quote:Op donderdag 2 april 2009 19:55 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Misschien niet als kwaal, maar toch wel als iets dat niet 'normaal' is en dus moet er een oplossing voor komen.
Nou ja, ik denk niet dat men het wil bestrijden/uitroeien omdat het 'raar' en 'niet normaal' is. Mocht er iets uitgevonden worden dat een oplossing of vermindering van symptomen biedt, zal dit alsnog alleen de keuze van de persoon in kwestie zijn. Als iemand hierdoor in een identiteitscrisis komt omdat hij zichzelf niet meer herkent, dan is datgene gewoonweg geen oplossing.quote:Op donderdag 2 april 2009 19:57 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Kwaal, stoornis of ziekte wat je het ook wil noemen. De wetenschap wil er een oplossing voor vinden. Enerzijds om de klachten te verminderen of zelfs helemaal genezen. Anderzijds om de overlast die het geeft op te lossen. Mensen met een ziekte zijn lastig en kosten geld.
Dit is misschien wat kort door de bocht maar zo denk ik erover.
Voor klassieke en/of minder begaafde autisten denk ik dat het heel veel kan helpen als er 'een medicijn' is, zij hebben de lasten van autisme en niet de lusten (die autisme zeker kan hebben) Voor begaafde autisten: tja, moeilijk. Je hebt (zware) lasten maar ook (zware) lusten. Weegt het 'normaal zijn' op tegen de lusten?quote:Op donderdag 2 april 2009 20:14 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
[..]
Nou ja, ik denk niet dat men het wil bestrijden/uitroeien omdat het 'raar' en 'niet normaal' is. Mocht er iets uitgevonden worden dat een oplossing of vermindering van symptomen biedt, zal dit alsnog alleen de keuze van de persoon in kwestie zijn. Als iemand hierdoor in een identiteitscrisis komt omdat hij zichzelf niet meer herkent, dan is datgene gewoonweg geen oplossing.
Precies! Daarom dat de begaafde autisten zeker zelf moeten kijken wat dit eventueel 'iets' voor hun doet en wat de nadelen voor hun zijn. Zeg maar zoals de medicijnen die ADHDers krijgen, voor de een werkt het, de ander merkt niks en weer een ander wordt er helemaal dol van.quote:Op donderdag 2 april 2009 20:22 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Voor klassieke en/of minder begaafde autisten denk ik dat het heel veel kan helpen als er 'een medicijn' is, zij hebben de lasten van autisme en niet de lusten (die autisme zeker kan hebben) Voor begaafde autisten: tja, moeilijk. Je hebt (zware) lasten maar ook (zware) lusten. Weegt het 'normaal zijn' op tegen de lusten?
Ik denk dat je dat per geval moet bekijken, als ze er al achter komen wat 'het' nu is; en dat zal nog wel heel wat jaren duren.
Voor geen enkel probleem is een oplossing. Er zullen altijd uitzonderingen zijn.quote:Op donderdag 2 april 2009 20:29 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Precies! Daarom dat de begaafde autisten zeker zelf moeten kijken wat dit eventueel 'iets' voor hun doet en wat de nadelen voor hun zijn. Zeg maar zoals de medicijnen die ADHDers krijgen, voor de een werkt het, de ander merkt niks en weer een ander wordt er helemaal dol van.
Als wetenschapper hoef je die vraag ook niet te stellen. Niet alles hoeft nut te hebben. Wetenschap bestaat nu eenmaal bij de gratie van voortschrijdend inzicht.quote:Op donderdag 2 april 2009 18:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar af en toe vraag ik mijzelf wat het nut van sommige onderzoeken nu eigenlijk is.
Dat klopt. En dat is maar goed ook. Anders waren wij als mensheid nu niet waar wij nu zijn.quote:Op donderdag 2 april 2009 21:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als wetenschapper hoef je die vraag ook niet te stellen. Niet alles hoeft nut te hebben. Wetenschap bestaat nu eenmaal bij de gratie van voortschrijdend inzicht.
Precies. Enne: het 'nut"komt dan soms vanzelf wel. 'Nut" heeft vaak met praktische dingen te maken. De wetenschap houd zich daar meestal niet direct mee bezig.quote:Op donderdag 2 april 2009 21:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat klopt. En dat is maar goed ook. Anders waren wij als mensheid nu niet waar wij nu zijn.
Dat klopt.quote:Op donderdag 2 april 2009 21:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies. Enne: het 'nut"komt dan soms vanzelf wel. 'Nut" heeft vaak met praktische dingen te maken. De wetenschap houd zich daar meestal niet direct mee bezig.
Toepassing vind dan in en later stadium plaats.
Mja, jammer dat mijn moeder niet meekan want die kent me beter dan wie dan ookquote:Op donderdag 2 april 2009 07:01 schreef tijnbrein het volgende:
Gisteren intakegesprek gehad voor de onderzoeken die ik ga krijgen.
Ik stoorde bij dat gesprek aan een ding.Ik was er met mijn vader en zij spraak meer tegen mijn vader dan mij. Terwijl het hier om mij ging en niet mijn vader.
Ook leuk als ze verwacht dat mij vader mij goed kent. Dit klopt tot op een zekere hoogte.
Waarom kan je moeder niet mee dan?quote:Op donderdag 2 april 2009 21:23 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Mja, jammer dat mijn moeder niet meekan want die kent me beter dan wie dan ook
Als ik alles zelf moet vertellen kan ik slecht verwoorden wat ik bedoel en ik geef nooit achtergrondinfo of extra informatie, itt met m'n moeder
Ik weet eigenlijk niet op wie ik lijk. Ik denk dat ik een mix van mijn vader en moeder ben.quote:Op donderdag 2 april 2009 21:31 schreef DeHovenier het volgende:
Werken enzo
Mijn vader is heel anders, ik lijk dan ook het meeste op hem.
Thuisstudie, bijvoorbeeld VWO of hoe je academisch leert denken (is makkelijk op het WO)quote:Op donderdag 2 april 2009 23:27 schreef Green1 het volgende:
Ik was er vandaag toevallig ook weer wat over aan het opzoeken, maar ik ben er alweer snel mee gestopt, allemaal dingen die ik dolgraag zou willen doen, maar het kan niet. En de term "competentiegericht onderwijs" wekt bij mij al meteen antiperistaltische bewegingen op: dat gezapige geouwehoer altijd van die onderwijsfiguren. bah!:N
Ik wil namelijk WO doen, of minstens HBO. Ik heb me er niet teveel in verdiept, omdat ik dan toch zoiets heb van 'dit kan toch niet'. Ik heb alleen een vmbo diploma (terwijl ik gewoon vwo aankan), dus ik moet wel zo'n 21 jaar test doen. Maar aangezien ik nog geen 21 ben zal dit nog wel enkele jaren duren. Ik kan nu dus een paar jaar niks gaan zitten doen thuis.Maar van mij hoeft het niet meer. Dan maar geen opleiding!
![]()
Het competentiegerichte onderwijs en het samenwerken is dus ook compleet niks voor mij. Heb dus ook met mijzelf afgesproken dat ik nu mijn Propedeuse haal binnen dit schooljaar en dat ik daarna naar de Uni ga omdat het 1) wat beter overeeenkomt mijn mijn manier van denken 2) minder praktisch is een meer theoretisch en 3) minder competentiegericht en gericht op samenwerken is.quote:Op donderdag 2 april 2009 23:27 schreef Green1 het volgende:
Ik was er vandaag toevallig ook weer wat over aan het opzoeken, maar ik ben er alweer snel mee gestopt, allemaal dingen die ik dolgraag zou willen doen, maar het kan niet. En de term "competentiegericht onderwijs" wekt bij mij al meteen antiperistaltische bewegingen op: dat gezapige geouwehoer altijd van die onderwijsfiguren. bah!:N
Ik wil namelijk WO doen, of minstens HBO. Ik heb me er niet teveel in verdiept, omdat ik dan toch zoiets heb van 'dit kan toch niet'. Ik heb alleen een vmbo diploma (terwijl ik gewoon vwo aankan), dus ik moet wel zo'n 21 jaar test doen. Maar aangezien ik nog geen 21 ben zal dit nog wel enkele jaren duren. Ik kan nu dus een paar jaar niks gaan zitten doen thuis.Maar van mij hoeft het niet meer. Dan maar geen opleiding!
![]()
Heh, wat baal ik (en dat is nog zwak uitgedrukt) er toch van dat ik niet alles hier kan neerplempen.quote:Op donderdag 2 april 2009 23:49 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Thuisstudie, bijvoorbeeld VWO of hoe je academisch leert denken (is makkelijk op het WO)
Tis even doorbijten, maar als je echt wat wilt gaan leren is niets doen veels te kostbaar (qua tijd)
Dat dacht ik ook al eerder gelezen te hebben, dat ligt mij ook veel beter. Vandaar dat ik liever WO zou willen doen, met zo'n 21 jaar toets, of eerst vwo (maar dat is zo duur).quote:Op donderdag 2 april 2009 23:58 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Het competentiegerichte onderwijs en het samenwerken is dus ook compleet niks voor mij. Heb dus ook met mijzelf afgesproken dat ik nu mijn Propedeuse haal binnen dit schooljaar en dat ik daarna naar de Uni ga omdat het 1) wat beter overeeenkomt mijn mijn manier van denken 2) minder praktisch is een meer theoretisch en 3) minder competentiegericht en gericht op samenwerken is.
Ik ook, het is toch verdomme mijn opleiding, ik wil niks (lees: zo min mogelijk) met anderen te schaften hebben.quote:Ik moet zeggen dat ik het samenwerken echt háát maar dat mijn decaan mij er wel redelijk doorheen sleept, al moet ik natuurlijk wel degene zijn die aangeeft dat er een probleem is.
Dat is een kwestie van geluk dus. Maargoed, ik begin het zo langzamerhand goed zat te worden, en van mij hoeft het niet meer.. want het lijkt verdomme wel of je op elke mogelijke manier wordt tegen gewerkt.quote:Hij kan immers niet mijn gedachten lezen. Als je de goede persoon tegenkomt die er gewoon verstand van heeft en geen aannames maakt dan is dat sowieso al een ontzettende opluchting.
Die heeft het na jaren van therapie enzo gehad met dat soort mensen. Mijn moeder heeft bordeline.quote:
Ergens in mei. 2 mei bijvoorbeeld. Zelfde plaats als voorheen.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:27 schreef Black_Tulip het volgende:
Wegens gebrek aan belangstelling gaat de meeting op 4 april niet door. Het staat een ieder vrij een andere datum te suggereren. Ik ben overigens zelf van 10 tot 19 april in de VS.
Verderop in mei zou mij beter uit gaan komen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 06:59 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Die heeft het na jaren van therapie enzo gehad met dat soort mensen. Mijn moeder heeft bordeline.
[..]
Ergens in mei. 2 mei bijvoorbeeld. Zelfde plaats als voorheen.
Optie: de Open Universiteit.quote:Op vrijdag 3 april 2009 00:14 schreef Green1 het volgende:
[..]
Heh, wat baal ik (en dat is nog zwak uitgedrukt) er toch van dat ik niet alles hier kan neerplempen.
Ik ben wel al een thuisstudie VWO begonnen, maar door een fout van mijn vorige school (dat kon er ook nog wel bij) zit ik momenteel heel erg krap bij kas, dus het volledige pakket doen is uitgesloten. Maar wat jij zegt van hoe je academisch leert denken. Is daar een cursus voor o.i.d.?
Gewoon informeren bij diegenen die daar over gaan.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:04 schreef Green1 het volgende:
Maar dan moet ik nog steeds een jaar of 2 wachten, als zij überhaupt al zo'n 21 jaar test hebben.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:04 schreef Green1 het volgende:
Maar dan moet ik nog steeds een jaar of 2 wachten, als zij überhaupt al zo'n 21 jaar test hebben.
Maar er zijn ook andere mogelijheden (LOI?) En als je via bijvoorbeeld zelfstudie je VWO kan halen, hoef je geen 21+-examen te doen.quote:Voorbereidingscursussen
Wilt u een opleiding willen volgen in het hoger onderwijs waarvoor toelatingseisen gelden, maar heeft u niet het juiste profiel of vakkenpakket, dan is er sprake van een ‘deficiëntie’. Die deficiënties kunnen worden weggewerkt door aan een voortentamen deel te nemen. Hiervoor worden voorbereidingscursussen verzorgd die voorbereiden op de voortentamens.
Doe maar een voorstel.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:40 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Verderop in mei zou mij beter uit gaan komen.
En dat zijn dan zwaar wereld vreemde types ?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:52 schreef Kruger het volgende:
Ahum ... ik ga me even schamen
Zo op het eerste op zicht , kennis verkrijgen en in contact komen met "Soort" genoten..
Tot nu toe heb ik een korte relatie gehad. En dat was nu ook niet echt een relatie ik ben nooit verliefd op haar geweest. Ik vond alleen de aandacht leuk die ik van haar kreeg.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:02 schreef Canisfire het volgende:
Hoe handlen jullie trouwens relatie's ?
Ik heb voor een asperger volgens mij meer relaties gehad dan de meeste van mijn soort genoten.
Maar ik verpruts het ook best wel weer redelijk vaak.
Wel vrienden, geen relatie(s)quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:02 schreef Canisfire het volgende:
Ik heb voor een asperger volgens mij meer relaties gehad dan de meeste van mijn soort genoten.
Ik ben nog maagd dus daar heb ik geen ervaring mee.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:59 schreef Canisfire het volgende:
Voor mij zelf ligt het trouwens ook heel erg aan de situatie waar ik in zit.
Afgelopen zomer had ik bijvoorbeeld vakantie werk op Terschelling en had ik ook regelmatig seks.
Nu sta ik inmiddels al weer een halfjaartje droog. Hoe handelen jullie dat want ik trek het eigenlijk niet zo goed meer. Met als gevolg dat ik straks weer met iemand wat ga doen waar ik eigenlijk niets voor voel..
quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:02 schreef Canisfire het volgende:
Oh dus als je er niet normaal uit ziet dan is het minder erg ofzo.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:16 schreef Logician het volgende:
[..]same
Mijn grootste handicap is dan ook dat ik er nog redelijk leuk/normaal uit zie waardoor het eerste contact dan heel makkelijk lijkt (lees: van de ander uitkomt) tot dat mensen te dichtbij komen en dan raak ik in paniek en wordt het 1 giga grote puinzooi
Doe eens niet zo raar lezen, wat ik bedoel is dat je het aan sommige mensen echt kan zien en bij mij zie je het op het eerste gezicht niet (en met normaal bedoelde ik niet lelijk)quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:23 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oh dus als je er niet normaal uit ziet dan is het minder erg ofzo.
Maar de gevolgen zijn vaak niet te overzien..quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:10 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik ben nog maagd dus daar heb ik geen ervaring mee.
Maar als jij behoefte aan seks hebt en het niet erg vind om met zo maar iemand naar bed te gaan moet je dat gewoon doen.
Begrijpend lezen is best moeilijk soms.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:28 schreef Logician het volgende:
[..]
Doe eens niet zo raar lezen, wat ik bedoel is dat je het aan sommige mensen echt kan zien en bij mij zie je het op het eerste gezicht niet (en met normaal bedoelde ik niet lelijk)
Misschien moet je dan gewoon anders aanpakken. Als jij seks wil en geen gedoe zijn er best wel meisjes die dat ook willen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:29 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Maar de gevolgen zijn vaak niet te overzien..
Kijk ik wek meestal de indruk dat ik dan die lieve begrijpende jongen ben.
Tot dat we zeg maar seks hebben gehad. Meestal ben ik er dan wel klaar mee.
En dat heeft me al zo vaak voor gelazer bezorgt.
Klopt maar ik weet niet goed hoe met dat soort zelfstandige vrouwen om te gaan.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:34 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Misschien moet je dan gewoon anders aanpakken. Als jij seks wil en geen gedoe zijn er best wel meisjes die dat ook willen.
Ja idem hoorquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is best moeilijk soms.![]()
Nu snap ik wat je bedoeld.
Oke dat is lastig.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:36 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Klopt maar ik weet niet goed hoe met dat soort zelfstandige vrouwen om te gaan.
Waar ik het dus over heb zijn vaak de jonge bloempjes van 16 17 (ben zelf 20)
Waarvoor ik dan ook vaak de eerste ben, Het is ook zo dat ik er vaak niets aan kan doen.
Of ik heb het niet door. Ik ga gewoon normaal met ze om. Ze worden verliefd , Ik denk dat ik ook verliefd wordt. Dan hebben we een paar keer seks. En dan stopt het gevoel bij mij .
Misschien als ik over een tijdje een aantal dingen op een rijtje heb gezet en als ik getest ben wil ik best mijn verhaal doen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:47 schreef Logician het volgende:
Trouwens ik ben op zoek naar persoonlijke stukjes van mensen met een ass voor op mijn website onder de knop "persoonlijke verhalen" om het wat veelzijdiger te makenMochten er mensen zijn die hier aan mee willen doen pm me dan aub je verhaal hoe je alles vervaart etc met de naam die je onder je stukje wil en titel
Alvast bedanktquote:Op vrijdag 3 april 2009 16:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Misschien als ik over een tijdje een aantal dingen op een rijtje heb gezet en als ik getest ben wil ik best mijn verhaal doen.
Vervelend voor je.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:40 schreef sempron2400 het volgende:
Iemand noemde het al eerder, namelijk dat begeleiders de boot nogal eens afhouden om een carrièrestap te maken. Helaas, dat heb ik vandaag dus meegemaakt. Mij werd verteld dat ik om mijn autisme (waar ik overigens niet trots op ben) moet leren accepteren, daar met een psycholoog over te praten. Pff... had echt het gevoel alsof ik werd aangezien niet zelfstandig te kunnen denken (en dat met een IQ van 120).
Het kwam er op neer dat ik niet geschikt zou zijn om twee taken naast elkaar uit te voeren, omdat dat te veel prikkels kan geven
Mijn werkzaamheden blijven dus gelijk en ik heb het idee dat Wajong'ers ergens wel worden uitgebuit. Dat ze vooral niet te veel invloed mogen uitoefenen op de werkvloer.
Ik ga maar weer eens solliciteren.
Als zij het puur en alleen op autisme afschrijven dan is het inderdaad vervelend. Maar ze doen dit wel met de beste bedoelingen. Niemand heeft er iets aan als jij straks overspannen thuis zit.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:54 schreef sempron2400 het volgende:
Het ERGSTE van alles vond ik nog dat het niet aan mijn persoonlijkheid zou liggen, niet aan mijn inzet, maar puur aan mijn autisme en mijn gebrek aan zelfkennis (omdat ik pas in 2007 mijn diagnose heb gekregen). Ik neem dit alles hoog op en ik zal in het ‘echte’ leven altijd proberen mijn autisme te overwinnen.
En tot aan je diagnose heb je veel problemen gehad of juist niet? Want dat is dan een leuk weerwoord: ondanks de late diagnose weinig problemen, dus het is wel belemmerend, maar niet beperkend.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:54 schreef sempron2400 het volgende:
Het ERGSTE van alles vond ik nog dat het niet aan mijn persoonlijkheid zou liggen, niet aan mijn inzet, maar puur aan mijn autisme en mijn gebrek aan zelfkennis (omdat ik pas in 2007 mijn diagnose heb gekregen). Ik neem dit alles hoog op en ik zal in het ‘echte’ leven altijd proberen mijn autisme te overwinnen.
quote:vr 03 apr 2009, 14:54
’Vinylvloer verdubbelt kans op autisme’
AMSTERDAM - Zweedse wetenschappers waarschuwen voor vinylvloeren in kinderkamers. Volgens de onderzoekers verdubbelt de kans op autisme door de chemische stoffen die in de vloer zitten.
Please Wait ...
Een onderzoeksteam van de Karlstad-universiteit volgde bijna 5.000 kleintjes. Daarbij werden de woonomstandigheden, de ventilatie en de vloerbekleding bekeken. Bij 72 kinderen, onder wie 60 jongens, werd autisme vastgesteld, zo meldt het Laatste Nieuws.
Opmerkelijk is dat de kinderen bij wie een vinylvloer op de kamer lag, twee keer vaker deze stoornis ontwikkelden. Bij een houten of linoleumvloer was dat minder het geval. Oorzaak zouden de ’ftalaten’ zijn, chemische stoffen die in de vinyl worden gebruikt om de pvc zachter en flexibeler te maken.
Belgische autisme-experts maken zich nog geen zorgen. Autisme is grotendeels genetisch bepaald, zo stellen zij. Dat blijkt ook uit vele onderzoeken. Toch sluiten de ervaringsdeskundigen de omgevingsfactoren niet geheel uit, alleen is nog geen overtuigend bewijs gevonden. Voorlopig zien zij dan ook geen reden om aan de alarmbel te trekken.
Milieuorganisatie Greenpeace doet dat wel en hoopt dat deze stoffen zo snel mogelijk verboden worden. Volgens hen leiden deze stoffen tot hormonale stoornissen. In kinderspeelgoed zijn de stoffen sinds 2005 verboden. Het Europese controleorgaan voor chemische stoffen onderzoekt momenteel of de wetgeving verder moet worden aangepast.
Het moet wel van twee kanten komen. Anders houdt het op een gegeven moment op.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:34 schreef sempron2400 het volgende:
Dat is ook wel weer zo, en mijn werkgever heeft het al eens meegemaakt dat voor een medewerker de lat te hoog werd gelegd. Maar iets voor een ander kunnen betekenen wordt steeds moeilijker na bepaalde teleurstellingen.
Als ik mijn hand in eigen boezem zou nemen, gooi ik het er maar op dat ik mijn hoge opleidingsniveau niet mee heb in deze werkomgeving. De loondispensatie gaat waarschijnlijk omlaag, dus dat is alvast een kleine vooruitgang. Ik vind dat ik wel weer genoeg van mezelf heb gegeven
quote:Ben X is een Belgische film uit 2007 van Nic Balthazar. Het verhaal gaat over een jongen met het Syndroom van Asperger, die op school gepest wordt en vlucht in de virtuele wereld van een computerspel.
Nee nog niet.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:47 schreef Twerk het volgende:
Mensen hier die de film Ben_X alleens hebben gezien?
[..]
Zeker voor Vlaamse begrippen een hele goede film vind ik.quote:
Eigenlijk ben ik al 5 jaar op zoek, maar ik ben wel blij dat ik nu in een werkritme weet te komen. Ik vind ik het al een goed teken dat mijn contract verlengd wordt. Ik ben wel benieuwd of we als bedrijf het hoofd boven water houden, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:45 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het moet wel van twee kanten komen. Anders houdt het op een gegeven moment op.
Misschien moet je accepteren dat het werk wat je op dit moment doet het meest haalbare is. Misschien kan je in de toekomst wel meer en uitdagender werk doen.
Interessant die film ga ik zeker een keer kijken.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:53 schreef Twerk het volgende:
[..]
Zeker voor Vlaamse begrippen een hele goede film vind ik.
Ook een prijs gewonnen op het Montréal World Film Festival meen ik.
Check anders de trailer:
Soms is verandering goed.quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:00 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik al 5 jaar op zoek, maar ik ben wel blij dat ik nu in een werkritme weet te komen. Ik vind ik het al een goed teken dat mijn contract verlengd wordt. Ik ben wel benieuwd of we als bedrijf het hoofd boven water houden, maar dat terzijde.
Ik heb meer de indruk dat de begeleiding/coaching het heel rustig aan wil doen(zeker nog 5 jaar langzaam aan?). Ze weten natuurlijk dat autistische mensen zo slecht tegen verandering kunnen, deze eigenschap hebben we ook al niet mee.
Jep, ik vind bepaalde scene's wel heel erg herkenbaar, maar vind het einde vreselijk stomquote:Op vrijdag 3 april 2009 18:47 schreef Twerk het volgende:
Mensen hier die de film Ben_X alleens hebben gezien?
[..]
Ik hou van lijstjes makenquote:Op vrijdag 3 april 2009 19:50 schreef tijnbrein het volgende:
Een hele lijst.
Ik heb alleen Mercury Rising gezien.
Gisteren was bij House ook een autistisch jongentje vergelijkbaar met dat jongentje uit Mercury Rising.
Ik moest lachen.quote:Being There: De autistische tuinman Chance brengt zijn hele leven door in het huis van een oude man in Washington. Als deze man overlijdt, staat Chance op straat zonder enige kennis van de wereld, behalve dat wat hij op TV heeft gezien. Chance komt terecht bij Eve en Ben Rand, een invloedrijke, doch gladde zakenman. Chance wordt diens vriend en vertrouweling, en Chance's uitspraken (veelal tuinmetaforen) worden opeens als grote wijsheden gezien. Naar de roman van Jerzy Kosinski.
Ieder gek zijn gebrek toch.quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:52 schreef Logician het volgende:
[..]
Ik hou van lijstjes maken
Oh die aflevering heb ik niet gezien
quote:
Als ik die review lees krijg ik ook een glimlach op mijn gezicht.quote:
True voor lijstjes mag je altijd bij mij aankloppenquote:Op vrijdag 3 april 2009 20:00 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ieder gek zijn gebrek toch.![]()
Ook bij numbers was er laatst een aflevering met een autist of ieder geval ASS.
Dus voor mijn boodschappenlijstje kan ik ook bij jou terecht.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:48 schreef Logician het volgende:
[..]
True voor lijstjes mag je altijd bij mij aankloppen
Ik heb net alles van the big bang theory gekeken, zooooooooooooooooooo cool
quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:02 schreef Canisfire het volgende:
Dat bedoelde ik o.a. ja.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als ik die review lees krijg ik ook een glimlach op mijn gezicht.
Tuinmetaforen als grote wijsheden.
Communiceren blijft lastig.quote:
Mwah valt wel mee.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Communiceren blijft lastig.![]()
Zeker als je elkaar niet ziet.
Kom maar opquote:Op vrijdag 3 april 2009 20:55 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dus voor mijn boodschappenlijstje kan ik ook bij jou terecht.![]()
Handig want ik vergeet soms wel eens wat.
Dat is voor jou soms maar voor iemand anders hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:04 schreef Twerk het volgende:
[..]
Mwah valt wel mee.
Het leek me nogal voor de hand liggend waarom ik lachte om dat plot.
Een autistische tuinman wiens tuinmetaforen als grote wijsheden worden aangenomen.. Hoe verzin je het.
Vanzelfsprekend, net zoals dat het voor veel mensen ook niet lastig is.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:07 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is voor jou soms maar voor iemand anders hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn.
Oke hier komt het.quote:
In dit topic kan je het maar beter wel uitleggen en duidelijk zijn. Dat scheelt een hoop irritaties en misverstanden.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:09 schreef Twerk het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend, net zoals dat het voor veel mensen ook niet lastig is.
Het was meer de reden waarom ik niet uitlegde waarom ik om dat plot moest lachen.. Maargoed, big deal.
Kom op man, ik ga toch niet lopen uitleggen waarom je lacht om zoiets.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
In dit topic kan je het maar beter wel uitleggen en duidelijk zijn. Dat scheelt een hoop irritaties en misverstanden.
Voor normale mensen niet. Maar voor mensen met autisme misschien wel. Die snappen dat soort dingen vaak niet.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:13 schreef Twerk het volgende:
[..]
Kom op man, ik ga toch niet lopen uitleggen waarom je lacht om zoiets.
Inderdaad, ik dacht dat er alleen werd gelachen om het dik gedrukte stukje "autistische tuinman", wat mij nu niet echt een lachwekkend iets lijkt.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:16 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Voor normale mensen niet. Maar voor mensen met autisme misschien wel. Die snappen dat soort dingen vaak niet.
Dat fabeltje van autisme versus inentingen had ik al eens eerder gehoord. Wat een onzin. De inentingen worden gedaan op een leeftijd waarop de eerste tekenen van autisme zichtbaar worden. En dat er dan mensen zijn die een verband tussen die twee leggen is opzich niet gek.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:30 schreef Ruzbeh het volgende:
Wat is Jenny McCarthy een ongelofelijk ziek figuur.
Dit keer te zien op Larry King Live vandaag om haar onzin te verspreiden. Elke keer als ik wat lees over een anti-vaccine figuur raak ik van slag. Niet alleen geven ze mensen met autisme een kleinere kans op een normaal leven, maar vergroten ze de kans om ziektes te krijgen die met vaccines volledig voorkomen kunnen worden.
Dit anti-vaccine & 'vaccines zijn de oorzaak van autisme' onzin is op dit moment vrijwel exclusief tot Amerika, maar je had laatst dat vaccine tegen baarmoederhalskanker, en weinig meisjes kwamen daarvoor opdagen. Mensen waren namelijk bang dat het niet veilig zou zijn. Ja, en waar hebben ze dat idee gekregen? Van het internet...![]()
Het is alsof iedereen is losgeslagen.
Dit soort onzin moet in ieder geval hard worden aangepakt, en elke gerucht moet zwaar serieus genomen. Gelukkig heb ik dat ook gehoord op het NOS journaal, dat dat gaat gebeuren. Da's mooi. Maar of dat in Amerika ook gaat gebeuren (en in de rest van de wereld) is nog maar de vraag. Dat soort shit kan makkelijk overslaan naar andere landen. En bovendien is het onzin dat op het internet circuleert niet beperkt per land.
Gewoon vragen als je iets niet snapt. Dat doe ik ook vaak.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:30 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik dacht dat er alleen werd gelachen om het dik gedrukte stukje "autistische tuinman", wat mij nu niet echt een lachwekkend iets lijkt.
Dit zou pas waar zijn als inentingen de biologische structuur van de hersenen zouden veranderen. Autisme is namelijk een neurologisch problem, met andere woorden de hersenen functioneren wat anders dan bij "normale" mensen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:30 schreef Ruzbeh het volgende:
Wat is Jenny McCarthy een ongelofelijk ziek figuur.
Dit keer te zien op Larry King Live vandaag om haar onzin te verspreiden. Elke keer als ik wat lees over een anti-vaccine figuur raak ik van slag. Niet alleen geven ze mensen met autisme een kleinere kans op een normaal leven, maar vergroten ze de kans om ziektes te krijgen die met vaccines volledig voorkomen kunnen worden.
Dit anti-vaccine & 'vaccines zijn de oorzaak van autisme' onzin is op dit moment vrijwel exclusief tot Amerika, maar je had laatst dat vaccine tegen baarmoederhalskanker, en weinig meisjes kwamen daarvoor opdagen. Mensen waren namelijk bang dat het niet veilig zou zijn. Ja, en waar hebben ze dat idee gekregen? Van het internet...![]()
Het is alsof iedereen is losgeslagen.
Dit soort onzin moet in ieder geval hard worden aangepakt, en elke gerucht moet zwaar serieus genomen. Gelukkig heb ik dat ook gehoord op het NOS journaal, dat dat gaat gebeuren. Da's mooi. Maar of dat in Amerika ook gaat gebeuren (en in de rest van de wereld) is nog maar de vraag. Dat soort shit kan makkelijk overslaan naar andere landen. En bovendien is het onzin dat op het internet circuleert niet beperkt per land.
Sommige mensen zien een claim al als bewijs.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:49 schreef Twerk het volgende:
[..]
Dit zou pas waar zijn als inentingen de biologische structuur van de hersenen zouden veranderen. Autisme is namelijk een neurologisch problem, met andere woorden de hersenen functioneren wat anders dan bij "normale" mensen.
Voor zover ik weet heeft de wetenschap hier nooit enige aanwijzing (laat staan bewijs) voor gevonden en moeten we het dan ook afdoen als klinkklare onzin.
Het is nogal een claim. Gevaarlijke mensen zoals die Jenny McCarthy.
Dan is het zinvol om eerst te kijken WIE deze claim maakt.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Sommige mensen zien een claim al als bewijs.
Maar maar .. nu heb je zelf al het lijstje gemaaktquote:Op vrijdag 3 april 2009 21:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oke hier komt het.
Een auto
Een fiets
Voor de rest heb ik alles in huis voor de komende dagen.
Helemaal mee eens, ik vind het zo eng dat er mensen zijn die alles zonder onderbouwing aannemen en hierdoor hun kinderen dus niet inenten..quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:49 schreef Twerk het volgende:
[..]
Dit zou pas waar zijn als inentingen de biologische structuur van de hersenen zouden veranderen. Autisme is namelijk een neurologisch problem, met andere woorden de hersenen functioneren wat anders dan bij "normale" mensen.
Voor zover ik weet heeft de wetenschap hier nooit enige aanwijzing (laat staan bewijs) voor gevonden en moeten we het dan ook afdoen als klinkklare onzin.
Het is nogal een claim. Gevaarlijke mensen zoals die Jenny McCarthy.
Oepsquote:Op vrijdag 3 april 2009 21:56 schreef Logician het volgende:
[..]
Maar maar .. nu heb je zelf al het lijstje gemaakt
Er zijn genoeg mensen die hun kinderen niet inenten omdat hun god dat wil.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:56 schreef Logician het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik vind het zo eng dat er mensen zijn die alles zonder onderbouwing aannemen en hierdoor hun kinderen dus niet inenten..
Dat klopt en om het grof te zeggen vind ik dat eigenlijk kindermishandeling.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:00 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die hun kinderen niet inenten omdat hun god dat wil.
Waar begint het zelfbeschikkingsrecht op en waar stopt het? Dat is een vraag die je hier moet stellen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:03 schreef Twerk het volgende:
[..]
Dat klopt en om het grof te zeggen vind ik dat eigenlijk kindermishandeling.
Je kunt best bepaalde overtuigingen hebben en het voor jezelf zo bepalen, maar dat verschaft je niet het recht een kind van medische zorg te ontzien. Het is in bepaalde gevallen zelfs zo erg dat bepaalde mensen liever sterven dan dat ze bepaalde zorg krijgen (bijvoorbeeld transfusie).
Het is niet alleen idioot, maar ook nogeens erg gevaarlijk.
Dat is 't hem nou juist. Er is al zoveel onderzoek gebeurt op dit gebied. Vaccines zijn absoluut geen oorzaak van autisme. Vaccines en autisme hebben niks met elkaar te maken. Recent nog was er onderzoek, en weer hetzelfde: er is geen verbinding tussen te twee. CNN.com (Neem waar dat er in dit bericht mensen spreken die vinden dat er meer onderzoek moet gebeuren, terwijl er al zoveel onderzoek is gebeurd.)quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:44 schreef tijnbrein het volgende:
Waar rook is, is vuur. Dus er zal toch onderzoek gedaan moeten worden naar dit soort geruchten.
Wat betreft volwassenen: Die mogen dat van mij zelf weten.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Waar begint het zelfbeschikkingsrecht op en waar stopt het? Dat is een vraag die je hier moet stellen.
Maar als je het risico wil lopen door je niet te laten inenten heb je wat mij betreft ook geen recht op medische zorg meer als je dan ziek wordt. Zeker als je gelooft dat alles de wil van god is.
Alsof dat wel goed onderbouwd isquote:Op vrijdag 3 april 2009 22:00 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die hun kinderen niet inenten omdat hun god dat wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |