abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67834248
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ook niet de schuld van israel. je weet dondersgoed dat de schuld bij de pallies zelf ligt.
Je bent wel heel snel om "de schuld" bij iemand neer te leggen.

Kennelijk heb je nog steeds niet tot je door laten dringen dat er ook mensen zijn die zich niet laten dwingen een keuze te maken tussen twee kwaden.

Als je de situatie in Israël objectief bekijkt, dan is het beleid wat daar uitgevoerd wordt illegaal, destructief, kortzichtig, provocerend en ronduit belachelijk. Met hun op religie gebaseerde politiek.

Ga vooral je gang met vingertjes wijzen en hele religies de schuld te geven, het zal jou meer maken dan mij.
  woensdag 8 april 2009 @ 16:55:45 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67834328
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Je bent wel heel snel om "de schuld" bij iemand neer te leggen.

Kennelijk heb je nog steeds niet tot je door laten dringen dat er ook mensen zijn die zich niet laten dwingen een keuze te maken tussen twee kwaden.

Als je de situatie in Israël objectief bekijkt, dan is het beleid wat daar uitgevoerd wordt illegaal, destructief, kortzichtig, provocerend en ronduit belachelijk. Met hun op religie gebaseerde politiek.

Ga vooral je gang met vingertjes wijzen en hele religies de schuld te geven, het zal jou meer maken dan mij.
grappig. waar jij me nu van beschuldigd zie ik ook bij jou terug en misschien nog wel fanatieker.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_67834362
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:30 schreef Salvad0R het volgende:Afgezien van het feit dat de schuld leggen bij een complete religie getuigt van ultieme zwakzinnigheid en collectief kutgedrag, is dat filmpje van je opgenomen is in Mosul, Irak, en heeft geen fuck met Israël en haar beleid te maken.

Fijn dat je je persoonlijke tekortkomingen en psychoses in de vorm van religie tentoon spreidt. Het maakt zaken stukken duidelijker.
Het spijt me, maar het filmpje laat toch echt hamas zien die fatah-leden executeert. Niet geheel toevallig hebben dit soort executies ten tijde van de gaza-oorlog plaatsgevonden. Zo had hamas weer een goed excuus om israel weer een paar doden in de schoenen te schuiven.
pi_67834540
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat is wel heel erg simpel gesteld, zelfs voor een jodenhater. er zijn meerdere in- en uitgangen. kritiek op egypte hoor je niet zo vaak, ook niet van die altijd brave pvda. daarnaast, waarom sluit israel de grenzen naar de palestijnen?
Een "jodenhater"?

Wat als ik je vertel dat ik persoonlijk vind dat "joden" recht hebben op het gebied wat Israël wordt genoemd, maar dat de manier waarop zij in de afgelopen eeuw en begin deze eeuw beleid hebben gevoerd ronduit illegaal is en roept om fundamentele verandering van hun systeem?

Het huidige Israëlische beleid is gebaseerd op verdeling en vernietiging, in plaats van samenleving en opbouw, vandaar dat ik mij uitspreek tegen de huidige stand van macht in Israël.
Het beleid in Israël en omgeving is supervruchtbaar, als Israël niet de irrigatiewerken saboteert en de Palestijnen zonder water laat zitten. De havens van de Gaza strook zouden kunnen groeien en keiharde winst maken, als het niet tegen gehouden werd door Israël.

De verdeling op grond van religie getuigt van keihard falen.
pi_67834663
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:56 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het spijt me, maar het filmpje laat toch echt hamas zien die fatah-leden executeert. Niet geheel toevallig hebben dit soort executies ten tijde van de gaza-oorlog plaatsgevonden. Zo had hamas weer een goed excuus om israel weer een paar doden in de schoenen te schuiven.
Aldus degene die het filmpje heeft geupload.

Ik zag dat filmpje eerder op liveleak, toen werd gesteld dat het in Irak was.
pi_67834757
Werd godverdomme tijd dat iemand hier zijn bek eens over opentrekt
  woensdag 8 april 2009 @ 17:10:57 #57
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_67834828
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:01 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Een "jodenhater"?

Haha, mooi is dat he? als je je tegen een tirannieke regering uitspreekt.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_67835285
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:10 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Haha, mooi is dat he? als je je tegen een tirannieke regering uitspreekt.
Idd.

Dat soort mensen hebben er gewoon een beetje moeite mee om het concept van regeren gescheiden van religie te zien. Net zoals ons kabinet de afgelopen 10 jaar. Vandaar dat mensen als ik worden bestempeld als "Jodenhater", terwijl ze Joodse chicks doen .
pi_67835617
quote:
SGP’er Van der Staaij betoogde dat „de internationale gemeenschap, daarin gesteund door Nederland, alle spelers in de regio betrokken moet houden bij het vredesproces.”
quote:
„Als Iran de uitgestoken hand van de Amerikaanse president Obama niet aangrijpt, volgen er onmiddellijk vergaande sancties”, zo stelde SGP’er Van der Staaij voor.
Malle jongen die Van der Staaij, meten met verschillende (religieuze) maten.

De huidige extremistische regering van Israël moet uiteraard, net als met Hamas wordt gedaan, buitenspel worden gezet als het om politiek gaat tot ze een fatsoenlijke regering naar voren schuiven.
  woensdag 8 april 2009 @ 18:01:47 #60
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67836328
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:38 schreef OldJeller het volgende:

De huidige extremistische regering van Israël moet uiteraard, net als met Hamas wordt gedaan, buitenspel worden gezet als het om politiek gaat tot ze een fatsoenlijke regering naar voren schuiven.
uit linkse kelen en islamitische kelen klonk toch altijd het verweer dat hamas een democratisch gekozen regering betrof? en verdergaand over dat buitenspel. de eu, amerika, de rest van de beschaafde wereld en de arabische landen spendeerden jaarlijks miljarden aan die buitenspel gezette regering.

ik vind het pvda voorstel een erg hypocriete. maar waarschijnlijk zien ze kans om ten koste van de groeiende jodenhaat stemmen te winnen. best smerig eigenlijk.
pi_67836631
Jodenhaat noemt hij dat

Zou het kunnen zijn dat je het bestaan van Israël niet kan rechtvaardigen zonder die haat, zoalshetis?
pi_67836753
Jodenhaat, de rechtse rakkers spelen deze kaart weer uit hoor

Het lijkt mij een redelijk voorstel van de PvdA wat het overwegen waard is. Hopelijk kan het ook binnen de EU op meer steun rekenen.
X
  woensdag 8 april 2009 @ 18:20:38 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67836841
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:13 schreef Salvad0R het volgende:
Jodenhaat noemt hij dat

Zou het kunnen zijn dat je het bestaan van Israël niet kan rechtvaardigen zonder die haat, zoalshetis?
jodenhaat in verregaande vorm ja. in amsterdam, in brussel in parijs. eigenlijk in alle grotere steden waar moslims en linksdraaiers wonen. of ben je oost-indisch kranten aan het lezen de laatste jaren?

dat terzijde. kan je verder ingaan op het gegeven van de zogenaamde democratisch gekozen hamas en de rest van de post?

oh ja, ter uwer info. ik doelde ver voor deze post niet zozeer op jouw persoonlijke jodenhaat. was meer algemeen gesteld.
pi_67837100
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jodenhaat in verregaande vorm ja. in amsterdam, in brussel in parijs. eigenlijk in alle grotere steden waar moslims en linksdraaiers wonen. of ben je oost-indisch kranten aan het lezen de laatste jaren?

dat terzijde. kan je verder ingaan op het gegeven van de zogenaamde democratisch gekozen hamas en de rest van de post?

oh ja, ter uwer info. ik doelde ver voor deze post niet zozeer op jouw persoonlijke jodenhaat. was meer algemeen gesteld.
Jij stelt dus dat omdat er steeds meer stemmen in de wereld doen klinken dat het beleid wat Israël voert onacceptabel is, dat het okay is voor Israël om burgers en UN-posten te raken met fosfor en flechette's enzo.
Ik denk dat jij oorzaak en consequentie door elkaar haalt. Afgezien van het feit dat het haten van mensen die Jodendom aanhangen heel iets anders is dan kritiek uiten op het beleid van de regering van Israël.

Human Rights Watch said this week Israel's use of white phosphorus shells over densely populated Gaza areas was evidence of war crimes, and United Nations investigators said Israel had targeted civilians. Israel rejected both charges.

http://www.reuters.com/article/latestCrisis/idUSLQ977827

Terwijl er gewoon foto's en filmpjes zijn van fosfor wat neerkomt op UN-doelen en burgers.
Als de regering van Israël daar al over liegt, waar zouden ze dan niet over liegen?

Wat betreft Hamas is het duidelijk. Opgezet door de Mossad om het conflict in stand te houden. PLO en andere rechtmatige instanties zijn systematisch buiten spel gezet zodat er geen constructief bestand kan komen vanuit de Palestijnse hoek.

Even schuldig als Israël dus. In plaats van samenleving zijn ze gericht op verdeling. Kan gewoon niet goed gaan.
pi_67837316
quote:

[..]

irrelevant en niet ontopic. dit is een andere kwestie dan een kritisch houding van de PvdA waar zij gewoon gelijk in hebben. Het is dan ook een dooddoener om gelijk 'jodenhaat' te blerren in deze. Het is overigens wel een zeer effectieve kaart om uit te spelen.
quote:

Het is heel simpel en staat al deels vermeld in het artikel: "De PvdA wil dat Nederland en de EU druk uitoefenen op de nieuwe Israëlische regering door handelsvoordelen van Israël ter discussie te stellen als het vredesproces wordt gefrustreerd."

Aangezien de EU wat voorwaarden heeft staan in die handelsvoordelen m.b.t Israel, zoals actief werken aan vrede werken en Palestijnse staat naast Israelische, kan men als aan deze voorwaarden niet voldaan wordt die handelsvoordelen gewoon intrekken. Het is namelijk geen recht, dat Israel deze voordelen van de EU geniet, maar een privilege waartegenover voorwaarden staan. Lijkt mij niet meer dan normaal dus om daarover nu een discussie op gang te brengen aangezien deze Israelische regering zeker extremistisch is en Netanyahu bijvoorbeeld niets in een twee-staten oplossin ziet, alom bekend.

Dat zij democratisch gekozen zijn doet daar niets aan af aangezien het om handelsVOORDELEN gaat waar je best voorwaarden tegenover mag zetten. Het laat in ieder geval een andere houding zien, en verandering in de houding ten opzichte van Israel. Maar maak je geen zorgen, zover zal het allemaal niet komen.
X
  woensdag 8 april 2009 @ 18:38:55 #66
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67837330
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:29 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Jij stelt dus dat omdat er steeds meer stemmen in de wereld doen klinken dat het beleid wat Israël voert onacceptabel is, dat het okay is voor Israël om burgers en UN-posten te raken met fosfor en flechette's enzo.
Ik denk dat jij oorzaak en consequentie door elkaar haalt. Afgezien van het feit dat het haten van mensen die Jodendom aanhangen heel iets anders is dan kritiek uiten op het beleid van de regering van Israël.

Human Rights Watch said this week Israel's use of white phosphorus shells over densely populated Gaza areas was evidence of war crimes, and United Nations investigators said Israel had targeted civilians. Israel rejected both charges.

http://www.reuters.com/article/latestCrisis/idUSLQ977827

Terwijl er gewoon foto's en filmpjes zijn van fosfor wat neerkomt op UN-doelen en burgers.
Als de regering van Israël daar al over liegt, waar zouden ze dan niet over liegen?

Wat betreft Hamas is het duidelijk. Opgezet door de Mossad om het conflict in stand te houden. PLO en andere rechtmatige instanties zijn systematisch buiten spel gezet zodat er geen constructief bestand kan komen vanuit de Palestijnse hoek.

Even schuldig als Israël dus. In plaats van samenleving zijn ze gericht op verdeling. Kan gewoon niet goed gaan.
het gaat al jaren niet goed natuurlijk. eigenlijk al vanaf het begin niet. zie de eerste oorlog van de inmiddels 4 tegen israel, toen israel notabene op het vastgestelde en inmiddels breed geaccepteerde grondgebied bivakkeerde. israel kan je niet ontzeggen dat het elke vorm van samenleven heeft geprobeerd, dat kan je van de buurlanden en palestijnen niet echt zeggen.

ja, er is excessief geweld gebruikt. maar ik ben niet iemand die bodycounts vergelijkt. dan had je maar niet moeten kutten met de grotere broer.
pi_67837374
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

uit linkse kelen en islamitische kelen klonk toch altijd het verweer dat hamas een democratisch gekozen regering betrof? en verdergaand over dat buitenspel. de eu, amerika, de rest van de beschaafde wereld en de arabische landen spendeerden jaarlijks miljarden aan die buitenspel gezette regering.

ik vind het pvda voorstel een erg hypocriete. maar waarschijnlijk zien ze kans om ten koste van de groeiende jodenhaat stemmen te winnen. best smerig eigenlijk.
Linkse en Islamitische kelen.. hm.. rechts en/of Christelijk zou niet mogelijk zijn?
Klopt, extreem en democratisch gekozen, net zoals de huidige Israëlische regering. Als ze nou eens tot een fatsoenlijke oplossing beide zouden komen en de EU, VS en andere belangrijkere spelers in dit conflict neutraal en probleemoplossend zouden denken, dat was dat niet nodig geweest. Dat geld is gewoon een doekje voor het bloeden.

Waarom vind je de PvdA op dit punt hypocriet?
Een extremistische regering bekritiseren heeft weinig met haat, al dan niet religieus, te maken.
  woensdag 8 april 2009 @ 18:41:50 #68
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67837420
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:40 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Linkse en Islamitische kelen.. hm.. rechts en/of Christelijk zou niet mogelijk zijn?
Klopt, extreem en democratisch gekozen, net zoals de huidige Israëlische regering. Als ze nou eens tot een fatsoenlijke oplossing beide zouden komen en de EU, VS en andere belangrijkere spelers in dit conflict neutraal en probleemoplossend zouden denken, dat was dat niet nodig geweest. Dat geld is gewoon een doekje voor het bloeden.

Waarom vind je de PvdA op dit punt hypocriet?
Een extremistische regering bekritiseren heeft weinig met haat, al dan niet religieus, te maken.
ik vind pvda hypocriet omdat ze nooit zo'n stem hebben opgezet toen hamas democratisch werd gekozen. ik vrees dat het weer zieltjes winnen is bij mensen die niet of half geïnformeerd zijn en alleen maar de bodycounts als argument naar voren halen.
  woensdag 8 april 2009 @ 18:43:22 #69
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67837461
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:38 schreef Alulu het volgende:

[..]

irrelevant en niet ontopic. dit is een andere kwestie dan een kritisch houding van de PvdA waar zij gewoon gelijk in hebben. Het is dan ook een dooddoener om gelijk 'jodenhaat' te blerren in deze. Het is overigens wel een zeer effectieve kaart om uit te spelen.
daar ben ik het niet mee eens. ik ben niet joods noch heb ik vrienden in israel wonen, toch sta ik 100% achter israel. jij hebt toch ook de kranten gelezen over de jodenhetze die gaande was in de grote steden? ze kunnen het namelijk nooit goed doen in het religieus gedreven midden-oosten.
pi_67837577
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vind pvda hypocriet omdat ze nooit zo'n stem hebben opgezet toen hamas democratisch werd gekozen. ik vrees dat het weer zieltjes winnen is bij mensen die niet of half geïnformeerd zijn en alleen maar de bodycounts als argument naar voren halen.
Hamas werd al meteen buitenspel gezet toen ze democratisch werden gekozen. Momenteel hoor je nog maar weinig negatieve geluiden vanuit het (inter)nationale politieke toneel over de nieuwe Israëlische regering. Dat is toch wel frappant.
Mwah, dat zal wel meevallen. Overigens valt over het aantal burgerslachtoffers in de laatste oorlog natuurlijk wel iets te zeggen, maar er speelt meer.
Verder is de veelgebruikte dooddoener "antisemitisme" bij enige vorm van kritiek op het beleid of de regering van Israël een manier om niet of slecht geïnformeerde zieltjes te winnen.
pi_67837588
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

daar ben ik het niet mee eens. ik ben niet joods noch heb ik vrienden in israel wonen, toch sta ik 100% achter israel. ze kunnen het namelijk nooit goed doen in het religieus gedreven midden-oosten.
Het gaat er niet om of je joods bent of niet, noch in dit topic wat men in het midden-oosten wil.

Dit gaat over handelsvoordelen van de EU naar Israel toe waarin voorwaarden staan, en je gewoon die voordelen mag stopzetten als jij meent dat Israel niet aan de voorwaarden voldoen. Een van die voorwaarden is dat Israel zich actief inzet voor vrede (een roadmap) met als oplossing een Palestijnse staat naast Israel. Iets wat internationaal gezien al langer wordt gedragen als een oplossing waar naartoe moet worden gewerkt en ook laatst nog door Obama is gezegd. Zodra deze regering dat niet meer wil, zoals bekend is van Netanyahu bijv, kan je inderdaad een waardevolle discussie starten of je die voordelen niet moet intrekken. Dan laten wij Lieberman even erbuiten wat gewoon een extremist is en 100% aan die definitie voldoet. En dat heeft niets met midden-oosten, buurten in Parijs te maken of zelfs jodenhaat. Dat men democratisch is gekozen doet daar ook niets aan af aangezien het om privileges gaat, en geen recht (m.b.t. die voordelen).
X
  woensdag 8 april 2009 @ 18:52:13 #72
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67837720
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:47 schreef Alulu het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of je joods bent of niet, noch in dit topic wat men in het midden-oosten wil.

Dit gaat over handelsvoordelen van de EU naar Israel toe waarin voorwaarden staan, en je gewoon die voordelen mag stopzetten als jij meent dat Israel niet aan de voorwaarden voldoen. Een van die voorwaarden is dat Israel zich actief inzet voor vrede (een roadmap) met als oplossing een Palestijnse staat naar Israel. Zodra deze regering dat niet meer wil, zoals bekend is van Netanyahu bijv, kan je inderdaad een waardevolle discussie starten of je die voordelen niet moet intrekken. En dat heeft niets met midden-oosten, buurten in Parijs te maken of zelfs jodenhaat. Dat men democratisch is gekozen doet daar ook niets aan af aangezien het om privileges gaat, en geen recht (m.b.t. die voordelen).
ik denk dat je een mooie freudiaanse verspreking maakte in het vetgedrukte.

ik heb de pvda niet zo heel erg horen schreeuwen toen hamas democratisch gekozen werd. en sterker nog, die verkiezingen zijn heel wat minder democratisch verlopen dan bij israel het geval is.
pi_67837890
PvdA denkt aan sancties tegen Israel

Welk vredesproces? Het proces van zichzelf in zee laten drijven? het proces van constante raketbeschietingen? Aanslagen? Sinds HamaSS is dat proces de nek al omgedraaid.
Kansloos idee van de Partijvande Allah's.
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
pi_67837953
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat je een mooie freudiaanse verspreking maakte in het vetgedrukte.
Een typfout ja.
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:52 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb de pvda niet zo heel erg horen schreeuwen toen hamas democratisch gekozen werd. en sterker nog, die verkiezingen zijn heel wat minder democratisch verlopen dan bij israel het geval is.
Ik denk dat jij moeite hebt zaken uit elkaar te houden. Ik weet niet meer precies de houding van de PvdA naar Hamas toe. Ik weet wel dat het feit dat de regering democratisch is gekozen er niets aan afdoet om handelsVOORDELEN op te zeggen als men niet aan voorwaarden voldoet die door de internationale gemeenschap ook volledig geaccepteerd zijn. De Palestijnen zitten ook op de blaren voor hun keuze naar Hamas toe en het feit dat dit internationaal gezien leidde tot bijv. geen erkenning als legitieme regering met alle problemen van dien of het opzeggen van financiele steun.

Zo kunnen Israeliers ook op de blaren zitten om een regering te kiezen dat niet wil voldoen aan de voorwaarden, ik herhaal het nog een keer dat zij internationaal erkend zijn, en dus handelsvoordelen niet meer van toepassing zouden zijn.

Maar maak je geen zorgen, dit zal niet gebeuren dus is maar theoretisch gebral. In het echte wereldje spelen veel meer belangen mee.
X
pi_67838234
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:57 schreef DikVoormekaar het volgende:
PvdA denkt aan sancties tegen Israel

Welk vredesproces? Het proces van zichzelf in zee laten drijven? het proces van constante raketbeschietingen
Wat grappig, wat dat betreft zitten Hamas en Israël op één lijn, aangezien Avigdor Lieberman en z'n partij deel uitmaken van de huidige regering.

- de ander de zee in willen drijven
- de ander uitmoorden (de één probeert het regelmatig met raketten en raakt zo af en toe een Israëlier, de ander heeft periodiek een grote actie waarbij tien- tot hondertal Palestijnen omkomen)
- etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')