Voor hetzelfde geld is AZ over precies een week kampioen... ook een rare gedachtequote:Op zondag 5 april 2009 16:54 schreef Prosac het volgende:
Jullie kunnen gewoon kampioen worden in Amsterdam.![]()
Zullen ze blij mee zijn daar.
Als AZ wint en Twente en Ajax punten laten liggen zijn we inderdaad volgende week zondag al kampioen. Kunnen we mooi tot en met 2e Paasdag feestenquote:Op zondag 5 april 2009 17:08 schreef belanov het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld is AZ over precies een week kampioen... ook een rare gedachte
De week ervoor volgens mij. En als het wel zou kunnen tegen Ajax gaat dat echt niet lukken. Ajax gaat thuis ´gewoon´ winnen van AZ.quote:Op zondag 5 april 2009 16:54 schreef Prosac het volgende:
Jullie kunnen gewoon kampioen worden in Amsterdam.![]()
Zullen ze blij mee zijn daar.
mmkay.quote:Op zondag 5 april 2009 21:57 schreef navigator het volgende:
[..]
De week ervoor volgens mij. En als het wel zou kunnen tegen Ajax gaat dat echt niet lukken. Ajax gaat thuis ´gewoon´ winnen van AZ.
Als AZ de week ervoor kampioen is zeker.quote:Op zondag 5 april 2009 21:57 schreef navigator het volgende:
[..]
De week ervoor volgens mij. En als het wel zou kunnen tegen Ajax gaat dat echt niet lukken. Ajax gaat thuis ´gewoon´ winnen van AZ.
Het is weer zo ver dat Ajax 'gewoon' gaat winnen?quote:Op zondag 5 april 2009 21:57 schreef navigator het volgende:
[..]
Ze hebben Aisatti nu, jeweets.quote:Op zondag 5 april 2009 22:30 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Het is weer zo ver dat Ajax 'gewoon' gaat winnen?
zie ze er wel voor aan om express punten te laten liggenquote:Op zondag 5 april 2009 22:45 schreef Rots het volgende:
Aissati.
Ik zou het opzich wel mooi vinden als jullie in de Arena kampioen zouden worden, maar gebeurt al eerder denk.
Haha zou wel schitterend zijn, maar AZ-fans worden lijkt mij toch gewoon liever kampioen in het eigen stadion waar meteen een ziek groot feest gebouwd wordt.quote:Op zondag 5 april 2009 22:53 schreef ASroma het volgende:
[..]
zie ze er wel voor aan om express punten te laten liggen
Qua rust en zelfvertrouwen dus.quote:Op zondag 5 april 2009 22:55 schreef Rots het volgende:
Het voetbal is veel beter dan PSV op zijn best in het laatste decennium hoor. Niet normaal als je die 2e helft weer ziet hoe makkelijk alles gaat, de Hagenezen werden helemaal weggetikt.
Dat is wel wat arrogant, PSV was geweldig in het jaar dat ze de halve finale van de CL haalden (2005?)...Maar verder ben ik het wel met je eens...Het is vooral imponerend om te zien hoe ongelooflijk constant ze presteren..Geowon alles winnen, maakt niet uit hoe. En als het echt moet kunnen ze een stapje hoger...alleen de afwerking af en toe...quote:Op zondag 5 april 2009 22:55 schreef Rots het volgende:
Het voetbal is veel beter dan PSV op zijn best in het laatste decennium hoor. Niet normaal als je die 2e helft weer ziet hoe makkelijk alles gaat, de Hagenezen werden helemaal weggetikt.
Nouja. Zie verloren bekerduel tegen NAC. Had dus ook mis kunnen gaan.quote:Op zondag 5 april 2009 22:51 schreef wallofdolls het volgende:
Als je zag hoe Ajax vandaag weer liep te zwalken ben ik benieuwd of we überhaubt nog punten moeten halen om kampioen te worden.
Ik vind het in ieder geval wel fenomenaal hoe in deze fase van de competitie met zo'n achterstand wordt omgegaan. Alsof er niets aan de hand is gewoon ADO oprollen. Dit team komt misschien wel in de buurt van PSV toen ze dit decennium op hun best waren.
Oh even offtopic, maar eh,quote:Op zondag 5 april 2009 03:13 schreef Kriegel het volgende:
Shit man, we zijn d'r al bijna. Was trouwens vandaag in Utreg voor een selectietoets, dus heb niks meegekregen. Hoe verliep de wedstrijd afgezien van de goals?
quote:Champagne AZ staat koud
ALKMAAR - Door schade en schande wijs geworden, houdt AZ de draaiboeken voor het kampioensfeest in de kast. Maar voor de fans van de meest swingende ploeg van Nederland staat de landstitel vast.
AZ heeft veel te vieren. Hier is Maarten Martens het middelpunt na de 2-1. Het DSB-stadion explodeerde zaterdag tegen ADO Den Haag al van vreugde.
