abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 april 2009 @ 08:45:00 #221
3542 Gia
User under construction
pi_67666532
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 08:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gia, ik had je al reeds gewaarschuwd met betrekking tot het domme speculeren. Je zet jezelf alleen maar te kak, maar volgens mij heb je het nog steeds niet door. Sowieso zie ik in je posts een extreme vorm van afgunst jegens Marokkanen. "Zij kunnen een mooi huis bouwen in Marokko en dat wil ik niet".
Jij kunt ook alleen maar reageren door af te geven op mensen die het niet met je eens zijn.
Een inhoudelijke reactie hoeven we van jou niet te verwachten, wel?

Jij weet net zo goed als ik dat je je Marokkaanse nationaliteit WEL op kunt geven, c.q. een kind gewoon niet aan hoeft te melden als Marokkaan. Dat KAN gewoon.
Het feit dat de meeste Marokkanen dat niet willen is vooral vanwege het erfrecht.

Geef dat dan toe, i.p.v. mij te beschuldigen van afgunst.
Als er iemand niet afgunstig hoeft te zijn, ben ik het wel.

Maar je verschuilen achter dooddoeners als "marokkanen kunnen niet van hun nationaliteit af", terwijl het gaat om "WILLEN niet van hun nationaliteit af", is zielig.
pi_67667022
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 08:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Jij kunt ook alleen maar reageren door af te geven op mensen die het niet met je eens zijn.
Een inhoudelijke reactie hoeven we van jou niet te verwachten, wel?

Jij weet net zo goed als ik dat je je Marokkaanse nationaliteit WEL op kunt geven, c.q. een kind gewoon niet aan hoeft te melden als Marokkaan. Dat KAN gewoon.
Het feit dat de meeste Marokkanen dat niet willen is vooral vanwege het erfrecht.

Geef dat dan toe, i.p.v. mij te beschuldigen van afgunst.
Als er iemand niet afgunstig hoeft te zijn, ben ik het wel.

Maar je verschuilen achter dooddoeners als "marokkanen kunnen niet van hun nationaliteit af", terwijl het gaat om "WILLEN niet van hun nationaliteit af", is zielig.
Het KAN niet, omdat het sowieso automatisch gaat - dat is wettelijk zo geregeld. De enige manier om er af te komen is om ALLE banden te verbreken en NOOIT meer naar Marokko toe te gaan. Jij weet net zo goed als ik dat het feitelijk ONMOGELIJK is voor de huidige en volgende generatie, gezien het feit dat er FAMILIELEDEN zitten en er inderdaad BEZITTINGEN zijn. Denk jij nu echt dat mensen, alleen omdat je vol met bekrompen waanbeelden en afgunst/jaloezie zit, zij dit ALLEMAAL gaan achterlaten - daarmee wellicht tienduizenden euro's weggooien en hun familieleden nooit meer kunnen zien? Denk jij dat? Er is een duidelijk verschil tussen theoretisch kunnen en praktisch kunnen. Wellicht dat jij geen reet geeft om je eigen cultuur, eigen ouders, eigen grootouders en/of bezittingen, maar bij Marokkanen is dat duidelijk anders.

Voor de rest is het enige wat je doet in dit topic (zoals meerdere users al hebben gezien) speculeren en leugens rondbazuinen.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:26:51 #223
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67667360
Ach wat zielig nou voor die Marokkaantjes. En de oplossing is toch zóóó simpel.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:29:15 #224
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67667426
Maar goed, Mutant01, uiteindelijk zeg je dus dat het weldegelijk kan, dat opgeven van de Marokkaanse nationaliteit, maar dat Marokkanen dat uit puur eigenbelang vertikken. Precies wat we allemaal al dachten dus en eigenlijk geef je alle criticasters hier gewoon gelijk.
pi_67667526
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:29 schreef Lemmeb het volgende:
Maar goed, Mutant01, uiteindelijk zeg je dus dat het weldegelijk kan, dat opgeven van de Marokkaanse nationaliteit, maar dat Marokkanen dat uit puur eigenbelang vertikken. Precies wat we allemaal al dachten dus en eigenlijk geef je alle criticasters hier gewoon gelijk.
Zeker, puur uit eigenbelang - iets wat ieder weldenkend mens die geeft om zijn familie zou doen.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:34:29 #226
66825 Reya
Fier Wallon
pi_67667529
Maar dan alsnog, waarom zouden Marokkanen hun tweede nationaliteit moeten opgeven?
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:37:02 #227
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67667597
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:34 schreef Reya het volgende:
Maar dan alsnog, waarom zouden Marokkanen hun tweede nationaliteit moeten opgeven?
Wat versta je in dit verband onder hun tweede nationaliteit? Hun Marokkaanse nationaliteit hoeven ze van mij niet op te geven hoor, zeker niet.
pi_67667609
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:34 schreef Reya het volgende:
Puur uit eigenbelang, zoals Lemmeb dat wil. Immers anders worden ze eruit gezet, maar dan is het eigenbelang niet zo erg.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:38:05 #229
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67667621
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zeker, puur uit eigenbelang - iets wat ieder weldenkend mens die geeft om zijn familie zou doen.
Die geeft om z'n geld en bezittingen en mogelijkheden tot frauderen bedoel je zeker. Familie die Marokkanen werkelijk erg dierbaar is hebben ze allang naar Nederland gehaald.
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:38:10 #230
66825 Reya
Fier Wallon
pi_67667625
In dit geval, waarom zou je ze hun Nederlandse nationaliteit ontzeggen?
pi_67667660
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:38 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Die geeft om z'n geld en bezittingen en mogelijkheden tot frauderen bedoel je zeker. Familie die Marokkanen werkelijk erg dierbaar is hebben ze allang naar Nederland gehaald.
Ja joh, lekker je hersenkronkels op de realiteit toepassen. Dat maakt het allemaal plausibel. Je weet gewoon niets te verzinnen en je weet dat het zit zoals ik het je vertel. Maar je vertikt het om maar ook een gevoel van medeleven te vertonen, immers dat beschouw je als een soort van "toegeven aan de vijand".
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:44:06 #232
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67667780
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:38 schreef Reya het volgende:
In dit geval, waarom zou je ze hun Nederlandse nationaliteit ontzeggen?
Moet ik je dat echt nog een keer gaan uitleggen? Je weet toch allang hoe ik hierin sta? Je weet toch allang wat ik hierop ga antwoorden?

En we zullen het er toch niet over eens worden. Uiteindelijk zal alleen de Nederlandse kiezer beslissen wie van ons tweeën hierin gelijk heeft.
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:45:30 #233
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67667824
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja joh, lekker je hersenkronkels op de realiteit toepassen. Dat maakt het allemaal plausibel. Je weet gewoon niets te verzinnen en je weet dat het zit zoals ik het je vertel.
Ik geef je hier toch gelijk? Het is volledig in mijn belang om jou gelijk te geven.
quote:
Maar je vertikt het om maar ook een gevoel van medeleven te vertonen, immers dat beschouw je als een soort van "toegeven aan de vijand".
Het probleem zit niet bij mij, maar bij Marokkanen die dit land verzieken.
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:45:41 #234
66825 Reya
Fier Wallon
pi_67667828
Vind je dat zoiets moet gelden voor iedereen met een dubbele nationaliteit, ongeacht land van herkomst?
pi_67667876
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:45 schreef Lemmeb het volgende:
Ik geef je hier toch gelijk? Het is volledig in mijn belang om jou gelijk te geven.
Lemmeb toch, nog iets lager en je zit onder mijn schoenzool. Dergelijke verzinsels durven zelfs de hedendaagse Meki's niet op internet te posten.
quote:
Het probleem zit niet bij mij, maar bij Marokkanen die dit land verzieken.
Het is altijd de schuld van een ander, nietwaar.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 3 april 2009 @ 10:04:19 #236
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67668299
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:45 schreef Reya het volgende:
Vind je dat zoiets moet gelden voor iedereen met een dubbele nationaliteit, ongeacht land van herkomst?
Van mij mag het. Al heeft dat niet mijn prioriteit. Maar als het moet, bijvoorbeeld om "discriminatie" te voorkomen, dan moet het maar.
pi_67668409
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Jawel

Maar in het kort nogmaals:

Nederland heeft geen enkele invloed op het wel of niet hebben van een andere nationaliteit. Nederland kan alleen maar besluiten of het wel of niet de Nederlandse nationaliteit kan toekennen.
Precies, en dat recht moet je dus zinnig aanwenden, en niet in het belang van Marokko als dat niet strookt met het belang van alle Nederlanders.
quote:
En dat betekend dus twee keuzes:

1) Nederlandse nationaliteit pertinent weigeren aan Marokkanen die graag Nederlander willen worden, omdat de Marokkaanse overheid de Marokkaanse nationaliteit niet los wil laten.
Wat klinkt dat weer onvriendelijk. Ik zou zeggen: Ja, je kunt Nederlander worden, met de voorwaarde of wanneer de andere nationaliteit eindigt.
quote:
of...

2) Nederlandse nationaliteit toekennen, met het behoud van de Marokkaanse nationaliteit.

Als je richting de toekomst gaat kijken, en dus over respectievelijk nu, 25 en 50 jaar te maken krijgt met een 3e, 4e en 5e generatie Marokkanen, is het dan verstandig voor de maatschappij om al die tijd het Nederlanderschap te blijven weigeren omdat de Marokkaanse regering haar standpunt niet wijzigt,
Dat zal dan niet gebeuren, je moet alleen je eigen nationaliteitsrecht wel in durven zetten om iets te forceren, want Marokko gaat echt niet vrijwillig de kip met de gouden eieren slachten.
quote:
of is het verstandiger om het Nederlanderschap toe te kennen zodat ook de Marokkaanse gemeenschap beter kan meedoen in de Nederlandse samenleving, zoals bijvoorbeeld zich verkiesbaar stellen, en actief meedoen in de politiek.
Het gaat niet zo best he, met die nesteling? Ik zie sowieso niet welk landsbelang er is bij een Marokkaanse gemeenschap, wordt het zo rond de derde generatie niet eens tijd dat die kinderen van elkaar denken 'wat heb jij een rare achternaam' ipv jij behoort tot een andere groep?

Daarnaast zie ik helemaal niet in waarom een volksvertegenwoordiger van mij slechts een vrijblijvende verbondenheid met dit land zou moeten hebben en onder buitenlands strafrecht valt in de uitoefening van hun ambt. Ik wil geen minister die de wapens op moet pakken om een vreemde mogendheid te verdedigen, ik wil niet dat iemand die de Turkse dienstplicht moest vervullen de opperbevelhebber van het Nederlandse leger wordt, of iemand die over het Nederlandse pensioen, AOW-stelsel en bejaardenzorg moet beslissen terwijl die zelf zijn pensioen duizenden kilometers verderop gaat genieten. Ik wil helemaal niet dat Nederlandse kabinetsleden strafbaar zijn wanneer ze in Nederland de Armeense genocide erkennen.
Ik zit er ook helemaal niet op te wachten dat mijn volksvertegenwoordiger zich fulltime wijdt aan Marokkaanse vrouwenrechten en een paar keer per jaar bij de koning aanschuift.
quote:
Persoonlijk denk ik zelf dat het beter is voor Nederland om keuze 2 te handhaven, met keuze 1 krijg je straks Marokkaanse jeugd waarvan de OPA al naar Nederland kwam, maar nog steeds geen Nederlander zou kunnen worden vanwege een of andere achterlijke wet in Marokko. Dat gaat gewoon averechts werken, en dan heb je over 25 jaar weer zo'n kutgroup met straatmarocs die zich "meer Marokkaan" voelen. Nogal wiedes, als wij ze het Nederlanderschap gaan weigeren werk je dat alleen maar in de hand.
De nationaliteitswetgeving van Marokko is er op gericht dat ze zich zoveel mogelijk Marokkaan voelen. Dat is in het voordeel van Marokko, en in het nadeel van Nederland. Je geeft zelf al aan wat het probleem is, je ziet het dus wel, alleen weiger je de consequenties te trekken.

Als je dan nu begint met het niet toekennen van Nederlandse nationaliteiten aan mensen van wie het de bedoeling is dat ze zich nog vele generaties geen Nederlander voelen, dan wordt die groep in ieder geval kleiner. De consequentie van het niet hebben van de Nederlandse nationaliteit is ook dat het sowieso niet over generaties heen gaat, verblijfsvergunning afgelopen, ga maar terug naar Marokko om daar Marokkaans te zitten wezen. Als je Nederlands wilt en kunt zitten wezen, dan graag.
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:34 schreef Kees22 het volgende:
Ze straffen voor iets waar ze geen schuld aan hebben?
Hoezo straf? Er zijn wel 5 miljard mensen op deze aarde die graag Nederlander zouden worden, dat kan niet allemaal. Dat is het hele punt, mensen met een andere nationaliteit hebben geen natuurlijk recht op de Nederlandse nationaliteit. Nederland kan die geven aan mensen wanneer en hoe dat in het belang is van Nederland. Op deze manier is dat niet het geval.
quote:
Waarom zouden die landen? En hard opstellen tegen een land is iets anders dan hard opstellen tegen de burgers van dat land.
Nee. Dat land moet de belangen van zijn burgers behartigen. Nederland dat van zijn burgers, het is in het belang van de Nederlandse burgers dat er geen tweedeling ontstaat omdat een deel van de bevolking nog met één been in Afrika staat en daar ook aan vast wordt gehouden. Die dubbele nationaliteit is daartoe een instrument van de regering van Marokko.
quote:
Ik vind minister een aardig hoog ambt, dus ze heeft beide. En als minister doet ze het, voorzover ik kan zien, niet slecht. In elk geval een stuk beter dan haar voorgangster, uuh, wie was dat ook al weer? Vergeten!
Dat kan ook niet anders. Dat neemt niet weg dat ik niet zie hoe haar keuze om onder het Turkse strafrecht te blijven vallen het Nederlandse volk dient.
quote:
Ach, we hebben het ook nog steeds over Indo's, Chinezen en joden, dus waarom niet over Marokkanen?
Ik niet hoor.
quote:
En als je in Amsterdam woont en Groot Hardink, Wierstra of Verharen heet, weet ook iederen waar je voorouders vandaan komen.
Prima, maar dan gaat het om afkomst. Dat is een detail, als je dezelfde toekomst deelt. Dat is wat anders dan als het een aparte groep is en blijft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 3 april 2009 @ 10:12:53 #238
66825 Reya
Fier Wallon
pi_67668509
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoezo straf? Er zijn wel 5 miljard mensen op deze aarde die graag Nederlander zouden worden, dat kan niet allemaal. Dat is het hele punt, mensen met een andere nationaliteit hebben geen natuurlijk recht op de Nederlandse nationaliteit. Nederland kan die geven aan mensen wanneer en hoe dat in het belang is van Nederland. Op deze manier is dat niet het geval.
Maar dat geldt dan uitsluitend voor mensen die worden genaturaliseerd tot Nederlander; de meeste mensen met een dubbele nationaliteit hebben deze al automatisch verworven bij hun geboorte.
pi_67668525
Willen we ze wel als Nederlander?
***** Kraak.....
  vrijdag 3 april 2009 @ 10:15:41 #240
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67668587
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lemmeb toch, nog iets lager en je zit onder mijn schoenzool. Dergelijke verzinsels durven zelfs de hedendaagse Meki's niet op internet te posten.
Nu ja, jij beweerde:
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het KAN niet, omdat het sowieso automatisch gaat - dat is wettelijk zo geregeld. De enige manier om er af te komen is om ALLE banden te verbreken en NOOIT meer naar Marokko toe te gaan. Jij weet net zo goed als ik dat het feitelijk ONMOGELIJK is voor de huidige en volgende generatie, gezien het feit dat er FAMILIELEDEN zitten en er inderdaad BEZITTINGEN zijn. Denk jij nu echt dat mensen, alleen omdat je vol met bekrompen waanbeelden en afgunst/jaloezie zit, zij dit ALLEMAAL gaan achterlaten - daarmee wellicht tienduizenden euro's weggooien en hun familieleden nooit meer kunnen zien? Denk jij dat? Er is een duidelijk verschil tussen theoretisch kunnen en praktisch kunnen. Wellicht dat jij geen reet geeft om je eigen cultuur, eigen ouders, eigen grootouders en/of bezittingen, maar bij Marokkanen is dat duidelijk anders.
In alle onderstreepte stukken geef ik je 100% gelijk. Wat dat sentimentele lulverhaaltje over familie betreft, daar trap ik dan weer niet in. Zo stom ben ik nou ook weer niet.

Overigens, in je eerste zin sprak je hier de rest van je verhaal tegen, en nog wel met hoofdletters. Zie je dat nu echt zelf niet, dat de opbouw van je argumentatie zo krom is als een banaan? Eerst beweer je dat iets niet KAN en een zin later beweer je dat er een manier is waarop het wel kan.
quote:
Het is altijd de schuld van een ander, nietwaar.
Niet altijd, maar in dit geval wel. Criminaliteit is primair de schuld van de crimineel in kwestie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')