abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:06:18 #76
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_67462045
Voor de mensen die een lange termijn visie hebben / op zoek zijn naar lange termijn visies en de absolute bodem, Lange termijn beleggen / Wanneer / Welke aandelen
pi_67462069
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Doe je eigen analyse.

Vluggertje Davids loopt altijd achter de feiten aan. Zeker in deze handelsperiode op de beurs.
Dat op Binck.nl is allemaal geautomatiseerd
x
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:08:30 #78
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_67462107
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:03 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat het heel recentelijk lager heeft gestaan, belemmerd het massaal instappen.
Ja dat is natuurlijk ook logisch en is ook iets wat meespeelt bij mijn uitstellen. Maar dit soort dingen houd je altijd en dan wordt het lastig instappen. Daarom vind ik dat ik zelf ook gewoon moet instappen binnenkort.
Het is trouwens niet het enige wat meespeelt, ben laatste tijd druk met studie etc., maar het speelt zeker een rol.
De post hieronder? Useless!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:11:03 #79
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67462191
Toch vrij onverwachts dat shorten op de AEX meer opgeleverd zou hebben, dan shorten op de DJ en de S&P 500.

Ze gaan steeds meer uit de pas lopen.
pi_67462385
Begint aardig af te zakken nu
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_67462490
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:11 schreef Lemans24 het volgende:
Toch vrij onverwachts dat shorten op de AEX meer opgeleverd zou hebben, dan shorten op de DJ en de S&P 500.

Ze gaan steeds meer uit de pas lopen.
Ik zei toch, AEX is manisch depressief.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:21:42 #82
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67462519
wat is er gebeurd bij Philips? Binnen een kwartier gezakt van 12,65 naar 12,20!

k heb er voor de zekerheid wat gekocht, heb ik in ieder geval dividend op maandag. Weet alleen niet hoeveel...
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:27:43 #83
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_67462698
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:38 schreef NatteKrant het volgende:
De Baltic Dry Index loopt al sinds 11 maart terug. Het lijkt er op dat er dus nog wat narigheid aan zit te komen als we uit gaan van de BDI als voorloper op de economie en de beurzen. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Excuses voor het quoten van mijn eigen bericht...

Ben namelijk benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken. Als je kijkt naar de BDI en de S&P dan blijkt daaruit dat er toch wel weer een correctie aan zit te komen. Hoe laag kunnen we dan nog gaan en hoe kijken jullie hier tegen aan?
pi_67462820
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 13:38 schreef NatteKrant het volgende:
De Baltic Dry Index loopt al sinds 11 maart terug. Het lijkt er op dat er dus nog wat narigheid aan zit te komen als we uit gaan van de BDI als voorloper op de economie en de beurzen. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Baltic Dry Index loopt inderdaad alweer sterk terug. Wederom een teken dat de wereldeconomie nog steeds aan't afkoelen is. Als belegger moet je vooral deze index in de gaten houden om de wereldhandel bij te houden.

Ik heb zelf een kleine short positie op Aegon genomen, voor je het weet begint de daling alweer.

Maar deze rally kan best sterker uitpakken dan menigeen denkt. Alleen in Amsterdam lijkt men te weten dat er nog een enorme val aan zit te komen.
pi_67462878
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:21 schreef Lemans24 het volgende:

k heb er voor de zekerheid wat gekocht, heb ik in ieder geval dividend op maandag. Weet alleen niet hoeveel...
70 cent volgens de info van Binck
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:35:18 #86
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67462940
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:21 schreef Lemans24 het volgende:

Ik heb er voor de zekerheid wat gekocht, heb ik in ieder geval dividend op maandag. Weet alleen niet hoeveel...
En voorlopig maar niet meer naar kijken, geloof ik. Daalt gewoon nog verder

Maandag zal het dan wel helemaal feest worden, als ze ex-dividend gaan.
Maar, het is voor minimaal een paar weken.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:37:08 #87
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_67462983
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Baltic Dry Index loopt inderdaad alweer sterk terug. Wederom een teken dat de wereldeconomie nog steeds aan't afkoelen is. Als belegger moet je vooral deze index in de gaten houden om de wereldhandel bij te houden.

Ik heb zelf een kleine short positie op Aegon genomen, voor je het weet begint de daling alweer.

Maar deze rally kan best sterker uitpakken dan menigeen denkt. Alleen in Amsterdam lijkt men te weten dat er nog een enorme val aan zit te komen.
Slimme jongens, die Hollanders

Het is wel interessant die BDI, zeker nu hij dus al ruim twee weken de weg naar beneden heeft ingeslagen...
  Moderator vrijdag 27 maart 2009 @ 14:38:14 #88
236264 crew  capricia
pi_67463016
quote:
Philips ziet markt verder verslechteren

AMSTERDAM (AFN) - Elektronicaconcern Philips heeft de markt in het eerste kwartaal verder zien verslechteren ten opzichte van het vierde kwartaal in 2008. Dat zei topman Gerard Kleisterlee vrijdag tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering.Philips 27-03-2009 (14:20)12,20 EUR -2,98% -0,38Naar Philips detailpagina
Hij zei dat de verzwakking “niet in de laatste plaats” bij de divisie Healthcare plaatsvond. “Ik zou u graag melden dat we het dieptepunt van de recessie inmiddels gepasseerd zijn, maar de feiten spreken andere taal”, aldus Kleisterlee.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67463023
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:37 schreef NatteKrant het volgende:

[..]

Slimme jongens, die Hollanders

Het is wel interessant die BDI, zeker nu hij dus al ruim twee weken de weg naar beneden heeft ingeslagen...
meestal loopt de beurs een maand achter op de BDI, het is een leuke indicator. Terwijl iedereen zat te wachten op slechte macro-cijfers, kon je aan de BDI allang zien dat het superslecht ging. Je kon een gedeelte van de beurscrash zelfs voorspellen met de BDI.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:39:36 #90
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67463059
Beetje vreemd om nu tegelijkertijd short op een index en long op een aandeel te zitten. Moet ik nu blij zijn met rood of groen

Ook apart dat juist één dag voordat Philips ex-dividend gaat, er zo'n plotselinge daling plaatsvindt. Als ze het maar niet in hun hoofd halen het dividend te schrappen of te halveren...
pi_67463103
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:39 schreef Lemans24 het volgende:
Beetje vreemd om nu tegelijkertijd short op een index en long op een aandeel te zitten. Moet ik nu blij zijn met rood of groen
Over wie heb je het?
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:42:32 #92
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67463139
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Over wie heb je het?
mezelf
pi_67463151
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:42 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

mezelf
Das idd vreemd, ik heb zelf al m'n long posities verkocht.
pi_67463178
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:39 schreef Lemans24 het volgende:
Je bent weer goed bezig , hehe, nah het is altijd handig vooraf te kijken hoe het zit qua dividend. Hoe veel je krijgt en hoe je het krijgt. Daarbij is het de vraag of het verstandig is een aandeel te kopen puur voor het dividend, dividend zal nu niet uiterst hoog zijn en met die dividend expiratie zal het zo maar zijn dat je dividend winst wegvalt tegen het dalen van het aandeel.

Overigens heb ik zelf ook wel eens long & short gezeten op de aex, puur qua eigen indekken. Commisie kosten zijn er immers niet en je betaald alleen de spread in die zin.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:54:57 #95
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67463561
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je bent weer goed bezig , hehe, nah het is altijd handig vooraf te kijken hoe het zit qua dividend. Hoe veel je krijgt en hoe je het krijgt. Daarbij is het de vraag of het verstandig is een aandeel te kopen puur voor het dividend, dividend zal nu niet uiterst hoog zijn en met die dividend expiratie zal het zo maar zijn dat je dividend winst wegvalt tegen het dalen van het aandeel.

Overigens heb ik zelf ook wel eens long & short gezeten op de aex, puur qua eigen indekken. Commisie kosten zijn er immers niet en je betaald alleen de spread in die zin.
Ach, Philips wil ik al lang hebben (heb hem zelfs in het de FOK-aandelen competitie) en bij stabilisatie van de koers en een paar tientjes winst door dividend, ben ik al tevreden. Stijgt inmiddels alweer een beetje boven mijn aankoopniveau.
Dat het dividend 70 cent is, wist is trouwens wel, maar was niet zeker of dat ook al definitief is!
pi_67463638
Philips nu weer 12,30
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:11:50 #97
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67464120
quote:
27-03-2009 14:59:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Het Amerikaanse consumentenvertrouwen is in maart licht aangetrokken. De verbetering was iets sterker dan verwacht. Dit blijkt uit definitieve cijfers van de Universiteit van Michigan, die het sentiment onder de Amerikaanse consument op geregelde basis meet.

De vertrouwensindex kwam over de gehele maand uit op 57,3, tegen 56,3 in februari. Vooraf geraadpleegde economen hielden rekening met een minder grote verbetering tot 57 punten.

Het consumentenvertrouwen geldt als een belangrijke barometer voor de consumentenbestedingen.
pi_67464134
quote:
Bears Are Wary as Bull Returns
Dow Up 21% in 13 Days in Quickest Rally Since 1938, but Doubts of Strength Persist

Stocks continued their rally Thursday, pushing the Dow Jones Industrial Average up 21% from its recent bottom -- a new bull market by a common Wall Street definition.

To many skeptical investors, it seems to be a Cinderella bull market, however: one that will turn out to be an illusion when the clock strikes midnight.

For the moment, the rally looks powerful, a great relief to those investors who are hoping the worst pain is over.

The Dow finished up 174.75 points, or 2.25%, at 7924.56. This marked its first gain of 20% or more since the bear market began in October 2007. The advance required a mere 13 trading days from March 9's 12-year low, making it the fastest 20% rebound from a bear-market low since 1938, according to Birinyi Associates in Westport, Conn. Broader indexes, including the Standard & Poor's 500-stock index, have had similar gains. In midday trading Friday in Tokyo, stocks were up 1%.

Still, the Dow remains down 44% from the high of 14164.53 it reached in 2007.

Some economic data have inspired cautious optimism, especially for the housing market. The 30-year mortgage averaged 4.85% in the week ended March 26, the lowest point since Freddie Mac's weekly survey began in 1971.

Many money managers and analysts worry this could turn out to be a temporary rally in a longer-running bear market. They see signs the gains are fueled largely by short-term investors who want to ride the rally but are poised to jump out at the first sign of trouble.

Richard Steinberg, who oversees about $380 million at Steinberg Global Asset Management in Boca Raton, Fla., began buying stocks in late February and early March, figuring the market was near a temporary bottom. He was right. But this week, with stocks on a rampage, Mr. Steinberg put on some bets against the market in a belief that the rally had come too far, too fast, and was running its course.

The Dow closed near 8000 on Thursday, a level it hasn't seen in some time, Dave Kansas says. Tech stocks and a successful Treasury debt auction contributed to investor confidence.

Mr. Steinberg says he doesn't normally make such short-term bets, called market timing. It is a risky way to invest because it's so easy to be whipsawed by unexpected lurches. Research shows it is difficult even for professionals to time the market's swings.

But at a time when he figures the beleaguered economy and profit outlook leave little room for lasting gains, he feels obliged to make such bets to try to provide some return for clients. "We don't want to be short-term in our thought process, but right now we don't feel we have a choice. We have to just manage our clients' risk," he says.

Many money managers appear to be trying to time the market these days, which marks a big shift from the "buy and hold" strategy popular in the 1990s, when stocks steadily rose. That makes the market more volatile, and stock investing even riskier than in the past. "Anecdotally, many hedge funds have become more like day traders," says Mary Ann Bartels, chief U.S. market analyst at Banc of America Securities-Merrill Lynch.

Global markets have joined in the euphoria. Both Japan's Nikkei Stock Average of 225 companies and India's Sensex are up over 20% from their early-March lows. Brazil's Bovespa is up 45% since its nadir in late October. One laggard: the U.K.'s FTSE 100, which has gained just 12% from its low touched on March 3.
[markets]

Many investors think the current U.S. rally could last longer than previous ones because buying demand has been so strong and stocks were beaten down so far. Truly bullish investors -- and there are a growing number -- think the bear market is ending. In a contrarian way, they believe that all the skepticism could actually be a good thing. The bulls think the doubters gradually will be won over and move money out of their cash reserves and into stocks.

Even if it isn't long-term, the rally could last several weeks, says Phil Roth, chief technical market analyst at New York brokerage firm Miller Tabak + Co. "I don't think you can have a new bull market without longer-term investors, but you can have a heck of a rally," he says.

Investors commonly believe a 20% rise in the Dow or S&P 500 signals a new bull market, and a 20% decline marks a bear market. There have been exceptions: one such rally during the bear market of 2000-02 and several during the long bear market of 1929-32. The latter included a surge of 48% from November 1929 through April 1930, which simply led to more declines.

Many investors hoped the bear market was over late last year as the S&P 500 surged 24% from Nov. 20 through Jan. 6 and the Dow rose 19.6% from Nov. 20 through Jan. 2. But both indexes then fell to new 12-year lows, with the Dow at its worst down 54% from its record and the S&P off 57%. Just as investors feared massive additional declines, stocks turned up on March 10, with banks such as Citigroup and Bank of America doubling.

With lending markets hobbled and the corporate-profit outlook miserable, many experienced investors believe the thrills and chills aren't over. Henry Herrmann, chief executive officer at money-management firm Waddell & Reed Financial, in Overland Park, Kan., doesn't have a lot of faith in the current rally. He thinks the stock market is going through a series of sharp ups and downs, with lasting progress hard to record.

Because his firm oversees about $45 billion of investments, most of his portfolio managers can't easily jump in and out of the market. And he's skeptical of trying to time it. But his flagship fund, the $15 billion Asset Strategy Fund, does try to benefit from market swings and, despite an overall defensive position toward stocks, is using options and exchange-traded mutual funds, or ETFs, to get some short-term pop from this rally.

"Our defensive position is largely intact," he says. When the fund's managers think this rally is running out of steam, they will shift to more bearish option and ETF bets. But for now, the fund is supporting the rally.

One indication that short-term traders are driving this rally: Many investors have been cutting back on defensive options called puts, which give them the right to sell at a pre-agreed price. Options markets report weakening put demand, an indicator of bullishness by short-term traders.

"At this juncture, you would have to say it is mostly short-term traders causing the rally," says Mr. Roth of Miller Tabak.

Doug Cliggott, chief investment officer at Dover Investment Management in Greenwich, Conn., bought ETFs in an effort to profit from the upturn. But he, too, has begun selling those short-term investments, worried the rally could be peaking. In the longer term, he fears stocks could have farther to fall.

He tries to predict future market moves by looking at things that have been advance indicators of past bull markets, such as growth in corporate profit margins and in available credit. "Even though we believe in the viability of a little rally here, we believe we are still firmly entrenched in a bear market because profit margins are in free fall," Mr. Cliggott says.
http://online.wsj.com/art(...)l?mod=googlenews_wsj
pi_67464166
lekker hoor s&p -2% atm
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:16:50 #100
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67464251
M.b.t Philips: er heeft blijkbaar iemand zitten SMS'en vanaf de aandeelhoudersvergadering:
quote:
27-03-2009 15:08:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Koninklijke Philips Electronics nv heeft de marktomstandigheden in het eerste kwartaal van 2009 verder zien verslechteren. Dat zei bestuursvoorzitter Gerard Kleisterlee van het concern vrijdag tijdens de algemene aandeelhoudersvergadering.

"In alle drie de divisies liet de markt in het eerste kwartaal van 2009 een verdere verslechtering zien in vergelijking met het laatste kwartaal van 2008, niet in de laatste plaats in Healthcare", aldus Kleisterlee.

Tijdens de eerstekwartaalcijfers waarschuwde Philips al voor zwakkere resultaten in het eerste kwartaal van 2009.
Inmiddels is de koers alweer voor een deel hersteld gelukkig.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:17:05 #101
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67464257
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_67464334
Grappig dat de dollar 2 procent duurder wordt, maar de AEX er zich helemaal niets van aantrekt .
pi_67464365
Profeet Koenders!
quote:
MARKET COMMENT: AEX -1,9%, winstnemingen hebben de overhand
27-03-2009 15:12:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX reageert vrijdag nauwelijks op de lichte stijging bij het Amerikaanse consumentenvertrouwen over maart. "Partijen pakken hun winst, zoveel is duidelijk. Ik denk echter dat er nog wel de nodige koopbereidheid op Wall Street zal ontstaan", aldus handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. "We naderen het einde van het eerste kwartaal en partijen zullen graag de winnaars van de afgelopen tijd in hun boeken willen hebben", aldus Koenders. De handelaar geeft aan dat de AEX nog steeds achterblijft bij de belangrijke indices. "Als je de stijging van de S&P-500 neemt en die legt over die van de AEX dan zou 'onze' index rond de 245 punten moeten noteren", aldus Koenders. De omzetten zijn laag op Beursplein 5. De AEX noteert vrijdag rond 15.10 uur 1,9% lager op 220,42 punten. (ANS)
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:24:02 #104
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_67464469
quote:
Mijn dank is groot
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:28:54 #105
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_67464641
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 15:19 schreef pberends het volgende:
Grappig dat de dollar 2 procent duurder wordt, maar de AEX er zich helemaal niets van aantrekt .
Wat zou er in een 'normale' situatie moeten gebeuren dan en hoe werkt dat precies?
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:36:21 #106
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67464860
Mijn portefeuille groeit: na Philips heb ik net ook AirFrance-KLM gekocht.
Toch leuker dan een beetje wachten aan de zijlijn.
pi_67464971
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 15:36 schreef Lemans24 het volgende:
Mijn portefeuille groeit: na Philips heb ik net ook AirFrance-KLM gekocht.
Toch leuker dan een beetje wachten aan de zijlijn.
Ik weet niet of het verstandig is om net voor het weekend in te stappen.
pi_67465033
ze willen wel die vliegtaks afschaffen dat lijkt me op zich wel positief voor dat aandeel
pi_67465052
Iemand enig idee wat er gebeurt als een sprinter stopt?
Ik had Air France-KLM Sprinter Long 6,60 (Gekocht op 0,71) en nu is ie verdwenen... Dik verlies op gemaakt ook, maarja...

Edit: (Hij staat nog wel in de portefeuille)
Dirty politicians, Dirty judges and Dirty cops...
Who's the real CRIMINAL?!
  Moderator vrijdag 27 maart 2009 @ 15:43:57 #110
236264 crew  capricia
pi_67465088
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 15:42 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Iemand enig idee wat er gebeurt als een sprinter stopt?
Ik had Air France-KLM Sprinter Long 6,60 (Gekocht op 0,71) en nu is ie verdwenen... Dik verlies op gemaakt ook, maarja...
Dan is die 6,60 dus je stop-loss...maw je bent er automatisch uit gestapt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67465105
Oke.... thanx...
Dirty politicians, Dirty judges and Dirty cops...
Who's the real CRIMINAL?!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:46:47 #112
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67465177
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 15:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik weet niet of het verstandig is om net voor het weekend in te stappen.
Ik ook niet. Beetje onzekerheid hoort erbij, niet?
pi_67465235
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 15:42 schreef edikt het volgende:
ze willen wel die vliegtaks afschaffen dat lijkt me op zich wel positief voor dat aandeel
Dat nieuws is denk ik al wel verwerkt in het aandeel.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:53:16 #114
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67465369
Oh, nog bijna vergeten: we hebben vanaf maandag profijt van het 'einde van de maand effect'.
pi_67465501
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 15:53 schreef Lemans24 het volgende:
Oh, nog bijna vergeten: we hebben vanaf maandag profijt van het 'einde van de maand effect'.
Dat zeiden ze bij het eindejaar ook, klopte geen flikker van .
pi_67465715
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 15:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat nieuws is denk ik al wel verwerkt in het aandeel.
Idd .
pi_67466363
Idd op het moment wel. Maar als het daardoor beter gaat met het bedrijf in de toekomst zal het aandeel in de toekomst allicht ook stijgen. De impact van die verandering is nog niet bekend.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:37:45 #118
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_67466994
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 15:57 schreef pberends het volgende:

[..]

heb je de eindejaarsrally gemist?

En met m'n Philips 1% in de plus en AirFrance-KLM 0,5% in de min ga ik weekend vieren, tot maandag.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:41:26 #119
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_67467129
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:37 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

heb je de eindejaarsrally gemist?

En met m'n Philips 1% in de plus en AirFrance-KLM 0,5% in de min ga ik weekend vieren, tot maandag.
Tot maandag en hopen dat ze allebei flink in de plus openen maandag
pi_67467244
gvd ipv verkoop druk ik op koop bij Alex
pi_67467425
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Haha, dat heb ik ook een keer gehad, echt te debiel voor woorden .
  Moderator vrijdag 27 maart 2009 @ 16:56:44 #122
236264 crew  capricia
pi_67467688
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Het is jammer dat je die software niet kan faken...dat je een order met terugwerkende kracht in zou kunnen schieten...dus dat ie geplaatst wordt 5 minuten geleden of zo..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67467841
Nog meer mensen hier die Alex Advanced Plus gebruiken ?
Stukje mooi software ipv een website. Streaming/Realtime grafiekjes etc.
  Moderator vrijdag 27 maart 2009 @ 17:05:09 #124
236264 crew  capricia
pi_67467958
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:01 schreef Westlander het volgende:
Nog meer mensen hier die Alex Advanced Plus gebruiken ?
Stukje mooi software ipv een website. Streaming/Realtime grafiekjes etc.
Ik heb dit kwartaal meer dan 10 transacties gedaan, dus ik zou het het komende kwartaal gratis moeten krijgen..ben benieuwd!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67467971
quote:
Bear Market Rally Heading into Danger Zone

Thursday, March 26, 2009 - Vol. 11, No. 77

"Since stocks hit an all-time high in October 2007 investors have been massacred buying into bear market rallies disguised as a bottom; over the last 18 months equities have staged three false rallies, including the current up-crash. The S&P 500 Index is now 20% above its March low," says Investment Director Eric Roseman.

"The reason why most investors, including professionals, continue to incorrectly call a bear market bottom is because this crisis is unlike anything we've experienced in more than 75 years. A credit-induced bear market attacks financial assets leaving investors with very few legitimate safe-havens to safeguard their wealth."

"It's much easier to make money in an inflationary environment as non-financial assets surge and the dollar typically tanks."

"Earlier this month I suggested it was a good time to start buying stocks again following a peak-to-trough crash exceeding 60% for the S&P 500 Index and the MSCI World Index on March 9. My reasoning was that if you can handle volatility over the next five years then equities represented good value when they were 20% lower almost three weeks ago."

"Yet I also warned that investors should not lunge after stocks even at those depressed levels because the case for domestic consumption, more bank failures and soaring unemployment did not bode well for a new bull market. I still feel that way."

"I bought stocks after March 9 and plan to ease my way back into the stock market over the next 6-12 months as the market does eventually hit a secular bottom. But I've got a big problem accepting this as a new bull market because credit spreads have largely refused to narrow since March 9, gold prices remain elevated and the banking system is still a long way from stabilizing. Also, commercial real estate loans are now heading sour adding to more credit troubles on already battered bank balance sheets."

"In short, you can't underestimate a credit bear market. This is not a regular bear market. Global governments have injected trillions of dollars into the financial system since August 2007, and yet the world economy is still contracting sharply. Policy makers have thus far failed."

"To be sure, stocks are also rallying because the scope of bad economic news has moderated this month with manufacturing data, housing sales and durable goods all showing surprising strength. However, I view this series of data as a blip and nothing more."

"Meanwhile, in the 1930s the Dow did manage to post five counter-trend rallies in the context of a bear market before collapsing again. This occurred in 1930 (+48%), three times in 1931 (+23.4%, +27.6% and +35%) and finally in 1932 (+24.6%). By June 1932, the Dow had finally bottomed and thereafter gained a cumulative 350% until crashing again in 1937. But June 1932 did mark the bear market low. That historical low was achieved after 32 months; this credit bear market is thus far into its 20th month and, judging by its severity and the mind-blowing destruction of credit, it will also last just as long, if not longer, than the 1929-1932 bear market."
http://www.sovereignsocie(...)id/5499/Default.aspx
pi_67468171
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 15:57 schreef pberends het volgende:

[..]

De eindejaarsrally begon inderdaad in Januari. En die was flink!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_67468267
quote:
AEX-fondsen op Wall Street, ochtendhandel
27-03-2009 17:12:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er rond 17.00 uur Nederlandse tijd 1 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX, 1 onveranderd en 5 op verlies. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een verlies van -0,18 punten (-0,08)%.

De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage):

Aegon 3,30 (-0,30%) Arcelor Mittal 16,03 (0,06%) ASML Holding 13,08 (-0,23%) ING Groep 4,53 (-0,66%) Kon. Olie 17,28 (-0,12%) Philips 12,39 (0,00%) Unilever 14,65 (-0,14%)

Bron: Wallstreetweb.nl
Ah handig om deze tijd!
  Moderator vrijdag 27 maart 2009 @ 17:22:30 #128
236264 crew  capricia
pi_67468478
Wanneer gaat de AEX nou eens flink naar beneden?
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:24:18 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67468540
Van mij mag hij zakken. Ik heb een deel van de portefeuille geliquideerd. Vorige keer zakten we toen van 270 naar 200.
The End Times are wild
  Moderator vrijdag 27 maart 2009 @ 17:25:46 #130
236264 crew  capricia
pi_67468592
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:24 schreef LXIV het volgende:
Van mij mag hij zakken. Ik heb een deel van de portefeuille geliquideerd. Vorige keer zakten we toen van 270 naar 200.
25% eraf...daar teken ik voor!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67469092
quote:
Ik blijf nog ff bull echter lijkt ws er meer zin in te hebben....
pi_67469312
quote:
.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 18:32:16 #134
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_67470327
quote:
Hehe lol. Sex, drugs and erm.. economics
pi_67470856
Einde van de maand effect merk ik nooit zoveel van.
Kwartaal effect echter wel!
x
pi_67471281
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 18:49 schreef richbitch het volgende:
Einde van de maand effect merk ik nooit zoveel van.
Kwartaal effect echter wel!
dinsdag is pas eind van de maand he.
pi_67471465
Per saldo is het toch een steady weekje geweest. Ben benieuwd naar de aankomende week!
pi_67471705
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 19:00 schreef pberends het volgende:

[..]

dinsdag is pas eind van de maand he.
de 31e idd.
x
pi_67476122
Wat een eindrit op Waal Straat... van 818 naar 813 weer terug naar 816 slot... in 8 minuten.
pi_67476665
Werken hier overigens ook mensen met de put call parity als ze met opties bezig zijn?
Zoals onderstaand equation?
C(K, T) - P(K, T) = PV0,T(F0,T - K) = e-rT(F0,T - K)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 22:53:48 #143
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_67480534
Stel dat ik verwacht dat Fugro volgende week eventjes onder de 24,00 euro duikt. Is de volgende optiestrategie dan een goede of zie ik iets over het hoofd?

Ik schrijf 1 put optie Fugro jun 2009 24,00 euro met een premie van 2,50 euro. Ik ontvang bij het schrijven een premie van 250,00 euro.

Als de koers voor de expiratiedatum in juni niet onder de 24,00 euro gaat heb ik dan 250,00 euro winst.
Als de koers voor de expiratiedatum in juni wel onder de 24,00 euro gaat heb ik 100 aandelen Fugro a ongeveer 21,50 euro per stuk.

Op het moment dat ik de aandelen krijg schrijf ik een call Fugro jun 2009 24,00 met een premie van ongeveer 1,50 (prijs nu 2,00+ euro). Ik verwacht namelijk dat Fugro na dat dipje wel weer even boven de 24,00 euro uitkomt.

Dat betekent dus dat ik Fugro kan aankopen voor 21,50 per stuk en weer kan verkopen voor 25,50 per stuk. Een winst van 4,00 euro per aandeel, right?

Mocht het aandeel toch wat verder zakken dan zou ik inplaats van het schrijven van een call ook direct kunnen verkopen voor een prijs van ongeveer 23,00 euro of een call schrijven voor jun 2009 22,00 euro voor een premie van ongeveer 2,00.

Mits het aandeel dus niet ineens instort, wat ik niet verwacht, lijkt me dit redelijk safe.

Wat mis ik?
- Komen er bijvoorbeeld nog hoge transactiekosten bij voor het omzetten van de optie naar aandelen?
- Wordt de put optie gelijk omgezet in aandelen als de koers onder de uitoefenprijs komt?
- Worden de aandelen gelijk overgenomen wanneer je aandelen schrijft met een uitoefenprijs die onder de huidige koers van het aandeel ligt?

Ik verwacht dat we de komende week tot twee weken een beetje zijwaarts bewegen met hier en daar misschien wat uitschieters naar boven en beneden. AEX tussen de 215 en 235. Daarna een daling naar de 185. Ik heb er nog geen goed gevoel bij om nu puts te kopen maar wil toch wat doen vandaar bovenstaande theorie.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_67483160
quote:
Kleisterlee: dieptepunt recessie moet nog komen

AMSTERDAM - Volgens Philips-topman Gerard Kleisterlee is het dieptepunt van de economische recessie nog niet bereikt. Dat zei hij vrijdag tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering in Amsterdam.

Het bedrijf heeft de markt in het eerste kwartaal verder zien verslechteren ten opzichte van het vierde kwartaal in 2008.

Kleisterlee zei dat de verzwakking ,,niet in de laatste plaats'' bij de divisie Healthcare plaatsvond. ,,Ik zou u graag melden dat we het dieptepunt van de recessie inmiddels gepasseerd zijn, maar de feiten spreken andere taal'', aldus Kleisterlee.
http://www.omroepbrabant.(...)+moet+nog+komen.aspx
pi_67483359
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 21:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Werken hier overigens ook mensen met de put call parity als ze met opties bezig zijn?
Zoals onderstaand equation?
C(K, T) - P(K, T) = PV0,T(F0,T - K) = e-rT(F0,T - K)
Put = Call and Call = Put toch?
pi_67484264
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:21 schreef veekeend het volgende:

[..]

Put = Call and Call = Put toch?
Mja zo ver kom ik ook wel, maar ben wat aan het klungelen met deze formules ( voor de geinteresseerden het boek is options, futures and derivatives van John. Hull ) Ik vind het persoonlijk vrij lastig en vroeg me dus af of mensen hier meer ervaring mee hebben of deze put call parity vaak gebruiken?

Ik bedoel ik heb erg moeite met vragen zoals dit: "
consider a european call option on a stock when there are ex-dividend dates in two months and five months. The dividend on each ex-dividend date is expected to be $0.50. The current share price is $40 dollar, the stock price volatility is 30% per annum, the risk-free rate of interest is 9% per annum, and the time to maturity is 6 months. What is the present value of the dividends? And what is the price of the call?
Overigens is de prijs van de call $3.67 .. maja

Ik ga volgende week wel verder lezen
  Moderator zaterdag 28 maart 2009 @ 01:06:39 #147
236264 crew  capricia
pi_67484325
Leuk dat je nog wakker bent!
Er is een verschil tussen europeesche opties en amerikaanse...dat weet ik...maar wat was het verschil ook al weer? Iets met de datum waarop je het mag uitoefenen...een van beide kun je niet tussentijds verhandelen of zo...?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67484429
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 01:06 schreef capricia het volgende:
Leuk dat je nog wakker bent!
Er is een verschil tussen europeesche opties en amerikaanse...dat weet ik...maar wat was het verschil ook al weer? Iets met de datum waarop je het mag uitoefenen...een van beide kun je niet tussentijds verhandelen of zo...?
A European option may be exercised only at the expiry date of the option, i.e. at a single pre-defined point in time.
An American option on the other hand may be exercised at any time before the expiry date

Moderator zaterdag 28 maart 2009 @ 01:16:01 #149
236264 crew  capricia
pi_67484522
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 01:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

A European option may be exercised only at the expiry date of the option, i.e. at a single pre-defined point in time.
An American option on the other hand may be exercised at any time before the expiry date

Ja, zo is het! Europeese opties kunnen alleen uitgeoefend worden op expiratiedatum.
Dat zijn we hier eigenlijk ook gewoon zo gewend..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67487749

Ja, hij zag het in 2003 al.

[ Bericht 0% gewijzigd door pberends op 28-03-2009 10:19:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')