abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67655080
quote:
Op donderdag 2 april 2009 18:36 schreef maartena het volgende:
Nope. Dan zwaaien de Marokkanen met het handje, en blijven de Marokkanen in Nederland de komende 5 generaties exclusief Marokkaan. Tot er weer eens een Nederlandse populist opstaat die zich afvraagt waarom die Marokkanen van de 5e generatie zich zo "Marokkaans" voelen en niet meedoen in de Nederlandse samenleving.
Hetzelfde probleem dus als nu. Je geeft ze juridisch een heel andere positie tegenover Nederland, en je dan afvragen waarom ze zich anders opstellen tegenover Nederland...

Voordeel zou dan wel zijn dat degenen die niet in aanmerking komen voor een nieuwe verblijfsvergunning terugkeren naar Marokko. Zij geen verplichtingen tegenover Nederland, Nederland geen verplichtingen tegenover hen, eerlijk is eerlijk.
quote:
Dacht je echt dat het de Marokkaanse regering echt ook maar IETS interesseert of iemand wel of niet Nederlander kan worden dan wel blijven?
Ik weet het wel zeker, Marokko is dolblij met die combinatie. Die Nederlandse nationaliteit brengt geld in het laatje, vooral in combinatie met het aanhalen en in stand houden van de band met Marokko, waar die nationaliteitswetgeving de belangrijkste rol in heeft.
quote:
Sowieso is het lastig om de Nederlandse nationaliteit af te pakken.
Je zei net zelf dat elk land zelf bepaalt wie daarvan de nationaliteit krijgt en wie niet. Dan kan Nederland ook gewoon als voorwaarde voor het verkrijgen eisen dat een andere nationaliteit eindigt.

Voor mij is het uitgangspunt heel simpel, je hebt Nederlanders en je hebt buitenlanders. Nederlanders hebben allemaal gelijke rechten, en buitenlanders hebben een verblijfsvergunning of visum nodig om hier te werken respectievelijk zijn. Wordt je Nederlander, dan wordt je ook Nederlander zoals alle andere Nederlanders Nederlander zijn, zonder extra rechten tov een ander land. Wil je dat andere land niet opgeven en daar altijd terug kunnen keren, dan moet je het maar doen met een verblijfsvergunning.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_67656110
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je zei net zelf dat elk land zelf bepaalt wie daarvan de nationaliteit krijgt en wie niet. Dan kan Nederland ook gewoon als voorwaarde voor het verkrijgen eisen dat een andere nationaliteit eindigt.
Maartena heeft net uitgelegd, dat dat niet goed werkt.
quote:
Voor mij is het uitgangspunt heel simpel, je hebt Nederlanders en je hebt buitenlanders. Nederlanders hebben allemaal gelijke rechten, en buitenlanders hebben een verblijfsvergunning of visum nodig om hier te werken respectievelijk zijn. Wordt je Nederlander, dan wordt je ook Nederlander zoals alle andere Nederlanders Nederlander zijn, zonder extra rechten tov een ander land. Wil je dat andere land niet opgeven en daar altijd terug kunnen keren, dan moet je het maar doen met een verblijfsvergunning.
Voor Marokkanen, Turken en Iraniërs geldt, dat ze hun nationaliteit niet kunnen opgeven, al zouden ze nog zo hard willen.

Overigens: die ambtenaren die de aangevers van babies waarschuwen voor de gevolgen van een andere dan de toegestane naam, denken mee en zijn behulpzaam. Ik snap niet goed wat er tegen behulpzame ambtenaren is. Doen ze eens een keer wat, en wordt er gemekkerd.

En dan de uitsmijter: Cohen bijvoorbeeld is een jood in de zoveelste generatie. Met automatisch recht op vestiging in Israel, dus de facto een Israelisch paspoort. Dat is al 2000 jaar zo. Ook maar afpakken dan?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 2 april 2009 @ 20:20:58 #203
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_67656300
quote:
Op donderdag 2 april 2009 20:14 schreef Kees22 het volgende:
En dan de uitsmijter: Cohen bijvoorbeeld is een jood in de zoveelste generatie. Met automatisch recht op vestiging in Israel, dus de facto een Israelisch paspoort.
Maar wel op aanvraag en naar keuze.
quote:
Dat is al 2000 jaar zo.
Israël bestaat pas 50 jaar hoor. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_67657510
quote:
Maartena heeft net uitgelegd, dat dat niet goed werkt.
Nee hoor.
quote:
Voor Marokkanen, Turken en Iraniërs geldt, dat ze hun nationaliteit niet kunnen opgeven, al zouden ze nog zo hard willen.
Dan moet voor hen gelden dat ze de Nederlandse nationaliteit niet kunnen krijgen, hoe hard ze dat ook willen.

Moet je zien hoe snel die landen dan hun nationaliteitswetgeving aanpassen. Ik vind het ook allemaal niet leuk, maar je moet je daarin hard opstellen tegenover die landen, anders blijven ze gewoon doorgaan met het behartigen van hun belang, terwijl dat hier de integratie belemmert.

Overigens kunnen Turken het wel, en moeten het dus volgens de wet ook eigenlijk bij naturalisatie, maar zelfs onze eigen staatssecretaris van justitie vindt het belangrijker dat zij Turk blijft dan dat ze Nederland in een heel hoog ambt mag dienen.
quote:
Overigens: die ambtenaren die de aangevers van babies waarschuwen voor de gevolgen van een andere dan de toegestane naam, denken mee en zijn behulpzaam. Ik snap niet goed wat er tegen behulpzame ambtenaren is. Doen ze eens een keer wat, en wordt er gemekkerd.
Je kunt die ambtenaren sowieso niks kwalijk nemen, wel degenen die ervoor verantwoordelijk zijn dat we het over 50 jaar nog steeds over Marokkanen hebben als we een groep Nederlanders bedoelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 2 april 2009 @ 21:09:23 #205
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67657612
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik weet het wel zeker, Marokko is dolblij met die combinatie. Die Nederlandse nationaliteit brengt geld in het laatje, vooral in combinatie met het aanhalen en in stand houden van de band met Marokko, waar die nationaliteitswetgeving de belangrijkste rol in heeft.
Onderbouw eens hoe Marokko zou profiteren van de dubbele nationaliteit in Nederland tegenover alleen de Marokkaanse nationaliteit?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 april 2009 @ 21:16:13 #206
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67657802
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee hoor.
Jawel

Maar in het kort nogmaals:

Nederland heeft geen enkele invloed op het wel of niet hebben van een andere nationaliteit. Nederland kan alleen maar besluiten of het wel of niet de Nederlandse nationaliteit kan toekennen.

En dat betekend dus twee keuzes:

1) Nederlandse nationaliteit pertinent weigeren aan Marokkanen die graag Nederlander willen worden, omdat de Marokkaanse overheid de Marokkaanse nationaliteit niet los wil laten.

of...

2) Nederlandse nationaliteit toekennen, met het behoud van de Marokkaanse nationaliteit.

Als je richting de toekomst gaat kijken, en dus over respectievelijk nu, 25 en 50 jaar te maken krijgt met een 3e, 4e en 5e generatie Marokkanen, is het dan verstandig voor de maatschappij om al die tijd het Nederlanderschap te blijven weigeren omdat de Marokkaanse regering haar standpunt niet wijzigt, of is het verstandiger om het Nederlanderschap toe te kennen zodat ook de Marokkaanse gemeenschap beter kan meedoen in de Nederlandse samenleving, zoals bijvoorbeeld zich verkiesbaar stellen, en actief meedoen in de politiek.

Persoonlijk denk ik zelf dat het beter is voor Nederland om keuze 2 te handhaven, met keuze 1 krijg je straks Marokkaanse jeugd waarvan de OPA al naar Nederland kwam, maar nog steeds geen Nederlander zou kunnen worden vanwege een of andere achterlijke wet in Marokko. Dat gaat gewoon averechts werken, en dan heb je over 25 jaar weer zo'n kutgroup met straatmarocs die zich "meer Marokkaan" voelen. Nogal wiedes, als wij ze het Nederlanderschap gaan weigeren werk je dat alleen maar in de hand.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 april 2009 @ 21:28:58 #207
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_67658170
Ik zou willen dat je er ook voor kan kiezen om GEEN nationaliteit te hebben. Gewoon bewoner van Planeet Aarde ofzo, dat lijkt me wel wat.

Voorlopig ben ik helaas nog steeds Nederlander, al woon ik al 15 jaar in België. En m'n kinderen hebben de Belgische nationaliteit. Nou, lekker boeiend hoor.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  donderdag 2 april 2009 @ 21:49:14 #208
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_67658849
quote:
En dan de uitsmijter: Cohen jood Israel.
Wat een verrassing!
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
pi_67660170
quote:
Op donderdag 2 april 2009 20:20 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar wel op aanvraag en naar keuze.
Dat geldt voor Turken en Marokkanen ook: ze zijn niet gedwongen om daar te gaan wonen.
quote:
[..]

Israël bestaat pas 50 jaar hoor. .
Je hebt een punt. Ik bedoelde duidelijk te maken, dat joden zich al 2000 jaar als afzonderlijke groep manifesteren, met een eigen loyaliteit. Dat is nogal wat anders dan een derde of zelfs tiende generatie Marokkaan of Turk.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_67660432
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor.
[..]

Dan moet voor hen gelden dat ze de Nederlandse nationaliteit niet kunnen krijgen, hoe hard ze dat ook willen.
Ze straffen voor iets waar ze geen schuld aan hebben?
quote:
Moet je zien hoe snel die landen dan hun nationaliteitswetgeving aanpassen. Ik vind het ook allemaal niet leuk, maar je moet je daarin hard opstellen tegenover die landen, anders blijven ze gewoon doorgaan met het behartigen van hun belang, terwijl dat hier de integratie belemmert.
Waarom zouden die landen? En hard opstellen tegen een land is iets anders dan hard opstellen tegen de burgers van dat land.
quote:
Overigens kunnen Turken het wel, en moeten het dus volgens de wet ook eigenlijk bij naturalisatie, maar zelfs onze eigen staatssecretaris van justitie vindt het belangrijker dat zij Turk blijft dan dat ze Nederland in een heel hoog ambt mag dienen.
Ik vind minister een aardig hoog ambt, dus ze heeft beide. En als minister doet ze het, voorzover ik kan zien, niet slecht. In elk geval een stuk beter dan haar voorgangster, uuh, wie was dat ook al weer? Vergeten!
quote:

[..]

Je kunt die ambtenaren sowieso niks kwalijk nemen, wel degenen die ervoor verantwoordelijk zijn dat we het over 50 jaar nog steeds over Marokkanen hebben als we een groep Nederlanders bedoelen.
Ach, we hebben het ook nog steeds over Indo's, Chinezen en joden, dus waarom niet over Marokkanen?
En als je in Amsterdam woont en Groot Hardink, Wierstra of Verharen heet, weet ook iederen waar je voorouders vandaan komen.
pi_67660472
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:49 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Wat een verrassing!
Sterk argument!
  donderdag 2 april 2009 @ 22:53:08 #212
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_67661047
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:34 schreef Kees22 het volgende:
Ze straffen voor iets waar ze geen schuld aan hebben?
Het is geen straf maar een consequentie.
Life is what you make it.
pi_67663977
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:53 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Het is geen straf maar een consequentie.
Dan nog: een consequentie van eisen van een ander! Niet van hun eigen gedrag/wens.
  vrijdag 3 april 2009 @ 01:04:22 #214
8875 Mdk
Smart-ass
pi_67664285
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 00:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan nog: een consequentie van eisen van een ander! Niet van hun eigen gedrag/wens.
Als dat de richtlijn zou zijn kan je het halve wetboek wel weggooien.
Latest releases: http://www.dekooker.nl
  vrijdag 3 april 2009 @ 01:14:22 #215
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67664441
quote:
En dan de uitsmijter: Cohen bijvoorbeeld is een jood in de zoveelste generatie. Met automatisch recht op vestiging in Israel, dus de facto een Israelisch paspoort. Dat is al 2000 jaar zo. Ook maar afpakken dan?
De VS hebben zelfs een minister (van defensie notabene) gehad met twee paspoorten, een Amerikaans en Israelisch. Laat die nou toevallig ook Cohen heetten trouwens.
-
  vrijdag 3 april 2009 @ 07:27:58 #216
3542 Gia
User under construction
pi_67665721
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:13 schreef maartena het volgende:

[..]

Ah ja. Dat zouden ze bij mijn kinderen ook doen trouwens, die zien moeder van Amerikaanse makelij, vader van Nederlandse makelij, dus hoppa beide nationaliteiten voor het kind. Dat is ook vrij normaal verder, alleen kijken ze in dit geval dus niet naar welke generatie.

De vraag is wel of Suzan in Nederland geboren is, OF wel in Nederland geboren maar niet genaturaliseerd tot later in haar leven, toen de ouders bijv. ook naturaliseerden. Als dat het geval is namelijk, dan heeft de overheid in eerste instantie goed gehandeld.
Volgens mij is Suzan gewoon in Nederland geboren uit een Nederlandse moeder en een Turkse vader, dus al vanaf haar geboorte Nederlandse. Daarbij had ze een Turks paspoort, zoals ze zelf zei "nog ergens in de kast liggen."
Als ze in Turkije was geboren, had ze hoogstwaarschijnlijk geen Suzan geheten.
  vrijdag 3 april 2009 @ 07:39:49 #217
3542 Gia
User under construction
pi_67665777
quote:

Bullshit, dat kunnen ze wel, maar dat willen ze niet. Echt grote onzin.

Als ze hun eigen nationaliteit opgeven, verliezen ze erfrecht in Marokko en dat willen ze niet.

Een Marokkaans-Nederlandse man en vrouw moeten gewoon hun kind aan kunnen geven met alleen de Nederlandse nationaliteit. Zeker als we het hebben over 3de en 4de generatie.

Familie in het thuisland? Als de grootouders zelfs al hier geboren zijn? Hebben ze niet meer!
Bezit in het buitenland? Ja, zolang we het hebben van die dubbele nationalteit blijven faciliteren, blijven ze daar bezit opbouwen, op naam van een verre neef of zo. Wat ze dan op latere leeftijd zelf weer erven.

Makkelijke manier om je spaargeld weg te sluizen, toch?
pi_67666243
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 07:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Bullshit, dat kunnen ze wel, maar dat willen ze niet. Echt grote onzin.

Als ze hun eigen nationaliteit opgeven, verliezen ze erfrecht in Marokko en dat willen ze niet.

Een Marokkaans-Nederlandse man en vrouw moeten gewoon hun kind aan kunnen geven met alleen de Nederlandse nationaliteit. Zeker als we het hebben over 3de en 4de generatie.

Familie in het thuisland? Als de grootouders zelfs al hier geboren zijn? Hebben ze niet meer!
Bezit in het buitenland? Ja, zolang we het hebben van die dubbele nationalteit blijven faciliteren, blijven ze daar bezit opbouwen, op naam van een verre neef of zo. Wat ze dan op latere leeftijd zelf weer erven.

Makkelijke manier om je spaargeld weg te sluizen, toch?
Gia, ik had je al reeds gewaarschuwd met betrekking tot het domme speculeren. Je zet jezelf alleen maar te kak, maar volgens mij heb je het nog steeds niet door. Sowieso zie ik in je posts een extreme vorm van afgunst jegens Marokkanen. "Zij kunnen een mooi huis bouwen in Marokko en dat wil ik niet".
Allah Al Watan Al Malik
pi_67666264
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 01:14 schreef maartena het volgende:

[..]

De VS hebben zelfs een minister (van defensie notabene) gehad met twee paspoorten, een Amerikaans en Israelisch. Laat die nou toevallig ook Cohen heetten trouwens.
Israel heeft een minister van defensie gehad met eveneens twee paspoorten, een Israelische en een Marokkaanse.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67666301
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 01:04 schreef Mdk het volgende:

[..]

Als dat de richtlijn zou zijn kan je het halve wetboek wel weggooien.
Weet je meer dan ik.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')