FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Welke roadster zou je kiezen?
#ANONIEMvrijdag 10 april 2009 @ 20:27
Ik ben me voorzichtig aan het oriënteren op het kopen van een andere auto. De belangstelling gaat opnieuw uit naar een 'roadster' (2-zits cabrio). Qua maximumbudget heb ik voor nu even 30k aangehouden.

Ik heb vervolgens eens gekeken wat ik nou zou kunnen kopen voor 30k aan sportief cabriospul. Ik vond 5 auto's die allemaal 29.950 moeten kosten (behalve de Mercedes, van 28.950).

Ik heb ook uitgerekend wat ze me per maand zouden kosten aan benzine, wegenbelasting en verzekering. De kosten van afschrijving en onderhoud zijn veel lastiger in te schatten en heb ik even buiten beschouwing gelaten.

1. Mercedes SLK 200 K
Groot voordeel is de hardtop. Verder is dit een luxe, comfortabele auto. Niet echt sportief, meer een comfortable cruiser. En de huidige SLK bevalt me heel goed. Kosten per maand ¤ 244. Afschrijving op een SLK is relatief laag en onderhoud zal gemiddeld zijn tov de andere kandidaten.

2. BMW Z4 2.2i
Spreekt me ook erg aan. Kosten per maand ¤ 235. Afschrijving en onderhoud zal vergelijkbaar zijn met de SLK. Wel ietsje sportiever en minder praktisch.

3. Nissan 350Z
Voor het geld van een SLK of Z4 uit 2005 kun je ook deze 350Z uit 2005 kopen. Ziet er behoorlijk goed uit op die foto's, vind ik. De degelijkheid van kap en interieur schijnt wel wat minder te zijn dan bij bijv een Z4, maar de handling schijnt ontzettend goed te zijn. Alleen... uit mijn rekenwerk komt ie wel als heel duur naar voren: ¤ 297. Daarbij komt dat je op zo'n Nissan waarschijnlijk flink afschrijft, hoewel het onderhoud misschien juist goedkoop is. De 350Z heeft trouwens ook vrijwel geen bagageruimte, en is op dat punt vergelijkbaar met...

4. Lotus Elise S
Een linksgestuurd exemplaar van een redelijk recent jaar (wel ouder dan de SLK, Z4 en 350Z) en zelfs met wat luxe (airco). In het financiële plaatje komt ie als laagste uit de bus: ¤ 202. Geen idee over de afschrijving en het onderhoud zal wel erg verschillen afhankelijk van de garage (Lotus specialist is vast duur, maar onderdelen zijn veelal Opel en dus goedkoop). Grootste nadeel is dat er totaal niks in zit: geen ABS, geen airbags, geen bagageruimte. Je kunt er waarschijnlijk fantastisch mee rijden,maar daarmee heb je ook alles wel gezegd.

5. Porsche Boxster
Zelfde bouwjaar als de Elise. Tamelijk duur in de dagelijkse praktijk: ¤ 268. Niet zo duur als de 350Z, maar bij Porsche mag je ook nog met ontzettend duur onderhoud rekening houden. Aan de andere kant: nauwelijks afschrijving.

6. Opel GT
Beetje jammer van die Opel-badge op de motorkap, maar wel een auto van twee jaar jonger dan dat je bij BMW of Mercedes voor dat geld krijgt. Tamelijk exclusieve auto. Geen idee over kosten van afschrijving, maar onderhoud zal bij Opel wel meevallen. Overige kosten per maand ¤ 239, dus vrij gemiddeld in dit lijstje.

Mij trekken SLK en Z4 het meest. Wat zouden jullie kiezen? En waarom?

Edit: het is mijn enige auto. Ik hoef er geen heel gezin, twee honden een golftas en een IKEA-kast mee te kunnen vervoeren - ik weet dat het relatief onpraktische auto's zijn - maar gebruiksgemak is zeker een argument. Ik moet er ook 's winters mee kunnen rijden, of als het regent.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2009 11:06:20 ]
Netsplittervrijdag 10 april 2009 @ 20:30
SLK = kapper/goois matrassen auto.
Z4 vind ik een leuke auto om te zien.
350Z vind net niet.
Elise S vind ik ook een leuke auto.
Boxter, mwah.

Waarom geen S2000?
#ANONIEMvrijdag 10 april 2009 @ 20:35
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 20:30 schreef Netsplitter het volgende:
SLK = kapper/goois matrassen auto.
Z4 vind ik een leuke auto om te zien.
350Z vind net niet.
Elise S vind ik ook een leuke auto.
Boxter, mwah.
Je gaat alleen af op imago / looks? Want een Elise is inderdaad best een leuke auto om te zien, maar volgens mij ongeschikt als enige auto.
quote:
Waarom geen S2000?
Ook om die reden; ik vind de koets niet bijzonder en het interieur zelfs lelijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2009 20:37:23 ]
DirkZzvrijdag 10 april 2009 @ 20:35
Ik zou kiezen uit de Z4 en de Elise(wel ander kleurtje).
Gewoon omdat ik ze het mooist vind.
Sjonnjoopvrijdag 10 april 2009 @ 20:35
Elise is dikke pret maar erg spartaans als je er elke dag in moet rijden, rest als hierboven, Z4 dus
Netsplittervrijdag 10 april 2009 @ 20:40
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 20:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Je gaat alleen af op imago / looks?
[..]

Ook om die reden; ik vind de koets niet bijzonder en het interieur zelfs lelijk.
Euhhhhhh ja?
Wanneer ik een SLK zie zie ik negen van de tien keer een "man/vrouw" in zitten waar ik aan twijfel, en dat is niet positief bedoeld.

Daarbij is de S2000 een stuk spannender om mee te rijden dan een SLK.
http://www.autoweek.nl/autotest/1745/Honda-S2000
Koertvrijdag 10 april 2009 @ 20:43
Puur op uiterlijk / imago:

Mercedes: bah
Bmw: wat klassieker dan lotus
nissan: brr, cabrio niet zo geslaagd
Lotus: stukje sportiever dan bmw, ziet 'm minder vaak dan de bmw
Porsche: no go, lelijkste porsche mi

Ow, en de honda:

Oftewel, qua looks gaat het tussen bmw en lotus voor mij - ligt eraan waar je in gezien wilt worden.
#ANONIEMvrijdag 10 april 2009 @ 20:45
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 20:40 schreef Netsplitter het volgende:
Daarbij is de S2000 een stuk spannender om mee te rijden dan een SLK.
http://www.autoweek.nl/autotest/1745/Honda-S2000
Klik bij dat artikel nou eens op de plaatjes van het interieur. Meer woorden hoeven er aan de S2000 niet te worden vuilgemaakt.
Repeatvrijdag 10 april 2009 @ 20:46
Ik denk de Porsche. Rijdt het beste denk ik, tenzij je een Z4M neemt, maar dat wordt em dus niet. Dus de Boxster.
Netsplittervrijdag 10 april 2009 @ 20:47
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 20:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Klik bij dat artikel nou eens op de plaatjes van het interieur. Meer woorden hoeven er aan de S2000 niet te worden vuilgemaakt.
Mag jij een andere roadster aanwijzen die 9000tpm haalt.
En nee, Ferrari en consorten tellen niet.
#ANONIEMvrijdag 10 april 2009 @ 20:48
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 20:43 schreef Koert het volgende:
Oftewel, qua looks gaat het tussen bmw en lotus voor mij - ligt eraan waar je in gezien wilt worden.
Wat mij betreft zou het er vooral om gaan dat je bij Lotus voor hetzelfde geld een auto krijgt van een paar jaar ouder, die ook nog eens veel soberder is. Da's niet fijn voor je comfort, niet fijn voor de bruikbaarheid en ook niet fijn voor de veiligheid (geen abs, airbags,etc.). Ik denk eigenlijk dat de Lotus af valt.
#ANONIEMvrijdag 10 april 2009 @ 20:49
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 20:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Mag jij een andere roadster aanwijzen die 9000tpm haalt.
En nee, Ferrari en consorten tellen niet.
Waarom zou dat toerental me iets interesseren?

Hoe dan ook; we kunnen er lang of kort over steggelen, maar een S2000 wordt het zeker niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2009 20:50:35 ]
Netsplittervrijdag 10 april 2009 @ 20:51
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 20:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Waarom zou dat toerental me iets interesseren?
Jij vraagt om een sportieve roadster, de S2000 is sportief te noemen.
Daarom dus.
wouter37vrijdag 10 april 2009 @ 21:00
Voor de rijeigenschappen de Elise voor dagelijks en iets praktiser in gebruik de SLK

mischien een 350Z niet echt een mooi model maar toch....
Daniel1976vrijdag 10 april 2009 @ 21:02
z4. Duidelijk.
#ANONIEMvrijdag 10 april 2009 @ 21:18
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 21:02 schreef Daniel1976 het volgende:
z4. Duidelijk.
Want?
B.E.Dvrijdag 10 april 2009 @ 21:21
Ik zou geen enkele kiezen.
Ik vind ze te opzichtig.

Die SLK en Z4 zijn damesauto's.
Die Nissan is een oude-mannetjes auto.
Die Lotus is lelijk.
Die Porsche is ouderwets.
Dennis101vrijdag 10 april 2009 @ 21:27
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 20:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Waarom zou dat toerental me iets interesseren?

Hoe dan ook; we kunnen er lang of kort over steggelen, maar een S2000 wordt het zeker niet.
Wat interesseert je dan wel? Wil je een roadster om lekker mee te raggen of moet die ook voorzien van flink wat comfort? Want een 350Z is toch wel een hele andere soort auto dan een SLK, om over de elise nog maar te zwijgen.
ShaoliNvrijdag 10 april 2009 @ 21:32
Qua looks de 350Z. Maar qua rijbeleving, comfort en degelijkheid de BMW. Elise is leuk speelgoed, maar zou mij persoonlijk gaan ergeren als ik er teveel kms in moest maken. Mercedes kan ook, mits je dameskapper bent natuurlijk.
Cybjevrijdag 10 april 2009 @ 21:33
Ik zou zelf voor de Lotus gaan. Op zich heeft de 350Z normaal gesproken mijn voorkeur, maar als cabrio vind ik 'm vrij lelijk. Als de Lotus goedkoper is, kun je natuurlijk altijd nog die ene keer dat je iets wilt vervoeren, een auto huren (of lenen van iemand).

En anders de Mercedes. De BMW en Porsche doen mij in elk geval totaal niets. Dus als de keus tussen Mercedes, BMW en Porsche gaat liggen, dan zou ik zelf voor Mercedes gaan. Die ziet er ook nog wat aparter uit, vergeleken met de BMW en Porsche vind ik zelf.
Dennis101vrijdag 10 april 2009 @ 21:34
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 21:32 schreef ShaoliN het volgende:
Qua looks de 350Z. Maar qua rijbeleving, comfort en degelijkheid de BMW. Elise is leuk speelgoed, maar zou mij persoonlijk gaan ergeren als ik er teveel kms in moest maken. Mercedes kan ook, mits je dameskapper bent natuurlijk.
Rijbeleving is nogal subjectief, in de 350Z kan je heerlijk sturen en zo en nu dan eens lekker gek doen. De Z4 is veel degelijker gebouwd en bied een heel andere rijbeleving.
#ANONIEMvrijdag 10 april 2009 @ 21:34
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 21:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wat interesseert je dan wel? Wil je een roadster om lekker mee te raggen of moet die ook voorzien van flink wat comfort? Want een 350Z is toch wel een hele andere soort auto dan een SLK, om over de elise nog maar te zwijgen.
Vertel eens wat een 350Z zo anders maakt als een SLK dan? Ik heb namelijk nog nooit in de 350Z gereden.

Verder staan mijn overwegingen en argumenten tamelijk duidelijk in de OP, volgens mij. Al moet je aan dat 'sportieve' misschien wat minder waarde hechten. Keihard rijden met een cabrio is namelijk helemaal niet zo leuk; het is veel fijner om ontspannen over B-weggetjes te toeren. Aan de andere kant is het ook wel fijn om een beetje snel bij een stoplicht weg te zijn... maar niet ten koste van alles (zoals bij de Lotus).
DonPerignonvrijdag 10 april 2009 @ 21:37
350z fris en strakke auto. Stuk bijzonderder dan de andere
Dennis101vrijdag 10 april 2009 @ 21:38
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 21:34 schreef k_man het volgende:

[..]

Vertel eens wat een 350Z zo anders maakt als een SLK dan? Ik heb namelijk nog nooit in de 350Z gereden.

Verder staan mijn overwegingen en argumenten tamelijk duidelijk in de OP, volgens mij. Al moet je aan dat 'sportieve' misschien wat minder waarde hechten. Keihard rijden met een cabrio is namelijk helemaal niet zo leuk; het is veel fijner om ontspannen over B-weggetjes te toeren. Aan de andere kant is het ook wel fijn om een beetje snel bij een stoplicht weg te zijn... maar niet ten koste van alles (zoals bij de Lotus).
Die 100 pk meer sowieso al, de 350Z is veel meer gemaakt als speelauto, een auto met emotie om het zo maar te zeggen. De SLK is veel sterieler, gemaakt voor comfort.
Cybjevrijdag 10 april 2009 @ 21:44
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 21:38 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Die 100 pk meer sowieso al, de 350Z is veel meer gemaakt als speelauto, een auto met emotie om het zo maar te zeggen. De SLK is veel sterieler, gemaakt voor comfort.
Da's zeker waar Ik heb wel eens in een 350Z gereden en het is een superleuke auto. De auto is van iemand anders, dus ik heb niet heel sportief gereden verder, maar het rijdt echt heerlijk. En je voelt wel dat je er vrij veel mee kunt ... de auto voelt heel natuurlijk aan. Je merkt op zich wel een beetje dat het niet een heel lichte auto is.

Ik zou wel de 350Z met navigatie scherm nemen, want anders heb je zo'n lege ruimte middenin je dashboard.
Rosbiefvrijdag 10 april 2009 @ 22:20
350Z en dan de coupé, sowieso geen roadster nemen tenzij je een nicht bent of na wilt doen.
Poekelvrijdag 10 april 2009 @ 22:26
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 22:20 schreef Rosbief het volgende:
350Z en dan de coupé, sowieso geen roadster nemen tenzij je een nicht bent of na wilt doen.
Dat laatste, tenzij het natuurlijk een S2000 is. Da's geen roadster, das een MONSTER. En ik met 1 jaar mn rijbewijs heb dat al eens mogen ervaren.

Maargoed, als ik jou was zou ik uit je lijstje voor de Z4 gaan, mooie auto opzich wel.
#ANONIEMvrijdag 10 april 2009 @ 23:20
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 22:20 schreef Rosbief het volgende:
350Z en dan de coupé, sowieso geen roadster nemen tenzij je een nicht bent of na wilt doen.
Wheheh, dat nou uitgerekend jij zo'n opmerking maakt.
Pas259zaterdag 11 april 2009 @ 02:09
ik zou voor de Porsche gaan, als je toch al zo'n auto wilt kun je net zo goed all the way gaan.


Turquaz52zaterdag 11 april 2009 @ 02:17
ff een tvptje
Faxiezaterdag 11 april 2009 @ 03:39
MX5 is geen optie? Wel wat minder exclusief dan al die andere auto's natuurlijk.
AryaMehrzaterdag 11 april 2009 @ 03:45
Waarom geen Opel GT Roadster?



http://link.marktplaats.nl/238495865
http://link.marktplaats.nl/243083362
http://link.marktplaats.nl/236143574

[ Bericht 25% gewijzigd door AryaMehr op 11-04-2009 04:06:56 ]
Faxiezaterdag 11 april 2009 @ 03:50
Owja, die is er ook nog natuurlijk.

Zeldzame verschijning ook volgens mij, ik heb er nog geen enkele in het wild gezien.

En de Speedster is dan ook misschien een optie.

Prijs zou nog net kunnen...
AryaMehrzaterdag 11 april 2009 @ 03:54
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 03:50 schreef Faxie het volgende:
Owja, die is er ook nog natuurlijk.

Zeldzame verschijning ook volgens mij, ik heb er nog geen enkele in het wild gezien.

En de Speedster is dan ook misschien een optie.

Prijs zou nog net kunnen...
Klopt. Hier in Zwolle rijdt er nog wel één rond.

De Speedster is ook inderdaad een optie, al vind ik die wel wat lelijker.
Pas259zaterdag 11 april 2009 @ 09:36
Kiezen tussen een Porsche en een Opel?
Bob-Bzaterdag 11 april 2009 @ 09:40
Audi TT Quattro
Omdat Quattro.
Turquaz52zaterdag 11 april 2009 @ 10:29
S2000
#ANONIEMzaterdag 11 april 2009 @ 10:49
Hmm, zo'n Opel GT is misschien ook nog een optie. Dank voor de tip.
Die GT blinkt volgens mij ook niet bepaald uit in bruikbaarheid, maar is al wel een stuk vriendelijker dan een Lotus.

De MX-5 zie ik inderdaad niet echt als een optie. Da's toch duidelijk een klasse lager dan de genoemde auto's. Van de TT zou ik voor dit budget alleen het oude model kunnen kopen en ... tja... dat is het toch net niet.
tevebezaterdag 11 april 2009 @ 11:03
Alfa Spider?
#ANONIEMzaterdag 11 april 2009 @ 11:09
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:03 schreef tevebe het volgende:
Alfa Spider?
Heb ik wel eens in gezeten. Ik keek precies tegen de bovenstijl van de voorruit aan. Kennelijk gemaakt voor kleine Italiaantjes? Bovendien zal het ook lastig zijn het nieuwe type te vinden binnen mijn budget. Aan de andere kant... gewoon een maandje wachten; dan is zo'n Alfa al weer 10% van z'n waarde verloren.

Opel GT aan de OP toegevoegd.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2009 11:12:19 ]
Bob-Bzaterdag 11 april 2009 @ 11:15
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 10:49 schreef k_man het volgende:
Hmm, zo'n Opel GT is misschien ook nog een optie. Dank voor de tip.
Die GT blinkt volgens mij ook niet bepaald uit in bruikbaarheid, maar is al wel een stuk vriendelijker dan een Lotus.

De MX-5 zie ik inderdaad niet echt als een optie. Da's toch duidelijk een klasse lager dan de genoemde auto's. Van de TT zou ik voor dit budget alleen het oude model kunnen kopen en ... tja... dat is het toch net niet.
Ja kan van dat budget enkel oude modellen kopen
#ANONIEMzaterdag 11 april 2009 @ 11:18
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:15 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ja kan van dat budget enkel oude modellen kopen
Ja, maar dat was m'n punt niet. Het punt was dat ik het oude type TT niet zie zitten.
Dennis101zaterdag 11 april 2009 @ 11:19
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:15 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ja kan van dat budget enkel oude modellen kopen
Ware het niet dat het vorige model TT cabrio niet voor mannen is. De oude boxter vind ik trouwens ook maar een trieste verschijning. Met de Z4 en de SLK ben je nog het meeste bij de tijd (modellen rijden op een faceliftje na nagenoeg onveranderd rond).
#ANONIEMzaterdag 11 april 2009 @ 11:23
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:19 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ware het niet dat het vorige model TT cabrio niet voor mannen is. De oude boxter vind ik trouwens ook maar een trieste verschijning. Met de Z4 en de SLK ben je nog het meeste bij de tijd (modellen rijden op een faceliftje na nagenoeg onveranderd rond).
Nou... de nieuwe Z4 is toch wel wat meer dan een faceliftje.
SilentChaoszaterdag 11 april 2009 @ 11:25


Probleem opgelost

(Chrysler Crossfire)
Dennis101zaterdag 11 april 2009 @ 11:25
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Nou... de nieuwe Z4 is toch wel wat meer dan een faceliftje.
Je hebt gelijk, was even vergeten dat die ondertussen ook al te koop is. Dan nog vind ik de Z4 er nog moderner uitzien in vergelijking met de Boxter.
Dennis101zaterdag 11 april 2009 @ 11:26
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:25 schreef SilentChaos het volgende:
[ afbeelding ]

Probleem opgelost

(Chrysler Crossfire)
Dat is de vorige generatie SLK in een ander (redelijk slecht chrysler) jasje. Niet doen dus
#ANONIEMzaterdag 11 april 2009 @ 11:26
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:25 schreef SilentChaos het volgende:
[ afbeelding ]

Probleem opgelost

(Chrysler Crossfire)
Ehm... ik héb al een oude SLK, die wilde ik nou juist gaan vervangen...
spectrumanalyserzaterdag 11 april 2009 @ 11:54
zonder enige twijfel: de BMW Z4i.
zelf zou ik voor een BMW M5 gaan, die zit gewoon in je budget. maandelijkse kosten kijk ik dan even niet naar
als je open wilt rijden, neem er dan een motor bij.
lezutzaterdag 11 april 2009 @ 11:59
S2000 ziet er inderdaad uit als een duikboot, maar die motor
Turquaz52zaterdag 11 april 2009 @ 12:18
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:59 schreef lezut het volgende:
S2000 ziet er inderdaad uit als een duikboot, maar die motor

miauw

edit:

Maar een 2litertje
CasBzaterdag 11 april 2009 @ 12:21
Mazda Mx-5.
Rosbiefzaterdag 11 april 2009 @ 12:31
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:20 schreef k_man het volgende:

[..]

Wheheh, dat nou uitgerekend jij zo'n opmerking maakt.
Hoezo?
lezutzaterdag 11 april 2009 @ 13:08
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 12:18 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]


Jammer van die turbo, ik vind 240+ PK uit een ongeblazen 2.0 juist de charme van dat blok 1x in een S2000 gezeten als passagier, met iemand die flink doortrapt, maar wat hamert die motor
IkkuhNL2zaterdag 11 april 2009 @ 16:04
Hier rijdt de laatste tijd een gele S2000 met mooie BBS velgen rond.
Met de kap open een hardstikke mooi ding.
Ik zal er eens een foto van maken.

Ik ga ook voor de S2000.
D.zaterdag 11 april 2009 @ 17:38
Als ik het lijstje zie waaruit de keuze gemaakt kan worden....dan toch maar de Opel.
De Lotus lijkt me het leukste speelgoed, maar dan wel als 2e auto.
De andere 3 spreken me niet aan, maar als het uit die 3 kiezen zou zijn dan de BMW maar.
D.zaterdag 11 april 2009 @ 17:40
edit: nevermind

Toch maar geen opmerking tegen de mensen die een 6e keuze aandragen
AryaMehrzaterdag 11 april 2009 @ 17:54
Ik zou ook voor de Opel gaan. Ziet er een stuk beter uit als al die andere. Ook nog een jongere bouwjaar.
Faxiezaterdag 11 april 2009 @ 18:26
s2000 Vind ik best een brute bak, maar het interieur is wel erg kaal. Beetje jammer.

Het grootste minpunt van de Opel GT is toch wel het imago denk ik. Maar het is aan jezelf hoeveel waarde je daar aan hecht.
Lord_Cardiganzaterdag 11 april 2009 @ 18:40
lotus, de rest is voor kappers
68Chevellezaterdag 11 april 2009 @ 21:15
Ik doe er even een paar opties bij





Reden?, rijplezier, imho het enige dat telt
#ANONIEMzaterdag 11 april 2009 @ 21:21
Volgens mij heb je de OP niet helemaal begrepen.

Een open tweezitter, voor max. 30k.
draaijerzaterdag 11 april 2009 @ 21:22
Boxter maar dan wel een S

Nothing beats the sound of a flat six
tevebezaterdag 11 april 2009 @ 21:22
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:09 schreef k_man het volgende:

[..]

Heb ik wel eens in gezeten. Ik keek precies tegen de bovenstijl van de voorruit aan. Kennelijk gemaakt voor kleine Italiaantjes? Bovendien zal het ook lastig zijn het nieuwe type te vinden binnen mijn budget. Aan de andere kant... gewoon een maandje wachten; dan is zo'n Alfa al weer 10% van z'n waarde verloren.

Opel GT aan de OP toegevoegd.
Goed punt
Elise is wel erg hardcore, wel de mooiste. Zou zelf waarschijnlijk toch voor de SLK gaan. Vind die stukken mooier als de vorige en door die 'sjaal' kun je ook fijn in de winter open rijden als je dat zou willen
LangeJanzaterdag 11 april 2009 @ 21:22
Z3M?
draaijerzaterdag 11 april 2009 @ 21:24
Onze buurman heeft een Elise. Mooie en snelle bak. Maar ik heb hem net zo vaak zelf als achter een sleep naar huis zien rollen... Dus mijn gevoel over betrouwbaarheid is niet erg goed.. Maar wel een kicken bak.. Weinig te vinden met stuur links
draaijerzaterdag 11 april 2009 @ 21:25
Mercedes zou ik per definitie niet kiezen. Zoooo ordinair..
Opel ook niet... Leuk concept en zal vast lekker rijden, maar als je een botsing krijgt, heb je voor de rest van je leven een OPEL logo op je voorhoofd. Ook niet fijn
TheFreshPrincezaterdag 11 april 2009 @ 21:26
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 21:24 schreef draaijer het volgende:
Onze buurman heeft een Elise. Mooie en snelle bak. Maar ik heb hem net zo vaak zelf als achter een sleep naar huis zien rollen... Dus mijn gevoel over betrouwbaarheid is niet erg goed.. Maar wel een kicken bak.. Weinig te vinden met stuur links
Hoe vaak is hij stuk geweest en wat was er stuk?
Was het exemplarisch?
Of hoort dat defect bij die serie?
Welk bouwjaar is het?
draaijerzaterdag 11 april 2009 @ 21:30
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 21:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hoe vaak is hij stuk geweest en wat was er stuk?
Was het exemplarisch?
Of hoort dat defect bij die serie?
Welk bouwjaar is het?
Geen idee was een MKII
Erg mooie bak, heb er zelf ook nog naar gekeken, maar toen kregen we een 2e kindje.. haha Veel leuker dan een auto..

Zal de buurman binnenkort even vragen
Ik denk van de 10 keer dat ik de wagen gezien heb, zat hij werkelijk 5 keer achter de sleep.
Regelmatig is hij er mee aan het klussen. Dat zou ook een reden kunnen zijn
#ANONIEMzaterdag 11 april 2009 @ 21:33
Hmm, vreemd. Ik zou verwachten dat de betrouwbaarheid wel ok zou zijn met al die Opel onderdelen.
#ANONIEMzaterdag 11 april 2009 @ 21:36
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 21:22 schreef LangeJan het volgende:
Z3M?
Onder de 30k?

Geldt trouwens ook voor de Boxster S waar draaijer mee kwam; dat kan wel onder de 30k, maar dan krijg ik een auto die net zo oud is als die ik nu heb. Da's niet helemaal het idee.
draaijerzaterdag 11 april 2009 @ 21:36
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 21:33 schreef k_man het volgende:
Hmm, vreemd. Ik zou verwachten dat de betrouwbaarheid wel ok zou zijn met al die Opel onderdelen.
Vanaf welk moment hebben ze Opel onderdelen verwerkt in de Elise?
Misschien komt het wel door de sleutelkunsten van de buurman> Geen flauw idee.

Wel een zeer mooie bak.. Super cool.


Maar het starten, rijden en sturen in een Boxter S is ook weer een andere ervaring
D.zaterdag 11 april 2009 @ 21:37
Pas je trouwens wel in alle modellen?
M.a.w. ben jij klein of zijn zij groot genoeg?
draaijerzaterdag 11 april 2009 @ 21:37
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 21:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Onder de 30k?

Geldt trouwens ook voor de Boxster S waar draaijer mee kwam; dat kan wel onder de 30k, maar dan krijg ik een auto die net zo oud is als die ik nu heb. Da's niet helemaal het idee.
Serieus -> www.mobile.de
Importeren die handel
#ANONIEMzaterdag 11 april 2009 @ 21:39
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 21:22 schreef tevebe het volgende:

[..]

Goed punt
Elise is wel erg hardcore, wel de mooiste. Zou zelf waarschijnlijk toch voor de SLK gaan. Vind die stukken mooier als de vorige en door die 'sjaal' kun je ook fijn in de winter open rijden als je dat zou willen
Met m'n huidige SLK (zonder air scarf) rij ik 's winters ook wel open, maar het is inderdaad een mooi systeem.
#ANONIEMzaterdag 11 april 2009 @ 21:42
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 21:37 schreef D. het volgende:
Pas je trouwens wel in alle modellen?
M.a.w. ben jij klein of zijn zij groot genoeg?
Ik ben 'gemiddeld' en pas in een SLK, Z4, GT en Boxster. In de 350Z en Elise heb ik nooit gezeten.
Bartazzaterdag 11 april 2009 @ 22:37
De Z4, hoewel ondertussen een 'ouder' model, is het geen gedateerd model... Die, of de SLK.

De Elise is te spartaans en lijkt me niet geschikt als eerste auto, de 350Z vind ik (maargoed, jij moet erin rijden) niet mooi en ook de Boxter komt voor mijn gevoel niet in de buurt van een Z4 of een SLK.

De Opel GT: mooie auto, maar het is natuurlijk wel een Opel... Het is voor mij een totaal irrationeel argument, maar ik zou, als ik een sportwagen zou kopen, per definitie geen Opel kopen, net zozeer als ik geen KIA of Skoda sportwagen zou kopen...
SeLangzaterdag 11 april 2009 @ 23:10
Ik zou voor de SLK gaan, vanwege de hardtop.
Maar ik vind het oude model (die jij hebt) mooier. De voorkant van de nieuwe is mij wat te aggressief.
LangeJanzondag 12 april 2009 @ 00:13
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 21:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Onder de 30k?

Geldt trouwens ook voor de Boxster S waar draaijer mee kwam; dat kan wel onder de 30k, maar dan krijg ik een auto die net zo oud is als die ik nu heb. Da's niet helemaal het idee.
http://www.speurders.nl/o(...)-38007431.html?q=z3m

LangeJanzondag 12 april 2009 @ 00:19
Dat hierboven is weliswaar een engelse import, maar je hebt ze origineel hollands voor vanaf ¤14.000, of gaat het hier om gloedjenieuwe?

http://www.speurders.nl/overzicht/bmw-z3-m-roadster-3-2-45214911.html?fh_sort_by=-prijs&q=z3+m

Toch leuk, 321pk met een 6 cilinder 3.2 liter moter.
#ANONIEMzondag 12 april 2009 @ 00:21
Oh, wacht, je had het over een Z3M. Tja, een Z3 is geen optie hoor.
LangeJanzondag 12 april 2009 @ 00:22
quote:
Op zondag 12 april 2009 00:21 schreef k_man het volgende:
Oh, wacht, je had het over een Z3M. Tja, een Z3 is geen optie hoor.
Ok, dan niet

Wel veel PKtjes opzich, maar je knapt dan wsl af op de looks of nie?
#ANONIEMzondag 12 april 2009 @ 00:24
PK's zijn niet het enige argument voor mij. Ik ga niet in een Z3 rijden als het ook een Z4 zou kunnen zijn.
DumDaDumzondag 12 april 2009 @ 01:00
S2000 ftw

Ben zelf ook eentje aan het zoeken
Het is naast de Boxster de enige serieuze optie voor een roadster voor dit geld imo. Als je het rijden voorop stelt in ieder geval.

-edit-
Ik had over het dagelijks gebruik heen gelezen. Maar Elise valt dan direct af natuurlijk. Geen betrouwbare auto om kilometers mee te maken. Niet comfortabel genoeg ook.

S2000 en Boxster zijn beide geschikt voor dagelijks gebruik. Mits lenig

Ik wil het laatste model MR2 ook ff noemen btw. Iets goedkoper, en minder snel; meer een MX-5 concurrent. Maar lekker licht en leuker om mee te rijden dan de Merc, BMW of Nissan. Als je over het vermogensgat heen kunt stappen, that is

[ Bericht 20% gewijzigd door DumDaDum op 12-04-2009 01:13:33 ]
DumDaDumzondag 12 april 2009 @ 01:17
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 21:37 schreef draaijer het volgende:

[..]

Serieus -> www.mobile.de
Importeren die handel
Of iets als autotrader.com idd. In de US / Canada kan je ook veel mooie auto's vinden
Wel via Duitsland / TUV invoeren dan.
Pas259zondag 12 april 2009 @ 01:22
Ben je nou eigenlijk veel kwijt aan onderhoud van jouw SLK of valt het wel mee?
CasBzondag 12 april 2009 @ 01:56
Mazda MX-5.
#ANONIEMzondag 12 april 2009 @ 02:04
quote:
Op zondag 12 april 2009 01:22 schreef Pas259 het volgende:
Ben je nou eigenlijk veel kwijt aan onderhoud van jouw SLK of valt het wel mee?
Tja, ligt eraan wat je gewend bent, denk ik. Ik heb 'm sinds augustus 2006, heb er sindsdien zo'n 30.000 km mee gereden en aan onderhoud zo'n ¤ 1.500 uitgegeven. Dus zo'n 5 cent per km / ¤ 47 per maand.

Dat is inclusief jaarlijkse APK en certificeren alarm, maar nog zonder kosten voor banden (gekocht met nagenoeg nieuwe banden, die nog steeds goed zijn). Alle onderhoud bij de Mercedes-dealer.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2009 02:07:07 ]
Faxiezondag 12 april 2009 @ 02:17
De Lotus heeft een Toyota motor.... lijkt me toch wel betrouwbaar eigenlijk...

Of zijn de gebreken op andere onderdelen?

Maar voor zover ik weet zitten er geen Opel onderdelen in. Andersom, de Speedster, dat is een 'bijna Elise' met een Opel logo.
#ANONIEMzondag 12 april 2009 @ 02:35
Dat van die Opel onderdelen heb ik dan waarschijnlijk verkeerd onthouden. Op Fok is / was een kerel met een Elise. Volgens mij vertelde hij dat je makkelijk de oranje richtingaanwijzers kunt vervangen door witte, aangezien ze van een Corsa komen. In mijn hoofd is vervolgens kennelijk het beeld blijven hangen van Opel onderdelen.
Faxiezondag 12 april 2009 @ 02:57
Nouja ik weet het zelf ook niet zeker hoor. Maar ik ben momenteel te lui om te zoeken
j0rritzondag 12 april 2009 @ 10:18
Boxster.

Waarom? Porsche.

Vraagstuk opgelost. Slotje.

[ Bericht 5% gewijzigd door j0rrit op 12-04-2009 10:25:28 ]
Hyperdudezondag 12 april 2009 @ 10:59
Ik zou gaan voor een Z4 3.0 omdat dat de combinatie is van de meest praktische roadster met één van de fijnste motoren die je kan kopen( en rijden!) voor niet te veel geld (heb zelf een 330i), of voor een Boxster omdat ie het beste rijdt van dit stel. Maar iemand die momenteel tevereden is met een SLK 200 stelt wellicht andere eisen.
Lotus is wel leuk, maar kan duur zijn/tegenzitten en is geschikter voor mooie zondagochtenden dan voor gebruik als enige auto.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 12-04-2009 11:05:04 ]
SilentChaoszondag 12 april 2009 @ 17:26
Zoiets dan?

D.zondag 12 april 2009 @ 21:24
quote:
Op zondag 12 april 2009 17:26 schreef SilentChaos het volgende:
Zoiets dan?

[ afbeelding ]
Da's iets te spannend voor TS
Bartazzondag 12 april 2009 @ 21:42
Wel een toffe auto, maar het is een oud model en waarschijnlijk een zuiplap... StefanP zou in z'n nopjes zijn met je post...
D.zondag 12 april 2009 @ 22:11
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:42 schreef Bartaz het volgende:
Wel een toffe auto, maar het is een oud model en waarschijnlijk een zuiplap... StefanP zou in z'n nopjes zijn met je post...
Dat zuipen valt best mee, en dat het een oude bak is is alleen maar een voordeel, dan houdt ie nog wat geld over
Bartazzondag 12 april 2009 @ 22:23
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:11 schreef D. het volgende:

[..]

Dat zuipen valt best mee, en dat het een oude bak is is alleen maar een voordeel, dan houdt ie nog wat geld over
Is dat niet het model dat Face in the A-team al had? Dus zo'n 20 jaar oud?
D.zondag 12 april 2009 @ 22:26
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:23 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Is dat niet het model dat Face in the A-team al had? Dus zo'n 20 jaar oud?
Zelfde type ja, alleen is dit de convertible en Face had de coupe (met Targa dak)

Model is gebouwd van '84 tot '96
#ANONIEMzondag 12 april 2009 @ 22:39
Da's dus niet de bedoeling.
Faxiezondag 12 april 2009 @ 22:43
Gezien de leeftijd zal je daar wel wat onderhoud aan mogen verwachten, en kwa rij-eigenschappen zal ie het een stuk minder doen dan alle andere genoemde auto's volgens mij.
D.zondag 12 april 2009 @ 22:53
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:43 schreef Faxie het volgende:
Gezien de leeftijd zal je daar wel wat onderhoud aan mogen verwachten, en kwa rij-eigenschappen zal ie het een stuk minder doen dan alle andere genoemde auto's volgens mij.
Hij zal wat meer een sportauto gevoel geven.
Onderhoud valt best mee.
Gewoon ieder jaar een beurtje en onderdelen vervangen als ze versleten zijn. Net als bij iedere andere auto
Cybjezondag 12 april 2009 @ 23:04
De volgende generatie, de C5, ziet er veel moderner uit en is ook al wel redelijk betaalbaar inmiddels:
http://link.marktplaats.nl/243886020

Corvettes zijn op zich niet eens echt zuipbakken. Met mijn 86'er haal ik de 1:10 wel (als ik heel moeilijk doe is 1:11 nog wel mogelijk).

De rij-eigenschappen van een C5 schijnen ook erg goed te zijn (ik heb er zelf nooit in gereden), in elk geval beter dan die van een C4. Dat de C4 vanaf 1984 is gemaakt, betekent niet dat er nooit wat aan is verandert. In meer dan 10 jaar tijd is er regelmatig wat aan verbeterd.
D.zondag 12 april 2009 @ 23:10
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:04 schreef Cybje het volgende:
in elk geval beter dan die van een C4.
Da's maar net welke rijeigenschappen je zoekt.

anyway, de 6 opties van TS staan in de OP, laten we daar maar bij blijven
Faxiezondag 12 april 2009 @ 23:15
Tja, de gemiddelde Amerikaan heeft de reputatie vooral hard vooruit te willen....

Die Corvette verliest een circuit rondje van een 350z of s2000 volgens mij.
Cybjezondag 12 april 2009 @ 23:15
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:10 schreef D. het volgende:

[..]

Da's maar net welke rijeigenschappen je zoekt.

anyway, de 6 opties van TS staan in de OP, laten we daar maar bij blijven
True Ik verwacht zeker dat ik meer van een C4 houd, maar de meeste normale mensen vinden de C5 fijner heb ik het idee.

Het leuke van een Corvette is natuurlijk ook de geweldige club Of clubs eigenlijk, want Stingray '82 is natuurlijk ook een Vette club
Steve-Ozondag 12 april 2009 @ 23:19
Als jij een Boxer een Slk en een Z4 op je lijstje heb staan zou ik ook eens kijken naar een TT roadster ..
D.zondag 12 april 2009 @ 23:22
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:19 schreef Steve-O het volgende:
Als jij een Boxer een Slk en een Z4 op je lijstje heb staan zou ik ook eens kijken naar een TT roadster ..
Da's idd ook zo'n dameskappersauto
D.zondag 12 april 2009 @ 23:25
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:15 schreef Faxie het volgende:
Tja, de gemiddelde Amerikaan heeft de reputatie vooral hard vooruit te willen....

Die Corvette verliest een circuit rondje van een 350z of s2000 volgens mij.
Die Corvette vergelijk je natuurlijk niet met die modellen, met met hun 15 jaar oude voorgangers.
Bartazzondag 12 april 2009 @ 23:29
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:22 schreef D. het volgende:

[..]

Da's idd ook zo'n dameskappersauto
Mwa, de nieuwe TT is toch een heel aardig vormgegeven auto, maar die zal wel net buiten het budget van TS vallen... De oude is niet mooi...
Steve-Ozondag 12 april 2009 @ 23:35
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:29 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Mwa, de nieuwe TT is toch een heel aardig vormgegeven auto, maar die zal wel net buiten het budget van TS vallen... De oude is niet mooi...
Klopt ja nieuw model valt net buiten die 30k grens zie ik .
Bartazzondag 12 april 2009 @ 23:46
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:35 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Klopt ja nieuw model valt net buiten die 30k grens zie ik .
Ja, op autoscout valt de grens eigenlijk precies op 30k, met 35k heb je een nieuwe TT met een zeer acceptabele kilometerstand, maar als TS 30k heeft zit dat er gewoon niet in.
D.zondag 12 april 2009 @ 23:52
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:46 schreef Bartaz het volgende:

[..]

met 35k heb je een nieuwe TT met een zeer acceptabele kilometerstand
Een nieuwe heeft nog geen kilometerstand (die paar van de fabriek tot de dealer reken ik even niet mee)
Faxiemaandag 13 april 2009 @ 00:13
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:25 schreef D. het volgende:

[..]

Die Corvette vergelijk je natuurlijk niet met die modellen, met met hun 15 jaar oude voorgangers.
Dan nog
D.maandag 13 april 2009 @ 00:22
quote:
Op maandag 13 april 2009 00:13 schreef Faxie het volgende:

[..]

Dan nog
Ik denk van niet.
Maar geloof ook niet dat ze echt voorgangers hebben
Faxiemaandag 13 april 2009 @ 00:31
200SX, 300ZX. Van Honda weet ik het niet.
Bartazmaandag 13 april 2009 @ 00:37
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:52 schreef D. het volgende:

[..]

Een nieuwe heeft nog geen kilometerstand (die paar van de fabriek tot de dealer reken ik even niet mee)
Het is duidelijk wat ik bedoel, het nieuwe model
_Arthurmaandag 13 april 2009 @ 12:55
BMW Z4 3.0i. En dan zoiets: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lfhsvlorppiw&asrc=pl voor 20990,-

Importeren uit Duitsland. BPM voor deze auto is ongeveer 6000euro. Houd je nog 3000euro over voor de keurig, transport en tijdelijke verzekering.

Paar fotootjes:




Dit is echt 1 van de mooiste exemplaren van een Z4. Dit is trouwens een Z4 3.0i Individual Limited Maritime Edition.
Dennis101maandag 13 april 2009 @ 13:12
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:55 schreef _Arthur het volgende:
BMW Z4 3.0i. En dan zoiets: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lfhsvlorppiw&asrc=pl voor 20990,-

Importeren uit Duitsland. BPM voor deze auto is ongeveer 6000euro. Houd je nog 3000euro over voor de keurig, transport en tijdelijke verzekering.

Paar fotootjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit is echt 1 van de mooiste exemplaren van een Z4. Dit is trouwens een Z4 3.0i Individual Limited Maritime Edition.
Mwah, vind het nou niet zo heel bijzonder, misschien in een andere kleurstelling, maar nu met die donkere kleuren verder vind ik dat hout er niet zo mooi bij passen.
errorkenmaandag 13 april 2009 @ 13:35
Lotus Elise als enige auto ?
Een elise koop je als derde auto voor op het circuit naast de SUV en de roadster dus.
Feitosamaandag 13 april 2009 @ 13:41
S2000 natuurlijk.

lipjemaandag 13 april 2009 @ 15:48
een Spider natuurlijk

klikbaar
Dennis101maandag 13 april 2009 @ 15:54
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:48 schreef lipje het volgende:
een Spider natuurlijk

[ [url=http://pic.autoscout24.net/images/684/231/0155231684001.jpg]afbeelding ]klikbaar[/url]
Dat zal veel meer bekijks opleveren dan een Z4. De kwaliteit zal wel wat minder zijn, maar de looks van die auto zijn gewoon top. Vind hem alleen met de kap dicht niet zo mooi, zou dus wel altijd open rijden
Hyperdudemaandag 13 april 2009 @ 16:16
Die BMW is bijna 250 KG lichter, bijna 75 PK meer en en een stuk zuiniger/goedkoper in gebruik.
BMW vind ik in het echt mooier dan op een plaatje, maar geen schoonheid.
Alfa vind ik op het plaatje mooier dan in het echt.

Ik zou geen van beide kopen,maar bv. wel zoiets:

http://www.porscheboxstertekoop.nl Boxster S uit 10-2000 voor ¤22,5K
#ANONIEMmaandag 13 april 2009 @ 19:12
Hmm, fijn dat jullie meedenken hoor, maar de S2000 en Spider zijn echt geen opties.
Rosbiefmaandag 13 april 2009 @ 19:48
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:54 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat zal veel meer bekijks opleveren dan een Z4. De kwaliteit zal wel wat minder zijn, maar de looks van die auto zijn gewoon top. Vind hem alleen met de kap dicht niet zo mooi, zou dus wel altijd open rijden
Vind hem sowieso lelijk met open kap, de Brera is veel mooier. Geldt eigenlijk voor bijna alle cabrio's/roadsters dat de coupé versie mooier is.
Dennis101maandag 13 april 2009 @ 19:53
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:48 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Vind hem sowieso lelijk met open kap, de Brera is veel mooier. Geldt eigenlijk voor bijna alle cabrio's/roadsters dat de coupé versie mooier is.
Zekers, meestal is de auto ontwikkeld als coupe en besluiten ze er later het dak vanaf te zagen. Helaas is dat niet altijd even geslaagd.

Maar goed nog even voor TS, als je nu een SLK rijdt zou ik daar persoonlijk bij blijven en dus weer voor een SLK kiezen.
#ANONIEMmaandag 13 april 2009 @ 20:07
Vandaag even wezen kijken naar een SLK. Was geen succes, hoewel dat niet aan de auto lag.

Ik had van tevoren even gebeld dat we interesse hadden in de auto en of we langs konden komen voor een proefrit. Geen probleem, zeiden ze, hij staat vooraan in de showroom. Dat bleek ook zo te zijn. Mooie, zwarte SLK - wel redelijk wat steenslag en niet bepaald de mooiste velgen, maar goed - verder een hele aardige wagen. Wel opvallend dat de motor warm was - had iemand anders er net mee gereden of hadden ze 'm zelf even warm gereden nadat ik gebeld had?

Praatje gemaakt met een verkoper, die aangaf dat het een lastige markt is, die tweezits cabrio's. Dat ie er al een tijdje stond, ze er daarom nu graag van af willen en de prijs ook al hadden verlaagd. Goed, de verkoper ging even buiten kijken naar mijn huidige SLK en vervolgens gingen we z'n kantoortje in.

Ten eerste bleek ie vrijwel niks te willen geven voor m'n huidge auto. Na een beetje praten ging het bedrag wel wat omhoog, maar nog steeds niet bevredigend. Dus ik zei 'nou goed, laat ik er dan nu eerst maar eens in rijden, hopelijk is dat zo sensationeel dat ik overtuigd ben.' Hij 'dan moet je 'm daarna wel kopen.' Ik antwoordde 'dat kan ik niet beloven - ik wil ook nog andere exemplaren gaan bekijken en bovendien weet ik niet of het uberhaupt zal bevallen'. Nou, toen wilde ie de auto niet meegeven. 'We zijn geen proefritcentrum'. Ik zei nog 'maar als ik er niet in mag rijden, koop ik 'm zeker niet.' Hij 'nou, dan niet.' Ik:

Kom op, willen ze die auto nou verkopen of niet? Het is niet zo dat ik een ventje ben dat gewoon graag eens een keer in een dikke auto wil rijden. Ik heb al een SLK en heb serieuze in een andere - ik ga alleen niet van tevoren beloven dat ik een auto koop.

Vervolgens zijn we nog even langs een bedrijf een paar km verderop gereden, waar een 350Z stond. Bedrijf was helaas gesloten, maar de auto stond buiten en we hebben er even omheen gedrenteld. Best aardig, interieur toch wel veel plastic en een raar stofje (soort netje) in de stoelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2009 20:13:00 ]
#ANONIEMmaandag 13 april 2009 @ 20:09
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:53 schreef Dennis101 het volgende:
Zekers, meestal is de auto ontwikkeld als coupe en besluiten ze er later het dak vanaf te zagen. Helaas is dat niet altijd even geslaagd.

Maar goed nog even voor TS, als je nu een SLK rijdt zou ik daar persoonlijk bij blijven en dus weer voor een SLK kiezen.
Voordeel van de SLK is - samen met de hardtop - dat ie ontwikkeld is als coupé/cabrio en er zowel gesloten als open goed uitziet. De Z4 is ook ontworpen als cabrio, de coupé kwam juist later pas.
Dennis101maandag 13 april 2009 @ 20:09
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:07 schreef k_man het volgende:
Vandaag even wezen kijken naar een SLK. Was geen succes, hoewel dat niet aan de auto lag.

Ik had van tevoren even gebeld dat we interesse hadden in de auto en of we langs konden komen voor een proefrit. Geen probleem, zeiden ze, hij staat vooraan in de showroom. Dat bleek ook zo te zijn. Mooie, zwarte SLK - wel redelijk wat steenslag en niet bepaald de mooiste velgen, maar goed - verder een hele aardige wagen. Wel opvallend dat de motor warm was - had iemand anders er net mee gereden of hadden ze 'm zelf even warm gereden nadat ik gebeld had?

Praatje gemaakt met een verkoper, die aangaf dat het een lastige markt is, die tweezits cabrio's. Dat ie er al een tijdje stond, ze er daarom nu graag van af willen en de prijs ook al hadden verlaagd. Goed, de verkoper ging even buiten kijken naar mijn huidige SLK en vervolgens gingen we z'n kantoortje in.

Ten eerste bleek ie vrijwel niks te willen geven voor m'n huidge auto. Na een beetje praten ging het bedrag wel wat omhoog, maar nog steeds niet bevredigend. Dus ik zei 'nou goed, laat ik er dan nu eerst maar eens in rijden, hopelijk is dat zo sensationeel dat ik overtuigd ben.' Hij 'dan moet je 'm daarna wel kopen.' Ik antwoordde 'dat kan ik niet beloven - ik wil ook nog andere exemplaren gaan bekijken en bovendien weet ik niet of het uberhaupt zal bevallen'. Nou, toen wilde ie de auto niet meegeven. 'We zijn geen proefritcentrum'. Ik zei nog 'maar als ik er niet in mag rijden, koop ik 'm zeker niet.' Hij 'nou, dan niet.' Ik:

Vervolgens zijn we nog even langs een bedrijf een paar km verderop gereden, waar een 350Z stond. Bedrijf was helaas gesloten, maar de auto stond buiten en we hebben er even omheen gedrenteld. Best aardig, interieur toch wel veel plastic en een raar stofje (soort netje) in de stoelen.
Bij zo'n bedrijf zou ik zeker nooit meer terug komen, beetje vreemde manier van zaken doen. Dat je momenteel niet veel terug gaat krijgen voor je auto is toch wel iets om rekening mee te houden.
#ANONIEMmaandag 13 april 2009 @ 20:15
Ik had me wel ingesteld op een relatief lage inruil. Mijn broer heeft pas z'n auto ingeruild en kreeg ook behoorlijk weinig terug. Desondanks was dit wel erg laag, zeker z'n openingsbod.
Dennis101maandag 13 april 2009 @ 20:17
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:15 schreef k_man het volgende:
Ik had me wel ingesteld op een relatief lage inruil. Mijn broer heeft pas z'n auto ingeruild en kreeg ook behoorlijk weinig terug. Desondanks was dit wel erg laag, zeker z'n openingsbod.
Voor iemand die zegt dat hij graag van een auto afwil doet hij er dan wel bijzonder weinig moeite voor.
#ANONIEMmaandag 13 april 2009 @ 20:20
Ja, mijn idee.
D.maandag 13 april 2009 @ 20:24
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:07 schreef k_man het volgende:


Kom op, willen ze die auto nou verkopen of niet? Het is niet zo dat ik een ventje ben dat gewoon graag eens een keer in een dikke auto wil rijden. Ik heb al een SLK en heb serieuze in een andere - ik ga alleen niet van tevoren beloven dat ik een auto koop.
Ik sta er van te kijken. Zeker aangezien jij toch als een serieuze koper over zou moeten komen.

Linkje naar de site?
Hyperdudemaandag 13 april 2009 @ 20:25
inruilen=huilen.

Ben nog zeer tevreden met mijn 2001, 2 ton op de teller, BMW. De opvolger is zo lelijk als de nacht, zwaarder en ik moet een 335i kopen wil ik qua prestaties, waar je in NL toch al niets aan hebt, nog een beetje winst maken.
Ik hou 'm voorlopig; de vorige reed ook nog prima bij 275K kms. Ik trakteer mijzelf op wat betere remmen, nwe. dempers en een setje Michelin PSII.
Eigenlijk veel bevredigender dan steeds maar weer wat nieuws halen.
D.maandag 13 april 2009 @ 20:36
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:25 schreef Hyperdude het volgende:
inruilen=huilen.

Ben nog zeer tevreden met mijn 2001, 2 ton op de teller, BMW. De opvolger is zo lelijk als de nacht, zwaarder en ik moet een 335i kopen wil ik qua prestaties, waar je in NL toch al niets aan hebt, nog een beetje winst maken.
Ik hou 'm voorlopig; de vorige reed ook nog prima bij 275K kms. Ik trakteer mijzelf op wat betere remmen, nwe. dempers en een setje Michelin PSII.
Eigenlijk veel bevredigender dan steeds maar weer wat nieuws halen.
Zinnige toevoeging aan dit topic
Hyperdudemaandag 13 april 2009 @ 20:42
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:36 schreef D. het volgende:

[..]

Zinnige toevoeging aan dit topic
Zinniger dan kwijlen over die plastic sloep van Face.

TS geeft toch zelf ook al aan dat ie niet blij wordt van de tot nu toe geboden inruilprijs. En iemand die ooit tevreden was/is? met een SLK200 is, denk ik, niet echt op zoek naar de snelste modernste scheurbak die er momenteel te vinden is. Dan kan je je best eens op je achterhoofd krabben of een nieuwe bak wel zo nuttig/verstandig is.
_Arthurmaandag 13 april 2009 @ 20:49
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:42 schreef Hyperdude het volgende:
Dan kan je je best eens op je achterhoofd krabben of een nieuwe bak wel zo nuttig/verstandig is.
Sinds wanneer is het kopen van een 2zits cabrio nuttig of verstandig?

Die koop je alleen voor de lol en omdat je er van houd.
D.maandag 13 april 2009 @ 20:52
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:42 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zinniger dan kwijlen over die plastic sloep van Face.

TS geeft toch zelf ook al aan dat ie niet blij wordt van de tot nu toe geboden inruilprijs. En iemand die ooit tevreden was/is? met een SLK200 is, denk ik, niet echt op zoek naar de snelste, modernste scheurbak die er momenteel te vinden is.
Er werd toch nergens gekwijld? Hij werd enkel besproken.
Dat dat model imho de mooiste auto ooit is heb je mij niet eens horen zeggen.

Jij praat enkel over je BMW'tje, de lelijke opvolger, en wat je aan onderhoud gaat doen.
Ik gok dat TS de opvolger van SLK niet lelijk vindt, wat ook geldt voor alle andere modellen die op zijn lijstje staan. De wens voor de snelste modernste scheurbak zie ik ook nergens terug.
SeLangmaandag 13 april 2009 @ 21:02
Wat bizar dat die dealer je niet in die auto laat rijden. Normaal lopen ze juist te pushen om je een proefrit te laten maken (want als het bevalt worden mensen hebberig).
D.maandag 13 april 2009 @ 21:05
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:02 schreef SeLang het volgende:
Wat bizar dat die dealer je niet in die auto laat rijden. Normaal lopen ze juist te pushen om je een proefrit te laten maken (want als het bevalt worden mensen hebberig).
Misschien dat de auto toch niet helemaal 100% in orde was
#ANONIEMmaandag 13 april 2009 @ 21:08
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:42 schreef Hyperdude het volgende:
TS geeft toch zelf ook al aan dat ie niet blij wordt van de tot nu toe geboden inruilprijs. En iemand die ooit tevreden was/is? met een SLK200 is, denk ik, niet echt op zoek naar de snelste modernste scheurbak die er momenteel te vinden is. Dan kan je je best eens op je achterhoofd krabben of een nieuwe bak wel zo nuttig/verstandig is.
Het zou best kunnen dat ik nog even wacht met iets nieuws, maar ik wil nu wel om me heen kijken en op z'n minst weten hoe de hazen momenteel lopen. Als ik tegen iets leuks aanloop... wie weet.

Een snelle scheurbak is inderdaad niet het belangrijkste voor me. Ik ben vandaag ook naar een SLK 200 K wezen kijken (de versies met zwaardere motoren zijn trouwens gewoon te duur voor me). En van een Z4 hoef ik echt niet de 3.0 te hebben, een 2.2 of 2.5 is ook prima.
#ANONIEMzaterdag 23 mei 2009 @ 20:45
Goed, vanmiddag even bij de plaatselijke Mercedes dealer langs geweest om te kijken naar een potentieel toffe SLK. Bleek net vanochtend verkocht te zijn. Hij gaat lekker...

Volgend weekend hoop ik genoeg tijd te hebben om naar een Z4 en/of Boxster te gaan kijken. Vooral de Z4 die ik in gedachten heb zou wel eens heel veelbelovend kunnen zijn.
DrDarwinzaterdag 23 mei 2009 @ 21:03
S2000 en je hebt geld over.
Kogandodonderdag 28 mei 2009 @ 05:12
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:03 schreef DrDarwin het volgende:
S2000 en je hebt geld over.
Ja. Laatst een uitgebreid item in de Autovisie over veel verschillende roadsters, en daar kwam de S2000 als redactionele favoriet uit.

Gewoon keer proefritje maken en dan weet je genoeg.
Bartazdonderdag 28 mei 2009 @ 11:47
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:03 schreef DrDarwin het volgende:
S2000 en je hebt geld over.


TS heeft al heel erg duidelijk gezegd dat hij GEEN S2000 wil... Waarom blijft iedereen daar dan toch over dooremmeren? Discussier mee binnen de wensen van TS of hou gewoon je mond.

Daarbij is een S2000 een auto waar je nog niet dood in gevonden wil worden...
Kogandovrijdag 29 mei 2009 @ 00:49
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:47 schreef Bartaz het volgende:


TS heeft al heel erg duidelijk gezegd dat hij GEEN S2000 wil... Waarom blijft iedereen daar dan toch over dooremmeren? Discussier mee binnen de wensen van TS of hou gewoon je mond.

Daarbij is een S2000 een auto waar je nog niet dood in gevonden wil worden...
Als je alleen wilt horen wat je zelf al bedacht hebt moet je er geen topic over beginnen.

Bovendien is het een roadster bij uitstek, dus zo'n gek idee is het niet. Je doet net of mensen steeds een VW Transporter aanraden vanwege de laadruimte ofzo.
#ANONIEMzaterdag 30 mei 2009 @ 00:03
Suggesties zijn prima hoor, maar je moet wel een plaat voor je kop hebben als je voor de twintigste keer met een S2000 op de proppen komt. Hoevaak moet ik nog zeggen dat die het sowieso niet wordt?

Morgen ga ik naar een Z4 kijken.
#ANONIEMzaterdag 30 mei 2009 @ 18:44
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 00:03 schreef k_man het volgende:
Morgen ga ik naar een Z4 kijken.
Dat beviel bepaald niet slecht vandaag!

Er is een goede kans dat dit 'm gaat worden.
DumDaDumzaterdag 30 mei 2009 @ 18:51
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 00:03 schreef k_man het volgende:
Suggesties zijn prima hoor, maar je moet wel een plaat voor je kop hebben als je voor de twintigste keer met een S2000 op de proppen komt. Hoevaak moet ik nog zeggen dat die het sowieso niet wordt?

Morgen ga ik naar een Z4 kijken.
Je voelt je blijkbaar niet gehinderd door enige smaak.... Z4 zal prima rijden, maar kijk er gewoon eens naar
En mag ik een anders TT suggereren?
#ANONIEMzaterdag 30 mei 2009 @ 21:54
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 18:51 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Je voelt je blijkbaar niet gehinderd door enige smaak.... Z4 zal prima rijden, maar kijk er gewoon eens naar
En mag ik een anders TT suggereren?
Ja, de Z4 heeft een love-it-or-hate-it design. Heel anders dan zo'n 13 in een dozijn Jap.

En een TT? Nee, dank je. Het nieuwe model is nog te duur en in het oude model ga ik niet rijden.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2009 21:56:04 ]
#ANONIEMdinsdag 2 juni 2009 @ 12:45
Het is de Z4 geworden.
#ANONIEMdinsdag 2 juni 2009 @ 13:30
Pics or it didn't happen...
D.dinsdag 2 juni 2009 @ 13:35
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:45 schreef k_man het volgende:
Het is de Z4 geworden.
Geeft niets, volgende keer beter
#ANONIEMdinsdag 2 juni 2009 @ 13:41
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:30 schreef BroesWillems het volgende:
Pics or it didn't happen...
Dat lukt hier niet, dus die komen vanavond wel.
SilentChaosdinsdag 2 juni 2009 @ 18:38
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:35 schreef D. het volgende:

[..]

Geeft niets, volgende keer beter


Je hebt hier wel degelijk een punt
TradeMarkiedinsdag 2 juni 2009 @ 18:52
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:45 schreef k_man het volgende:
Het is de Z4 geworden.
j0rritdinsdag 2 juni 2009 @ 19:05
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:45 schreef k_man het volgende:
Het is de Z4 geworden.
Goede keuze.

Foto's!
Rosbiefdinsdag 2 juni 2009 @ 19:11
Toch wel de Z4 Coupé he? Die is oneindig veel bruter imo dan zo'n roadster.
TradeMarkiedinsdag 2 juni 2009 @ 19:20
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:11 schreef Rosbief het volgende:
Toch wel de Z4 Coupé he? Die is oneindig veel bruter imo dan zo'n roadster.
Het topic heet 'Welke roadster zou je kiezen' dus waarschijnlijk heeft ie de coupe gekocht ja
j0rritdinsdag 2 juni 2009 @ 19:22
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:11 schreef Rosbief het volgende:
Toch wel de Z4 Coupé he? Die is oneindig veel bruter imo dan zo'n roadster.
Moet je dan met je hoofd uit het raam gaan hangen voor een beetje cabriobeleving?
Bartazdinsdag 2 juni 2009 @ 20:13
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:11 schreef Rosbief het volgende:
Toch wel de Z4 Coupé he? Die is oneindig veel bruter imo dan zo'n roadster.
De Z4 coupé zal vast buiten zijn budget zijn gevallen, aangezien die een stuk duurder is dan de roadster.
Marco001dinsdag 2 juni 2009 @ 20:15
Heb je het nieuwe model of een oude?

Oud model is imho zoveel mooier.
#ANONIEMdinsdag 2 juni 2009 @ 21:00
Goed, foto's dus.





TradeMarkiedinsdag 2 juni 2009 @ 21:21
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:00 schreef k_man het volgende:
Goed, foto's dus.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit
Welke motor ligt erin? of moet ik dan ff teruglezen?
tho_Omasdinsdag 2 juni 2009 @ 21:26
Leuke wagen. Het bruine leer is niet zo mijn ding, maar dat is een kwestie van smaak. Ik denk dat je hier wel een hoop lol mee kunt beleven.
Hyperdudedinsdag 2 juni 2009 @ 22:25
Mooi bakkie; ideaal voor een weekendje Eiffel/Ardennen.
SeLangdinsdag 2 juni 2009 @ 22:26
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:00 schreef k_man het volgende:
Goed, foto's dus.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi hoor
UIO_AMSdinsdag 2 juni 2009 @ 22:34
Ik zou voor de S2000 gaan. Minder patserig.

misteriksdinsdag 2 juni 2009 @ 22:52
geen slechte, doch betreurenswaardige keuze .
j0rritdinsdag 2 juni 2009 @ 22:57
Mooie, stijlvolle auto.

Gewoon lekker in het zonnetje mee gaan touren, en al dat Honda volk lekker laten kletsen. Is het een Z4 uit de BMW Huisselectie trouwens?

[ Bericht 9% gewijzigd door j0rrit op 02-06-2009 23:04:51 ]
Muselivewoensdag 3 juni 2009 @ 00:38
Mooie auto! Ik vind persoonlijk die combinatie ook erg mooi!
Is het een 2.2 geworden? Ik vraag me af in hoeverre de rijbeleving anders is dan de 3.0.
tupolev141woensdag 3 juni 2009 @ 09:16
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 18:51 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Je voelt je blijkbaar niet gehinderd door enige smaak....
Correctie, hij wordt niet gehinderd door jouw (of onze) smaak
#ANONIEMwoensdag 3 juni 2009 @ 11:59
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:38 schreef Muselive het volgende:
Mooie auto! Ik vind persoonlijk die combinatie ook erg mooi!
Is het een 2.2 geworden? Ik vraag me af in hoeverre de rijbeleving anders is dan de 3.0.
Dank.

Het is de 2.0i. De kleinste motor dus, met 'slechts' 150 pk. De prestaties zijn daarmee net ietsje beter dan van m'n SLK en da's goed genoeg voor mij.

Ik weet niet hoe de 3.0i is, maar ken wel iemand met een 2.5 Si (218 pk). Die is natuurlijk een stukje sneller, maar ik vind dat het extra geld nie twaard. Ik hecht meer belang aan luxe en lekker toeren, in plaats van snelheid.
Kogandowoensdag 3 juni 2009 @ 20:39
Goeie keus de Z4, als je van luxe en cruisen houdt zit je bij de S2000 inderdaad verkeerd.

Erg mooi met die dikke velgen.
just.in.casewoensdag 3 juni 2009 @ 22:14
Puike wagen. Al zou dat (wortelnoten?)hout en die velgen niet mijn keuze zijn, maar wel stijlvol though. Hoe is het comfort ten opzichte van de SLK? Lijkt me dat je wel iets moet inleveren, al komt dat de sportiviteit en wegligging wel ten goede vermoed ik.
#ANONIEMdonderdag 4 juni 2009 @ 00:00
Ja, dat hout... ik vond het op de foto's ook een beetje bedenkelijk, maar in het echt valt het allezins mee.

Comfort viel me ook niet tegen. Hij is denkelijk wel ietsje harder dan de SLK, maar dat zal (deels?) liggen aan de velgen (en daarmee de dunnere banden). Onder de Z4 ligt 18", onder de SLK had ik 17". De besturing is wel wat directer / nauwkeuriger dan in de SLK.
SeLangdonderdag 4 juni 2009 @ 10:02
Ik zou zelf toch de SLK hebben genomen vanwege de hardtop en meer comfort, maar die Z4 is ook tof. En motorvermogen boeit inderdaad niet. Als je wilt racen moet je sowieso geen cabrio kopen.
Hyperdudedonderdag 4 juni 2009 @ 17:28
Ik vind zelf, bij mijn E46 330, het verschil tussen 17 en 18" met vergelijkbare banden (Michelin PS2) niet erg groot. Verschil in stuurgevoel tussen winterbanden op 17" en zomerbanden op 18" is wel erg groot.
Aan "hardere onderstellen" wen je vrij snel volgens mij, en daarna heeft het alleen maar voordelen. Mijn garagist vind mijn auto eigenlijk te hard terwijl ik er zelf niets (meer) van merk (standaard BMW sport onderstel met 18"'. Als ik dan een standaard E90 320D leenbak mee krijg, vind ik dat weer een dwijl. Alles is relatief.
THC1dinsdag 9 juni 2009 @ 18:15
Warom geen witte?
#ANONIEMdinsdag 9 juni 2009 @ 18:16
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:15 schreef THC1 het volgende:
Warom geen witte?
Behalve dat donkerblauw véél mooier is, bestaan er helemaal geen witte. Ik ben ze althans nooit tegengekomen in het aanbod.
misteriksdinsdag 9 juni 2009 @ 18:31
is TS een kapper of homo btw ?
#ANONIEMdinsdag 9 juni 2009 @ 18:55
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:31 schreef misteriks het volgende:
is TS een kapper of homo btw ?
Uit de vraag lijkt de veronderstelling te spreken dat er ook kappers bestaan die geen homo zijn?
#ANONIEMwoensdag 10 juni 2009 @ 14:51
Ergens toch wel jammer dat ie vrijdag ingeleverd moet worden...



Tommekewoensdag 10 juni 2009 @ 15:08
Ik heb eens in een Elise mogen zitten, vette bak! Geef mij die maar!
DumDaDumwoensdag 10 juni 2009 @ 15:23
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:51 schreef k_man het volgende:
Ergens toch wel jammer dat ie vrijdag ingeleverd moet worden...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Idd jammer. Waarom heb je deze precies ingeruild op de Z4?

[ Bericht 0% gewijzigd door DumDaDum op 10-06-2009 18:21:15 ]
ASromawoensdag 10 juni 2009 @ 17:52
ondanks dat ik voor het geld echt iets heeeeel anders zou halen, is het de beste keuze uit het lijstje dat je gaf. Wel even andere velgjes.

viel spass damit
sitting_elflingvrijdag 12 juni 2009 @ 00:22
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:51 schreef k_man het volgende:
Ergens toch wel jammer dat ie vrijdag ingeleverd moet worden...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Moet zeggen dat ik van de 6 keuzes die je had, alle 6 niet bepaald aantrekkelijk vind, had dan de blauwe op de foto ook nog even gehouden als ik jouw was om voor een wat exclusievere auto te gaan.
#ANONIEMvrijdag 12 juni 2009 @ 13:12
Ik heb 'm.

Wel even wennen aan de koppeling / bak - de SLK was wat dat betreft compleet anders.
#ANONIEMvrijdag 19 juni 2009 @ 14:00
M'n oude SLK is doorverkocht aan een handelaar en staat inmiddels op Autotrack zie ik.

Best raar om 'm zo terug te zien eigenlijk.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2009 14:02:48 ]
ASromavrijdag 19 juni 2009 @ 14:08
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:00 schreef k_man het volgende:
M'n oude SLK is doorverkocht aan een handelaar en staat inmiddels op Autotrack zie ik.

Best raar om 'm zo terug te zien eigenlijk.
wat kreeg jij er nou nog voor?
tho_Omasvrijdag 19 juni 2009 @ 14:13
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:00 schreef k_man het volgende:
M'n oude SLK is doorverkocht aan een handelaar en staat inmiddels op Autotrack zie ik.

Best raar om 'm zo terug te zien eigenlijk.
Is dat roadstar nou een flauwe mercedesgrap of is die handelaar dyslectisch?
#ANONIEMvrijdag 19 juni 2009 @ 14:16
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:13 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Is dat roadstar nou een flauwe mercedesgrap of is die handelaar dyslectisch?
Dat laatste. Het was me trouwens nog niet opgevallen.
Bob-Bvrijdag 19 juni 2009 @ 14:51
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:00 schreef k_man het volgende:
M'n oude SLK is doorverkocht aan een handelaar en staat inmiddels op Autotrack zie ik.

Best raar om 'm zo terug te zien eigenlijk.
En? Ben je getild?
#ANONIEMvrijdag 19 juni 2009 @ 15:16
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:51 schreef Bob-B het volgende:

[..]

En? Ben je getild?
Niet erger getild dan dat gebruikelijk is bij autoverkopers.
ASromavrijdag 19 juni 2009 @ 15:30
meneer wil geen bedragen noemen flink verlies dus, jammer hoor.
#ANONIEMvrijdag 19 juni 2009 @ 15:33
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:30 schreef ASroma het volgende:
meneer wil geen bedragen noemen flink verlies dus, jammer hoor.
Ik hap niet.
2hard2handledinsdag 15 september 2009 @ 18:19
heb zelf een slk van 2001 6bak zilver!

vind het geen wijvenbak