De tweede landstitel van de club is nu zo dichtbij dat AZ komend weekeinde, bij verlies van FC Twente en Ajax, het Waagplein in Alkmaar al kan omdopen in een feestterrein. Het zou een anti-climax zijn, omdat AZ vrijdagavond (als het zelf uit bij NAC speelt) nog geen idee heeft hoe het weekeinde zal aflopen.
De show die AZ tegen ADO voorschotelde, voorzien van vier fraaie treffers na een vroege achterstand, werd begeleid met klaterend applaus. Het voetbal van AZ was na de winterstop lang niet zo swingend als in de eerste helft van de competitie, maar tegen ADO likten de liefhebbers hun vingers er weer bij af.
Martens, El Hamdaoui, Van der Velden en Dembélé produceerden met z'n vieren goals om in te lijsten. Aan drie van die vier heeft AZ dit seizoen veel te danken, omdat Martens, El Hamdaoui en Dembélé gezamenlijk 35 goals produceerden en bijna net zoveel assists.
Toch zit er achter het succes van AZ veel meer dan alleen productieve spitsen of aanvallers. Achter de voorste linie staat een middenveld, dat voorzien is van stalen vlechtwerk in een betonnen fundering. Naast Demy de Zeeuw en Stijn Schaars ruimde trainer Louis van Gaal zaterdag meteen weer een plek in voor de herstelde David Mendes.
Hij is de speler die het minst op de voorgrond treedt bij AZ, maar hij zorgt voor balans, loopvermogen en defensieve kracht op de spaarzame momenten dat AZ de bal kwijt is.
Van Gaal liet Dembélé zelfs terug naar de spits verhuizen om voor Mendes weer een plek op de rechterflank te creëren. Het betekende dat Pellé als spits werd geslachtofferd.
Mendes zei na afloop dat hij Dembélé nog steeds een 'natuurlijke' spits vindt, die AZ extra impulsen geeft. Hij zei ook dat hij blij was dat Van Gaal hem weer de kans heeft gegeven. ,,De trainer vond dat ik het verdiende omdat ik steeds goed heb gespeeld,'' zei Mendes. Het feit dat hij zich na tien seizoenen profvoetbal dankbaar toont voor een basisplaats, zegt alles over de mentaliteit en bescheidenheid van Mendes.
Net als bij aanvoerder Stijn Schaars moet bij Mendes alles wijken voor het teambelang. Zonder mokken knapt hij het vuile werk op en maakt hij het dubbele aantal kilometers. ,,Die rol wordt me niet opgedrongen, ik zet mijzelf in die rol. Als het moet treed ik in de kleedkamer wel op de voorgrond.''
Hij maakte er ook geen punt van toen hij dit seizoen zijn favoriete positie ('Rechts op het middenveld') moest afstaan aan Demy de Zeeuw. Mendes kan overal uit de voeten, centraal achterin, als rechtsback en nu dus rechts aan de buitenkant. ,,Toen Demy daar ging spelen, kwam de grote ommekeer en ging het draaien. Dan moet je dat niet veranderen. Ben ik happy met mijn rol? Ik heb mijn voorkeur, maar ik ben happy, hoor.''
Mendes was een van de spelers die vorig seizoen nijdig waren over het gebrek aan discipline en de ware topsportmentaliteit miste in de kleedkamer. ,,We wisten dat het dit seizoen anders moest en daar hebben we heel hard aan gewerkt. Een paar spelers, onder wie ik zelf, lopen al een aantal jaren mee in de eredivisie. Dan probeer je die ervaring over te brengen en aan te geven waar we als team de winst kunnen halen.''
,,De spelers van AZ,'' vervolgt Mendes, ,,zitten individueel stuk voor stuk in de top. Ajax, PSV en zelfs Feyenoord hebben nog altijd een hogere begroting, waardoor ze betere spelers kunnen halen. Individueel kun je dus niet direct die ploegen aftroeven. Als team hebben we het verschil gemaakt.
,,Na dat desastreuze seizoen hoopten we dit jaar bij de eerste vijf te komen. Wat we nu hebben bereikt, is zelfs voor mij boven alle verwachtingen. Ik dacht dat we misschien bij de eerste drie konden komen. Aan het kampioenschap hebben we in het begin echt niet gedacht.''
Journalistiek opleiding HU toelatingstoetsquote:Op zondag 5 april 2009 23:06 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Oh even offtopic, maar eh,
HBO, of niet? hoe was die?
What, dan was je op n haar na studiegenoot van mn vriendin geworden. Ze bedacht zich alleen op het laatste moment dat ze toch liever geen 4 jaar voltijd op school rondhangtquote:Op maandag 6 april 2009 14:02 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Journalistiek opleiding HU toelatingstoets
Nog mensen die voorbarig willen zijn, maar geen risico willen lopen op een eeuwig achtervolgende schande?quote:Op maandag 6 april 2009 10:10 schreef wallofdolls het volgende:
http://www.shirtvandedag.nl/index.php?referer=jouwaanbieding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |