abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67662750

"Lost" is een serie die vier jaar geleden is begonnen in de Verenigde Staten en na een paar episodes op de Nederlandse tv is gekomen. Deze serie heeft onder andere de Emmy gewonnen voor "beste drama serie".

Het gaat over een 40-tal mensen die een vliegtuigramp/crash hebben overleefd en op een (zo lijkt het) onbewoond eiland terechtkomen. Dit klinkt misschien wat cliché maar dat is het totaal niet. Het verhaal is doorweven met verfijnde character-builds, plots, mysteries en meer vreemde dingen. Niets is wat het lijkt, en alles kan met elkaar te maken hebben.

Nu het bekend is dat er personages van het eiland afkomen, zien we nu hoe deze zich ontwikkelen in het leven na het eiland. Dit zien we door het gebruik van flash forwards. Hierdoor is Lost vanaf het vierde seizoen een andere serie geworden; wie komt er van het eiland af, en wie niet?

Jack Shephard
Jack is arts. Als de enige dokter op het eiland, helpt hij iedereen die ziek/zwak/gewond is, en wordt hierdoor is hij min of meer de leider van de groep geworden. Daarbij bezit hij enorm veel communicatieve vaardigheden waardoor hij met de meesten van de groep goed kan opschieten.

Kate Austen
Kate is een beeldschone vrouw, al heeft ze wel een verleden. Ze is namelijk voortvluchtig vanwege het vermoorden van haar stiefvader en reisde onder begeleiding van een US Marshall toen het vliegtuig crashte.

James "Sawyer" Ford
Sawyer is een temperamentvol persoon. Niet op zijn mondje gevallen, en nooit bang voor niets en niemand. Verzamelt spullen van slachtoffers van de crash, en verhandelt ze. Dit maakt hem niet populair onder de groep... Samen met Michael, Walt en Jin is hij op weg gegaan om de bewoonde wereld te bereiken, maar dat liep niet zo goed af. Sawyer heeft er nu voor gezorgd dat hij alle wapens in het kamp heeft door zijn 'con-skills' te gebruiken.

John Locke
Locke is een mysterieuze man, met een rare achtergrond. In het vliegtuig zat hij in een rolstoel, toen het gecrasht was kon hij op wonderbaarlijke wijze weer lopen. Dit heeft hij nog niet verteld, en zo zijn er wel meer dingen die hij achterhoudt voor de groep. Locke heeft veel kennis van survival-technieken, en komt heel berustend over, dit soms tot woede van Jack.

Hugo "Hurley" Reyes
Hurley is erg dik... bevriend met iedereen. Zeker niet te beroerd om te helpen, totdat hij bloed ziet. Daar kan hij namelijk niet tegen, en dat breekt hem soms wel eens op. Hurley heeft de loterij gewonnen met de nummers 4-8-15-16-23-42, maar sindsdien hebben die nummers hem alleen ongeluk gebracht. Nu ze op het eiland veelvuldig terugkomen is de situatie er niet veel duidelijker op geworden...

Sayid Jarrah
Sayid is een voormalig lid van de Irakese Republikeinse Garde. Hij heeft gevochten in de Golf Oorlog en heeft daar ook als communicatie-officier gewerkt. Daar heeft hij veel technische kennis aan overgehouden, die op het eiland nog wel eens van pas wil komen. Hij had een romance met Shannon, zij is onder ongelukkige omstandigheden echter gestorven door een kogel van Ana-Lucia.

Benjamin Linus
Benjamin Linus is de leider van the Others. Hij is niet, zoals hij eerst beweerde, op het eiland geboren, maar is ten tijde van Dharma op het eiland gekomen met zijn vader. Met "the purge" heeft Ben al het Dharma personeel (incl. zijn vader) vermoord om vervolgens leider te worden van de oorspronkelijke bewoners.

Juliet Burke
Dr. Juliet Burke was één van de Others, maar heeft haar plek nu gevonden bij de survivors. Aan haar tijd bij de Others lijkt ze een beginnende romance met Jack overgehouden te hebben.

Desmond David Hume
Desmond is tijdens een race om de wereld met zijn zeilboot terecht gekomen op het eiland. Hij heeft een tijd doorgebracht in het Swan-station totdat deze ontdekt werd door de overlevende van de vliegtuigcrash. Hij maakte van die gelegenheid gebruik om zich te laten aflossen en is naar zijn zeilboot gevlucht om te proberen de bewoonde wereld te bereiken. Dit bleek niet mogelijk en zo is hij weer terechtgekomen bij de overlevenden van de crash.

Miles Straume
Miles is spiritualist die net als Daniel en Charlotte van het vrachtschip afkomstig is. Hij lijkt er snel opgefokt en erg eigenwijs. Miles heeft als doel om Ben te vinden, en te chanteren voor 3,2 miljoen dollar. Of dit zijn enige doel is, is nog onbekend.

Daniel Faraday
Daniel is een fysicus die ook met een parachute op het eiland geland is, afkomstig van het vrachtschip. Hij doet allerlei proefjes op eiland waardoor hij oa er achter is gekomen dat het eiland een andere tijd weergeeft. Ook lijkt hij last te hebben van geheugenverlies.

Charlotte Lewis
Charlotte is een antropoloog die net als Daniel en Miles op het eiland gestrand is. Voordat ze op het eiland kwam heeft ze in Tunesië een ijsbeer met Dharma halsband gevonden. Wat haar precieze doelen op het eiland zijn is nog niet bekend.

Jin Kwon
Jin is een Koreaan, getrouwd met Sun. Na zich erg afzijdig te hebben gehouden vanwege de taalbarrière, heeft hij zich toch aangepast en gaat uiteindelijk zelfs met Michael, Walt en Sawyer mee op het vlot. Hij spreekt geen woord Engels en dat zorgt voor een hoop confrontaties, al wordt hij steeds beter opgenomen in de groep.

Sun Kwon
Sun is de vrouw van Jin, en staat veel meer open voor de groep. Dit werd echter niet zo gewaardeerd door Jin, die haar liever bij zich houdt. In tegenstelling tot Jin, spreekt Sun wel Engels.

Claire Littleton
Claire was onderweg naar Los Angeles om haar kind af te staan, maar kon het niet over haar hart krijgen. Op het eiland is ze bevallen, en daarna gebeurden er eigenaardige dingen met Claire en de baby...

Seizoen 5 (Bron)
5.11 - 01 april
5.12 - 08 april
5.13 - 15 april
5.14 - 29 april
5.15 - 06 mei
5.16 - 13 mei
5.17 - 20 mei

Officiële sites van ABC:
Lost op ABC
Oceanic Air 815
The Fuselage

Informatieve sites:
Lost op IMDb
Lost op TV.com

Overige sites:
http://www.lostpedia.com
http://darkufo.blogspot.com/
http://www.4815162342.com/forum/
http://losteastereggs.blogspot.com
http://spoilerslost.blogspot.com
http://www.lost-tv.com/
http://www.lostvideo.net
http://www.lost-media.com
http://www.livejournal.com/community/lost_tv/
http://lostfic.com/
http://lost.pagina.nl

Nieuwste promo na iedere ep
Latest Lost Trailers
YouTube

Vorige Topics
Seizoen 1||01|02|03|04|05|06|07|
Seizoen 2||08|09|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|
Seizoen 3||35|36|37|38|39|40|41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60|61|62|63|64|65|66|
Seizoen 4||67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78|79|80|81|82|83|84|85|86|87|
Seizoen 5||88|89|90|91|92|93|94|95|96|97|98|

***Deze openingspost is hier te vinden!***

Met dank aan InTre, Miguel, Symer en Haunter

[ Bericht 0% gewijzigd door northernlight81 op 02-04-2009 23:47:41 ]
pi_67662802
Zeer goede tt, vond het enorm cool hoe locke daar rustig zat te wachten totdat Ben wakker zou worden.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_67662865
Aflevering volgende week wordt geweldig
pi_67662910
@nothern laatste post vorige topic: laten we hopen van niet!
http://lostpedia.wikia.com/wiki/The_Purge

Dan krijgt het verhaal wel een vreemde wending als de O6 daar dan nog zit. Dat gebeurt ook denk ik niet, want ik vermoed dat wel frictie gaat ontstaan tussen de Dharma's en O6+Sawyer's groep na de ontsnapping van Sayid en overlevering van Ben aan The Others.. Wat mij betreft gaan die zsm. terug naar de toekomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_67662957
De character bios uit de OP kunnen ook wel een update gebruiken trouwens...
pi_67662974
Haha dacht ik al, die topictitel
pi_67663057
=verkeerd topic=

Om er toch nog maar iets nuttigs van te maken: waar is Cindy?

[ Bericht 68% gewijzigd door Toad op 03-04-2009 00:06:56 ]
pi_67663517
M. Night Shyamalan gaat trouwens de seizoensfinale doen.

O 1 april grap van lostwiki.
pi_67663582
Ik wil effe gezegd hebben dat ik al voelde aankomen dat deze TT zou worden gebruikt
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_67663790
Promo van de volgende episode
Mario Strikers Charged FC: 017280 389805
pi_67663855
Hoe is Claire ook alweer verdwenen? Is alweer zo lang geleden
  vrijdag 3 april 2009 @ 00:45:38 #12
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_67664023
He will always lose his innocence, he will be like us oid.

Ik kan dit niet interpreteren op een manier dat de Others gewetenloze monsters zijn. Dussss, iemand?
When all else fails, you always have delusion.
pi_67664134
Richard red Ben zn leven maar daar moet ie ook iets voor terughebben ofzo?
pi_67665193
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 00:45 schreef Mirel het volgende:

Ik kan dit niet interpreteren op een manier dat de Others gewetenloze monsters zijn. Dussss, iemand?
Viel mij ook op.

tvp dus
  vrijdag 3 april 2009 @ 04:35:50 #15
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_67665449
Serieus, die vakkenvuller is een homo. Hij keek niet eens naar Kate's kontje toen zij iets aan hem vroeg. Tot 2x toe.
Schande.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_67665462
Net gekeken. Benieuwd wat ze precies met Ben gaan doen.
full stops and exclamation marks
  vrijdag 3 april 2009 @ 04:55:16 #17
157525 Ionesco
A Long Way Down.
pi_67665477
Volgende aflevering word denk erg goed
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 3 april 2009 @ 07:08:15 #18
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_67665641
Vanavond weer lekker kijken
opgezegd@fok.nl
pi_67665653
Toch stoort het me dat een cold-hard killer als Saïd, Ben niet tussen zijn oogjes heeft geschoten.
  vrijdag 3 april 2009 @ 07:17:03 #20
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_67665671
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is allemaal zo makkelijk!

Oh en btw:
quote:
Daniel is een fysicus die ook met een parachute op het eiland geland is, afkomstig van het vrachtschip. Hij doet allerlei proefjes op eiland waardoor hij oa er achter is gekomen dat het eiland een andere tijd weergeeft. Ook lijkt hij last te hebben van geheugenverlies.
Dat klopt natuurlijk niet helemaal. Het eiland zit gewoon in een soort temporal bubble, waardoor er tijdpsprongen plaatsvinden en er time-dilation kan optreden zodra je de event horizon van die bubble betreedt dan wel uitgaat.

En Daniel geheugenverlies? Que?

[ Bericht 21% gewijzigd door DustPuppy op 03-04-2009 07:22:37 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_67665905
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 00:45 schreef Mirel het volgende:

In een van de vorige seizoenen zat wel zo een geheugenwisprogramma. Dat iemand vastgebonden op een stoel telkens bepaalde beelden voorgeschoten krijgt. Misschien heeft het er iets mee te maken?
pi_67665977
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 07:17 schreef DustPuppy het volgende:
Oh en btw:
[..]

Dat klopt natuurlijk niet helemaal. Het eiland zit gewoon in een soort temporal bubble, waardoor er tijdpsprongen plaatsvinden en er time-dilation kan optreden zodra je de event horizon van die bubble betreedt dan wel uitgaat.

En hij zei : "Light cones are tipping over" wat misschien verwijst naar een zwart gat in de buurt ?
http://www.physicsforums.com/showthread.php?t=140217
Of iig iets met een zwaar magentisch veld
  vrijdag 3 april 2009 @ 08:04:41 #23
134538 chansadres
Black & White
pi_67666011
Redelijke aflevering.
Volgende week komt de klapper denk ik.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  vrijdag 3 april 2009 @ 08:44:26 #24
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67666543
tvp, aflevering was wel gaaf, ook al was het wel wat minder dan de vorige afleveringen
pi_67666705
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 04:35 schreef Bullet-tooth het volgende:
Serieus, die vakkenvuller is een homo. Hij keek niet eens naar Kate's kontje toen zij iets aan hem vroeg. Tot 2x toe.
Schande.
Idd, kate in de supermarkt

Toch blijft Claire nog steeds de lekkerste
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 3 april 2009 @ 08:58:44 #27
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_67666799
Ik ben erg benieuwd of Kate Claire vindt... Sowieso wat er van Claire geworden is...
pi_67666935
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 07:17 schreef DustPuppy het volgende:

In seizoen 4 had Faraday geheugenproblemen. Hij probeerde vooruitgang te boeken met een kaartspelletje, maar dat lukte niet:
quote:
[DANIEL and CHARLOTTE are sitting at a fire. There is a table with cards on it before them.]

CHARLOTTE: Time. Okay, tell me. What do you remember?

DANIEL: Uh...queen of diamonds? Then we...six! Of clubs. Sorry. And then we have the red ten of...hearts, maybe?

[CHARLOTTE flips the cards over. He got all but the last one right.]

CHARLOTTE: It's two out of three. It's not bad. It's progress.

DANIEL: Three cards, Charlotte. Is that progress?
Volgens mij is dat nooit opgehelderd, maar het heeft vast iets te maken met waarom hij hulp van een verzorgster nodig had voordat hij naar het eiland kwam.
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:28:36 #29
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_67667404
Richard die een klein jochie buiten bewustzijn een donkere ruimte inneemt om zijn innocence te stelen?

Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:29:02 #30
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  vrijdag 3 april 2009 @ 10:15:52 #31
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_67668593
tvp
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_67669012
In de nieuwe podcast zitten Hurley en Miles tussen de opnames door te discussiëren over tijdreizen.

Mooi om te zien hoe ze in hun rol blijven
pi_67669218
Season 5 and season 6 already happend
pi_67669647
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:05 schreef Symer het volgende:

[..]

In seizoen 4 had Faraday geheugenproblemen. Hij probeerde vooruitgang te boeken met een kaartspelletje, maar dat lukte niet:
[..]

Volgens mij is dat nooit opgehelderd, maar het heeft vast iets te maken met waarom hij hulp van een verzorgster nodig had voordat hij naar het eiland kwam.
Ik kan me ook herinneren dat Faraday thuis zat te huilen toen hij keek naar het nieuwsbericht over flight 815 die was gevonden op de bodem van de oceaan. Toen iemand vroeg waarom hij huilde, wist hij het niet.
  vrijdag 3 april 2009 @ 10:49:24 #35
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_67669649
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 08:54 schreef KoosVogels het volgende:
Idd, kate in de supermarkt
Ja, echt hè Ik vond haar aan het begin van de aflevering toen we haar op het eiland zagen juist totaal niet [meer] aantrekkelijk, maar in die scènes voor, tijdens en na de supermarkt was het totaal anders Wat verzorgd haar, make-up, hoge hakken, een rok en een push-up BH wel allemaal niet kunnen betekenen voor een vrouw zeg

Hoogtepunten van de aflevering waren ongetwijfeld de discussie tussen Miles en Hurley, en Locke met zijn: "Hello Ben. Welcome back to the land of the living.", en Ben's reactie erop

Wel erg cool trouwens, hoe de Losties steeds proberen om de toekomst te veranderen maar dat het steeds duidelijker wordt dat "What happened, happened" gewoon écht geldt
Tot nu toe hebben Sayid en Jack alles eraan gedaan om ervoor te zorgen dat Ben niet zal opgroeien om evil Ben te worden, maar juist door hetgene wat ze doen wordt hij dat. Ze kunnen het dan ook onmogelijk tegenhouden doordat hun toekomstige acties in het verleden [ ] vaststaan. Als ze te weten zouden kunnen komen welke acties van hun ertoe zouden leiden dat Ben evil wordt, dán pas zouden ze iets anders kunnen doen. Als Jack nu zegt: "Ik ga Ben niet opereren" dan levert dat er een bijdrage aan dat hij evil wordt. Maar als hij had besloten daarop terug te komen en hem wél te opereren, dan had dat er juist voor gezorgd dat hij evil was geworden.
Kortom, het maakt niet uit wat je doet, want alleen hetgene wat je uiteindelijk doet, is wat je altijd al gedaan hebt. Sawyer en Kate leken dat ook ineens te beseffen toen Richard vertelde dat Ben nooit meer hetzelfde zou zijn.

Wel jammer alleen dat Ben er zich niets meer van gaat herinneren; dat had zijn aandeel in de voorgaande seizoenen namelijk wel nog meesterlijker gemaakt [ook ongeloofwaardiger, maar goed]. En door de titel van de aflevering dacht ik dat Faraday erin zou zitten, maar helaas
pi_67671213
Ik vind die "Whatever happened, happened" theorie een beetje zwak.. Als Sayid er gewoon voor kiest Ben 3 keer met een wapen door z'n kop te knallen, wil je dan zeggen dat Ben het overleeft? Of dat Jack in plaats van af te wachten Ben gewoon neerschiet. De personen hebben nog steeds een eigen wil, als ze Ben echt dood hadden willen hebben hadden ze dat wel op een effectieve manier gedaan.
:) (:
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:40:07 #37
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_67671354
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:36 schreef Gitaartovenaar het volgende:
Ik vind die "Whatever happened, happened" theorie een beetje zwak.. Als Sayid er gewoon voor kiest Ben 3 keer met een wapen door z'n kop te knallen, wil je dan zeggen dat Ben het overleeft? Of dat Jack in plaats van af te wachten Ben gewoon neerschiet. De personen hebben nog steeds een eigen wil, als ze Ben echt dood hadden willen hebben hadden ze dat wel op een effectieve manier gedaan.
Maar wat is dood? Is Locke dood? Dood betekent volgens mij niet al te veel op dat eiland...
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:41:28 #38
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67671407
quote:
Nee, dan begrijp je het niet goed. Sayid kan er niet voor kiezen om Ben 3 keer door de kop te schieten, want hij heeft dat dus niet gedaan. Ik zou er nog even een keer goed over nadenken voor je de theorie meteen zwak noemt.
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:04:30 #39
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_67672251
Toch klopt er ergens iets niet. Ben is "evil" omdat hij werd neergeschoten, maar hij werd ook neergeschoten omdat hij evil is. Dat is een kip/ei cirkel-redenering die nergens begint.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_67672361
Waar is mijn tvp! O.o

Nouja dan maar een nieuwe!

tvp!
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:07:24 #41
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_67672364
Ben benieuwd hoe lang ze nog in Dharmatijd zullen blijven.
pi_67672555
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:41 schreef pfaf het volgende:

[..]

Nee, dan begrijp je het niet goed. Sayid kan er niet voor kiezen om Ben 3 keer door de kop te schieten, want hij heeft dat dus niet gedaan. Ik zou er nog even een keer goed over nadenken voor je de theorie meteen zwak noemt.
Dat snap ik wel, maar ze beseffen wel dat ze in het verleden zitten en dat is sowieso al 'veranderd'. Door dit besef in combinatie met dat er met hun verstand niks mis is zou je jezelf er toch toe moeten kunnen zetten om Ben WEL 3 keer in z'n kop te schieten en het zekere voor het onzekere nemen? Ik snap dat wanneer Sayid er voor kiest om naar links te gaan in plaats van naar rechts hij die keuze eerder gemaakt heeft en er dus niks verandert, maar onherstelbare keuzes moeten toch mogelijk kunnen zijn? Als Sayid besluit die "Whatever happened, happened" theorie uit te testen en als het ware besluit z'n piemel er af te snijden dan groeit die lijkt mij toch echt niet meer aan.
pi_67673153
Het verleden ligt vast, de toekomst net zo. Het enige verschil is dat we kennis hebben over het verleden, maar niet over de toekomst. De losties daarentegen hebben kennis over beide, maar kunnen de toekomst desondanks net zo min veranderen als het verleden.

Derhalve is het onmogelijk voor Sayid om Ben 3 keer in z'n kop te schieten. Het pistool blokkeert (net als bij Michael), iemand komt tussenbeide of Sayid heeft het lef niet. Wat de reden is maakt niet uit: in de toekomst leeft Ben nog dus heeft Sayid hem nooit vermoord.

Onherstelbare keuzes die niet eerder zijn gemaakt zijn dus idd onmogelijk.
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toch klopt er ergens iets niet. Ben is "evil" omdat hij werd neergeschoten, maar hij werd ook neergeschoten omdat hij evil is. Dat is een kip/ei cirkel-redenering die nergens begint.
Datzelfde geldt voor 'whatever happened, happened'. Je zou denken dat er ooit een eerste keer moet zijn geweest dat 'whatever happened' nog niet gehappend is. De losties moeten immers toch ooit voor de eerste keer terug in de tijd zijn gegaan?

Dat blijkt dus niet zo te zijn. De losties zijn altijd al terug gegaan om daar dingen te veranderen die invloed hebben op de huidige tijd.

Tijd is cyclisch in Lost. Er is geen begin.
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:35:53 #44
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67673226
Hmm, maar zien we in de oudere aflevering de kleine Ben niet de Jungle in vluchten en opgevangen worden door Richard?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_67673357
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:35 schreef One_conundrum het volgende:
Hmm, maar zien we in de oudere aflevering de kleine Ben niet de Jungle in vluchten en opgevangen worden door Richard?
Ja, daar werd in de vorige aflevering nog aan gerefereerd Ben vroeg aan Sayid of hij door Richard gestuurd was om Ben te komen halen. Richard had in die oudere aflevering namelijk gezegd dat Ben geduld moest hebben en (waarschijnlijk) dat iemand hem zou komen halen als de tijd rijp was.
pi_67673523
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:13 schreef Gitaartovenaar het volgende:

[..]

Dat snap ik wel, maar ze beseffen wel dat ze in het verleden zitten en dat is sowieso al 'veranderd'. Door dit besef in combinatie met dat er met hun verstand niks mis is zou je jezelf er toch toe moeten kunnen zetten om Ben WEL 3 keer in z'n kop te schieten en het zekere voor het onzekere nemen? Ik snap dat wanneer Sayid er voor kiest om naar links te gaan in plaats van naar rechts hij die keuze eerder gemaakt heeft en er dus niks verandert, maar onherstelbare keuzes moeten toch mogelijk kunnen zijn? Als Sayid besluit die "Whatever happened, happened" theorie uit te testen en als het ware besluit z'n piemel er af te snijden dan groeit die lijkt mij toch echt niet meer aan.
De losties kunnen zichzelf wel iets aandoen omdat ze vanuit hun tijdslijn gezien in het heden leven. Ze zijn nu echter in het verleden van Ben en de rest van Dharma en kunnen hun niets aandoen omdat de toekomst van Ben al vast ligt, hij leeft nog in 2007.

Miles zegt ook tegen Hurley dat als hij door Hurley neergeschoten wordt, hij dood kan gaan.
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:08:42 #47
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67674313
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:40 schreef Symer het volgende:

[..]

Ja, daar werd in de vorige aflevering nog aan gerefereerd Ben vroeg aan Sayid of hij door Richard gestuurd was om Ben te komen halen. Richard had in die oudere aflevering namelijk gezegd dat Ben geduld moest hebben en (waarschijnlijk) dat iemand hem zou komen halen als de tijd rijp was.
hmm, nu je het zegt ...
pi_67674572
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:13 schreef Gitaartovenaar het volgende:

[..]

Dat snap ik wel, maar ze beseffen wel dat ze in het verleden zitten en dat is sowieso al 'veranderd'.
Hier zit je denkfout. Het besef dat ze in het verleden zaten, was er altijd al.
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:21:02 #49
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_67674726
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:28 schreef Ascaroth het volgende:
Richard die een klein jochie buiten bewustzijn een donkere ruimte inneemt om zijn innocence te stelen?

[ afbeelding ]
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_67675035
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:16 schreef Toad het volgende:

[..]

Hier zit je denkfout. Het besef dat ze in het verleden zaten, was er altijd al.
Maar dan blijven ze toch altijd zo doorgaan in een cirkel? Dan kan er toch helemaal niks aan het eiland veranderen? Dan zouden ze 30 jaar later weer terug in de tijd geflitst worden en dan begint het weer van voor af aan.. Of zie ik dit nu verkeerd?
pi_67675637
Wat bedoel je precies met die cirkel?

Maar Jack kan bijvoorbeeld nu niet alles opeens veranderen in de Dharmatijd (bijvoorbeeld het hele bos in de fik steken), want dat heeft hij ook nooit gedaan.

Stel dat Sayid wel Ben had doodgeschoten, dan hadden we ook niet met Ben kennis gemaakt in de toekomst. Maar dat is dus niet gebeurd. Dus gaf Sawyer en Kate jonge Ben aan Richard en werd hij later leider van The Others.
pi_67675916
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:47 schreef Toad het volgende:
Wat bedoel je precies met die cirkel?

Maar Jack kan bijvoorbeeld nu niet alles opeens veranderen in de Dharmatijd (bijvoorbeeld het hele bos in de fik steken), want dat heeft hij ook nooit gedaan.

Stel dat Sayid wel Ben had doodgeschoten, dan hadden we ook niet met Ben kennis gemaakt in de toekomst. Maar dat is dus niet gebeurd. Dus gaf Sawyer en Kate jonge Ben aan Richard en werd hij later leider van The Others.
Met dat het verhaal in een cirkel gaat bedoel ik dat dus ook niet voorkomen kan worden dat Ben aan het wiel gaat draaien en ze weer terug in de tijd gaan, tenminste dat concludeer ik uit: 'Whatever happened, happened'. En ze dus niet uit zo'n vicieuze cirkel kunnen komen OMDAT ze niks aan het verleden kunnen veranderen.
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:57:11 #53
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67675993
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:31 schreef Gitaartovenaar het volgende:

[..]

Dan zouden ze 30 jaar later weer terug in de tijd geflitst worden en dan begint het weer van voor af aan.. Of zie ik dit nu verkeerd?
Dertig jaar later flitsen ze ze terug in de tijd, dat hadden we al gezien ja. Maar dat 'weer' van je snap ik niet.
Bekijk het anders eens gewoon vanuit een chronologische tijd. Losties komen in jaren 70 vanuit het niets als volwassen mensen op eiland. Veel gebeurd er, alle Dharma-mensen worden uitgeroeid en nog veel meer waar wij het fijne niet van weten. Vervolgens worden er op het vaste land Jack's Kate's en Saywers geboren die opgroeien en hun leven leiden. Totdat ze naar het eiland vertrekken en voorgoed verdwijnen ( ze zijn immers naar de jaren 70)
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:58:00 #54
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67676018
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:54 schreef Gitaartovenaar het volgende:

[..]

Met dat het verhaal in een cirkel gaat bedoel ik dat dus ook niet voorkomen kan worden dat Ben aan het wiel gaat draaien en ze weer terug in de tijd gaan, tenminste dat concludeer ik uit: 'Whatever happened, happened'. En ze dus niet uit zo'n vicieuze cirkel kunnen komen OMDAT ze niks aan het verleden kunnen veranderen.
Dat is zo, maar het is juist geen cirkel, het is een lineaire lijn, de tijd.
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:15:07 #55
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_67676639
TVP

En kate had mooie haren deze ep
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_67676733
quote:
Dat lukt hem dan gewoon niet, net als met Michael z'n zelfmoordpogingen.

En het is niet eens zozeer dat het ze niet zal lukken, het is dat hetgeen ze juist denken te doen om iets te veranderen, juist hetgene is dat altijd al zou gebeuren.
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:12:33 #57
67640 SaintOfKillers
pi_67678113
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:33 schreef Symer het volgende:
Het verleden ligt vast, de toekomst net zo.
Dat van dat verleden wil ik nog slikken, maar dat van de toekomst niet. Er is een verschil tussen enerzijds de irrelevantie van iets wel of niet doen, want het is eigenlijk al gebeurd en anderzijds iets móeten doen, want het is al gebeurd.

In het eerste geval ben je je niet bewust van het patroon en kun je niets veranderen, in het tweede geval wel en dan kun je keuze maken eruit te stappen.

Tenzij ze je natuurlijk opzadelen met een erg handig geheugenverlies, dat vind ik dan ook een vrij goedkope oplossing.

Zolang je niet met parallelle tijdlijnen werkt, zit je altijd met paradoxen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:16:28 #58
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67678350
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:12 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat van dat verleden wil ik nog slikken, maar dat van de toekomst niet. Er is een verschil tussen enerzijds de irrelevantie van iets wel of niet doen, want het is eigenlijk al gebeurd en anderzijds iets móeten doen, want het is al gebeurd.

In het eerste geval ben je je niet bewust van het patroon en kun je niets veranderen, in het tweede geval wel en dan kun je keuze maken eruit te stappen.
Als je een bewuste keuze probeert te maken om uit het patroon te stappen zal er course-correction optreden. Zie Desmond die het patroon probeerde te doorbreken door Charlie te redden.

Het lag vast dat Charlie zou sterven en daar kon niks aan veranderd worden.
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:34:30 #60
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_67678783
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:21 schreef Symer het volgende:
Als je een bewuste keuze probeert te maken om uit het patroon te stappen zal er course-correction optreden. Zie Desmond die het patroon probeerde te doorbreken door Charlie te redden.

Toch blijft dat Desmond/Charlie-gebeuren ook apart. Als Desmond nooit zou hebben ingegrepen zou Charlie nooit het jamming device in The Looking Glass uit hebben geschakeld, zouden de freightermensen nooit op het eiland komen, zouden de Oceanic Six nooit het eiland verlaten en zou het eiland nooit zijn verplaatst waardoor ze nooit in 1977 zouden zijn beland.

Was het Desmonds destiny om Charlies dood zo lang mogelijk uit te stellen totdat hij The Looking Glass uitschakelde of had het allemaal nooit 'mogen' gebeuren? Is dit waarom Locke - en nu Jack - zo vaak roept dat ze "Never should've left the island!"

Last.fm
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:38:01 #61
67640 SaintOfKillers
pi_67678913
quote:

[..]

Als je een bewuste keuze probeert te maken om uit het patroon te stappen zal er course-correction optreden.
Dat vind ik maar een zwaktebod, zo'n course-correction. Dat is de oplossing waarvan "the lord works in mysterious ways" de theologische equivalent is. Ik weet het niet meer, mijn verklaringen zijn op, dus het is gewoon zo omdat het zo moet zijn.

Al zou je 't wel als slim schrijfwerk kunnen zien, je serie laten plaatsvinden in een universum dat automatisch plotholes corrigeert.
pi_67678958
quote:

[..]

ik vind ie het alleen zo nep dat er alleen het sterven van charlie moest gebeuren, maar de manier waarop niet veel uitmaakt, de toekomst zou heel anders verlopen als charlie in zee was verdronken, door de bliksem zou zijn geraakt of een pijl door zn keel zou krijgen. Of moet je niet zo moeilijk denken?
Цой жив
pi_67679452
Ik weet niet of dat wel zo is. Als Charlie eerder was overleden had misschien iemand anders zijn werk in de Looking Glass gedaan. Of misschien was het altijd al de bedoeling dat Charlie niet eerder zou overlijden en kreeg Desmond die visioenen juist om Charlie net zo lang in leven te houden als nodig was.
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:07:24 #64
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_67679805
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:55 schreef Symer het volgende:
Of misschien was het altijd al de bedoeling dat Charlie niet eerder zou overlijden en kreeg Desmond die visioenen juist om Charlie net zo lang in leven te houden als nodig was.
Ja juist, dat is dus de vraag. Maar dat betekent dus dat Desmonds flashes geen blikken in de toekomst waren, maar 'gewoon' eilandvisioenen zoals bijvoorbeeld Locke ze ook heeft gehad. Terwijl het er wel op duidt dat Desmonds bewustzijn door de tijd reisde (extreme blootstelling aan electromagnetische straling zoals Faradays ratexperimenten)..

Misschien hadden Jack, Kate, Sayid en Hurley nooit het eiland 'mogen' verlaten en is dat ook de reden dat ze nu bij terugkomst naar 1977 flashen. Sun en Lapidus waren dan bijvoorbeeld wel altijd al voorbestemd het eiland te verlaten en niet deel te nemen aan de eilandflashes, vandaar dat zij wél in het heden crashen.

Gewoon speculatie hoor.
Last.fm
pi_67679814
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:58 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat is zo, maar het is juist geen cirkel, het is een lineaire lijn, de tijd.
Laat ik het zo uitleggen, het verhaal is zo dat ze neergestort zijn met een vliegtuig, alles meemaakten van vorige seizoenen, Ben die aan het rad draait en de Losties die vervolgens terug in de tijd gaan. Jaren 70. De Losties komen er in die tijd achter dat ze hier al geweest zijn, alles al een keer gebeurt is en niks kunnen veranderen. Vervolgens loopt de tijd weer op normale wijze door en de geschiedenis herhaalt zich. Als ik dan nadenk loopt het bij mij vast op het punt dat ze inmiddels 28 jaar verder moeten zijn, alles meegemaakt hebben wat er in het verleden gebeurt is en dat ze hun eigen personages tegenkomen (want op ongeveer dat moment stort Oceanic 816 neer). Dan zouden er toch allemaal 'klonen' van personages moeten zijn? De Losties in 1977 op het eiland zijn in de 'normale' wereld in die tijd toch ook kinderen, of moeten nog geboren worden? Dan zou je dus in 1977 enerzijds de Losties in de 'normale' wereld hebben en de Losties op het eiland, met als verschil hun leeftijd.

Is er iemand die me het hele tijdreis gebeuren uit kan leggen? Al is het maar wat je er uitleggen van kunt noemen aangezien tijdreizen niet bestaat en dus uitgelegd kan worden zoals de schrijvers het maar willen.
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:20:32 #66
67640 SaintOfKillers
pi_67680198
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:07 schreef Gitaartovenaar het volgende:
Als ik dan nadenk loopt het bij mij vast op het punt dat ze inmiddels 28 jaar verder moeten zijn, alles meegemaakt hebben wat er in het verleden gebeurt is en dat ze hun eigen personages tegenkomen (want op ongeveer dat moment stort Oceanic 816 neer). Dan zouden er toch allemaal 'klonen' van personages moeten zijn?
Ze zullen zichzelf niet tegenkomen, aangezien ze zichzelf niet zijn tegengekomen . Ze zullen geen 28 jaar op het eiland blijven, ze zijn óf vertrokken óf dood óf terug naar het heden of whatever.

Ze maken alles maar 1 keer mee, ze zitten niet vast in een loop of zo.
pi_67680641
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:07 schreef Gitaartovenaar het volgende:

[..]

Laat ik het zo uitleggen, het verhaal is zo dat ze neergestort zijn met een vliegtuig, alles meemaakten van vorige seizoenen, Ben die aan het rad draait en de Losties die vervolgens terug in de tijd gaan. Jaren 70. De Losties komen er in die tijd achter dat ze hier al geweest zijn, alles al een keer gebeurt is en niks kunnen veranderen. Vervolgens loopt de tijd weer op normale wijze door en de geschiedenis herhaalt zich. Als ik dan nadenk loopt het bij mij vast op het punt dat ze inmiddels 28 jaar verder moeten zijn, alles meegemaakt hebben wat er in het verleden gebeurt is en dat ze hun eigen personages tegenkomen (want op ongeveer dat moment stort Oceanic 816 neer). Dan zouden er toch allemaal 'klonen' van personages moeten zijn? De Losties in 1977 op het eiland zijn in de 'normale' wereld in die tijd toch ook kinderen, of moeten nog geboren worden? Dan zou je dus in 1977 enerzijds de Losties in de 'normale' wereld hebben en de Losties op het eiland, met als verschil hun leeftijd.

Is er iemand die me het hele tijdreis gebeuren uit kan leggen? Al is het maar wat je er uitleggen van kunt noemen aangezien tijdreizen niet bestaat en dus uitgelegd kan worden zoals de schrijvers het maar willen.
In je eerste punt heb je gelijk in. In 1977 zijn er twee Sawyers, de ene die in Dharmaville, en de andere die (aangenomen dat hij voor 1977 geboren is) ergens in Amerika als kind woont.

Over het punt dat ze zichzelf later tegen zouden komen als Oceniac 816 neer zou storten. Theoretisch gezien kan dat natuurlijk. Maar , aangezien we in de eerste vier seizoen nooit een scène gezien hebben waar Sawyer of Kate of wie dan ook een oudere versie van zichzelf tegenkomen, weten wij dat ze op dat moment niet op het eiland zullen zijn (of in ieder geval niet dat aan hun jongere zelf willen meedelen). Het is ook niet zozeer dat ze het verleden niet kunnen veranderen. Er is nooit een verleden geweest waarin de losties niet deel uitmaakten van de Dharma-iniative. Whatever happened, happened.
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:44:02 #68
67640 SaintOfKillers
pi_67680873
Lijkt me trouwens dat indien er een Lostie toch de hele tijd op het eiland zou hebben gezeten, dat ze die dan nog niet duidelijk hebben laten zien. Zoals Jacob bijvoorbeeld.
pi_67682995
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:36 schreef Ereinion het volgende:
...
Maar , aangezien we in de eerste vier seizoen nooit een scène gezien hebben waar Sawyer of Kate of wie dan ook een oudere versie van zichzelf tegenkomen...
In seizoen 1 toen Jack gevangen zat in de ingestorte grot kwam Charlie een andere Jack tegen in de jungle
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:11:50 #70
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_67686710
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:06 schreef Symer het volgende:

[..]

In seizoen 1 toen Jack gevangen zat in de ingestorte grot kwam Charlie een andere Jack tegen in de jungle
VERTEL
pi_67687505
Charlie was aan het afkicken van drugs en Jack vroeg hem of hij hallucinaties had gehad (toen ze samen vastzaten in de grot). Charlie antwoordde dat hij een uur eerder met een andere Jack had gesproken in de jungle.

Die scène waar je die andere Jack ziet (met nette kleren) stond op een bonus-dvd van seizoen 1.

Dat is natuurlijk vrij simpel af te doen als hallucinatie (wat de schrijvers ook suggereerden), maar nu denken sommigen dat die scène verwijderd is omdat het fans te vroeg op het juiste spoor zou zetten. Zonder die bewuste scène te laten zien kun je Charlie's opmerking sneller laten afdoen als onbelangrijk.

Om een soortgelijke reden is namelijk de scène verwijderd waar Sayid aan Rousseau vraagt waar haar team onderzoek naar deed. Haar antwoord was 'Time'.
pi_67691245
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:35 schreef Symer het volgende:
Charlie was aan het afkicken van drugs en Jack vroeg hem of hij hallucinaties had gehad (toen ze samen vastzaten in de grot). Charlie antwoordde dat hij een uur eerder met een andere Jack had gesproken in de jungle.

Die scène waar je die andere Jack ziet (met nette kleren) stond op een bonus-dvd van seizoen 1.

And we are vagabonds
We travel without seatbelts on
We live this close to death
  zaterdag 4 april 2009 @ 00:51:34 #73
104871 remlof
Europees federalist
pi_67695738
Sleutelaflevering

Effe teruglezen
pi_67695937
quote:
hm... het zou kunnen, maar ik denk eerder dat dit een verbeelding is. wel mooie scene overigens, lekker duister. maar ik hoop tenminste dat het niet zo is. Want dan zou Jack (en ik neem aan de anderen) net als Richard niet ouder worden etc.
overigens ga ik er ook vanuit dat O6 + Sawyer's groep een keer terugflitst naar de tijd van Sun, Ben en Locke.

[ Bericht 8% gewijzigd door Toad op 04-04-2009 01:10:29 ]
  zaterdag 4 april 2009 @ 03:14:28 #75
104871 remlof
Europees federalist
pi_67697279
Ik snap "Lost" nu helemaal. Het gaat over de generatie die nu aan de macht is, met ouders die jong waren in de jaren 60/70 (Dharma) en met hun keuzes geconfrontreerd woden in een heel ander perspectief.
pi_67697920
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:28 schreef Ascaroth het volgende:

[ afbeelding ]
_!
  zaterdag 4 april 2009 @ 10:48:22 #78
134538 chansadres
Black & White
pi_67699295
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 09:41 schreef capital_P het volgende:

[..]

Jack = Jacob
Ik denk dat Jacob in de cabin een oude versie is van Jack gespeeld door John Terry.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_67700022
nee, dat is christian.
quote:
I can speak on jacob's behalf.
ofzo
pi_67700294
Jacob = God. Lost staat sinds het begin al bol van de religieuze referenties en Jacob is in de bijbel de 'schepper' van de twaalf stammen van Israël. Daarom is het eiland ook 'magisch', want God zelf wordt er gevangen gehouden (hij riep immers 'Help me' tegen Locke).

Ik vind het een vrij slechte theorie, maar als het zo blijkt te zijn heb ik iig de bragging rights
  zaterdag 4 april 2009 @ 12:25:19 #81
87680 Mirel
pi_67700954
Je bedoelt de twaalf stammen van Kobol.
  zaterdag 4 april 2009 @ 13:50:10 #82
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_67702717
Gisteren aflevering 1 van het nieuwe seizoen gekeken, was is het weer lastig te volgen zeg
pi_67703228
Ik was myat aan het doorkijken en er was iets vreselijk mis, die topic stond er niet in!
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:08:24 #84
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_67704363
Nóg een break, 22 april is er een recap ingepland

Bron
pi_67704398
Kan iemand mij ff uitleggen hoe het komt dat Locke weer in leven is? Kan dat ff niet verklaren
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:12:30 #86
188447 Treveo
I love you, Nancy
pi_67704449
Hhmm, ligt het aan mij of leek die vrouw die Aaron meenam in de supermarkt een beetje op oudere Claire?
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:39:58 #87
87680 Mirel
pi_67705034
Kate keek ook zo raar lang naar haar gezicht.
pi_67705170
Pagina twee teeveepee
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_67707631
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:12 schreef Treveo het volgende:
Hhmm, ligt het aan mij of leek die vrouw die Aaron meenam in de supermarkt een beetje op oudere Claire?
Ik hoop het niet voor Claire
pi_67707827
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:10 schreef Drifter__ het volgende:
Kan iemand mij ff uitleggen hoe het komt dat Locke weer in leven is? Kan dat ff niet verklaren
Dat weet niemand. Het eiland heeft Locke tot leven gewekt.
pi_67708371
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:10 schreef Drifter__ het volgende:
Waarschijnlijk op ongeveer dezelfde manier waardoor Christian al sinds de eerste aflevering over het eiland wandelt, maar dan een stapje verder.
pi_67708420
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 09:41 schreef capital_P het volgende:

[..]

Jack = Jacob
Neh, ik blijf bij mijn theorie dat Jacob een oude buitenaardse levensvorm is die lang geleden op het eiland terecht is gekomen...
pi_67710198
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:15 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Neh, ik blijf bij mijn theorie dat Jacob een oude buitenaardse levensvorm is die lang geleden op het eiland terecht is gekomen...
en daarna de vorm van een mens heeft overgenomen? ik denk dat buitenaardse levensvormen zelfs voor lost iets te ver gegrepen zijn...
pi_67710464
Weten we eigenlijk al iets over de black rock? Zelfs met tijdreizen is het vreemd dat een schip midden op een eiland ligt.
  Lieve Belg zaterdag 4 april 2009 @ 20:10:46 #95
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_67711183
Als Ben later alle mensen van Dharma gaat uitmoorden, zou Sawyer en de rest nog bij Dharma zitten?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_67711753
Over dat gesproken, enig idee waarom Ethan de Purge overleefd heeft? We weten nu dat hij in het kamp geboren is, en dus niet oorspronkelijk een hostile is geweest.
pi_67712439
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:10 schreef Jump het volgende:
Als Ben later alle mensen van Dharma gaat uitmoorden, zou Sawyer en de rest nog bij Dharma zitten?
Ik zit nog steeds te wachten op het moment dat de Losties hun kennis gaan gebruiken als machtmiddel, dat zal dat moment wel worden.
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_67714610
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:20 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ze zullen zichzelf niet tegenkomen, aangezien ze zichzelf niet zijn tegengekomen . Ze zullen geen 28 jaar op het eiland blijven, ze zijn óf vertrokken óf dood óf terug naar het heden of whatever.

Ze maken alles maar 1 keer mee, ze zitten niet vast in een loop of zo.
Dit verklaart misschien ook de oorsprong van Adam & Eve!
pi_67714705
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:15 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Buitenaardste wezens lijken me echt niks
Цой жив
pi_67715218
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:55 schreef EvilMarc het volgende:

[..]

Ik zit nog steeds te wachten op het moment dat de Losties hun kennis gaan gebruiken als machtmiddel, dat zal dat moment wel worden.
ze zitten nu in 1977. de purge vindt pas plaats in 1992 (geschat). dit betekent dat ze 15 jaar moeten wachten tot dit begint, of er moeten nog meer tijdreizen plaats gaan vinden.

lijkt erop dat het heel lang gaat duren voordat er weer iets spectaculairs gaat komen ben ik bang.
ik denk dat de afleveringen die nu nog komen tot het eind van het seizoen, meer inzicht gaan geven over de geschiedenis en hopelijk opheldering van de (vele) mysteries.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')