Hetzelfde probleem dus als nu. Je geeft ze juridisch een heel andere positie tegenover Nederland, en je dan afvragen waarom ze zich anders opstellen tegenover Nederland...quote:Op donderdag 2 april 2009 18:36 schreef maartena het volgende:
Nope. Dan zwaaien de Marokkanen met het handje, en blijven de Marokkanen in Nederland de komende 5 generaties exclusief Marokkaan. Tot er weer eens een Nederlandse populist opstaat die zich afvraagt waarom die Marokkanen van de 5e generatie zich zo "Marokkaans" voelen en niet meedoen in de Nederlandse samenleving.
Ik weet het wel zeker, Marokko is dolblij met die combinatie. Die Nederlandse nationaliteit brengt geld in het laatje, vooral in combinatie met het aanhalen en in stand houden van de band met Marokko, waar die nationaliteitswetgeving de belangrijkste rol in heeft.quote:Dacht je echt dat het de Marokkaanse regering echt ook maar IETS interesseert of iemand wel of niet Nederlander kan worden dan wel blijven?
Je zei net zelf dat elk land zelf bepaalt wie daarvan de nationaliteit krijgt en wie niet. Dan kan Nederland ook gewoon als voorwaarde voor het verkrijgen eisen dat een andere nationaliteit eindigt.quote:Sowieso is het lastig om de Nederlandse nationaliteit af te pakken.
Maartena heeft net uitgelegd, dat dat niet goed werkt.quote:Op donderdag 2 april 2009 19:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je zei net zelf dat elk land zelf bepaalt wie daarvan de nationaliteit krijgt en wie niet. Dan kan Nederland ook gewoon als voorwaarde voor het verkrijgen eisen dat een andere nationaliteit eindigt.
Voor Marokkanen, Turken en Iraniërs geldt, dat ze hun nationaliteit niet kunnen opgeven, al zouden ze nog zo hard willen.quote:Voor mij is het uitgangspunt heel simpel, je hebt Nederlanders en je hebt buitenlanders. Nederlanders hebben allemaal gelijke rechten, en buitenlanders hebben een verblijfsvergunning of visum nodig om hier te werken respectievelijk zijn. Wordt je Nederlander, dan wordt je ook Nederlander zoals alle andere Nederlanders Nederlander zijn, zonder extra rechten tov een ander land. Wil je dat andere land niet opgeven en daar altijd terug kunnen keren, dan moet je het maar doen met een verblijfsvergunning.
Maar wel op aanvraag en naar keuze.quote:Op donderdag 2 april 2009 20:14 schreef Kees22 het volgende:
En dan de uitsmijter: Cohen bijvoorbeeld is een jood in de zoveelste generatie. Met automatisch recht op vestiging in Israel, dus de facto een Israelisch paspoort.
Israël bestaat pas 50 jaar hoor.quote:Dat is al 2000 jaar zo.
Nee hoor.quote:Op donderdag 2 april 2009 20:14 schreef Kees22 het volgende:
Maartena heeft net uitgelegd, dat dat niet goed werkt.
Dan moet voor hen gelden dat ze de Nederlandse nationaliteit niet kunnen krijgen, hoe hard ze dat ook willen.quote:Voor Marokkanen, Turken en Iraniërs geldt, dat ze hun nationaliteit niet kunnen opgeven, al zouden ze nog zo hard willen.
Je kunt die ambtenaren sowieso niks kwalijk nemen, wel degenen die ervoor verantwoordelijk zijn dat we het over 50 jaar nog steeds over Marokkanen hebben als we een groep Nederlanders bedoelen.quote:Overigens: die ambtenaren die de aangevers van babies waarschuwen voor de gevolgen van een andere dan de toegestane naam, denken mee en zijn behulpzaam. Ik snap niet goed wat er tegen behulpzame ambtenaren is. Doen ze eens een keer wat, en wordt er gemekkerd.
Onderbouw eens hoe Marokko zou profiteren van de dubbele nationaliteit in Nederland tegenover alleen de Marokkaanse nationaliteit?quote:Op donderdag 2 april 2009 19:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik weet het wel zeker, Marokko is dolblij met die combinatie. Die Nederlandse nationaliteit brengt geld in het laatje, vooral in combinatie met het aanhalen en in stand houden van de band met Marokko, waar die nationaliteitswetgeving de belangrijkste rol in heeft.
Jawelquote:Op donderdag 2 april 2009 21:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee hoor.
Wat een verrassing!quote:Op donderdag 2 april 2009 20:14 schreef Kees22 het volgende:
En dan de uitsmijter: Cohen jood Israel.
Dat geldt voor Turken en Marokkanen ook: ze zijn niet gedwongen om daar te gaan wonen.quote:Op donderdag 2 april 2009 20:20 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar wel op aanvraag en naar keuze.
Je hebt een punt. Ik bedoelde duidelijk te maken, dat joden zich al 2000 jaar als afzonderlijke groep manifesteren, met een eigen loyaliteit. Dat is nogal wat anders dan een derde of zelfs tiende generatie Marokkaan of Turk.quote:[..]
Israël bestaat pas 50 jaar hoor..
Ze straffen voor iets waar ze geen schuld aan hebben?quote:Op donderdag 2 april 2009 21:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
Dan moet voor hen gelden dat ze de Nederlandse nationaliteit niet kunnen krijgen, hoe hard ze dat ook willen.
Waarom zouden die landen? En hard opstellen tegen een land is iets anders dan hard opstellen tegen de burgers van dat land.quote:Moet je zien hoe snel die landen dan hun nationaliteitswetgeving aanpassen. Ik vind het ook allemaal niet leuk, maar je moet je daarin hard opstellen tegenover die landen, anders blijven ze gewoon doorgaan met het behartigen van hun belang, terwijl dat hier de integratie belemmert.
Ik vind minister een aardig hoog ambt, dus ze heeft beide. En als minister doet ze het, voorzover ik kan zien, niet slecht. In elk geval een stuk beter dan haar voorgangster, uuh, wie was dat ook al weer? Vergeten!quote:Overigens kunnen Turken het wel, en moeten het dus volgens de wet ook eigenlijk bij naturalisatie, maar zelfs onze eigen staatssecretaris van justitie vindt het belangrijker dat zij Turk blijft dan dat ze Nederland in een heel hoog ambt mag dienen.
Ach, we hebben het ook nog steeds over Indo's, Chinezen en joden, dus waarom niet over Marokkanen?quote:
[..]
Je kunt die ambtenaren sowieso niks kwalijk nemen, wel degenen die ervoor verantwoordelijk zijn dat we het over 50 jaar nog steeds over Marokkanen hebben als we een groep Nederlanders bedoelen.
Sterk argument!quote:
Het is geen straf maar een consequentie.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:34 schreef Kees22 het volgende:
Ze straffen voor iets waar ze geen schuld aan hebben?
Dan nog: een consequentie van eisen van een ander! Niet van hun eigen gedrag/wens.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:53 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het is geen straf maar een consequentie.
Als dat de richtlijn zou zijn kan je het halve wetboek wel weggooien.quote:Op vrijdag 3 april 2009 00:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan nog: een consequentie van eisen van een ander! Niet van hun eigen gedrag/wens.
De VS hebben zelfs een minister (van defensie notabene) gehad met twee paspoorten, een Amerikaans en Israelisch. Laat die nou toevallig ook Cohen heetten trouwens.quote:Op donderdag 2 april 2009 20:14 schreef Kees22 het volgende:
En dan de uitsmijter: Cohen bijvoorbeeld is een jood in de zoveelste generatie. Met automatisch recht op vestiging in Israel, dus de facto een Israelisch paspoort. Dat is al 2000 jaar zo. Ook maar afpakken dan?
Volgens mij is Suzan gewoon in Nederland geboren uit een Nederlandse moeder en een Turkse vader, dus al vanaf haar geboorte Nederlandse. Daarbij had ze een Turks paspoort, zoals ze zelf zei "nog ergens in de kast liggen."quote:Op donderdag 2 april 2009 19:13 schreef maartena het volgende:
[..]
Ah ja. Dat zouden ze bij mijn kinderen ook doen trouwens, die zien moeder van Amerikaanse makelij, vader van Nederlandse makelij, dus hoppa beide nationaliteiten voor het kind. Dat is ook vrij normaal verder, alleen kijken ze in dit geval dus niet naar welke generatie.
De vraag is wel of Suzan in Nederland geboren is, OF wel in Nederland geboren maar niet genaturaliseerd tot later in haar leven, toen de ouders bijv. ook naturaliseerden. Als dat het geval is namelijk, dan heeft de overheid in eerste instantie goed gehandeld.
Bullshit, dat kunnen ze wel, maar dat willen ze niet. Echt grote onzin.quote:Op donderdag 2 april 2009 20:14 schreef Kees22 het volgende:
Voor Marokkanen, Turken en Iraniërs geldt, dat ze hun nationaliteit niet kunnen opgeven, al zouden ze nog zo hard willen.
Gia, ik had je al reeds gewaarschuwd met betrekking tot het domme speculeren. Je zet jezelf alleen maar te kak, maar volgens mij heb je het nog steeds niet door. Sowieso zie ik in je posts een extreme vorm van afgunst jegens Marokkanen. "Zij kunnen een mooi huis bouwen in Marokko en dat wil ik niet".quote:Op vrijdag 3 april 2009 07:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Bullshit, dat kunnen ze wel, maar dat willen ze niet. Echt grote onzin.
Als ze hun eigen nationaliteit opgeven, verliezen ze erfrecht in Marokko en dat willen ze niet.
Een Marokkaans-Nederlandse man en vrouw moeten gewoon hun kind aan kunnen geven met alleen de Nederlandse nationaliteit. Zeker als we het hebben over 3de en 4de generatie.
Familie in het thuisland? Als de grootouders zelfs al hier geboren zijn? Hebben ze niet meer!
Bezit in het buitenland? Ja, zolang we het hebben van die dubbele nationalteit blijven faciliteren, blijven ze daar bezit opbouwen, op naam van een verre neef of zo. Wat ze dan op latere leeftijd zelf weer erven.
Makkelijke manier om je spaargeld weg te sluizen, toch?
Israel heeft een minister van defensie gehad met eveneens twee paspoorten, een Israelische en een Marokkaanse.quote:Op vrijdag 3 april 2009 01:14 schreef maartena het volgende:
[..]
De VS hebben zelfs een minister (van defensie notabene) gehad met twee paspoorten, een Amerikaans en Israelisch. Laat die nou toevallig ook Cohen heetten trouwens.
Weet je meer dan ik.quote:Op vrijdag 3 april 2009 01:04 schreef Mdk het volgende:
[..]
Als dat de richtlijn zou zijn kan je het halve wetboek wel weggooien.
Jij kunt ook alleen maar reageren door af te geven op mensen die het niet met je eens zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2009 08:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gia, ik had je al reeds gewaarschuwd met betrekking tot het domme speculeren. Je zet jezelf alleen maar te kak, maar volgens mij heb je het nog steeds niet door. Sowieso zie ik in je posts een extreme vorm van afgunst jegens Marokkanen. "Zij kunnen een mooi huis bouwen in Marokko en dat wil ik niet".
Het KAN niet, omdat het sowieso automatisch gaat - dat is wettelijk zo geregeld. De enige manier om er af te komen is om ALLE banden te verbreken en NOOIT meer naar Marokko toe te gaan. Jij weet net zo goed als ik dat het feitelijk ONMOGELIJK is voor de huidige en volgende generatie, gezien het feit dat er FAMILIELEDEN zitten en er inderdaad BEZITTINGEN zijn. Denk jij nu echt dat mensen, alleen omdat je vol met bekrompen waanbeelden en afgunst/jaloezie zit, zij dit ALLEMAAL gaan achterlaten - daarmee wellicht tienduizenden euro's weggooien en hun familieleden nooit meer kunnen zien? Denk jij dat? Er is een duidelijk verschil tussen theoretisch kunnen en praktisch kunnen. Wellicht dat jij geen reet geeft om je eigen cultuur, eigen ouders, eigen grootouders en/of bezittingen, maar bij Marokkanen is dat duidelijk anders.quote:Op vrijdag 3 april 2009 08:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij kunt ook alleen maar reageren door af te geven op mensen die het niet met je eens zijn.
Een inhoudelijke reactie hoeven we van jou niet te verwachten, wel?
Jij weet net zo goed als ik dat je je Marokkaanse nationaliteit WEL op kunt geven, c.q. een kind gewoon niet aan hoeft te melden als Marokkaan. Dat KAN gewoon.
Het feit dat de meeste Marokkanen dat niet willen is vooral vanwege het erfrecht.
Geef dat dan toe, i.p.v. mij te beschuldigen van afgunst.
Als er iemand niet afgunstig hoeft te zijn, ben ik het wel.
Maar je verschuilen achter dooddoeners als "marokkanen kunnen niet van hun nationaliteit af", terwijl het gaat om "WILLEN niet van hun nationaliteit af", is zielig.
Zeker, puur uit eigenbelang - iets wat ieder weldenkend mens die geeft om zijn familie zou doen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:29 schreef Lemmeb het volgende:
Maar goed, Mutant01, uiteindelijk zeg je dus dat het weldegelijk kan, dat opgeven van de Marokkaanse nationaliteit, maar dat Marokkanen dat uit puur eigenbelang vertikken. Precies wat we allemaal al dachten dus en eigenlijk geef je alle criticasters hier gewoon gelijk.
Wat versta je in dit verband onder hun tweede nationaliteit? Hun Marokkaanse nationaliteit hoeven ze van mij niet op te geven hoor, zeker niet.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:34 schreef Reya het volgende:
Maar dan alsnog, waarom zouden Marokkanen hun tweede nationaliteit moeten opgeven?
Puur uit eigenbelang, zoals Lemmeb dat wil. Immers anders worden ze eruit gezet, maar dan is het eigenbelang niet zo erg.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:34 schreef Reya het volgende:
Maar dan alsnog, waarom zouden Marokkanen hun tweede nationaliteit moeten opgeven?
Die geeft om z'n geld en bezittingen en mogelijkheden tot frauderen bedoel je zeker. Familie die Marokkanen werkelijk erg dierbaar is hebben ze allang naar Nederland gehaald.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeker, puur uit eigenbelang - iets wat ieder weldenkend mens die geeft om zijn familie zou doen.
Ja joh, lekker je hersenkronkels op de realiteit toepassen. Dat maakt het allemaal plausibel. Je weet gewoon niets te verzinnen en je weet dat het zit zoals ik het je vertel. Maar je vertikt het om maar ook een gevoel van medeleven te vertonen, immers dat beschouw je als een soort van "toegeven aan de vijand".quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die geeft om z'n geld en bezittingen en mogelijkheden tot frauderen bedoel je zeker. Familie die Marokkanen werkelijk erg dierbaar is hebben ze allang naar Nederland gehaald.
Moet ik je dat echt nog een keer gaan uitleggen? Je weet toch allang hoe ik hierin sta? Je weet toch allang wat ik hierop ga antwoorden?quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:38 schreef Reya het volgende:
In dit geval, waarom zou je ze hun Nederlandse nationaliteit ontzeggen?
Ik geef je hier toch gelijk? Het is volledig in mijn belang om jou gelijk te geven.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja joh, lekker je hersenkronkels op de realiteit toepassen. Dat maakt het allemaal plausibel. Je weet gewoon niets te verzinnen en je weet dat het zit zoals ik het je vertel.
Het probleem zit niet bij mij, maar bij Marokkanen die dit land verzieken.quote:Maar je vertikt het om maar ook een gevoel van medeleven te vertonen, immers dat beschouw je als een soort van "toegeven aan de vijand".
Lemmeb toch, nog iets lager en je zit onder mijn schoenzool. Dergelijke verzinsels durven zelfs de hedendaagse Meki's niet op internet te posten.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:45 schreef Lemmeb het volgende:
Ik geef je hier toch gelijk? Het is volledig in mijn belang om jou gelijk te geven.
Het is altijd de schuld van een ander, nietwaar.quote:Het probleem zit niet bij mij, maar bij Marokkanen die dit land verzieken.
Van mij mag het. Al heeft dat niet mijn prioriteit. Maar als het moet, bijvoorbeeld om "discriminatie" te voorkomen, dan moet het maar.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:45 schreef Reya het volgende:
Vind je dat zoiets moet gelden voor iedereen met een dubbele nationaliteit, ongeacht land van herkomst?
Precies, en dat recht moet je dus zinnig aanwenden, en niet in het belang van Marokko als dat niet strookt met het belang van alle Nederlanders.quote:Op donderdag 2 april 2009 21:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Jawel
Maar in het kort nogmaals:
Nederland heeft geen enkele invloed op het wel of niet hebben van een andere nationaliteit. Nederland kan alleen maar besluiten of het wel of niet de Nederlandse nationaliteit kan toekennen.
Wat klinkt dat weer onvriendelijk. Ik zou zeggen: Ja, je kunt Nederlander worden, met de voorwaarde of wanneer de andere nationaliteit eindigt.quote:En dat betekend dus twee keuzes:
1) Nederlandse nationaliteit pertinent weigeren aan Marokkanen die graag Nederlander willen worden, omdat de Marokkaanse overheid de Marokkaanse nationaliteit niet los wil laten.
Dat zal dan niet gebeuren, je moet alleen je eigen nationaliteitsrecht wel in durven zetten om iets te forceren, want Marokko gaat echt niet vrijwillig de kip met de gouden eieren slachten.quote:of...
2) Nederlandse nationaliteit toekennen, met het behoud van de Marokkaanse nationaliteit.
Als je richting de toekomst gaat kijken, en dus over respectievelijk nu, 25 en 50 jaar te maken krijgt met een 3e, 4e en 5e generatie Marokkanen, is het dan verstandig voor de maatschappij om al die tijd het Nederlanderschap te blijven weigeren omdat de Marokkaanse regering haar standpunt niet wijzigt,
Het gaat niet zo best he, met die nesteling? Ik zie sowieso niet welk landsbelang er is bij een Marokkaanse gemeenschap, wordt het zo rond de derde generatie niet eens tijd dat die kinderen van elkaar denken 'wat heb jij een rare achternaam' ipv jij behoort tot een andere groep?quote:of is het verstandiger om het Nederlanderschap toe te kennen zodat ook de Marokkaanse gemeenschap beter kan meedoen in de Nederlandse samenleving, zoals bijvoorbeeld zich verkiesbaar stellen, en actief meedoen in de politiek.
De nationaliteitswetgeving van Marokko is er op gericht dat ze zich zoveel mogelijk Marokkaan voelen. Dat is in het voordeel van Marokko, en in het nadeel van Nederland. Je geeft zelf al aan wat het probleem is, je ziet het dus wel, alleen weiger je de consequenties te trekken.quote:Persoonlijk denk ik zelf dat het beter is voor Nederland om keuze 2 te handhaven, met keuze 1 krijg je straks Marokkaanse jeugd waarvan de OPA al naar Nederland kwam, maar nog steeds geen Nederlander zou kunnen worden vanwege een of andere achterlijke wet in Marokko. Dat gaat gewoon averechts werken, en dan heb je over 25 jaar weer zo'n kutgroup met straatmarocs die zich "meer Marokkaan" voelen. Nogal wiedes, als wij ze het Nederlanderschap gaan weigeren werk je dat alleen maar in de hand.
Hoezo straf? Er zijn wel 5 miljard mensen op deze aarde die graag Nederlander zouden worden, dat kan niet allemaal. Dat is het hele punt, mensen met een andere nationaliteit hebben geen natuurlijk recht op de Nederlandse nationaliteit. Nederland kan die geven aan mensen wanneer en hoe dat in het belang is van Nederland. Op deze manier is dat niet het geval.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:34 schreef Kees22 het volgende:
Ze straffen voor iets waar ze geen schuld aan hebben?
Nee. Dat land moet de belangen van zijn burgers behartigen. Nederland dat van zijn burgers, het is in het belang van de Nederlandse burgers dat er geen tweedeling ontstaat omdat een deel van de bevolking nog met één been in Afrika staat en daar ook aan vast wordt gehouden. Die dubbele nationaliteit is daartoe een instrument van de regering van Marokko.quote:Waarom zouden die landen? En hard opstellen tegen een land is iets anders dan hard opstellen tegen de burgers van dat land.
Dat kan ook niet anders. Dat neemt niet weg dat ik niet zie hoe haar keuze om onder het Turkse strafrecht te blijven vallen het Nederlandse volk dient.quote:Ik vind minister een aardig hoog ambt, dus ze heeft beide. En als minister doet ze het, voorzover ik kan zien, niet slecht. In elk geval een stuk beter dan haar voorgangster, uuh, wie was dat ook al weer? Vergeten!
Ik niet hoor.quote:Ach, we hebben het ook nog steeds over Indo's, Chinezen en joden, dus waarom niet over Marokkanen?
Prima, maar dan gaat het om afkomst. Dat is een detail, als je dezelfde toekomst deelt. Dat is wat anders dan als het een aparte groep is en blijft.quote:En als je in Amsterdam woont en Groot Hardink, Wierstra of Verharen heet, weet ook iederen waar je voorouders vandaan komen.
Maar dat geldt dan uitsluitend voor mensen die worden genaturaliseerd tot Nederlander; de meeste mensen met een dubbele nationaliteit hebben deze al automatisch verworven bij hun geboorte.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoezo straf? Er zijn wel 5 miljard mensen op deze aarde die graag Nederlander zouden worden, dat kan niet allemaal. Dat is het hele punt, mensen met een andere nationaliteit hebben geen natuurlijk recht op de Nederlandse nationaliteit. Nederland kan die geven aan mensen wanneer en hoe dat in het belang is van Nederland. Op deze manier is dat niet het geval.
Nu ja, jij beweerde:quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lemmeb toch, nog iets lager en je zit onder mijn schoenzool. Dergelijke verzinsels durven zelfs de hedendaagse Meki's niet op internet te posten.
In alle onderstreepte stukken geef ik je 100% gelijk. Wat dat sentimentele lulverhaaltje over familie betreft, daar trap ik dan weer niet in. Zo stom ben ik nou ook weer niet.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het KAN niet, omdat het sowieso automatisch gaat - dat is wettelijk zo geregeld. De enige manier om er af te komen is om ALLE banden te verbreken en NOOIT meer naar Marokko toe te gaan. Jij weet net zo goed als ik dat het feitelijk ONMOGELIJK is voor de huidige en volgende generatie, gezien het feit dat er FAMILIELEDEN zitten en er inderdaad BEZITTINGEN zijn. Denk jij nu echt dat mensen, alleen omdat je vol met bekrompen waanbeelden en afgunst/jaloezie zit, zij dit ALLEMAAL gaan achterlaten - daarmee wellicht tienduizenden euro's weggooien en hun familieleden nooit meer kunnen zien? Denk jij dat? Er is een duidelijk verschil tussen theoretisch kunnen en praktisch kunnen. Wellicht dat jij geen reet geeft om je eigen cultuur, eigen ouders, eigen grootouders en/of bezittingen, maar bij Marokkanen is dat duidelijk anders.
Niet altijd, maar in dit geval wel. Criminaliteit is primair de schuld van de crimineel in kwestie.quote:Het is altijd de schuld van een ander, nietwaar.
Die staat helemaal vol met regels die de consequentie zijn van gedrag of eisen van de ene groep en invloed hebben op een andere groep mensen.quote:
Ik niet. De baten wegen imho bij lange na niet op tegen de kosten.quote:
Je moet ook mensen niks afpakken, je moet alleen niet nu nationaliteiten gaan uitdelen aan mensen die dan gaan zorgen voor volgende generaties die zich hier heel erg Marokkaan gaan voelen. Als je daarmee ophoudt is het Marokko die een probleem heeft en een oplossing van Nederland wil. Van daaruit kun je gaan praten over het nationaliteitsrecht, niet vanuit de positie dat Marokko zijn zin krijgt en of ze dan alsjeblieft een beetje om onze integratieproblematiek willen denken, dat werkt niet.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:12 schreef Reya het volgende:
Maar dat geldt dan uitsluitend voor mensen die worden genaturaliseerd tot Nederlander; de meeste mensen met een dubbele nationaliteit hebben deze al automatisch verworven bij hun geboorte.
Neither do I.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik niet. De baten wegen imho bij lange na niet op tegen de kosten.
Maar dat mag eenieder natuurlijk voor zichzelf uitmaken.
Dat had ik niet nodig.quote:
Blablablaquote:Op vrijdag 3 april 2009 09:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het KAN niet, omdat het sowieso automatisch gaat - dat is wettelijk zo geregeld. De enige manier om er af te komen is om ALLE banden te verbreken en NOOIT meer naar Marokko toe te gaan. Jij weet net zo goed als ik dat het feitelijk ONMOGELIJK is voor de huidige en volgende generatie, gezien het feit dat er FAMILIELEDEN zitten en er inderdaad BEZITTINGEN zijn. Denk jij nu echt dat mensen, alleen omdat je vol met bekrompen waanbeelden en afgunst/jaloezie zit, zij dit ALLEMAAL gaan achterlaten - daarmee wellicht tienduizenden euro's weggooien en hun familieleden nooit meer kunnen zien? Denk jij dat? Er is een duidelijk verschil tussen theoretisch kunnen en praktisch kunnen. Wellicht dat jij geen reet geeft om je eigen cultuur, eigen ouders, eigen grootouders en/of bezittingen, maar bij Marokkanen is dat duidelijk anders.
Voor de rest is het enige wat je doet in dit topic (zoals meerdere users al hebben gezien) speculeren en leugens rondbazuinen.
Dus jij bepaald even dat mijn kind geen familiestukken kan erven in Marokko.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Blablabla
Ik heb het niet over deze en de volgende generatie, maar ik heb het over een 3de generatie.
Wat hebben die nog aan familie in Marokko als de grootouders, alle ooms en tantes en neven en nichten hier wonen?
Neehoor, dat bepaalt Marokko met zijn idiote regeltjes. Het zal Gia waarschijnlijk aan haar derrière oxideren of jouw kind wel of niet familiestukken kan erven in Marokko.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus jij bepaald even dat mijn kind geen familiestukken kan erven in Marokko.
Als ik je laatste zin goed lees, heb je dan dus helemaal geen familie meer in Marokkoquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Blablabla
Ik heb het niet over deze en de volgende generatie, maar ik heb het over een 3de generatie.
Wat hebben die nog aan familie in Marokko als de grootouders, alle ooms en tantes en neven en nichten hier wonen?
Het gaat meer om het feit dat de ambtenaren van de Nederlandse overheid bewust meewerken aan deze wetten van een ander(!!) land en zelfs de registraties en informatie doorspelen aan de ambassades.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus jij bepaald even dat mijn kind geen familiestukken kan erven in Marokko.Echte argumenten voor invoering van een dergelijke restrictie is er niet, behalve dan die van afgunst, jaloezie en emotie.
Als het haar geen ruk interesseert, heeft ze zich ook hier niet mee te bemoeien.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neehoor, dat bepaalt Marokko met zijn idiote regeltjes. Het zal Gia waarschijnlijk aan haar derrière oxideren of jouw kind wel of niet familiestukken kan erven in Marokko.
Misschien moet je daar dus eens tegen vloeken en protesteren, tegen Marokko dus. In plaats van tegen mede-users die het verder geen ruk interesseert.
Amen !!quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neehoor, dat bepaalt Marokko met zijn idiote regeltjes. Het zal Gia waarschijnlijk aan haar derrière oxideren of jouw kind wel of niet familiestukken kan erven in Marokko.
Misschien moet je daar dus eens tegen vloeken en protesteren, tegen Marokko dus. In plaats van tegen mede-users die het verder geen ruk interesseert.
Daar gaat het Gia kennelijk niet om, als je even goed leest wat ze schrijft over de dubbele nationaliteit in het algemeen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:18 schreef Mdk het volgende:
[..]
Het gaat meer om het feit dat de ambtenaren van de Nederlandse overheid bewust meewerken aan deze wetten van een ander(!!) land en zelfs de registraties en informatie doorspelen aan de ambassades.
Ah ik dacht dat je dat als algemeen bedoelde; als de reden van de ophef rondom deze zaken.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar gaat het Gia kennelijk niet om, als je even goed leest wat ze schrijft over de dubbele nationaliteit in het algemeen.
Je praat erom heen, iets waar jullie moslims dikwijls goed in zijn .quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar gaat het Gia kennelijk niet om, als je even goed leest wat ze schrijft over de dubbele nationaliteit in het algemeen.
Henk, volgens mij moet je weer terug naar de basisschool. Verbaal laat elke straatmocro je alle hoeken van de kamer zien.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:26 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Je praat erom heen, iets waar jullie moslims dikwijls goed in zijn .
Wat zal ik blij zijn als straks meer moccroos het voorbeeld van veel turken zullen volgen en zich niet alleen afkeren van die achterlijke ideologie en zijn dictaten, doch zich ook eens gaan aanpassen aan de westerse normen en waarden !!
Jawel hoor. Want die dubbele nationaliteit an sich interesseert haar blijkbaar wel. Alleen niet om de reden die jij hier aangeeft.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als het haar geen ruk interesseert, heeft ze zich ook hier niet mee te bemoeien.
Daar klaagt ze volgens mij ook over.quote:Als je al wat te klagen hebt, dan is het tegen de hondjes houding van de ambtenaren bij de gemeente.
Ga je weg?quote:![]()
Oh dus het interesseert haar wel? Oh, maar mij interesseert het ook geen reet wat zij vindt. Zo kunnen we natuurlijk ook een discussie voeren he.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:28 schreef Lemmeb het volgende:
Jawel hoor. Want die dubbele nationaliteit an sich interesseert haar blijkbaar wel. Alleen niet om de reden die jij hier aangeeft.
Ook ja, het woordje OOK doet het hem. Tis trouwens eerder zijdelings dan ook.quote:Daar klaagt ze volgens mij ook over.
Yep, een terrasje opzoeken.quote:Ga je weg?
Terrasjes zijn haram.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh dus het interesseert haar wel? Oh, maar mij interesseert het ook geen reet wat zij vindt. Zo kunnen we natuurlijk ook een discussie voeren he.![]()
[..]
Ook ja, het woordje OOK doet het hem. Tis trouwens eerder zijdelings dan ook.
[..]
Yep, een terrasje opzoeken.
Goede manier om de discussie aan te gaan hoorquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:38 schreef Lemmeb het volgende:
Muttie01
Dat is zijn koosnaampje. Dat vindt hij niet erg, zo werd hij vroeger in de POL-SC constant genoemd.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:48 schreef wikwakka2 het volgende:
Goede manier om de discussie aan te gaan hoor
Dus als je wil verhuizen moet je maar even een nieuwe nationaliteit aanvragen?quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:32 schreef KoekjesTwister het volgende:
Het slecht mogen hebben van een enkele nationaliteit lijkt mij een goede oplossing. Je kunt toch ook maar in één land tegelijkertijd wonen?
Ja? Of wil je zeggen dat je van elk land waar je in de toekomst mogelijk naar gaat verhuizen al een extra nationaliteit hebt?quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:42 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dus als je wil verhuizen moet je maar even een nieuwe nationaliteit aanvragen?
Waarom gaan jullie er maar van uit dat je - als je in een ander land gaat wonen - maar direct die nationaliteit zou "moeten" aannemen?quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:53 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Ja? Of wil je zeggen dat je van elk land waar je in de toekomst mogelijk naar gaat verhuizen al een extra nationaliteit hebt?
Dat is toch heel normaal, dat als je in een land woont, je inburgert en de nationaliteit van dat land aanneemt? Er zijn in landen onderling grote cultuurverschillen, zelfs in de EU, en daar moet je je nou eenmaal aan aanpassen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Waarom gaan jullie er maar van uit dat je - als je in een ander land gaat wonen - maar direct die nationaliteit zou "moeten" aannemen?
Ik woon al 15 jaar in België en heb nog altijd een NL paspoort. En geen "extra" Belgisch exemplaar. Is ook nergens voor nodig.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Waarom gaan jullie er maar van uit dat je - als je in een ander land gaat wonen - maar direct die nationaliteit zou "moeten" aannemen?
Ik woon al 15 jaar in België en heb nog altijd een NL paspoort. En geen "extra" Belgisch exemplaar. Is ook nergens voor nodig.
Met een extra paspoort ergens in een kast kan dat allemaal natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:00 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Dat is toch heel normaal, dat als je in een land woont, je inburgert en de nationaliteit van dat land aanneemt?
Al zou ik in Spanje gaan wonen, dan nog ga ik niet de moeite lopen doen om een Spaans reisvod te bekomen. Gewoon Spaans leren, werken en leven in Spanje is voldoende om je te integreren.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:00 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Dat is toch heel normaal, dat als je in een land woont, je inburgert en de nationaliteit van dat land aanneemt? Er zijn in landen onderling grote cultuurverschillen, zelfs in de EU, en daar moet je je nou eenmaal aan aanpassen.
Of ben jij zo'n "Belg" die er enkel voor het belasting voordeel zit, enkel Nederlandse vrienden heeft, die zich enkel in Nederlandse kringen bevindt, op Nederlandse sportclubs zit en als het even kan in Noord Brabant gaat shoppen?
Dat klopt, want met twee paspoorten ligt je loyaliteit bij twee landen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:06 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Met een extra paspoort ergens in een kast kan dat allemaal natuurlijk niet.
Klaarblijkelijk werkt dat niet, want er zijn nog talloze allochtonen die geen woord Nederlands spreken.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Al zou ik in Spanje gaan wonen, dan nog ga ik niet de moeite lopen doen om een Spaans reisvod te bekomen. Gewoon Spaans leren, werken en leven in Spanje is voldoende om je te integreren.
Ik blijf het jammer vinden dat mensen zoals jij geen inburgeringscursus voor Belgie af hebben moeten leggen. Er zit een groots cultuurverschil tussen België en Nederland.quote:Ik ben geen "Belg", ik zit hier niet voor een belastingvoordeel, maar omdat woningen hier tenminste nog betaalbaar zijn in vergelijking met Nederland en het hier stukken rustiger is dan in Eindhoven (waar ik vandaan kom).
Vrienden? Die heb ik een stuk of 6 geloof ik. Drie Nederlanders en 3 Belgen. De rest zijn kennissen en ja, daar zit wat Nederlands spul tussen.
Sport doe ik niet aan want daar word ik veel te moe van. Bovendien gaat er al genoeg vrije tijd verloren met te gaan werken. Dat werken doe ik overigens in Nederland, omdat het in België een beetje slecht gaat qua werken momenteel.
En winkelen? Ja, dat doe ik in Noord-Brabant, maar da's gemakzucht van me. Tenslotte is de Nederlandse supermarkt maar 300 meter lopen en moet ik voor een Belgische supermarkt 20 kilometer rijden.
Nog vragen?
Stel dat er naar beide landen een bepaalde morele loyaliteit uitgaat, wat is daar mis mee? Dat staat niet in de weg om je plaats te vinden in de Nederlandse samenleving.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:13 schreef KoekjesTwister het volgende:
Dat klopt, want met twee paspoorten ligt je loyaliteit bij twee landen.
Wat dan weer aangeeft dat ze gewoon niet WILLEN. Ik geef juist aan dat ik zo snel mogelijk Spaans zou willen leren (indien mijn eerstvolgende verhuis naar Spanje zou zijn)quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:17 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk werkt dat niet, want er zijn nog talloze allochtonen die geen woord Nederlands spreken.
Moet ik een cursus doen? Kom maar op. Doe ik met twee vingers in de neus. Overigens heb ik hier al eens een oproep gehad om een taalexamen Nederlands af te leggen. Hoe debiel kun je zijn als staat.quote:Ik blijf het jammer vinden dat mensen zoals jij geen inburgeringscursus voor Belgie af hebben moeten leggen. Er zit een groots cultuurverschil tussen België en Nederland.
Dit slaat vermoedelijk op m'n opmerkingen over werken en winkelen? Als de werkgelegenheid in België zo slecht is dat ik moet kiezen tussen een Belgische uitkering aanvragen of werken in Nederland, mag jij 1 keer raden wat ik doe...quote:Verder: Je woont in België, steun dan ook de Belgische economie.
Ik zal je vrees ik toch moeten teleurstellen, alleen al vanwege het feit dat - mocht er ooit zo'n regeling ingevoerd worden - het mij nooit zal raken. Immers er is zoiets als een algemeen verbod op het aannemen van terugwerkende kracht als het gaat om dit soort bepalingen. 1-0 voor Muttie. Ten tweede maakte ik in je aangehaalde stuk duidelijk onderscheid tussen theorie en praktijk. Kwestie van Lemmeb die niet wil lezen, of kwestie van Lemmeb die last heeft van confirmation bias. Ik denk dat laatste. 2-0 voor Muttie.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:38 schreef Lemmeb het volgende:
Eerst beweert Muttie01 meerdere keren dat Marokkanen hun nationaliteit simpelweg niet KUNNEN opgeven. Om vervolgens een regel verder (zelfde post) te beweren dat het toch weldegelijk kan, maar dat ze dan wellicht een erfenisje uit Marokko mislopen.
Ik snap wel waarom Muttie01 zulke wartaal aan het uitslaan is en naar users aan het uithalen is. Hij is natuurlijk doodsbenauwd dat hij op termijn zijn Marokkaanse nationaliteit zal moeten inleveren en daarmee een erfenisje uit Marokko misloopt.
Lullig voor hem natuurlijk, maar dat is verder niet het probleem van de andere users op dit forum. Die willen gewoon dat Marokkanen nu eindelijk eens fatsoenlijk integreren in ons land en hun bicriminele roots achter zich laten. Als daarvoor de dubbele nationaliteit moet worden afgeschaft, so be it.
Overigens, het is natuurlijk compleet gestoord dat je als niet-Marokkaan geen erfenis uit Marokko zou kunnen ontvangen. Dat ligt toch echt aan de achterlijke, middeleeuwse Marokkaanse wet en in geen geval aan de onze. En dus is er ook geen reden om daar ons probleem van te maken. Laat Marokkanen dat maar lekker zelf oplossen, met de Marokkaanse overheid.
"Met terugwerkende kracht" is hier ook helemaal niet van toepassing. Mocht er hier zo'n wetje komen, dan gaat die pas in nadat deze is ingevoerd. D.w.z. gisteren was je nog Nederlander, vandaag wordt het anti-Marokkanen-wetje ingevoerd, en morgen ben je Nederlander-af.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zal je vrees ik toch moeten teleurstellen, alleen al vanwege het feit dat - mocht er ooit zo'n regeling ingevoerd worden - het mij nooit zal raken. Immers er is zoiets als een algemeen verbod op het aannemen van terugwerkende kracht als het gaat om dit soort bepalingen. 1-0 voor Muttie.
Wat een onzin. Je wil gewoon niet toegeven dat je jezelf tegenspreekt. Een goal in eigen doel dus.quote:Ten tweede maakte ik in je aangehaalde stuk duidelijk onderscheid tussen theorie en praktijk. Kwestie van Lemmeb die niet wil lezen, of kwestie van Lemmeb die last heeft van confirmation bias. Ik denk dat laatste. 2-0 voor Muttie.
Natuurlijk mag jouw kind familiestukken erven. Dan kiest hij/zij toch voor de Marokkaanse nationaliteit op zijn/haar 18de.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus jij bepaald even dat mijn kind geen familiestukken kan erven in Marokko.Echte argumenten voor invoering van een dergelijke restrictie is er niet, behalve dan die van afgunst, jaloezie en emotie.
Ach wat is achterlijk? Door de zogenaamde westerse normen en waarden zijn miljoenen mensen dood gegaan. Dat halen de moslims nooit meer in.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:26 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Je praat erom heen, iets waar jullie moslims dikwijls goed in zijn .
Wat zal ik blij zijn als straks meer moccroos het voorbeeld van veel turken zullen volgen en zich niet alleen afkeren van die achterlijke ideologie en zijn dictaten, doch zich ook eens gaan aanpassen aan de westerse normen en waarden !!
Ooit gehoord van een verblijfsvergunning?quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:42 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dus als je wil verhuizen moet je maar even een nieuwe nationaliteit aanvragen?
Yep.quote:Op zaterdag 4 april 2009 08:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Ooit gehoord van een verblijfsvergunning?
Binnen de EU is het een ander verhaal. Ik zou bijvoorbeeld graag terug kunnen naar Nederland, voor langer dan 1 jaar indien bijv. familieomstandigheden dit zou vereisen. Blijf ik langer dan 1 jaar weg uit de VS, dan verspeel ik automatisch mijn Green Card, en zou ik niet meer terug kunnen naar de VS. Het hebben van een Amerikaans paspoort is in dit geval erg handig.quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
Eenmaal gegeven, is het Nederlanderschap niet meer af te pakken met een "wetje". Dat kan alleen bij hoogverraad, oorlogsmisdaden, terrorisme, of als er gefraudeerd is bij de aanvraag ervan.quote:Op zaterdag 4 april 2009 01:38 schreef Lemmeb het volgende:
"Met terugwerkende kracht" is hier ook helemaal niet van toepassing. Mocht er hier zo'n wetje komen, dan gaat die pas in nadat deze is ingevoerd. D.w.z. gisteren was je nog Nederlander, vandaag wordt het anti-Marokkanen-wetje ingevoerd, en morgen ben je Nederlander-af.
Als dat kind voor de Nederlandse kiest, raakt hij/zij de Marokkaanse echter nog steeds niet kwijt. En dan sta je weer voor de vraag of het belangrijker is dat zo'n iemand Nederlander/se blijft, of dat we ze liever als enkel Marokkanen zien.quote:Op zaterdag 4 april 2009 08:18 schreef Gia het volgende:
Natuurlijk mag jouw kind familiestukken erven. Dan kiest hij/zij toch voor de Marokkaanse nationaliteit op zijn/haar 18de.
Jawel hoor. Je zegt het zelf al in je volgende zin:quote:Op zaterdag 4 april 2009 09:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Eenmaal gegeven, is het Nederlanderschap niet meer af te pakken met een "wetje".
Dus het kan wel.quote:Dat kan alleen bij hoogverraad, oorlogsmisdaden, terrorisme, of als er gefraudeerd is bij de aanvraag ervan.
Leer eens lezen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 10:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jawel hoor. Je zegt het zelf al in je volgende zin:
[..]
Dus het kan wel.
God, je lijkt Muttie01 wel met z'n "Marokkanen KUNNEN niet van hun Marokkaanse nationaliteit af". Om vervolgens in de volgende zin toe te geven dat het toch wel kan.
Correct. Maar zaken als hoogverraad, oorlogsmisdaden, terrorisme, en wat daar onder valt is toch wel heel wat anders dan een wet schrijven die alle Marokkanen met twee nationaliteiten de Nederlandse zo even ontneemt.quote:Op zaterdag 4 april 2009 10:54 schreef Lemmeb het volgende:
Jawel hoor. Je zegt het zelf al in je volgende zin:
Dus het kan wel.
quote:Op zondag 5 april 2009 01:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Leer eens lezen.
Het Nederlanderschap kan niet zomaar afgepakt worden door het invoeren van een of andere wet.
Alleen voor serieuze zaken als hoogverraad en liegen bij het verkrijgen van het Nederlanderschap (waardoor het dus ten onrechte is verkregen!) kan het weer afgepakt worden (of het wordt nietig verklaard).
Blijf nou niet zeiken!
Het is gewoon heel simpel: als er een wet is die zegt dat het kan vanwege "zaken als hoogverraad, oorlogsmisdaden, terrorisme, en wat daar onder valt", dan kan die wet zodanig geïnterpreteerd of anders aangepast worden, dat zware criminelen van Marokkaanse afkomst (moordenaars, verkrachters etc.) ook de Nederlandse nationaliteit kunnen kwijtraken.quote:Op zondag 5 april 2009 05:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Correct. Maar zaken als hoogverraad, oorlogsmisdaden, terrorisme, en wat daar onder valt is toch wel heel wat anders dan een wet schrijven die alle Marokkanen met twee nationaliteiten de Nederlandse zo even ontneemt.
"We moeten" helemaal niks. Man, je woont niet eens in Nederland. Denk jij dat jij mij kunt vertellen wat ik moet?quote:Hoe het ook gaat lopen in de toekomst, we moeten accepteren dat alle Marokkanen die nu twee staatsburgerschappen hebben, in ieder geval voor 100% zeker de Nederlandse nationaliteit gaan behouden, of ze nog een Marokkaanse hebben of niet.
Ah ja, krom maken wat recht is. Ja, dan kan alles wel. Daarmee tast je wel de grondslag van het puur Nederlandse recht aan. Je verkwanselt dus onze eigen verworvenheden, die we in 2000 jaar beschaving opgebouwd hebben. En dat alleen om de nieuwe inwoner van Marrokaanse afkomst terwille te zijn?quote:Op zondag 5 april 2009 22:06 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het is gewoon heel simpel: als er een wet is die zegt dat het kan vanwege "zaken als hoogverraad, oorlogsmisdaden, terrorisme, en wat daar onder valt", dan kan die wet zodanig geïnterpreteerd of anders aangepast worden, dat zware criminelen van Marokkaanse afkomst (moordenaars, verkrachters etc.) ook de Nederlandse nationaliteit kunnen kwijtraken.
Of je schaart die zware criminaliteit onder de noemer "terrorisme" en dan ben je meteen van het hele probleem af. Sim-pel.
[..]
"We moeten" helemaal niks. Man, je woont niet eens in Nederland. Denk jij dat jij mij kunt vertellen wat ik moet?
Welnee. Het Nederlandse wetboek is niet statisch noch vrij van onduidelijkheden en dubbelzinnigheden, ook al wensen sommigen dat te geloven. Elke dag worden wetten door rechters ge-her-interpreteerd. Rechters liggen continu met elkaar overhoop over wat de juiste interpretatie is. Sterker nog: dat is één van de belangrijkste onderdelen van hun werk.quote:Op maandag 6 april 2009 00:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah ja, krom maken wat recht is. Ja, dan kan alles wel. Daarmee tast je wel de grondslag van het puur Nederlandse recht aan. Je verkwanselt dus onze eigen verworvenheden, die we in 2000 jaar beschaving opgebouwd hebben.
Ja, dat weet ik ook wel. Maar er zijn grenzen aan het uitrekken van die grenzen. En om die grenzen op on-Nederlandse wijze uit te rekken, dat staat me tegen.quote:Op maandag 6 april 2009 00:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Welnee. Het Nederlandse wetboek is niet statisch noch vrij van onduidelijkheden en dubbelzinnigheden, ook al wensen sommigen dat te geloven. Elke dag worden wetten door rechters ge-her-interpreteerd. Rechters liggen continu met elkaar overhoop over wat de juiste interpretatie is. Sterker nog: dat is één van de belangrijkste onderdelen van hun werk.
Duidelijk. Jij wil het niet, en dus "KAN" het zogenaamd niet.quote:Op maandag 6 april 2009 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik ook wel. Maar er zijn grenzen aan het uitrekken van die grenzen. En om die grenzen op on-Nederlandse wijze uit te rekken, dat staat me tegen.
Volgens mij begrijp je de term "met terugwerkende kracht" niet Lemmeb. Het invoeren van zo'n wetje heeft geen invloed op mijn nationaliteit, aangezien het Nederlandschap reeds sinds mijn geboorte aan mij verleend is. Dat kan je niet zomaar terugnemen, aangezien dat dus - terugwerkende kracht zou zijn -. Zelfs al zou je nu dus een anti-marokkanen wetje maken, die zou alleen voor nieuwe gevallen kunnen gelden.quote:Op zaterdag 4 april 2009 01:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
"Met terugwerkende kracht" is hier ook helemaal niet van toepassing. Mocht er hier zo'n wetje komen, dan gaat die pas in nadat deze is ingevoerd. D.w.z. gisteren was je nog Nederlander, vandaag wordt het anti-Marokkanen-wetje ingevoerd, en morgen ben je Nederlander-af.
Ik dacht dat jij rechten studeerde? Dat je nota bene bijna afgestudeerd bent zelfs?
Jawel hoor. Maar volgens mij begrijp jij niet helemaal hoe het werkt.quote:Op maandag 6 april 2009 17:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je de term "met terugwerkende kracht" niet Lemmeb.
Nee, want dronken bestuurder zijn betreft geen continue handeling. Zou dit wel het geval zijn geweest, dan zou het eveneens onder verbod van terugwerkende kracht vallen. Immers je kon toen niet weten dat het strafbaar was. Een nationaliteit, eenmaal gegeven kan bijna nooit teruggevorderd worden, in ieder geval niet als je het krijgt in een bepaalde hoedanigheid (en niets veranderd aan die hoedanigheid). De Nederlandse staat wist namelijk al af van mijn 2e nationaliteit, ten tijden van het verlenen van een Nederlandse nationaliteit. Je begrijpt geen reet van het principe, spelregels gelden namelijk vanaf het moment dat ze zijn ingevoerd, je kan niet achteraf (in dit geval na verlening van de nationaliteit) ineens claimen dat de spelregels veranderd zijn.quote:Op maandag 6 april 2009 19:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jawel hoor. Maar volgens mij begrijp jij niet helemaal hoe het werkt.
De spelregels veranderen continu en een verworven status is veranderlijk. Dat je vroeger (bijna) ongestraft dronken achter het stuur mocht plaatsnemen, als je toen tenminste je rijbewijs al had, betekent ook niet dat dat nu nog steeds mag. Nu raakt een dronken bestuurder gewoon z'n rijbewijs kwijt, en daarbij doet het er niet toe sinds wanneer hij dat rijbewijs al heeft. En zo moet je dit ook zien.
Afijn, blijf vooral lachen en denken dat jou toch niks kan gebeuren. We zullen zien.
Het plegen van criminele feiten is dat normaal gesproken ook niet (al heb ik bij sommigen m'n twijfels). M.a.w. : je maakt weer eens de verkeerde domme peopvergelijking.quote:Op maandag 6 april 2009 19:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want dronken bestuurder zijn betreft geen continue handeling.
Nee precies, dat is ook mijn punt - dat is het normaal gesproken niet.quote:Op maandag 6 april 2009 19:52 schreef Lemmeb het volgende:
Het plegen van criminele feiten is dat normaal gesproken ook niet (al heb ik bij sommigen m'n twijfels). M.a.w. : je maakt weer eens de verkeerde domme peopvergelijking.
Nee, het is dus geen kwestie van een wetje aanpassen of strenger interpreteren. Om het een en ander aan een leek uit te leggen (ik heb het gepoogd, zoals hierboven) is kennelijk onmogelijk - aangezien je niet bekend bent met de rechtsbeginselen van ons systeem (die een cruciale rol daarin spelen). Maar daar moet je dan ook voor studeren inderdaad - om het te begrijpen -. Ik doe dan ook een laatste poging: Je kan niet iemand achteraf bestraffen voor een handeling die destijds niet verboden was. Derhalve kan je iemand niet achteraf zijn nationaliteit intrekken, terwijl hij ten tijde van het verstrekken van de nationaliteit niets deed wat tegen de wet was en op dat moment voldeed aan alle eisen voor de nationaliteit. Het spijt me dat ik je natte droom kapot moet maken.quote:Zowel het hebben van de Nederlandse nationaliteit als het hebben van een rijbewijs is een papieren status, die net zo makkelijk weer kan worden afgenomen als het moet. Hooguit een kwestie van een wetje wat strenger interpreteren of aanpassen.
Weet je zeker dat je bijna afgestudeerd bent? Je laat de hele tijd steekjes vallen, hier ook weer.
Nee, je snapt het niet. Ze raken hem in dat geval niet kwijt "omdat ze er nog een hebben", maar omdat ze bijvoorbeeld terrorist of crimineel zijn. Die dubbele nationaliteit fungeert hier gewoon als een handig middel om van dit soort lui af te raken, aangezien het zolangzamerhand wel duidelijk is dat de 'normale' rechtsgang geen antwoord heeft op deze idioten.quote:Op maandag 6 april 2009 22:43 schreef capricia het volgende:
Denk je dat het echt gaat gebeuren? Dat mensen hun nationaliteit kwijtraken omdat ze er nog een hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |