SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Viel mij ook op.quote:Op vrijdag 3 april 2009 00:45 schreef Mirel het volgende:
He will always lose his innocence, he will be like us oid.
Ik kan dit niet interpreteren op een manier dat de Others gewetenloze monsters zijn. Dussss, iemand?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is allemaal zo makkelijk!
Oh en btw:Dat klopt natuurlijk niet helemaal. Het eiland zit gewoon in een soort temporal bubble, waardoor er tijdpsprongen plaatsvinden en er time-dilation kan optreden zodra je de event horizon van die bubble betreedt dan wel uitgaat.quote:Daniel is een fysicus die ook met een parachute op het eiland geland is, afkomstig van het vrachtschip. Hij doet allerlei proefjes op eiland waardoor hij oa er achter is gekomen dat het eiland een andere tijd weergeeft. Ook lijkt hij last te hebben van geheugenverlies.
En Daniel geheugenverlies? Que?
[ Bericht 21% gewijzigd door DustPuppy op 03-04-2009 07:22:37 ]"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
In een van de vorige seizoenen zat wel zo een geheugenwisprogramma. Dat iemand vastgebonden op een stoel telkens bepaalde beelden voorgeschoten krijgt. Misschien heeft het er iets mee te maken?quote:Op vrijdag 3 april 2009 00:45 schreef Mirel het volgende:
He will always lose his innocence, he will be like us oid.
Ik kan dit niet interpreteren op een manier dat de Others gewetenloze monsters zijn. Dussss, iemand?
En hij zei : "Light cones are tipping over" wat misschien verwijst naar een zwart gat in de buurt ?quote:Op vrijdag 3 april 2009 07:17 schreef DustPuppy het volgende:
Oh en btw:
[..]
Dat klopt natuurlijk niet helemaal. Het eiland zit gewoon in een soort temporal bubble, waardoor er tijdpsprongen plaatsvinden en er time-dilation kan optreden zodra je de event horizon van die bubble betreedt dan wel uitgaat.
En Daniel geheugenverlies? Que?
Idd, kate in de supermarktquote:Op vrijdag 3 april 2009 04:35 schreef Bullet-tooth het volgende:
Serieus, die vakkenvuller is een homo. Hij keek niet eens naar Kate's kontje toen zij iets aan hem vroeg. Tot 2x toe.
Schande.
In seizoen 4 had Faraday geheugenproblemen. Hij probeerde vooruitgang te boeken met een kaartspelletje, maar dat lukte niet:quote:
Volgens mij is dat nooit opgehelderd, maar het heeft vast iets te maken met waarom hij hulp van een verzorgster nodig had voordat hij naar het eiland kwam.quote:[DANIEL and CHARLOTTE are sitting at a fire. There is a table with cards on it before them.]
CHARLOTTE: Time. Okay, tell me. What do you remember?
DANIEL: Uh...queen of diamonds? Then we...six! Of clubs. Sorry. And then we have the red ten of...hearts, maybe?
[CHARLOTTE flips the cards over. He got all but the last one right.]
CHARLOTTE: It's two out of three. It's not bad. It's progress.
DANIEL: Three cards, Charlotte. Is that progress?
Ik kan me ook herinneren dat Faraday thuis zat te huilen toen hij keek naar het nieuwsbericht over flight 815 die was gevonden op de bodem van de oceaan. Toen iemand vroeg waarom hij huilde, wist hij het niet.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:05 schreef Symer het volgende:
[..]
In seizoen 4 had Faraday geheugenproblemen. Hij probeerde vooruitgang te boeken met een kaartspelletje, maar dat lukte niet:
[..]
Volgens mij is dat nooit opgehelderd, maar het heeft vast iets te maken met waarom hij hulp van een verzorgster nodig had voordat hij naar het eiland kwam.
Ja, echt hèquote:
Maar wat is dood? Is Locke dood? Dood betekent volgens mij niet al te veel op dat eiland...quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:36 schreef Gitaartovenaar het volgende:
Ik vind die "Whatever happened, happened" theorie een beetje zwak.. Als Sayid er gewoon voor kiest Ben 3 keer met een wapen door z'n kop te knallen, wil je dan zeggen dat Ben het overleeft? Of dat Jack in plaats van af te wachten Ben gewoon neerschiet. De personen hebben nog steeds een eigen wil, als ze Ben echt dood hadden willen hebben hadden ze dat wel op een effectieve manier gedaan.
Nee, dan begrijp je het niet goed. Sayid kan er niet voor kiezen om Ben 3 keer door de kop te schieten, want hij heeft dat dus niet gedaan. Ik zou er nog even een keer goed over nadenken voor je de theorie meteen zwak noemt.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:36 schreef Gitaartovenaar het volgende:
Ik vind die "Whatever happened, happened" theorie een beetje zwak.. Als Sayid er gewoon voor kiest Ben 3 keer met een wapen door z'n kop te knallen, wil je dan zeggen dat Ben het overleeft? Of dat Jack in plaats van af te wachten Ben gewoon neerschiet. De personen hebben nog steeds een eigen wil, als ze Ben echt dood hadden willen hebben hadden ze dat wel op een effectieve manier gedaan.
Dat snap ik wel, maar ze beseffen wel dat ze in het verleden zitten en dat is sowieso al 'veranderd'. Door dit besef in combinatie met dat er met hun verstand niks mis is zou je jezelf er toch toe moeten kunnen zetten om Ben WEL 3 keer in z'n kop te schieten en het zekere voor het onzekere nemen? Ik snap dat wanneer Sayid er voor kiest om naar links te gaan in plaats van naar rechts hij die keuze eerder gemaakt heeft en er dus niks verandert, maar onherstelbare keuzes moeten toch mogelijk kunnen zijn? Als Sayid besluit die "Whatever happened, happened" theorie uit te testen en als het ware besluit z'n piemel er af te snijden dan groeit die lijkt mij toch echt niet meer aan.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nee, dan begrijp je het niet goed. Sayid kan er niet voor kiezen om Ben 3 keer door de kop te schieten, want hij heeft dat dus niet gedaan. Ik zou er nog even een keer goed over nadenken voor je de theorie meteen zwak noemt.
Datzelfde geldt voor 'whatever happened, happened'. Je zou denken dat er ooit een eerste keer moet zijn geweest dat 'whatever happened' nog niet gehappend is. De losties moeten immers toch ooit voor de eerste keer terug in de tijd zijn gegaan?quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toch klopt er ergens iets niet. Ben is "evil" omdat hij werd neergeschoten, maar hij werd ook neergeschoten omdat hij evil is. Dat is een kip/ei cirkel-redenering die nergens begint.
Ja, daar werd in de vorige aflevering nog aan gerefereerdquote:Op vrijdag 3 april 2009 12:35 schreef One_conundrum het volgende:
Hmm, maar zien we in de oudere aflevering de kleine Ben niet de Jungle in vluchten en opgevangen worden door Richard?
De losties kunnen zichzelf wel iets aandoen omdat ze vanuit hun tijdslijn gezien in het heden leven. Ze zijn nu echter in het verleden van Ben en de rest van Dharma en kunnen hun niets aandoen omdat de toekomst van Ben al vast ligt, hij leeft nog in 2007.quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:13 schreef Gitaartovenaar het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar ze beseffen wel dat ze in het verleden zitten en dat is sowieso al 'veranderd'. Door dit besef in combinatie met dat er met hun verstand niks mis is zou je jezelf er toch toe moeten kunnen zetten om Ben WEL 3 keer in z'n kop te schieten en het zekere voor het onzekere nemen? Ik snap dat wanneer Sayid er voor kiest om naar links te gaan in plaats van naar rechts hij die keuze eerder gemaakt heeft en er dus niks verandert, maar onherstelbare keuzes moeten toch mogelijk kunnen zijn? Als Sayid besluit die "Whatever happened, happened" theorie uit te testen en als het ware besluit z'n piemel er af te snijden dan groeit die lijkt mij toch echt niet meer aan.
hmm, nu je het zegt ...quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:40 schreef Symer het volgende:
[..]
Ja, daar werd in de vorige aflevering nog aan gerefereerdBen vroeg aan Sayid of hij door Richard gestuurd was om Ben te komen halen. Richard had in die oudere aflevering namelijk gezegd dat Ben geduld moest hebben en (waarschijnlijk) dat iemand hem zou komen halen als de tijd rijp was.
Hier zit je denkfout. Het besef dat ze in het verleden zaten, was er altijd al.quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:13 schreef Gitaartovenaar het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar ze beseffen wel dat ze in het verleden zitten en dat is sowieso al 'veranderd'.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:28 schreef Ascaroth het volgende:
Richard die een klein jochie buiten bewustzijn een donkere ruimte inneemt om zijn innocence te stelen?
[ afbeelding ]
Maar dan blijven ze toch altijd zo doorgaan in een cirkel? Dan kan er toch helemaal niks aan het eiland veranderen? Dan zouden ze 30 jaar later weer terug in de tijd geflitst worden en dan begint het weer van voor af aan.. Of zie ik dit nu verkeerd?quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:16 schreef Toad het volgende:
[..]
Hier zit je denkfout. Het besef dat ze in het verleden zaten, was er altijd al.
Met dat het verhaal in een cirkel gaat bedoel ik dat dus ook niet voorkomen kan worden dat Ben aan het wiel gaat draaien en ze weer terug in de tijd gaan, tenminste dat concludeer ik uit: 'Whatever happened, happened'. En ze dus niet uit zo'n vicieuze cirkel kunnen komen OMDAT ze niks aan het verleden kunnen veranderen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:47 schreef Toad het volgende:
Wat bedoel je precies met die cirkel?
Maar Jack kan bijvoorbeeld nu niet alles opeens veranderen in de Dharmatijd (bijvoorbeeld het hele bos in de fik steken), want dat heeft hij ook nooit gedaan.
Stel dat Sayid wel Ben had doodgeschoten, dan hadden we ook niet met Ben kennis gemaakt in de toekomst. Maar dat is dus niet gebeurd. Dus gaf Sawyer en Kate jonge Ben aan Richard en werd hij later leider van The Others.
Dertig jaar later flitsen ze ze terug in de tijd, dat hadden we al gezien ja. Maar dat 'weer' van je snap ik niet.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:31 schreef Gitaartovenaar het volgende:
[..]
Dan zouden ze 30 jaar later weer terug in de tijd geflitst worden en dan begint het weer van voor af aan.. Of zie ik dit nu verkeerd?
Dat is zo, maar het is juist geen cirkel, het is een lineaire lijn, de tijd.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:54 schreef Gitaartovenaar het volgende:
[..]
Met dat het verhaal in een cirkel gaat bedoel ik dat dus ook niet voorkomen kan worden dat Ben aan het wiel gaat draaien en ze weer terug in de tijd gaan, tenminste dat concludeer ik uit: 'Whatever happened, happened'. En ze dus niet uit zo'n vicieuze cirkel kunnen komen OMDAT ze niks aan het verleden kunnen veranderen.
Dat lukt hem dan gewoon niet, net als met Michael z'n zelfmoordpogingen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:36 schreef Gitaartovenaar het volgende:
Dat van dat verleden wil ik nog slikken, maar dat van de toekomst niet. Er is een verschil tussen enerzijds de irrelevantie van iets wel of niet doen, want het is eigenlijk al gebeurd en anderzijds iets móeten doen, want het is al gebeurd.quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:33 schreef Symer het volgende:
Het verleden ligt vast, de toekomst net zo.
Als je een bewuste keuze probeert te maken om uit het patroon te stappen zal er course-correction optreden. Zie Desmond die het patroon probeerde te doorbreken door Charlie te redden.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat van dat verleden wil ik nog slikken, maar dat van de toekomst niet. Er is een verschil tussen enerzijds de irrelevantie van iets wel of niet doen, want het is eigenlijk al gebeurd en anderzijds iets móeten doen, want het is al gebeurd.
In het eerste geval ben je je niet bewust van het patroon en kun je niets veranderen, in het tweede geval wel en dan kun je keuze maken eruit te stappen.
Toch blijft dat Desmond/Charlie-gebeuren ook apart. Als Desmond nooit zou hebben ingegrepen zou Charlie nooit het jamming device in The Looking Glass uit hebben geschakeld, zouden de freightermensen nooit op het eiland komen, zouden de Oceanic Six nooit het eiland verlaten en zou het eiland nooit zijn verplaatst waardoor ze nooit in 1977 zouden zijn beland.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:21 schreef Symer het volgende:
Als je een bewuste keuze probeert te maken om uit het patroon te stappen zal er course-correction optreden. Zie Desmond die het patroon probeerde te doorbreken door Charlie te redden.
Het lag vast dat Charlie zou sterven en daar kon niks aan veranderd worden.
Dat vind ik maar een zwaktebod, zo'n course-correction. Dat is de oplossing waarvan "the lord works in mysterious ways" de theologische equivalent is. Ik weet het niet meer, mijn verklaringen zijn op, dus het is gewoon zo omdat het zo moet zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:21 schreef Symer het volgende:
[..]
Als je een bewuste keuze probeert te maken om uit het patroon te stappen zal er course-correction optreden.
ik vind ie het alleen zo nep dat er alleen het sterven van charlie moest gebeuren, maar de manier waarop niet veel uitmaakt, de toekomst zou heel anders verlopen als charlie in zee was verdronken, door de bliksem zou zijn geraakt of een pijl door zn keel zou krijgen. Of moet je niet zo moeilijk denken?quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:21 schreef Symer het volgende:
[..]
Als je een bewuste keuze probeert te maken om uit het patroon te stappen zal er course-correction optreden. Zie Desmond die het patroon probeerde te doorbreken door Charlie te redden.
Het lag vast dat Charlie zou sterven en daar kon niks aan veranderd worden.
Ja juist, dat is dus de vraag. Maar dat betekent dus dat Desmonds flashes geen blikken in de toekomst waren, maar 'gewoon' eilandvisioenen zoals bijvoorbeeld Locke ze ook heeft gehad. Terwijl het er wel op duidt dat Desmonds bewustzijn door de tijd reisde (extreme blootstelling aan electromagnetische straling zoals Faradays ratexperimenten)..quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:55 schreef Symer het volgende:
Of misschien was het altijd al de bedoeling dat Charlie niet eerder zou overlijden en kreeg Desmond die visioenen juist om Charlie net zo lang in leven te houden als nodig was.
Laat ik het zo uitleggen, het verhaal is zo dat ze neergestort zijn met een vliegtuig, alles meemaakten van vorige seizoenen, Ben die aan het rad draait en de Losties die vervolgens terug in de tijd gaan. Jaren 70. De Losties komen er in die tijd achter dat ze hier al geweest zijn, alles al een keer gebeurt is en niks kunnen veranderen. Vervolgens loopt de tijd weer op normale wijze door en de geschiedenis herhaalt zich. Als ik dan nadenk loopt het bij mij vast op het punt dat ze inmiddels 28 jaar verder moeten zijn, alles meegemaakt hebben wat er in het verleden gebeurt is en dat ze hun eigen personages tegenkomen (want op ongeveer dat moment stort Oceanic 816 neer). Dan zouden er toch allemaal 'klonen' van personages moeten zijn? De Losties in 1977 op het eiland zijn in de 'normale' wereld in die tijd toch ook kinderen, of moeten nog geboren worden? Dan zou je dus in 1977 enerzijds de Losties in de 'normale' wereld hebben en de Losties op het eiland, met als verschil hun leeftijd.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat is zo, maar het is juist geen cirkel, het is een lineaire lijn, de tijd.
Ze zullen zichzelf niet tegenkomen, aangezien ze zichzelf niet zijn tegengekomenquote:Op vrijdag 3 april 2009 16:07 schreef Gitaartovenaar het volgende:
Als ik dan nadenk loopt het bij mij vast op het punt dat ze inmiddels 28 jaar verder moeten zijn, alles meegemaakt hebben wat er in het verleden gebeurt is en dat ze hun eigen personages tegenkomen (want op ongeveer dat moment stort Oceanic 816 neer). Dan zouden er toch allemaal 'klonen' van personages moeten zijn?
In je eerste punt heb je gelijk in. In 1977 zijn er twee Sawyers, de ene die in Dharmaville, en de andere die (aangenomen dat hij voor 1977 geboren is) ergens in Amerika als kind woont.quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:07 schreef Gitaartovenaar het volgende:
[..]
Laat ik het zo uitleggen, het verhaal is zo dat ze neergestort zijn met een vliegtuig, alles meemaakten van vorige seizoenen, Ben die aan het rad draait en de Losties die vervolgens terug in de tijd gaan. Jaren 70. De Losties komen er in die tijd achter dat ze hier al geweest zijn, alles al een keer gebeurt is en niks kunnen veranderen. Vervolgens loopt de tijd weer op normale wijze door en de geschiedenis herhaalt zich. Als ik dan nadenk loopt het bij mij vast op het punt dat ze inmiddels 28 jaar verder moeten zijn, alles meegemaakt hebben wat er in het verleden gebeurt is en dat ze hun eigen personages tegenkomen (want op ongeveer dat moment stort Oceanic 816 neer). Dan zouden er toch allemaal 'klonen' van personages moeten zijn? De Losties in 1977 op het eiland zijn in de 'normale' wereld in die tijd toch ook kinderen, of moeten nog geboren worden? Dan zou je dus in 1977 enerzijds de Losties in de 'normale' wereld hebben en de Losties op het eiland, met als verschil hun leeftijd.
Is er iemand die me het hele tijdreis gebeuren uit kan leggen? Al is het maar wat je er uitleggen van kunt noemen aangezien tijdreizen niet bestaat en dus uitgelegd kan worden zoals de schrijvers het maar willen.
In seizoen 1 toen Jack gevangen zat in de ingestorte grot kwam Charlie een andere Jack tegen in de junglequote:Op vrijdag 3 april 2009 16:36 schreef Ereinion het volgende:
...
Maar , aangezien we in de eerste vier seizoen nooit een scène gezien hebben waar Sawyer of Kate of wie dan ook een oudere versie van zichzelf tegenkomen...
VERTELquote:Op vrijdag 3 april 2009 18:06 schreef Symer het volgende:
[..]
In seizoen 1 toen Jack gevangen zat in de ingestorte grot kwam Charlie een andere Jack tegen in de jungle
quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:35 schreef Symer het volgende:
Charlie was aan het afkicken van drugs en Jack vroeg hem of hij hallucinaties had gehad (toen ze samen vastzaten in de grot). Charlie antwoordde dat hij een uur eerder met een andere Jack had gesproken in de jungle.
Die scène waar je die andere Jack ziet (met nette kleren) stond op een bonus-dvd van seizoen 1.
hm... het zou kunnen, maar ik denk eerder dat dit een verbeelding is. wel mooie scene overigens, lekker duister. maar ik hoop tenminste dat het niet zo is. Want dan zou Jack (en ik neem aan de anderen) net als Richard niet ouder worden etc.quote:
quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:28 schreef Ascaroth het volgende:
Richard die een klein jochie buiten bewustzijn een donkere ruimte inneemt om zijn innocence te stelen?
[ afbeelding ]
Jack = Jacobquote:
Ik denk dat Jacob in de cabin een oude versie is van Jack gespeeld door John Terry.quote:
ofzoquote:I can speak on jacob's behalf.
Ik hoop het niet voor Clairequote:Op zaterdag 4 april 2009 15:12 schreef Treveo het volgende:
Hhmm, ligt het aan mij of leek die vrouw die Aaron meenam in de supermarkt een beetje op oudere Claire?
Dat weet niemand. Het eiland heeft Locke tot leven gewekt.quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:10 schreef Drifter__ het volgende:
Kan iemand mij ff uitleggen hoe het komt dat Locke weer in leven is? Kan dat ff niet verklaren
Waarschijnlijk op ongeveer dezelfde manier waardoor Christian al sinds de eerste aflevering over het eiland wandelt, maar dan een stapje verder.quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:10 schreef Drifter__ het volgende:
Kan iemand mij ff uitleggen hoe het komt dat Locke weer in leven is? Kan dat ff niet verklaren
Neh, ik blijf bij mijn theorie dat Jacob een oude buitenaardse levensvorm is die lang geleden op het eiland terecht is gekomen...quote:
en daarna de vorm van een mens heeft overgenomen? ik denk dat buitenaardse levensvormen zelfs voor lost iets te ver gegrepen zijn...quote:Op zaterdag 4 april 2009 18:15 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Neh, ik blijf bij mijn theorie dat Jacob een oude buitenaardse levensvorm is die lang geleden op het eiland terecht is gekomen...
Ik zit nog steeds te wachten op het moment dat de Losties hun kennis gaan gebruiken als machtmiddel, dat zal dat moment wel worden.quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:10 schreef Jump het volgende:
Als Ben later alle mensen van Dharma gaat uitmoorden, zou Sawyer en de rest nog bij Dharma zitten?
Dit verklaart misschien ook de oorsprong van Adam & Eve!quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze zullen zichzelf niet tegenkomen, aangezien ze zichzelf niet zijn tegengekomen. Ze zullen geen 28 jaar op het eiland blijven, ze zijn óf vertrokken óf dood óf terug naar het heden of whatever.
Ze maken alles maar 1 keer mee, ze zitten niet vast in een loop of zo.
Buitenaardste wezens lijken me echt niksquote:Op zaterdag 4 april 2009 18:15 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Neh, ik blijf bij mijn theorie dat Jacob een oude buitenaardse levensvorm is die lang geleden op het eiland terecht is gekomen...
ze zitten nu in 1977. de purge vindt pas plaats in 1992 (geschat). dit betekent dat ze 15 jaar moeten wachten tot dit begint, of er moeten nog meer tijdreizen plaats gaan vinden.quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:55 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds te wachten op het moment dat de Losties hun kennis gaan gebruiken als machtmiddel, dat zal dat moment wel worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |