abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 april 2009 @ 20:14:40 #101
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67656119
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:55 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Misschien niet als kwaal, maar toch wel als iets dat niet 'normaal' is en dus moet er een oplossing voor komen.
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:57 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Kwaal, stoornis of ziekte wat je het ook wil noemen. De wetenschap wil er een oplossing voor vinden. Enerzijds om de klachten te verminderen of zelfs helemaal genezen. Anderzijds om de overlast die het geeft op te lossen. Mensen met een ziekte zijn lastig en kosten geld.
Dit is misschien wat kort door de bocht maar zo denk ik erover.
Nou ja, ik denk niet dat men het wil bestrijden/uitroeien omdat het 'raar' en 'niet normaal' is. Mocht er iets uitgevonden worden dat een oplossing of vermindering van symptomen biedt, zal dit alsnog alleen de keuze van de persoon in kwestie zijn. Als iemand hierdoor in een identiteitscrisis komt omdat hij zichzelf niet meer herkent, dan is datgene gewoonweg geen oplossing.
  donderdag 2 april 2009 @ 20:22:01 #102
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_67656335
quote:
Op donderdag 2 april 2009 20:14 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

[..]

Nou ja, ik denk niet dat men het wil bestrijden/uitroeien omdat het 'raar' en 'niet normaal' is. Mocht er iets uitgevonden worden dat een oplossing of vermindering van symptomen biedt, zal dit alsnog alleen de keuze van de persoon in kwestie zijn. Als iemand hierdoor in een identiteitscrisis komt omdat hij zichzelf niet meer herkent, dan is datgene gewoonweg geen oplossing.
Voor klassieke en/of minder begaafde autisten denk ik dat het heel veel kan helpen als er 'een medicijn' is, zij hebben de lasten van autisme en niet de lusten (die autisme zeker kan hebben) Voor begaafde autisten: tja, moeilijk. Je hebt (zware) lasten maar ook (zware) lusten. Weegt het 'normaal zijn' op tegen de lusten?
Ik denk dat je dat per geval moet bekijken, als ze er al achter komen wat 'het' nu is; en dat zal nog wel heel wat jaren duren.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 2 april 2009 @ 20:29:19 #103
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67656552
quote:
Op donderdag 2 april 2009 20:22 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Voor klassieke en/of minder begaafde autisten denk ik dat het heel veel kan helpen als er 'een medicijn' is, zij hebben de lasten van autisme en niet de lusten (die autisme zeker kan hebben) Voor begaafde autisten: tja, moeilijk. Je hebt (zware) lasten maar ook (zware) lusten. Weegt het 'normaal zijn' op tegen de lusten?
Ik denk dat je dat per geval moet bekijken, als ze er al achter komen wat 'het' nu is; en dat zal nog wel heel wat jaren duren.
Precies! Daarom dat de begaafde autisten zeker zelf moeten kijken wat dit eventueel 'iets' voor hun doet en wat de nadelen voor hun zijn. Zeg maar zoals de medicijnen die ADHDers krijgen, voor de een werkt het, de ander merkt niks en weer een ander wordt er helemaal dol van.
pi_67657035
quote:
Op donderdag 2 april 2009 20:29 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Precies! Daarom dat de begaafde autisten zeker zelf moeten kijken wat dit eventueel 'iets' voor hun doet en wat de nadelen voor hun zijn. Zeg maar zoals de medicijnen die ADHDers krijgen, voor de een werkt het, de ander merkt niks en weer een ander wordt er helemaal dol van.
Voor geen enkel probleem is een oplossing. Er zullen altijd uitzonderingen zijn.
Maar wie zegt dat iemand die "iets" heeft in de toekomst zelf nog mag kiezen of hij/zij de behandeling wil of niet. Omdat als hij/zij zonder dat "iets" niet meer heeft een zorg minder voor de maatschappij is.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_67657545
quote:
Op donderdag 2 april 2009 18:36 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar af en toe vraag ik mijzelf wat het nut van sommige onderzoeken nu eigenlijk is.
Als wetenschapper hoef je die vraag ook niet te stellen. Niet alles hoeft nut te hebben. Wetenschap bestaat nu eenmaal bij de gratie van voortschrijdend inzicht.
pi_67657608
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als wetenschapper hoef je die vraag ook niet te stellen. Niet alles hoeft nut te hebben. Wetenschap bestaat nu eenmaal bij de gratie van voortschrijdend inzicht.
Dat klopt. En dat is maar goed ook. Anders waren wij als mensheid nu niet waar wij nu zijn.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_67657666
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:09 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat klopt. En dat is maar goed ook. Anders waren wij als mensheid nu niet waar wij nu zijn.
Precies. Enne: het 'nut"komt dan soms vanzelf wel. 'Nut" heeft vaak met praktische dingen te maken. De wetenschap houd zich daar meestal niet direct mee bezig.

Toepassing vind dan in en later stadium plaats.
pi_67657742
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Precies. Enne: het 'nut"komt dan soms vanzelf wel. 'Nut" heeft vaak met praktische dingen te maken. De wetenschap houd zich daar meestal niet direct mee bezig.

Toepassing vind dan in en later stadium plaats.
Dat klopt.
14 SHADES OF GREY
pi_67658023
quote:
Op donderdag 2 april 2009 07:01 schreef tijnbrein het volgende:
Gisteren intakegesprek gehad voor de onderzoeken die ik ga krijgen.
Ik stoorde bij dat gesprek aan een ding. Ik was er met mijn vader en zij spraak meer tegen mijn vader dan mij. Terwijl het hier om mij ging en niet mijn vader.
Ook leuk als ze verwacht dat mij vader mij goed kent. Dit klopt tot op een zekere hoogte.
Mja, jammer dat mijn moeder niet meekan want die kent me beter dan wie dan ook
Als ik alles zelf moet vertellen kan ik slecht verwoorden wat ik bedoel en ik geef nooit achtergrondinfo of extra informatie, itt met m'n moeder
Children of the night. What music they make.
pi_67658142
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:23 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Mja, jammer dat mijn moeder niet meekan want die kent me beter dan wie dan ook
Als ik alles zelf moet vertellen kan ik slecht verwoorden wat ik bedoel en ik geef nooit achtergrondinfo of extra informatie, itt met m'n moeder
Waarom kan je moeder niet mee dan?
Verder is het herkenbaar wat jij zegt.
14 SHADES OF GREY
pi_67658303
Werken enzo

Mijn vader is heel anders, ik lijk dan ook het meeste op hem.
pi_67658414
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:31 schreef DeHovenier het volgende:
Werken enzo

Mijn vader is heel anders, ik lijk dan ook het meeste op hem.
Ik weet eigenlijk niet op wie ik lijk. Ik denk dat ik een mix van mijn vader en moeder ben.
Volgende week gaat mijn vader mee naar die onderzoeken omdat mijn moeder daar niet tegen kan.
14 SHADES OF GREY
pi_67659496
Hoezo kan je moeder er niet tegen
pi_67660144
Wegens gebrek aan belangstelling gaat de meeting op 4 april niet door. Het staat een ieder vrij een andere datum te suggereren. Ik ben overigens zelf van 10 tot 19 april in de VS.
  donderdag 2 april 2009 @ 22:44:55 #115
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_67660745
Aan het begin van dit topic zag ik dat jullie het hadden over een eventuele opleiding om toch een baan te krijgen die meer past bij jullie wensen en intelligentie. Zelf ben ik ook autist (and proud of it) en heb ik in juli vorig jaar een 21+ toets gedaan om op het HBO te komen.

Sinds ik daar zit heb ik heel goed contact met mijn decaan (echt een tópgozer) die zich dus heel erg interesseert voor ASS en vooral ook hoe deze hogeschool voorzieningen kan treffen om de "kansrijkere" mensen met ASS alsnog een kans te geven op een HBO opleiding. Helaas ligt de nadruk op het HBO in het algemeen meer op "samenwerken" en "competentiegericht onderwijs" dan om echte kennisoverdracht en gebruik maken van de intelligentie van de leerlingen.

De decaan heeft me erbij betrokken omdat ik in weze dusdanig a-typisch ben dat ik goed communicatief vaardig ben. Vandaar dat ik heel duidelijk aan kan geven waar bij mij de knelpunten liggen. Tevens heb ik een paar weken terug voor een groepje docenten een presentatie mogen geven over wat ASS is en welke eigenschappen knelpunten kunnen geven in het huidige stelsel van het HBO.

Wat ik dus wil aangeven is dat er toch (wellicht op kleine schaal) zeker wel in het hoger onderwijs nagedacht wordt over hoe er gebruik gemaakt kan worden van de autistische mens onder ons, echter er is een ontzettende bureaucratie en heel veel onwetendheid bij de "hoge heren" dus helaas is de verwachting niet dat de verandering maanden gaat duren, eerder jaren.

Maar bekijk het positief: er is hoop!
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_67662347
Ik was er vandaag toevallig ook weer wat over aan het opzoeken, maar ik ben er alweer snel mee gestopt, allemaal dingen die ik dolgraag zou willen doen, maar het kan niet. En de term "competentiegericht onderwijs" wekt bij mij al meteen antiperistaltische bewegingen op: dat gezapige geouwehoer altijd van die onderwijsfiguren. bah!:N

Ik wil namelijk WO doen, of minstens HBO. Ik heb me er niet teveel in verdiept, omdat ik dan toch zoiets heb van 'dit kan toch niet'. Ik heb alleen een vmbo diploma (terwijl ik gewoon vwo aankan), dus ik moet wel zo'n 21 jaar test doen. Maar aangezien ik nog geen 21 ben zal dit nog wel enkele jaren duren. Ik kan nu dus een paar jaar niks gaan zitten doen thuis. Maar van mij hoeft het niet meer. Dan maar geen opleiding!
pi_67662587
tvp
  donderdag 2 april 2009 @ 23:49:31 #118
188877 Stupendous76
pi_67662930
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:27 schreef Green1 het volgende:
Ik was er vandaag toevallig ook weer wat over aan het opzoeken, maar ik ben er alweer snel mee gestopt, allemaal dingen die ik dolgraag zou willen doen, maar het kan niet. En de term "competentiegericht onderwijs" wekt bij mij al meteen antiperistaltische bewegingen op: dat gezapige geouwehoer altijd van die onderwijsfiguren. bah!:N

Ik wil namelijk WO doen, of minstens HBO. Ik heb me er niet teveel in verdiept, omdat ik dan toch zoiets heb van 'dit kan toch niet'. Ik heb alleen een vmbo diploma (terwijl ik gewoon vwo aankan), dus ik moet wel zo'n 21 jaar test doen. Maar aangezien ik nog geen 21 ben zal dit nog wel enkele jaren duren. Ik kan nu dus een paar jaar niks gaan zitten doen thuis. Maar van mij hoeft het niet meer. Dan maar geen opleiding!
Thuisstudie, bijvoorbeeld VWO of hoe je academisch leert denken (is makkelijk op het WO)
Tis even doorbijten, maar als je echt wat wilt gaan leren is niets doen veels te kostbaar (qua tijd)
Repent, Pray, Forgive
  donderdag 2 april 2009 @ 23:58:53 #119
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_67663152
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:27 schreef Green1 het volgende:

Het competentiegerichte onderwijs en het samenwerken is dus ook compleet niks voor mij. Heb dus ook met mijzelf afgesproken dat ik nu mijn Propedeuse haal binnen dit schooljaar en dat ik daarna naar de Uni ga omdat het 1) wat beter overeeenkomt mijn mijn manier van denken 2) minder praktisch is een meer theoretisch en 3) minder competentiegericht en gericht op samenwerken is.

Ik moet zeggen dat ik het samenwerken echt háát maar dat mijn decaan mij er wel redelijk doorheen sleept, al moet ik natuurlijk wel degene zijn die aangeeft dat er een probleem is. Hij kan immers niet mijn gedachten lezen. Als je de goede persoon tegenkomt die er gewoon verstand van heeft en geen aannames maakt dan is dat sowieso al een ontzettende opluchting.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_67663512
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:49 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Thuisstudie, bijvoorbeeld VWO of hoe je academisch leert denken (is makkelijk op het WO)
Tis even doorbijten, maar als je echt wat wilt gaan leren is niets doen veels te kostbaar (qua tijd)
Heh, wat baal ik (en dat is nog zwak uitgedrukt) er toch van dat ik niet alles hier kan neerplempen.

Ik ben wel al een thuisstudie VWO begonnen, maar door een fout van mijn vorige school (dat kon er ook nog wel bij) zit ik momenteel heel erg krap bij kas, dus het volledige pakket doen is uitgesloten. Maar wat jij zegt van hoe je academisch leert denken. Is daar een cursus voor o.i.d.?

Ik vind het ook zonde om niks te doen, daarom heb ik er zo de pest over in dat je pas op je 21e die test kunt doen, of dat ze niet een uitzondering kunnen maken. (Dat heb ik overigens niet nagevraagd, omdat ik het antwoord toch wel kan bedenken.)
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:58 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Het competentiegerichte onderwijs en het samenwerken is dus ook compleet niks voor mij. Heb dus ook met mijzelf afgesproken dat ik nu mijn Propedeuse haal binnen dit schooljaar en dat ik daarna naar de Uni ga omdat het 1) wat beter overeeenkomt mijn mijn manier van denken 2) minder praktisch is een meer theoretisch en 3) minder competentiegericht en gericht op samenwerken is.
Dat dacht ik ook al eerder gelezen te hebben, dat ligt mij ook veel beter. Vandaar dat ik liever WO zou willen doen, met zo'n 21 jaar toets, of eerst vwo (maar dat is zo duur).
quote:
Ik moet zeggen dat ik het samenwerken echt háát maar dat mijn decaan mij er wel redelijk doorheen sleept, al moet ik natuurlijk wel degene zijn die aangeeft dat er een probleem is.
Ik ook, het is toch verdomme mijn opleiding, ik wil niks (lees: zo min mogelijk) met anderen te schaften hebben.
quote:
Hij kan immers niet mijn gedachten lezen. Als je de goede persoon tegenkomt die er gewoon verstand van heeft en geen aannames maakt dan is dat sowieso al een ontzettende opluchting.
Dat is een kwestie van geluk dus. Maargoed, ik begin het zo langzamerhand goed zat te worden, en van mij hoeft het niet meer.. want het lijkt verdomme wel of je op elke mogelijke manier wordt tegen gewerkt.
  vrijdag 3 april 2009 @ 06:59:36 #121
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67665607
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:08 schreef DeHovenier het volgende:
Hoezo kan je moeder er niet tegen
Die heeft het na jaren van therapie enzo gehad met dat soort mensen. Mijn moeder heeft bordeline.
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:27 schreef Black_Tulip het volgende:
Wegens gebrek aan belangstelling gaat de meeting op 4 april niet door. Het staat een ieder vrij een andere datum te suggereren. Ik ben overigens zelf van 10 tot 19 april in de VS.
Ergens in mei. 2 mei bijvoorbeeld. Zelfde plaats als voorheen.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:40:16 #122
188877 Stupendous76
pi_67667684
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 06:59 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Die heeft het na jaren van therapie enzo gehad met dat soort mensen. Mijn moeder heeft bordeline.
[..]

Ergens in mei. 2 mei bijvoorbeeld. Zelfde plaats als voorheen.
Verderop in mei zou mij beter uit gaan komen.
Repent, Pray, Forgive
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:55:16 #123
188877 Stupendous76
pi_67668089
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 00:14 schreef Green1 het volgende:

[..]

Heh, wat baal ik (en dat is nog zwak uitgedrukt) er toch van dat ik niet alles hier kan neerplempen.

Ik ben wel al een thuisstudie VWO begonnen, maar door een fout van mijn vorige school (dat kon er ook nog wel bij) zit ik momenteel heel erg krap bij kas, dus het volledige pakket doen is uitgesloten. Maar wat jij zegt van hoe je academisch leert denken. Is daar een cursus voor o.i.d.?
Optie: de Open Universiteit.
Die hebben trouwens ook een aantal gratis cursussen, daar kun je je mee orienteren en/of voorbereiden. Als je er aan gaat beginnen, kan je hier eens kijken, dat is een startpakket.
Academisch denken: ik heb vorig jaar gezocht bij de OU naar cursussen/opleidingen en toen kwam ik dat tegen (hun site is sindsdien helemaal vernieuwd), maar hun universitaire opleidingen zijn modulair opgebouwd en 1 module was 'denken op academisch niveau' wat er op neerkomt hoe je leert om stukken te lezen en te schrijven enzo.
Repent, Pray, Forgive
pi_67670131
Maar dan moet ik nog steeds een jaar of 2 wachten, als zij überhaupt al zo'n 21 jaar test hebben.
pi_67670225
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:04 schreef Green1 het volgende:
Maar dan moet ik nog steeds een jaar of 2 wachten, als zij überhaupt al zo'n 21 jaar test hebben.
Gewoon informeren bij diegenen die daar over gaan.
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:46:15 #126
188877 Stupendous76
pi_67673574
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:04 schreef Green1 het volgende:
quote:
Voorbereidingscursussen
Wilt u een opleiding willen volgen in het hoger onderwijs waarvoor toelatingseisen gelden, maar heeft u niet het juiste profiel of vakkenpakket, dan is er sprake van een ‘deficiëntie’. Die deficiënties kunnen worden weggewerkt door aan een voortentamen deel te nemen. Hiervoor worden voorbereidingscursussen verzorgd die voorbereiden op de voortentamens.
Maar er zijn ook andere mogelijheden (LOI?) En als je via bijvoorbeeld zelfstudie je VWO kan halen, hoef je geen 21+-examen te doen.

Overigens, ik kwam deze 2 tegen voor academische competenties. Nadeel: je moet de propedeuse bijna af hebben: link 1 en link 2

Het gaat je sowieso veel tijd en moeite kosten. Ik heb er voorlopig van af gezien, ik weet dat het voor mij erg moeilijk is om zo lang mijn aandacht aan te besteden (is ook 1 van de redenen dat ik geen HBO heb) naast mijn werk en een verbouwing en een verhuizing. Over een poosje ga ik nog eens kijken of ik dan wat interessants tegenkom. Dat mag voor jou echter geen reden zijn, ik zit voorlopig redelijk goed met mijn baan, het is dus geen moeten voor mij, maar als je echt wat anders wilt: ga even rustig kijken naar wat je wilt (en als je dat niet weet, probeer dan voor zo algemeen mogelijk te gaan) en maak dan een keuze. Gewoon DOEN!
Repent, Pray, Forgive
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:55:14 #127
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67675935
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:40 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Verderop in mei zou mij beter uit gaan komen.
Doe maar een voorstel.
14 SHADES OF GREY
pi_67675989
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 16:52 schreef Kruger het volgende:
Ahum ... ik ga me even schamen

Zo op het eerste op zicht , kennis verkrijgen en in contact komen met "Soort" genoten..
En dat zijn dan zwaar wereld vreemde types ?
Ik bedoel ik heb wel asperger. Maar dat uit zich bij mij meer in het moeite van plannen en oorde houden. |
Als daar alleen maar sociaal gestoorden zittendan tsja.,
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:58:58 #129
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67676067
@: Green1 kun je geen MBO opleiding gaan doen tot je 21 bent. Dan leer je tenmiste nog iets en je houdt het ritme van leren vast. Of je gaat een cursus doen in iets waarin je interesse hebt.
14 SHADES OF GREY
pi_67676196
Hoe handlen jullie trouwens relatie's ?
Ik heb voor een asperger volgens mij meer relaties gehad dan de meeste van mijn soort genoten.
Maar ik verpruts het ook best wel weer redelijk vaak.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:07:57 #131
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67676396
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:02 schreef Canisfire het volgende:
Ik heb voor een asperger volgens mij meer relaties gehad dan de meeste van mijn soort genoten.
Tot nu toe heb ik een korte relatie gehad. En dat was nu ook niet echt een relatie ik ben nooit verliefd op haar geweest. Ik vond alleen de aandacht leuk die ik van haar kreeg.
Ik weet eigenlijk ook niet goed wat liefde is.
Verder ben ik vaak genoeg afgewezen door meisjes omdat zij mij niet leuk vonden. Mijn moeite met sociale interactie zou daarbij een grote rol hebben gespeeld.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:17:20 #132
188877 Stupendous76
pi_67676706
quote:
Wel vrienden, geen relatie(s)
Repent, Pray, Forgive
pi_67677800
Voor mij zelf ligt het trouwens ook heel erg aan de situatie waar ik in zit.
Afgelopen zomer had ik bijvoorbeeld vakantie werk op Terschelling en had ik ook regelmatig seks.
Nu sta ik inmiddels al weer een halfjaartje droog. Hoe handelen jullie dat want ik trek het eigenlijk niet zo goed meer. Met als gevolg dat ik straks weer met iemand wat ga doen waar ik eigenlijk niets voor voel..
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:10:22 #134
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67678059
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:59 schreef Canisfire het volgende:
Voor mij zelf ligt het trouwens ook heel erg aan de situatie waar ik in zit.
Afgelopen zomer had ik bijvoorbeeld vakantie werk op Terschelling en had ik ook regelmatig seks.
Nu sta ik inmiddels al weer een halfjaartje droog. Hoe handelen jullie dat want ik trek het eigenlijk niet zo goed meer. Met als gevolg dat ik straks weer met iemand wat ga doen waar ik eigenlijk niets voor voel..
Ik ben nog maagd dus daar heb ik geen ervaring mee.
Maar als jij behoefte aan seks hebt en het niet erg vind om met zo maar iemand naar bed te gaan moet je dat gewoon doen.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:16:25 #135
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67678201
Volgende week wordt een drukke week. Drie sollicitatiegesprekken, werken, een afspraak met mij psycholoog en dan ook nog die onderzoeken. Volgens mij ben ik volgende week vrijdag doodmoe.
Misschien is dit allemaal een beetje te veel van het goede.
14 SHADES OF GREY
pi_67678206
quote:
same

Mijn grootste handicap is dan ook dat ik er nog redelijk leuk/normaal uit zie waardoor het eerste contact dan heel makkelijk lijkt (lees: van de ander uitkomt) tot dat mensen te dichtbij komen en dan raak ik in paniek en wordt het 1 giga grote puinzooi

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2009 15:19:17 ]
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:23:21 #137
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67678420
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:16 schreef Logician het volgende:

[..]

same

Mijn grootste handicap is dan ook dat ik er nog redelijk leuk/normaal uit zie waardoor het eerste contact dan heel makkelijk lijkt (lees: van de ander uitkomt) tot dat mensen te dichtbij komen en dan raak ik in paniek en wordt het 1 giga grote puinzooi
Oh dus als je er niet normaal uit ziet dan is het minder erg ofzo.
14 SHADES OF GREY
pi_67678573
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:23 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Oh dus als je er niet normaal uit ziet dan is het minder erg ofzo.
Doe eens niet zo raar lezen, wat ik bedoel is dat je het aan sommige mensen echt kan zien en bij mij zie je het op het eerste gezicht niet (en met normaal bedoelde ik niet lelijk)
pi_67678587
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:10 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik ben nog maagd dus daar heb ik geen ervaring mee.
Maar als jij behoefte aan seks hebt en het niet erg vind om met zo maar iemand naar bed te gaan moet je dat gewoon doen.
Maar de gevolgen zijn vaak niet te overzien..
Kijk ik wek meestal de indruk dat ik dan die lieve begrijpende jongen ben.
Tot dat we zeg maar seks hebben gehad. Meestal ben ik er dan wel klaar mee.
En dat heeft me al zo vaak voor gelazer bezorgt.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:32:49 #140
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67678725
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:28 schreef Logician het volgende:

[..]

Doe eens niet zo raar lezen, wat ik bedoel is dat je het aan sommige mensen echt kan zien en bij mij zie je het op het eerste gezicht niet (en met normaal bedoelde ik niet lelijk)
Begrijpend lezen is best moeilijk soms.
Nu snap ik wat je bedoeld.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:34:44 #141
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67678790
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:29 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Maar de gevolgen zijn vaak niet te overzien..
Kijk ik wek meestal de indruk dat ik dan die lieve begrijpende jongen ben.
Tot dat we zeg maar seks hebben gehad. Meestal ben ik er dan wel klaar mee.
En dat heeft me al zo vaak voor gelazer bezorgt.
Misschien moet je dan gewoon anders aanpakken. Als jij seks wil en geen gedoe zijn er best wel meisjes die dat ook willen.
14 SHADES OF GREY
pi_67678869
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:34 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Misschien moet je dan gewoon anders aanpakken. Als jij seks wil en geen gedoe zijn er best wel meisjes die dat ook willen.
Klopt maar ik weet niet goed hoe met dat soort zelfstandige vrouwen om te gaan.
Waar ik het dus over heb zijn vaak de jonge bloempjes van 16 17 (ben zelf 20)
Waarvoor ik dan ook vaak de eerste ben, Het is ook zo dat ik er vaak niets aan kan doen.
Of ik heb het niet door. Ik ga gewoon normaal met ze om. Ze worden verliefd , Ik denk dat ik ook verliefd wordt. Dan hebben we een paar keer seks. En dan stopt het gevoel bij mij .
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_67678941
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:32 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is best moeilijk soms.
Nu snap ik wat je bedoeld.
Ja idem hoor
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:45:25 #144
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67679143
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:36 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Klopt maar ik weet niet goed hoe met dat soort zelfstandige vrouwen om te gaan.
Waar ik het dus over heb zijn vaak de jonge bloempjes van 16 17 (ben zelf 20)
Waarvoor ik dan ook vaak de eerste ben, Het is ook zo dat ik er vaak niets aan kan doen.
Of ik heb het niet door. Ik ga gewoon normaal met ze om. Ze worden verliefd , Ik denk dat ik ook verliefd wordt. Dan hebben we een paar keer seks. En dan stopt het gevoel bij mij .
Oke dat is lastig.
Wat wil je nu? Seks of liefde? Of allebei?
Als jij alleen seks wil dan je proberen een Fuck buddy te vinden. Als je allebei wil moet je iemand zoeken waarvoor je echt iets geeft. Maar dat is makkerlijker gezegd dan gedaan.
14 SHADES OF GREY
pi_67679196
Trouwens ik ben op zoek naar persoonlijke stukjes van mensen met een ass voor op mijn website onder de knop "persoonlijke verhalen" om het wat veelzijdiger te maken Mochten er mensen zijn die hier aan mee willen doen pm me dan aub je verhaal hoe je alles vervaart etc met de naam die je onder je stukje wil en titel
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:09:22 #146
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67679859
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:47 schreef Logician het volgende:
Trouwens ik ben op zoek naar persoonlijke stukjes van mensen met een ass voor op mijn website onder de knop "persoonlijke verhalen" om het wat veelzijdiger te maken Mochten er mensen zijn die hier aan mee willen doen pm me dan aub je verhaal hoe je alles vervaart etc met de naam die je onder je stukje wil en titel
Misschien als ik over een tijdje een aantal dingen op een rijtje heb gezet en als ik getest ben wil ik best mijn verhaal doen.
14 SHADES OF GREY
pi_67679926
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:09 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Misschien als ik over een tijdje een aantal dingen op een rijtje heb gezet en als ik getest ben wil ik best mijn verhaal doen.
Alvast bedankt
pi_67682348
Iemand noemde het al eerder, namelijk dat begeleiders de boot nogal eens afhouden om een carrièrestap te maken. Helaas, dat heb ik vandaag dus meegemaakt. Mij werd verteld dat ik om mijn autisme (waar ik overigens niet trots op ben) moet leren accepteren, daar met een psycholoog over te praten. Pff... had echt het gevoel alsof ik werd aangezien niet zelfstandig te kunnen denken (en dat met een IQ van 120).

Het kwam er op neer dat ik niet geschikt zou zijn om twee taken naast elkaar uit te voeren, omdat dat te veel prikkels kan geven
Mijn werkzaamheden blijven dus gelijk en ik heb het idee dat Wajong'ers ergens wel worden uitgebuit. Dat ze vooral niet te veel invloed mogen uitoefenen op de werkvloer.

Ik ga maar weer eens solliciteren.
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:50:10 #149
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67682624
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:40 schreef sempron2400 het volgende:
Iemand noemde het al eerder, namelijk dat begeleiders de boot nogal eens afhouden om een carrièrestap te maken. Helaas, dat heb ik vandaag dus meegemaakt. Mij werd verteld dat ik om mijn autisme (waar ik overigens niet trots op ben) moet leren accepteren, daar met een psycholoog over te praten. Pff... had echt het gevoel alsof ik werd aangezien niet zelfstandig te kunnen denken (en dat met een IQ van 120).

Het kwam er op neer dat ik niet geschikt zou zijn om twee taken naast elkaar uit te voeren, omdat dat te veel prikkels kan geven
Mijn werkzaamheden blijven dus gelijk en ik heb het idee dat Wajong'ers ergens wel worden uitgebuit. Dat ze vooral niet te veel invloed mogen uitoefenen op de werkvloer.

Ik ga maar weer eens solliciteren.
Vervelend voor je.
Aan de andere kant moet je blij zijn dat ze rekening proberen te houden met je beperking. Maar of je daar blij van wordt is weer iets heel anders.
Als jij zeker weet dat je meer kan moet je dat zeker gaan proberen.
14 SHADES OF GREY
pi_67682742
Het ERGSTE van alles vond ik nog dat het niet aan mijn persoonlijkheid zou liggen, niet aan mijn inzet, maar puur aan mijn autisme en mijn gebrek aan zelfkennis (omdat ik pas in 2007 mijn diagnose heb gekregen). Ik neem dit alles hoog op en ik zal in het ‘echte’ leven altijd proberen mijn autisme te overwinnen.
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:03:04 #151
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67682916
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:54 schreef sempron2400 het volgende:
Het ERGSTE van alles vond ik nog dat het niet aan mijn persoonlijkheid zou liggen, niet aan mijn inzet, maar puur aan mijn autisme en mijn gebrek aan zelfkennis (omdat ik pas in 2007 mijn diagnose heb gekregen). Ik neem dit alles hoog op en ik zal in het ‘echte’ leven altijd proberen mijn autisme te overwinnen.
Als zij het puur en alleen op autisme afschrijven dan is het inderdaad vervelend. Maar ze doen dit wel met de beste bedoelingen. Niemand heeft er iets aan als jij straks overspannen thuis zit.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:24:00 #152
188877 Stupendous76
pi_67683363
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:54 schreef sempron2400 het volgende:
En tot aan je diagnose heb je veel problemen gehad of juist niet? Want dat is dan een leuk weerwoord: ondanks de late diagnose weinig problemen, dus het is wel belemmerend, maar niet beperkend.
Repent, Pray, Forgive
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:24:48 #153
188877 Stupendous76
pi_67683381
Nieuws:
quote:
vr 03 apr 2009, 14:54
’Vinylvloer verdubbelt kans op autisme’
AMSTERDAM - Zweedse wetenschappers waarschuwen voor vinylvloeren in kinderkamers. Volgens de onderzoekers verdubbelt de kans op autisme door de chemische stoffen die in de vloer zitten.

Please Wait ...

Een onderzoeksteam van de Karlstad-universiteit volgde bijna 5.000 kleintjes. Daarbij werden de woonomstandigheden, de ventilatie en de vloerbekleding bekeken. Bij 72 kinderen, onder wie 60 jongens, werd autisme vastgesteld, zo meldt het Laatste Nieuws.

Opmerkelijk is dat de kinderen bij wie een vinylvloer op de kamer lag, twee keer vaker deze stoornis ontwikkelden. Bij een houten of linoleumvloer was dat minder het geval. Oorzaak zouden de ’ftalaten’ zijn, chemische stoffen die in de vinyl worden gebruikt om de pvc zachter en flexibeler te maken.

Belgische autisme-experts maken zich nog geen zorgen. Autisme is grotendeels genetisch bepaald, zo stellen zij. Dat blijkt ook uit vele onderzoeken. Toch sluiten de ervaringsdeskundigen de omgevingsfactoren niet geheel uit, alleen is nog geen overtuigend bewijs gevonden. Voorlopig zien zij dan ook geen reden om aan de alarmbel te trekken.

Milieuorganisatie Greenpeace doet dat wel en hoopt dat deze stoffen zo snel mogelijk verboden worden. Volgens hen leiden deze stoffen tot hormonale stoornissen. In kinderspeelgoed zijn de stoffen sinds 2005 verboden. Het Europese controleorgaan voor chemische stoffen onderzoekt momenteel of de wetgeving verder moet worden aangepast.
Repent, Pray, Forgive
pi_67683622
Dat is ook wel weer zo, en mijn werkgever heeft het al eens meegemaakt dat voor een medewerker de lat te hoog werd gelegd. Maar iets voor een ander kunnen betekenen wordt steeds moeilijker na bepaalde teleurstellingen.

Als ik mijn hand in eigen boezem zou nemen, gooi ik het er maar op dat ik mijn hoge opleidingsniveau niet mee heb in deze werkomgeving. De loondispensatie gaat waarschijnlijk omlaag, dus dat is alvast een kleine vooruitgang. Ik vind dat ik wel weer genoeg van mezelf heb gegeven
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:45:37 #155
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67683906
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:34 schreef sempron2400 het volgende:
Dat is ook wel weer zo, en mijn werkgever heeft het al eens meegemaakt dat voor een medewerker de lat te hoog werd gelegd. Maar iets voor een ander kunnen betekenen wordt steeds moeilijker na bepaalde teleurstellingen.

Als ik mijn hand in eigen boezem zou nemen, gooi ik het er maar op dat ik mijn hoge opleidingsniveau niet mee heb in deze werkomgeving. De loondispensatie gaat waarschijnlijk omlaag, dus dat is alvast een kleine vooruitgang. Ik vind dat ik wel weer genoeg van mezelf heb gegeven
Het moet wel van twee kanten komen. Anders houdt het op een gegeven moment op.
Misschien moet je accepteren dat het werk wat je op dit moment doet het meest haalbare is. Misschien kan je in de toekomst wel meer en uitdagender werk doen.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:47:39 #156
237059 Twerk
The Spurs
pi_67683950
Mensen hier die de film Ben_X alleens hebben gezien?
quote:
Ben X is een Belgische film uit 2007 van Nic Balthazar. Het verhaal gaat over een jongen met het Syndroom van Asperger, die op school gepest wordt en vlucht in de virtuele wereld van een computerspel.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:48:54 #157
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67683985
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:47 schreef Twerk het volgende:
[..]

Nee nog niet.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:53:43 #158
237059 Twerk
The Spurs
pi_67684119
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:48 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee nog niet.
Zeker voor Vlaamse begrippen een hele goede film vind ik.
Ook een prijs gewonnen op het Montréal World Film Festival meen ik.

Check anders de trailer:
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_67684320
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:45 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Het moet wel van twee kanten komen. Anders houdt het op een gegeven moment op.
Misschien moet je accepteren dat het werk wat je op dit moment doet het meest haalbare is. Misschien kan je in de toekomst wel meer en uitdagender werk doen.
Eigenlijk ben ik al 5 jaar op zoek, maar ik ben wel blij dat ik nu in een werkritme weet te komen. Ik vind ik het al een goed teken dat mijn contract verlengd wordt. Ik ben wel benieuwd of we als bedrijf het hoofd boven water houden, maar dat terzijde.

Ik heb meer de indruk dat de begeleiding/coaching het heel rustig aan wil doen(zeker nog 5 jaar langzaam aan?). Ze weten natuurlijk dat autistische mensen zo slecht tegen verandering kunnen, deze eigenschap hebben we ook al niet mee.
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:14:01 #160
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67684767
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:53 schreef Twerk het volgende:

[..]

Zeker voor Vlaamse begrippen een hele goede film vind ik.
Ook een prijs gewonnen op het Montréal World Film Festival meen ik.

Check anders de trailer:

Interessant die film ga ik zeker een keer kijken.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:14:57 #161
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67684799
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:00 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Eigenlijk ben ik al 5 jaar op zoek, maar ik ben wel blij dat ik nu in een werkritme weet te komen. Ik vind ik het al een goed teken dat mijn contract verlengd wordt. Ik ben wel benieuwd of we als bedrijf het hoofd boven water houden, maar dat terzijde.

Ik heb meer de indruk dat de begeleiding/coaching het heel rustig aan wil doen(zeker nog 5 jaar langzaam aan?). Ze weten natuurlijk dat autistische mensen zo slecht tegen verandering kunnen, deze eigenschap hebben we ook al niet mee.
Soms is verandering goed.
Ach je bent nog jong. Je hebt nog een heel leven voor je.
14 SHADES OF GREY
pi_67685608
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:47 schreef Twerk het volgende:
[..]
Jep, ik vind bepaalde scene's wel heel erg herkenbaar, maar vind het einde vreselijk stom

Mozart & the whale vond ik beter wat dat betreft
pi_67685698
Even een stukje van mijn website geplukt over films mbt autisme:

Billy the kid: Billy is een 15-jarige einzelgänger, woonachtig in een kleine stad in de Amerikaanse staat Maine. Billy is met al zijn twijfels en eigenaardigheden op het eerste oog niet veel anders dan zijn leeftijdsgenoten. Hij luistert graag naar heavy metal muziek, beoefent een vechtsport, is wanhopig op zoek naar een vriendinnetje, en wil later graag acteur of een rockster worden. Billy draagt echter ook een moeizaam verleden met zich mee. Een verleden die het huidige gedrag van Billy veel beïnvloedt. In deze documentaire portretteert Jennifer Venditti het dagelijkse leven van de tiener op intieme wijze.

Mozart and the Whale: De Amerikaan Jerry Newport wist niet dat hij een vorm van autisme had tot hij de film Rain Man zag. Vervolgens richtte hij overal in het land steungroepen op voor mensen zoals hij. Dit gegeven werd uitgangspunt voor Mozart and the Whale, geschreven door Ronald Bass, scenarist van... Rain Man. Deze film is wat minder sentimenteel, met opvallend goed werk van hoofdrolspeler Hartnett. Wanneer zijn introverte personage verliefd wordt op een extraverte lotgenote, krijgt de film de formule van een romantische komedie, wat in deze context soms een beetje wringt. Ook bekend onder de oneerbiedige titel Crazy in Love.

Somersault: 'Somersault' is een kleine, droeve, waarachtige film over een meisje van zestien dat na een incident van huis wegloopt en strandt in Lake Jindabyne, een mistroostig skigebied waar de winter nooit ophoudt. En wat doet zo'n meisje dan? Ze gaat al eens met een jongen mee, in ruil voor een bed en een teentje affectie. En in het stadje dwalen nog wel meer zielen rond die niet goed weten wat ze met hun uren moeten aanvangen. Regisseuse Cate Shortland weet het uiteindelijk ook niet zo goed - het einde stelt teleur - maar de cineaste weet, door een goed gebruik van de locatie en een fraaie soundtrack, wél een mooie sfeer van hoop en hunkering in haar film te leggen.

If You Could Say It In Words: Geen review gevonden

Malcolm: Geen review gevonden

Rain Man: Klasiek autisme, idiot savant. Als de vader van de egocentrische Charlie Babbitt komt te overlijden, komt hij erachter dat hij nog een broer heeft in een tehuis. De broer erft zo'n beetje het hele vermogen van paps en dat zit Charlie toch niet lekker, dus hij besluit hem op te gaan zoeken. Samen gaan ze op pad en leren ze elkaar beter kennen. Charlie Babbitt, gespeeld door Tom Cruise, baalt als een stekker als hij erachter komt dat niet hij, maar zijn broer Raymond ( Dustin Hoffman), die notabene in een tehuis woont, de erfenis grotendeels krijgt van wijlen papa. Er zit niets anders op voor Charlie dan zijn broer op te zoeken en wellicht een graantje mee te pikken, want Raymond blijkt in een psychiatrisch instituut te wonen en is autistisch.

Mercury Rising: Art Jeffries Bruce Willis is de enige FBI-agent die een negenjarige autist Miko Hughes kan helpen, als deze het doelwit wordt van huurmoordenaars. Zonder dat de jongen zich er bewust van is, heeft hij namelijk een zeer geheime militaire code gekraakt, en Luitenant Nicholas Kudrow Alec Baldwin moet de jongen, als lek voor de nationale veiligheid, stoppen.

BenX: De film is geïnspireerd door waargebeurde feiten en brengt het aangrijpende verhaal van de licht autistische Ben. Hij lijkt te leven in zijn eigen universum, dat zich voor een groot deel afspeelt in de wereld van online computergames. In de echte, harde werkelijkheid van de technische school gaat hij dagelijks door een hel. Het pesten maakt het leven voor hem bijna onmogelijk. Wanneer zijn internetvriendin ook werkelijk in zijn leven verschijnt, veranderen de plannen die hij voor zichzelf heeft gemaakt.

Snow Cake: Wanneer Alex met enige tegenzin toch besluit de jonge en pittige liftster Vivienne mee te nemen, heeft hij er nog geen idee van dat zijn wereld weldra op zijn kop komt te staan. Tijdens de autorit raken ze betrokken bij een vreselijk ongeluk waarbij Vivienne op slag dood is. Alex bezoekt Linda, de moeder van Vivienne, en ontdekt dat zij autistisch is; hoewel ze heel goed begrijpt wat er gebeurd is, toont ze vrijwel geen emotie. Terwijl hij bij Linda verblijft begint Alex een relatie met haar buurvrouw Maggie, tot groot ongenoegen van Clyde, een locale politieman die een oogje op haar heeft. Clyde ontdekt dat Alex na een veroordeling voor het doden van een man in de gevangenis heeft gezeten en zojuist is vrijgelaten en vertelt dat meteen tegen Maggie. Maar zij laat zich daardoor niet tegenhouden, en gaat een gepassioneerde verhouding met Alex aan.

The Boy Who Could Fly: Geen review gevonden

Being There: De autistische tuinman Chance brengt zijn hele leven door in het huis van een oude man in Washington. Als deze man overlijdt, staat Chance op straat zonder enige kennis van de wereld, behalve dat wat hij op TV heeft gezien. Chance komt terecht bij Eve en Ben Rand, een invloedrijke, doch gladde zakenman. Chance wordt diens vriend en vertrouweling, en Chance's uitspraken (veelal tuinmetaforen) worden opeens als grote wijsheden gezien. Naar de roman van Jerzy Kosinski.
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:50:58 #164
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67685992
Een hele lijst.
Ik heb alleen Mercury Rising gezien.
Gisteren was bij House ook een autistisch jongentje vergelijkbaar met dat jongentje uit Mercury Rising.
14 SHADES OF GREY
pi_67686052
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:50 schreef tijnbrein het volgende:
Een hele lijst.
Ik heb alleen Mercury Rising gezien.
Gisteren was bij House ook een autistisch jongentje vergelijkbaar met dat jongentje uit Mercury Rising.
Ik hou van lijstjes maken

Oh die aflevering heb ik niet gezien
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:53:21 #166
237059 Twerk
The Spurs
pi_67686090
quote:
Being There: De autistische tuinman Chance brengt zijn hele leven door in het huis van een oude man in Washington. Als deze man overlijdt, staat Chance op straat zonder enige kennis van de wereld, behalve dat wat hij op TV heeft gezien. Chance komt terecht bij Eve en Ben Rand, een invloedrijke, doch gladde zakenman. Chance wordt diens vriend en vertrouweling, en Chance's uitspraken (veelal tuinmetaforen) worden opeens als grote wijsheden gezien. Naar de roman van Jerzy Kosinski.
Ik moest lachen.
pi_67686131
waarom
Er gaat niets boven Groningen
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:00:55 #168
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67686360
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:52 schreef Logician het volgende:

[..]

Ik hou van lijstjes maken

Oh die aflevering heb ik niet gezien
Ieder gek zijn gebrek toch.

Ook bij numbers was er laatst een aflevering met een autist of ieder geval ASS.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:02:10 #169
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67686404
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:54 schreef sander-3 het volgende:
waarom

Waarom wat?
14 SHADES OF GREY
pi_67686901
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:02 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Waarom wat?
Dit:
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:53 schreef Twerk het volgende:

[..]

Ik moest lachen.
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:43:47 #171
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67687821
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:17 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Dit:
[..]

Als ik die review lees krijg ik ook een glimlach op mijn gezicht.
Tuinmetaforen als grote wijsheden.
14 SHADES OF GREY
pi_67688015
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:00 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ieder gek zijn gebrek toch.

Ook bij numbers was er laatst een aflevering met een autist of ieder geval ASS.
True voor lijstjes mag je altijd bij mij aankloppen

Ik heb net alles van the big bang theory gekeken, zooooooooooooooooooo cool
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:55:42 #173
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67688246
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:48 schreef Logician het volgende:

[..]

True voor lijstjes mag je altijd bij mij aankloppen

Ik heb net alles van the big bang theory gekeken, zooooooooooooooooooo cool
Dus voor mijn boodschappenlijstje kan ik ook bij jou terecht.
Handig want ik vergeet soms wel eens wat.
14 SHADES OF GREY
pi_67688338
quote:

5 jaar een relatie gehad! paar korten paar euhm...sex relaties...

Mijn breekpunt is ik ben niet SPONTAAANN!!! genoeg of sociaal spontaan.. ! (PDD-NOS/ADD 1 van de 2 )
Neehj ik spreekdt geen Nederlanders.
140 threads? I don't even have a 3rd of that, you're a fucking whore.
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:57:44 #175
237059 Twerk
The Spurs
pi_67688340
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:43 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Als ik die review lees krijg ik ook een glimlach op mijn gezicht.
Tuinmetaforen als grote wijsheden.
Dat bedoelde ik o.a. ja.
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:03:00 #176
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67688583
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:57 schreef Twerk het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik o.a. ja.
Communiceren blijft lastig.
Zeker als je elkaar niet ziet.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:04:41 #177
237059 Twerk
The Spurs
pi_67688666
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:03 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Communiceren blijft lastig.
Zeker als je elkaar niet ziet.
Mwah valt wel mee.

Het leek me nogal voor de hand liggend waarom ik lachte om dat plot.

Een autistische tuinman wiens tuinmetaforen als grote wijsheden worden aangenomen.. Hoe verzin je het.
pi_67688754
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:55 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dus voor mijn boodschappenlijstje kan ik ook bij jou terecht.
Handig want ik vergeet soms wel eens wat.
Kom maar op
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:07:33 #179
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67688798
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:04 schreef Twerk het volgende:

[..]

Mwah valt wel mee.

Het leek me nogal voor de hand liggend waarom ik lachte om dat plot.

Een autistische tuinman wiens tuinmetaforen als grote wijsheden worden aangenomen.. Hoe verzin je het.
Dat is voor jou soms maar voor iemand anders hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:09:28 #180
237059 Twerk
The Spurs
pi_67688877
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:07 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat is voor jou soms maar voor iemand anders hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn.
Vanzelfsprekend, net zoals dat het voor veel mensen ook niet lastig is.

Het was meer de reden waarom ik niet uitlegde waarom ik om dat plot moest lachen.. Maargoed, big deal.
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:09:55 #181
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67688901
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:06 schreef Logician het volgende:

[..]

Kom maar op
Oke hier komt het.
Een auto
Een fiets

Voor de rest heb ik alles in huis voor de komende dagen.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:11:32 #182
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67688978
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:09 schreef Twerk het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend, net zoals dat het voor veel mensen ook niet lastig is.

Het was meer de reden waarom ik niet uitlegde waarom ik om dat plot moest lachen.. Maargoed, big deal.
In dit topic kan je het maar beter wel uitleggen en duidelijk zijn. Dat scheelt een hoop irritaties en misverstanden.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:13:43 #183
237059 Twerk
The Spurs
pi_67689074
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:11 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

In dit topic kan je het maar beter wel uitleggen en duidelijk zijn. Dat scheelt een hoop irritaties en misverstanden.
Kom op man, ik ga toch niet lopen uitleggen waarom je lacht om zoiets.
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:16:20 #184
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67689178
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:13 schreef Twerk het volgende:

[..]

Kom op man, ik ga toch niet lopen uitleggen waarom je lacht om zoiets.
Voor normale mensen niet. Maar voor mensen met autisme misschien wel. Die snappen dat soort dingen vaak niet.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:30:34 #185
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_67689716
Wat is Jenny McCarthy een ongelofelijk ziek figuur.

Dit keer te zien op Larry King Live vandaag om haar onzin te verspreiden. Elke keer als ik wat lees over een anti-vaccine figuur raak ik van slag. Niet alleen geven ze mensen met autisme een kleinere kans op een normaal leven, maar vergroten ze de kans om ziektes te krijgen die met vaccines volledig voorkomen kunnen worden.

Dit anti-vaccine & 'vaccines zijn de oorzaak van autisme' onzin is op dit moment vrijwel exclusief tot Amerika, maar je had laatst dat vaccine tegen baarmoederhalskanker, en weinig meisjes kwamen daarvoor opdagen. Mensen waren namelijk bang dat het niet veilig zou zijn. Ja, en waar hebben ze dat idee gekregen? Van het internet...

Het is alsof iedereen is losgeslagen.

Dit soort onzin moet in ieder geval hard worden aangepakt, en elke gerucht moet zwaar serieus genomen. Gelukkig heb ik dat ook gehoord op het NOS journaal, dat dat gaat gebeuren. Da's mooi. Maar of dat in Amerika ook gaat gebeuren (en in de rest van de wereld) is nog maar de vraag. Dat soort shit kan makkelijk overslaan naar andere landen. En bovendien is het onzin dat op het internet circuleert niet beperkt per land.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_67689725
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:16 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Voor normale mensen niet. Maar voor mensen met autisme misschien wel. Die snappen dat soort dingen vaak niet.
Inderdaad, ik dacht dat er alleen werd gelachen om het dik gedrukte stukje "autistische tuinman", wat mij nu niet echt een lachwekkend iets lijkt.
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:44:29 #187
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67690287
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:30 schreef Ruzbeh het volgende:

Dit keer te zien op Larry King Live vandaag om haar onzin te verspreiden. Elke keer als ik wat lees over een anti-vaccine figuur raak ik van slag. Niet alleen geven ze mensen met autisme een kleinere kans op een normaal leven, maar vergroten ze de kans om ziektes te krijgen die met vaccines volledig voorkomen kunnen worden.

Dit anti-vaccine & 'vaccines zijn de oorzaak van autisme' onzin is op dit moment vrijwel exclusief tot Amerika, maar je had laatst dat vaccine tegen baarmoederhalskanker, en weinig meisjes kwamen daarvoor opdagen. Mensen waren namelijk bang dat het niet veilig zou zijn. Ja, en waar hebben ze dat idee gekregen? Van het internet...

Dit soort onzin moet in ieder geval hard worden aangepakt, en elke gerucht moet zwaar serieus genomen. Gelukkig heb ik dat ook gehoord op het NOS journaal, dat dat gaat gebeuren. Da's mooi. Maar of dat in Amerika ook gaat gebeuren (en in de rest van de wereld) is nog maar de vraag. Dat soort shit kan makkelijk overslaan naar andere landen. En bovendien is het onzin dat op het internet circuleert niet beperkt per land.
Dat fabeltje van autisme versus inentingen had ik al eens eerder gehoord. Wat een onzin. De inentingen worden gedaan op een leeftijd waarop de eerste tekenen van autisme zichtbaar worden. En dat er dan mensen zijn die een verband tussen die twee leggen is opzich niet gek.
Is er eigenlijk wetenschappenlijk aangetoond dat dit niet klopt?

Straks gaan ze nog verzinnen dat als je door vrouw wordt ingeënt dat je een grotere kans hebt op homoseksualiteit ofzo.

Verder moeten de overheid en media gewoon duidelijk vertellen hoe het nu echt zit als er weer zo gerucht de kop opsteekt.
Waar rook is, is vuur. Dus er zal toch onderzoek gedaan moeten worden naar dit soort geruchten.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:46:05 #188
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67690343
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:30 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Inderdaad, ik dacht dat er alleen werd gelachen om het dik gedrukte stukje "autistische tuinman", wat mij nu niet echt een lachwekkend iets lijkt.
Gewoon vragen als je iets niet snapt. Dat doe ik ook vaak.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:49:13 #189
237059 Twerk
The Spurs
pi_67690480
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:30 schreef Ruzbeh het volgende:

Dit zou pas waar zijn als inentingen de biologische structuur van de hersenen zouden veranderen. Autisme is namelijk een neurologisch problem, met andere woorden de hersenen functioneren wat anders dan bij "normale" mensen.

Voor zover ik weet heeft de wetenschap hier nooit enige aanwijzing (laat staan bewijs) voor gevonden en moeten we het dan ook afdoen als klinkklare onzin.

Het is nogal een claim. Gevaarlijke mensen zoals die Jenny McCarthy.
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:51:46 #190
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67690580
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:49 schreef Twerk het volgende:

[..]

Dit zou pas waar zijn als inentingen de biologische structuur van de hersenen zouden veranderen. Autisme is namelijk een neurologisch problem, met andere woorden de hersenen functioneren wat anders dan bij "normale" mensen.

Voor zover ik weet heeft de wetenschap hier nooit enige aanwijzing (laat staan bewijs) voor gevonden en moeten we het dan ook afdoen als klinkklare onzin.

Sommige mensen zien een claim al als bewijs.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:54:37 #191
237059 Twerk
The Spurs
pi_67690685
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:51 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Sommige mensen zien een claim al als bewijs.
Dan is het zinvol om eerst te kijken WIE deze claim maakt.

Kijk, als een hoogleraar psychiatrie ons op tv in bijvoorbeeld Netwerk vertelt dat iets zo is, dan ben ik wel geneigd de beste man daarin te geloven. Hij kan het immers weten en heeft er vaak weinig belang bij om te liegen.

Maar als een populist zonder enige verdienste in de wetenschap zomaar wat roept zonder studies te kunnen laten zien waaruit dat blijkt, dan lijkt het mij zinvol om bijzonder skeptisch naar de claim te kijken.

Wat jij.?
pi_67690744
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:09 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Oke hier komt het.
Een auto
Een fiets

Voor de rest heb ik alles in huis voor de komende dagen.
Maar maar .. nu heb je zelf al het lijstje gemaakt
pi_67690766
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:49 schreef Twerk het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, ik vind het zo eng dat er mensen zijn die alles zonder onderbouwing aannemen en hierdoor hun kinderen dus niet inenten..
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:59:05 #194
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67690867
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:56 schreef Logician het volgende:

[..]

Maar maar .. nu heb je zelf al het lijstje gemaakt
Oeps

Maak maar een lijstje voor mij met dingen die je echt moet weten.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:00:10 #195
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67690902
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:56 schreef Logician het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, ik vind het zo eng dat er mensen zijn die alles zonder onderbouwing aannemen en hierdoor hun kinderen dus niet inenten..
Er zijn genoeg mensen die hun kinderen niet inenten omdat hun god dat wil.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:03:13 #196
237059 Twerk
The Spurs
pi_67690981
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:00 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat klopt en om het grof te zeggen vind ik dat eigenlijk kindermishandeling.

Je kunt best bepaalde overtuigingen hebben en het voor jezelf zo bepalen, maar dat verschaft je niet het recht een kind van medische zorg te ontzien. Het is in bepaalde gevallen zelfs zo erg dat bepaalde mensen liever sterven dan dat ze bepaalde zorg krijgen (bijvoorbeeld transfusie).

Het is niet alleen idioot, maar ook nogeens erg gevaarlijk.
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:11:44 #197
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67691276
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:03 schreef Twerk het volgende:

[..]

Dat klopt en om het grof te zeggen vind ik dat eigenlijk kindermishandeling.

Je kunt best bepaalde overtuigingen hebben en het voor jezelf zo bepalen, maar dat verschaft je niet het recht een kind van medische zorg te ontzien. Het is in bepaalde gevallen zelfs zo erg dat bepaalde mensen liever sterven dan dat ze bepaalde zorg krijgen (bijvoorbeeld transfusie).

Het is niet alleen idioot, maar ook nogeens erg gevaarlijk.
Waar begint het zelfbeschikkingsrecht op en waar stopt het? Dat is een vraag die je hier moet stellen.
Maar als je het risico wil lopen door je niet te laten inenten heb je wat mij betreft ook geen recht op medische zorg meer als je dan ziek wordt. Zeker als je gelooft dat alles de wil van god is.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:14:48 #198
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_67691408
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:44 schreef tijnbrein het volgende:
Waar rook is, is vuur. Dus er zal toch onderzoek gedaan moeten worden naar dit soort geruchten.
Dat is 't hem nou juist. Er is al zoveel onderzoek gebeurt op dit gebied. Vaccines zijn absoluut geen oorzaak van autisme. Vaccines en autisme hebben niks met elkaar te maken. Recent nog was er onderzoek, en weer hetzelfde: er is geen verbinding tussen te twee. CNN.com (Neem waar dat er in dit bericht mensen spreken die vinden dat er meer onderzoek moet gebeuren, terwijl er al zoveel onderzoek is gebeurd.)

Het is niet zo heel erg gek om te denken dat vaccines autisme veroorzaken omdat een kind een diagnose kan krijgen ongeveer op dezelfde tijd dat dat kind een inenting krijgt. Daarom is er ook in de eerste instantie hier onderzoek naar gedaan. Wat blijkt: er is absoluut geen link. Maar toch blijven sommige mensen denken (waaronder McCarthy) dat autisme veroorzaakt is voor de vaccine. En je ziet heel vaak dat het anti-vaccine volk dit toch als argument gebruikt. Post hoc ergo propter hoc, in andere woorden.

Ze blijven het maar gek vinden dat je een diagnose van autisme kan vaststellen precies wanneer er een inenting is geweest. Maar zodra er onderzoek is dat het tegendeel bewijst wordt dit volledig genegeerd. Je ziet ook erg vaak dat ze het argument gebruiken dat het onderzoek door vaccine bedrijven is gesponsord. Alsof de vaccine bedrijven de hele wereld in hun greep hebben. Er is natuurlijk niet alleen in Amerika onderzoek gedaan, maar over de hele wereld. Op dit punt: als je als mens denkt dat vaccines autisme 'veroorzaken', dan kan je net zo goed denken dat je van een pilletje tegen hoofdpijn kanker krijgt.

Nu zullen er vast mensen zijn die niet zijn ingeënt en wél autisme hebben. Daar wil het anti-vaccine volkje natuurlijk niks van horen.

Dan blijft het toch raar dat er zoveel onzin is over vaccines en autisme, in ieder geval in Amerika. Je zou denken dat dit soort mensen gewoon gek zijn, maar het zijn er zoveel. De reden achter al dit onzin is verbazingwekkend simpel. De reden hierachter is de realiteit. En de realiteit is: we weten niet wat autisme precies is en waarom sommige mensen autistisch zijn. In andere woorden, de realiteit heeft geen antwoord. Terwijl het anti-vaccine volk wel een antwoord heeft: het zijn de vaccines. Hierdoor worden veel mensen, die niks over het veiligheid vaccines weten, verleid tot het anti-vaccine beweging.

Je zult ook zien dat anti-vaccine mensen wel vaker drogredenen gebruiken (tot mijn grote frustratie), post hoc ergo propter hoc is er maar één.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:15:22 #199
237059 Twerk
The Spurs
pi_67691429
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:11 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Waar begint het zelfbeschikkingsrecht op en waar stopt het? Dat is een vraag die je hier moet stellen.
Maar als je het risico wil lopen door je niet te laten inenten heb je wat mij betreft ook geen recht op medische zorg meer als je dan ziek wordt. Zeker als je gelooft dat alles de wil van god is.
Wat betreft volwassenen: Die mogen dat van mij zelf weten.

Mijn punt was meer dat ik het niet vind kunnen dat je een kind zonder idee en religie onthoudt van medische zorg omdat jij als ouder een bepaalde overtuiging hebt. Net zoals ik het niet vind kunnen dat je meisjes besnijdt (zoals bijv. in Soemalie) omdat de ouders toevallig een waanvoorstelling hebben.

Een kind is geen eigendom van ouders vind ik, maar ouders zijn "hooguit" stewards. ALs je snapt wat ik bedoel?
pi_67691654
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:00 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Alsof dat wel goed onderbouwd is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')