Je gaat alleen af op imago / looks? Want een Elise is inderdaad best een leuke auto om te zien, maar volgens mij ongeschikt als enige auto.quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:30 schreef Netsplitter het volgende:
SLK = kapper/goois matrassen auto.
Z4 vind ik een leuke auto om te zien.
350Z vind net niet.
Elise S vind ik ook een leuke auto.
Boxter, mwah.
Ook om die reden; ik vind de koets niet bijzonder en het interieur zelfs lelijk.quote:Waarom geen S2000?
Euhhhhhh ja?quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Je gaat alleen af op imago / looks?
[..]
Ook om die reden; ik vind de koets niet bijzonder en het interieur zelfs lelijk.
Klik bij dat artikel nou eens op de plaatjes van het interieur. Meer woorden hoeven er aan de S2000 niet te worden vuilgemaakt.quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:40 schreef Netsplitter het volgende:
Daarbij is de S2000 een stuk spannender om mee te rijden dan een SLK.
http://www.autoweek.nl/autotest/1745/Honda-S2000
Mag jij een andere roadster aanwijzen die 9000tpm haalt.quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Klik bij dat artikel nou eens op de plaatjes van het interieur. Meer woorden hoeven er aan de S2000 niet te worden vuilgemaakt.
Wat mij betreft zou het er vooral om gaan dat je bij Lotus voor hetzelfde geld een auto krijgt van een paar jaar ouder, die ook nog eens veel soberder is. Da's niet fijn voor je comfort, niet fijn voor de bruikbaarheid en ook niet fijn voor de veiligheid (geen abs, airbags,etc.). Ik denk eigenlijk dat de Lotus af valt.quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:43 schreef Koert het volgende:
Oftewel, qua looks gaat het tussen bmw en lotus voor mij - ligt eraan waar je in gezien wilt worden.
Waarom zou dat toerental me iets interesseren?quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mag jij een andere roadster aanwijzen die 9000tpm haalt.
En nee, Ferrari en consorten tellen niet.
Jij vraagt om een sportieve roadster, de S2000 is sportief te noemen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom zou dat toerental me iets interesseren?
Wat interesseert je dan wel? Wil je een roadster om lekker mee te raggen of moet die ook voorzien van flink wat comfort? Want een 350Z is toch wel een hele andere soort auto dan een SLK, om over de elise nog maar te zwijgen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom zou dat toerental me iets interesseren?
Hoe dan ook; we kunnen er lang of kort over steggelen, maar een S2000 wordt het zeker niet.
Rijbeleving is nogal subjectief, in de 350Z kan je heerlijk sturen en zo en nu dan eens lekker gek doen. De Z4 is veel degelijker gebouwd en bied een heel andere rijbeleving.quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:32 schreef ShaoliN het volgende:
Qua looks de 350Z. Maar qua rijbeleving, comfort en degelijkheid de BMW. Elise is leuk speelgoed, maar zou mij persoonlijk gaan ergeren als ik er teveel kms in moest maken. Mercedes kan ook, mits je dameskapper bent natuurlijk.
Vertel eens wat een 350Z zo anders maakt als een SLK dan? Ik heb namelijk nog nooit in de 350Z gereden.quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:27 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat interesseert je dan wel? Wil je een roadster om lekker mee te raggen of moet die ook voorzien van flink wat comfort? Want een 350Z is toch wel een hele andere soort auto dan een SLK, om over de elise nog maar te zwijgen.
Die 100 pk meer sowieso al, de 350Z is veel meer gemaakt als speelauto, een auto met emotie om het zo maar te zeggen. De SLK is veel sterieler, gemaakt voor comfort.quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Vertel eens wat een 350Z zo anders maakt als een SLK dan? Ik heb namelijk nog nooit in de 350Z gereden.
Verder staan mijn overwegingen en argumenten tamelijk duidelijk in de OP, volgens mij. Al moet je aan dat 'sportieve' misschien wat minder waarde hechten. Keihard rijden met een cabrio is namelijk helemaal niet zo leuk; het is veel fijner om ontspannen over B-weggetjes te toeren. Aan de andere kant is het ook wel fijn om een beetje snel bij een stoplicht weg te zijn... maar niet ten koste van alles (zoals bij de Lotus).
Da's zeker waarquote:Op vrijdag 10 april 2009 21:38 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Die 100 pk meer sowieso al, de 350Z is veel meer gemaakt als speelauto, een auto met emotie om het zo maar te zeggen. De SLK is veel sterieler, gemaakt voor comfort.
Dat laatste, tenzij het natuurlijk een S2000 is. Da's geen roadster, das een MONSTER. En ik met 1 jaar mn rijbewijs heb dat al eens mogen ervaren.quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:20 schreef Rosbief het volgende:
350Z en dan de coupé, sowieso geen roadster nemen tenzij je een nicht bent of na wilt doen.
Wheheh, dat nou uitgerekend jij zo'n opmerking maakt.quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:20 schreef Rosbief het volgende:
350Z en dan de coupé, sowieso geen roadster nemen tenzij je een nicht bent of na wilt doen.
Klopt. Hier in Zwolle rijdt er nog wel één rond.quote:Op zaterdag 11 april 2009 03:50 schreef Faxie het volgende:
Owja, die is er ook nog natuurlijk.
Zeldzame verschijning ook volgens mij, ik heb er nog geen enkele in het wild gezien.
En de Speedster is dan ook misschien een optie.
Prijs zou nog net kunnen...
Heb ik wel eens in gezeten. Ik keek precies tegen de bovenstijl van de voorruit aan. Kennelijk gemaakt voor kleine Italiaantjes? Bovendien zal het ook lastig zijn het nieuwe type te vinden binnen mijn budget. Aan de andere kant... gewoon een maandje wachten; dan is zo'n Alfa al weer 10% van z'n waarde verloren.quote:
Ja kan van dat budget enkel oude modellen kopenquote:Op zaterdag 11 april 2009 10:49 schreef k_man het volgende:
Hmm, zo'n Opel GT is misschien ook nog een optie. Dank voor de tip.
Die GT blinkt volgens mij ook niet bepaald uit in bruikbaarheid, maar is al wel een stuk vriendelijker dan een Lotus.
De MX-5 zie ik inderdaad niet echt als een optie. Da's toch duidelijk een klasse lager dan de genoemde auto's. Van de TT zou ik voor dit budget alleen het oude model kunnen kopen en ... tja... dat is het toch net niet.
Ja, maar dat was m'n punt niet. Het punt was dat ik het oude type TT niet zie zitten.quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:15 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ja kan van dat budget enkel oude modellen kopen
Ware het niet dat het vorige model TT cabrio niet voor mannen is. De oude boxter vind ik trouwens ook maar een trieste verschijning. Met de Z4 en de SLK ben je nog het meeste bij de tijd (modellen rijden op een faceliftje na nagenoeg onveranderd rond).quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:15 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ja kan van dat budget enkel oude modellen kopen
Nou... de nieuwe Z4 is toch wel wat meer dan een faceliftje.quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ware het niet dat het vorige model TT cabrio niet voor mannen is. De oude boxter vind ik trouwens ook maar een trieste verschijning. Met de Z4 en de SLK ben je nog het meeste bij de tijd (modellen rijden op een faceliftje na nagenoeg onveranderd rond).
Je hebt gelijk, was even vergeten dat die ondertussen ook al te koop is. Dan nog vind ik de Z4 er nog moderner uitzien in vergelijking met de Boxter.quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou... de nieuwe Z4 is toch wel wat meer dan een faceliftje.
Dat is de vorige generatie SLK in een ander (redelijk slecht chrysler) jasje. Niet doen dusquote:Op zaterdag 11 april 2009 11:25 schreef SilentChaos het volgende:
[ afbeelding ]
Probleem opgelost
(Chrysler Crossfire)
Ehm... ik héb al een oude SLK, die wilde ik nou juist gaan vervangen...quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:25 schreef SilentChaos het volgende:
[ afbeelding ]
Probleem opgelost
(Chrysler Crossfire)
quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:59 schreef lezut het volgende:
S2000 ziet er inderdaad uit als een duikboot, maar die motor![]()
![]()
Hoezo?quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Wheheh, dat nou uitgerekend jij zo'n opmerking maakt.
Jammer van die turbo, ik vind 240+ PK uit een ongeblazen 2.0 juist de charme van dat blokquote:
Goed puntquote:Op zaterdag 11 april 2009 11:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Heb ik wel eens in gezeten. Ik keek precies tegen de bovenstijl van de voorruit aan. Kennelijk gemaakt voor kleine Italiaantjes? Bovendien zal het ook lastig zijn het nieuwe type te vinden binnen mijn budget. Aan de andere kant... gewoon een maandje wachten; dan is zo'n Alfa al weer 10% van z'n waarde verloren.
Opel GT aan de OP toegevoegd.
Hoe vaak is hij stuk geweest en wat was er stuk?quote:Op zaterdag 11 april 2009 21:24 schreef draaijer het volgende:
Onze buurman heeft een Elise. Mooie en snelle bak. Maar ik heb hem net zo vaak zelf als achter een sleep naar huis zien rollen... Dus mijn gevoel over betrouwbaarheid is niet erg goed.. Maar wel een kicken bak.. Weinig te vinden met stuur links
Geen idee was een MKIIquote:Op zaterdag 11 april 2009 21:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hoe vaak is hij stuk geweest en wat was er stuk?
Was het exemplarisch?
Of hoort dat defect bij die serie?
Welk bouwjaar is het?
Onder de 30k?quote:
Vanaf welk moment hebben ze Opel onderdelen verwerkt in de Elise?quote:Op zaterdag 11 april 2009 21:33 schreef k_man het volgende:
Hmm, vreemd. Ik zou verwachten dat de betrouwbaarheid wel ok zou zijn met al die Opel onderdelen.
Serieus -> www.mobile.dequote:Op zaterdag 11 april 2009 21:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Onder de 30k?
Geldt trouwens ook voor de Boxster S waar draaijer mee kwam; dat kan wel onder de 30k, maar dan krijg ik een auto die net zo oud is als die ik nu heb. Da's niet helemaal het idee.
Met m'n huidige SLK (zonder air scarf) rij ik 's winters ook wel open, maar het is inderdaad een mooi systeem.quote:Op zaterdag 11 april 2009 21:22 schreef tevebe het volgende:
[..]
Goed punt![]()
Elise is wel erg hardcore, wel de mooiste. Zou zelf waarschijnlijk toch voor de SLK gaan. Vind die stukken mooier als de vorige en door die 'sjaal' kun je ook fijn in de winter open rijden als je dat zou willen
Ik ben 'gemiddeld'quote:Op zaterdag 11 april 2009 21:37 schreef D. het volgende:
Pas je trouwens wel in alle modellen?
M.a.w. ben jij klein of zijn zij groot genoeg?
http://www.speurders.nl/o(...)-38007431.html?q=z3mquote:Op zaterdag 11 april 2009 21:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Onder de 30k?
Geldt trouwens ook voor de Boxster S waar draaijer mee kwam; dat kan wel onder de 30k, maar dan krijg ik een auto die net zo oud is als die ik nu heb. Da's niet helemaal het idee.
Ok, dan nietquote:Op zondag 12 april 2009 00:21 schreef k_man het volgende:
Oh, wacht, je had het over een Z3M. Tja, een Z3 is geen optie hoor.
Of iets als autotrader.com idd. In de US / Canada kan je ook veel mooie auto's vindenquote:Op zaterdag 11 april 2009 21:37 schreef draaijer het volgende:
[..]
Serieus -> www.mobile.de
Importeren die handel
Tja, ligt eraan wat je gewend bent, denk ik. Ik heb 'm sinds augustus 2006, heb er sindsdien zo'n 30.000 km mee gereden en aan onderhoud zo'n ¤ 1.500 uitgegeven. Dus zo'n 5 cent per km / ¤ 47 per maand.quote:Op zondag 12 april 2009 01:22 schreef Pas259 het volgende:
Ben je nou eigenlijk veel kwijt aan onderhoud van jouw SLK of valt het wel mee?
Dat zuipen valt best mee, en dat het een oude bak is is alleen maar een voordeel, dan houdt ie nog wat geld overquote:Op zondag 12 april 2009 21:42 schreef Bartaz het volgende:
Wel een toffe auto, maar het is een oud model en waarschijnlijk een zuiplap... StefanP zou in z'n nopjes zijn met je post...
Is dat niet het model dat Face in the A-team al had? Dus zo'n 20 jaar oud?quote:Op zondag 12 april 2009 22:11 schreef D. het volgende:
[..]
Dat zuipen valt best mee, en dat het een oude bak is is alleen maar een voordeel, dan houdt ie nog wat geld over
Zelfde type ja, alleen is dit de convertible en Face had de coupe (met Targa dak)quote:Op zondag 12 april 2009 22:23 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Is dat niet het model dat Face in the A-team al had? Dus zo'n 20 jaar oud?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |