abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 april 2009 @ 19:48:36 #126
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_67983788
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:54 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat zal veel meer bekijks opleveren dan een Z4. De kwaliteit zal wel wat minder zijn, maar de looks van die auto zijn gewoon top. Vind hem alleen met de kap dicht niet zo mooi, zou dus wel altijd open rijden
Vind hem sowieso lelijk met open kap, de Brera is veel mooier. Geldt eigenlijk voor bijna alle cabrio's/roadsters dat de coupé versie mooier is.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_67983927
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:48 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Vind hem sowieso lelijk met open kap, de Brera is veel mooier. Geldt eigenlijk voor bijna alle cabrio's/roadsters dat de coupé versie mooier is.
Zekers, meestal is de auto ontwikkeld als coupe en besluiten ze er later het dak vanaf te zagen. Helaas is dat niet altijd even geslaagd.

Maar goed nog even voor TS, als je nu een SLK rijdt zou ik daar persoonlijk bij blijven en dus weer voor een SLK kiezen.
pi_67984305
Vandaag even wezen kijken naar een SLK. Was geen succes, hoewel dat niet aan de auto lag.

Ik had van tevoren even gebeld dat we interesse hadden in de auto en of we langs konden komen voor een proefrit. Geen probleem, zeiden ze, hij staat vooraan in de showroom. Dat bleek ook zo te zijn. Mooie, zwarte SLK - wel redelijk wat steenslag en niet bepaald de mooiste velgen, maar goed - verder een hele aardige wagen. Wel opvallend dat de motor warm was - had iemand anders er net mee gereden of hadden ze 'm zelf even warm gereden nadat ik gebeld had?

Praatje gemaakt met een verkoper, die aangaf dat het een lastige markt is, die tweezits cabrio's. Dat ie er al een tijdje stond, ze er daarom nu graag van af willen en de prijs ook al hadden verlaagd. Goed, de verkoper ging even buiten kijken naar mijn huidige SLK en vervolgens gingen we z'n kantoortje in.

Ten eerste bleek ie vrijwel niks te willen geven voor m'n huidge auto. Na een beetje praten ging het bedrag wel wat omhoog, maar nog steeds niet bevredigend. Dus ik zei 'nou goed, laat ik er dan nu eerst maar eens in rijden, hopelijk is dat zo sensationeel dat ik overtuigd ben.' Hij 'dan moet je 'm daarna wel kopen.' Ik antwoordde 'dat kan ik niet beloven - ik wil ook nog andere exemplaren gaan bekijken en bovendien weet ik niet of het uberhaupt zal bevallen'. Nou, toen wilde ie de auto niet meegeven. 'We zijn geen proefritcentrum'. Ik zei nog 'maar als ik er niet in mag rijden, koop ik 'm zeker niet.' Hij 'nou, dan niet.' Ik:

Kom op, willen ze die auto nou verkopen of niet? Het is niet zo dat ik een ventje ben dat gewoon graag eens een keer in een dikke auto wil rijden. Ik heb al een SLK en heb serieuze in een andere - ik ga alleen niet van tevoren beloven dat ik een auto koop.

Vervolgens zijn we nog even langs een bedrijf een paar km verderop gereden, waar een 350Z stond. Bedrijf was helaas gesloten, maar de auto stond buiten en we hebben er even omheen gedrenteld. Best aardig, interieur toch wel veel plastic en een raar stofje (soort netje) in de stoelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2009 20:13:00 ]
pi_67984356
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:53 schreef Dennis101 het volgende:
Zekers, meestal is de auto ontwikkeld als coupe en besluiten ze er later het dak vanaf te zagen. Helaas is dat niet altijd even geslaagd.

Maar goed nog even voor TS, als je nu een SLK rijdt zou ik daar persoonlijk bij blijven en dus weer voor een SLK kiezen.
Voordeel van de SLK is - samen met de hardtop - dat ie ontwikkeld is als coupé/cabrio en er zowel gesloten als open goed uitziet. De Z4 is ook ontworpen als cabrio, de coupé kwam juist later pas.
pi_67984379
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:07 schreef k_man het volgende:
Vandaag even wezen kijken naar een SLK. Was geen succes, hoewel dat niet aan de auto lag.

Ik had van tevoren even gebeld dat we interesse hadden in de auto en of we langs konden komen voor een proefrit. Geen probleem, zeiden ze, hij staat vooraan in de showroom. Dat bleek ook zo te zijn. Mooie, zwarte SLK - wel redelijk wat steenslag en niet bepaald de mooiste velgen, maar goed - verder een hele aardige wagen. Wel opvallend dat de motor warm was - had iemand anders er net mee gereden of hadden ze 'm zelf even warm gereden nadat ik gebeld had?

Praatje gemaakt met een verkoper, die aangaf dat het een lastige markt is, die tweezits cabrio's. Dat ie er al een tijdje stond, ze er daarom nu graag van af willen en de prijs ook al hadden verlaagd. Goed, de verkoper ging even buiten kijken naar mijn huidige SLK en vervolgens gingen we z'n kantoortje in.

Ten eerste bleek ie vrijwel niks te willen geven voor m'n huidge auto. Na een beetje praten ging het bedrag wel wat omhoog, maar nog steeds niet bevredigend. Dus ik zei 'nou goed, laat ik er dan nu eerst maar eens in rijden, hopelijk is dat zo sensationeel dat ik overtuigd ben.' Hij 'dan moet je 'm daarna wel kopen.' Ik antwoordde 'dat kan ik niet beloven - ik wil ook nog andere exemplaren gaan bekijken en bovendien weet ik niet of het uberhaupt zal bevallen'. Nou, toen wilde ie de auto niet meegeven. 'We zijn geen proefritcentrum'. Ik zei nog 'maar als ik er niet in mag rijden, koop ik 'm zeker niet.' Hij 'nou, dan niet.' Ik:

Vervolgens zijn we nog even langs een bedrijf een paar km verderop gereden, waar een 350Z stond. Bedrijf was helaas gesloten, maar de auto stond buiten en we hebben er even omheen gedrenteld. Best aardig, interieur toch wel veel plastic en een raar stofje (soort netje) in de stoelen.
Bij zo'n bedrijf zou ik zeker nooit meer terug komen, beetje vreemde manier van zaken doen. Dat je momenteel niet veel terug gaat krijgen voor je auto is toch wel iets om rekening mee te houden.
pi_67984534
Ik had me wel ingesteld op een relatief lage inruil. Mijn broer heeft pas z'n auto ingeruild en kreeg ook behoorlijk weinig terug. Desondanks was dit wel erg laag, zeker z'n openingsbod.
pi_67984597
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:15 schreef k_man het volgende:
Ik had me wel ingesteld op een relatief lage inruil. Mijn broer heeft pas z'n auto ingeruild en kreeg ook behoorlijk weinig terug. Desondanks was dit wel erg laag, zeker z'n openingsbod.
Voor iemand die zegt dat hij graag van een auto afwil doet hij er dan wel bijzonder weinig moeite voor.
pi_67984684
Ja, mijn idee.
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 20:24:03 #134
18653 crew  D.
pi_67984799
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:07 schreef k_man het volgende:

Kom op, willen ze die auto nou verkopen of niet? Het is niet zo dat ik een ventje ben dat gewoon graag eens een keer in een dikke auto wil rijden. Ik heb al een SLK en heb serieuze in een andere - ik ga alleen niet van tevoren beloven dat ik een auto koop.
Ik sta er van te kijken. Zeker aangezien jij toch als een serieuze koper over zou moeten komen.

Linkje naar de site?
  maandag 13 april 2009 @ 20:25:42 #135
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_67984858
inruilen=huilen.

Ben nog zeer tevreden met mijn 2001, 2 ton op de teller, BMW. De opvolger is zo lelijk als de nacht, zwaarder en ik moet een 335i kopen wil ik qua prestaties, waar je in NL toch al niets aan hebt, nog een beetje winst maken.
Ik hou 'm voorlopig; de vorige reed ook nog prima bij 275K kms. Ik trakteer mijzelf op wat betere remmen, nwe. dempers en een setje Michelin PSII.
Eigenlijk veel bevredigender dan steeds maar weer wat nieuws halen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 20:36:59 #136
18653 crew  D.
pi_67985224
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:25 schreef Hyperdude het volgende:
inruilen=huilen.

Ben nog zeer tevreden met mijn 2001, 2 ton op de teller, BMW. De opvolger is zo lelijk als de nacht, zwaarder en ik moet een 335i kopen wil ik qua prestaties, waar je in NL toch al niets aan hebt, nog een beetje winst maken.
Ik hou 'm voorlopig; de vorige reed ook nog prima bij 275K kms. Ik trakteer mijzelf op wat betere remmen, nwe. dempers en een setje Michelin PSII.
Eigenlijk veel bevredigender dan steeds maar weer wat nieuws halen.
Zinnige toevoeging aan dit topic
  maandag 13 april 2009 @ 20:42:06 #137
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_67985366
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:36 schreef D. het volgende:

[..]

Zinnige toevoeging aan dit topic
Zinniger dan kwijlen over die plastic sloep van Face.

TS geeft toch zelf ook al aan dat ie niet blij wordt van de tot nu toe geboden inruilprijs. En iemand die ooit tevreden was/is? met een SLK200 is, denk ik, niet echt op zoek naar de snelste modernste scheurbak die er momenteel te vinden is. Dan kan je je best eens op je achterhoofd krabben of een nieuwe bak wel zo nuttig/verstandig is.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_67985572
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:42 schreef Hyperdude het volgende:
Dan kan je je best eens op je achterhoofd krabben of een nieuwe bak wel zo nuttig/verstandig is.
Sinds wanneer is het kopen van een 2zits cabrio nuttig of verstandig?

Die koop je alleen voor de lol en omdat je er van houd.
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 20:52:50 #139
18653 crew  D.
pi_67985675
quote:

[..]

Zinniger dan kwijlen over die plastic sloep van Face.

TS geeft toch zelf ook al aan dat ie niet blij wordt van de tot nu toe geboden inruilprijs. En iemand die ooit tevreden was/is? met een SLK200 is, denk ik, niet echt op zoek naar de snelste, modernste scheurbak die er momenteel te vinden is.
Er werd toch nergens gekwijld? Hij werd enkel besproken.
Dat dat model imho de mooiste auto ooit is heb je mij niet eens horen zeggen.

Jij praat enkel over je BMW'tje, de lelijke opvolger, en wat je aan onderhoud gaat doen.
Ik gok dat TS de opvolger van SLK niet lelijk vindt, wat ook geldt voor alle andere modellen die op zijn lijstje staan. De wens voor de snelste modernste scheurbak zie ik ook nergens terug.
  maandag 13 april 2009 @ 21:02:54 #140
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67985942
Wat bizar dat die dealer je niet in die auto laat rijden. Normaal lopen ze juist te pushen om je een proefrit te laten maken (want als het bevalt worden mensen hebberig).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 21:05:25 #141
18653 crew  D.
pi_67986008
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:02 schreef SeLang het volgende:
Wat bizar dat die dealer je niet in die auto laat rijden. Normaal lopen ze juist te pushen om je een proefrit te laten maken (want als het bevalt worden mensen hebberig).
Misschien dat de auto toch niet helemaal 100% in orde was
pi_67986100
quote:
TS geeft toch zelf ook al aan dat ie niet blij wordt van de tot nu toe geboden inruilprijs. En iemand die ooit tevreden was/is? met een SLK200 is, denk ik, niet echt op zoek naar de snelste modernste scheurbak die er momenteel te vinden is. Dan kan je je best eens op je achterhoofd krabben of een nieuwe bak wel zo nuttig/verstandig is.
Het zou best kunnen dat ik nog even wacht met iets nieuws, maar ik wil nu wel om me heen kijken en op z'n minst weten hoe de hazen momenteel lopen. Als ik tegen iets leuks aanloop... wie weet.

Een snelle scheurbak is inderdaad niet het belangrijkste voor me. Ik ben vandaag ook naar een SLK 200 K wezen kijken (de versies met zwaardere motoren zijn trouwens gewoon te duur voor me). En van een Z4 hoef ik echt niet de 3.0 te hebben, een 2.2 of 2.5 is ook prima.
pi_69333864
Goed, vanmiddag even bij de plaatselijke Mercedes dealer langs geweest om te kijken naar een potentieel toffe SLK. Bleek net vanochtend verkocht te zijn. Hij gaat lekker...

Volgend weekend hoop ik genoeg tijd te hebben om naar een Z4 en/of Boxster te gaan kijken. Vooral de Z4 die ik in gedachten heb zou wel eens heel veelbelovend kunnen zijn.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 21:03:36 #144
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_69334429
S2000 en je hebt geld over.
  donderdag 28 mei 2009 @ 05:12:52 #145
14827 Kogando
Modelprutser
pi_69478643
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:03 schreef DrDarwin het volgende:
Ja. Laatst een uitgebreid item in de Autovisie over veel verschillende roadsters, en daar kwam de S2000 als redactionele favoriet uit.

Gewoon keer proefritje maken en dan weet je genoeg.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_69485600
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:03 schreef DrDarwin het volgende:

TS heeft al heel erg duidelijk gezegd dat hij GEEN S2000 wil... Waarom blijft iedereen daar dan toch over dooremmeren? Discussier mee binnen de wensen van TS of hou gewoon je mond.

Daarbij is een S2000 een auto waar je nog niet dood in gevonden wil worden...
  vrijdag 29 mei 2009 @ 00:49:42 #147
14827 Kogando
Modelprutser
pi_69512601
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:47 schreef Bartaz het volgende:

TS heeft al heel erg duidelijk gezegd dat hij GEEN S2000 wil... Waarom blijft iedereen daar dan toch over dooremmeren? Discussier mee binnen de wensen van TS of hou gewoon je mond.

Daarbij is een S2000 een auto waar je nog niet dood in gevonden wil worden...
Als je alleen wilt horen wat je zelf al bedacht hebt moet je er geen topic over beginnen.

Bovendien is het een roadster bij uitstek, dus zo'n gek idee is het niet. Je doet net of mensen steeds een VW Transporter aanraden vanwege de laadruimte ofzo.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_69543743
Suggesties zijn prima hoor, maar je moet wel een plaat voor je kop hebben als je voor de twintigste keer met een S2000 op de proppen komt. Hoevaak moet ik nog zeggen dat die het sowieso niet wordt?

Morgen ga ik naar een Z4 kijken.
pi_69557834
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 00:03 schreef k_man het volgende:
Dat beviel bepaald niet slecht vandaag!

Er is een goede kans dat dit 'm gaat worden.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 18:51:07 #150
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_69557980
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 00:03 schreef k_man het volgende:
Suggesties zijn prima hoor, maar je moet wel een plaat voor je kop hebben als je voor de twintigste keer met een S2000 op de proppen komt. Hoevaak moet ik nog zeggen dat die het sowieso niet wordt?

Je voelt je blijkbaar niet gehinderd door enige smaak.... Z4 zal prima rijden, maar kijk er gewoon eens naar
En mag ik een anders TT suggereren?
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')