Communiceren blijft lastig.quote:
Mwah valt wel mee.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Communiceren blijft lastig.![]()
Zeker als je elkaar niet ziet.
Kom maar opquote:Op vrijdag 3 april 2009 20:55 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dus voor mijn boodschappenlijstje kan ik ook bij jou terecht.![]()
Handig want ik vergeet soms wel eens wat.
Dat is voor jou soms maar voor iemand anders hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:04 schreef Twerk het volgende:
[..]
Mwah valt wel mee.
Het leek me nogal voor de hand liggend waarom ik lachte om dat plot.
Een autistische tuinman wiens tuinmetaforen als grote wijsheden worden aangenomen.. Hoe verzin je het.
Vanzelfsprekend, net zoals dat het voor veel mensen ook niet lastig is.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:07 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is voor jou soms maar voor iemand anders hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn.
Oke hier komt het.quote:
In dit topic kan je het maar beter wel uitleggen en duidelijk zijn. Dat scheelt een hoop irritaties en misverstanden.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:09 schreef Twerk het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend, net zoals dat het voor veel mensen ook niet lastig is.
Het was meer de reden waarom ik niet uitlegde waarom ik om dat plot moest lachen.. Maargoed, big deal.
Kom op man, ik ga toch niet lopen uitleggen waarom je lacht om zoiets.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
In dit topic kan je het maar beter wel uitleggen en duidelijk zijn. Dat scheelt een hoop irritaties en misverstanden.
Voor normale mensen niet. Maar voor mensen met autisme misschien wel. Die snappen dat soort dingen vaak niet.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:13 schreef Twerk het volgende:
[..]
Kom op man, ik ga toch niet lopen uitleggen waarom je lacht om zoiets.
Inderdaad, ik dacht dat er alleen werd gelachen om het dik gedrukte stukje "autistische tuinman", wat mij nu niet echt een lachwekkend iets lijkt.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:16 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Voor normale mensen niet. Maar voor mensen met autisme misschien wel. Die snappen dat soort dingen vaak niet.
Dat fabeltje van autisme versus inentingen had ik al eens eerder gehoord. Wat een onzin. De inentingen worden gedaan op een leeftijd waarop de eerste tekenen van autisme zichtbaar worden. En dat er dan mensen zijn die een verband tussen die twee leggen is opzich niet gek.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:30 schreef Ruzbeh het volgende:
Wat is Jenny McCarthy een ongelofelijk ziek figuur.
Dit keer te zien op Larry King Live vandaag om haar onzin te verspreiden. Elke keer als ik wat lees over een anti-vaccine figuur raak ik van slag. Niet alleen geven ze mensen met autisme een kleinere kans op een normaal leven, maar vergroten ze de kans om ziektes te krijgen die met vaccines volledig voorkomen kunnen worden.
Dit anti-vaccine & 'vaccines zijn de oorzaak van autisme' onzin is op dit moment vrijwel exclusief tot Amerika, maar je had laatst dat vaccine tegen baarmoederhalskanker, en weinig meisjes kwamen daarvoor opdagen. Mensen waren namelijk bang dat het niet veilig zou zijn. Ja, en waar hebben ze dat idee gekregen? Van het internet...![]()
Het is alsof iedereen is losgeslagen.
Dit soort onzin moet in ieder geval hard worden aangepakt, en elke gerucht moet zwaar serieus genomen. Gelukkig heb ik dat ook gehoord op het NOS journaal, dat dat gaat gebeuren. Da's mooi. Maar of dat in Amerika ook gaat gebeuren (en in de rest van de wereld) is nog maar de vraag. Dat soort shit kan makkelijk overslaan naar andere landen. En bovendien is het onzin dat op het internet circuleert niet beperkt per land.
Gewoon vragen als je iets niet snapt. Dat doe ik ook vaak.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:30 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik dacht dat er alleen werd gelachen om het dik gedrukte stukje "autistische tuinman", wat mij nu niet echt een lachwekkend iets lijkt.
Dit zou pas waar zijn als inentingen de biologische structuur van de hersenen zouden veranderen. Autisme is namelijk een neurologisch problem, met andere woorden de hersenen functioneren wat anders dan bij "normale" mensen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:30 schreef Ruzbeh het volgende:
Wat is Jenny McCarthy een ongelofelijk ziek figuur.
Dit keer te zien op Larry King Live vandaag om haar onzin te verspreiden. Elke keer als ik wat lees over een anti-vaccine figuur raak ik van slag. Niet alleen geven ze mensen met autisme een kleinere kans op een normaal leven, maar vergroten ze de kans om ziektes te krijgen die met vaccines volledig voorkomen kunnen worden.
Dit anti-vaccine & 'vaccines zijn de oorzaak van autisme' onzin is op dit moment vrijwel exclusief tot Amerika, maar je had laatst dat vaccine tegen baarmoederhalskanker, en weinig meisjes kwamen daarvoor opdagen. Mensen waren namelijk bang dat het niet veilig zou zijn. Ja, en waar hebben ze dat idee gekregen? Van het internet...![]()
Het is alsof iedereen is losgeslagen.
Dit soort onzin moet in ieder geval hard worden aangepakt, en elke gerucht moet zwaar serieus genomen. Gelukkig heb ik dat ook gehoord op het NOS journaal, dat dat gaat gebeuren. Da's mooi. Maar of dat in Amerika ook gaat gebeuren (en in de rest van de wereld) is nog maar de vraag. Dat soort shit kan makkelijk overslaan naar andere landen. En bovendien is het onzin dat op het internet circuleert niet beperkt per land.
Sommige mensen zien een claim al als bewijs.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:49 schreef Twerk het volgende:
[..]
Dit zou pas waar zijn als inentingen de biologische structuur van de hersenen zouden veranderen. Autisme is namelijk een neurologisch problem, met andere woorden de hersenen functioneren wat anders dan bij "normale" mensen.
Voor zover ik weet heeft de wetenschap hier nooit enige aanwijzing (laat staan bewijs) voor gevonden en moeten we het dan ook afdoen als klinkklare onzin.
Het is nogal een claim. Gevaarlijke mensen zoals die Jenny McCarthy.
Dan is het zinvol om eerst te kijken WIE deze claim maakt.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Sommige mensen zien een claim al als bewijs.
Maar maar .. nu heb je zelf al het lijstje gemaaktquote:Op vrijdag 3 april 2009 21:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oke hier komt het.
Een auto
Een fiets
Voor de rest heb ik alles in huis voor de komende dagen.
Helemaal mee eens, ik vind het zo eng dat er mensen zijn die alles zonder onderbouwing aannemen en hierdoor hun kinderen dus niet inenten..quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:49 schreef Twerk het volgende:
[..]
Dit zou pas waar zijn als inentingen de biologische structuur van de hersenen zouden veranderen. Autisme is namelijk een neurologisch problem, met andere woorden de hersenen functioneren wat anders dan bij "normale" mensen.
Voor zover ik weet heeft de wetenschap hier nooit enige aanwijzing (laat staan bewijs) voor gevonden en moeten we het dan ook afdoen als klinkklare onzin.
Het is nogal een claim. Gevaarlijke mensen zoals die Jenny McCarthy.
Oepsquote:Op vrijdag 3 april 2009 21:56 schreef Logician het volgende:
[..]
Maar maar .. nu heb je zelf al het lijstje gemaakt
Er zijn genoeg mensen die hun kinderen niet inenten omdat hun god dat wil.quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:56 schreef Logician het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik vind het zo eng dat er mensen zijn die alles zonder onderbouwing aannemen en hierdoor hun kinderen dus niet inenten..
Dat klopt en om het grof te zeggen vind ik dat eigenlijk kindermishandeling.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:00 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die hun kinderen niet inenten omdat hun god dat wil.
Waar begint het zelfbeschikkingsrecht op en waar stopt het? Dat is een vraag die je hier moet stellen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:03 schreef Twerk het volgende:
[..]
Dat klopt en om het grof te zeggen vind ik dat eigenlijk kindermishandeling.
Je kunt best bepaalde overtuigingen hebben en het voor jezelf zo bepalen, maar dat verschaft je niet het recht een kind van medische zorg te ontzien. Het is in bepaalde gevallen zelfs zo erg dat bepaalde mensen liever sterven dan dat ze bepaalde zorg krijgen (bijvoorbeeld transfusie).
Het is niet alleen idioot, maar ook nogeens erg gevaarlijk.
Dat is 't hem nou juist. Er is al zoveel onderzoek gebeurt op dit gebied. Vaccines zijn absoluut geen oorzaak van autisme. Vaccines en autisme hebben niks met elkaar te maken. Recent nog was er onderzoek, en weer hetzelfde: er is geen verbinding tussen te twee. CNN.com (Neem waar dat er in dit bericht mensen spreken die vinden dat er meer onderzoek moet gebeuren, terwijl er al zoveel onderzoek is gebeurd.)quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:44 schreef tijnbrein het volgende:
Waar rook is, is vuur. Dus er zal toch onderzoek gedaan moeten worden naar dit soort geruchten.
Wat betreft volwassenen: Die mogen dat van mij zelf weten.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Waar begint het zelfbeschikkingsrecht op en waar stopt het? Dat is een vraag die je hier moet stellen.
Maar als je het risico wil lopen door je niet te laten inenten heb je wat mij betreft ook geen recht op medische zorg meer als je dan ziek wordt. Zeker als je gelooft dat alles de wil van god is.
Alsof dat wel goed onderbouwd isquote:Op vrijdag 3 april 2009 22:00 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die hun kinderen niet inenten omdat hun god dat wil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |