abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:46:15 #126
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_67673574
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:04 schreef Green1 het volgende:
Maar dan moet ik nog steeds een jaar of 2 wachten, als zij überhaupt al zo'n 21 jaar test hebben.
quote:
Voorbereidingscursussen
Wilt u een opleiding willen volgen in het hoger onderwijs waarvoor toelatingseisen gelden, maar heeft u niet het juiste profiel of vakkenpakket, dan is er sprake van een ‘deficiëntie’. Die deficiënties kunnen worden weggewerkt door aan een voortentamen deel te nemen. Hiervoor worden voorbereidingscursussen verzorgd die voorbereiden op de voortentamens.
Maar er zijn ook andere mogelijheden (LOI?) En als je via bijvoorbeeld zelfstudie je VWO kan halen, hoef je geen 21+-examen te doen.

Overigens, ik kwam deze 2 tegen voor academische competenties. Nadeel: je moet de propedeuse bijna af hebben: link 1 en link 2

Het gaat je sowieso veel tijd en moeite kosten. Ik heb er voorlopig van af gezien, ik weet dat het voor mij erg moeilijk is om zo lang mijn aandacht aan te besteden (is ook 1 van de redenen dat ik geen HBO heb) naast mijn werk en een verbouwing en een verhuizing. Over een poosje ga ik nog eens kijken of ik dan wat interessants tegenkom. Dat mag voor jou echter geen reden zijn, ik zit voorlopig redelijk goed met mijn baan, het is dus geen moeten voor mij, maar als je echt wat anders wilt: ga even rustig kijken naar wat je wilt (en als je dat niet weet, probeer dan voor zo algemeen mogelijk te gaan) en maak dan een keuze. Gewoon DOEN!
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:55:14 #127
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67675935
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:40 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Verderop in mei zou mij beter uit gaan komen.
Doe maar een voorstel.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_67675989
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 16:52 schreef Kruger het volgende:
Ahum ... ik ga me even schamen

Zo op het eerste op zicht , kennis verkrijgen en in contact komen met "Soort" genoten..
En dat zijn dan zwaar wereld vreemde types ?
Ik bedoel ik heb wel asperger. Maar dat uit zich bij mij meer in het moeite van plannen en oorde houden. |
Als daar alleen maar sociaal gestoorden zittendan tsja.,
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:58:58 #129
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67676067
@: Green1 kun je geen MBO opleiding gaan doen tot je 21 bent. Dan leer je tenmiste nog iets en je houdt het ritme van leren vast. Of je gaat een cursus doen in iets waarin je interesse hebt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_67676196
Hoe handlen jullie trouwens relatie's ?
Ik heb voor een asperger volgens mij meer relaties gehad dan de meeste van mijn soort genoten.
Maar ik verpruts het ook best wel weer redelijk vaak.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:07:57 #131
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67676396
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:02 schreef Canisfire het volgende:
Ik heb voor een asperger volgens mij meer relaties gehad dan de meeste van mijn soort genoten.
Tot nu toe heb ik een korte relatie gehad. En dat was nu ook niet echt een relatie ik ben nooit verliefd op haar geweest. Ik vond alleen de aandacht leuk die ik van haar kreeg.
Ik weet eigenlijk ook niet goed wat liefde is.
Verder ben ik vaak genoeg afgewezen door meisjes omdat zij mij niet leuk vonden. Mijn moeite met sociale interactie zou daarbij een grote rol hebben gespeeld.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:17:20 #132
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_67676706
quote:
Wel vrienden, geen relatie(s)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_67677800
Voor mij zelf ligt het trouwens ook heel erg aan de situatie waar ik in zit.
Afgelopen zomer had ik bijvoorbeeld vakantie werk op Terschelling en had ik ook regelmatig seks.
Nu sta ik inmiddels al weer een halfjaartje droog. Hoe handelen jullie dat want ik trek het eigenlijk niet zo goed meer. Met als gevolg dat ik straks weer met iemand wat ga doen waar ik eigenlijk niets voor voel..
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:10:22 #134
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67678059
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:59 schreef Canisfire het volgende:
Voor mij zelf ligt het trouwens ook heel erg aan de situatie waar ik in zit.
Afgelopen zomer had ik bijvoorbeeld vakantie werk op Terschelling en had ik ook regelmatig seks.
Nu sta ik inmiddels al weer een halfjaartje droog. Hoe handelen jullie dat want ik trek het eigenlijk niet zo goed meer. Met als gevolg dat ik straks weer met iemand wat ga doen waar ik eigenlijk niets voor voel..
Ik ben nog maagd dus daar heb ik geen ervaring mee.
Maar als jij behoefte aan seks hebt en het niet erg vind om met zo maar iemand naar bed te gaan moet je dat gewoon doen.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:16:25 #135
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67678201
Volgende week wordt een drukke week. Drie sollicitatiegesprekken, werken, een afspraak met mij psycholoog en dan ook nog die onderzoeken. Volgens mij ben ik volgende week vrijdag doodmoe.
Misschien is dit allemaal een beetje te veel van het goede.
14 SHADES OF GREY
pi_67678206
quote:
same

Mijn grootste handicap is dan ook dat ik er nog redelijk leuk/normaal uit zie waardoor het eerste contact dan heel makkelijk lijkt (lees: van de ander uitkomt) tot dat mensen te dichtbij komen en dan raak ik in paniek en wordt het 1 giga grote puinzooi

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2009 15:19:17 ]
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:23:21 #137
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67678420
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:16 schreef Logician het volgende:

[..]

same

Mijn grootste handicap is dan ook dat ik er nog redelijk leuk/normaal uit zie waardoor het eerste contact dan heel makkelijk lijkt (lees: van de ander uitkomt) tot dat mensen te dichtbij komen en dan raak ik in paniek en wordt het 1 giga grote puinzooi
Oh dus als je er niet normaal uit ziet dan is het minder erg ofzo.
14 SHADES OF GREY
pi_67678573
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:23 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Oh dus als je er niet normaal uit ziet dan is het minder erg ofzo.
Doe eens niet zo raar lezen, wat ik bedoel is dat je het aan sommige mensen echt kan zien en bij mij zie je het op het eerste gezicht niet (en met normaal bedoelde ik niet lelijk)
pi_67678587
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:10 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik ben nog maagd dus daar heb ik geen ervaring mee.
Maar als jij behoefte aan seks hebt en het niet erg vind om met zo maar iemand naar bed te gaan moet je dat gewoon doen.
Maar de gevolgen zijn vaak niet te overzien..
Kijk ik wek meestal de indruk dat ik dan die lieve begrijpende jongen ben.
Tot dat we zeg maar seks hebben gehad. Meestal ben ik er dan wel klaar mee.
En dat heeft me al zo vaak voor gelazer bezorgt.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:32:49 #140
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67678725
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:28 schreef Logician het volgende:

[..]

Doe eens niet zo raar lezen, wat ik bedoel is dat je het aan sommige mensen echt kan zien en bij mij zie je het op het eerste gezicht niet (en met normaal bedoelde ik niet lelijk)
Begrijpend lezen is best moeilijk soms.
Nu snap ik wat je bedoeld.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:34:44 #141
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67678790
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:29 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Maar de gevolgen zijn vaak niet te overzien..
Kijk ik wek meestal de indruk dat ik dan die lieve begrijpende jongen ben.
Tot dat we zeg maar seks hebben gehad. Meestal ben ik er dan wel klaar mee.
En dat heeft me al zo vaak voor gelazer bezorgt.
Misschien moet je dan gewoon anders aanpakken. Als jij seks wil en geen gedoe zijn er best wel meisjes die dat ook willen.
14 SHADES OF GREY
pi_67678869
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:34 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Misschien moet je dan gewoon anders aanpakken. Als jij seks wil en geen gedoe zijn er best wel meisjes die dat ook willen.
Klopt maar ik weet niet goed hoe met dat soort zelfstandige vrouwen om te gaan.
Waar ik het dus over heb zijn vaak de jonge bloempjes van 16 17 (ben zelf 20)
Waarvoor ik dan ook vaak de eerste ben, Het is ook zo dat ik er vaak niets aan kan doen.
Of ik heb het niet door. Ik ga gewoon normaal met ze om. Ze worden verliefd , Ik denk dat ik ook verliefd wordt. Dan hebben we een paar keer seks. En dan stopt het gevoel bij mij .
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_67678941
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:32 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is best moeilijk soms.
Nu snap ik wat je bedoeld.
Ja idem hoor
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:45:25 #144
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67679143
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:36 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Klopt maar ik weet niet goed hoe met dat soort zelfstandige vrouwen om te gaan.
Waar ik het dus over heb zijn vaak de jonge bloempjes van 16 17 (ben zelf 20)
Waarvoor ik dan ook vaak de eerste ben, Het is ook zo dat ik er vaak niets aan kan doen.
Of ik heb het niet door. Ik ga gewoon normaal met ze om. Ze worden verliefd , Ik denk dat ik ook verliefd wordt. Dan hebben we een paar keer seks. En dan stopt het gevoel bij mij .
Oke dat is lastig.
Wat wil je nu? Seks of liefde? Of allebei?
Als jij alleen seks wil dan je proberen een Fuck buddy te vinden. Als je allebei wil moet je iemand zoeken waarvoor je echt iets geeft. Maar dat is makkerlijker gezegd dan gedaan.
14 SHADES OF GREY
pi_67679196
Trouwens ik ben op zoek naar persoonlijke stukjes van mensen met een ass voor op mijn website onder de knop "persoonlijke verhalen" om het wat veelzijdiger te maken Mochten er mensen zijn die hier aan mee willen doen pm me dan aub je verhaal hoe je alles vervaart etc met de naam die je onder je stukje wil en titel
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:09:22 #146
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67679859
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:47 schreef Logician het volgende:
Trouwens ik ben op zoek naar persoonlijke stukjes van mensen met een ass voor op mijn website onder de knop "persoonlijke verhalen" om het wat veelzijdiger te maken Mochten er mensen zijn die hier aan mee willen doen pm me dan aub je verhaal hoe je alles vervaart etc met de naam die je onder je stukje wil en titel
Misschien als ik over een tijdje een aantal dingen op een rijtje heb gezet en als ik getest ben wil ik best mijn verhaal doen.
14 SHADES OF GREY
pi_67679926
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:09 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Misschien als ik over een tijdje een aantal dingen op een rijtje heb gezet en als ik getest ben wil ik best mijn verhaal doen.
Alvast bedankt
pi_67682348
Iemand noemde het al eerder, namelijk dat begeleiders de boot nogal eens afhouden om een carrièrestap te maken. Helaas, dat heb ik vandaag dus meegemaakt. Mij werd verteld dat ik om mijn autisme (waar ik overigens niet trots op ben) moet leren accepteren, daar met een psycholoog over te praten. Pff... had echt het gevoel alsof ik werd aangezien niet zelfstandig te kunnen denken (en dat met een IQ van 120).

Het kwam er op neer dat ik niet geschikt zou zijn om twee taken naast elkaar uit te voeren, omdat dat te veel prikkels kan geven
Mijn werkzaamheden blijven dus gelijk en ik heb het idee dat Wajong'ers ergens wel worden uitgebuit. Dat ze vooral niet te veel invloed mogen uitoefenen op de werkvloer.

Ik ga maar weer eens solliciteren.
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:50:10 #149
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67682624
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:40 schreef sempron2400 het volgende:
Iemand noemde het al eerder, namelijk dat begeleiders de boot nogal eens afhouden om een carrièrestap te maken. Helaas, dat heb ik vandaag dus meegemaakt. Mij werd verteld dat ik om mijn autisme (waar ik overigens niet trots op ben) moet leren accepteren, daar met een psycholoog over te praten. Pff... had echt het gevoel alsof ik werd aangezien niet zelfstandig te kunnen denken (en dat met een IQ van 120).

Het kwam er op neer dat ik niet geschikt zou zijn om twee taken naast elkaar uit te voeren, omdat dat te veel prikkels kan geven
Mijn werkzaamheden blijven dus gelijk en ik heb het idee dat Wajong'ers ergens wel worden uitgebuit. Dat ze vooral niet te veel invloed mogen uitoefenen op de werkvloer.

Ik ga maar weer eens solliciteren.
Vervelend voor je.
Aan de andere kant moet je blij zijn dat ze rekening proberen te houden met je beperking. Maar of je daar blij van wordt is weer iets heel anders.
Als jij zeker weet dat je meer kan moet je dat zeker gaan proberen.
14 SHADES OF GREY
pi_67682742
Het ERGSTE van alles vond ik nog dat het niet aan mijn persoonlijkheid zou liggen, niet aan mijn inzet, maar puur aan mijn autisme en mijn gebrek aan zelfkennis (omdat ik pas in 2007 mijn diagnose heb gekregen). Ik neem dit alles hoog op en ik zal in het ‘echte’ leven altijd proberen mijn autisme te overwinnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')