abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 april 2009 @ 13:49:29 #1
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67827446
quote:
PvdA denkt aan sancties Israël
Gepubliceerd: vandaag 07:49
Update: vandaag 09:22

Nederland moet Israël economische sancties opleggen als de nieuwe Israëlische regering het vredesproces met de Palestijnen frustreert. De PvdA in de Tweede Kamer gaat daarop aandringen bij minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen (CDA). De regeringspartij wil dat Verhagen en de EU concrete acties eisen van Israël en vindt daarnaast dat de Palestijnse Hamas als gesprekspartner moet worden geaccepteerd. Dat zei PvdA-Kamerlid Martijn van Dam woensdagochtend op Radio 1.

Van Dam zegt zich 'grote zorgen' te maken over het vredesproces in het Midden-Oosten. Hij wijst erop dat de nieuwe Israëlische premier Benjamin Netanyahu zich nooit een voorstander heeft getoond van een zelfstandige Palestijnse staat en noemt de Israëlische minister van buitenlandse zaken Avigdor Lieberman 'extremistisch, bijna op het racistische af'. "Dit is geen regering die veel perspectief biedt op vrede", meent de sociaaldemocraat.

Dat de radicale Hamas door Nederland en de EU niet als gesprekspartner wordt aanvaard, vindt de PvdA 'onhoudbaar' sinds de beëdiging van de nieuwe Israëlische regering, waarin ultranationalisten en ultra-orthodoxen zitting hebben genomen. Van Dam ziet zowel aan Palestijnse als aan Israëlische zijde 'democratisch gekozen extremisten'.

De PvdA wil dat Nederland en de EU druk uitoefenen op de nieuwe Israëlische regering door handelsvoordelen van Israël ter discussie te stellen als het vredesproces wordt gefrustreerd. Van Dam verwijt Verhagen een 'buitenbeentje' te zijn in Europa door zich op de vlakte te houden. De enige die vindt dat de houding van de Israëlische regering geen consequenties hoeft te hebben, is Verhagen, meent Van Dam.

De Tweede Kamer debatteert woensdag met Verhagen over de Nederlandse positie ten opzichte van de nieuwe regering in Israël.
http://www.depers.nl/binn(...)sancties-Israel.html

Heb zowel het debat gekeken als het gesprek met Martijn van Dam gehoord bij Stand.nl.

Van Dam zei dat je tegen beide partijen flink moet zijn, dat Nederland tegen Israel én Hamas sancties moet overwegen. Van Dam onderbouwde zijn stelling dat Israel nu geleidt wordt door extremisten door middel van twee uitspraken van Lieberman (minister van buitenlandse zaken). Lieberman schijnt gezegd te hebben dat je alle Palestijnen in een busje moet stoppen en de zee in moet rijden en je op Gaza een atoombom moet gooien.
Van Dam denkt dat sancties weldegelijk zouden kunnen helpen gezien de importantie van bepaalde voordelen die Israel geniet. Zo hoeft Israel voor agrarische producten geen importheffingen te betalen en kan Israel makkelijk electronica naar de EU verschepen. Van Dam beweerde tot slot dat Verhagen, die tegen het overwegen sancties is, alleen staat in Europa.

In het debat zei de PvdA precies hetzelfde. Interessant was dat CDA en VVD de formulering gebruikten om 'op dit moment' geen sancties te overwegen en de PVV vindt dat je dat nooit moet doen. De PVV blaasde het tot immense proporties op waar complete beschavingen en de westerse mensheid op het spel staan. Volgens de PVV wordt de superieure Westerse beschaving bedreigd en zouden we alleen daarom al Israel moeten steunen.
(ik vraag me steeds meer af hoe Wilders met droge ogen kan blijven beweren dat hij helemaal niks tegen moslims heeft)

Ikzelf vind het een bijzonder dom standpunt van de PvdA. De PvdA heeft altijd terecht beweerd dat de sancties tegen Cuba ook niet helpen. Sancties werken meestal niet. Je straft er een bevolking mee en niet de leiders van een land. Sterker nog: de bevolking gaat daardoor wrs. een hekel krijgen aan Europa en achter haar leiders staan.
Als de PvdA echt verstand van zaken had dan zouden ze de economische sancties laten liggen voor wat het is en in plaats daarvan de wapenexport naar Israel opschorten. Maarja, dat raakt dan ook de Nederlandse economie he?

Enfin, het is niet door de Kamer gekomen omdat de drie linkse partijen alleen stonden en D'66 geen standpunt in nam.

• Martijn van Dam in gesprek met de NOS

[ Bericht 1% gewijzigd door Klopkoek op 08-04-2009 13:56:07 ]
  • Deuger, Woke & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
      woensdag 8 april 2009 @ 13:52:52 #2
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_67827565
    Ander bericht met ook standpunten van andere partijen.
    quote:
    PvdA: Straf Israël via handel
    08-04-2009 12:03 | Redactie politiek

DEN HAAG – De Europese Unie moet de handelsvoordelen die Israël krijgt, opschorten als de nieuwe Israëlische regering van premier Netanyahu zich niet onverkort achter het vredesproces schaart en daar voluit aan meewerkt.

Dat zei PvdA-Kamerlid Van Dam woensdag in een Kamerdebat over het Midden-Oosten.

De Israëlische regering „trekt zich weinig aan van het vredesproces”, lichtte Van Dam toe. Zo nam het kabinet afstand van de slotverklaring van de vredesconferentie eind 2007 in het Amerikaanse Annapolis. In die verklaring staat onder meer dat Israël en de Palestijnen een tweestatenoplossing nastreven.

Minister Verhagen van Buitenlandse Zaken „moet Israël niet langer belonen voor het schenden van het internationale recht”, vervolgde Van Dam.

De PvdA’er vreest dat Israël geen serieuze stappen zal zetten in het vredesproces zonder druk van de internationale gemeenschap. Mocht het land inderdaad niet meer meewerken aan vredesbesprekingen met de Palestijnen, dan moet Verhagen binnen de EU pleiten voor het opschorten van de handelsvoordelen die de EU aan Israël heeft gegund.

Van Dam wordt hierin gesteund door de oppositiepartijen SP en GroenLinks. Ook D66 voelt ervoor.

De coalitiepartijen CDA en ChristenUnie zijn net als de oppositiepartijen VVD, PVV en SGP tegen het dreigen met sancties. VVD’er Boekestijn betwijfelt bovendien of economische sancties het door de PvdA gewenste effect zullen hebben.

ChristenUnie-Kamerlid Voordewind wil wel duidelijk van de Israëlische regering horen of ze verder wil in de lijn van het Annapolisproces. SGP’er Van der Staaij betoogde dat „de internationale gemeenschap, daarin gesteund door Nederland, alle spelers in de regio betrokken moet houden bij het vredesproces.”

CDA, ChristenUnie en SGP drongen er bij het kabinet op aan alles in het werk te stellen om de toevoer van wapens naar de radicale beweging Hamas in de Gazastrook te stoppen. Voordewind stelde in dat kader voor om een Nederlands fregat naar de Rode Zee te sturen om de wapeninvoer vanuit Iran via de Sinaïwoestijn naar de Gazastrook tegen te gaan.

SP-Kamerlid Van Bommel bepleitte juist regels voor de wapendoorvoer naar Israël. Diverse woordvoerders betoogden dat Israël de grens moet openen voor hulpgoederen voor de Gazastrook. PVV, CU en SGP vroegen Verhagen de sancties tegen Iran aan te scherpen. „Als Iran de uitgestoken hand van de Amerikaanse president Obama niet aangrijpt, volgen er onmiddellijk vergaande sancties”, zo stelde SGP’er Van der Staaij voor.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
      woensdag 8 april 2009 @ 13:56:24 #3
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_67827712
    , ik weet niet wat ik lees.

Kolonistenvriendenlandje Nederland zegt 'foei' tegen israel??

Dat ik dat nog mag meemaken, ik dacht dat er dan eerst een 200.000 Palestijnen voor uitgehongerd moesten worden.

Hulde aan de PvdA. Nu kijken

hoe Verhagen zich in onmogelijke bochten gaat wringen om te zeggen dat Israel toch echt geen kwaads in de zin heeft en we hopen op positieve verhoudingen met de extreem-rechtse haviken. . .
    When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
      woensdag 8 april 2009 @ 13:57:29 #4
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_67827747
    quote:
    PVV, CU en SGP vroegen Verhagen de sancties tegen Iran aan te scherpen. „Als Iran de uitgestoken hand van de Amerikaanse president Obama niet aangrijpt, volgen er onmiddellijk vergaande sancties”, zo stelde SGP’er Van der Staaij voor.
    .
      woensdag 8 april 2009 @ 13:57:47 #5
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_67827756
    De dag dat de PVDA met een plan komt waar ik niet tegen ben zal de hel ook wel weer bevriezen, wat een kutidee.
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
      woensdag 8 april 2009 @ 14:00:16 #6
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_67827862
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 13:57 schreef HeatWave het volgende:
    De dag dat de PVDA met een plan komt waar ik niet tegen ben zal de hel ook wel weer bevriezen, wat een kutidee.
    Is toch gewoon symbolisch. Dacht je dat ze een embargo tegen Israel gaan beginnen. . Gewoon een signaal.
    pi_67827886
    Alles voor de allochtonen achterban van de PvdA die zich sterk identificeert met de Palestijnen. Lachwekkend voorstel .
      woensdag 8 april 2009 @ 14:04:28 #8
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_67828000
    Kijk, daar worden de allochtonen er alweer bijgehaald. .

* Posdnous wacht op dieren-activisten die er wel iets mee te maken zullen hebben*.
    pi_67828134
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 13:49 schreef Klopkoek het volgende:

Ikzelf vind het een bijzonder dom standpunt van de PvdA. De PvdA heeft altijd terecht beweerd dat de sancties tegen Cuba ook niet helpen. Sancties werken meestal niet. Je straft er een bevolking mee en niet de leiders van een land. Sterker nog: de bevolking gaat daardoor wrs. een hekel krijgen aan Europa en achter haar leiders staan.
    Als de PvdA echt verstand van zaken had dan zouden ze de economische sancties laten liggen voor wat het is en in plaats daarvan de wapenexport naar Israel opschorten. Maarja, dat raakt dan ook de Nederlandse economie he?
    Sancties helpen wel degelijk. Bij die andere racistische staat, Zuid-Afrika, heeft het ook geholpen. Bij Israël zal het nog vele malen effectiever zijn. Gewoon de bijzondere positie van Israel afschaffen, te beginnen op Schiphol. Dan hebben ze al meteen een probleem om de witte fosfor naar Israel te krijgen.

Bovendien moet de bevolking juist getroffen worden, die zijn hier verantwoordelijk voor. Die kunnen een beetje oorlogvoeren en Palestijnen laten doodschieten zonder dat hen dat belemmert in hun luxe leventje. Dat maakt dat het doorgaat, laat ze maar eens voelen dat vriendschap niet vanzelfsprekend is en dat oorlog niet zonder offers gaat en dat vrede zijn bekoringen heeft. Het is juist al zo lang oorlog om dat het Israelische volk er nauwelijks last van heeft.
    Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
    pi_67828138
    Dus toch geen PVV-PvdA regering.

Figuren die verdelen op grond van religie moeten ze eens beginnen op te knopen.
      woensdag 8 april 2009 @ 14:09:37 #11
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_67828197
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sancties helpen wel degelijk. Bij die andere racistische staat, Zuid-Afrika, heeft het ook geholpen. Bij Israël zal het nog vele malen effectiever zijn. Gewoon de bijzondere positie van Israel afschaffen, te beginnen op Schiphol. Dan hebben ze al meteen een probleem om de witte fosfor naar Israel te krijgen.
    Wapenrestricties helpen wel, economische sancties niet. Daar straf je alleen de bevolking mee.

Als je het wapentuig tegengaat, dat voelen enkel de machthebbers. De gewone burger zal ontstemd zijn maar er persoonlijk weinig van merken.
    Deuger, Woke & Gutmensch
      woensdag 8 april 2009 @ 14:15:48 #12
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67828389
    Waarom staat dit niet in POL? Met nieuws heeft het weinig te maken, het is vooralsnog een puur politieke discussie.
    Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    "I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
    pi_67828660
    Leuk, weer een boehoe-Israël-is-het-kwaad-van-de-wereld-discussie.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    pi_67828698
    Ten eerste doet het wel verdriet dat bij de PvdA, en eigenlijk heel links nederland, anti-israelische gedachten leven. Ik begrijp daar persoonlijk niks van. De palestijnen zullen het vast niet al te best hebben maar met een beetje initiatief is er genoeg wenkend perspectief voor ze in de omliggende 30 Islamitische staten. Dat wenkend perspectief geldt niet voor de israeliers, althans niet voor het niet-islamitisch deel daarvan.

Daarnaast lijkt het me dat Nederland economisch nog geen deuk in een pakje boter kan slaan wat israel betreft. Ik ken een aantal mensen die zaken doen met israel. Als die elders beter of goedkoper terecht kunnen dan zijn ze direct vertrokken al is het maar voor een euro-dubbeltje. De israelisch kunnen gewoon goede en goedkope productenen leveren al moet je er wel 100% zeker van zijn dat je alles goed zwart op wit hebt staan.
    pi_67828872
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 14:09 schreef Klopkoek het volgende:
    Wapenrestricties helpen wel, economische sancties niet. Daar straf je alleen de bevolking mee.
    Die verdient ook straf, als ze telkens maar beloond worden voor het kiezen van racistische en oorlogszuchtige mensenrechtenschenders en genocideplegers met onbekommerde economische voorspoed gaan ze daarmee door.
      woensdag 8 april 2009 @ 14:31:53 #16
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_67828963
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die verdient ook straf, als ze telkens maar beloond worden voor het kiezen van racistische en oorlogszuchtige mensenrechtenschenders en genocideplegers met onbekommerde economische voorspoed gaan ze daarmee door.
    . Doe mij maar israel ipv onze fijne PVDA....
    Get woke, go broke!
    pi_67828980
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 13:56 schreef Posdnous het volgende:

Dat ik dat nog mag meemaken, ik dacht dat er dan eerst een 200.000 Palestijnen voor uitgehongerd moesten worden.

Ja, hoe gaat het eigenlijk met die uitgehongerde palestijnen? Israel wil Palestijnen dood laten verhongeren

Zijn ze nou al dood?? je hoort er zo weinig meer over
    pi_67829569
    quote:

[..]
    (ik vraag me steeds meer af hoe Wilders met droge ogen kan blijven beweren dat hij helemaal niks tegen moslims heeft)
    Als ie al niets tegen moslims zou hebben dan kun je in ieder geval nog wél stellen dat hij sterke banden met Israël heeft.
    pi_67829574
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 14:24 schreef buachaille het volgende:
    Ten eerste doet het wel verdriet dat bij de PvdA, en eigenlijk heel links nederland, anti-israelische gedachten leven. Ik begrijp daar persoonlijk niks van.
    Niet? Vreemd .

The BBC News Website looks at case studies of some of the weapons and tactics used in the recent Gaza conflict that human rights groups are concerned may have been violations of international law.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/7905320.stm

Norwegian medics told Press TV correspondent Akram al-Sattari that some of the victims who have been wounded since Israel began its attacks on the Gaza Strip on December 27 have traces of depleted uranium in their bodies.

http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=80443§ionid=351020202

pi_67829871
    Goed standpunt van PvdA
    Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
    pi_67829929
    De PvdA krijgt ballen.
      woensdag 8 april 2009 @ 15:05:59 #22
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_67830112
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 14:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

. Doe mij maar israel ipv onze fijne PVDA....
    . te erg.
      woensdag 8 april 2009 @ 15:07:10 #23
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_67830152
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 14:32 schreef buachaille het volgende:

je hoort er zo weinig meer over
    Jij niet. het beschaafde en redelijk geïnformeerde deel van de wereld wel.
      woensdag 8 april 2009 @ 15:08:40 #24
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67830200
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 14:32 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ja, hoe gaat het eigenlijk met die uitgehongerde palestijnen? Israel wil Palestijnen dood laten verhongeren

Zijn ze nou al dood?? je hoort er zo weinig meer over
    Zelfs Anja Meulenbelt lijkt er een beetje klaar mee te zijn, zie ik op haar censuurblog.
    pi_67830212
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 14:48 schreef Salvad0R het volgende:

Niet? Vreemd .

The BBC News Website looks at case studies of some of the weapons and tactics used in the recent Gaza conflict that human rights groups are concerned may have been violations of international law.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/7905320.stm

Norwegian medics told Press TV correspondent Akram al-Sattari that some of the victims who have been wounded since Israel began its attacks on the Gaza Strip on December 27 have traces of depleted uranium in their bodies.

http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=80443§ionid=351020202

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Die plaatjes zeggen alles over de gevolgen maar weinig over de oorzaak:

woensdag 8 april 2009 @ 15:11:35 #26
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_67830292
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 15:08 schreef buachaille het volgende:

[..]

O ja, ik zie daar in dat prachtige en zeer nuttige filmpje al die Palestijnse burgers die al die dagelijkse ellende logischerwijze verdienen. Dank voor deze informatieve bijdrage.
      woensdag 8 april 2009 @ 15:12:39 #27
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_67830323
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 15:05 schreef Posdnous het volgende:

[..]

. te erg.
    Dat stukje was niet eng van die weltschmerz wou je zeggen? .

Ik overdreef uiteraard, maar ik zie echt niet in waarom Isreal nou perse fout is, ik zocht die spotprent van die Palestijn die op een joodskruis stapt, zich pijn doet en "agressor" scheeuwt. Zo zie ik het namelijk.

En dat leuke Isreailische soldaatje dat ik van de zomer heb leren kennen, iemand die er dus woont, bevestigt het.
    Get woke, go broke!
      woensdag 8 april 2009 @ 15:13:14 #28
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67830350
    quote:

[..]

Waarom blijven die mensen gewoon liggen? Of waren ze al dood?
      woensdag 8 april 2009 @ 15:18:36 #29
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_67830525
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 15:12 schreef HeatWave het volgende:

Ik overdreef uiteraard, maar ik zie echt niet in waarom Isreal nou perse fout is, ik zocht die spotprent van die Palestijn die op een joodskruis stapt, zich pijn doet en "agressor" scheeuwt. Zo zie ik het namelijk.

Tja, ik kan alleen maar zeggen, dan ga je gewoon recht in tegen werkelijk ALLE objectieve media en nieuwsberichten die er zijn.
    Om maar te zwijgen over politici zelf, zelfs landen als bvb Amerika.
    Die hebben dan nog de ballen om te zeggen: 'dat mogen ze van ons doen' . Niet dat dit ergens op slaat, maar ze geven het tenminste toe, in tegenstelling tot de Nederlanders (lees: heel veel Telegraaf-lezers.)

Ik kan er werkelijk met m'n kop niet bij hoe mensen zoiets kunnen hebben van 'Israel doet toch niks fout?'. Dan heb je echt je ogen in de zak.
      woensdag 8 april 2009 @ 15:19:14 #30
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_67830545
    Ik kan er echt niet bij dat mensen dat denken over de Palestijnen. En nu? .
    Get woke, go broke!
    pi_67830619
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 15:11 schreef Posdnous het volgende:

O ja, ik zie daar in dat prachtige en zeer nuttige filmpje al die Palestijnse burgers die al die dagelijkse ellende logischerwijze verdienen. Dank voor deze informatieve bijdrage.
    Echt kies is het niet om dit soort filmpjes te plaatsen, maar de meesten zijn ondertussen wel wat gewend denk ik en het kan ook geen kwaad om de "warme verwelkoming" die Hamas ten deel is gevallen bij de linkse elementen in het westen eens nader tegen de loep te houden. Het filmpje laat in ieder geval wel zien dat als Hamas op deze wijze al personen uit hun eigen "stam" en religie behandelen je wel kunt raden wat er met de israeliers zou gebeuren als het aan hamas ligt.
    pi_67830626
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 15:19 schreef HeatWave het volgende:
    Wachten tot je (geestelijk) gegroeid bent zodat je er wel bij kunt.
      woensdag 8 april 2009 @ 15:22:07 #33
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_67830650
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wachten tot je (geestelijk) gegroeid bent zodat je er wel bij kunt.
    Ah, het "ik ben het niet met je eens, maar heb geen argumenten, dus ik zegmaar dat je dom bent" argument.

Sterk!
    Get woke, go broke!
      woensdag 8 april 2009 @ 15:23:18 #34
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67830713
    Wat Posdnous eigenlijk zegt is "de rest van de wereld is gek en ik ken als één van de weinigen de waarheid".

Die Palestijnen moeten het van Nederlandse allochtonen met een schuldcomplex hebben als het gaat om support. Want de rest van de wereld kotst die armoedzaaiers uit.
    pi_67830868
    quote:
    Ik ook niet. Waarom zou je die moslims steunen?
    pi_67830917
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 14:00 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Is toch gewoon symbolisch. Dacht je dat ze een embargo tegen Israel gaan beginnen. . Gewoon een signaal.
    Mja en daar zal iemand wereldwijd ooit van wakker liggen ?
    "Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
    pi_67831254
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 15:22 schreef HeatWave het volgende:
    Ah, het "ik ben het niet met je eens, maar heb geen argumenten, dus ik zegmaar dat je dom bent" argument.

Sterk!
    Dat jij ergens niet bij kan, of vermoedelijk niet bij wil, is geen argument.
      woensdag 8 april 2009 @ 15:38:30 #38
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_67831382
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 15:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat jij ergens niet bij kan, of vermoedelijk niet bij wil, is geen argument.
    Dat was dus een reactie op
    quote:
    Ik kan er werkelijk met m'n kop niet bij hoe mensen zoiets kunnen hebben van 'Israel doet toch niks fout?'. Dan heb je echt je ogen in de zak.
    Dat in zijn ogen Palestijnen niets fout doen, dat gaat er bij mij niet in...
    Get woke, go broke!
      woensdag 8 april 2009 @ 16:27:21 #39
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_67833227
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 15:23 schreef Lemmeb het volgende:
    Wat Posdnous eigenlijk zegt is "de rest van de wereld is gek en ik ken als één van de weinigen de waarheid".

Die Palestijnen moeten het van Nederlandse allochtonen met een schuldcomplex hebben als het gaat om support. Want de rest van de wereld kotst die armoedzaaiers uit.
    Wat grappig. .

Zo 'n beetje de hele wereld m.u.v. Israël zelf en USA en Nederland (om veelal eigenbelang redenen) en misschien nog een verdwaald land is het wel met me eens hoor.

Dat wij het schoothondje van Amerika zijn en een grote Joodse traditie in Nederland hebben is de enige reden dat wij als zo'n beetje enige land die Israelische crap niet veroordelen.
      woensdag 8 april 2009 @ 16:29:08 #40
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_67833279
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 15:38 schreef HeatWave het volgende:

Dat in zijn ogen Palestijnen niets fout doen, dat gaat er bij mij niet in...
    Bij mij ook niet, want dat zou ik dus nooit zeggen. Zat Palestijnse organisaties die ook niet bepaald zuiver op de graat zijn.

Al zijn dat niet zelfverklaard liberale, democratische mogendheden met Westerse tradities zoals Israel met honderden malen meer bronnen, geld en wapens hebben. .
    pi_67833330
    quote:

[..]

Afgezien van het feit dat de schuld leggen bij een complete religie getuigt van ultieme zwakzinnigheid en collectief kutgedrag, is dat filmpje van je opgenomen is in Mosul, Irak, en heeft geen fuck met Israël en haar beleid te maken.

Fijn dat je je persoonlijke tekortkomingen en psychoses in de vorm van religie tentoon spreidt. Het maakt zaken stukken duidelijker.
      woensdag 8 april 2009 @ 16:34:50 #42
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_67833512
    Weheh, idd. As usual.
      woensdag 8 april 2009 @ 16:36:56 #43
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_67833593
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 16:29 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Bij mij ook niet, want dat zou ik dus nooit zeggen. Zat Palestijnse organisaties die ook niet bepaald zuiver op de graat zijn.

Al zijn dat niet zelfverklaard liberale, democratische mogendheden met Westerse tradities zoals Israel met honderden malen meer bronnen, geld en wapens hebben. .
    Dus als je minder geld hebt heb je automatisch gelijk, want zij zijn groot en ik is klein?

Raketten afvuren, expres vanuit een woonwijk, is wel een nette manier van je standpunt verdedigen? Ik kan het Israel echt niet kwalijk nemen dat ze dan "toch" terug schieten, dan moet die buurt maar zorgen dat er geen raketten worden afgevuurd vanaf hun dak. Schiet je geen raket, komt er ook geen raket terug.

Het is allemaal toch eigenlijk vrij simpel hoor .
    Get woke, go broke!
      woensdag 8 april 2009 @ 16:41:06 #44
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_67833772
    pvda

of hoe maakt een partij zich weer verkiesbaar onder allochtonen. is dit een tragische inhaalslag op de plannen voor een noodklok voor lastige kinderen. of het aanpakken van ouders van crimineeltjes?
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      woensdag 8 april 2009 @ 16:41:17 #45
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_67833783
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 16:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dus als je minder geld hebt heb je automatisch gelijk, want zij zijn groot en ik is klein?

Zeer zeker niet. Al vind ik het wel bijzonder triest dat een 'Westers' land dat zichzelf zo liberaal vindt en rechtmatig zich bewust op hetzelfde niveau stelt ('hunnie zijn begonnen') als wat groepen opgefokte rebellen ja.
    quote:
    Raketten afvuren, expres vanuit een woonwijk, is wel een nette manier van je standpunt verdedigen? Ik kan het Israel echt niet kwalijk nemen dat ze dan "toch" terug schieten, dan moet die buurt maar zorgen dat er geen raketten worden afgevuurd vanaf hun dak. Schiet je geen raket, komt er ook geen raket terug.

Ja, het is vrij simpel ja. Als jij en je familie en je hele volk zonder voedsel, infrastructuur en wat dan ook worden gehouden en je 2de rangs burger bent, je gaat rebelleren. En werkelijk geen enkele autoriteit naar je luistert. Wat raar.
    pi_67833921
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 16:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Even om het in het juiste kader te zien: Sinds 2001 zijn er 23 Israëlisch omgekomen door die amateur vuurpijlen.

Hoeveel dooien waren er in het laatste offensief van Israël? Stuk of 3000?
      woensdag 8 april 2009 @ 16:46:06 #47
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_67833950
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 16:41 schreef Posdnous het volgende:

Ja, het is vrij simpel ja. Als jij en je familie en je hele volk zonder voedsel, infrastructuur en wat dan ook worden gehouden en je 2de rangs burger bent, je gaat rebelleren. En werkelijk geen enkele autoriteit naar je luistert. Wat raar.
    en dat is de schuld van israel? palestijnen krijgen per hoofd van de bevolking de meeste financiele steun ten opzichte van andere zielige landen. als ze dat geld nou eens aan iets anders uitgeven dan aan hun leiders, wapens en korans kan het nog wel eens wat worden.
      woensdag 8 april 2009 @ 16:48:02 #48
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_67834016
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 16:45 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Even om het in het juiste kader te zien: Sinds 2001 zijn er 23 Israëlisch omgekomen door die amateur vuurpijlen.

Hoeveel dooien waren er in het laatste offensief van Israël? Stuk of 3000?
    ook niet de schuld van israel. je weet dondersgoed dat de schuld bij de pallies zelf ligt.
    pi_67834089
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 16:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en dat is de schuld van israel? palestijnen krijgen per hoofd van de bevolking de meeste financiele steun uit andere landen. als ze dat geld nou eens aan iets anders uitgeven dan aan hun leiders, wapens en korans kan het nog wel eens wat worden.
    Ja, zij zijn degenen die hun onderdrukken door middel van die roadblocks en voedselblokkades en het afsluiten van gas water en licht, en dat soort rattenstreken.
      woensdag 8 april 2009 @ 16:52:21 #50
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_67834202
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 16:49 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ja, zij zijn degenen die hun onderdrukken door middel van die roadblocks en voedselblokkades en het afsluiten van gas water en licht, en dat soort rattenstreken.
    dat is wel heel erg simpel gesteld, zelfs voor een jodenhater. er zijn meerdere in- en uitgangen. kritiek op egypte hoor je niet zo vaak, ook niet van die altijd brave pvda. daarnaast, waarom sluit israel de grenzen naar de palestijnen?
    pi_67834248
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 16:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ook niet de schuld van israel. je weet dondersgoed dat de schuld bij de pallies zelf ligt.
    Je bent wel heel snel om "de schuld" bij iemand neer te leggen.

Kennelijk heb je nog steeds niet tot je door laten dringen dat er ook mensen zijn die zich niet laten dwingen een keuze te maken tussen twee kwaden.

Als je de situatie in Israël objectief bekijkt, dan is het beleid wat daar uitgevoerd wordt illegaal, destructief, kortzichtig, provocerend en ronduit belachelijk. Met hun op religie gebaseerde politiek.

Ga vooral je gang met vingertjes wijzen en hele religies de schuld te geven, het zal jou meer maken dan mij.
      woensdag 8 april 2009 @ 16:55:45 #52
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_67834328
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Je bent wel heel snel om "de schuld" bij iemand neer te leggen.

Kennelijk heb je nog steeds niet tot je door laten dringen dat er ook mensen zijn die zich niet laten dwingen een keuze te maken tussen twee kwaden.

Als je de situatie in Israël objectief bekijkt, dan is het beleid wat daar uitgevoerd wordt illegaal, destructief, kortzichtig, provocerend en ronduit belachelijk. Met hun op religie gebaseerde politiek.

Ga vooral je gang met vingertjes wijzen en hele religies de schuld te geven, het zal jou meer maken dan mij.
    grappig. waar jij me nu van beschuldigd zie ik ook bij jou terug en misschien nog wel fanatieker.
    pi_67834362
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 16:30 schreef Salvad0R het volgende:Afgezien van het feit dat de schuld leggen bij een complete religie getuigt van ultieme zwakzinnigheid en collectief kutgedrag, is dat filmpje van je opgenomen is in Mosul, Irak, en heeft geen fuck met Israël en haar beleid te maken.

Fijn dat je je persoonlijke tekortkomingen en psychoses in de vorm van religie tentoon spreidt. Het maakt zaken stukken duidelijker.
    Het spijt me, maar het filmpje laat toch echt hamas zien die fatah-leden executeert. Niet geheel toevallig hebben dit soort executies ten tijde van de gaza-oorlog plaatsgevonden. Zo had hamas weer een goed excuus om israel weer een paar doden in de schoenen te schuiven.
    pi_67834540
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 16:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat is wel heel erg simpel gesteld, zelfs voor een jodenhater. er zijn meerdere in- en uitgangen. kritiek op egypte hoor je niet zo vaak, ook niet van die altijd brave pvda. daarnaast, waarom sluit israel de grenzen naar de palestijnen?
    Een "jodenhater"?

Wat als ik je vertel dat ik persoonlijk vind dat "joden" recht hebben op het gebied wat Israël wordt genoemd, maar dat de manier waarop zij in de afgelopen eeuw en begin deze eeuw beleid hebben gevoerd ronduit illegaal is en roept om fundamentele verandering van hun systeem?

Het huidige Israëlische beleid is gebaseerd op verdeling en vernietiging, in plaats van samenleving en opbouw, vandaar dat ik mij uitspreek tegen de huidige stand van macht in Israël.
    Het beleid in Israël en omgeving is supervruchtbaar, als Israël niet de irrigatiewerken saboteert en de Palestijnen zonder water laat zitten. De havens van de Gaza strook zouden kunnen groeien en keiharde winst maken, als het niet tegen gehouden werd door Israël.

De verdeling op grond van religie getuigt van keihard falen.
    pi_67834663
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 16:56 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het spijt me, maar het filmpje laat toch echt hamas zien die fatah-leden executeert. Niet geheel toevallig hebben dit soort executies ten tijde van de gaza-oorlog plaatsgevonden. Zo had hamas weer een goed excuus om israel weer een paar doden in de schoenen te schuiven.
    Aldus degene die het filmpje heeft geupload.

Ik zag dat filmpje eerder op liveleak, toen werd gesteld dat het in Irak was.
    pi_67834757
    Werd godverdomme tijd dat iemand hier zijn bek eens over opentrekt
      woensdag 8 april 2009 @ 17:10:57 #57
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_67834828
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 17:01 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Een "jodenhater"?

Haha, mooi is dat he? als je je tegen een tirannieke regering uitspreekt.
    pi_67835285
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 17:10 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Haha, mooi is dat he? als je je tegen een tirannieke regering uitspreekt.
    Idd.

Dat soort mensen hebben er gewoon een beetje moeite mee om het concept van regeren gescheiden van religie te zien. Net zoals ons kabinet de afgelopen 10 jaar. Vandaar dat mensen als ik worden bestempeld als "Jodenhater", terwijl ze Joodse chicks doen .
    pi_67835617
    quote:
    SGP’er Van der Staaij betoogde dat „de internationale gemeenschap, daarin gesteund door Nederland, alle spelers in de regio betrokken moet houden bij het vredesproces.”
    quote:
    „Als Iran de uitgestoken hand van de Amerikaanse president Obama niet aangrijpt, volgen er onmiddellijk vergaande sancties”, zo stelde SGP’er Van der Staaij voor.
    Malle jongen die Van der Staaij, meten met verschillende (religieuze) maten.

De huidige extremistische regering van Israël moet uiteraard, net als met Hamas wordt gedaan, buitenspel worden gezet als het om politiek gaat tot ze een fatsoenlijke regering naar voren schuiven.
      woensdag 8 april 2009 @ 18:01:47 #60
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_67836328
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 17:38 schreef OldJeller het volgende:

De huidige extremistische regering van Israël moet uiteraard, net als met Hamas wordt gedaan, buitenspel worden gezet als het om politiek gaat tot ze een fatsoenlijke regering naar voren schuiven.
    uit linkse kelen en islamitische kelen klonk toch altijd het verweer dat hamas een democratisch gekozen regering betrof? en verdergaand over dat buitenspel. de eu, amerika, de rest van de beschaafde wereld en de arabische landen spendeerden jaarlijks miljarden aan die buitenspel gezette regering.

ik vind het pvda voorstel een erg hypocriete. maar waarschijnlijk zien ze kans om ten koste van de groeiende jodenhaat stemmen te winnen. best smerig eigenlijk.
    pi_67836631
    Jodenhaat noemt hij dat

Zou het kunnen zijn dat je het bestaan van Israël niet kan rechtvaardigen zonder die haat, zoalshetis?
    pi_67836753
    Jodenhaat, de rechtse rakkers spelen deze kaart weer uit hoor

Het lijkt mij een redelijk voorstel van de PvdA wat het overwegen waard is. Hopelijk kan het ook binnen de EU op meer steun rekenen.
    X
      woensdag 8 april 2009 @ 18:20:38 #63
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_67836841
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 18:13 schreef Salvad0R het volgende:
    Jodenhaat noemt hij dat

Zou het kunnen zijn dat je het bestaan van Israël niet kan rechtvaardigen zonder die haat, zoalshetis?
    jodenhaat in verregaande vorm ja. in amsterdam, in brussel in parijs. eigenlijk in alle grotere steden waar moslims en linksdraaiers wonen. of ben je oost-indisch kranten aan het lezen de laatste jaren?

dat terzijde. kan je verder ingaan op het gegeven van de zogenaamde democratisch gekozen hamas en de rest van de post?

oh ja, ter uwer info. ik doelde ver voor deze post niet zozeer op jouw persoonlijke jodenhaat. was meer algemeen gesteld.
    pi_67837100
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 18:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jodenhaat in verregaande vorm ja. in amsterdam, in brussel in parijs. eigenlijk in alle grotere steden waar moslims en linksdraaiers wonen. of ben je oost-indisch kranten aan het lezen de laatste jaren?

dat terzijde. kan je verder ingaan op het gegeven van de zogenaamde democratisch gekozen hamas en de rest van de post?

oh ja, ter uwer info. ik doelde ver voor deze post niet zozeer op jouw persoonlijke jodenhaat. was meer algemeen gesteld.
    Jij stelt dus dat omdat er steeds meer stemmen in de wereld doen klinken dat het beleid wat Israël voert onacceptabel is, dat het okay is voor Israël om burgers en UN-posten te raken met fosfor en flechette's enzo.
    Ik denk dat jij oorzaak en consequentie door elkaar haalt. Afgezien van het feit dat het haten van mensen die Jodendom aanhangen heel iets anders is dan kritiek uiten op het beleid van de regering van Israël.

Human Rights Watch said this week Israel's use of white phosphorus shells over densely populated Gaza areas was evidence of war crimes, and United Nations investigators said Israel had targeted civilians. Israel rejected both charges.

http://www.reuters.com/article/latestCrisis/idUSLQ977827

Terwijl er gewoon foto's en filmpjes zijn van fosfor wat neerkomt op UN-doelen en burgers.
    Als de regering van Israël daar al over liegt, waar zouden ze dan niet over liegen?

Wat betreft Hamas is het duidelijk. Opgezet door de Mossad om het conflict in stand te houden. PLO en andere rechtmatige instanties zijn systematisch buiten spel gezet zodat er geen constructief bestand kan komen vanuit de Palestijnse hoek.

Even schuldig als Israël dus. In plaats van samenleving zijn ze gericht op verdeling. Kan gewoon niet goed gaan.
    pi_67837316
    quote:

[..]

irrelevant en niet ontopic. dit is een andere kwestie dan een kritisch houding van de PvdA waar zij gewoon gelijk in hebben. Het is dan ook een dooddoener om gelijk 'jodenhaat' te blerren in deze. Het is overigens wel een zeer effectieve kaart om uit te spelen.
    quote:

Het is heel simpel en staat al deels vermeld in het artikel: "De PvdA wil dat Nederland en de EU druk uitoefenen op de nieuwe Israëlische regering door handelsvoordelen van Israël ter discussie te stellen als het vredesproces wordt gefrustreerd."

Aangezien de EU wat voorwaarden heeft staan in die handelsvoordelen m.b.t Israel, zoals actief werken aan vrede werken en Palestijnse staat naast Israelische, kan men als aan deze voorwaarden niet voldaan wordt die handelsvoordelen gewoon intrekken. Het is namelijk geen recht, dat Israel deze voordelen van de EU geniet, maar een privilege waartegenover voorwaarden staan. Lijkt mij niet meer dan normaal dus om daarover nu een discussie op gang te brengen aangezien deze Israelische regering zeker extremistisch is en Netanyahu bijvoorbeeld niets in een twee-staten oplossin ziet, alom bekend.

Dat zij democratisch gekozen zijn doet daar niets aan af aangezien het om handelsVOORDELEN gaat waar je best voorwaarden tegenover mag zetten. Het laat in ieder geval een andere houding zien, en verandering in de houding ten opzichte van Israel. Maar maak je geen zorgen, zover zal het allemaal niet komen.
    X
      woensdag 8 april 2009 @ 18:38:55 #66
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_67837330
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 18:29 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Jij stelt dus dat omdat er steeds meer stemmen in de wereld doen klinken dat het beleid wat Israël voert onacceptabel is, dat het okay is voor Israël om burgers en UN-posten te raken met fosfor en flechette's enzo.
    Ik denk dat jij oorzaak en consequentie door elkaar haalt. Afgezien van het feit dat het haten van mensen die Jodendom aanhangen heel iets anders is dan kritiek uiten op het beleid van de regering van Israël.

Human Rights Watch said this week Israel's use of white phosphorus shells over densely populated Gaza areas was evidence of war crimes, and United Nations investigators said Israel had targeted civilians. Israel rejected both charges.

http://www.reuters.com/article/latestCrisis/idUSLQ977827

Terwijl er gewoon foto's en filmpjes zijn van fosfor wat neerkomt op UN-doelen en burgers.
    Als de regering van Israël daar al over liegt, waar zouden ze dan niet over liegen?

Wat betreft Hamas is het duidelijk. Opgezet door de Mossad om het conflict in stand te houden. PLO en andere rechtmatige instanties zijn systematisch buiten spel gezet zodat er geen constructief bestand kan komen vanuit de Palestijnse hoek.

Even schuldig als Israël dus. In plaats van samenleving zijn ze gericht op verdeling. Kan gewoon niet goed gaan.
    het gaat al jaren niet goed natuurlijk. eigenlijk al vanaf het begin niet. zie de eerste oorlog van de inmiddels 4 tegen israel, toen israel notabene op het vastgestelde en inmiddels breed geaccepteerde grondgebied bivakkeerde. israel kan je niet ontzeggen dat het elke vorm van samenleven heeft geprobeerd, dat kan je van de buurlanden en palestijnen niet echt zeggen.

ja, er is excessief geweld gebruikt. maar ik ben niet iemand die bodycounts vergelijkt. dan had je maar niet moeten kutten met de grotere broer.
    pi_67837374
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 18:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

uit linkse kelen en islamitische kelen klonk toch altijd het verweer dat hamas een democratisch gekozen regering betrof? en verdergaand over dat buitenspel. de eu, amerika, de rest van de beschaafde wereld en de arabische landen spendeerden jaarlijks miljarden aan die buitenspel gezette regering.

ik vind het pvda voorstel een erg hypocriete. maar waarschijnlijk zien ze kans om ten koste van de groeiende jodenhaat stemmen te winnen. best smerig eigenlijk.
    Linkse en Islamitische kelen.. hm.. rechts en/of Christelijk zou niet mogelijk zijn?
    Klopt, extreem en democratisch gekozen, net zoals de huidige Israëlische regering. Als ze nou eens tot een fatsoenlijke oplossing beide zouden komen en de EU, VS en andere belangrijkere spelers in dit conflict neutraal en probleemoplossend zouden denken, dat was dat niet nodig geweest. Dat geld is gewoon een doekje voor het bloeden.

Waarom vind je de PvdA op dit punt hypocriet?
    Een extremistische regering bekritiseren heeft weinig met haat, al dan niet religieus, te maken.
      woensdag 8 april 2009 @ 18:41:50 #68
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_67837420
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 18:40 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Linkse en Islamitische kelen.. hm.. rechts en/of Christelijk zou niet mogelijk zijn?
    Klopt, extreem en democratisch gekozen, net zoals de huidige Israëlische regering. Als ze nou eens tot een fatsoenlijke oplossing beide zouden komen en de EU, VS en andere belangrijkere spelers in dit conflict neutraal en probleemoplossend zouden denken, dat was dat niet nodig geweest. Dat geld is gewoon een doekje voor het bloeden.

Waarom vind je de PvdA op dit punt hypocriet?
    Een extremistische regering bekritiseren heeft weinig met haat, al dan niet religieus, te maken.
    ik vind pvda hypocriet omdat ze nooit zo'n stem hebben opgezet toen hamas democratisch werd gekozen. ik vrees dat het weer zieltjes winnen is bij mensen die niet of half geïnformeerd zijn en alleen maar de bodycounts als argument naar voren halen.
      woensdag 8 april 2009 @ 18:43:22 #69
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_67837461
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 18:38 schreef Alulu het volgende:

[..]

irrelevant en niet ontopic. dit is een andere kwestie dan een kritisch houding van de PvdA waar zij gewoon gelijk in hebben. Het is dan ook een dooddoener om gelijk 'jodenhaat' te blerren in deze. Het is overigens wel een zeer effectieve kaart om uit te spelen.
    daar ben ik het niet mee eens. ik ben niet joods noch heb ik vrienden in israel wonen, toch sta ik 100% achter israel. jij hebt toch ook de kranten gelezen over de jodenhetze die gaande was in de grote steden? ze kunnen het namelijk nooit goed doen in het religieus gedreven midden-oosten.
    pi_67837577
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 18:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vind pvda hypocriet omdat ze nooit zo'n stem hebben opgezet toen hamas democratisch werd gekozen. ik vrees dat het weer zieltjes winnen is bij mensen die niet of half geïnformeerd zijn en alleen maar de bodycounts als argument naar voren halen.
    Hamas werd al meteen buitenspel gezet toen ze democratisch werden gekozen. Momenteel hoor je nog maar weinig negatieve geluiden vanuit het (inter)nationale politieke toneel over de nieuwe Israëlische regering. Dat is toch wel frappant.
    Mwah, dat zal wel meevallen. Overigens valt over het aantal burgerslachtoffers in de laatste oorlog natuurlijk wel iets te zeggen, maar er speelt meer.
    Verder is de veelgebruikte dooddoener "antisemitisme" bij enige vorm van kritiek op het beleid of de regering van Israël een manier om niet of slecht geïnformeerde zieltjes te winnen.
    pi_67837588
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 18:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

daar ben ik het niet mee eens. ik ben niet joods noch heb ik vrienden in israel wonen, toch sta ik 100% achter israel. ze kunnen het namelijk nooit goed doen in het religieus gedreven midden-oosten.
    Het gaat er niet om of je joods bent of niet, noch in dit topic wat men in het midden-oosten wil.

Dit gaat over handelsvoordelen van de EU naar Israel toe waarin voorwaarden staan, en je gewoon die voordelen mag stopzetten als jij meent dat Israel niet aan de voorwaarden voldoen. Een van die voorwaarden is dat Israel zich actief inzet voor vrede (een roadmap) met als oplossing een Palestijnse staat naast Israel. Iets wat internationaal gezien al langer wordt gedragen als een oplossing waar naartoe moet worden gewerkt en ook laatst nog door Obama is gezegd. Zodra deze regering dat niet meer wil, zoals bekend is van Netanyahu bijv, kan je inderdaad een waardevolle discussie starten of je die voordelen niet moet intrekken. Dan laten wij Lieberman even erbuiten wat gewoon een extremist is en 100% aan die definitie voldoet. En dat heeft niets met midden-oosten, buurten in Parijs te maken of zelfs jodenhaat. Dat men democratisch is gekozen doet daar ook niets aan af aangezien het om privileges gaat, en geen recht (m.b.t. die voordelen).
    X
      woensdag 8 april 2009 @ 18:52:13 #72
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_67837720
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 18:47 schreef Alulu het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of je joods bent of niet, noch in dit topic wat men in het midden-oosten wil.

Dit gaat over handelsvoordelen van de EU naar Israel toe waarin voorwaarden staan, en je gewoon die voordelen mag stopzetten als jij meent dat Israel niet aan de voorwaarden voldoen. Een van die voorwaarden is dat Israel zich actief inzet voor vrede (een roadmap) met als oplossing een Palestijnse staat naar Israel. Zodra deze regering dat niet meer wil, zoals bekend is van Netanyahu bijv, kan je inderdaad een waardevolle discussie starten of je die voordelen niet moet intrekken. En dat heeft niets met midden-oosten, buurten in Parijs te maken of zelfs jodenhaat. Dat men democratisch is gekozen doet daar ook niets aan af aangezien het om privileges gaat, en geen recht (m.b.t. die voordelen).
    ik denk dat je een mooie freudiaanse verspreking maakte in het vetgedrukte.

ik heb de pvda niet zo heel erg horen schreeuwen toen hamas democratisch gekozen werd. en sterker nog, die verkiezingen zijn heel wat minder democratisch verlopen dan bij israel het geval is.
    pi_67837890
    PvdA denkt aan sancties tegen Israel

Welk vredesproces? Het proces van zichzelf in zee laten drijven? het proces van constante raketbeschietingen? Aanslagen? Sinds HamaSS is dat proces de nek al omgedraaid.
    Kansloos idee van de Partijvande Allah's.
    De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
    Recht = recht en krom = krom.
    pi_67837953
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 18:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat je een mooie freudiaanse verspreking maakte in het vetgedrukte.
    Een typfout ja.
    quote:
    ik heb de pvda niet zo heel erg horen schreeuwen toen hamas democratisch gekozen werd. en sterker nog, die verkiezingen zijn heel wat minder democratisch verlopen dan bij israel het geval is.
    Ik denk dat jij moeite hebt zaken uit elkaar te houden. Ik weet niet meer precies de houding van de PvdA naar Hamas toe. Ik weet wel dat het feit dat de regering democratisch is gekozen er niets aan afdoet om handelsVOORDELEN op te zeggen als men niet aan voorwaarden voldoet die door de internationale gemeenschap ook volledig geaccepteerd zijn. De Palestijnen zitten ook op de blaren voor hun keuze naar Hamas toe en het feit dat dit internationaal gezien leidde tot bijv. geen erkenning als legitieme regering met alle problemen van dien of het opzeggen van financiele steun.

Zo kunnen Israeliers ook op de blaren zitten om een regering te kiezen dat niet wil voldoen aan de voorwaarden, ik herhaal het nog een keer dat zij internationaal erkend zijn, en dus handelsvoordelen niet meer van toepassing zouden zijn.

Maar maak je geen zorgen, dit zal niet gebeuren dus is maar theoretisch gebral. In het echte wereldje spelen veel meer belangen mee.
    X
    pi_67838234
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 18:57 schreef DikVoormekaar het volgende:
    PvdA denkt aan sancties tegen Israel

Welk vredesproces? Het proces van zichzelf in zee laten drijven? het proces van constante raketbeschietingen
    Wat grappig, wat dat betreft zitten Hamas en Israël op één lijn, aangezien Avigdor Lieberman en z'n partij deel uitmaken van de huidige regering.

- de ander de zee in willen drijven
    - de ander uitmoorden (de één probeert het regelmatig met raketten en raakt zo af en toe een Israëlier, de ander heeft periodiek een grote actie waarbij tien- tot hondertal Palestijnen omkomen)
    - etc.
      woensdag 8 april 2009 @ 19:09:05 #76
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_67838307
    Vanmorgen op radio 1 werd door een PvdA-er de huidige regering van Israel met Hamas vergeleken.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      woensdag 8 april 2009 @ 19:09:57 #77
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_67838334
    quote:

Je kan ook Salonsocialisten niet vertrouwen
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      woensdag 8 april 2009 @ 19:18:42 #78
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_67838666
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 19:07 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wat grappig, wat dat betreft zitten Hamas en Israël op één lijn, aangezien Avigdor Lieberman en z'n partij deel uitmaken van de huidige regering.

- de ander uitmoorden (de één probeert het regelmatig met raketten en raakt zo af en toe een Israëlier, de ander heeft periodiek een grote actie waarbij tien- tot hondertal Palestijnen omkomen)
    - etc.
    gaan we weer strooien met mortalitycijfers? dat is zo'n non-discussie.

ik ben benieuwd wat de nieuwe israelische regering in hun partijprogramma heeft staan. op basis daarvan zal ik wel of niet toeschikkelijk zijn in mijn oordeel naar israel toe. als er daadwerkelijk staat dat israel de palestijnen de zee in wil drijven, dan zal ik ook daar kritisch op zijn.

ik denk dat pvda iets te snel hun kruit verschiet en daarmee zichzelf straks volkomen buitenspel gaat zetten. maar ja, alles voor de kijkcijfers.
      woensdag 8 april 2009 @ 19:24:41 #79
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_67838835
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 18:47 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Hamas werd al meteen buitenspel gezet toen ze democratisch werden gekozen. Momenteel hoor je nog maar weinig negatieve geluiden vanuit het (inter)nationale politieke toneel over de nieuwe Israëlische regering. Dat is toch wel frappant.
    Ik vind het niet zo frappant. Hamas was al voor de verkiezingen volgens de maatstaven van de Verenigde Staten, de Europese Unie, Israël, Australië en Canada terroristisch vanwege de vele zelfmoordaanslagen, bomaanslagen, ontvoeringen en beschietingen.
    Lieberman is een politicus die geflipte ideeën erop nahoudt en hij is verwikkeld in een coruptiezaak.

Is toch niet helemaal hetzelfde en een beetje gekke vergelijking, vind ik.
    If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
    pi_67838877
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:
    Vanmorgen op radio 1 werd door een PvdA-er de huidige regering van Israel met Hamas vergeleken.
    Ja, dat soort vergelijkingen worden wel vaker gemaakt door 't stalinistisch volk
    pi_67839668
    Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) ziet niets in sancties tegen Israël, zoals de PvdA wil. ,,Nederland heeft een vriendschappelijke verhouding met Israël. Als je het niet eens bent met het beleid van vrienden, kun je dat gewoon zeggen. Daar heb je geen sancties voor nodig.’’
      woensdag 8 april 2009 @ 20:00:46 #82
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_67839968
    Dreigen met kernwapens, nee, dat is inderdaad geen sanctie waard. Tenminste, als het een Westers land is dan.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      woensdag 8 april 2009 @ 20:01:55 #83
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_67840014
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:
    Dat gaat inderdaad mank, de Hamas heeft geen normaal leger of enige slagkracht wat meer is dan wat stenen gooien en geïmproviseerde vuurpijlen afschieten. Een vergelijking met Iran zou wat dat betreft beter op zijn plaats zijn.

Al valt Iran niet om de 2 jaar een land binnen wegens 'zelfverdediging'.
    pi_67840117
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 20:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat gaat inderdaad mank, de Hamas heeft geen normaal leger of enige slagkracht wat meer is dan wat stenen gooien en geïmproviseerde vuurpijlen afschieten. Een vergelijking met Iran zou wat dat betreft beter op zijn plaats zijn.

Bovenstaand bericht is een typisch voorbeeld van het toegestaan jokken naar ongelovigen door de geweldadige politieke doctrine van de satan.
      woensdag 8 april 2009 @ 20:16:15 #85
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_67840459
    quote:

[..]

ow wat zijn die agressors zielig.
      woensdag 8 april 2009 @ 21:41:06 #86
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_67844069
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 20:05 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Bovenstaand bericht is een typisch voorbeeld van het toegestaan jokken naar ongelovigen door de geweldadige politieke doctrine van de satan.
    Ohja, je krijgt nog even de groetjes van Beëlzebub, de koffie staat klaar. .
    pi_67844317
    Erg goed van PVDA

de regering van israel is nu duivels
    heel goede standpunt van PVDA
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
    pi_67844875
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 19:18 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

gaan we weer strooien met mortalitycijfers? dat is zo'n non-discussie.

ik ben benieuwd wat de nieuwe israelische regering in hun partijprogramma heeft staan. op basis daarvan zal ik wel of niet toeschikkelijk zijn in mijn oordeel naar israel toe. als er daadwerkelijk staat dat israel de palestijnen de zee in wil drijven, dan zal ik ook daar kritisch op zijn.

ik denk dat pvda iets te snel hun kruit verschiet en daarmee zichzelf straks volkomen buitenspel gaat zetten. maar ja, alles voor de kijkcijfers.
    Laten we dat inderdaad maar niet doen.
    Wellicht als het grootste deel of gehele regering uit Yisrael Beiteinu bestond, maar aangezien dat niet het geval is, is dat uiteraard niet realistisch.

Als je kritisch bent over een regering, dan kan je dat beter vanaf het begin dat die regering is gevormd doen, dan dat je later pas kritiek gaat uiten. Dát zou ongeloofwaardiger zijn.
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 19:24 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo frappant. Hamas was al voor de verkiezingen volgens de maatstaven van de Verenigde Staten, de Europese Unie, Israël, Australië en Canada terroristisch vanwege de vele zelfmoordaanslagen, bomaanslagen, ontvoeringen en beschietingen.
    Lieberman is een politicus die geflipte ideeën erop nahoudt en hij is verwikkeld in een coruptiezaak.

Is toch niet helemaal hetzelfde en een beetje gekke vergelijking, vind ik.
    Lieberman zit toch wel in de huidige regering. Iemand die dergelijke ideeën erop na houdt moet niet zo'n belangrijke functie bekleden.
    Toen in 2000 de FPÖ van Jörg Haider tot de coalitie toe trad, besloot de Europese Unie, waartoe Oostenrijk nota bene behoorde, dat contacten met de nieuwe bondsregering moesten plaatsvinden op het laagst mogelijke niveau.
    Het is uiterst absurd dat dit zelfs nu niet gebeurt, uiterst absurd.
      woensdag 8 april 2009 @ 22:42:45 #89
    119832 Tiesemans
    Realiteit Figurant
    pi_67846764
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 15:23 schreef Lemmeb het volgende:

Kijk dat denk ik nou ook al tijden ..
      woensdag 8 april 2009 @ 22:44:22 #90
    119832 Tiesemans
    Realiteit Figurant
    pi_67846836
    quote:

[..]

Nee inderdaad Iran stimuleert op grote schaal terrorisme met zakken geld en wapens :

# Hamas: $20 million to $30 million annually. [4] Iran pledged an additional $50 million to the Palestinians' Hamas-led government [5] and lent its expertise as the group prepared to take over the Gaza Strip. [6] Hamas members receive intensive training in Iran and from Hezbollah in Lebanon. [7] [8] Hamas operates in Israel and the West Bank and Gaza; [9]

# Hezbollah: $100 million [10] to $200 million [11] annually, plus a reported $300 million after the Hezbollah-Israel war in the summer of 2006. [12] In violation of United Nations Resolution 1701, [13] Iran has re-supplied the Shia terror group with Katyusha rockets, surface-to-air rockets and anti-tank weapons. [14] Hezbollah uses Lebanon as its base;

# Iraq insurgents: $3 million monthly. Insurgents regularly receive intensive training in Iran. [15] Iran provides explosively formed penetrators (EFP). [16] Weapons captured from both Shia and Sunni groups bear markings of Iranian manufacture as recently as 2006; [17]

# Palestinian Islamic Jihad: $2 million a year. [18] PIJ operates in Israel, Lebanon, Syria, the West Bank and Gaza;

# Popular Front for the Liberation of Palestine-General Command: No direct funding, but the terrorist organization runs Iranian training camps in Syria and Lebanon. [19] PFLP-GC operates in Israel, the West Bank and Gaza; [20]

# Taliban: Rocket-propelled grenades, C-4 explosives, 107mm mortars, small arms [21] [22] and surface-to-air missiles. [23]
      woensdag 8 april 2009 @ 22:47:14 #91
    119832 Tiesemans
    Realiteit Figurant
    pi_67846980
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 18:29 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nou praat je al tijden poep maar vooral dat je die door de Arabieren verzonnen en onderbouwde complot theorie blijft verkondigen als waarheid geeft wel aan hoe jij in het leven staat :
    Iran zal never nooit niet geld aan zionisten geven dus waarom Hamas spekken mmm..
    Maar ach Salvad0r heeft alle antwoorden
      donderdag 9 april 2009 @ 17:36:15 #92
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_67870298
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 19:18 schreef zoalshetis het volgende:

Waarom? Je bent nu toch ook al kritisch naar de PvdA toe dat ze volgens jou allochtonen-stemmers willen krijgen? Zonder dat te weten of enige concrete basis voor te hebben? Kun je net zo goed doorgaan in het fantaseren, gaat je kennelijk goed af. Hoef je niet eerst een partijprogramma voor te lezen hoor. Why stop now?
    pi_67876886
    quote:

[..]

http://www.depers.nl/binn(...)sancties-Israel.html

Heb zowel het debat gekeken als het gesprek met Martijn van Dam gehoord bij Stand.nl.

Van Dam zei dat je tegen beide partijen flink moet zijn, dat Nederland tegen Israel én Hamas sancties moet overwegen. Van Dam onderbouwde zijn stelling dat Israel nu geleidt wordt door extremisten door middel van twee uitspraken van Lieberman (minister van buitenlandse zaken). Lieberman schijnt gezegd te hebben dat je alle Palestijnen in een busje moet stoppen en de zee in moet rijden en je op Gaza een atoombom moet gooien.
    Van Dam denkt dat sancties weldegelijk zouden kunnen helpen gezien de importantie van bepaalde voordelen die Israel geniet. Zo hoeft Israel voor agrarische producten geen importheffingen te betalen en kan Israel makkelijk electronica naar de EU verschepen. Van Dam beweerde tot slot dat Verhagen, die tegen het overwegen sancties is, alleen staat in Europa.

[knip]

Enfin, het is niet door de Kamer gekomen omdat de drie linkse partijen alleen stonden en D'66 geen standpunt in nam.

• Martijn van Dam in gesprek met de NOS
  • Op dit moment wordt Israel voorgetrokken en daar maakt het misbruik van.
    Op zijn minst moeten alle voordelen voor en alle hulp aan Israel stopgezet worden.
    En op beide partijen moet druk uitgeoefend worden om zich fatsoenlijk te gedragen.
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
    pi_67877261
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 19:07 schreef OldJeller het volgende:

[..]

- etc.
    Wat ik wel grappig vind, is de hypocrisie van sommigen, die alleen maar argumenten gebruiken als die hen goed uitkomen.
    Dus alleen maar doden tellen als dat in hun voordeel is, alleen raketten meetellen in hun voordeel, alleen in zee drijven in hun voordeel, alleen maar grondgebied veranderen in hun voordeel.
    Daarvoor bestond er vroeger een woord, namelijk: .....streken.
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
    pi_67877296
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 18:38 schreef Alulu het volgende:

[..]

Trekt iemand zich daar nog wat van aan dan?
    quote:
    [..]

Het is heel simpel en staat al deels vermeld in het artikel: "De PvdA wil dat Nederland en de EU druk uitoefenen op de nieuwe Israëlische regering door handelsvoordelen van Israël ter discussie te stellen als het vredesproces wordt gefrustreerd."

Aangezien de EU wat voorwaarden heeft staan in die handelsvoordelen m.b.t Israel, zoals actief werken aan vrede werken en Palestijnse staat naast Israelische, kan men als aan deze voorwaarden niet voldaan wordt die handelsvoordelen gewoon intrekken. Het is namelijk geen recht, dat Israel deze voordelen van de EU geniet, maar een privilege waartegenover voorwaarden staan. Lijkt mij niet meer dan normaal dus om daarover nu een discussie op gang te brengen aangezien deze Israelische regering zeker extremistisch is en Netanyahu bijvoorbeeld niets in een twee-staten oplossin ziet, alom bekend.

Dat zij democratisch gekozen zijn doet daar niets aan af aangezien het om handelsVOORDELEN gaat waar je best voorwaarden tegenover mag zetten. Het laat in ieder geval een andere houding zien, en verandering in de houding ten opzichte van Israel. Maar maak je geen zorgen, zover zal het allemaal niet komen.
    pi_67877731
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 14:59 schreef Meh7 het volgende:
    De PvdA krijgt ballen. [ afbeelding ]
    pi_67880124
    quote:
    Ik geloof niet dat ik hier ooit iemand heb zien beweren, dat de Palestijnen niks fout doen. Wel dat Israel niks fout doet. En nu?
    pi_67883039
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 15:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat stukje was niet eng van die weltschmerz wou je zeggen? .

En dat leuke Isreailische soldaatje dat ik van de zomer heb leren kennen, iemand die er dus woont, bevestigt het.
    Duidelijk niet in het conflict verdiept.

En een soldaat lijkt me geen betrouwbare bron wat dit ellenlange conflict betreft.
    pi_67883310
    Waarom heeft Israel in godsnaam privileges gekregen van Nederland?
      vrijdag 10 april 2009 @ 08:37:49 #100
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67885967
    quote:
    Op vrijdag 10 april 2009 00:23 schreef IHVK het volgende:
    En een soldaat lijkt me geen betrouwbare bron wat dit ellenlange conflict betreft.
    Nee, een moslim wel zeker?
    pi_67886072
    quote:
    Op vrijdag 10 april 2009 00:37 schreef Kees22 het volgende:
    Waarom heeft Israel in godsnaam privileges gekregen van Nederland?
    Dankzj onze langdurige vriendschapsbanden.
    pi_67891574
    Hop naar pol
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_67913700
    quote:
    Op vrijdag 10 april 2009 08:43 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Dankzj onze langdurige vriendschapsbanden.
    Dan wordt het tijd dat we die afschaffen.
    Als mijn vrienden zich onbeschoft gaan gedragen, dan zijn het mijn vrienden niet meer.
    pi_67914246
    quote:
    Op vrijdag 10 april 2009 08:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, een moslim wel zeker?
    Want het zijn allemaal moslims die met nieuws komen?
    Jij bent zo iemand die gelooft dat het een godsdienstige strijd is, of een strijd tussen moslims en niet-moslims en bent daardoor bij voorbaat al voorstander van Israël?

Althans, dat is wat ik vaak zie. Mensen kijken niet naar het conflict zelf en wie wat precies doet. Maar er is bv een afkeer jegens moslims dus kiezen ze te allen tijde partij voor Israël. Uiterst merkwaardig.
      zaterdag 11 april 2009 @ 00:04:36 #105
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67914475
    quote:
    Op vrijdag 10 april 2009 23:56 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Want het zijn allemaal moslims die met nieuws komen?
    Jij bent zo iemand die gelooft dat het een godsdienstige strijd is, of een strijd tussen moslims en niet-moslims en bent daardoor bij voorbaat al voorstander van Israël?

Althans, dat is wat ik vaak zie. Mensen kijken niet naar het conflict zelf en wie wat precies doet. Maar er is bv een afkeer jegens moslims dus kiezen ze te allen tijde partij voor Israël. Uiterst merkwaardig.
    Je haalt er nu een beetje teveel bij. Zo bedoelde ik het helemaal niet. Alles wat ik zeg is dat een Israelische soldaat ongeveer net zo betrouwbaar is, als bron betreffende dit conflict, als een moslim. De eerste kiest uiteraard bij voorbaat al partij voor Israel, de tweede voor de Palestijnen.
    pi_67915006
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 00:04 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je haalt er nu een beetje teveel bij. Zo bedoelde ik het helemaal niet. Alles wat ik zeg is dat een Israelische soldaat ongeveer net zo betrouwbaar is, als bron betreffende dit conflict, als een moslim. De eerste kiest uiteraard bij voorbaat al partij voor Israel, de tweede voor de Palestijnen.
    Maar we weten niet of de persoon die jij quotte zijn informatie over dit conflict bij een moslim c.q. een moslimomroep/krant vandaan haalt..
    Hij haalde enkel aan dat de informatie die van een Israëlische soldaat kwam wellicht niet zo objectief zou zijn.
    pi_67915042
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 00:23 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Maar we weten niet of de persoon die jij quotte zijn informatie over dit conflict bij een moslim c.q. een moslimomroep/krant vandaan haalt..
    Hij haalde enkel aan dat de informatie die van een Israëlische soldaat kwam wellicht niet zo objectief zou zijn.
    Ach het is Lemmeb, die vraagt in een topic wat je afkomst is en waar je loyaliteit ligt. Niet serieus nemen.
      zaterdag 11 april 2009 @ 00:36:11 #108
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67915317
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 00:23 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat hoeft ook helemaal niet. Die persoon is immers zelf moslim.
    pi_67915641
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 00:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat hoeft ook helemaal niet. Die persoon is immers zelf moslim.
    Q.E.D.
    pi_67917846
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 00:25 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ach het is Lemmeb, die vraagt in een topic wat je afkomst is en waar je loyaliteit ligt. Niet serieus nemen.
    Stemmingmakerij is jou niet vreemd, je retoriek lijkt ook nogal op die van SCH.
      zaterdag 11 april 2009 @ 08:31:45 #111
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67917867
    quote:
    Op zaterdag 11 april 2009 08:27 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Stemmingmakerij is jou niet vreemd, je retoriek lijkt ook nogal op die van SCH.
    Laat hem maar. Hij kan het gewoon niet hebben.
    pi_67936594
    quote:
    Op woensdag 8 april 2009 13:56 schreef Posdnous het volgende:
    , ik weet niet wat ik lees.

Kolonistenvriendenlandje Nederland zegt 'foei' tegen israel??

Hulde aan de PvdA. Nu kijken

hoe Verhagen zich in onmogelijke bochten gaat wringen om te zeggen dat Israel toch echt geen kwaads in de zin heeft en we hopen op positieve verhoudingen met de extreem-rechtse haviken. . .
    Geloof mij nou maar,die Palestijnen gaan gewoon door met het geweld tegen Israel.
    Die willen eigenlijk maar één ding,ze willen dood.
    Ze blijven maar door gaan met hun smeekbede,please kill me!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')