantallen zijn niet relevant voor de problematiek zelf, het is meer hoe het land omgaat met dergelijke aantallen - en andersom hoe de immigranten zelf omgaan met dergelijke aantallen. Integratie is gedoemd te mislukken indien er sprake is van een opeenhoping van eenzelfde homogene kliek in bijvoorbeeld een wijk. Dat is zeker niet het geval als de immigranten verdeeld worden over het hele land.
Ik denk dat aantallen wel degelijk relevant zijn juist door die opeenhoping van homogene klieken. En dat gebeurt al snel hoor, de Marokkaanse probleemjeugd in veel dorpen en steden komt meestal maar uit een beperkt aantal gezinnen.

Met een grote eigen kliek worden mensen niet gemotiveerd te integreren en is er een grotere kans dat er culturele problemen meekomen / de kop op steken. Waarvan sommigen mogelijk al bijdroegen aan de situatie in het thuisland waardoor men juist besloot te vertrekken. Daarbij zorgen meer immigranten natuurlijk voor meer kosten, en dat kan een erg zware last worden voor de samenleving. Ook omdat de 2e en soms zelfs 3e generaties relatief nog steeds veel steun in de rug nodig hebben.

Zo hoorde ik op Radio 1 laatst de presentatrice trots vertellen dat al 1/3e van de pardonregeling-immigranten aan het werk is. Ben ik nou de enige die dat juist belachelijk weinig vond? De rest kost dus nog steeds handen vol geld, nog even los van de andere problemen.
  zondag 12 april 2009 @ 15:22:45 #169
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67950334
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:14 schreef Provinciaal het volgende:
Zo hoorde ik op Radio 1 laatst de presentatrice trots vertellen dat al 1/3e van de pardonregeling-immigranten aan het werk is. Ben ik nou de enige die dat juist belachelijk weinig vond? De rest kost dus nog steeds handen vol geld, nog even los van de andere problemen.
Met oorlogscriminelen en ander gespuis is nu eenmaal weinig aan te vangen. Dan vind ik éénderde nog best veel, dat is waarschijnlijk precies dat deel dat wel normaal is.
pi_67956363
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar wordt het vermeld? Of ben je nu zelf dingen aan het afleiden van de OP. Om een beetje de welbekende slachtofferrol te spelen.
Lees je eigen posts eens lieverd.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  zondag 12 april 2009 @ 22:19:18 #171
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_67962163
Gewoon Limburg afstoten. Net zoals Wilders dat met de Antillen wil doen. Wat een achterlijk tuig woont daar zeg. En maar geld krijgen omdat ze zogenaamd achterstandsgebied zijn.

Bah!
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zondag 12 april 2009 @ 22:20:56 #172
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_67962222
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:19 schreef Flumina het volgende:
Gewoon Limburg afstoten. Net zoals Wilders dat met de Antillen wil doen. Wat een achterlijk tuig woont daar zeg. En maar geld krijgen omdat ze zogenaamd achterstandsgebied zijn.

Bah!
Liever kijk ik naar de allochtonenproblematiek in plaats van provincies te gaan afstoten .
  zondag 12 april 2009 @ 22:37:00 #173
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_67962704
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:20 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Liever kijk ik naar de allochtonenproblematiek in plaats van provincies te gaan afstoten .
Het afstoten van Limburg lost een hoop problemen op. Venlo is een arme stad met veel tuig. Niet voor niets komt de bende van Venlo daarvandaan. Limburgers hebben sowieso niets op met Nederlanders. Ze tonen nooit iets van loyaliteit naar de natie toe. Inmiddels is de werkloosheid daar wel hoger dan landelijk gemiddelde en ergo profiteren ze meer van de werkloosheidsvoorzieningen. En het beste: zijn we van Wilders af.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_67968925
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:37 schreef Flumina het volgende:

En het beste: zijn we van Wilders af.
Shizofreen?
  maandag 13 april 2009 @ 07:09:23 #175
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_67968938
,,Komt er eens een positief geluid vanuit islamitische hoek, wordt de boel verstoord'', aldus een teleurgestelde Aitblal.

Het is bij hem blijkbaar ook duidelijk dat er weinig positiefs te melden valt vanuit de islam hoek...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')